جذاب‌ترین ایده های کسب و کار اینستاگرامی + 17 ایده برتر

0

می‌دانیم که ایده های کسب و کار اینستاگرامی می‌توانند درآمد زیادی ایجاد کنند. همۀ ما با پتانسیل‌های این شبکۀ اجتماعی آشنایی داریم. درآمد و رشد بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ وابسته به اینستاگرام است. افراد زیادی در سراسر جهان، درآمدهایی قابل توجه از آن دارند. این روزها کسب درآمد از اینستاگرام یک راه عالی برای افرادی است که بودجۀ زیادی در دست ندارند. اگر فکر می‌کنید راه‌اندازی کسب‌وکار برایتان هزینۀ زیادی دارد، بهتر است در آن تجدید نظر کنید. شما می‌توانید ایدۀ خود را از طریق اینستاگرام جامۀ عمل پوشانده و مراتب رشد آن را فراهم کنید. در این مطلب برخی از ایده های کسب و کار اینستاگرامی را با هم بررسی خواهیم کرد.

ایده های کسب و کار اینستاگرامی و نکات آن

ایده فروشگاه اینستاگرامی آن‌قدر زیاد هستند که ممکن است شما را دچار سردرگمی کنند. بنابراین لازم است اصول و نکاتی را دربارۀ آن بدانید. همواره سعی کنید ایده‌هایی را انتخاب کنید که مطابق با میل و سلیقۀ خودتان باشد. راه‌اندازی کسب‌وکار اینستاگرامی مستلزم تحلیل و بررسی‌های دقیق در این حوزه است. اگر به دنبال کسب نتایج قطعی از کسب درآمد در اینستاگرام هستید باید موضوعی را پیدا کنید که قادر به رقابت با دیگران باشد. این یک نشانۀ مهم در شروع کارتان خواهد بود. با این حال ایده‌ های کسب و کار اینستاگرامی که دنبال می‌کنید باید ویژگی‌های زیر را نیز در خود جای داده باشد:

  • حل کنندۀ مشکل و برطرف کنندۀ نیاز مخاطبان باشد.
  • ارزشی را در زندگی افراد مختلف ایجاد کند.
  • مخاطبتان حاضر به هزینه کردن برای آن باشد.
  • مزیت رقابتی ملموس و مشخصی داشته باشد.
  • مشتری کافی برای آن وجود داشته باشد.
  • مناسب با توانایی‌ها، بودجه، زمان و شرایط شما باشد.

چند مورد از ایده های کسب و کار اینستاگرامی

اگر در آستانۀ ورود به دنیای تجارت الکترونیک هستید باید بگوییم که مسیر درازی پیش رو دارید. ممکن است افرادی به شما پیشنهاد راه اندازی وب سایت فروش و فروشگاه آنلاین بدهند. هرچند داشتن وب‌سایت فروشگاهی برای محصولات و خدمات راهی عالی است اما به هزینۀ بیشتری نیاز دارد.

بنابراین شروع پرورش ایده های کسب و کار اینستاگرامی و پیگیری آن‌ها می‌تواند سریع‌تر و راحت‌تر اتفاق بیفتد. در ادامه چند مورد از ایده های کسب و کار اینستاگرامی را معرفی کرده‌ایم.

اینفلوئنسر

اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینستاگرامی، تبدیل شدن به اینفلوئنسر است. اینفلوئنسر به افراد تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی و فضای آنلاین گفته می‌شود که مخاطبان خاص زیادی دارند. به این منظور لازم است محتوایی ارائه دهید که مخاطبان هدف خاص خود را جمع کنید. با افزایش تعداد فالوئرها در اینستاگرام و زیاد شدن بازدید قادر به همکاری با شرکت‌ها و برندهای مختلف خواهید بود. شما می‌توانید محتوای مربوط به خدمات و کالاهای دیگران را به اشتراک بگذارید. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر، فعالیت دائمی برای بیشتر دیده شدن است.

معرفی و نقد محصولات

این ایده از ایده های کسب و کار اینستاگرامی تا حدودی مشابه با مورد بالاست. اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد. یک اینفلوئنسر ممکن است در حیطۀ خاصی فعالیت کند. معرف و منتقد محصولات نیز چنین عملکردی دارد اما در روند معرفی و نقد محصولات با حیطۀ خاص‌تری از فعالیت روبه‌رو هستید. شما می‌توانید شروع به بررسی محصولات مختلف و بیان نقاط ضعف و قوت آن‌ها کنید. اگر سرمایه‌ای برای تهیۀ محصولات ندارید می‌توانید از بررسی موسیقی، زندگی افراد مشهور، داده‌های علمی، فیلم یا بسیاری چیزهای دیگر شروع کنید.

فروش اینترنتی

یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینستاگرامی که این روزها مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته، فروش اینترنتی یا راه‌اندازی آنلاین‌شاپ است. اگر دستی در طراحی و تولید دارید، شاید وقت آن باشد که آن‌ها را در اینستاگرام به فروش برسانید. با تولید محتوا در مورد محصولات خود، این امکان به وجود می‌آید که آن‌ها را به مشتریان احتمالی معرفی کنید. با راه‌اندازی پیج فروش محصولات در اینستاگرام در واقع یک ویترین مجازی برای فروشگاهتان خواهید داشت. بنابراین لازم است افرادی که علاقه‌مند یا نیازمند به محصولات و خدمات شما هستند از آن اطلاع یابند. بنابراین فعالیت منظم و دائمی و تبلیغات برای بالا رفتن تعداد مخاطبان ضروری است.

مدیریت اینستاگرام

شاید تجربه و تخصص شما در مدیریت پیج‌های اینستاگرام باشد. اگر علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستید بهتر است شروع به مدیریت اکانت اینستاگرام برای شرکت‌ها، افراد و برندها کنید. یکی از ایده های کسب و کار اینستاگرامی مدیریت شبکۀ اجتماعی است. کافی است مقداری در کار خود تخصص پیدا کرده و روی تولید محتوا، تحلیل پیج و نحوۀ اشتراک‌گذاری پست‌ها و استوری‌ها تمرکز کنید.

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

کی از بهترین ایده های کسب و کار اینستاگرامی، دریافت سود و کمیسیون از فروش محصولات دیگر شرکت‌هاست. شرکت‌های خارجی و ایرانی زیادی هستند که بخشی از فروش محصولات خود را از طریق بازاریابی وابسته انجام می‌دهند. در این شکل از بازاریابی، شما باید شروع به معرفی محصولات شرکت‌ها و قرار دادن لینک خرید آن‌ها در پیج خود کنید. با کلیک هر کاربر و انجام خرید توسط لینک معرفی شدۀ شما، مقداری سود از فروش محصول به حسابتان واریز خواهد شد. افراد زیادی در سراسر دنیا از این طریق به درآمد‌های زیاد دست یافته‌‌اند.

فروش محصول دیجیتال

اگر به هر شکلی تولید کنندۀ محتوای دیجیتال هستید این ایده؛ از ایده های کسب و کار اینستاگرامی برایتان عالی خواهد بود. شاید توانایی شما در تهیۀ موسیقی باشد یا امکان تولید کتاب‌های الکترونیکی را دارید. تصویر سازی دیجیتال، طراحی لوگو، پالت رنگی و بسیاری ایده‌های دیگر می‌توانند در این راستا قرار بگیرند. کالای دیجیتال یکی از بهترین محصولات برای فروش در فضای آنلاین است. به این ترتیب با تولید کالای خود و تبلیغ آن در اینستاگرام می‌توانید به درآمدهای قابل توجهی دست یابید.

فروش محصول دیجیتال

عکاسی

از نام اینستاگرام پیداست که این شبکۀ اجتماعی منحصراً برای تولید محتوای تصویری به وجود آمده است. این شبکه در ابتدای کار خود، بستری برای به اشتراک‌گذاری محتوای تصویری بود. جایی که عکاسان حرفه‌ای بتوانند تصاویر ثبت شدۀ خود را به نمایش بگذارند. این ایده همچنان پا برجاست و شما می‌توانید آن را به عنوان یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینستاگرامی برای عکاسان بدانید. افراد زیادی با اتکا به تجربه و تخصص خود در عکاسی به درآمد خوبی در اینستاگرام رسیده‌اند. عکاسی رویداد، عکاسی محتوا، عکاسی محصول و پرتره از محبوب‌ترین شاخه‌های عکاسی در اینستاگرام هستند. اگر تخصص و مهارت خوبی در این زمینه دارید مطمئن باشید که موفقیت زیادی در انتظارتان خواهد بود.

معرفی غذاها

اینستاگرام بستری است که افراد را قادر به رونمایی از استعدادهای خود می‌کند. اگر آشپزی و شیرینی‌پزی را دوست دارید می‌توانید غذاهای موردعلاقۀ خود و طرز تهیۀ آن‌ها را معرفی کنید. شما می‌توانید در مورد انواع غذاها، ظروف مورد استفاده، رستوران‌ها و فست فودهای معروف، غذای ملل و فرهنگ‌های مختلف و بسیاری چیزهای مرتبط صحبت کنید. پس از کسب شهرت و افزایش فالوورها، احتمال و امکان همکاری با برندها و رستوران‌های مختلف وجود خواهد داشت.

همچنین شما می‌توانید به رستوران‌های مختلف رفته و پس از صرف غذا، خدمات و غذای آن‌ها را معرفی کنید. این ایده از ایده های کسب و کار اینستاگرامی چند وقتی است که در ایران مورد توجه افراد قرار گرفته و چندین پیج برای آن ساخته شده است.

خودت انجام بده

اگر چرخی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر پینترست و اینستاگرام زده باشید احتمالاً چیزی تحت عنوان DIY برایتان آشناست. DIY مخفف Do It Yourself به معنای «خودت انجام بده» است. افرادی که در این زمینه فعالیت دارند شروع به معرفی تکنیک‌ها و روش‌های مختلف برای ساخت وسایل یا انجام دادن کارها می‌کنند. این سبک از محتوا علاقه‌مندان و طرفداران زیادی دارد.

در این روند می‌توانید با ساخت تصاویر مرحله به مرحله یا تولید محتوای ویدیویی، مخاطبان خود را سرگرم کنید. در کنار ارائۀ آموزش، برندها و کسب و کارهای متعدد تمایل به همکاری با شما را خواهند داشت.

سیر و سفر

اگر عاشق سفر کردن هستید خاطرات سفرهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. افراد زیادی به دنبال آگاهی از اماکن مختلف، جاذبه‌های طبیعی و شهرهای مختلف برای سیر و سفر هستند. شما می‌توانید نکات سفر رفتن، کمپ کردن، راهنمای گشت و گذار در شهرها و جاهای دیدنی آن‌ها را معرفی کنید. با به اشتراک گذاشتن تجربیات سفرهایتان، علاقه‌مندان را به خود جذب خواهید کرد. یکی از ایده های کسب و کار اینستاگرامی، فعالیت به عنوان بلاگر اینستاگرام مسافر است. در نهایت شرکت‌های توریستی و مسافربری، خطوط هوایی و هتل‌ها تمایل به همکاری با شما خواهند داشت.

مربیگری (Coaching)

مربیگری یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینستاگرامی است. اصطلاح کوچینگ یا مربیگری به واژه‌ای آشنا در فضای آنلاین تبدیل شده است. افراد زیادی هستند که با اتکا به تجربیات خود در زمینه‌ای خاص شروع به آموزش دادن به افراد دیگر می‌کنند. مربیگری کسب و کار یا بیزینس کوچینگ، مربی سبک زندگی، مربی ورزش، مربی و مشاور مدیریت و بسیاری ایده‌های دیگر در این دسته هستند.

سبک زندگی و کسب‌وکار شامل طیف وسیعی از نکات و فعالیت‌هاست. برای تولید محتوا و کسب تجربه در این زمینه، دستتان باز خواهد بود. برندهای تجاری و کسب‌وکارهای مختلف حاضر به همکاری با شما می‌باشند. اگر بتوانید به عنوان مربی یا Coach شروع به فعالیت کنید قطعاً مسیر پرباری پیش رویتان باز خواهد شد.

صنایع دستی

اگر مهارت و تجربه در ساخت صنایع دستی دارید از اینستاگرام به عنوان بستر فروش محصولات خود استفاده کنید. این ایده از ایده های کسب و کار اینستاگرامی نیاز به بودجه خاصی ندارد. می‌توانید از صنایع دست سازتان شروع به ساخت محتوا کرده و آن‌ها را در اینستاگرام قرار دهید. با تولید محتوای منظم و مناسب با کارتان، کم کم بازدیدکنندگان و فالوئرهایتان بیشتر خواهند شد. از مخاطبان خود بخواهید که نظراتشان را در مورد دست سازهایتان ارائه دهند. همچنین می‌توانید از آنان درخواست کنید که ایده‌هایشان را با شما در میان بگذارند.

صنایع دستی

نقاشی

چه یک هنرمند صاحب سبک باشید و چه بخواهید به صورت سفارشی کار کنید نقاشی یک مهارت عالی برای کسب درآمد به حساب می‌آید. می‌توانید آثار و کارهای خود را برای فروش در اینستاگرام به نمایش بگذارید و در یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینستاگرامی به فعالیت مشغول شوید. همچنین با ایجاد یک رزومه از آثارتان، توجه گالری‌ها و آتلیه‌های هنری را به خود جلب کنید. در صورت نیاز می‌توانید اطلاعات تماس و نمونه کارهای خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. به این ترتیب مشتریان از مهارت‌های شما مطلع شده و سفارش کار به شما خواهند داد.

گرافیک

طرح‌های گرافیکی و تصویرسازی‌های دیجیتال خود را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته و مخاطبان خود را سرگرم کنید. برای کسب درآمد از طریق طراحی گرافیک راه و روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید آثار خود را به صورت اختصاصی برای کاربران فرستاده و مبلغ آن را دریافت کنید. همچنین امکان دریافت سفارش از شرکت‌ها، افراد و برندها نیز وجود دارد. طراحی گرافیک حوزه‌ای بسیار وسیع است. طراحی لوگو، تصویرسازی، تصویر آلبوم موسیقی، پوستر فیلم و بسیاری ایده‌های دیگر در این حوزه قرار دارند.

فیلم و انیمیشن

یکی از قابلیت‌های مهم اینستاگرام، امکان به اشتراک‌گذاری فیلم و ویدیوست. اگر در فیلم‌برداری یا ساخت انیمیشن مهارت دارید فرصت آن را دارید تا با یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینستاگرامی همراه شوید. می‌توانید نمونه‌های فیلم‌های تبلیغاتی و انیمیشن و انیماتورهای خود را به اشتراک بگذارید و شروع به همکاری با مشاغل کنید. هرچه خلاقیت بیشتری به خرج داده و در کارتان صاحب سبک شوید، مشتریان بیشتری جذب شما خواهند شد.

حیوانات خانگی

حیوانات خانگی

این روزها افراد زیادی به دنبال داشتن حیوان خانگی هستند. کسانی هم که پیش از این اقدام به آن کرده‌اند به خوبی از چالش‌های این تصمیم آگاه هستند. همین امر سبب شده تا یکی دیگر از ایده های کسب و کار اینستاگرامی به وجود آید. به این ترتیب داشتن یک صفحه اینستاگرام حاوی اطلاعاتی دربارۀ نگهداری از حیوانات خانگی می‌تواند واقعاً مفید باشد. اگر به این کار علاقه دارید می‌توانید پست‌های جالبی را به اشتراک بگذارید.

مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینستاگرامی

دانستیم که ایده های کسب و کار اینستاگرامی فراوان‌ هستند. با این حال بسیاری از افراد از مراحل شروع تا راه‌اندازی کسب و کار اطلاع چندانی ندارند. اگر ایدۀ کسب و کارتان را مشخص کرده‌اید و قصد فعالیت در آن دارید بهتر است چند گام کلی در این مورد را هم بدانید. به منظور راه‌اندازی کسب و کار در اینستاگرام لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یافتن ایده و فرصت مناسب برای برطرف کردن نیازها و خواسته‌های گروهی از مخاطبان
  • شروع به تولید محتوای تصویری و ویدیویی و انتشار از راه‌های مختلف (پست یا استوری و غیره)
  • آگاه کردن اعضای پیج به شکل‌های مختلف و تلاش برای افزایش فالوئرها
  • شناسایی کردن افراد علاقه‌مند به خدمات و محصولات
  • بالا بردن نرخ تبدیل علاقه‌مندان و مخاطبان به مشتریان واقعی از روش‌های مناسب

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    با این همه، یافتن و انتخاب ایدۀ سودآور مهم‌ترین گام در این راستاست. این مرحله اهمیتی دو چندان در فضای اینستاگرام دارد. اگر ذهن باز و گوش فعال در شنیدن مسائل و یافتن دغدغه‌های دیگران دارید وقت آن است که دست به کار شده و ایدۀ خود را به مرحلۀ عمل درآورید.

    شاید هم لازم باشد یکی از ایده های کسب و کار اینستاگرامی که در این مطلب معرفی شد را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید و به روش خود آن را به درستی انجام دهید.

    نتیجه گیری

    • ایده های کسب و کار اینستاگرامی فراوان هستند. کافی است با ذهنی خلاق و توجه به علایقتان، مناسب‌ترین ایده را پیدا کنید.
    • تولید محصول دیجیتال، صنایع دستی، فروش کالا، بازاریابی وابسته و اینفلوئنسر مارکتینگ از بهترین ایده‌ های کسب و کار اینستاگرامی هستند.
    • در روند راه‌اندازی کسب و کار، توجه به مراحل و گام‌های لازم، حائز اهمیت است.
    • برای پرورش ایده‌های خود لازم است نیازها و دغدغه‌های مشتریان را در نظر بگیرید.

    پرسش‌های متداول

    منابع

    Small Business Trends

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.