نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس با آموزش تصویری

0

تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیران صفحات اینستاگرامی است. درواقع، با ایجاد اکانت اینستاگرام، در گام نخست یک اکانت شخصی ساخته می‌شود. اما افرادی که در راستای اهداف سازمانی کسب‌وکاری که در آن مشغول هستند، فعالیت می‌کنند برای راه‌اندازی کسب‌وکار خود در اینستاگرام به اکانت بیزینس نیاز دارند. در این مقاله از پادرو شما را با صفر تا صد تبدیل اکانت شخصی اینستاگرام به بیزینس آشنا خواهیم کرد.

اکانت بیزینس اینستاگرام چیست؟

اکانت بیزینسی اینستاگرام چیست

پیش از اینکه درباره نحوه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس صحبت کنیم، بهتر است دلایلی که باعث اهمیت اکانت بیزینس شده را مطرح کنیم. به نظر شما اکانت بیزینس و اکانت شخصی در اینستاگرام با همدیگر فرقی دارند؟ اگر پاسخ شما هم مثبت است، علت آن چیست؟

اما در پاسخ به اکانت بیزینس چیست؟ می‌توان گفت که اکانتی که برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین در اینستاگرام ایجاد می‌شود و قابلیت‌های تحلیلی بیشتری نسبت به اکانت شخصی دارد، اکانت بیزینس است.

مفاهیم کاربردی اکانت بیزینس اینستاگرام

مدیریت بهینه صفحات تجاری اینستاگرام مستلزم آشنایی با مفاهیم مختلفی است که در ادامه اشاره می‌کنیم. این مفاهیم یکی از مهم‌ترین دلایل تمایز اکانت شخصی و بیزینس اینستاگرام به حساب می‌آید.

  • انگیجمنت (Engagement): اینگیجمنت میزان مشارکت فالوورها با هر پست را نشان می‌دهد. به مجموع کامنت‌ها، ذخیره‌سازی، به اشتراک‌گذاری و لایک‌های هر پست اینگیجمنت می‌گویند.
  • ریچ (Reach): تعداد اکانت‌هایی که هر پست را مشاهده می‌کنند، ریچ می‌گویند.
  • ایمپرشن (Impression): تعداد دفعاتی است که یک پست دیده می‌شود.
  • ویوو (View): تعداد دفعاتی است که یک ویدیو دیده می‌شود، ویوو نام دارد.

قابلیت‌های تحلیلی اکانت بیزینس اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین دلایلی که کسب‌وکارهای آنلاین برای فعالیت در اینستاگرام به اکانت‌های بیزینس روی می‌آورند، قابلیت‌های تحلیلی رایگان اکانت بیزینس در بخش اینسایت (Ensight) است. برای مثال

  • اکتیویتی (Activity): یکی از قابلیت‌های اینستاگرام بیزینس است که به صورت رایگان به صاحبان اکانت بیزینس ارائه می‌شود.
    • ویژگی Interaction در این بخش وجود دارد که موارد زیر را نشان می‌دهد:
      • تعداد بازدید از پروفایل
      • تماس با کمک دکمه Call
      • انتخاب گزینه ایمیل و لوکیشن در 7 روز اخیر
    • قابلیت Discovery یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که افراد را به تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس تشویق می‌کند. آمار مربوط به Engagement و Reach را در این بخش می‌توانید مشاهده کنید.
  • کانتنت (Content): یکی دیگر از قابلیت‌های اینسایت اینستاگرام، کانتنت است که امکان مشاهده تمام محتواهای کسب‌وکار (پست و استوری) را برای شما فراهم می‌کند.
  • اودینس (Audience): اطلاعات جامعی درباره مخاطبان (فالوورها) را به شما ارائه خواهد داد. برای مثال دسته‌بندی براساس سن، جنسیت و تعداد مخاطبان آنلاین در ساعات مشخص را می‌توان به این طریق مشاهده کرد.

تفاوت اکانت شخصی و بیزینس اینستاگرام

برای اینکه تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس را با اطمینان کامل انجام دهید، بهتر است با تفاوت این دو نوع اکانت به طور کامل آشنا شوید.

حریم خصوصی

هنگام تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس باید توجه داشته باشید که گزینه Private account در بخش حریم خصوصی (Privacy) غیرفعال می‌شود. در اکانت شخصی شما می‌توانید محتوای پروفایل خود را عمومی یا خصوصی بگذارید. اما وقتی اکانت در حالت بیزینس قرار گرفت، نمایش محتوا تنها به صورت عمومی خواهد بود.

Private account

گزینه‌های تماس با ما

یکی از قابلیت‌های متمایزکننده اکانت بیزینس از شخصی قابلیت تماس با ما محسوب می‌شود. یکی از الزامات کسب‌وکارهای آنلاین پشتیبانی از مشتریان است. اینستاگرام با فراهم آوردن این قابلیت‌ برای اکانت بیزینس، امکان پشتیبانی کامل مشتریان را برای کسب‌وکارها فراهم آورد. این قابلیت هم یکی از دلایل اهمیت تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس به شمار می‌آید.

آنالیز و تحلیل

ویژگی دیگری که منحصر به کاربران اکانت بیزینس اینستاگرام است، قدرت آنالیز و تحلیل به حساب می‌آید. اینسایت اینستاگرام به مدیران صفحات اینستاگرام و فروشگاه‌های اینستاگرامی این امکان را می‌دهد که آماری مربوط به قابلیت‌های دیگر مانند اینگجمنت، ریچ، کامنت، لایک و به اشتراک‌گذاری را به‌ دست آورند. زیرا با این گزارش‌ها می‌توانند بهترین استراتژی‌ها را به کار گرفته و روند رو به رشدی را تجربه کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    امکان مدیریت پیام‌های دایرکت دریافتی

    با اینکه قابلیت پیام دایرکت در دو نوع اکانت شخصی و بیزینس اینستاگرام وجود دارد، اما امکان مدیریت این پیام‌های دریافتی تنها در اکانت‌های بیزینس قابل استفاده است. بنابراین شما با این قابلیت نیز می‌توانید به اهمیت تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پی ببرید.

    انتشار خودکار پیام

    شما با کمک اکانت بیزینس می‌توانید علاوه بر مدیریت پیام‌های دایرکت دریافتی، پیام‌هایی را آماده کرده و در شرایط اضطراری آنها را برای مشتریان و سایر فالوورهای خود ارسال کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند که پیام‌های دریافتی را بی‌پاسخ نگذارید و باعث ناراحتی و دلسردی مخاطبان خود نشوید. این قابلیت در اکانت‌های شخصی وجود ندارد. شما باز هم مستلزم تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس هستید.

    – تعامل سازنده با فالوورها و جلب رضایت آنها از نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ به حساب می‌آید.

    افزودن دکمه قرار ملاقات یا رزرواسیون به پروفایل

    با آماده‌سازی اکانت بیزینس شما می‌توانید هنگام انتشار تبلیغات دکمه قرار ملاقات یا رزرواسیون را فعال کنید. با رزرو (Booking)، می‌توانید نوع خدمات، تاریخ و زمان را مشخص کنید.

    محتوای مارک‌دار

    محتوای مارک‎‎‌دار (instagram branded content) در رعایت حق مؤلف به تولیدکنندگان محتواهای اینستاگرامی کمک بسیاری می‌کند. این قابلیت اهمیت تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس را برای شما پررنگ‌تر می‌کند.

    تبلیغ برند

    با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس اینفلوئنسرها با اطمینان بیشتری با شما همکاری می‌کنند. برگزاری کمپین‌ها نیز با گستردگی بیشتری انجام می‌شود. از طرفی انتشار پست‌های ویدیویی و لایو‌های مختلف امکان معرفی بهتر برند را فراهم می‌سازد.

    مشاهده محتوا در فیسبوک

    هنگامی که اکانت اینستاگرام خود را در حالت بیزینسی می‌برید، اکانت شما با اکانتی که در فیسبوک دارید هماهنگ می‌شود. بنابراین محتواهایی که در اینستاگرام منتشر می‌شوند، روی اکانت فیسبوک شما قرار می‌گیرند.

    مزایای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس

    فواید اکانت بیزینسی
    • نوشتن بیوی طولانی‌تر: در اکانت شخصی بیو (Bio) تنها 150 کاراکتر ظرفیت دارد. اما با اکانت بیزینسی این امکان را دارید که بیوی طولانی‌تری بنویسید. شما می‌توانید آدرس و شماره تماس کسب‌وکار خود را در بیو ذکر کنید تا مشتریان اعتماد بیشتری به برند شما داشته باشند.
    • فعال‌سازی تبلیغات در اینستاگرام: مزیت دیگری که با تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس برای شما مهیا می‌شود، امکان فعال‌سازی تبلیغات در این اکانت است. با داشتن اکانت فیسبوک، طیف وسیع‌تری از مشتریان با برند شما آشنا خواهند شد. در صورتی که پست تبلیغاتی بگذارید و پرومشن را فعال کنید، می‌توانید تبلیغات گسترده‌ای داشته باشید و برند، محصولات و خدمات خود را به خوبی معرفی کنید.
    • دستیابی به درک مشترک با فالوورها: مزیت دیگری که مشوق خوبی برای تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس است، دستیابی به شناخت بیشتر درباره فالوورهاست. این شناخت کمک می‌کند که استراتژی‌های مناسب‌تری در راستای این امر انتخاب و به کار گرفته شود. با کمک سیستم آنالیزکننده اینستاگرام به موارد زیر پی می‌برید که در شناخت و ارتباط بیشتر با فالوورها مؤثر است. این اطلاعات شما را در تعریف پرسونای مشتریان، طراحی تقویم محتوایی و بهبود روند فعالیت تبلیغاتی یاری خواهند داد.
      • ایمپرشن‌های هفتگی فالوورها
      • 7 پست برتری که اخیراً منتشر کرده‌اید
      • آگاهی از تعداد افرادی که هر کدام از پست‌های شما رو مشاهده یا لایک کرده، کامنت گذاشته یا به اشتراک گذاشته‌اند.
      • روزها و حتی ساعت‌هایی از روز که فالوورهای شما بیشتر از پست‌های شما بازدید کرده‌اند.
      • آگاهی از جنسیت اکثر فالوورها

    بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

    با مفهوم اکانت بیزینسی اینستاگرام، قابلیت‌های منحصربه‌فردی که اکانت شخصی از آن بی‌بهره است و اهمیت تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس آشنا شد. اکنون نوبت آن رسیده که مراحل تبدیل اکانت شخصی به تجاری در اینستاگرام را برای شما توضیح دهیم.

    پیش از آنکه مراحل تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس را انجام دهید ابتدا اکانت خود را بررسی کنید که آیا پیش از آن بیزینسی شده است یا خیر. برای این منظور:

    • روی سه خط گوشه سمت راست صفحه راست ضربه بزنید.
    • سپس وارد Setting شده و از Account آخرین گزینه را نگاه کنید.
    • اگر با «Switch to Professional Account» مواجه شدید، به این معناست که اکانت شما هنوز هم در حالت شخصی است.

    برای تبدیل اکانت شخصی به تجاری در اینستاگرام باید همان مراحلی که برای بررسی نوع اکانت خود رفتید، مجدداً بروید. با انتخاب «Switch to Professional Account» تمام قابلیت‌هایی که پیش از این درباره اکانت بیزینسی توضیح دادیم، در دسترس قرار خواهد گرفت. برای اینکه به طور دقیق از مراحل تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس مطلع شوید، نگاهی سریع به آنها خواهیم انداخت.

    تبدیل اکانت شخصی به تجاری در اینستاگرام با آموزش تصویری

    مراحل تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس
    1. انتخاب سه خط گوشه سمت راست صفحه پروفایل
    2. ضربه زدن روی گزینه Setting
    3. ورود به Account
    4. انتخاب Switch to Professional Account
    5. ظاهر شدن آیکن‌هایی که قابلیت‌های اکانت بیزینسی را به شما اطلاع می‌دهند
    6. انتخاب گزینه Done و تأیید این نکته که قصد استفاده از یک اکانت حرفه‌ای اینستاگرام را دارید
    7. انتخاب گزینه Business و رد کردن گزینه Creator
    8. ثبت شماره تماس و آدرس کسب‌وکار خود در بخش بیو
    9. ثبت اکانت فیسبوک برای اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک
    10. راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی

    اجرای تمامی مراحل تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس شما را در راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینستاگرامی یاری خواهد داد.

    جمع‌بندی

    • افرادی که در راستای اهداف سازمانی کسب‌وکاری که در آن مشغول هستند، به تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس نیاز دارند.
    • می‌توان گفت که اکانتی که برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای آنلاین در اینستاگرام ایجاد می‌شود و قابلیت‌های تحلیلی بیشتری نسبت به اکانت شخصی دارد، اکانت بیزینس است.
    • قابلیت Engagement، Reach و Impression به همراه امکانات Insight از مهم‌ترین قابلیت‌های اکانت بیزینس اینستاگرام است که شما را در تحلیل اطلاعات موجود یاری می‌دهد.
    • تفاوت اکانت‌های شخصی و بیزینس در حریم خصوصی، تماس با ما، ارسال خودکار پیام‌های از پیش آماده شده، مدیریت پیام‌های دریافت در بخش پیام دایرکت و امکان تبلیغ کردن در اینستاگرام است.
    • با اکانت بیزینس و قابلیت‌های آن ارتباط سازنده‌تری با فالوورها برقرار کرده و می‌توان به شناخت بیشتری از آنها رسید.
    • بهبود ارتباط با فالوورها می‌توانید پرسونای مشتریان را بهتر ترسیم کرده و تقویم تولید محتوا را به درستی طراحی کنید.

    منابع:

    Napeloncat
    Hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.