راهنمای کامل نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

0

بیو یا همان بایو در اینستاگرام  مخفف کلمه بیوگرافی است که نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام نه تنها برای پیج های بیزینسی بلکه برای دیگر پیج‌های معمولی که قصد برندینگ خود را دارند بسیار مهم و حیاتی است.

نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام برای پیج فروشگاهی دارای قواعد و اصول خاصی است که در صورت آموزش نوشتن بیوی اینستاگرام و رعایت نکات مهم نوشتن بیوی پیج می‌توان به تعامل بهتری با مخاطبان رسید.

شما در تمام اجزای بیوی اینستاگرام به نوشتن چکیده‌ای از هر آنچه در پیج شما اتفاق می‌افتد، می‌پردازید. درواقع بیو اولین جایی است که کاربران با ورود به پیج ما آن را می‌بینند. بیو برای پیج فروشگاه در واقع یک ویترین است که باید به خوبی چیده شود. دلیل این امر هم توان این بخش در جذب مخاطب است.

اگر اجزای بیوی اینستاگرام به خوبی نوشته شود فالوورهای شما افزایش پیدا کرده و احتمال خروج از پیج کمتر خواهد شد. در ادامه به بررسی بیشتر موضوع بیوی پیج فروشگاهی می‌پردازیم. پس با پادرو همراه شوید.

نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

بیوی اینستاگرام و اجزای آن

بیوگرافی اینستاگرام یک بخش کوچکی است که در ذیل نام کاربری پیج شما قرار می‌گیرد. این بخش کمک می‌کند تا شما بتوانید جزئیات بهتری از خود و برند تجاری‌تان با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. اجزای بیوی اینستاگرام معمولا شامل شرح مختصری از شما یا نام تجاری، اطلاعات تماس، ایموجی‌ها، هشتگ‌ها و موضوعات دیگر می‌شود.

عکس پروفایل، نام کاربری شما، نام وب سایت فروش اینترنتی شما، دسته بندی، اطلاعات تماس مانند ایمیل، شماره تلفن و غیره هم در بیو قرار می‌گیرند.

نکات مهم نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

آموزش نوشتن بیوی اینستاگرام بسیار راحت است و فقط باید نکات مهم نوشتن بیوی پیج را به خوبی بدانید.

انتخاب نام صحیح در نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

در نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام انتخاب نام صحیح بسیار اهمیت دارد. درواقع این اولین قدمی است که با استفاده از آن کاربران مطمئن می‌شوند که نام شما واقعی است یا فیک. کاربرانی که در فضای اینستاگرام به دنبال نام شما هستند احتمالا نام شما یا برندتان را در قسمت جستجو سرچ می‌کنند و استفاده از نام صحیح به آنها می‌گوید که شما خودتان هستید نه یک فرد دیگر.

نام و نام کاربری شما تنها فیلدهایی است که اینستاگرام برای جستجو در نظر گرفته و نشان می‌دهد. بنابراین مطمئن شوید که این نام دقیقا چیزی است که مخاطبان به دنبال آن هستند.

نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

استفاده از منشن و هشتگ در نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

یکی دیگر از نکات مهم نوشتن بیوی پیج آن است که شما بتوانید از قابلیت منشن و هشتگ استفاده کنید. اگر در کسب و کار شما هشتگ خاصی برایتان وجود دارد که آنها را در پست‌ها استفاده می‌کنید بهتر است از آن در بیو هم استفاده کنید. هشتگ‌ها در کنار اهمیتی که در بیوی شما دارند، در دیده شدن پست‌های شما هم در قسمت اکسپلور هم مهم هستند.

استفاده از منشن نیز می‌تواند بسیار کاربردی باشد. برای مثال برخی از کسب و کارها برای دسته بندی بهتر محصولات خود از چند پیج استفاده می‌کنند که بهتر است آنها را هم در قسمت بیو منشن کنند.

کلمات کلیدی در بیو برای نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

یکی دیگر از نکات برای آموزش نوشتن بیوی اینستاگرام استفاده از کلمات کلیدی در بیو پیج است. کلماتی که در فیلد اسم نوشته می‌شوند در واقع در اینستاگرام قابل جستجو هستند. پس اگر به دنبال آن هستید که کشف  و شناخته شوید و بتوانید فالوورهای بیشتری هم جذب کنید؛ استفاده از فیلد اسم در بیوگرافی برای استفاده از کلمات کلیدی هدفمند، یک استراتژی مهم برای برند شما است.

در این زمینه بهتر است از کلمات کلیدی در بیو که مخاطبان شما، آنها را در اینستاگرام جستجو می کنند استفاده کنید زیرا آنها معمولا با استفاده از محصولات تجاری یا موقعیت تجاری شما به دنبال شما خواهند گشت. شما باید بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب مرتبط با کسب و کار خود از این کلمات کلیدی در بیو پیج خود استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی که بتواند مخاطبان شما را هدف قرار دهد، به کاربران کمک می‌کند تا شما را بهتر بشناسند. این که  شما چه فردی هستید، چه محصول یا خدماتی را ارائه می‌دهید و غیره.

ویژگی واقعی و شفاف برای نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

از دیگر نکات مهم نوشتن بیوی پیج آن است که شما بتوانید راست بگویید و با مخاطب خود شفاف باشید. شما باید بتوانید خود را دقیقا آن چه هستید توصیف کنید. بنابراین همه چیز در بیو باید واقعی باشد. این اطمینان را به شما می‌دهیم که کاربران اینستاگرامی همه باهوش بوده و در یک لحظه متوجه خواهند شد که چه ارتباطی میان بیوگرافی و پست‌های شما وجود دارد.

نوشتن اسم کسب و کار به واقعی بودن پیج شما کمک می‌کند و به این صورت اسم برند در بیوگرافی در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. بنابراین هماهنگی میان پست‌ها و بیوگرافی را رعایت کنید. شما در بیو به طور شفاف باید بگویید که چرا مخاطب باید شما را دنبال کند، تخصص شما چه بوده و در حقیقت پیج شما چه دردی از او را دوا می‌کند.

نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

استفاده از لینک و کال تو اکشن برای نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

بخش مهم دیگری که در بیو اهمیت دارد استفاده از کال تو اکشن یا فراخوان اقدام (CTA) است. شما در پیج خود تنها می‌توانید از یک لینک استفاده کنید و برای همین بهتر است در خط آخر بیو به کاربران خود بگویید که با کلیک بر روی لینک وب سایت شاهد چه چیزی خواهند بود. اگر یک پیشنهاد تبلیغی دارید یا برای مدت زمان محدودی می‌خواهید آن را ارائه کنید بهتر است آن را به همه بازدید کنندگان با این روش اطلاع دهید.

برای تمرکز بیشتر و جلب توجه مخاطب به لینک می‌توانید از متن و ایموجی هم استفاده کنید. شما در این زمینه تنها 150 کاراکتر در اختیار دارید. پس در استفاده از آنها دقت کنید تا فضای کمتری اشغال شود و پروفایل و بیو شما شلوغ به نظر نرسد. این کار به ایجاد ترافیک بیشتر سایت شما کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید: آموزش گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام با ابزارهای رایگان

استفاده از یک تصویر پروفایل مناسب برای نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

عکس پروفایل هم از جمله اجزای بیوی اینستاگرام است که در انتخاب آن باید حساسیت بیشتری به خرج بدهید. شاید این کار در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما همیشه باید در این زمینه مطمئن شوید که بی‌نقص باشد و برای یک برداشت اولیه گزینه خوبی به نظر برسد.

اگر شما در اینستاگرام صاحب کسب‌ و کار هستید می‌توانید از لوگو یا نماد خود یا حتی نسخه مختصر آن به عنوان تصویر پروفایل‌ استفاده کنید. این کار کمک می‌کند تا در ذهن‌ها ماندگارتر شوید. علاوه بر این با این کار فالوورها لوگو برند شما را سریع‌تر خواهند شناخت.

حذف کلمات و جملات برای نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

بسیاری از اکانت‌ها از کلماتی در بیوی خود استفاده می‌کنند که موجب از دست دادن میلیون‌ها مخاطب بالقوه می‌شوند. با استفاده از جملات منفی شما مخاطبان را در همان لحظه اول دلسرد می‌کنید.

استفاده از ایموجی برای نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

از دیگر نکات مهم نوشتن بیوی پیج استفاده از ایموجی است که می‌تواند به پیج کاری شما رنگ و بوی زیبایی بدهد. شما باید از ایموجی در بیوی پیج خود به درستی استفاده کنید. برای مثال اگر پیج شما شیرینی و شکلات است باید از ایموجی‌های انواع شیرینی و کیک و شکلات استفاده کنید و این کار راحت است.

اما برای کسب و کارهای دیگر کمی خلاقیت لازم است. برای مثال اگر محصولات شما به سراسر دنیا  ارسال می‌شود می‌توانید از ایموجی کره زمین استفاده کنید. علاوه بر این شما می‌توانید در بخش بیو با اضافه کردن چند خط و ایموجی‌های متنوع خلاقیت بیشتری هم به کارتان بدهید.

نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

نکات دیگر در نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام

  • آغاز بیوگرافی با اسم و فامیل در صفحات شخصی (اینفلوئنسر و فریلنسر)
  • اشاره به تخصص و حوزه فعالیت (معمولا در کنار اسم و فامیل یا اسم برند)
  • اشاره به موقعیت کنونی شغلی‌ شما (برای صفحات شخصی)
  • اشاره به حداقل یک دستاورد در شغل و حرفه‌ شما (مثلا دارای مدرک گوگل ادز)
  • اشاره به سرگرمی‌ و علایق (برای صفحات شخصی)
  • به کار بردن کلمات و عبارات جذاب و بامزه

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال سفارشات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند. همچنین از خدماتی مانند ساخت و ارسال کد تخفیف به مشتریان، ارسال پیامک به آن‌ها و به اشتراک گذاشتن نظرات آن‌ها در سایر شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند خواهید شد.

    کوتاه در مورد نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرامی

    • بیو یا همان بایو در اینستاگرام  مخفف کلمه بیوگرافی است که نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام نه تنها برای پیج های بیزینسی بلکه برای دیگر پیج‌های معمولی که قصد برندینگ خود را دارند بسیار مهم و حیاتی است.
    • بیوگرافی اینستاگرام یک بخش کوچکی است که در ذیل نام کاربری پیج شما قرار می‌گیرد. این بخش کمک می‌کند تا شما بتوانید جزئیات بهتری از خود و برند تجاری‌تان با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
    • در نوشتن بیوی پیج فروشگاه اینستاگرام انتخاب نام صحیح بسیار اهمیت دارد. درواقع این اولین قدمی است که با استفاده از آن کاربران مطمئن می‌شوند که نام شما واقعی است یا فیک.
    • یکی دیگر از نکات مهم نوشتن بیوی پیج آن است که شما بتوانید از قابلیت منشن و هشتگ استفاده کنید. اگر در کسب و کار شما هشتگ خاصی برایتان وجود دارد که آنها را در پست‌ها استفاده می‌کنید بهتر است از آن در بیو هم استفاده کنید.
    • بهتر است از کلمات کلیدی در بیو که مخاطبان شما، آنها را در اینستاگرام جستجو می کنند استفاده کنید زیرا آنها معمولا با استفاده از محصولات تجاری یا موقعیت تجاری شما به دنبال شما خواهند گشت. شما باید بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب مرتبط با کسب و کار خود از این کلمات کلیدی در بیو پیج خود استفاده کنید.
    • از دیگر نکات مهم نوشتن بیوی پیج آن است که شما بتوانید راست بگویید و با مخاطب خود شفاف باشید. شما باید بتوانید خود را دقیقا آن چه هستید توصیف کنید. بنابراین همه چیز در بیو باید واقعی باشد.
    • بخش مهم دیگری که در بیو اهمیت دارد استفاده از کال تو اکشن یا فراخوان اقدام (CTA) است. شما در پیج خود تنها می‌توانید از یک لینک استفاده کنید و برای همین بهتر است در خط آخر بیود به کاربران خود بگویید که با کلیک بر روی لینک وب سایت شاهد چه چیزی خواهند بود.
    • عکس پروفایل هم از جمله اجزای بیوی اینستاگرام است که در انتخاب آن باید حساسیت بیشتری به خرج بدهید. شاید این کار در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما همیشه باید در این زمینه مطمئن شوید که بی‌نقص باشد و برای یک برداشت اولیه گزینه خوبی به نظر برسد.
    • بسیاری از اکانت‌ها از کلماتی در بیوی خود استفاده می‌کنند که موجب از دست دادن میلیون‌ها مخاطب بالقوه می‌شوند. با استفاده از جملات منفی شما مخاطبان را در همان لحظه اول دلسرد می‌کنید.
    • از دیگر نکات مهم نوشتن بیوی پیج استفاده از ایموجی است که می‌تواند به پیج کاری شما رنگ و بوی زیبایی بدهد. شما باید از ایموجی در بیوی پیج خود به درستی استفاده کنید. برای مثال اگر پیج شما شیرینی و شکلات است باید از ایموجی‌های انواع شیرینی و کیک و شکلات استفاده کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.