آموزش مراحل راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام

0

دنیا همیشه در حال تغییر شکل است و تکنولوژی به کمک ما آمده تا زندگی آسان‌تری را تجربه کنیم. از همین رو کسب‌وکار‌های آنلاین بخش زیادی از زندگی ما را تشکیل داده‌اند. برای جلوگیری از اتلاف وقت و پیدا کردن کالا‌های زیبا‌تر و به‌صرفه‌تر، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا پوشاک خود را نیز به صورت آنلاین خریداری کنند. شاید شما هم از آن دسته افراد هستید که می‌خواهند از این فرصت استفاده کرده و راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام را تجربه کنند.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف و پر‌طرفدار در ایران است و از این رو، بستر بسیار خوبی برای فروش پوشاک محسوب می‌شود. اما شاید شما نیز از شروع کسب و کار آنلاین و راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام می‌ترسید و به‌ نظرتان این مسیر یک ریسک بزرگ است.

درست است که تغییر شیوه فروش از مغازه‌ها و بوتیک‌های حضوری به فروش پوشاک در اینستاگرام کمی متفاوت است، اما با دانستن نکات و فوت‌و‌فن‌های دنیای آنلاین و کمی خلاقیت و تلاش، بی‌شک شما نیز می‌توانید فروشی آسان و بدون دردسر را در این پلتفرم تجربه کنید. در این نوشتار از پادرو ما نیز کنار شما هستیم تا تمامی نکات و مراحل ساخت پیج فروش لباس در اینستاگرام را به شما یادآور شویم. با ما همراه باشید.

مزیت‌های فروش پوشاک در اینستاگرام

  • برای فروش آنلاین لباس یا دیگر کالا‌ها، نیازی به خرید یا اجاره مکانی برای فروشگاه‌ ندارید و می‌توانید به راحتی از خانه‌ خود فروش داشته باشید.
  • مشتریان شما در فروش آنلاین، محدود به منطقه‌ خودتان نمی‌شوند و می‌توانید به مشتریانی از شهر‌ها یا حتی کشور‌های دیگر دسترسی داشته باشید.
  • با داشتن یک پیج اینستاگرام فروش لباس مشتریان شما می‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از کالا‌هایتان بازدید کنند و فروش شما محدود به زمان خاصی نیست.
  • با راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام می‌توانید با خلاقیت بالاتری اجناس خود را به مشتری ارائه و آن‌ها را نسبت به خرید خود مطمئن کنید.
تبلیغات فروشگاه اینستاگرام

آموزش فروش اینترنتی لباس در اینستاگرام

اگر دوست دارید بدانید برای شروع راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام و فعالیت در آن باید از کجا آغاز کنید، در ادامه همراه ما باشید و این ۹ گام را به‌ ترتیب طی کنید.

گام اول: بررسی کلیات مسیر

قبل از راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام ابتدا لازم است کمی دست‌ نگه داشته و درباره چند سوال به‌خوبی فکر کنید.

  • پوشاک‌ مد نظر شما از چه نوعی بوده و آیا مربوط به فصل یا موقعیت خاصی هستند؟
  • مخاطبان شما در چه رنج سنی قرار دارند؟ جنسیت آن‌ها چیست؟
  • قرار است کالا‌های خود را از چه‌ طریقی تأمین کنید؟ آیا خودتان تولید کننده هستید یا لازم است با عرضه‌کنندگان دیگری قرارداد داشته باشید؟
  • برای برند خود چه نامی انتخاب می‌کنید؟ داستان برند شما چیست؟
  • کالا‌های شما در این پیج، چه مزایایی نسبت به نمونه‌های مشابه دارند؟

این سوالات به شما کمک می‌کنند تا با دید روشن‌تری مسیر راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام را طی کنید.

گام دوم: ساخت پیج فروش لباس در اینستاگرام

اکنون زمان آن رسیده که به سراغ راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام بروید. برای این‌کار می‌توانید از ایمیل مخصوص و هم‌نام برند خود استفاده کرده یا به شماره‌ تلفن همراهتان بسنده کنید. در هر دو صورت، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • اکانتی در اینستاگرام تجاری بسازید.
  • از لوگوی خود به عنوان تصویر پروفایل خود استفاده کنید.
  • در قسمت بیو توضیح کوتاهی در مورد کسب‌و‌کار و اقلام مورد فروش خود بنویسید.
  • مطمئن شوید که نام و برند انتخابی شما برجسته است.

توجه داشته باشید که شما رقبای زیادی در صنعت فروش اینترنتی پوشاک دارید، بنابراین مطمئن شوید که نشان تجاری و برند مناسبی انتخاب کنید. انتخاب برند و نشان تجاری یا حتی لوگوی منحصر به فرد شانس موفقیت شما در امر بازاریابی را بیشتر می‌کند.

گام سوم: بارگذاری محتوا در پیج

بعد از ساخت پیج فروش لباس در اینستاگرام نوبت به استفاده از پست‌ها و استوری‌های جذاب می‌رسد. وقت آن است که محصولات و کالا‌های خود را در پیج بارگذاری کرده و به مغازه‌ اینترنتی خود سامان بدهید. برنامه منظم و دقیق در تولید محتوا می‌تواند برای برند شما نکته مثبتی به حساب آید. پس سعی کنید با داشتن یک تقویم محتوایی، روز‌هایی که می‌خواهید پست یا استوری بگذارید را مشخص کرده و محتوای خود را به‌صورت منظم بارگذاری کنید.

چند نکته درباره ظاهر پیج فروش لباس در اینستاگرام

  • پروفایل مرتب و با ظاهری زیبا نکته مهمی در راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام است. رعایت این نکته برای تشویق مشتریان به مرور پست‌های پیشین و دنبال کردن محتواهای بعدی بسیار مهم است.
  • در واقع با استفاده از هایلایت‌های مناسب، قالب‌های زیبا و منحصر به فرد برای پست‌ها می‌توانید الگوی بصری جذابی برای کاربران ایجاد کنید
  • پس از گرفتن عکس‌های خوب آن‌ها را به‌صورت مجموعه‌ای یا دسته‌ای با جزئیات کامل در زیرنویس‌ها مانند نوع لباس و قیمت بارگذاری کنید.
  • ممکن است بخواهید فقط لباس‌ها را آویزان کنید یا مدل‌ها از آن‌ها استفاده کنند!

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    گام چهارم: گزینه‌های پرداخت و ارسال را تعیین کنید

    مانند همه فروشگاه اینستاگرامی و حتی اینترنتی، چالش اصلی پیش روی کاربران اطمینان خاطر از پرداخت‌ها و تحویل سریع و به‌موقع است.

    برای فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک اینستاگرام گزینه‌های معمول پرداخت حساب‌های بانکی شخصی یا انتقال پول است. این جزئیات باید واضح باشد زیرا درآمد شما از این طریق به دست می‌آید. جدا از حمل و تحویل، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که فروشنده می‌تواند محصول را به خریدار تحویل دهد.

    با استفاده از سرویس پادروشاپ به آسانی می‌توانید برای پیج اینستاگرام‌تان یک فروشگاه اینترنتی با لینک اختصاصی داشته باشید، کاتالوگ محصولات‌تان را بسازید و با تعیین موجودی و قیمت محصولات، فروش خود را مدیریت کنید.

    با قرار دادن این لینک در بیوی فروشگاه، مشتریان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز سفارش خود را ثبت و مبلغ آن را از طریق درگاه پرداخت امن به حساب شما واریز کنند.

    لیست سفارش‌های ثبت شده مشتریان به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد و دیگر نیازی به اسکرین‌شات در دایرکت اینستاگرام و یا فایل اکسل ندارید.

    علاوه بر این برای ارسال سفارش مشتریان نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و می‌توانید جمع‌آوری و ارسال بسته‌ها را هم به پادرو بسپارید و به راحتی تعرفه پست پیشتاز یا سایر تعرفه‌ها را در وب‌سایت پادرو ببینید.

    گام پنجم: از هشتگ‌های اصیل و رسمی استفاده کنید

    استفاده از هشتگ‌های اصیل، رسمی و پرکاربرد یکی از تکنیک‌های مهم فروش پوشاک در اینستاگرام است. همۀ پست‌های شما باید هشتگی داشته باشند که برند شما را معرفی می‌کند. علاوه بر این هشتگی که معرف پوشاک شماست می‌تواند به تبلیغ و فروش بیشتر همان جنس و سایر اجناس کمک کند. مهمتر از آن شما می‌توانید کاربرانی که پست‌های شما را به اشتراک گذاشته‌اند، پیدا کنید. در ضمن پیوندی میان تبلیغات شما و کاربرانی است که پست‌ها را با کاربران دیگر به اشتراک گذاشته‌اند.

    برای مثال فرض کنید که پستی حاوی یک بوت زنانه را منتشر کرده‌اید. هشتگ‌های شما می‌توانند از موارد زیر باشند:

    • #بوت زنانه
    • #بوت زمستانه
    • #بوت
    • #کفش زنانه

    در کنار این هشتگ‌ها، نام اختصاصی برند شما نیز می‌تواند به عنوان یک‌ هشتگ در نظر گرفته شود تا مخاطبان بتوانند همه‌ پست‌های شما را در نتیجه جست‌و‌جوی این هشتگ مشاهده کنند.

    گام ششم: فروشگاه خود را تبلیغ کنید

    اکنون که پیج شما ظاهری جذاب دارد و محتوا‌ی آن بسته‌ به کالا‌های فروشگاه شما بارگذاری و هشتگ‌گذاری صحیح شده‌اند، وقت آن است که معرفی بیشتر پیج را با تبلیغات انجام دهید. تبلیغات بخش مهمی از راه‌اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام هستند و باعث می‌شوند طیف و تعداد مخاطبان پیج شما بالا‌ برود. برای تبلیغات چندین راه پیش روی شماست.

    1. معرفی پیج‌ فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی دیگر یا پیج شخصی خودتان و دوستانتان
    2. درخواست تبلیغ در پیج‌های دیگر اینستاگرام که مخاطبان زیادی دارند.
    3. اینفلوئنسر مارکتینگ
    4. برگزاری مسابقاتی در پیجی که فالوور‌ها در آن پیج شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

    گام هفتم: ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید

    اکنون که فالوورها و مشتریان خود را به دست آورده‌اید باید سعی کنید که همیشه با آن‌ها در ارتباط باشید و آمادۀ پاسخگویی به سؤالاتشان در فروشگاه خود باشید. در واقع نباید به راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام بسنده کنید. تعامل پایدار با کاربران بسیار مهم است.

    هر پیامی که دریافت می‌کنید را بررسی کرده و مطمئن شوید که به کامنت‌های مربوط به هر پست پاسخ داده‌اید. در ضمن از طریق قسمت پیام دایرکت ارتباط مناسبی با کاربران خود داشته باشید. این قابلیت را حتماً برای مکالمات فعال کنید.

    ممکن است راه‌های دیگری برای تعامل میان شما و مشتریان وجود داشته باشد. در ارتباط با مشتریان باید صبور باشید، دوستانه رفتار کنید و روزانه آماده پاسخگویی به سؤالات آن‌ها باشید. به این ترتیب می توانید بازخورد خوب دریافت کرده و رضایت مشتری را جلب کنید. درست است که مسیر پر زحمتی است. اما به هر حال، شما اکنون فروشنده اینستاگرام هستید. برای بازاریابی موفق اجرای این 9 مرحله الزامی است.

    ارتباط با مشتریان

    نکته‌ای درباره راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام

    جالب است بدانید که آنچه درباره راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام ذکر کردیم، تنها نکاتی است برای شروع و تبدیل شدن به فروشگاه لباس اینستاگرام. شما با بهبود شرایط فروشندگی در این بستر می‌توانید نکات بازاریابی دیجیتال را بیشتر به کار ببرید. می‌گوییم بازاریابی دیجیتال زیرا پروسه‌ای که طی می‌کنید نسبت به یک فروشگاه حضوری متفاوت است.

    اما دقت کنید که پیشرفت‌های تکنولوژیکی و روندهای رسانه‌های اجتماعی مواردی هستند که باید مراقب آن‌ها باشید. پیش از هر چیزی باید از خود بپرسید آیا می‌خواهید وارد مشاغل کوچک شوید؟ آیا به فروشگاه‌های اینترنتی علاقه دارید؟ پس شروع کنید.

    جمع‌بندی

    • راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام طرفداران بسیاری دارد و مسیری است که می‌تواند شما را به درآمدزایی برساند اما میزان درامد فروش لباس در اینستاگرام کاملا به نوع پیج شما و محصولاتی که ارائه می‌کنید، بستگی دارد.
    • سایت فروشگاه اینترنتی مزیت‌های بسیاری نسبت به روش‌های سنتی و فیزیکی فروش لباس دارند.
    • انتخاب نوع پوشاک، ارتباط با تأمین‌کنندگان و قیمت‌گذاری در امر بازاریابی فعالیت مهمی است که پیش از راه اندازی فروشگاه باید در نظر داشته باشید.
    • انتخاب برند، لوگوی مناسب و نشان تجاری منحصربه‌فرد برای فروشگاه اینترنتی را فراموش نکنید. اصول برندینگ یکی از ابزارهای مهم موفقیت شما در فروش بیشتر است.
    • پیش از راه اندازی پیج فروش لباس در اینستاگرام، تعیین راه‌های پرداخت و ارسال سفارشات به مشتریان بخش مهم کار است. راه‌های آسان و قابل اطمینان برای پرداخت هزینه سفارشات می‌تواند مشتریان را به همراهی با شما تشویق کند.
    • در اکانت تجاری پست‌ و استوری‌های جذاب استفاده کنید. علاوه بر این هشتگ‌ و تگ‌های اصیل، یکتا و محبوب در معرفی بهتر محصولات شما بسیار ضروری است.
    • استفاده از فروشگاه ساز رایگان پادروشاپ می‌تواند باعث تعداد مشتریان در پیج فروش لباس در اینستاگرام شما شود.

    منبع:

    workmarco

    later

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.