بلاگر اینستاگرام کیست و انواع راه‌های بلاگر شدن چیست؟

1

بلاگر اینستاگرام کیست؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید در خصوص بلاگرها صحبت کنیم. بلاگرها در حقیقت افرادی هستند که یک بلاگ یا مجله اینترنتی را مدیریت می‌کنند. این افراد با تهیه محتواهای گوناگون در یک زمینه و انتشار آن‌ها مخاطب جذب می‌کنند. پس در تعریف بلاگر اینستاگرام باید بگوییم که بلاگر اینستاگرام در حقیقت فردی است که در یک زمینه تخصصی در اینستاگرام تولید محتوا می‌کند و پست و استوری منتشر می‌کند.

در این مطلب از پادرو قصد داریم ابتدا به مفهوم بلاگری، سپس به بلاگر اینستاگرام بپردازیم، زمینه‌های رایج فعالیت بلاگرها در اینستاگرام را بررسی کنیم و به نکاتی برای تبدیل‌شدن به یک بلاگر موفق اشاره کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بلاگر کیست؟

همان‌طور که گفتیم بلاگر کسی است که اقدام به تولید و انتشار محتوا در یک مجله اینترنتی یا بلاگ می‌کند. براساس آمارهای موجود، این روزها بیش از 600 میلیون بلاگر در اینترنت فعال هستند. این افراد در حوزه‌های متفاوتی اقدام به تولید و انتشار محتوا می‌کنند که با توجه به قدمت، کیفیت، جذابیت و موضوع، طرفداران مخصوص به خود را دارند. باید بدانید که بلاگر شدن کار بسیار سختی نیست و تنها نیاز به برخی امکانات و توجه به بعضی نکات دارد.

بلاگر کیست؟

اما برای این که یک بلاگر موفق و با درآمد بالا شوید نیاز است تا تلاش بسیاری داشته باشید، محتوای یونیک و بسیار جذاب تولید کنید و در کار خود مداومت داشته باشید. لازم است بدانید که برای این که تبدیل به یک بلاگر موفق شوید باید به روش‌های دیجیتال مارکتینگ، توجه خاصی داشته باشید.

بلاگرها از روش‌های گوناگونی کسب درآمد می‌کنند اما اگر به موفق‌ترین بلاگرهای ایران و جهان نگاه کنید، متوجه یک اشتراک میان همه آن‌ها می‌شوید. آن‌ها در زمینه‌ای فعالیت می‌کنند که به آن علاقه دارند یا در آن تخصص بالایی دارند. به همین دلیل اگر تمایل به فعالیت به عنوان یک بلاگر دارید ابتدا باید لیستی از علایق و تخصص‌های خود آماده کنید تا در مناسب‌ترین گزینه به فعالیت بپردازید.

بلاگر کسی است که اقدام به تولید و انتشار محتوا در یک مجله اینترنتی یا بلاگ می‌کند. براساس آمارهای موجود این روزها بیش از 600 میلیون بلاگر در اینترنت فعال هستند.

بلاگر اینستاگرام کیست؟

اکنون با مفهوم کلی بلاگر آشنا شدید، وقت آن رسیده که با بلاگر اینستاگرام آشنا شوید. باید بدانید که اصلی‌ترین تفاوت بلاگر اینستاگرام با سایر بلاگر‌ها، پلتفرمی است که او در آن فعالیت می‌‌کند. همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است. براساس آمار موجود بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون اکانت فعال ماهانه در آن وجود دارد و هر روز چند میلیارد پست و استوری در آن منتشر می‌شود.

همچنین دسترسی به این پلتفرم بسیار آسان است و با توجه به این که امروزه بیشتر افراد گوشی هوشمند دارند، می‌توانند در هر جایی و تنها با دسترسی به اینترنت و داشتن اپلیکیشن آن، پست‌ها و مطالب اینستاگرام را مشاهده کنند. همین امر باعث شده تا افراد بسیاری به سمت این پلتفرم روی بیاورند و از آن کسب درآمد کنند. بسیاری از بلاگرها نیز همین کار را کرده‌اند و اکنون تمرکز خود را بر روی فعالیت در اینستاگرام گذاشته‌اند.

اصلی‌ترین تفاوت بلاگر اینستاگرام با سایر بلاگر‌ها، پلتفرمی است که بلاگر در آن فعالیت می‌‌کند.

چگونه بلاگر اینستاگرام شویم؟

برای این که بتوانید کار خود را به عنوان بلاگر اینستاگرام یا به طور کلی به عنوان یک بلاگر آغاز کنید باید به نکاتی توجه کنید. عدم توجه به این نکات، شانس موفقیت شما را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. این نکات عبارتند از:

انتخاب حوزه فعالیت

همان‌طور که گفتیم اولین قدمی که برای بلاگر اینستاگرام یا به طور کلی بلاگر شدن باید بردارید، انتخاب حوزه فعالیت است. از مهم‌‌ترین حوزه‌هایی که بلاگر اینستاگرام و البته سایر بلاگرها در آن مشغول به فعالیت هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- فشن

اولین حوزه‌ای که قصد داریم آن را معرفی کنیم و در بسیاری از مواقع بلاگرهای اینستاگرام به فعالیت در این زمینه مشغول هستند، حوزه فشن است. فشن بلاگر‌ها، نوعی از بلاگرها هستند که در خصوص مد و موارد مربوط به آن مانند ست کردن لباس مطالبی ارائه می‌کنند. این افراد معمولاً خودشان می‌توانند کار مد و فشن را به خوبی درک و آن را به دیگران معرفی کنند.


البته در ایران کار این افراد اندکی متفاوت است. آن‌ها بیشتر به معرفی برندهای لباس، رنگ‌های سال و موارد مشابه مشغول هستند. باید بدانید که یک فشن بلاگر معمولاً در زمینه ترندهای مد، لباس مد روز، بررسی محصولات، نحوه ست‌کردن و رنگ‌های ترند در سال فعالیت می‌کند.

2- غذا

فود بلاگر یا بلاگرهای غذا یکی دیگر از انواع بلاگر اینستاگرام است. این دسته از بلاگرها به رستوران‌های مختلف سر می‌زنند و با تست غذاهای مختلف نظرات خودشان را درباره آن‌ها می‌گویند. البته نوع دیگری از بلاگر غذا نیز وجود دارد. آن‌ها به کار آشپزی مشغول هستند. آشپزی در طبیعت و پخت غذاهای متنوع تخصص این نوع بلاگرهاست. این نوع بلاگرها در دسته‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند.
از این دسته‌ها می‌توان به آشپزی در طبیعت، آشپزی سالم، آشپزی برای گیاه‌خواران و بسیاری دیگر از انواع آشپزی اشاره کرد. معمولاً بلاگرهای غذا باید در خصوص دستور غذا، نوشتن نقد برای رستوران‌ها و محصولات غذایی و راهنمایی در خصوص غذاهای سالم تخصص داشته باشند تا موفق شوند.

3- سفر

بلاگر سفر یکی دیگر از انواع بلاگر اینستاگرام است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ است. سفر رفتن را می‌توان یکی از علایق تمام افراد جامعه دانست. بلاگرهای سفر از سفر خود به نقاط مختلف ویدیو و محتوا تولید می‌کنند و مردم را با مقصدهای جذاب و متفاوت آشنا می‌کنند. همچنین آن‌ها رستوران‌های خوب، دیدنی‌های تاریخی و جاذبه‌های شهرها را نیز معرفی می‌کنند.

افراد با دنبال کردن این نوع از بلاگر اینستاگرام می‌توانند با اطلاعات بیشتری در خصوص مقصد سفرشان تصمیم بگیرند و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنند. البته باید بدانید که برای تبدیل شدن به یک بلاگر اینستاگرام در حوزه سفر باید با مناطق مختلف آشنا باشید، به آن‌ها سفر کنید تا بتوانید برای مقصد، برنامه سفر، هتل‌ها و مهمانسراها خوب، رستوران‌های جذاب، مراکز خرید و جاذبه‌های دیدنی آن‌ مناطق به مردم اطلاعات مناسبی را ارائه کنید.

بلاگر سفر

4- سلامت و تناسب اندام

حوزه سلامت و تناسب اندام یکی دیگر از حوزه‌هایی است که بسیاری از افرادی که به عنوان بلاگر اینستاگرام در آن فعالیت می‌کنند به آن علاقه دارند. این روزها که سبک زندگی مدرن و شهری و افزایش میزان نشستن باعث شده تا بسیاری افراد با مشکل اضافه وزن درگیر باشند، همین مسئله باعث شده تا این حوزه نیز بسیار ترند باشد.

فردی که قصد دارد در حوزه سلامت و تناسب اندام به بلاگری بپردازد باید اطلاعات کافی، مناسب و صحیحی از انواع رژیم غذایی، تمرینات مختلف بدن‌سازی در باشگاه و خانه، تمرینات مناسب برای کاهش وزن و آسیب‌های ورزشی داشته باشد. نداشتن اطلاعات کافی و صحیح در این زمینه می‌تواند باعث شود تا مشکلاتی ابتدا برای مخاطبان به وجود بیاید که همین امر در نهایت منجر به ایجاد مشکل برای بلاگر اینستاگرام در حوزه سلامت و تناسب اندام خواهد شد.

اولین قدمی که برای بلاگر اینستاگرام یا به طور کلی بلاگر شدن باید انجام داد انتخاب حوزه فعالیت است.

5- سبک زندگی یا لایف استایل

حوزه سبک زندگی و لایف استایل از دیگر حوزه‌هایی است که بسیاری از افراد بلاگر اینستاگرام در این حوزه فعالیت می‌کنند. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید اطلاعاتی از زندگی روزانه علاقه‌مندی‌های افراد متفاوت، حوزه مد، غذا و دکوراسیون، تفریحات در دسترس و مورد علاقه افراد داشته باشند تا بتوانند به درستی آن‌ها را راهنمایی کنند. اگر فرد بلاگر اینستاگرام در این زمینه‌ها اطلاعات مناسب و جذابی منتشر کند، فالوورهای بسیاری پیدا خواهد کرد و می‌تواند موفق شود.

بلاگر سبک زندگی

6- عکاسی

همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام پلتفرمی برای انتشار عکس است و همین امر باعث شده تا بلاگر اینستاگرام عکاسی به راحتی بتواند کار خود را در این شبکه اجتماعی انجام دهد. کسانی که بتوانند در موضوعات مختلف عکس‌های خوبی بگیرند و آن‌ها را منتشر کنند، طرفداران بسیاری پیدا خواهند کرد. این افراد تنها لازم است که با عکاسی و شیوه‌های گرفتن عکس خوب آشنا باشند.

افرادی که به نرم‌افزارهای گرافیکی مسلط باشند و بتوانند به خوبی عکس‌ها را ادیت کنند نیز می‌توانند عکس‌های جذاب‌تر و باکیفیت‌تری را منتشر کنند. بلاگر اینستاگرام در حوزه عکاسی یکی از دسته بلاگرهایی هستند که می‌توانند کاملاً روی علاقه خود، یعنی عکاسی تمرکز کنند و تنها در هنگام انتشار آن نکاتی برای پیشرفت و جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام را رعایت کنند.

7- زندگی شخصی

یک نوع دیگر از بلاگر اینستاگرام که به تازگی ترند شده و طرفداران خاص خود را نیز دارد، بلاگر زندگی شخصی است. این نوع از بلاگرها در خصوص خاطرات، تجربیات و اتفاقات زندگی خوب محتوا تولید می‌کنند. هرچه که این داستان‌ها و محتواها را بتوانند به شکل بهتری تهیه کنند، افراد بیشتری آن‌ها را فالوو خواهند کرد. باید بدانید که این افراد علاوه بر زندگی شخصی می‌توانند در خصوص زندگی روزمره، علاقه‌مندی‌ها، توسعه شخصیت و موفقیت نیز محتوا تولید کنند.

8- بلاگر DIY

نوع دیگری از بلاگرها که به تازگی ترند شده‌اند، بلاگرهایی هستند که در زمینه تجربه‌های شخصی فعالیت می‌کنند. بلاگر اینستاگرام DIY که مخفف عبارت Do It Your Self است، در زمینه تجربه و ساخت لوازم متفاوت فعالیت می‌کند. این نوع بلاگرها در حوزه‌های متفاوتی مانند ساخت وسایل متفاوت با چوب، کار با چرم، جواهرسازی، ساخت اوریگامی، کاردستی، خیاطی، لوازم الکترونیکی، حل روبیک، شعبده‌بازی و بسیاری دیگر از حوزه‌ها فعالیت می‌کنند. این نوع از بلاگر اینستاگرام باید با حوزه‌ای که قصد دارد آن را به نمایش بگذارد، آشنایی مناسبی داشته باشد تا بتواند نکات لازم را به فالوورهایش منتقل کند.

9- موسیقی

حوزه موسیقی حوزه دیگری است که بسیاری از افراد بلاگر اینستاگرام در آن به فعالیت مشغول هستند. برخی از این افراد با موسیقی آشنایی مناسبی دارند و به کار نواختن و آموزش زدن سازهای گوناگون مشغول هستند. برخی دیگر به عنوان خواننده فعالیت می‌کنند. بخشی دیگر از افراد مشغول در این حوزه به بررسی موسیقی‌های مختلف، آهنگ‌های جذاب، تجهیزات مربوط به موسیقی و آهنگ‌سازی و اخبار دنیای موسیقی مشغول هستند.

10- اقتصاد

دسته دیگری از انواع حوزه‌هایی که افراد بلاگر اینستاگرام در آن به فعالیت مشغول هستند، زمینه اقتصاد است. این بلاگرها به بررسی انواع بازارهای مالی مانند بورس مشغول هستند. این افراد با گذاشتن آموزش در خصوص بازارهای مالی، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی (Fundamental) و الگوهای متفاوت به کاربران خود برای موفق شدن در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند. البته باید بدانید که بلاگرهای فعال در حوزه اقتصاد باید در خصوص آن بازار مالی که قصد فعالیت دارند، دانش بسیار مناسبی داشته باشند. در غیر این صورت افراد پس از مدتی دیگر آن‌ها را دنبال نخواهند کرد.

11- کسب‌وکار

برخی از انواع بلاگر اینستاگرام در خصوص راه‌اندازی و مشکلات موجود در کسب‌وکار محتوا می‌سازند. این افراد در زمینه‌های بسیاری مانند مشکلاتی که در زمینه راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید وجود دارد، تا راهکارهای حل مشکلات و طی کردن پروسه ثبت شرکت و سایر مراحل قانونی محتوا می‌سازند. این افراد معمولاً در خصوص نحوه راه‌اندازی انواع استارت‌آپ‌ها، نحوه ثبت شرکت، نحوه جذب سرمایه‌گذار، نحوه دریافت وام، نحوه مصاحبه با افراد برای استخدام و تحلیل آمارهای کسب‌وکار محتوا تولید می‌کنند.

12- هنر

افراد علاقه‌مند به هنر و طراحی بسیار زیاد هستند و به همین دلیل بلاگر اینستاگرام در همین حوزه را نیز می‌توان یافت. این افراد در زمینه‌های بسیاری مانند اصول طراحی، کار با نرم‌افزارهای گرافیکی، نمایشگاه‌ها و گالری‌ها، آموزش طراحی و نقاشی، صحبت با هنرمندان و بسیاری موارد مشابه دیگر محتوا تولید می‌کنند.

13- ادبیات

سیزدهمین حوزه از حوزه‌هایی که فعالیت بخشی از افراد بلاگر اینستاگرام در آن است، حوزه ادبیات و کتاب است. افراد دوستدار ادبیات، مخصوصاً ادبیات فارسی کم نیستند و این افراد به محتواهای تولید شده توسط بلاگرهای ادبیات و کتاب علاقه دارند. این بلاگرها در زمینه‌های متفاوتی مانند تکنیک‌های نویسندگی و شاعری، بررسی و نقد انواع کتاب مخصوصاً کتاب‌های جدید، مصاحبه با نویسندگان، خواندن متون شعر و ادبیات، آشنایی با زبان فارسی و زمینه‌های مشابه دیگر فعالیت می‌کنند.

14- فیلم و سینما

فیلم، سینما و سریال را می‌توان یکی از پرطرفدارترین حوزه‌های بلاگری دانست. افراد بسیاری به این زمینه علاقه دارند و همین سبب شده تا تعداد نه چندان کمی از افرادی که به عنوان بلاگر اینستاگرام فعالیت می‌کنند به سراغ این حوزه بیایند. افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند در خصوص فیلم‌های جذاب و تماشایی تاریخ، فیلم‌های در حال اکران، سریال‌های ترند و جذاب، پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌ها، مصاحبه‌های بازیگران، جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه سینما و تلویزیون و آموزش بازیگری، فن بیان، کارگردانی و موارد مشابه دیگر محتوا تولید می‌کنند.

15- تکنولوژی

برخی از انواع بلاگر اینستاگرام در حوزه تکنولوژی‌های جدید و نوین به فعالیت مشغول هستند. این افراد می‌توانند در خصوص گوشی‌های تلفن همراه جدید، کنسول‌های بازی جدید، قطعات کامپیوتری و بسیاری دیگر از تکنولوژی‌هایی که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند محتوا تولید کنند. همچنین می‌توانند از تکنولوژی‌هایی که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند مطلب تهیه و منتشر کنند.

بلاگرها در حوزه‌هایی مانند سفر، غذا، مد و فشن، لایف استایل، تکنولوژی، سینما، موسیقی، سفر و ادبیات فعالیت می‌کنند.

پروفایل کامل

پس از این که زمینه فعالیت خود را انتخاب کردید باید اقدام به ساختن یک پروفایل اینستاگرام کنید. پس از ساخت پروفایل باید آن را به خوبی کامل کنید. در ابتدا پیشنهاد می‌کنیم که حتماً پروفایل اینستاگرام خود را به صورت بیزینس بسازید تا بتوانید از امکاناتی که این نوع پروفایل به شما می‌دهد، استفاده کنید. پس از آن باید عکسی مناسب برای پروفایل خود انتخاب کنید. انتخاب لوگو، تصویری مرتبط با حوزه فعالیت و تصویری باکیفیت از خودتان از جمله مواردی است که می‌توانید به عنوان تصویر پروفایل انتخاب کنید.

پس از انتخاب تصویر باید به متنی مناسب برای معرفی خود، زمینه کاری خود و موارد دیگر برای بیو فکر کنید. پس از آن انتخاب یک تم جذاب و مناسب نیز می‌تواند در جذب فالوور بیشتر تأثیرگذار باشد.

استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب و باکیفیت

نه تنها بلاگر اینستاگرام که در حوزه عکاسی فعالیت می‌‌کند، بلکه سایر بلاگرها نیز باید به انتشار تصاویر و ویدیوهای باکیفیت توجه خاصی داشته باشند. بی‌کیفیت بودن محتوای تصویری منتشر شده از جذابیت آن می‌کاهد و باعث می‌شود تا افراد به پیج علاقه‌مند نشوند.

نوشتن کپشن مناسب

نوشتن کپشن مناسب یکی از مهارت‌هایی است که هر بلاگر اینستاگرام باید آن را بلد باشد. در اینستاگرام محدودیت برای نوشتن کپشن وجود دارد. همچنین بسیاری افراد علاقه‌ای به خواندن کپشن‌های طولانی ندارند. به همین دلیل باید کپشنی کوتاه، خلاصه، مفید و جذاب بنویسید تا مخاطبان بتوانند با خواندن آن هدف از پست را به خوبی درک کنند یا توضیحات اضافی لازم را بخوانند.

استفاده از هشتگ‌های مناسب

استفاده از هشتگ مناسب یکی دیگر از کارهایی است که می‌تواند شانس موفقیت یک بلاگر اینستاگرام را بالا ببرد. هشتگ در اینستاگرام مانند قیفی عمل می‌کند که کاربران را به سمت محتوای مورد علاقه خود راهنمایی می‌کند. استفاده از هشتگ مناسب باعث می‌شود تا علاقه‌مندان به موضوع و حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید با راحتی بیشتری بتوانند پیج شما را پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هشتگ‌ها پیشنهاد می‌کنیم که مطلب هشتگ پربازدید چیست و چگونه باید آن‌ها را پیدا کرد؟ را مطالعه کنید.

 استفاده از هشتگ‌های مناسب

کسب توانایی‌های لازم برای اینستاگرام

تولیدمحتوا، نرم‌افزارهای گرافیکی مربوط به حوزه عکس، نرم‌افزارهای ادیت ویدیو و فیلم‌برداری از جمله مهارت‌هایی است که هر بلاگر اینستاگرام باید در خصوص آن‌ها اطلاعاتی داشته باشد تا بتواند کار خود را به درستی پیش ببرد.

بلاگرها چگونه درامد کسب میکنند؟

موضوع دیگری که شاید ذهن بسیاری از افراد را درگیر کرده باشد، منبع درآمد بلاگر اینستاگرام است. باید بدانید که بلاگر اینستاگرام از راه‌های متفاوتی کسب درآمد می‌کنند. بسیاری از این افراد به نحوه بلاگر شدن و کسب درآمد فکر کرده‌اند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند. مرسوم‌ترین روش‌های کسب درآمد بلاگر اینستاگرام به شرح زیر است.

بلاگر اینستاگرام از راه‌های متفاوتی کسب درآمد می‌کنند. بسیاری از این افراد به نحوه بلاگر شدن و کسب درآمد فکر کرده‌اند و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اند.

1- تبلیغات پیج‌های دیگر

بسیاری از بلاگرها از طریق تبلیغات در پیج خود کسب درآمد می‌کنند. هزینه تبلیغات در اینستاگرام بلاگرهای متفاوت با یکدیگر تفاوت دارد. مواردی مانند حوزه فعالیت، تعداد فالوور، میزان بازدید و بازخورد پیج در قیمت تبلیغات بلاگرها تفاوت ایجاد می‌کند. هرچه تعداد فالوورهای یک پیج بیشتر باشد و بازدید و بازخورد بهتری برای پیجی که قصد تبلیغات در آن دارد را داشته باشد، قیمت بالاتری دارد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    2- تبلیغات در حوزه فعالیت

    برخی از بلاگرها با توجه به حوزه فعالیتشان می‌توانند از این راه کسب درآمد کنند. یک بلاگر اینستاگرام که در زمینه مد فعالیت می‌کند می‌تواند برای یک برند لباس تبلیغات کند و فرد دیگری که به عنوان بلاگر اینستاگرام در حوزه تکنولوژی است می‌تواند از شرکت‌های سازنده تکنولوژی سفارش تبلیغات بگیرد. بسیاری از این افراد از مؤسسات، شرکت‌ها و افراد فعال در این زمینه‌ها برای تبلیغات در پیجشان پول دریافت می‌کنند.

    2- تبلیغات در حوزه فعالیت

    3- فروش محصولات

    بلاگرها می‌توانند از طریق فروش محصولات فیزیکی و غیرفیزیکی که معرفی می‌کنند نیز کسب درآمد کنند. هر کدام از این بلاگرها با توجه به حوزه تخصصی فعالیت خود به فروش محصولات متنوع اقدام کند. این افراد می‌توانند با تهیه این محصولات به صورت عمده و با قیمت پایین‌تر و فروش آن‌ها به قیمت تک فروشی کسب درآمد کنند. این کار علاوه بر کسب درآمد باعث می‌شود تا افرادی که به دنبال خرید محصولات در آن دسته هستند نیز به فالوورهای آن‌ها افزوده شود.

    فروش محصولات و تبلیغات اصلی‌ترین روش‌های کسب درآمد یک بلاگر اینستاگرام است.

    جمع‌بندی

    • بلاگرها افرادی هستند که به انتشار محتوا در زمینه‌های گوناگونی در فضای مجازی مشغول هستند.
    • بلاگر اینستاگرام فردی است که از پلتفرم اینستاگرام به عنوان مکانی برای انتشار محتوای خود استفاده می‌کند.
    • برای تبدیل شدن به بلاگر اینستاگرام باید ابتدا زمینه فعالیت خود را مشخص کنید.
    • زمینه فعالیت باید به نحوی باشد که به آن علاقه داشته باشید و در آن متخصص باشید.
    • از حوزه‌هایی که بلاگرهای بسیاری در آن فعالیت می‌کنند می‌توان به سینما، تکنولوژی، موسیقی، هنر، تناسب اندام و سلامت، سبک زندگی، عکاسی و حوزه اقتصادی اشاره کرد.
    • پس از انتخاب زمینه فعالیت، تکمیل پروفایل، آشنایی با ابزارهای گرافیکی، آشنایی به تولید محتوا، آشنایی با هشتگ‌ها و دیگر عوامل تأثیرگذار در اینستاگرام می‌تواند باعث موفقیت بیشتر شود.
    • بلاگر‌ها از طریق تبلیغات و فروش محصولات درآمد مناسبی کسب می‌کنند.
    • آیا شما بلاگرها را دنبال می‌کنید؟ بلاگرهای مورد علاقه شما در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند؟ چه حوزه‌های دیگری را می‌شناسید که بلاگرها در آن فعالیت می‌کنند؟
    • نظرات، پیشنهادات و پاسخ‌های خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

    پرسش های متداول

    منابع

    fitsmallbusiness

    blogtyrant

    dananicoledesigns

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. آریو می گوید

      سپاس ،،،،،، عالیییییی بود