هزینه ارسال بار بر اساس پارامترهای مختلف به چه میزان است؟

0

هزینه ارسال بار یکی از مواردی است که تمام افراد باید در مورد آن اطلاعات داشته باشند. فرقی ندارد که شما یک پیج آنلاین‌شاپ دارید یا یک شهروند معمولی هستید. همه افراد جامعه در طول سال به نحوی با ارسال بار سر و کار دارند. خرید‌های اینترنتی، پست کردن نامه و کالاها و بسیاری موارد دیگر که همه ما در طول سال با آن‌ها برخورد داشته‌ایم. در این مطلب از پادرو قصد داریم در خصوص روش‌های متفاوت ارسال کالا و هزینه هر کدام از آن‌ها مطالبی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

نحوه محاسبه هزینه ارسال بار

هزینه ارسال بار با توجه به برخی پارامترها مشخص می‌شود. عواملی مانند فاصله میان مبدأ و مقصد، سرعت ارسال و نحوه ارسال در هزینه نهایی تأثیر بسیار زیادی دارند. محاسبه هزینه نهایی بار بر اساس عوامل زیر تعیین می‌شود.

1- وزن بار

یکی از مهم‌ترین معیارهایی که براساس آن هزینه ارسال بار را محاسبه می‌کنند، وزن بار است. باید بدانید که وزن بار پس از بسته‌بندی کامل محاسبه می‌شود، بنابراین معمولاً مقداری از وزن واقعی بار بیشتر می‌شود. پس توجه به این نکته را از یاد نبرید. معمول‌ترین روش محاسبه براساس وزن، محاسبه به ازای هر کیلوگرم است. به عنوان مثال از 1 تا 2 کیلوگرم هزینه‌ای ثابت دریافت می‌شود و از 2 تا 3 کیلوگرم مبلغی بیشتر به عنوان هزینه دریافت می‌شود. این تعرفه معمولاً در ابتدای سال تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد.

2- نوع بار

نوع بار یکی دیگر از معیارهایی است که می‌تواند در هزینه ارسال آن تأثیرگذار باشد. برخی کالا با توجه به این‌که ممکن است حساس یا ارزشمند باشند، هزینه ارسال آن‌ها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال شرکت‌ها برای ارسال واکسن‌ و داروهایی که باید در دمای ثابت و مشخص بمانند هزینه‌ای بیشتری نسبت به کتاب دریافت می‌کنند.

3- روش ارسال

روش ارسال را می‌توان یکی از معیارهایی دانست که بیشترین تأثیر در قیمت ارسال بار را دارد. معمولاً کالاها را به سه روش زمینی، هوایی و دریایی جابه‌جا می‌کنند. باید بدانید که روش هوایی سریع‌ترین اما گران‌ترین روش است. همچنین هزینه ارسال بار به روش دریایی از روش‌های دیگر معمولاً پایین‌تر است اما زمان بیشتری طول می‌کشد تا به مقصد برسد.

حمل و نقل با کشتی

ارسال بار از طریق روش‌ حمل‌ونقل دریایی

از این روش حمل‌‌ونقل بار برای بارهایی با وزن و حجم بالا و انتقال در مسافت‌های طولانی استفاده می‌کنند. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که نمی‌توان برای انتقال بار و بسته در درون کشور از این روش استفاده کرد. معمولاً صادرکنندگان یا واردکنندگان کالاها به صورت عمده از این روش استفاده می‌کنند. بندرهایی که در قسمت‌های جنوبی کشور و شمال کشور وجود دارند با استفاده از کشتی‌های باربری، کالاها را به کشورهای دیگر می‌رسانند.

در حدود 90 درصد کالاهایی که میان کشورها جابه‌جا می‌شود، از طریق حملونقل دریایی است. این روش کمترین آلودگی محیط‌ زیست را به همراه دارد. همچنین به دلیل این که کشتی‌های می‌توانند چند صد تن بار را جابه‌جا کنند، هزینه‌ ارسال بار به این روش بسیار پایین‌تر از سایر روش‌ها است. اما به زمان بیشتری برای رسیدن بار به مقصد نیاز است.

ارسال بار از طریق روش‌های حمل‌‌ونقل زمینی

برای ارسال بار از طریق روش‌های حمل‌‌ونقل زمینی از خودرو یا قطار استفاده می‌شود. استفاده از خودروهای حمل بار مانند کامیون‌ها برای ارسال بار به شهرهای نزدیک را می‌توان بهترین روش انتقال این نوع بارها دانست. در داخل کشور برای جابه‌جایی بارهای سنگین و حجیم از کامیون‌های بزرگ و قطار استفاده می‌شود.

این روش به زمان بیشتری نسبت به روش هوایی نیاز دارد اما هزینه ارسال بار زمینی ارزان‌تر از روش هوایی است. حمل‌‌ونقل بار به صورت ریلی میان کشورها خیلی مرسوم نیست اما به میزان بسیار کمی از آن استفاده می‌شود.

ارسال بار از طریق روش‌ حمل‌‌ونقل هوایی

روش حمل‌‌ونقل هوایی را می‌توان سریع‌ترین روش برای جابه‌جایی کالاها و بسته‌ها میان کشورها و شهرهایی که فاصله نه چندان کمی با یکدیگر دارند دانست. در این روش با استفاده از هواپیماهای گوناگون کالاها را به شهر مقصد یا نزدیک‌ترین شهر به مقصد می‌رسانند. درست است که این روش سریع‌ترین روش حمل‌‌ونقل کالاست اما به دلیل این که بیشترین هزینه را درمان انواع روش‌های ارسال بار دارد، برای بسیاری موارد از این روش استفاده نمی‌کنند.

روش ارسال را می‌توان یکی از معیارهایی دانست که بیشترین تأثیر در قیمت ارسال بار را دارد. معمولاً کالاها را به سه روش زمینی، هوایی و دریایی جابه‌جا می‌کنند.

4- فاصله مبدأ تا مقصد

معیار دیگری که تأثیر بسیار زیادی در هزینه ارسال بار دارد، فاصله مبدأ تا مقصد است. هر چه این فاصله بیشتر باشد، هزینه جابه‌جایی کالاها و بسته‌ها بیشتر خواهد شد. همچنین هزینه ارسال کالا در داخل کشور کمتر از هزینه ارسال به خارج از کشور است.

5- شرایط

پارامتر دیگری که در هزینه ارسال بار تأثیر دارد، شرایط است. شرایط جوی، روزهای خاص سال و برخی دیگر از شرایط می‌تواند در قیمت مشخص شده برای ارسال بار تأثیر بگذارد. به همین دلیل باید به این نکات نیز توجه داشته باشید.

6- نحوه ارسال

استفاده از ارسال عادی، اکسپرس و برخی دیگر از روش‌هایی که شرکت‌ها برای ارسال پیشنهاد می‌دهند نیز در هزینه ارسال تأثیر می‌گذارد و قیمت آن را افزایش یا کاهش می‌دهد. برخی از شیوه‌های ارسال به سریع‌ترین روش ممکن کالا را ارسال می‌کنند و به همین دلیل هزینه بیشتری دریافت می‌کنند. برخی دیگر نیز کالا را در زمانی طولانی‌تر به مقصد می‌رسانند و معمولاً از روش قبلی ارزان‌تر هستند. یکی از مواردی که کمک می‌کند تا هزینه ارسال را بررسی کنید تا تخمین دقیق‌تری داشته باشید، استفاده از افزونه حمل و نقل است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی به خدمات شرکت‌های پستی مختلف را می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

 شیوه‌های ارسال به سریع‌ترین روش ممکن کال

انواع روش‌های ارسال با پست به شرح زیر است:

پست عادی

پست عادی همان روش معمولی است که سال‌هاست از آن استفاده می‌شود. شما با استفاده از این روش تنها می‌توانید کالاهایی سبک و معمولی را ارسال کنید. هزینه ارسال بار که برای این روش معمولاً در حد کتاب، نامه و یا مجله است، همان تمبری است که روی آن می‌چسبانید. این روش هزینه بسیار کمی دارد و بسیاری افراد حداقل یک بار از این روش استفاده کرده‌اند.

پست سفارشی

پست سفارشی را می‌توان محبوب‌ترین روش ارسال بسته در ایران دانست. در این روش در هنگام ارسال بار و پرداخت هزینه ارسال بار، قبضی را به فرستنده تحویل می‌دهند که او می‌تواند از سرنوشت مرسوله خود با خبر شود. باید بدانید که هزینه ارسال بار به این روش خیلی گران نیست و به همین دلیل به محبوب‌ترین شیوه ارسال بار در ایران تبدیل شده است.

پست دو قبضه

این نوع از شیوه‌های ارسال بار، در هنگامی استفاده می‌شود که فرستنده می‌خواهد حتماً تأیید تحویل بار را دریافت کنید. هزینه ارسال بار به این روش نیز خیلی زیاد نیست و مأمور پست پس از تحویل مرسوله قبض رسید تحویل را با پست برای فرستنده خواهد فرستاد.

پست پیشتاز

سریع‌ترین روش پست محصولات مختلف در ایران، پست پیشتاز است. هزینه ارسال بار به این روش گران‌تر از سایر روش‌هاست اما با استفاده از این روش می‌توان انتظار داشت که در زمانی کمتر از 48 ساعت، بسته به دست گیرنده برسد. این روش نیز کد رهگیری دارد و می‌توانید رسیدن بسته خود به مقصد را از طریق سایت یا سامانه پیامکی بررسی نمایید.

شرکت‌های خصوصی

شرکت‌های خصوصی مانند تیپاکس که در چندین سال اخیر استفاده از آن‌ها متداول شده است، روش دیگری است که می‌توانید از آن برای ارسال بار استفاده کنید. نحوه محاسبه هزینه ارسال بار در هر شرکت با دیگری متفاوت است.

هزینه ارسال بار با توجه به برخی پارامترها مشخص می‌شود. عواملی مانند فاصله میان مبدأ و مقصد، سرعت ارسال و نحوه ارسال در هزینه نهایی تأثیر بسیار زیادی دارد.

هزینه ارسال بار در داخل کشور

همان‌طور که گفتیم، هزینه ارسال بار در داخل کشور ارزان‌تر از ارسال به خارج کشور است. اما با توجه به نکات گفته شده، قیمت تمام شده ارسال‌ها می‌تواند متفاوت باشد. همچنین با توجه به شیوه‌ای که اقدام به ارسال کالا می‌کنید، هزینه ارسال بار نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال میان هزینه پست عادی کشور و شرکت‌های خصوصی تفاوت قیمت وجود خواهد داشت. همچنین یکی دیگر از مواردی که تعیین هزینه جابه‌جایی بار در داخل کشور تأثیر می‌گذارد، بخشی است که مبدأ و مقصد در آن قرار دارند.

در ایران 7 زون پستی وجود دارد که شهرهایی مانند تهران، کرج، قزوین و قم در زون یک قرار دارند و شهرهایی مانند عسلویه و چابهار در زون 7 قرار دارند. در ادامه در خصوص چند روش مرسوم ارسال بار و هزینه آن‌ها نکاتی را بیان خواهیم کرد.

پست پیشتاز از درب منزل

سرویس جدیدی که به ایرانیان ارائه شده، ارسال بسته از در منزل است. در این روش شما می‌توانید درخواست خود را در سایت پست ثبت کنید تا مأمور پست در محل حاضر شود. پس از بررسی کالا به توجه به ابعاد، وزن و ارزش، مقصد و برخی موارد دیگر هزینه ارسال آن مشخص خواهد شد و بسته را به راحتی پست خواهید کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    هزینه ارسال بار با تیپاکس

    تیپاکس یکی از شرکت‌هایی است که در ایران به کار جابه‌جایی مرسولات پستی مشغول است. هزینه ارسال بار با تیپاکس بر اساس وزن، فاصله و تعرفه تیپاکس محاسبه می‌شود. اولین پارامتر تأثیرگذار در هزینه ارسال با تیپاکس وزن است. برای کالایی با وزن 1 کیلوگرم 23980 تومان به صورت عادی است و هزینه بسته‌ای با وزن 32 کیلوگرم 102678 تومان خواهد شد. پس وزن اولین معیار تأثیرگذار در خدمات این شرکت است.

    پس از وزن، فاصله در هزینه ارسال بسته با تیپاکس تأثیر دارد. برای این کار هزینه‌ای که با توجه به وزن به دست آمده در ضرایبی ضرب می‌شوند. این ضرایب با توجه به فاصله تعیین می‌شوند. این شرکت برای ارسال بار در فواصل کمتر از 100 کیلومتر عدد 1 را در هزینه‌ای که با توجه به وزن به‌دست آمده ضرب می‌شود.
    برای فاصله 101 تا 250 کیلومتر ضریب 1.05، برای فاصله 251 کیلومتر تا 500 کیلومتر ضریب 1.10، برای فواصل بین 501 تا 1000 کیلومتر ضریب 1.15 و برای بالاتر از 1001 کیلومتر عدد به دست آمده در 1.20 ضرب خواهد شد.

    هزینه ارسال بار با تیپاکس

    همچنین باید بدانید که برای کالاهایی با ابعاد بزرگ‌تر از 90 سانتی‌متر 2000 تومان به مبلغ نهایی افزوده خواهد شد. پست اکسپرس تیپاکس نیز به شیوه عادی آن محاسبه خواهد شد. اما براساس وزن، قیمت بیشتری دریافت می‌کنند. به طور مثال برای جابه‌جایی یک بسته یک کیلو‌گرمی در مسافت زیر 100 کیلومتر مبلغ 35970 تومان دریافت می‌کنند.

    هزینه ارسال بار با باربری

    هزینه ارسال بسته با باربری با توجه به نوع خودرو و مسافت تغییر می‌کند. به عنوان مثال اگر بخواهید با استفاده از باربری کالاها یا بسته‌های خود را از تهران به اراک با استفاده از خودروی نیسان بفرستید باید در حدود 950 هزار تومان هزینه پرداخت کنید در حالی که این عدد برای خاور روباز 1 میلیون و هفتصد هزار تومان و برای خاور روبسته 1 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

    سرویس جدیدی که به ایرانیان ارائه شده، ارسال بسته از در منزل است. در این روش شما می‌توانید درخواست خود را در سایت پست ثبت کنید تا مأمور پست در محل حاضر شود.

    هزینه ارسال برخی بسته‌ها

    برخی موارد مانند کتاب، طلا و حیوانات از جمله مواردی است که هزینه آن‌ها برای بسیاری سؤال است. در ادامه در خصوص پست این بسته‌ها در داخل کشور نکاتی را بیان خواهیم کرد.

    هزینه ارسال کتاب با پست

    یکی از سؤالاتی که برای بسیاری ممکن است پیش بیاید این است که هزینه ارسال کتاب با پست در داخل کشور چقدر است. با توجه به قیمت جدیدی که اعلام شده هزینه ارسال یک بسته 2 کیلوگرمی کتاب در داخل کشور و ارسال آن با پست عادی 11300 تومان خواهد بود. همچنین اگر فردی بخواهد این بسته را با پست پیشتاز ارسال کند باید 16100 تومان پرداخت کند.

    بیشتر بخوانید: کاهش هزینه‌های لجستیکی با افزونه حمل و نقل پیشرفته ووکامرس

    هزینه ارسال طلا با پست

    طلا یکی از فلزات گران‌بهاست که در هنگام ارسال آن باید بسیار دقت کنید. برای این کار می‌توانید از شیوه‌های متفاوتی مانند سرویس پست پیشتاز کشور یا تیپاکس یا سایر شرکت‌های ثبت شده استفاده کنید. در این زمان با توجه به ارزش طلا، می‌توانید آن را بیمه کنید. این کار اندکی هزینه‌ بر هزینه ارسال بارهای معمولی اضافه خواهد کرد. اما خیالتان از بابت قطعه طلا باارزشی که ارسال می‌کنید، راحت خواهد شد.

    هزینه ارسال حیوانات با پست

    باید بدانید که ارسال حیوانات از طریق پست به صورت شخصی امکان‌پذیر نیست و برای این کار باید از شرکت‌های حمل‌‌ونقل متفاوتی که وجود کمک بگیرید. آن‌ها پس از بررسی مدارک حیوان (کارت شناسایی حیوان، گواهی واکسیناسیون دورهای و میکروچیپ) و موارد دیگری که وجود دارد، هزینه آن را به شما اعلام خواهند کرد.

    هزینه ارسال حیوانات با پست

    هزینه ارسال به خارج از کشور

    هزینه ارسال بار به خارج از کشور با توجه به کشور مقصد و برخی شرایط دیگر بسیار متفاوت است. کشور مقصد، وجود پرواز مستقیم و بسیاری موارد دیگر که در ابتدای مطبی گفته شد، در میزان هزینه ارسال کالا و بار به خارج از کشور تأثیر دارد. ارسال بار به صورت هوایی، زمینی و دریایی بیشترین تأثیر در قیمت ارسال بار به خارج از کشور را دارد.

    باید بدانید که ارسال حیوانات از طریق پست به صورت شخصی امکان‌پذیر نیست و برای این کار باید از شرکت‌های حمل‌‌ونقل متفاوتی که وجود کمک بگیرید.

    ممنوعات پست خارجی

    برخی لوازم و کالاها هستند که ارسال آن‌ها به خارج از کشور ممنوع هستند. اگر قصد ارسال کالا به خارج از کشور دارید، باید در خصوص این کالاها اطلاعات داشته باشید تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوید. این کالاها عبارتند از:

    • آئروسل‌ها ( مانند اسپری‌های بدن و دارویی)
    • دستگاه‌های الکترونیکی (مانند تلفن همراه و دوربین دیجیتال)
    • باتری‌های لیتیومی
    • جواهرات بسیار گران قیمت (مانند شمش طلا)
    • لوازم آرایشی و بهداشتی
    • مانیتور
    • کالاهای خطرناک
    • قطعات خودرو (مانند سپر و کاپوت)
    • پهباد
    • اشیای تیر و برنده
    • نوشیدنی‌های الکلی
    • سلاح و مهمات
    • مواد بیولوژیکی دسته 2 (مانند نمونه ادرار، خون و مدفوع)
    • زباله‌های پزشکی (مانند سوزن و باند استفاده شده)
    • مواد مخدر
    • مواد اسیدی
    • مواد خورنده
    • ارز تقلبی (مانند ارز تقلبی، تمبر تقلبی و کالاهای مشابه)
    • ترقه و مواد منفجره
    • مایعات و جامدات قابل اشتعال
    • فندک
    • اسلحه ورزشی
    • هاورد برد
    • یخ خشک
    • اجساد یا خاکستر انسان
    • موجودات زنده
    • واکسن
    • مواد رادیواکتیو
    • سیگار
    • غذاهای نیازمند نگهداری در یخچال نگهداری

    هزینه ارسال بار هوایی به اروپا

    همان‌طور که در این متن چندین بار به آن اشاره کردیم، هزینه ارسال بار به صورت هوایی بیشتر از سایر روش‌هاست. این موضوع در خصوص ارسال بار هوایی به اروپا نیز صدق می‌کند. هزینه ارسال بسته به اروپا به صورت هوایی در حدود 2 برابر گران‌تر از روش‌های دیگر است. این که قصد دارید که به کدام کشور بار را ارسال کنید نیز در قیمت تمام شده تأثیر می‌گذارد.

    وزن بار سومین نکته مهم است. پارامتر دیگری که در هزینه ارسال بسته به اروپا به صورت هوایی تأثیر می‌گذارد، شرکت هواپیمایی است که از آن استفاده می‌کنید. برخی شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌ای بسیار بیشتر از سایر شرکت‌ها برای جابه‌جایی بار دریافت می‌کنند که باید این نکته نیز توجه کنید. باید بدانید که هزینه ارسال بار هوایی براساس دلار محاسبه می‌شود و نرخ دلار هم از دیگر عوامل تأثیرگذار در هزینه ارسال بار یا بسته به صورت هوایی به خارج از کشور است.

    هزینه ارسال بسته به اروپا به صورت هوایی در حدود 2 برابر گران‌تر از روش‌های دیگر است.

    هزینه ارسال بار با استفاده از کشتی به خارج

    باید بدانید که معمولاً صادرکنندگان برای ارسال بار به خارج از کشور از کشتی استفاده می‌کنند. برای ارسال بار با کشتی باید کرایه حمل‌‌ونقل دریایی که براساس وزن و حجم و موارد دیگر محاسبه می‌شود را پرداخت. همچنین هزینه‌هایی دیگر وجود دارد. برای صدور بارنامه دریایی باید مبلغ 420 هزار تومان پرداخت کرد. هزینه دپو کالا با توجه به شهر متفاوت است اما معمولاً عددی بین 200 تا 400 هزار تومان است.

    مبلغ 60 هزار تومان هم به عنوان هزینه پلمپ کانتینر دریافت می‌شود. این هزینه‌ها به اضافه هزینه ترمینالی از جمله هزینه‌هایی است که برای حمل‌‌ونقل دریایی باید پرداخت. با استفاده از کشتی می‌توان به آمریکا، کانادا، برخی کشورهای اروپایی مانند بلژیک، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، نروژ، فنلاند، سوئد و روسیه، استرالیا، برخی کشورهای قاره آفریقا مانند نیجریه، آفریقای جنوبی و کنیا و همچنین برخی کشورهای آسیایی مانند هند، چین، ژاپن و کره بار فرستاد.

    هزینه ارسال بار با استفاده از کشتی به خارج

    هزینه ارسال بار با استفاده از شرکت‌های خارجی

    استفاده از شرکت‌های خارجی برای ارسال بار به خارج از کشور در ایران متداول نیست. هزینه بالا و دلاری آن‌ها و عدم وجود دفتر و نمایندگی در ایران باعث شده تا این روش‌ها در میان روش‌های مرسوم برای ارسال بار و کالا به خارج از کشور نباشند. معمولاً افراد برای این کار از پست ایران یا ارسال هوایی استفاده می‌کنند.

    هزینه ارسال بار به خارج از کشور از طریق پست

    یکی از روش‌هایی که می‌توانید توسط آن کالاها و بسته‌های خود را به خارج از کشور بفرستید، پست است. پست با توجه به وزن بسته، ابعاد، ارزش، روش ارسال، قاره و کشوری که قصد دارید بسته را به آنجا بفرستید، هزینه‌ای متفاوت دریافت می‌کند. به عنوان مثال هزینه پست بسته برای کانادا با وزنی در حدود 2.5 کیلوگرم بین 1.5 تا 4 میلیون تومان برآورد می‌شود.

    باید بدانید که معمولاً صادرکنندگان برای ارسال بار به خارج از کشور از کشتی استفاده می‌کنند. برای ارسال بار با کشتی باید کرایه حمل‌‌ونقل دریایی که بر اساس وزن و حجم و موارد دیگر محاسبه می‌شود را پرداخت.

    جمع‌بندی

    • از روش‌های مختلفی برای ارسال بار به داخل و خارج کشور استفاده می‌شود. این روش‌ها شامل روش‌های حمل‌‌ونقل دریایی، زمینی و هوایی است.
    • عواملی مانند روش حمل‌‌ونقل، نوع پست، مسافت، وزن و بسیار موارد دیگر در هزینه ارسال بار تأثیرگذار هستند.
    • انواع روش‌های پستی در ایران وجود دارد که می‌توان توسط آن‌ها بسته را به مقاصد مختلف ارسال کرد. استفاده از هر کدام از این روش‌ها در هزینه ارسال بار تأثیر می‌گذارد.
    • برخی کالاها مانند اسلحه، مواد منفجره و بسیاری دیگر از مواد ممنوعه را نمی‌توان ارسال کرد. ارسال برخی از این کالاها جرم است و برخی دیگر در میان کالاهای ممنوعه طبقه‌بندی شده‌اند.
    • شرکت‌های خصوص مانند تیپاکس که استفاده از آن‌ها به تازگی متداول شده است، از دیگر روش‌هایی است که می‌توان توسط آن‌ها بسته‌ها را جابه‌جا کرد.
    • اشخاص نمی‌توانند حیوانات را از طریق پست هوایی جابه‌جا کنند. برای این کار باید از شرکت‌های مربوطه کمک گرفت.
    • شما چه تجربه‌ای از ارسال بار توسط پست و سایر روش‌ها دارید؟ هزینه‌ ارسال بار برای شما چقدر شده است؟
    • تجربیات و نظرات خود را در قسمت کامنت با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    سؤالات متداول

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.