20 ایده عالی برای تولید محتوا در سوشال مدیا

1

راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین فقط به ساخت وب‌سایت ختم نمی‌شود. این مرحله تازه شروع کار است و بعد از آن باید به فکر تولید محتوا در سوشال مدیا باشید، چرا که تولید محتوا یکی از ارکان اساسی ساخت و معرفی برندهای موفق است. بازاریابی محتوایی یک روش کارآمد برای برندسازی و تثبیت کسب‌وکار آنلاین است که به‌طور مستقیم روی رتبه‌بندی و ترافیک سایت شما در موتورهای جستجو تاثیر می‌گذارد. با توجه به اهمیت موضوع تولید محتوا، این مطلب از مجله پادرو را به ارائه فهرست کاملی از ایده‌های عالی و کاربردی برای پست‌های مختلف در سوشال مدیا اختصاص داده‌‌ایم.

20 ایده برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

در ادامه خیلی سریع سراغ معرفی 20 ایده برای تولید محتوا در شیکه های اجتماعی می‌رویم که هر کدام می‌توانند مسیر کسب‌وکار شما را عوض کرده و دسترسی به مخاطبان بیشتری ایجاد کنند.

1. اعلام محصول یا خدمات جدید

یک دسته از محتواهای جذاب و پرمخاطب در سوشال مدیا، اشتراک گذاری پست‌های هیجان‌انگیز در خصوص لانچ محصول، همکاری جدید، راه‌اندازی یک شعبه جدید و … است.

می‌توانید با طراحی و تولید محتوا برای قبل و بعد از یک اتفاق خاص، مخاطب را به پیگیری تشویق کنید و تغییر پیش‌رو را به‌عنوان یک نقطه عطف واقعی در برند و حوزه کاری خود معرفی کنید. شمارش معکوس، اطلاع‌رسانی غیرمستقیم و … از جمله روش‌هایی هستند که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایده تولید محتوا در سوشال مدیا برای معرفی محصول

2. تولید محتوا آموزشی گام‌به‌گام

مخاطب همواره به محتوای آموزشی و مفید علاقمند است، شما هم می‌توانید از این علاقه به عنوان یک ایده برای تولید محتوا کمک بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید محتوای آموزشی خاصی تولید کنید که به‌صورت مستقیم بر معرفی محصولات برند شما تاثیرگذار باشد.

مثلاً اگر کسب‌وکارتان، طراحی و تولید انواع کیف و کفش است، می‌توانید محتوای آموزشی در راستای نحوه ست کردن کیف و کفش با لباس تولید کنید.

کاربران عباراتی مثل «چگونه» و «آموزش» را در پلتفرم‌های مختلفی مثل فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام جستجو می‌کنند. جالب است بدانید که طبق بررسی‌های گوگل، کاربران ویدیوهای آموزشی یوتیوب را سه برابر بیشتر از خواندن دستورالعمل یک محصول ترجیح می‌دهند.

نتایجی که گوگل در این زمینه ارائه داده، یک سرنخ مفید برای تولید محتوا در سوشال مدیا است، شما می‌توانید سراغ تولید ویدیوهای آموزشی کوتاه، کامل و تخصصی بروید. اما فراموش نکنید تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بسیار اصولی دارد که برای راهنمایی بیشتر در این مورد پیشنهاد می‌کنیم مروری بر مقاله نکات تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید.

3. داستان‌ موفقیت‌های برند

مشتریان شما، بهترین گزینه برای بازاریابی کسب‌وکارتان هستند. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از این مزیت، داستان‌هایی درباره رضایت مشتریان از محصولات و خدمات‌تان ارائه دهید و یا به این موضوع بپردازید که برند شما چقدر در مسیر موفقیت دیگران مفید واقع شده است.

از فالورها و مشتریان خود درخواست کنید که بازخوردشان را ارائه دهند، چرا که محتوا تولید شده توسط کاربر، اغلب موثرتر و قابل‌اعتمادتر از سایر اشکال محتواست.

4. حس نوستالژی و بررسی سوژه‌های قدیمی

ایجاد حس نوستالژی یکی از اهرم‌های قوی در بازاریابی محتوایی است که مخاطب از آن استقبال می‌کند. شما هم می‌توانید برخی از اتفاقات گذشته خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید، این اتفاق ممکن است خاطره شما از اولین کنسرتی که رفته‌اید، یک عکس زیبای قدیمی، بریده‌ای از روزنامه‌های قدیمی و … باشد.

توجه به احساسات نوستالژیک گذشته می‌تواند تاثیر زیادی روی مخاطب داشته باشد، به همین خاطر آن را به عنوان یکی از ایده‌های تولید محتوا در سوشال مدیا معرفی کردیم.

5. نظرسنجی از مخاطب

در تولید محتوا به مخاطبان خود نشان دهید که نظرشان برای شما اهمیت دارد. استفاده از نظرات مخاطب برای تولید محتوا بسیار مفید و کاربردی است. نتایج نظرسنجی‌ها، اطلاعات زیادی در رابطه به سلیقه و ذهنیت مخاطب در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای تولید محتواهای بعدی خود برنامه‌ریزی کنید.

علاوه‌براین، برای ایجاد انگیزه بیشتر در مخاطب می‌توانید مسابقات ساده‌ برگزار کنید تا بیشتر با محتوای شما درگیر شوند، امروزه مسابقاتی مثل لایک، اشتراک‌گذاری و تعامل در اینستاگرام، گزینه‌های تاثیرگذاری هستند. این روش یک راه‌حل عالی برای تعامل با مخاطب است.

خلاقانه ترین ایده تولید محتوا در سوشال مدیا

6. اخبار اختصاصی حوزه کسب‌وکار

از ارائه اخبار در حوزه فعالیت خود دریغ نکنید. پوشش خبری کامل در زمینه‌های مختلف، علی‌الخصوص حوزه کسب‌وکارتان، یک فرصت عالی برای جلب‌توجه مخاطب و نشان دادن تخصص شما است. شما می‌توانید یک صفحه از وب‌سایت خود را به اخبار اختصاص داده یا در شبکه‌های اجتماعی مختلف، فضایی را به این کار اختصاص دهید.

7. تهیه لیست برترین‌ها

فهرست‌ برترین‌ها و ارائه اطلاعات دقیق در هر مورد، یکی از آیتم‌های خواندنی آنلاین محبوب در سراسر دنیاست. این ترفند تولید محتوا به این شکل است که باید موضوع جالبی را انتخاب کنید و در آن به معرفی برترین‌ها بپردازید.

به عنوان مثال اگر حوزه کاری شما تولید و فروش آب‌میوه است، می‌توانید عناوینی مثل (10 آبمیوه محبوب در دنیا) یا (10 آبمیوه مناسب مهمانی) را انتخاب کنید.

8. تولید محتوا با مهمان جدید

از قدیم‌الایام بهره‌مندی از مهمان جدیدی یکی از روش‌های تولید محتوای جذاب برای بوده است. در گذشته مجله‌ها و روزنامه‌ها نویسنده مهمان داشتند و این روش حالا به وبلاگ، سایت و شبکه‌های اجتماعی رسیده است.

می‌توانید از یک متخصص در حوزه کاری خود دعوت کنید تا متن ارزشمندی برای وب‌سایت شما بنویسد یا در مصاحبه ویدیویی با شما حضور داشته باشد، این کار بازدیدکنندگان وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. همکاری خود را با مهمانان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا آن را به اتفاق هیجان‌انگیزتری تبدیل کنید.

9. تولید محتوا ویدیویی

استفاده از رسانه‌های مختلف یکی از ایده‌های کاربردی در همه دوران‌هاست. این کار، فالوور را هوشیار و درگیر با کسب‌وکار شما نگه می‌دارد. تولید محتوای ویدیویی روشی موثر برای برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری جنبه‌های مختلف کار شماست که اثرگذاری بیشتری نسبت به متن نوشتاری دارد.

به عنوان مثال می‌توانید یک وبینار، فیلم مصاحبه، اجرای زنده و معرفی ویدیویی محصولات و خدمات خود را تولید کنید. هنگام تولید محتوای ویدیویی حتما سلیقه مخاطب را در نظر بگیرید، فرم کوتاه و موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود را انتخاب کنید. جالب است بدانید که 73% از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند برای اطلاع از محصول یا خدمات، یک ویدیوی آموزشی کوتاه تماشا کنند.

10. معرفی اعضای تیم

خود و همکاران‌تان را طی یک پست ویژه معرفی کنید، این معرفی اعضای تیم به مخاطب احساس آشنایی می‌دهد. علاوه‌براین، از معرفی اعضای تیم در صفحه (درباره ما) هم استفاده کنید. این نوع تولید محتوا، فرصت فوق‌العاده‌ای برای به اشتراک گذاشتن چالش‌های کاری، علایق و تخصص‌های شماست.

11. برنامه‌ریزی برای رویدادها

در هر کسب‌وکار، رویدادهایی وجود دارد که نیاز به اطلاع‌رسانی دارد. مثلاً ممکن است کسب‌وکار شما یک برنامه فروش بزرگ داشته باشد، قصد برگزاری یک تور گروهی یا وبینار خاصی را داشته باشید. این تاریخ‌ها، مناسبت‌های خوبی برای اطلاع‌رسانی، بروز رسانی اخبار و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف هستند.

برای رویدادهای عمومی می‌توانید مخاطبان را دعوت کرده و پس از برگزاری رویدادها امکان به اشتراک گذاشتن ویدیو را برای افرادی که موفق به شرکت نشده‌اند فراهم کنید.

پیشنهاد مقاله: تقویم محتوایی اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

12. موضوعات پرطرفدار

در تولید محتوا بهتر است همیشه دست روی موضوعات پرطرفدار بگذارید و ببینید مردم در مورد چه چیزهایی صحبت می‌کنند. تمرکز روی این مکالمات به شما این امکان را می‌دهد تا محتوایی تولید کنید که به‌راحتی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و مخاطبان بیشتری محتوای شما را ببینند.

به عنوان مثال اگر در حوزه محصولات آرایشی و مراقبت از مو فعال هستید، می‌توانید به‌سراغ بررسی استایل سلبریتی‌ها در رویدادهای مختلف بروید. برای اینکه از روند موضوعات روز در جامعه باخبر باشید، می‌توانید از ابزارهای آنلاین مختلفی مثل BuzzSumo ،Google Trends و AnswerThePublic کمک بگیرید که اطلاعات کاملی درباره کلمات کلیدی جستجوی افراد و سوالات تخصصی آن‌ها ارائه می‌دهند.

13. صحبت درباره انگیزه و منابع الهام

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه کسانی بر سلیقه و انتخابات شما تاثیرگذار بوده‌اند؟ چه کسانی در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار، الهام‌بخش شما بوده‌اند؟ به اشتراک گذاشتن این جزییات الهام‌بخش با خوانندگان، یکی از راهکارهای تولید محتوا در کسب‌وکار است که به مخاطب کمک می‌کند منابع الهام و انگیزه را در جهان اطراف خود کشف کند.

تجربه نشان داده مردم عاشق شنیدن داستان‌های دلگرم‌کننده هستند و صداقت شما در بیان این تجربیات شخصی، تاثیر زیادی روی آن‌ها خواهد گذاشت.

14. ارائه لیستی از محبوب‌ترین‌ها

مردم دوست دارند همواره از گزینه‌های محبوب مردمی اطلاع داشته باشند چرا که پرطرفدار بودن یک محصول، نشانه‌ای از کیفیت اثبات‌شده آن است. محصولات پرفروش، خدمات با بالاترین رتبه، آهنگ‌های پرطرفدار و … از جمله مواردی هستند که می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ برجسته کنید و مخاطب بیشتری داشته باشید.

15. محتوا با موضوع حل مسئله

حل چالش‌ها یکی از بخش‌های اجتناب‌ناپذیر در هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. شما می‌توانید این مسائل را مثبت ارزیابی کنید و نحوه برخوردتان با هرکدام از آن‌ها را با مخاطبان به اشتراک بگذارید تا خلاقیت، نوآوری و طرز فکر خود را نشان دهید.

در تولید چنین محتوایی، می‌توانید چند مورد مختلف و واقعی را به همراه نحوه رسیدگی خود به چالش به مشتریان نشان دهید. این بررسی موضوعی، به مشتریان نشان می‌دهد که محصول شما چگونه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

16. کار کردن روی باورهای غلط

از بین بردن باورهای غلط رایج در جامعه، یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب است. از آن‌جا که شما اطلاعات دقیق و درست‌تری در حوزه کاری خود دارید، راحت‌تر می‌توانید باورهای غلط را اصلاح کنید.

به عنوان مثال، اگر در حوزه محصولات مراقبت از پوست فعالیت دارید، می‌توانید در مورد باورهای عمومی درباره پاک‌کننده‌های پوست و آسیب‌های آن بپردازید، سپس تحقیقات علمی و مدارک معتبر را برای پشتیبانی از باورهای درست در اختیار مخاطب قرار دهید.

17. صحبت از بازخوردهای مشتریان

زمانی‌که بازخوردهای مفیدی از مشتریان دریافت می‌کنید یا سوالی از سمت مخاطب مطرح می‌شود که ممکن است برای دیگران جالب باشد، می‌توانید موضوع تولید محتوای خود را در این مسیر انتخاب کنید. کافی است پاسخ سوال یا سپاسگزاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار به مخاطب نشان می‌دهد که به آن‌چه می‌گوید توجه می‌کنید و نظراتشان برای شما ارزشمند است.

18. نکات مهم در زندگی

مردم همیشه مشتاق یادگیری راه‌های جدید برای ساده‌تر کردن زندگی هستند. شما هم می‌توانید بر اساس تجربه کاری و تصویر برند خود، نکات مفیدی در رابطه با حوزه کاری‌تان و بهبود عملکرد در زندگی به مخاطب ارائه دهید.

19. جمع‌بندی سالیانه

همان‌طور که سال تقویمی به پایان خود نزدیک می‌شود، شما هم باید افکار خود را در رابطه با دستاوردهای کسب‌وکارتان به اشتراک بگذارید. احتمالاً در چند سال اخیر بیشتر شاهد گزارش‌های سالیانه عملکرد از طرف کسب‌وکارهای آنلاین بوده‌اید که هرکدام میزان تاثیرگذاری خود را در حوزه فعالیت‌شان برجسته کرده‌اند. شما هم می‌توانید تولید محتوای پایان سال را به این موضوعات اختصاص دهید و بر اهداف و برنامه‌های سال آینده تمرکز کنید.

20. مطالعات موردی و تحقیقات صنعتی

سعی کنید به مخاطبان خود محتوای منحصربه‌فردی ارائه دهید، این کار به افزایش اعتبار و تاکید بر ارزش افزوده محصول شما کمک می‌کند. مثلا ارائه مطالعات موردی می‌توانند به عنوان تقویت‌کننده‌های قدرتمند سئو با کلمات کلیدی مرتبط، مورد استفاده قرار بگیرند.

نمایش تحقیقات و داده‌هایی که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده‌اید، اطلاعات مهمی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در عین حال تجربه شما را برجسته می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی

سخن آخر

در این مطلب با 20 ایده خلاقانه برای تولید محتوا آشنا شدید که به شما کمک می‌کند همواره ایده‌های جدیدی برای ارائه به مخاطب داشته باشید. هنگامی‌ که محتوای کافی ایجاد کردید و موضوعات جذاب برای مخاطب را شناسایی کردید، می‌توانید به سمت تولید محتوای مهم‌تری مثل کتاب الکترونیک یا پادکست هم بروید. این کار نشان‌دهنده تخصص شما خواهد بود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول ایده تولید محتوا در سوشال مدیا

    ایده‌های خلاقانه‌ برای تولید محتوا در سوشال مدیا چیست؟

    محتوای آموزشی، داستان‌ موفقیت‌های برند، حس نوستالژی و بررسی سوژه‌های قدیمی، نظرسنجی از مخاطب، تولید محتوا با مهمان جدید، محتوای ویدیویی، معرفی اعضای تیم، برنامه‌ریزی برای رویدادها، موضوعات پرطرفدار، ارائه لیستی از محبوب‌ترین‌ها جزو ایده‌هایی هستن که تعامل بالایی هم ایجاد می‌کنند.

    چگونه می‌توانم محتوایی جذاب در سوشال مدیا تولید کنم؟

    از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید. محتوای خود را با رنگ‌های جذاب و گرافیک‌ چشم‌گیر طراحی کنید. از اینفوگرافیک‌ها، نمودارها و گیف‌ها برای ارائه اطلاعات به روشی جذاب استفاده کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. با سلام وبمستر عزیز پست عالی وبسایت ❤️زیبا دارید اگر تمایل به 📊افزایش بازدید بصورت 🎁رایگان داشته باشید به وبسایت ما سری بزنید
      برای دانلود نرم افزار 📈افزایش بازدید کاملا رایگان به لینک زیر بیایید👇

      https://sitebazdid.ir

      🙏 مشتاقانه منتظر دیدار هستیم