ارسال هدایای سازمانی و نکات مهم برای خرید هدیه

0

بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها در مواقع و مناسبت‌های متفاوت مانند عید نوروز اقدام به ارسال هدایای سازمانی برای مشتریان و سایر افراد مهم در حوزه کسب‌وکار خود می‌کنند. ارسال هدایای سازمانی یک ابزار بازاریابی و ارتباطی بسیار قدرتمند است که روی تصویری که از برند کارفرمایی خود می‌سازید، تاثیر زیادی دارد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در این مسیر، ارسال هدایای سازمانی است. در این مطلب از پادرو به بررسی چالش‌‌های ارسال هدایای سازمانی می‌پردازیم و در نهایت پلتفرم کاربردی پادروپین ار به عنوان راهکار معرفی خواهیم کرد.

اهمیت ارسال هدایای سازمانی

چرا خرید و ارسال هدایای سازمانی مهم است و بسیاری از مجموعه‌ها هزینه‌ زیادی برای این کار پرداخت می‌کنند؟ دلیل اصلی کسب‌وکارهای مختلف برای ارسال هدایای سازمانی با یکدیگر متفاوت است. اما همه آن‌ها را می‌توان به‌صورت کلی در چند دسته قرار داد. معمولاً یک یا چند مورد از مواردی را که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم می‌توان به عنوان دلیل اصلی ارسال هدایای سازمانی توسط مجموعه‌های متفاوت دانست.

  • ایجاد تمایز با رقبا
  • انجام یک کار تبلیغاتی بسیار تأثیرگذار
  • ایجاد ارتباط نزدیک‌تر و عمیق‌تر با مخاطب
  • در تماس بودن با مشتری
  • ایجاد حس بهتر در مشتری برای ایجاد اعتماد بیشتر

یکی از بهترین مناسبت‌ها برای ارسال هدایای سازمانی، عید نوروز است.

نکات مهم در خرید هدایای سازمانی

اگر قصد خرید هدایای سازمانی دارید، باید به چند نکته مهم توجه کنید. توجه به این نکات باعث می‌شود تا هدایای بهتری انتخاب کنید و بازخورد بهتری دریافت کنید. از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید هدایای سازمانی باید به آن توجه کرد را در زیر لیست کرده‌ایم.

نکات مهم در خرید هدایای سازمانی

۱- انتخاب هدیه مناسب

هدیه‌ها با افراد، شخصیت برند، جنسیت و مناسبت همخوانی داشته باشد. به‌عنوان مثال از هدایایی که برای عید نوروز می‌توان آن را در سبد هدایای سازمانی قرار داد شامل پک دمنوش‌های متنوع، پک‌های بهداشتی، کالای دیجیتال، دست‌سازه‌ها یا سررسید و تقویم‌های مناسب است. در صورتی‌که تقویم‌ها به صورت اختصاصی برای برند و مجموعه طراحی شده باشند تأثیر بیشتری خواهند داشت.

۲- توجه به نیاز مخاطب

هنگام خرید هدایای سازمانی به نیاز مخاطبان خود توجه کنید. هدیه‌ای که مورد استفاده قرار گیرد باعث می‌شود مخاطب از دریافت آن رضایت بیشتری داشته باشد. به‌طور مثال کالای دیجیتال جزو موارد محبوب و موردنیاز اغلب افراد است. همچنین لوازم مورد استفاده روی میز کار هم می‌تواند یک هدیه بسیار کاربردی باشد.

۳- تبلیغ در جای مناسب

در صورتی‌که تصمیم دارید نام یا لوگوی برند خود را روی هدایای سازمانی هک کنید، حتماً این کار را در بخش مناسبی از هدایا انجام دهید که آزار بصری نداشته باشد و باعث نشود که فرد از استفاده از آن تنها به دلیل قرار گرفتن نام و لوگوی شما در جای مناسب خودداری کند.

۴- توجه به بودجه

توجه به بودجه و خرید هدایایی با قیمت مناسب از دیگر مواردی است که هنگام انتخاب هدیه‌های سازمانی باید به آن توجه شود. عدم توجه به این نکته می‌تواند باعث شود تا تعداد هدایا از تعداد مخاطبان کمتر شود و نتوان برای بعضی از آن‌ها هدیه ارسال کرد یا این که هزینه بسیار زیادی را به مجموعه تحمیل خواهد کرد.

زمان ارسال هدایای سازمانی

همان‌طور که گفتیم یکی از مهم‌ترین مناسبت‌هایی که برای ارسال هدایای سازمانی وجود دارد، عید نوروز است. اما توجه به زمان مناسب برای ارسال هدایا یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود. معمولاً مجموعه‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالاها در روزهای آخر هر سال بسیار شلوغ هستند. همین موضوع باعث می‌شود در صورت عدم اقدام در زمان مناسب، هدیه‌های شما در زمان نامناسب به دست مخاطبان برسد.

پس باید برای این کار برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. این برنامه‌ریزی شامل انتخاب، خرید، بسته‌بندی و تحویل هدایا به مجموعه‌های پستی در زمان مناسب است. به‌عنوان مثال برای استفاده از خدمات پادروپین در زمینه ارسال هدایای سازمانی، حتماً باید سفارشات خود را قبل از تاریخ 20 اسفند ثبت کنید. در غیر این‌صورت احتمالاً با مشکلاتی در زمینه ارسال این بسته‌ها مواجه خواهید شد.

زمان ارسال هدایای سازمانی

هدایای سازمانی نوروز

نوروز را باید مهم‌ترین عید ایرانیان دانست. بسیاری از مجموعه‌ها برای این مناسبت اقدام به تهیه و ارسال هدایای سازمانی می‌کنند. اما چه مواردی را می‌توان به عنوان هدایای سازمانی مناسب برای نوروز در نظر گرفت؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که با توجه به نکاتی که در این مطلب هم به آنها اشاره کردیم، قاعده‌ای کلی برای هدایای سازمانی مناسب وجود ندارد. اما برخی محصولات هستند که با توجه به کاربرد بیشتر، از آن‌ها به عنوان هدایای سازمانی مناسب برای نوروز یاد می‌شود.

مواردی مانند سررسیدهای سال جدید، تقویم‌های دیواری و جیبی مناسب، خودکار و خودنویس، ست‌های اداری نفیس و صنایع دستی جذاب را می‌توان از مهم‌ترین مواردی دانست که در بسته هدایای نوروز سازمان‌های متفاوت وجود دارند. همان‌طور که اشاره کردیم بهتر است در انتخاب هدایای سازمانی نوروزی به شخصیت برند، میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این کار، جنسیت مخاطبان، نیاز مخاطبان و برخی موارد دیگر توجه داشته باشید.

بسیاری از مجموعه‌ها برای این که بتوانند انتخاب مناسبی برای هدیه نوروزی داشته باشند، اقدام به ارسال یک پکیج حاوی چند کالای متفاوت می‌کنند تا بتوانند نیاز و سلیقه افراد متفاوت را به خوبی پوشش دهند.

چالش‌های ارسال هدایای سازمان و راهکارها

در این قسمت چهار چالش اساسی در ارسال هدایای سازمانی را به همراه راهکارهای ساده به شما معرفی می‌کنیم.

۱- نوع هدیه، بسته‌بندی و کیفیت آن

یکی از چالش‌های اساسی در ارسال هدایای سازمانی، نوع هدیه، نحوه بسته‌بندی و سالم رسیدن آن به مقصد است. شاید شما هم تجربه گرفتن هدیه سازمانی شکسته یا خراب شده را داشته باشید. تصور کنید تحویل‌گیرنده با ذوق بسته ارسالی شما را باز می‌کند و با یک صحنه به‌هم‌ریخته، نامرتب و یا شکسته مواجه می‌شود. اگر قرار است هدیه سازمانی شما روی مخاط

ب تاثیر مثبتی داشته باشد، چنین تصویری تمام اهداف شما را زیر سوال خواهد برد.

راهکار: این چالش چند راه‌حل ساده دارد. اولین راهکار این است که دور هدایای سازمانی حساس و شکستنی را خط بکشید. مثلا هدایایی مثل گلدان گل، شکلات‌های واقعی، وسیله‌های شکستنی، خوراکی‌های فاسدشدنی و… را قبل از اینکه به یک دردسر بزرگ تبدیل شود، از برنامه خود خارج کنید. ابتدا سراغ هدایایی بروید که در ارسال پستی و جابه‌جایی‌های متعدد تا مقصد خراب نشوند، سپس از بهترین بسته‌بندی ممکن برای ارسال آن کمک بگیرید.

۲- مفقود شدن و جابه‌جایی بسته‌های ارسالی

دومین چالش، گم شدن بسته‌های ارسالی است که یکی از بدترین اتفاقات برای زحمات چندین ماهه یک کسب‌وکار به‌شمار می‌رود. هدایای سازمانی قرار است همزمان برای چندین سازمان و نفرات زیادی در مناطق و شهرهای مختلف ارسال شوند، بنابراین احتمال مفقود شدن بسته یا جابه‌جایی آن وجود دارد. 

راهکار: بهترین راهکار برای جلوگیری از چنین پیش‌آمدهایی، برنامه‌ریزی دقیق برای ارسال هدایا و بهره‌مندی از روش‌های مختلف ارسال است. استفاده از سرویس‌های مختلف پستی و لجستیک، صدور بارنامه دقیق و درج اطلاعات کامل گیرنده از جمله روش‌هایی است می‌تواند از مفقود شدن هدایا در حین ارسال جلوگیری کند. برخی از سرویس‌های پستی و خدمات لجستیک، امکان رهگیری لحظه‌به‌لحظه مرسولات را برای مشتریان فراهم کرده‌اند تا در تمام مراحل خیالشان راحت باشد.

۳- هزینه ارسال

ارسال ده‌ها یا صدها هدیه سازمانی به مقاصد مختلف می‌تواند یک کار هزینه‌بر برای کسب‌وکار باشد. اگر ارسال هدایا بدون برنامه‌ریزی صورت بگیرد، طبیعتا بخش لجستیک هزینه‌های زیادی برای کسب‌وکارتان به همراه خواهد داشت.

راهکار: برای جلوگیری از هزینه‌های هنگفت بهتر است با بررسی و مقایسه سرویس‌های پستی و لجستیک مختلف، هدایای سازمانی را با هزینه بهینه ارسال کنید. اگر برنامه‌ریزی تهیه و ارسال هدایای سازمانی به موقع انجام شود، فرصت کافی برای بررسی و مقایسه روش‌های مختلف ارسال خواهید داشت در غیر این صورت مجبور هستید به تنها گزینه در دقیقه نود اکتفا کنید.

۴- تحویل در بازه زمانی مناسب

تصور کنید هدایای سازمانی نوروزی شما با تاخیر و بعد از عید نوروز به دست مخاطبان برسد. این تاخیر در تحویل هدایا نه تنها ذهنیت دیگران نسبت به کسب‌وکار شما را خدشه‌دار می‌کند، بلکه نشان از بی‌برنامه‌گی در سازمان دارد. سازمان‌ها و شرکت‌های همکار ترجیح می‌دهند هدایا به موقع و در بازه زمانی مناسب به دست‌شان برسد، در غیر این صورت، هدایای شما بی‌ارزش جلوه می‌کند.

راهکار: اقدام به موقع برای برنامه‌ریزی خرید و تهیه هدایای سازمانی، انتخاب سرویس لجستیک مطمئن و ارسال به موقع از جمله مواردی هستند که تحویل در بازه زمانی مناسب را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

چالش‌های ارسال هدایای سازمان و راهکارها

ارسال هدایای سازمانی با پادروپین

یک چالش بزرگ برای هدایای شرکتی مسئله حمل‌ونقل است. اگر قصد دارید در مناسبت‌های مختلف، تعداد زیادی هدایای سازمانی ارسال کنید، هماهنگ کردن همه آدرس‌ها و اطمینان از اینکه سالم و به موقع تحویل داده می‌شوند، کار دشواری است.

پادروپین یک پلتفرم ارائه‌دهنده راهکارهای پستی است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند فرآیندهای لجستیک را اصولی و درست پیش ببرند. این پلتفرم با معرفی شرکت‌های پستی مختلف برای ارسال سفارشات، مقایسه سرویس‌ها و هزینه‌های هر کدام به بهینه‌سازی فرآیند لجستیک کمک می‌کند.

یکی از اهداف اصلی پادروپین، ایجاد موقعیت برای مقایسه و انتخاب خدمات پستی از میان گزینه‌ها متعدد است. طبیعتا امکان انتخاب بین شرکت‌های پستی مختلف با تسهیل فرآیندهای لجستیک ارتباط مستقیم دارد. با توجه به اینکه ارسال سالم و به موقع هدایای سازمانی به عنوان یک چالش بزرگ معرفی شد، پادرو با همکاری و ارائه سرویس پروایدرهای پستی به‌طور همزمان، یک راهکار موثر در مواجه با این چالش است.

خدمات پادروپین به دو بخش اصلی پایه و ویژه تقسیم‌بندی می‌شود. در این پلتفرم، مشتریان می‌توانند در خصوص زمان تحویل بسته از مبدا و مقصد تصمیم‌گیری کنند و با توجه به نیازهای کسب‌وکارشان خدمات اختصاصی دریافت کنند.

جمع‌آوری بسته از مبدا: جمع‌آوری بسته‌ها از مبدا و تحویل آن به شرکت‌های پستی یکی از چالش‌های اصلی کسب‌وکارها در ارسال هدایای سازمانی است. پادروپین با راه‌اندازی و مدیریت ناوگان‌های اختصاصی، اقدام به جمع‌آوری بسته‌ها از درب مبدا کرده است.

بارنامه اختصاصی: نقص اطلاعات روی بسته یکی از دلایل مفقود شدن هدایای سازمانی یا مرجوع شدن آن‌ها محسوب می‌شود که پادروپین با ارائه بارنامه و لیبل اختصاصی از بروز این مشکل پیشگیری می‌کند.

دراپ شیپینگ: دراپ شیپینگ یکی از راهکارهای بهینه برای کاهش هزینه‌های انبارداری و نگهداری هدایای سازمانی است. شما می‌توانید با پیاده‌سازی دراپ شیپینگ پادروپین، هدایای سازمانی را مستقیما از مبدا تامین‌کننده ارسال و در تمام مراحل مدیریت کنید.

مشاوره تخصصی: تصمیم‌گیری اشتباه در فرایندهای لجستیکی هدایای سازمانی، نه تنها تصویر کسب‌وکار شما را خدشه‌دار می‌کند، بلکه ممکن است منجر به ضررهای مالی متعدد شود. پادروپین با دانش و تجربه کارشناسان خود، به عنوان یک مشاور در کناس کسب‌وکار شماست تا حمل‌ونقل هدایای سازمانی بی‌نقص و با کم‌ترین هزینه صورت بگیرد.

لازم به ذکر است اگر قصد دارید از پادروپین برای ارسال هدایای نوروزی خود استفاده کنید، حتماً باید تا تاریخ 20 اسفند در این پلتفرم ثبت سفارش کنید.

اگر در زمینه ارسال سفارشات و کاهش هزینه‌های آن، نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پر کنید.

    سخن آخر

    • ارسال هدایای سازمانی کاری است که بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها در مناسب‌های مختلف انجام می‌دهند.
    • هدف این مجموعه‌ها از این کار، ارتباط بیشتر با مخاطب، جلب اعتماد مشتری، انجام تبلیغات به شکلی تأثیرگذار و در تماس بودن با مشتری است.
    • یکی از بهترین مناسب‌ها برای ارسال هدایای سازمانی، عید نوروز است.
    • برای این مناسبت می‌توان پکیجی جذاب و مناسب با توجه به نکات لازم برای انتخاب هدایای سازمانی تهیه کرد.
    • از مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب هدایای سازمانی به آنها توجه کرد، نیاز مشتری، انجام تبلیغات در بخش مناسب، استفاده از خلاقیت و توجه به بودجه هستند.
    • توجه داشته باشید که برای ارسال هدایای سازمانی نوروزی حتماً از قبل برنامه‌ریزی داشته باشید. زیرا بسیاری از مجموعه‌های فعال در حوزه جابه‌جایی کالا، روزهای آخر سال بسیار شلوغ هستند و همین امر ممکن است باعث بروز برخی مشکلات مانند دیر رسیدن هدایا به دست مشتریان شود.
    • پلتفرم پادروپین را می‌توانید یکی از بهترین پلتفرم‌های فعال در زمینه حمل‌ونقل و جابه‌جایی کالا در ایران بدانید. با استفاده از خدمات این پلتفرم می‌توانید کار ارسال هدایای نوروزی خود را انجام دهید.

    سوالات متداول ارسال هدایای سازمانی

    هدف سازمان‌ها از تهیه و ارسال هدایای سازمانی چیست؟

    سازمان‌ها به دلایل مختلف مانند ارتباط بیشتر با مخاطب، جلب اعتماد مشتری، انجام تبلیغات به شکل تأثیرگذار و در تماس بودن با مشتری اقدام به تهیه و ارسال هدایای سازمانی می‌کنند.

    هنگام خرید هدایای سازمانی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

    توجه به نکاتی مانند نیاز مشتری، انجام تبلیغات در پلتفرم‌های مناسب، استفاده از خلاقیت و توجه به بودجه باعث خواهد شد تا آن کسب‌وکار بتواند بهترین گزینه‌ها را انتخاب کند و هدیه‌های جذاب‌تری به مشتریان و مخاطبان خود بدهد.

    چه چالش‌هایی در ارسال هدایای سازمانی وجود دارد؟

    خراب شدن هدایای سازمانی، خراب شدن بسته‌بندی هدایا، هزینه بالای لجستیک، تاخیر در تحویل و گم شدن هدایا در حین ارسال از جمله چالش‌های ارسال هدایای سازمانی هستند.

    برای ارسال هدایای سازمانی از چه راهکاری استفاده کنیم؟

    برنامه‌ریزی به موقع برای تهیه و بسته‌بندی هدایا و بهره‌مندی از سرویس‌های لجستیک مطمئن بهترین راهکار برای جلوگیری از چالش‌های ارسال است. پادروپین یک پلتفرم ارائه‌دهنده راهکارهای پستی است که فرایند لجستیک را برای کسب‌وکارها تسهیل کرده است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.