جدیدترین راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام برای جذب بیشتر

0

افزایش تعامل در اینستاگرام یکی از دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارهای آنلاین در این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. درواقع، تعامل یکی از ضروریات زندگی روزمره ماست. اما با روی کار آمدن فضای مجازی و انواع مختلف شبکه‌های اجتماعی، این موضوع اهمیت خود را از دست نداده است. در حال حاضر اینستاگرام حدود 1.5 میلیارد کاربر دارد و آنچه باعث موفقیت و افزایش تعداد کاربران در این بستر شده، بهبود تعامل کاربران در این فضاست. بنابراین در این مقاله از وبلاگ پادرو شما را با راهکارهای بهبود تعامل در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

چگونگی تعامل در اینستاگرام

بهبود تعامل در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان راهی جالب و عجیب برای به اشتراک‌گذاری زندگی خود با دوستان از طریق مجموعه‌ای از تصاویر تعریف شده است. درواقع، این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا عکس‌های موجود در گوشی همراه هوشمند را با هدف زیباسازی و جذاب‌تر کردن، فیلتر کنند. از طرفی اینستاگرام باعث شده تا با برقراری ارتباط راحت کاربر با سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک، تجربه به اشتراک‌گذاری سریعی فراهم شود.

اینستاگرام که در حال حاضر برای سیستم‌‌عامل‌های آیفون و اندروید ارائه می‌شود، از سال 2010 با افزایش تعداد کاربران مواجه شد. آنچه باعث افزایش توجه کاربران به این پلتفرم شد، تأیید پتانسیل یک تصویر به ارزش هزاران کلمه بود که منجر به برقراری تعامل در اینستاگرام به شکلی منحصربه‌فرد گردید. قابل ذکر است که همچنان هر تصویر به بخشی از یک عمل ارتباطی تبدیل می‌شود. نکته قابل تأمل آنجاست که این عمل ترکیبی به سادگی در ارتباط عمدتاً غیرکلامی اتفاق می‌افتد.

استفاده از عکس و ویدیو به جای واژه‌های مختلف، باعث متفاوت بودن نحوه تعامل در اینستاگرام شده است.

ویژگی متمایزکننده اینستاگرام

برخلاف سایر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با انتخاب بین انتشار عمومی یا خصوصی پست‌ها و استوری‌های خود، حد مشخصی از ارتباط در اینستاگرام را تعریف کنند. درواقع، ناشناس بودن یکی از ویژگی‌های مهم اینستاگرام محسوب می‌شود و دامنه تعامل را سفارشی می‌کند. بنابراین، کاربران بیشتر با آنچه که خلق می‌کنند نه با آنچه واقعاً هستند، شناسایی می‌شوند. پژوهشگری به نام نیک دناردیس از دانشگاه ایالتی وین پس از انجام یک مطالعه موردی در 2 روز اول حضورش در اینستاگرام، اعلام می‌کند که جامعه اینستاگرام تصور موجود ما مبنی بر اینکه محتوا پادشاه است را دوباره زنده کرده است. برای نمونه، عکس‌هایی که ما با معنای عمیق‌تری پست کردیم واکنش‌های بیشتری به همراه داشته است.

روش‌های کاربردی افزایش تعامل در اینستاگرام

استراتژی تعامل در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام علاقه‌مندند که درباره فالوورهای خود بیشتر اطلاعات داشته باشند و تعامل با آن‌ها را به شکل هدفمندی افزایش دهند. برای کسانی که از اینستاگرام بیزینس استفاده کرده و برای رشد قابل‌توجه در بازاریابی تلاش می‌کنند، تعامل در اینستاگرام بیشتر از صاحبان اکانت‌های شخصی مورد توجه است. اما سؤال اینجاست که چرا تعامل در فضای اینستاگرام اهمیت دارد؟ در ضمن، چه ابزارها و قابلیت‌هایی در این شبکه اجتماعی چنین موضوعی را میسر می‌کنند؟ در پاسخ شما را با چند راهکار کاربردی برای افزایش تعامل در اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    دلیل اهمیت تعامل در بستر اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی واضح است. موفقیت در تبدیل فالوور به مشتری، افزایش میزان فروش و پیروزی در اجرای اصول دیجیتال مارکتینگ از مهم‌ترین دلایل این امر محسوب می‌شود. اما راهکارهای کاربردی عبارتند از:

    تنظیم یک تقویم محتوایی

    برای اینکه بتوانید با فالوورهای بیشتری ارتباط داشته باشید، پست و استوری گذاشتن، ساده‌ترین و در دسترس‌ترین قابلیت اینستاگرام محسوب می‌شوند. شما باید برای تولید محتوای باکیفیت، ایده‌های خلاقانه به کار بگیرید، از متن مفید و جذاب استفاده کنید و اصول طراحی گرافیک مدرن را در تولید آن‌ها استفاده کنید. استفاده از قابلیت IGTV نیز به شما کمک می‌کند که ویدیوهای طولانی خود را ذخیره و روی فید پروفایل خود منتشر کنید.

    اما مهم‌تر از تولید محتوایی باکیفیت انتشار منظم و برنامه‌ریزی شده آن‌هاست. انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست و استوری کلیدی‌ترین نقش را در افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام بازی می‌کنند. علاوه بر این، موضوعات پست‌های شما باید انسجام کافی داشته باشند. در این راستا ابزارهای مختلفی به شما کمک می‌کنند. در میان این ابزارهای اینسایت به شما بیش‌ترین کمک را می‌کند. توجه داشته باشید که علاوه بر اینسایت، با کمک فیلترها و افکت‌های مختلفی که در این پلتفرم وجود دارد، می‌توانید جذاب‌ترین پست و استوری‌ها را آماده و منتشر کنید.

    دعوت کاربران به تعامل در اینستاگرام

    علاوه بر پست و استوری گذاشتن، شما باید کاربران خود را به تعامل سازنده دعوت کنید. در این مسیر می‌توانید از امکاناتی مانند Question، Quiz و Poll در استوری استفاده کنید. با مطرح کردن سؤالات مختلف و قرار دادن پاسخ‌های دو گزینه‌ای یا ایجاد جعبه پرسش و فعال‌سازی محلی برای پاسخ مخاطبان، می‌توان تا حد زیادی نرخ تعامل را افزایش داد. درخواست از فالوورها به دعوت کردن دوستانشان با منشن کردن زیر هر پست و البته کامنت گذاشتن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    استفاده از قابلیت Direct Message برای ارتباط طولانی‌تر و مؤثرتر با هر فالوور، گزینه دیگری برای افزایش فالوور به حساب می‌آید. شما با پاسخ به موقع به پیام‌های فالوورها، توجه آن‌ها را جلب کرده و احترامشان را حفظ می‌کنید.

    استفاده از قابلیت‌های پرسش و پاسخ برای افزایش تعامل در اینستاگرام، راهکاری کارآمد خواهد بود
    پیام‌های مستقیم یا دایرکت، باعث جلب اعتماد کاربران بیشتری خواهد شد.

    استفاده از هشتگ‌های مناسب

    انتخاب پرطرفدارترین و مناسب‌ترین هشتگ‌های کاربردی نیاز به دانش کافی دارد. در ضمن، ممکن است که شما هشتگ‌های منحصربه‌فردی را طراحی و استفاده کنید. هر هشتگ پربازدید نه تنها تعداد فالوورهای شما را افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش اینگجمت ریت (Engagement rate) و ریچ (Reach) هر پست شما خواهد شد. شما به این واسطه می‌توانید با تعداد افراد بیشتری تعامل برقرار کنید. وقتی گفتگوی صمیمانه با فالوورها برقرار کنید، این امکان وجود دارد که محبوبیت بیشتری به دست آورده و فالوورهای بیشتری به افزایش ارتباط با شما تشویق شوند.

    چند نکته مهم در استفاده از هشتگ عبارتند از

    • از سقف مجازی که حدوداً 30 هشتگ است، استفاده کنید.
    • با بررسی پست‌های رقبای خود می‌توانید به هشتگ‌های پربازدید پی ببرید.
    • محبوبیت هشتگ‌های مورد استفاده را در نظر داشته باشید. استفاده از این هشتگ‌ها، به معنای افزایش احتمال قرار گرفتن در نتایج جستجوی کاربران در اکسپلور و افزایش تعداد فالوورهاست.
    • با استفاده از هشتگ‌های تک کلمه‌ای، دو کلمه‌ای و چند کلمه‌ای در کپشن هر پست می‌توانید محدوده موضوعی خود را بهتر مشخص کنید.
    • پست‌های پربازدید برای یافتن و به کار گرفتن هشتگ‌های پربازدید اهمیت بالایی دارند.

    تولید محتوای قابل ذخیره

    افزودن امکان ذخیره پست

    یکی دیگر از راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام انتشار پست‌هایی است که کاربران می‌توانند آن‌ها را ذخیره کنند. ذخیره کردن پست‌ها امکان بازیابی پست‌ها را آسان‌تر کرده و همین موجب افزایش نرخ مشارکت (Engagement Rate) کاربران در پست‌ها می‌شود. بنابراین پست‌های ذخیره شده نقش مهمی در افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام بازی می‌کنند.

    ارتقاء بیوی پروفایل

    اگر همچنان به دنبال راهکاری مؤثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام هستید، می‌توانید یک گزینه دیگر را در نظر داشته باشید. شما با بهبود بیوی پروفایل خود، مخصوصاً اگر پیج بیزینس دارید، می‌توانید هویت برند خود را به کاربران بیشتری نشان داده و اعتماد فالوورهای بیشتری را جلب کنید. جلب اعتماد یکی از راهکارهای کاربردی برای افزایش میزان تعامل در اینستاگرام به حساب می‌آید.

    قابل ذکر است که شما می‌توانید اطلاعات کسب‌وکار، لینک تلگرام، شماره واتس‌اپ و آدرس وب‌سایت خود را در بیوی پروفایل قرار دهید. علاوه بر جلب اعتماد کاربران می‌توانید راه‌های بیشتری برای ارتباط با کاربران و مشتریان معرفی کنید. پس از اینکه کاربران از راه‌های ارتباطی دیگر با شما در ارتباط قرار گرفتند، می‌توانید آن‌ها را به تعامل در اینستاگرام دعوت نمایید.

    همکاری با اینفلوئنسرها

    اینفلوئنسرها افرادی هستند که در اینستاگرام شناخته شده‌تر بوده و از محبوبیت بیشتری برخوردارند. به همین دلیل، فالوورهای بسیار زیادی محتواهای آن‌ها را دنبال می‌کنند. شما با توجه به موضوع خود از اینفلوئنسرهای فعال در همان حوزه کمک بگیرید. این افراد با تبلیغ محصولات و خدمات شما، موجب تشویق فالوورها به برقراری تعامل با شما در اینستاگرام می‌شوند. پس از دیگر نوبت شماست که با ترفندهایی همچون موارد فوق، تعاملی سازنده با آن‌ها برقرار کنید.

    اکنون که صحبت از تبلیغات به میان آمد، توجه داشته باشید که انواع تبلیغات همسان، کلیکی، ویدیویی و انواع کمپین‌ها در برقراری تعامل در اینستاگرام با فالوورهای بیشتر نقش بسزایی بازی می‌کنند.

    استفاده از سبک منحصربه‌فردی

    آنچه باعث جلب توجه کاربران اینستاگرام مخصوصاً آن‌هایی که از اکسپلور می‌آیند، می‌شود، سبک ویژه و متمایزکننده محتواهای تولیدی شماست. شما با استفاده از شیوه خاص نگارش، تصاویر و ویدیوهای به کار برده و گرافیک ویژه می‌توانید باعث افزایش تعداد فالوورها شوید. پس آن می‌توانید با ترفندهای مذکور تعامل در اینستاگرام با فالوورها را افزایش دهید.

    شما با انحصاری کردن سبک خود، می‌توانید بردتان را زبان‌زد عام و خاص کرده و در ذهن‌ها ماندگار کنید. این راهکار تأثیر بسزایی در موفقیت شما در اصول برندسازی و اجرای تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ دارد.

    استفاده از سبکی ویژه، تکمیل بخش بیوی پروفایل و همکاری با اینفلوئنسرها نقش مهمی در افزایش ارتباط در اینستاگرام بازی می‌کنند.

    استفاده از تبلیغات اسپانسر

    قابلیت Promote در اینستاگرام باعث شده که صاحبان اکانت‌های بیزینس برای تبلیغات خود نیازی به صفحات دیگر نداشته باشند. کافی است به ازای پست‌هایی که مد نظرتان است، هزینه‌ای پرداخت کنید تا اینستاگرام آن‌ها را در دسترس میلیون‌ها کاربر قرار دهد. همین قابلیت یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تعامل در اینستاگرام است. زیرا کاربران که با قابلیت پروموت، پست‌های شما را دریافت می‌کنند و به پیج شما سر می‌زنند. در صورتی که شما از ترفندهای درستی استفاده کرده باشید، آن‌ها را جذب خود کرده و تعامل سازنده و مداومی با آن‌ها خواهید ساخت.

    استفاده از استوری برای تعامل بیشتر

    اگر در پی یافتن راهی دیگر برای بهبود تعامل در اینستاگرام هستید، می‌توانید از استوری استفاده کنید. مردم با پیام‌های ویدیویی در اینستاگرام بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند. شما با گذاشتن استوری‌های جذاب می‌توانید چگونگی استفاده از خدمات کسب‌وکار و نحوه خرید محصولات خود را آموزش دهید. تشویق به Call To Action و قرار دادن اسکرین‌شات یا کلیپ‌های کوتاه آموزشی و استفاده از هایلایت‌ها، افکت‌ها و فیلترهای مختلف در این زمینه نقش مهمی بازی می‌کنند.

    تعامل در اینستاگرام با استوری

    آنالیز محتوا و لینک‌های موجود

    قابلیت اینسایت و گزینه‌های موجود در آن برای بررسی میزان فعالیت فالوورها، زمان حداکثر حضور آن‌ها و موارد مرتبط با اینگیجمنت ریت و ریچ کمک بسیاری می‌کنند. تحلیل تعداد لایک، کامنت، ذخیره‌سازی و به اشتراک‌گذاری هر پست در شناخت رفتار کار فالوورها اهمیت دارند. شاید بپرسید که شناخت رفتار فالوورها در افزایش تعامل در اینستاگرام چه نقشی دارد؟

    در پاسخ باید بگوییم که شناخت رفتار کاربرها در تعیین استراتژی تولید محتوا، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین محتواها، تعیین زمان انتشار آن‌ها و آنالیز روان‌شناختی رفتار فالوورها نقش مهمی بازی می‌کند. درنتیجه، تعامل بهتر و سازنده‌تری با کاربران برقرار خواهید کرد. این فرآیند به افزایش تعامل با کاربران ختم خواهد شد.

    محتوای ساخته شده توسط کاربر

    با در نظر گرفتن محتوای ساخته شده توسط کاربران (UGC) می‌توانید اهمیت حضور و فعالیت‌ آن‌ها را به خودشان اثبات کنید. این نوع محتواها مشوق کاربران برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. علاوه بر این، شما به شناخت بیشتری از سلایق فالوورهای خود دست پیدا خواهید کرد. یکی از رایج‌ترین روش استفاده از UGC استوری کردن پیام یا کامنت‌های کاربران و منشن کردن آن‌ها در پست و استوری‌هاست. این اشتراک‌گذاری باعث افزایش صمیمیت بین شما و فالوورهایتان خواهد شد.

    برای درک بهتر راهکارهای تولید محتوای جذاب برای افزایش تعامل در اینستاگرام می‌توانید مقاله آموزنده «ترفندهای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای افزایش نرخ تعامل» را مطالعه نمایید.

    محتواهای خلاقانه و کپی نشده و همچنین محتواهای تولید شده توسط کاربران موجب افزایش تعامل در اینستاگرام خواهند شد.

    جمع‌بندی

    • استفاده از تصاویر و ویدیوها باعث متمایز کردن شیوه تعامل در اینستاگرام خواهد شد.
    • طراحی تقویم تولید محتوا، استفاده از محتواهای خلاقانه و به اشتراک‌گذاری محتواهای کاربران به افزایش ارتباط کاربران با شما منجر خواهد شد.
    • از قابلیت‌هایی مانند اینسایت و امکانات آن، پروموت برای تبلیغات گسترده و هشتگ‌های پربازدید برای بهبود تعامل در اینستاگرام بهره‌مند شوید.
    • همکاری با اینفلوئنسرها می‌تواند شما را در راستای افزایش تعداد فالوورها یاری دهد.
    • آیا شما از راهکار دیگری برای افزایش تعامل خود با کاربران در اینستاگرام اطلاع دارید. اکنون نوبت شماست که نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

    منابع:

    Naylor
    Grin

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.