جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی با 11 ترفند فوق‌العاده

1

روش‌های متعددی به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد. از به کارگیری کلمات تأثیرگذار گرفته تا طرح‌های تخفیفی و تشویقی متفاوت که هر کدام می‌توانند انگیزه‌ای برای افراد باشند تا از فروشگاه‌ آنلاین شما خرید کنند. اگر کمی با بازاریابی آشنایی داشته باشید متوجه خواهید شد که بخش عمده‌ای از خریدهایی که مردم انجام می‌دهند به دلیل استراتژی‌های بازاریابی است. به عبارتی این برندهای مختلف هستند که با به‌ کار بردن برخی ترفندهای روانشناسی باعث می‌شوند که شما بین چندین محصول مشترک موجود در قفسه فروشگاه، اقلام تولید شده توسط آن‌ها را بخرید.

چگونه می‌توان باعث جلب توجه بیشتر مشتریان و جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی شد؟ در این مطلب قصد داریم چند تاکتیک بی‌نظیر را بررسی کنیم که باعث می‌شوند با کمک آن‌ها به عنوان یک فروشگاه‌ اینترنتی بتوانید رشد خوبی را تجربه کنید.

مزایای خرید اینترنتی برای مشتریان

یکی از راه‌های جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی این است که افراد را با مزایای خرید اینترنتی آشنا کنید. ‌بسیاری از افراد هستند که هنوز برای خرید آنلاین تردید دارند. پس دانستن مزایای این شیوه خرید می‌تواند تا حدود زیادی بر تردید آن‌ها غلبه کند. در ادامه به معرفی برخی از این مزایا می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید افراد را برای خرید از فروشگاه آنلاین خود ترغیب کنید، باید با شیوه‌های بازاریابی اثربخش آشنایی کامل داشته باشید و آن‌ها را در استراتژی‌های خود بگنجانید. تاکتیک‌های متعددی وجود دارند که به‌کارگیری آن‌ها می‌تواند منجر به رشد کسب‌وکار اینترنتی شما شود. ترفندهایی که قرار است در اینجا به معرفی آن‌ها بپردازیم.

1. راحتی در انجام خرید

از مهم‌ترین مزایای خرید اینترنتی می‌توانیم به راحتی در این شیوه اشاره کنیم. مشتریان از هر جایی که باشند چه در خانه و چه در محل کار تنها با داشتن یک دستگاه متصل به اینترنت در عرض چند دقیقه خرید خود را نهایی ‌می‌کنند.

2. صرفه‌جویی در هزینه و زمان

یکی از دلایل جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی این است که این شیوه خرید در بودجه و وقت افراد صرفه‌جویی زیادی می‌کند. استفاده از طرح‌های تشویقی، عدم نیاز به مراجعه حضوری و اختصاص هزینه برای رفت‌وآمد به علاوه خرید بدون واسطه از جمله عواملی هستند که منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شوند. ضمن اینکه دیگر مجبور نیستید دقایق و حتی ساعت‌های زیادی را برای خروج از خانه و قرار گرفتن درصف خرید تلف کنید.

3. عدم خرید تحت فشار

مردم جایی را برای خرید انتخاب می‌کنند که نمایندگان فروش آن‌ها، منجر به ایجاد فشار خرید بر مشتریان نشوند. نمایندگان فروش فیزیکی به روش‌های مختلف سعی در جذب مشتری دارند که این کار اصلاً برای خریداران خوشایند نخواهد بود. در خرید آنلاین شما آزاد هستید که هر چیزی را که بخواهید خرید کنید، بدون اینکه تحت فشار خرید باشید.

4. امکان مقایسه محصولات

از دیگر مزایای خرید آنلاین این است که افراد امکان مقایسه محصولات مختلف را دارا هستند. با این ویژگی خریداران می‌توانند پس از بررسی محصولات مشابه، بررسی ویژگی‌ها، قیمت محصولات و نظرات خریداران قبلی کالای مد نظر خود را از بین برندهای مختلف انتخاب و خریداری کنند.

خرید آنلاین مزایای متعددی را برای مشتریان به دنبال دارد که نشان دادن آن‌ها به افراد می‌تواند باعث جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی شود.
از جمله مزایای خرید آنلاین به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی می‌توانیم به صرفه‌جویی در زمان، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، امکان مقایسه کالاها هنگام خرید، دسترسی راحت‌تر، عدم قرارگیری در شرایط فشار خرید، امکان پیگیری آنلاین و مرجوع کردن کالا اشاره کنیم.

جذب مشتری در اینستاگرام

جذب مشتری در اینستاگرام

اینترنت شیوه زندگی ما را تا حد زیادی دگرگون کرده است. خرید کردن هم از این قاعده مستثنا نیست. به دلیل اینکه این فناوری در بخش‌های زیادی از زندگی ما جا باز کرده است، اصلاً جای تعجب نیست روزی برسد که بیشتر مردم تمام خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند. امروزه یکی از بسترهای فوق‌العاده برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین، اینستاگرام است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    این پلتفرم یک بستر رایگان برای ایجاد تجارت شما محسوب می‌شود. بستری که اگر برای استفاده درست از آن برنامه‌ریزی داشته باشید، حتی در عرض چند ماه هم می‌توانید به فروش بالایی در آن دست پیدا کنید. در اینجا گزینه‌های مهمی وجود دارد که به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام باید حتماً با آن‌ها آشنا باشید.

    1. استفاده از تصاویر چشم‌نواز

    حتماً بارها شنیده‌اید که ارزش یک تصویر از هزار کلمه بیشتر است. پس چرا به منظور جذب مشتری از تصاویر تأثیرگذار استفاده نکنید؟ چه بخواهید چه نخواهید اینستاگرام یک پلتفرم بصری است. پس شما برای جذب مشتری بیشتر باید بتوانید تصویر درستی از محصولات خود به اشتراک بگذارید. چیزی که بتواند افراد را برای خرید از شما ترغیب کند. از آنجایی که رقبای شما در این فضا از بهترین روش‌های به اشتراک‌گذاری تصاویر استفاده می‌کنند، شما هم چاره‌ای جز این ندارید که برای تبلیغ محصولات خود عکس‌های با وضوح بالا و باکیفیت را منتشر کنید.

    2. انجام مسابقات ارزشمند

    از دیگر ترفندهایی که می‌توانید به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی به کار بگیرید، برگزاری انواع مسابقه است. یک مسابقه خوب می‌تواند دسترسی و تعامل افراد با شما را افزایش دهد و منجر به برندسازی ارگانیک برای فروشگاه شما شود. البته این کار را باید زمانی انجام دهید که تا حدی به مخاطبان هدف خود دست پیدا کرده باشید. برای برگزاری مسابقه خود برنامه‌ریزی داشته باشید و نکات زیر را برای اجرای هر چه بهتر آن در نظر بگیرید.

    • برای ردیابی هر چه بهتر مسابقه خود از هشتگ‌های مارک‌دار استفاده کنید.
    • مسابقه خود را در پیج‌های مرتبط تبلیغ کنید.
    • به منظور مشارکت مردم از تصاویر یا ویدئوهای تأثیرگذار در این مسابقه استفاده کنید.
    • به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود، جوایزی را انتخاب کنید که با نام برند شما مرتبط هستند.
    • برای مسابقه خود یک محدودیت زمانی در نظر بگیرید.

    3. بهبود دسترسی به پیج اینستاگرام خود

    برای جذب کاربران باید اکانت خود را طوری معرفی کنید که بتوانید بر مخاطب تأثیر بگذارید. اکانت شما باید راهی برای بهتر دیده شدن تجارت شما باشد. از طرفی یکی از راه‌های دیده شدن در اینستاگرام استفاده از هشتگ مناسب است. هشتگ‌ها هم نکات خاص خود را در استفاده دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

    • برای اینکه بیش از حد از هشتگ استفاده نکنید و اسپم به نظر نرسید، بهتر است به طور متوسط در هر پست 3 تا 5 هشتگ مرتبط به‌ کار ببرید.
    • به منظور هدف‌گذاری محلی از نام تجاری خود در هشتگ‌ها استفاده کنید.
    • برای استفاده بهینه از هشتگ‌ها از نام محصول خود برای بازاریابی استفاده کنید.
    • در زمان‌هایی که قرار است از هشتگ‌های متمایزی استفاده کنید، حتماً از مرتبط بودن آن با تجارت خود مطمئن باشید.

    4. ایجاد تعامل مناسب

    داشتن تعامل و ارتبا‌ط‌گیری مداوم و اصولی از دیگر ابزارهای جذب مشتری برای خرید از فروشگاه اینترنتی خواهد بود. این که فقط بر تعداد مشتریان خود بیفزایید کفایت نمی‌کند. شما باید از شیوه‌هایی استفاده کنید که بتوانید از این طریق افراد را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید. یکی از این راه‌ها داشتن تعامل مستمر و ارتباط‌گیری مؤثر است. شما برای فروش بیشتر باید بتوانید مخاطبین هدف خود را جذب کنید. نکات زیر در این راه به شما کمک می‌کنند.

    • از کپشن‌های جذاب و عمل‌محور استفاده کنید. این باعث می‌شود تا افراد برای استفاده از برند شما تشویق شوند.
    • در پاسخگویی به سؤالات مشتریان صبور و خوش‌برخورد باشید. رفتار نیک شما در هر شرایطی باعث جذابیت برند شما خواهد شد.
    • از دنبال‌کنندگان خود برای خرید محصولات تشکر کنید و احساس قدردانی خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

    روش‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی که در اینستاگرام دایر کرده‌اید به شما کمک کند.
    از جمله این روش‌ها می‌توانیم به استفاده از هشتگ مناسب، استفاده از تصاویر باکیفیت و اصل از محصول، تعامل و ارتباط‌گیری کارآمد و مداوم، بهبود اکانت تجاری و انجام مسابقات مختلف اشاره کنیم.
    ارتباط‌گیری با اینفلوئنسرها

    5. ارتباط‌گیری با اینفلوئنسرهای مختلف

    اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش‌های عالی برای جذب مشتری است. برای اینکه بتوانید برند خود را بیشتر در معرض دید عموم قرار دهید، باید در جایی حضور داشته باشید که مشتریان بالقوه زیادی منتظر شما هستند. به همین منظور باید با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که ارتباط معناداری با برند شما دارند. استفاده از چند اینفلوئنسر هم‌زمان به برندسازی دهان‌به‌دهان برای تجارت شما کمک می‌کند. این کار در نهایت باعث می‌شود که مردم جذب خرید از فروشگاه شما شوند، زیرا به فروشگاه شما اعتماد دارند.

    6. ارزشمند جلوه دادن مشتری

    هیچ راهی بهتر از این نیست که شما در مشتریان خود احساس خوبی ایجاد کنید. زمانی که مشتریان در تعامل با برند شما احساس رضایت داشته باشند، سری‌های بعدی هم برای خرید از فروشگاه آنلاین شما ترغیب خواهند شد. پس شما هم با روش‌های مختلف این حس خوب را در مخاطب ایجاد کنید. البته در این کار زیاده‌روی نکنید و ایجاد حس خوب را در حالت طبیعی خود حفظ کنید.

    بهترین راه جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی

    واقعیت این است که به منظور جذب مشتری برای فروشگاه‌ اینترنتی یک راه خاص وجود ندارد. به عبارتی شما برای موفق شدن در این مسیر تنها نباید به یک یا چند شیوه انگشت‌شمار به منظور رشد و ارتقاء فروشگاه‌ خود تکیه کنید. درواقع، اگر دوست دارید که شاهد رشد مداوم فروش خود باشید، باید مجموعه‌ای از استراتژی‌های مختلف را به کار بگیرید.

    جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی گاهی به ترفندهایی فراتر از آنچه می‌دانید و دیگران به شما توصیه می‌کنند، نیاز دارد. به همین دلیل لازم است به طور مداوم دانش بازاریابی خود را به‌روز کنید. آنچه در ادامه قرار است بررسی کنیم دقیقاً همان چیزی است که شما برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی و رشد فروش در اینستاگرام به آن احتیاج دارید.

    1. در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی باید مخاطبان خود را درک کنید.

    هر کاری که برای فروشگاه اینترنتی خود انجام می‌دهید، اول باید از فیلتر رضایت‌مندی مخاطب عبور کند. به عبارتی هر فعالیت بازاریابی که انجام می‌دهید و هر محصولی که قرار است به ویترین فروشگاه خود اضافه کنید باید با نیاز مخاطب همسو باشد. برای این کار می‌توانید از نظرات مشتریان خود استفاده کنید. همچنین ابزارهای تجزیه و تحلیل فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند راهی مناسب برای درک هدف مخاطبین شما و حرکت در این جهت باشند.

    2. از روش‌های فراخوان به عمل استفاده کنید.

    یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی این است که یک قسمت برای فراخوان به عمل در نظر بگیرید. این بخش کمک می‌کند که تمام فعالیت‌هایی که برای جلب توجه مشتری انجام داده‌اید به نتیجه دلخواه شما ختم شود. برای فراخوان به عمل باید از روانشناسی رنگ‌ها استفاده کنید، جملات اثربخش را استفاده کنید و این بخش را در جای درست در دید مخاطب قرار دهید.

    از دیگر روش‌های جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی موجود در اینستاگرام می‌توانیم به همکاری با اینفلوئنسرها و ایجاد حس خوب در مخاطب اشاره کنیم.
    برای افزایش فروش در هر نوع فروشگاه اینترنتی درک مخاطب و ایجاد یک بخش برای فراخوان به عمل را در دستور کار خود قرار دهید.

    3. به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی از یک پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد استفاده کنید.

    چه چیزی می‌تواند داستان فروش شما را از سایرین متمایز نشان دهد؟ آن را پیدا کنید و در بازاریابی خود بگنجانید. در اصل شما برای جلب توجه مخاطبین سخت‌پسند این روزها باید چیزی داشته باشید که منحصربه‌فرد بودن شما را نمایان کند. چیزی که باعث شود کاربر شما را از سایرین بهتر بداند و برای خرید از فروشگاه شما ترغیب شود. پیشنهادهای فروش جذاب یکی از راه‌هایی است که به باعث می‌شود مردم دلیل خوبی برای خرید از شما پیدا کنند.

    4. تجربه خرید مشتری را تا جای ممکن ساده کنید.

    روند خرید محصولات شما باید تا جایی که امکان دارد برای مشتریان ساده باشد. اگر تجزیه‌وتحیل‌های شما نشان می‌دهند که افراد زیادی به فروشگاه اینترنتی شما سر می‌زنند بدون اینکه خریدی از شما داشته باشند، علاوه بر توجه به دیگر عوامل باید روی تجربه خرید مشتریان خود تجدید نظر کنید. این باعث جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد.

    استفاده از کلمات ترغیب‌کننده

    5. از کلمات متقاعد‌کننده استفاده کنید.

    آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کلمات تا چه اندازه می‌توانند در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی و فروش ناشی از آن تأثیرگذار باشند. کلماتی جادویی زیادی وجود دارد که در عین ساده بودن می‌توانند منجر به افزایش مشتریان، افزایش فروش و در نتیجه رشد درآمد شما شوند. در بسیاری از مواقع که افراد برای خرید محصولات شما تردید دارند، این کلمات قدرتمند هستند که می‌توانند آن‌ها را به تکمیل خرید از شما ترغیب کنند. از جمله این کلمات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

    • رایگان
    • تخفیف
    • جایزه
    • خاص
    • تضمینی
    • شما
    • بهترین
    • مقایسه کنید

    علاوه بر موارد بالا برخی دیگر از فاکتورها هم هستند که باعث جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی و افزایش فروش شما خواهند شد. از جمله این عوامل می‌توانیم به فرآیند پرداخت ساده، تنوع در محصولات، ایجاد محتوای اثربخش، انجام تبلیغات، قرار دادن نظرات مثبت مشتریان در صفحه محصول و رایگان نگه‌داشتن هزینه ارسال کالا اشاره کنیم.

    برای ترغیب مخاطب به خرید از کلمات جادویی و ترغیب‌کننده دنیای بازاریابی استفاده کنید. برای مثال یکی از پرکاربردترین این کلمات، لغت «رایگان» خواهد بود که همه ما بارها با آن برخورد داشته‌ایم.
    به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی همیشه تجربه خرید را بهبود دهید و هر چند وقت یکبار پیشنهادهای خرید جذابی را به مشتریان خود ارائه کنید.

    جمع‌بندی

    • به منظور جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی خود نیاز است که بر تمامی ترفندهای بازاریابی آگاهی و تسلط کامل داشته باشید و هر کدام از این تاکتیک‌ها را در جای درست و زمان درست به کار بگیرید.
    • برای افزایش رشد فروش خود از ابزارهای مختلف استفاده کنید و همیشه دانش بازاریابی خود را به‌روز کنید، زیرا ذائقه خرید مردم به طور مداوم در حال تغییر است.
    • به منظور ترغیب و جلب توجه مخاطبین هدف خود همیشه از کلمات قدرتمند استفاده کنید. استفاده از این کلمات را به لیست امروز محدود نکنید و دایره لغات خود را در این زمینه گسترش دهید.
    • به نظر شما دیگر چه عواملی می‌توانند در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی مؤثر باشند؟ منتظر به اشتراک‌گذاری نظرات شما هستیم.

    سؤالات متداول

    منابع:

    entrepreneur

    forbes

    referralcandy

    tutorialspoint

    aberdeen

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. هادی عظیمی می گوید

      سلام خوب بود ممنون