ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام برای شروع کسب‌وکار

0

یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد در بازار امروز، فروش آنلاین از طریق سایت و اینستاگرام است. تجربه نشان داده است فروش لباس زنانه در اینستاگرام با استقبال خوبی همراه است اما راه‌اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی برای فروش لباس زنانه به دلیل رقابت بسیار بالایی که در آن وجود دارد به این سادگی نیست.

شما برای اینکه بتوانید از این طریق درآمد کسب کنید باید با ایده ‌های فروش لباس زنانه در اینستاگرام آشنایی داشته باشید. این ایده‌ها و روش‌های فوق‌العاده به شما کمک می‌کنند تا به‌صورت حرفه‌ای، تعداد دنبال کنندگانتان را افزایش دهید و به درآمد عالی دست پیدا کنید.

راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی لباس زنانه

ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام بسیار متنوع هستند. اما هر یک از آن‌ها به عنوان یک قطعه از یک پازل می‌توانند زمینه‌ساز موفقیت نهایی شما شوند.

راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی لباس زنانه

تنوع مدل و کیفیت محصولاتی که در فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌بینیم بسیار بالاست. بدون شک به زمان زیادی نیاز داریم تا مشابه محصولات اینستاگرامی را در فروشگاه‌های حضوری پیدا کنیم. با چند جست‌وجوی ساده در اینستاگرام می‌توان به تعداد زیادی از طرح‌ها و مدل‌های یک لباس زنانه دسترسی پیدا کرد.

اما فروش در اینستاگرام ساده نیست و آن دسته از فروشگاه‌های اینستاگرامی که ساده‌ترین نکات را رعایت نمی‌کنند، نمی‌توانند به اندازهٔ کافی رشد کرده و به فروش خوبی دست پیدا کنند. ایده‌ های فروش لباس زنانه در اینستاگرام متنوع است. اما توجه به جزئیات و برخی از نکات سبب می‌شود تا در رقابت بین فروشگاه‌های اینستاگرامی بتوانید موفقیت بیشتری کسب کنید.

یکی از دلایل اصلی موفقیت فروشگاه‌های پوشاک در اینستاگرام، نداشتن محدودیت جغرافیایی است. شما به‌راحتی می‌توانید در حالی که روی مبل منزلتان نشسته‌اید لباس موردنظر خود را از هر شهر یا کشور سفارش دهید و آن را درب منزل دریافت کنید. آنلاین شاپ ها محصولات برخی از برندهای جهانی را که از شهرت بسیار زیادی برخوردار هستند به فروش می‌رسانند.

اما هیچ یک از این فروشگاه‌ها نمی‌توانند بدون ایده پردازی، عکاسی و پیج اینستاگرامی خوب و حرفه‌ای، محصولات خود را به فروش برسانند. بهره‌گیری از ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام بهترین راهکار برای کسب درآمد از اینستاگرام است. اگر برای راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام به کمک نیاز دارید، مقاله آن را در بلاگ پادرو مطالعه کنید.

جدیدترین ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام چیست؟

تاکنون آمار مشخصی از تعداد فروشگاه‌های اینستاگرام فعال در حوزۀ پوشاک به دست نیامده است. با این حال، گشت و گذاری کوتاه در این شبکۀ اجتماعی نشان می‌دهد که با استفاده از ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام می‌توان به یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین پوشاک تبدیل شد و تعداد دنبال کنندگان را افزایش داده و فروش خوبی کسب کرد. در ادامه مهم‌ترین ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام را مرور می‌کنیم.

استفاده از ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام همیشه با موفقیت همراه نیست و برخی از چالش‌ها و مسابقات با شکست همراه هستند. اما بررسی برخی از ایده های جذاب می‌تواند فروشگاه‌های اینستاگرامی را با رشد بی‌نظیری همراه کند.

انتخاب سبک و استایل مشخصی از پوشاک

مهم‌ترین اقدام برای داشتن یک فروشگاه لباس زنانه موفق در اینستاگرام این است که سبک و استایل خاصی از پوشاک را برای فروش انتخاب کنید. شاید ابتدا این‌طور به نظر برسد که با این کار، تعداد دنبال کنندگان شما کاهش پیدا می‌کند. اما باید بدانید که این روش یکی از مهم‌ترین ایده های فروش پوشاک است.

تفاوتی ندارد سبک مورد نظر شما برای فروش لباس زنانه چه سبک یا استایلی است. مهم این است که سعی کنید بهترین مدل‌ها و بهترین کیفیت را در زمینۀ سبک خود عرضه کنید.

فروش هم‌زمان پوشاک مناسب برای سبک‌های گوناگون نمی‌تواند رضایت همه را جلب کند. انتخاب سبک مشخص یکی از بهترین ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام است که فروش بسیار خوبی به همراه دارد و فرصت ایده پردازی بیشتر در یک زمینه را خلق می‌کند.

ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام

انتخاب سبک و استایل مشخص سبب می‌شود جامعۀ هدف مشخص داشته باشید و بتوانید با تمرکز بیشتر در زمینۀ طراحی و انتخاب پوشاک برای فروش اقدام کنید. به‌طور مثال حجاب استایل، اسپرت استایل، اداری استایل، دانشجویی استایل از معروف‌ترین استایل های فروش لباس زنانه در اینستاگرام هستند.

توجه به مد و رنگ سال

اگر قصد دارید بهترین ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام را دنبال کنید، لازم است همواره وب‌سایت‌ها و مراجع آنلاین و فعال در حوزۀ مد و پوشاک را بشناسید. مد و پوشاک دو واژه‌ای هستند که همیشه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و شما برای پیشرفت در حوزۀ پوشاک زنانه باید محصولات خود را متناسب با مد انتخاب کنید.

برخی از فروشگاه‌های پوشاک زنانه در اینستاگرام امروزه محصولات خود را به صورت اختصاصی و مطابق با طرح‌های طراحان حرفه‌ای خود تولید می‌کنند. برخی از طراحان، سبک و شیوۀ بسیار نوینی در زمینۀ طراحی دارند که سبب ارائۀ محصولات خاص و پوشاک بسیار جدید می‌شود. مخاطبان به دلیل جدید و بدیع بودن این طرح‌ها از آن‌ها استقبال زیادی می‌کنند.

برای داشتن یک فروشگاه اینستاگرامی در حوزۀ پوشاک، باید پیرو مد باشید و جدیدترین مد روز را به صورت ملی و بین‌المللی دنبال کنید.

عکاسی حرفه‌ای و انتخاب پس زمینۀ مناسب

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای داشتن فروش خوب به صورت آنلاین، عکاسی اصولی و حرفه‌ای است. حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که وقتی پوشاک مورد نظر خود را در اکسپلورر جست‌وجو می‌کنید از بین پست‌های ارائه شده برخی از آن‌ها، بیشتر موردنظرتان واقع می‌شوند و ترجیح می‌دهید روی آن پست‌ها کلیک کنید.

به نظر شما مهم‌ترین دلیل برای انتخاب یکی از عکس‌های اکسپلورر چیست؟ کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ، عکاسی و عکس‌های ارائه شده از پوشاک را همچنان مهم‌ترین دلیل برای فروش خوب یا بد در اینستاگرام می‌دانند.

انتخاب پس زمینۀ مناسب تأثیر بسیار زیادی در نشان دادن جزئیات یک لباس دارد. برای اینکه جزئیات لباس شما به‌خوبی نشان داده شود سعی کنید حتماً از مدل‌های پوشاک خود ویدئو تهیه‌کرده و عکاسی از آن‌ها را با انتخاب پس زمینۀ مناسب و یکرنگ انجام دهید. انتخاب پس‌زمینه‌های رنگی و شلوغ ذهن بیننده را خسته کرده و مانع از توجه او به لباس می‌شود و ممکن است نظر او را جلب نکند.

عکاسی حرفه‌ای و اصولی از محصولات، به تولید محتوای یونیک کمک کرده و اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. همچنین سبب می‌شود رنگ و طرح عکس‌ها به واقعیت نزدیک‌تر بوده و موجب ناراحتی خریداران پس از دریافت محصول نشود.


بیشتر بخوانید: با ایده‌های فروش اکسسوری پوشیدنی در اینستاگرام آشنا شوید

استفاده از چهره‌های معروف

یکی از شیوه‌های نوین و از بهترین ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام، استفاده از چهره‌های معروف است. برخی از بازیگران امروزه پذیرفته‌اند که با فروشگاه‌های اینستاگرامی فعالیت کنند. این شیوه با پرداخت هزینۀ بیشتری در مقایسه با سایر روش‌های فروش همراه است. اما بدون شک نتیجۀ نهایی این روش، فروش خیلی بالا و شهرت بسیار زیاد فروشگاه پوشاک زنانۀ شماست.

متأسفانه بسیاری از فروشگاه‌های اینستاگرامی برای تولید محتوای خود به سراغ عکس‌های آماده و یا تصاویر ژورنالی می‌روند. اما استفاده از چهره‌های معروف که پوشاک شما را به تن دارند علاوه بر اینکه محتوای یونیک در فضای اینستاگرام محسوب می‌شود، شهرت بسیار زیادی برای شما نیز به همراه خواهد داشت.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    خبررسانی از محصولات آینده و نظرخواهی

    اینستاگرام آن دسته از فروشگاه‌های اینستاگرامی را که از کاربران نظرخواهی می‌کنند، می‌شناسد و به آن‌ها امتیازات ویژه‌ای می‌دهد. شما می‌توانید برای ارائۀ محصولات جدیدتان از کاربران نظرخواهی کنید و محصولات خود را تاجای ممکن طبق نظر آن‌ها ارائه دهید. اینستاگرام برای نظرخواهی از کاربران ابزارهای گوناگونی ارائه کرده است که فروشگاه‌های عرضه‌کنندۀ پوشاک در اینستاگرام می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

    گاهی ممکن است کاربران از نظرسنجی شما استقبال زیادی نکنند اما نباید ناامید شوید و باید فعالیت حرفه‌ای خود را ادامه دهید. سعی کنید از نظرات همۀ کاربران در نظرسنجی استفاده کنید و  به کاربران حس ارزشمندی و احترام بدهید.

    در نظرسنجی‌های بعدی نیز آن‌ها را تشویق کنید تا شرکت کنند. شما باید تلاش کنید وفاداری مشتری نسبت به فروشگاه خود را تقویت کرده و او را به عنوان عضو مهمی که برایتان ارزشمند است، معرفی کنید.  

    مشخص کردن سایزبندی لباس‌ها و ارائۀ جدول سایزبندی

    یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بانوان در خرید آنلاین پوشاک، انتخاب سایز درست و مناسب است. موارد بسیار زیادی از تجربه‌های بسیار بد در خرید آنلاین وجود دارد که مشتریان پس از خرید به دلیل متناسب نبودن سایز لباس، از خریدشان ناراضی بوده‌اند. برای رفع این مشکل، ارائۀ جدول سایزبندی بسیار مهم است. همچنین در این جدول باید به مشخصات افراد و اندازه‌های آنان نیز اشاره کنید.

    یکی از بهترین ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام برای اینکه مشتریان با مشکلات کم‌تری در رابطه با سایز روبه‌رو شوند این است که در یک پست اختصاصی روش صحیح اندازه‌گیری و انتخاب سایز را آموزش دهید. این کار علاوه بر اینکه پاسخ‌گویی به سؤالات مشتریان را راحت‌تر می‌کند، سبب جلب رضایت بیشتر مشتریان نیز می‌شود.

    سعی کنید در کپشن مربوط به هر پست اطلاعات لازم در رابطه با جزئیات لباس را ارائه دهید. به‌طور مثال، اگر در قسمتی از آن کار، کش‌دوزی یا پلیسه انجام شده است، حتماً در کپشن به آن اشاره کنید. همچنین اطلاعات مربوط به سایزبندی نیز باید در کپشن برای هر لباس به‌طور جداگانه توضیح داده شود.

    آموزش سایزبندی - ایده فروش لباس زنانه در اینستاگرام

    ارائۀ محتوای آموزشی در زمینۀ مد و پوشاک

    یکی از ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام این است که علاوه بر محتوای فروش، تولید محتوای آموزشی نیز انجام دهید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا ارتباط صمیمانه‌تری با دنبال کنندگان خود داشته باشید و آن‌ها نیز این احساس را خواهند داشت که پیج اینستاگرامی شما فقط مختص خرید محصول نیست.

    بهترین زمان‌بندی برای ارائۀ محتوای آموزشی یک‌بار در هفته است. سعی کنید محتوای آموزشی خود را در متناسب با مناسبت‌های خاص ارائه کنید تا از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. بهترین ایده‌ها برای تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام عبارت هستند از:

    • آموزش جنس‌های مختلف پارچه در پوشاک و توضیح در رابطه با روش‌های نگهداری و کاربردهای آن‌ها
    • تولید محتوای آموزشی به صورت تصویری از نحوۀ پوشیدن یک لباس در استایل های متنوع
    • آموزش از بین بردن لکه‌های گوناگون و روش‌های تا کردن لباس‌های مختلف
    • آموزش بستن شال و روسری و ست کردن آن‌ها با لباس
    • ارائۀ محتوای آموزشی در زمینۀ ست کردن لباس‌های مختلف و استایل های شیک
    • تولید محتوای آموزشی در زمینۀ رنگ‌ها و کاربرد رنگ‌ها در روانشناسی

    ما امروزه همواره تحت تأثیر بمباران اطلاعاتی قرار داریم و بدون شک هیچ‌کدام از ما علاقه نداریم که یک فروشگاه اینستاگرامی را که پایه‌ای‌ترین نکات را در زمینۀ ارائۀ محصولات رعایت نمی‌کند، دنبال کنیم.

    ارائۀ پوشاک متناسب با فصل

    یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که شما باید به عنوان صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی به آن دقت داشته باشید این است که پوشاک خود را متناسب با فصل سرما یا گرما ارائه کنید.

    لباس‌های بهاری و تابستانی از جنس نخی و لباس‌های پاییزی و زمستانی از جنس موهر و پنبه از بهترین انتخاب‌ها برای هر فصل هستند. برخی از پوشاک نیز برای تمام فصول مناسب بوده و استفاده از آن‌ها در هر زمانی لذت‌بخش است.

    بهترین زمان برای معرفی پوشاک مناسب فصل، آخرین ماه و اولین ماه از فصل است. شما می‌توانید با این روش در مخاطبان خود احساس نیاز ایجاد کرده و پیش از حضور رقیبان، محصولات خود ارائه کنید. شناسایی نیاز جامعۀ هدف همیشه مهم‌ترین نکته برای فروش بهتر است.

    ارائۀ لباس‌های ست

    برای داشتن فروش خوب در زمینۀ پوشاک بانوان، می‌توانید ست یک لباس کامل را در برخی از پست‌های خود ارائه دهید. به‌طور مثال اگر زمینۀ فروش شما در اینستاگرام مانتو است، بهتر است گاهی همراه مانتو، شلوار، شال یا روسری، کفش و اکسسوری های ست را نیز با سلیقۀ بسیار زیاد انتخاب کرده و برخی از آن‌ها برای فروش به دنبال کنندگان خود معرفی کنید.

    ایده تولید محتوا برای پیج فروش لباس زنانه در اینستاگرام

    شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی چه فاکتورهایی برای انتخاب یک فروشگاه در نظر دارید؟ در رابطه با فروشگاه آنلاین پوشاک زنانۀ خود نیز باید این موارد را رعایت کنید.

    ارائۀ محتواهای مقایسه‌ای

    یکی از مهم‌ترین روش‌های جلب‌ توجه دنبال کنندگان در اینستاگرام ارائۀ محتواهای مقایسه‌ای است. شما می‌توانید برخی از محصولات خود را در که باکیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر ارائه می‌کنید، با محصولات فروشگاه‌های دیگر مقایسه کنید. این روش را در اینستاگرام معجزه در جذب مخاطب نام‌گذاری می‌کنند.

    برای پیدا کردن ایده در زمینۀ پست‌های مقایسه‌ای، می‌توانید سری به پیج های اینستاگرامی بزنید تا روش‌های مختلف تولید محتوا در این زمینه را مشاهده کنید. مخاطبان علاقۀ بسیار زیادی به این موضوع دارند و از آن استقبال زیادی می‌کنند. با بررسی جزئیات و نکاتی که در پست‌های مقایسه‌ای وجود دارد می‌توانید اعتماد کاربران خود را جلب کنید.

    کوتاه در مورد ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام

    همان‌طور که مشاهده کردید، راه‌اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی ابتدایی‌ترین قدم برای داشتن یک فروشگاه آنلاین و اختصاصی است. برای افزایش شانس موفقیت، لاز است با استفاده از ایده های فروش لباس زنانه در اینستاگرام، خلاقیت و تلاش خود را نشان دهید. فقط از این طریق می‌توانید تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش داده و فروش زیادی داشته باشید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.