فن پیج مارکتینگ چیست و نحوه درآمدزایی با آن

0

این پادکست مینیمم چکیده متن پایین است. شاید با گوش دادن به این فایل صوتی، سریع‌تر به پاسخ سوال‌تان برسید.

آیا می‌دانید فن پیج مارکتینگ چیست؟ تا چه اندازه با اصطلاح فن پیج آشنا هستید؟ با گسترده شدن دنیای دیجیتال و عجین شدن این فضا با زندگی روزمره افراد، به طور مستمر شاهد آشنایی با اصطلاحات جدید و متعددی هستیم که بسیاری از آن‌ها برای ما هنوز ناشناخته هستند. یکی از این اصطلاحات فن پیج است که از کلمه fan در زبان انگلیسی به معنای «طرفدار» گرفته شده است.

 اگر جزء کاربران اینستاگرام یا فیس‌بوک باشید، حتماً با اصطلاح فن پیج و مفهوم فن پیج مارکتینگ چیست، آشنا شده‌اید. فن پیج در اصل به یک حساب کاربری در صفحات شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود که به منظور حمایت کردن از افراد سرشناس و مشهور فعالیت می‌کند. در اینجا قرار است به شکل حرفه‌ای‌تر به مفهوم فن پیج مارکتینگ، مزایا و معایب راه‌اندازی صفحات وفاداری و نحوه ایجاد یک فن پیج صحبت کنیم. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

فن پیج چیست؟

اگر می‌خواهید بدانید فن پیج مارکتینگ چیست، باید در یک تعریف ساده بگوییم که فن پیج به صفحه طرفداران و هواداران یک موضوع خاص گفته می‌شود. فن پیج به عنوان یک حساب کاربری حمایتی شناخته می‌شود که عمدتاً به سلبریتی‌ها، افراد مشهور و اینفلوئنسرها اختصاص داده می‌شود. البته همیشه این موضوع که فن‌پیج‌ها تنها به یک شخص مهم می‌پردازند هم واقعیت ندارد.

فن پیج مارکتینگ چیست

برخی از این صفحات ممکن است به طور همزمان به چندین فرد سرشناس بپردازند. رسانه‌های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام بهترین مکان برای ایجاد فن‌پیج‌ها هستند. حال که متوجه شدید فن پیج مارکتینگ چیست، شاید دوست داشته باشید که درباره ریشه این اصطلاح نیز اطلاعاتی را به دست آورید.

حال که فهمیدیم فن پیج مارکتینگ چیست، بد نیست بدانیم که اصطلاح فن برای اولین بار توسط طرفداران بیسبال استفاده شد. تاریخ استفاده از این لغت به سال 1880 در ایالات متحده برمی‌گردد. این اصطلاح به مرور کمی گسترده شد و به شکل امروزی در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک و اینستاگرام هم استفاده شد. فن یا هواداری می‌تواند از هر نوع فعالیت و علاقه انسانی ناشی شود.

اگرچه به طور کلی این اصطلاح برای افراد مشهور استفاده می‌شود، اما علایق افراد یا همان هواداران می‌تواند شامل طیف گسترده‌ای از جنبه‌های مختلف مثل سرگرمی‌ها، مدها یا ژانرها باشد. برای مثال علاقه به کتاب‌ها یا فیلم‌هایی خاص که می‌تواند باعث ایجاد یک صفحه هواداری شود. اما امروزه فن پیج‌ها عمدتاً به عنوان هواداران رسانه‌ای اشخاص سرشناس و یا برندهای معتبر شناخته می‌شوند که اتفاقاً بسیاری از آن‌ها هم در این زمینه بسیار موفق هستند.

فن پیج یک اصطلاح پر استفاده در رسانه‌های دیجیتال است که معمولاً به صفحات هواداران افراد مشهور، سلبریتی‌ها یا برندهای معتبر اطلاق می‌شود.
وقتی صحبت از این است که فن پیج مارکتینگ چیست، در واقع به نوعی بازاریابی اشاره می‌کنیم که به کمک راه‌اندازی یک پیج حمایتی می‌تواند به درآمدزایی نامحدودی منجر شود.

مفهوم فن پیج مارکتینگ چیست؟

بعد از باب شدن صفحات هواداری یا فن‌پیج‌ها، شرایط برای بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مختلف مهیا شد. به همین دلیل است که این روزها بیش از شنیدن اصطلاح فن‌پیج با عبارت فن‌ پیج مارکتینگ چیست سروکار خواهیم داشت. مدیران فن‌پیج می‌توانند با راه‌اندازی یک صفحه طرفداری از پیج خود برای تبلیغ و بازاریابی یک محصول، خدمات، برند و مارک تجاری نام آشنا یا شخصی برجسته استفاده کنند. این صفحه طرفداری هم می‌تواند در فضای اینستاگرام و هم فیسبوک و در بسیاری از مواقع یک وب‌سایت راه‌اندازی شود. با توجه به سطح علاقه مردم به یک فرد مشهور، سلبریتی‌ها و یا یک برند، معمولاً فن‌پیج‌ها کاربران و دنبال‌کنندگان بسیاری زیادی دارند.

یک صفحه هواداری به دلیل حمایت طرفداران می‌تواند محیط فوق‌العاده‌ای برای بازاریابی و تبلیغ برند‌ها و افراد محسوب شود. در مواقعی که افراد عضو یک پیج هواداری هستند، به طور مدام محتوای منتشر شده در این فضا را دنبال می‌کنند و به نوعی عضوی از جامعه هواداری مورد نظر می‌شوند. این باعث می‌شود که کاربران با توجه به دلبستگی به فن‌پیج مورد نظر، در بازاریابی این صفحه هواداری کمک‌کننده باشند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    برای مثال افراد به راحتی می‌توانند با لایک کردن، مشارکت در کامنت‌ها، اعلام نظر و اشتراک‌گذاری محتواهای منتشر شده از سوی مدیریت فن پیج به نوعی درگیر فعالیت‌های تعاملی صفحه طرفداری خود شوند. این افراد حتی می‌توانند با کمک ابزار تبلیغات دهان به دهان نیز در رشد مارک تجاری یا بهتر دیده شدن فرد مورد نظر بسیار مؤثر عمل کنند. بنابراین وقتی صحبت از این می‌شود که فن پیج مارکتینگ چیست، منظور تمام فعالیت‌های بازاریابی است که از طریق صفحات هواداری به جریان می‌‌افتد.

    فن‌پیج‌ها در اصل همان صفحات هواداری هستند که افراد به منظور حمایت از یک شخص برجسته، مشهور، پشتیبانی از یک کسب‌وکار، مارک تجاری و یا یک موضوع خاص آن‌ها را راه‌اندازی می‌کنند.
    مردم از فن‌پیج‌ها به عنوان راهی برای به اشتراک‌گذاشتن علاقه و عشق خود به یک فرد، برند یا موضوعی خاص که تأثیرگذاری زیادی هم در جامعه دارد استفاده می‌کنند.

    مزایای راه‌اندازی فن پیج مارکتینگ چیست؟

    زمانی که طرفداران یک سلبریتی یا مارک تجاری از طریق راه‌اندازی صفحات هواداری بیشتر می‌شوند، تأثیرگذاری افراد یا کسب‌وکارهای مورد نظر هم بیش از پیش بالاتر می‌رود. اما راه‌اندازی یک صفحه برای طرفداران مارک‌ها، افراد و موضوعات خاص خود می‌تواند مزایای زیادی را برای مدیران فن پیج مورد نظر داشته باشد. در ادامه قصد داریم به معرفی برخی از این مزایا بپردازیم.

    1. فن پیج مارکتینگ چیست: انعطاف‌پذیری

    یکی از ویژگی‌های فن‌پیج‌ها، انعطاف‌پذیری آن‌هاست. در فن‌پیج‌ها برخلاف سایر صفحات تجاری اینستاگرامی می‌توانید متناسب با توانایی خود برای پیج مورد نظر وقت اختصاص دهید. شما چه با داشتن یک تجربه اولیه چه بدون داشتن مهارت خاصی می‌توانید صفحه مورد نظر خود را راه‌اندازی کنید. پس وقتی صحبت از این می‌شود که فن پیج مارکتینگ چیست، انعطاف‌پذیری یک مؤلفه اساسی در آن به شمار می‌آید.

    انعطاف پذیری در فن پیج مارکتینگ

    2. هزینه راه‌اندازی پایین

    در بحث فن پیج مارکتینگ چیست، یکی از مزایایی که برای راه‌اندازی فن‌پیج‌ها بسیار مورد توجه است، هزینه کم آن‌هاست. به عبارتی برای ایجاد صفحات وفاداری شما به هزینه‌های بسیار کمتر نسبت به سایر صفحات تجاری نیاز خواهید داشت.

    3. مزایای فن پیج مارکتینگ چیست: افزایش اعتبار

    با ایجاد یک صفحه وفاداری می‌توانید در بالا بردن اعتبار یک شخص یا برند خاص موفق عمل کنید. این کار باعث می‌شود تأثیرگذاری شخص یا برند مورد نظر در جامعه بیشتر شود که این کار برای فن‌پیج مزایای خاص خود را به دنبال دارد. از طرف دیگر با بالا رفتن اعتبار فن‌پیج، قادر خواهید بود که خود را به عنوان یک متخصص در حوزه خود معرفی کنید. این حالت باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

    4. پتانسیل درآمد نامحدود

    با ایجاد فن‌پیج، می‌توانید شرایط را برای کسب درآمد نامحدود فراهم کنید. پس وقتی صحبت از این می‌شود که مزایای فن پیج مارکتینگ چیست، باید پتانسیل درآمد نامحدود را به این مزایا اضافه کنیم. بسته به موضوعی که برای فن‌پیج خود در نظر می‌گیرید و میزان فعالیتی که برای بالا بردن و رشد صفحه هواداری خود دارید، میزان کسب درآمد شما از این طریق می‌تواند نامحدود باشد. دقت داشته باشید که هر چه مهارت‌های شما قوی‌تر باشد و زمان بیشتری را به حرفه خود اختصاص دهید، می‌توانید به سوددهی بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید.

    5. فن پیج مارکتینگ چیست: فعالیت در کار مورد علاقه

    وقتی صحبت از این می‌شود که مزایای فن پیج مارکتینگ چیست، بحث علاقه یکی از ویژگی‌های راه‌اندازی صفحات طرفداری محسوب می‌شود. به عبارت دیگر با ایجاد فن‌پیج اوقات خود را وقف کاری می‌کنید که به آن علاق دارید. همین علاقه باعث می‌شود که شما تمام توان و انرژی لازم را برای توسعه صفحه تجاری خود به کار بگیرید.

    6. کمک به دیده شدن

    شما در کنار یک سلبریتی مشهور یا یک برند و مارک تجاری معتبر می‌توانید به دیده شدن هر چه بهتر خود کمک کنید. زمانی که شما عاملی برای ارتباط‌گیری طرفین یعنی هواداران و اشخاص یا مارک‌های برجسته شوید، می‌توانید از این موقعیت برای به شهرت رساندن خود نیز استفاده کنید.

    کمک به دیده شدن با فن پیج مارکتینگ

    7. مزایای فن پیج مارکتینگ چیست: کار به صورت فریلسنری

    شما از هر کجای دنیا که باشید می‌توانید فن‌پیج خود را راه‌اندازی کنید و در هر زمانی از شبانه روز در هر موقعیت مکانی چه خانه، چه محل کار، چه در زمان مسافرت یا تفریح و حتی زمانی که در کافه مشغول صرف قهوه هستید، می‌توانید با دنبال‌کنندگان فن‌پیج خود تعامل داشته باشید و از این طریق برای خود منبع درآمدی ایجاد کنید.

    معایب راه‌اندازی فن پیج مارکتینگ چیست؟

    آیا می‌دانید معایب فن پیج مارکتینگ چیست؟ بعد از دانستن اینکه مزایای فن پیج مارکتینگ چیست، باید به بررسی معایب این تجارت هم بپردازیم. هر تجارتی در کنار مزایای خود ممکن است معایب و نقاط ضعفی را نیز با خود به همراه داشته باشد. در ادامه قرار است به طور مختصر مشکلات و معایب راه‌اندازی فن‌پیج‌ها را بررسی کنیم.

    • رشد کردن یک صفحه هواداری در حالی که فضای کاری این صفحات بسیار شلوغ است، دشوار خواهد بود. شما به چیزی فراتر از سایر صفحات مشابه نیاز خواهید داشت، چیزی که بتواند منجر به جلب توجه پیج شما و سرازیر شدن هوادران به سمت صفحه هواداری شما شود.
    • راه‌اندازی یک صفحه هواداری مصادف است با توجه و به روزرسانی مدام، آن هم از نوع اطلاعات دست اول که برای مخاطبین جذابیت داشته باشد. پس شما برای اعتبار بخشیدن به فن پیج خود باید به طور مداوم به‌روز باشید.
    • روند کار فن پیج‌ها در بسیاری از مواقع تکراری و فاقد تنوع لازم خواهد بود. پس اگر جزء افراد خلاق و باحوصله نباشید، این شغل نمی‌تواند مزایای چندانی برای شما به همراه داشته باشد.
    • در مبحث فن پیج مارکتینگ چیست، مورد هجوم قرار گرفتن فن‌پیج توسط طرفداران با انتقادهای مکرر آن‌ها می‌تواند یک نقطه منفی دیگر برای فن‌پیج‌ها محسوب شود. پس شما هم باید توانایی لازم در جذب مخاطبین و منتقدان و صبوری لازم در برخورد با آن‌ها را داشته باشید.

    نحوه راه‌اندازی فن پیج مارکتینگ

    تا اینجا متوجه شدیم که مزایا و معایب فن پیج مارکتینگ چیست. اما شاید شما هم دوست داشته باشید در رده افرادی قرار بگیرید که برای حمایت از اینفلوئنسر، برند تجاری، یک کسب‌وکار خاص و یا سلبریتی‌ها صفحه هواداری خود را راه‌اندازی کنید. اگر ایده‌های جذابی در سر دارید، اما نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید، اگر از نشستن مداوم پشت میز خسته نمی‌شوید و کار به صورت مداوم را دوست دارید، اگر انگیزه بالایی برای راه اندازی کسب‌وکار مد نظر خود را دارید، بهتر است در ادامه با نحوه راه‌اندازی فن پیج مارکتینگ آشنا شوید.

    1. انتخاب موضوع فن پیج

    بعد از دانستن مفهوم فن پیج مارکتینگ چیست، باید اقدام به راه‌اندازی فن پیج کنید. اولین کاری که باید در راه‌اندازی صفحه هواداری خود انجام دهید، این است که موضوع پیج خود را مشخص کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که موضوع شما باید جذابیت لازم را برای هواداران داشته باشد تا بتواند رونق خوبی در کسب‌وکار شما ایجاد کند. موضوع می‌تواند درباره یک شخص مشهور یا سلبریتی باشد، درباره یک برند خاص باشد، یک باور، سرگرمی، کتاب، فیلم یا موضوعاتی از این دست باشد که بتواند از این طریق توجه گروهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به سمت خود جلب کند.

    2. جمع‌آوری اطلاعات

    قبل از راه‌اندازی صفحه هواداری خود، باید حسابی در مورد موضوع مورد نظر خود تحقیق کنید و اطالاعات زیادی را در این‌ زمینه کسب کنید. شما باید به عنوان مدیر فن پیج قابلیت پاسخگویی به سؤالات متعدد کاربران را داشته باشید، پس باید همیشه اطلاعات خود را در زمینه موضوع مورد نظر به‌روز کنید. علاوه بر این بهترین کار این است که قبل از ایجاد صفحه مورد نظر اقدام به جمع‌آوری اطلاعات جذاب، عکس‌های پرطرفدار و موضوعات جالب توجه کنید. چیزی که باعث شود کاربران به دنبال کردن پیج شما ترغیب شوند.

    3. انتخاب آواتار مناسب

    از دیگر کارهایی که باید انجام دهید، انتخاب یک عکس پروفایل حرفه‌ای است. این کار را باید قبل از ایجاد پیج انجام دهید. اگر قرار است از یک فرد مشهور یا سلبریتی حمایت کنید، باید یک تصویر فوق‌العاده مناسب از او به اشتراک بگذارید. اگر قرار است موضوعات دیگر را انتخاب کنید باید بتوانید تصویر پروفایل خود را با مفاهیم، ایده‌ها یا جنبش‌های مورد نظر هماهنگ کنید. در صورت حمایت از یک حزب سیاسی یا مارک تجاری معتبر استفاده از لوگوهای مرتبط انتخاب خوبی برای پروفایل صفحه هواداری شما خواهد بود. آواتار و عکس پروفایل فن پیج شما می‌تواند مانند یک نماد عمل کند. پس در انتخاب آن دقت کنید و زمان لازم به این انتخاب را اختصاص دهید.

    4.ایجاد فن پیج

    در این مرحله شما باید صفحه طرفداری خود را با پرکردن فیدهای مد نظر راه‌اندازی کنید. در ایجاد صفحه خود باید به نکات مختلفی توجه کنید. برای مثال باید با ابزار لازم نمایه خود را ایجاد کنید، نام خود را به عنوان یک مرجع رسمی طرفداری ثبت کنید، در بیوگرافی به صورت مختصر و واضح به این موضوع بپردازید که حساب هواداری شما قرار است چه چیزی را دنبال کند. لازم نیست در همان ابتدا زمان زیادی را روی بیوگرافی خود قرار دهید. به مرور می‌توانید نمایه فن‌پیج خود را به‌روزرسانی کنید. تنها چیزی که در نمایه باید روی آن تأکید کنیم، چیزی است که باعث ترغیب طرفداران به دنبال کردن فن پیج شما می‌شود.

    5. ارسال محتوا به صورت منظم

    در آخرین مرحله که البته تازه شروع کار شما خواهد بود، باید محتوای مرتبط با موضوع را منتشر کنید. در انتخاب محتواها باید دقت و زمان کافی را به موضوع اختصاص دهید تا بتوانید موجب خرسندی دنبال‌کنندگان شوید. پس باید همیشه به روز باشید و اطلاعاتی را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید که برای آن‌ها جذابیت زیادی خواهند داشت.

    در بحث فن پیج مارکتینگ چیست، راه‌اندازی درست فن پیج از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود که باید مرحله به مرحله نسبت به ایجاد آن اقدام کنید.
    آنچه که می‌تواند موجب رشد صفحه هواداری شما شود، علاوه بر صرف زمان و انرژی لازم، نوع اطلاعاتی است که با مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارید. پس همیشه به‌روز باشید و محتواهایی را منتشر کنید که بیشترین جلب توجه را در پی خواهند داشت.

    نتیجه‌گیری

    • در این راهنما بررسی کردیم که فن پیج مارکتینگ چیست و یک صفحه هواداری چگونه می‌تواند بر رشد یک مارک تجاری یا بهتر دیده شدن یک سلبریتی مؤثر واقع شود.
    • اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بسترهای اجتماعی و با وجود بیش از 1 میلیارد کاربر فعال محیط مناسبی برای راه‌اندازی صفحات هواداری است.
    • کسب‌وکارهای کوچک، کارآفرینان، فریلنسرها و سایر افراد حرفه‌ای و سرشناس می توانند از داشتن صفحه هواداران در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام بهره‌مند شوند. فن‌پیج‌ها راهی مؤثر برای تأثیرگذاری روی افراد محسوب می‌شوند.

    پرسش های متداول

    منابع:

    urbandictionary

    starterstory

    ainfluencer

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.