محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست؟ + 7 مزیت

0

در سال‌های اخیر محتواهای منتشر شده توسط کاربران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) یکی از پرطرفدارترین موضوعات روز در استراتژی‌های محتوا و بازاریابی دیجیتال برای برندهای معروف به حساب می‌آید. این موضوع باعث شده است که برندها بتوانند توجه مخاطبان را مانند گذشته به خود جلب کنند.

درست حدس زدید! (UGC) هر روز بیش از پیش به عنوان انتخاب اصلی بازاریابان برای کمپین‌های خود تبدیل می‌شود. زیرا امری پذیرفته‌شده است که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) نحوه تعامل و درک مردم از برندها بسیار تأثیرگذار است.

تأثیر نهایی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) بر درآمدزایی و رشد کسب‌وکار دیگر بر کسی پوشیده نیست. یکی از دلایل مهم آن افزایش نرخ تبدیل ارگانیک برندها می‌باشد. فرآیندی که هیچ کدام از استراتژی‌های بازاریابی نمی توانند آن را به این شکل ایجاد کنند. اگر می‌خواهید از مزایای شگفت‌انگیز محتوای تولید شده توسط کاربر مطلع شوید، تا انتهای این مقاله پادرو با ما همراه باشید

امروزه بیش از 86 درصد از شرکت ها از محتوای تولید شده توسط کاربران به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند. به راستی (UGC) چه مزایایی برای برندها دارد؟

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هر نوع محتوایی است که کاربران تولید کرده و در بسترهای دیجیتالی به اشتراک می‌گذارند. این محتوا که عموماً با (UGC) شناخته می‌شود دربردارنده ایده‌ها، بازخورد، سؤال یا نظرات و تجربیات کاربران است.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ و برندها منحصر به فرد و ارزشمند است. از نظر آنها این محتواها به عنوان قابل اعتمادترین و معتبرترین محتواهای رسانه‌های دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

معنای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

برندها قبل از اینکه برنامه سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند باید رفتار کاربران را تجزیه‌و‌تحلیل کنند. (UGC) کمک شایانی در پاسخگویی به سؤالات صاحبان برندها در این زمینه می‌کند.

اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

شاید از خود بپرسید واقعاً محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) چه اهمیتی برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ دارد؟ در پاسخ بهتر می‌بینیم به اهمیت محتواهای تولید شده توسط کاربران اشاره کنیم

  • محتوای تولید شده توسط کاربر به برندها کمک می‌کند تا مخاطبان هدف و جوامع خود را بهتر بشناسند.
  • برندها بتوانند از استراتژی‌هایی استفاده کنند که اعتماد کاربران را جلب می‌کند.
  • (UGC) باعث افزایش تعامل بین کاربران و کارشناسان فروشگاه اینترنتی می‌شود. در نتیجه زمان حضور کاربران در سایت یا بستر رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.
  • این موضوع کاربران شما را راضی نگه می‌دارد. در واقع محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) باعث می‌شود کاربران اهمیت خود در فرآیند بازاریابی را به طور کامل متوجه شوند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) فرصتی به کاربران می‌دهد تا صحبت کرده و شنیده شوند. این احساس برای کاربران که درک می‌شوند، رضایت‌بخش است.
  • محتواهای تولید شده توسط کاربران فرصتی را برای کاربران فراهم می‌کنند تا با افراد هم‌فکر خود ارتباط برقرار کنند. در نتیجه کاربران بتوانند به ایجاد جامعه بزرگتر، قوی‌تر و متحد کمک کنند.
  • محتواهای تولیدی کاربران به صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا کاربران بیشتری را جذب کنند.
  • (UGC) راه را برای یافتن اینفلوئنسرهای مناسب در زمان و از طریق کانال‌های مناسب هموار می‌کنند.
  • محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) باعث ارتقای سئو سایت، اعتبار و دیده شدن برند شما در فضای مجازی می‌شود.
  • محتوای تولید شده توسط کاربران که خود در حوزه تولید محتوا هستند، سایت را به منبع قابل اعتمادتری نسبت به محتوای داخلی تبدیل می‌کنند.
  • محتواهای تولیدی و ثبت شده در سایت منحصر به فرد است. برندهای رقیب نیز نمی‌توانند آن را در وبسایت خود منتشر کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) بیانگر اهمیت آن و ارزشی است که برای مخاطبان دارد. در این مقاله ما برخی از مزایای محتوای تولیدشده توسط کاربر را که بازاریابان هنگام استفاده از آن برای بازاریابی برند خود استفاده می‌کنند، برجسته کرده‌ایم.


    بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای رشد سریع پیج اینستاگرام فروشگاه شما

    7 مزیت باورنکردنی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

    در اینجا 7 مزیت برتر محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) آورده شده است. با دانستن این مزایا شما می‌توانید در هر چیزی که (UGC) می‌تواند برای برند شما مؤثر باشد، راهنمایی شوید. در واقع به شما در برجسته شدن در میان رقبا کمک می‌کند.

      1. اصالت یک ضرورت است

    مهمترین مزیت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) تولید شدن محتوا توسط افراد واقعی است. (UGC) براساس تجربیات واقعی کاربران درباره برندها و محصولات آنها ایجاد می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که محتوا برای سایر کاربران  قابل اعتماد‌تر شود.

    در این سال‌ها برندها معمولاً عکاسان و مدل‌های حرفه‌ای را برای تولید محتوا‌های پرمخاطب خود استخدام می‌کنند. بهتر است بدانید که این راهکار به سرمایه هنگفتی نیاز دارد. اما محتواهایی که کاربران واقعی درست می‌کنند در مقابل محتوای افراد حرفه‌ای ارزش چشمگیری دارد. (UGC) بیش از هر محتوای دیگر منحصربه‌فرد و نتیجه محور است.

    مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

     اصالت و موفقیت کمپین‌ها

    90 از کاربران معتقدند اصالت هنگام تصمیم‌گیری در مورد برندهایی که آنها دوست دارند و پشتیبانی می‌کنند، بسیار مهم و تأثیرگذار است. فاکتور اصالت به اعتماد کاربران به منبعی که محتوا از آن به اشتراک گذاشته شده است، کمک می‌کند. این امر کمپین‌های بازاریابی را برای مردم مرتبط‌تر می‌کند. در نتیجه کمپین‌های بازاریابی تأثیرگذار هستند.

      2. بسیار قابل اعتماد و مطمئن

    مردم به حرف‌های دیگران در مورد پیام‌های بازاریابی برندها توجه داشته و اعتماد می‌کنند. این واقعیت که 9 نفر از 10 نفر براساس توصیه‌های سایر کاربران تصمیم به خرید آنلاین می‌گیرند، نشان‌دهنده اهمیت اعتبار توصیه‌های مشتریان است. بنابراین یکی از مزایای غیرقابل‌انکار محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) قابل اعتماد بودن آن است.

    (UGC) بر خلاف محتوای تولیدی برندها که براساس اهداف بازاریابی هدایت می‌شود، تجربه‌های واقعی کاربران را مورد اشاره قرار می‌دهد. این مهمترین دلیلی است که مردم به توضیحات ارسالی مشتریان در مورد توضیحات محصول بیشتر اعتماد می‌کنند.

      3. جذب مخاطب فوق العاده

    اکنون که می‌دانیم (UGC) نسبت به سایر محتواها معتبرتر است، به راحتی می‌توانیم متوجه شویم

    • دلیل اعتماد مردم به (UGC) چیست؟
    • چرا با این محتواها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند؟
    • چرا تصاویر و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران بیشتر از محتوای برندها، لایک، اشتراک‌گذاری و کامنت بیشتری دریافت می‌کنند؟

     به طور متوسط کاربران روزانه حدود 6 ساعت را صرف مطالعه و بررسی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) می‌کنند. این نکته باعث می‌شود که مشتریان فعلی انگیزه‌ای برای مشارکت داشته باشند. زیرا با همین محتواها فرصتی برای حضور در فرآیند بازاریابی برندها و برقراری hرتباط دوطرفه ایجاد می‌شود. فرصتی که منجر به رضایت و وفاداری مشتریان می‌شود.

    یکی از مزایای مهم محتوای تولید شده توسط کاربر تنوع موضوعات، عناصر انسانی، ویژگی همدلی مشتریان است. این ویژگی‌ها منجر به تعامل و مشارکت بیشتر کاربران با برندها می‌شود.


    بیشتر بخوانید: کمپین اینستاگرامی چیست و چه کمکی به فروش بیشتر می کند؟

      4. دسترسی آسان و کارآمد به محتوای ارزشمند

    برای متخصصان دیجیتال مارکتینگ و برندها، ایجاد محتوای منحصر به فرد، جذاب و اغواکننده یک چالش همیشگی به حساب می‌آید. زیرا علایق، لایک‌ها و ترجیحات کاربران در فضای دیجیتالی پویا و زنده هستند. همانطور که تا اینجای مطلب متوجه شدید، دسترسی به محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) جریان نامحدود محتوا را تضمین می‌کند.

    کمپین‌های بازاریابی تحت‌الشعاع (UGC)

    محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای بسیاری از کمپین‌های بازاریابی ارزشمند است. شما می‌توانید حتی آن را در وبسایت خود استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را جذب کنید. بنابراین می‌توانید زمان حضور کاربران در وبسایت را افزایش داده، بانس ریت (Bounce Rate) را کاهش داده و پویایی و سرزندگی وبسایت را افزایش دهید.

    در طول رویدادهای مختلف (UGC) را در صفحات مختلف خود در رسانه‌های اجتماعی نمایش دهید تا توجه سایر کاربران معطوف به وبسایت شما نشود.

    محتوای کاربران به آسانی و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری نیروی کار و سرمایه در دسترس است. شما می‌توانید به راحتی آن را به یکی از برجسته‌ترین مزایای محتوای تولید شده توسط کاربران تبدیل کنید. مهم‌تر اینکه این امر زمان زیادی را در تولید محتوا صرفه‌جویی می‌کند و منجر به حداکثر بازده سرمایه‌گذاری می‌شود.

    دسترسی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

      5. هدایت نرخ تبدیل با (UGC)

    یکی از مزایای کاربرد (UGC)، اهمیت آن در هدایت و افزایش نرخ تبدیل است.این ویژگی موردی است که همه بازاریابان و برندها به دنبال آن هستند. با تمام مزایایی که در بالا ذکر شد، بدیهی است که برندهایی که (UGC) مثبت دارند می‌توانند کاربران را بیشتر به سمت خرید سوق دهند. بنابراین در افزایش نرخ تبدیل موفق‌تر عمل می‌کنند.

    محتوای تولید شده توسط کاربر بر جنبه‌های مختلفی اثر دارد، اما بیشترین میزان تأثیر این محتواها بر رفتار خرید آنلاین کاربران به‌ویژه مشتریان بالقوه است. به همین دلیل است که نقد و بررسی‌های محصولات و تجربه عالی مشتریان در بسترهای دیجیتالی بسیار اهمیت دارد. هنگامی که (UGC) در یک مسیر خرید آنلاین قرار می‌گیرد نرخ تبدیل برای آن برند حدود 10 درصد افزایش می‌یابد.

    اخیراً کاربران به طرفداری از برندها فعالیت می‌کنند. بنابراین آنچه کاربران در مورد برندها می‌گویند بر درآمد و موفقیت تجاری آنها تأثیر می‌گذارد. محتوهای تصویری به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا تجربه مشتریان موجود را در تصمیم خرید خود دخالت دهند.

      6. صرفه‌جویی در هزینه‌ها با (UGC)

     87 درصد برندها از (UGC) به عنوان محتوای معتبر و رایگان استفاده می‌کنند. آن هم به این دلیل که:

    • انواع مختلفی از افراد را در اینترنت پیدا خواهند کرد
    • درک و بیان آنها منحصر به فرد است.
    • هرگز نمی‌توانند محتوای مشابه از منابع مختلف داشته باشند.
    • مردم دوست دارند خلاقیت خود را در هر محتوایی که ایجاد می‌کنند منعکس کنند.

    هنگامی که (UGC) را به عنوان نوعی محتوای مهم انتخاب می‌کنید، هر بار که پست می‌گذارید مطلبی جدید به مخاطبان خود ارائه می‌دهید. بنابراین همین موضوع باعث می‌شود آنها هر بار که با کانال‌های بازاریابی شما روبه‌رو می‌شوند دلیل تازه‌ای برای مشارکت خود داشته باشند.

    دیگر نیازی به صرف زمان، نیروی کار یا سرمایه‌گذاری برای طوفان فکری و ایجاد محتوای جدید برای مخاطبان خود ندارید. به سادگی روی یک پلتفرم (UGC) سرمایه‌گذاری کنید که محتوای غنی ایجاد شده کاربران شما، برای اهداف بازاریابی برندتان مورد استفاده قرار گیرد

      7. UGC به یاد ماندنی است

    31 درصد از کاربران بر این باورند که تبلیغاتی که (UGC) دارند بیشتر از تبلیغات سنتی بدون این محتواها به یاد می‌مانند. دنیای دیجیتال به سمت نسبیت حرکت کرده است. متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌خواهند برندها در خاطرات مشتریان بالقوه برای مدت بیشتری باقی بمانند. این امر با عکس‌های متنوع عکاسان حرفه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

    از این رو، محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) برای کاربران به یادماندنی است. زیرا کاربران همتای خود را در کمپین‌های تبلیغاتی برندها می‌بینند و بیشتر تحت تأثیر تجربیات آن‌ها قرار می‌گیرند.

    تأثیرگذاری (UGC) در موفقیت کمپین‌ها

    تصور کنید که مشتری احتمالی شما در رسانه‌های اجتماعی مملو از کمپین‌های تبلیغاتی و انواع مختلف محتوا حرکت می‌کند. به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود آنها متوقف شوند؟ همان برند قدیمی محتوا را ایجاد می‌کند یا محتوا را چهره‌های آشنا تولید می‌کنند؟ شما جواب را از قبل می دانید. این همان عاملی است که (UGC) را تأثیرگذارتر و به یاد ماندنی‌تر می‌کند.

    موفقیت کمپین با محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

    برای اینکه گرایش مشتریان بالقوه به مشارکت، خرید و همراهی برندها بیشتر شود، از محتوای تولید شده توسط کاربر بهره‌مند شوید.

    جمع‌بندی

    • با استفاده از مزایای محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC)، می‌توانید سومندی آن را کامل متوجه شوید.
    • استفادۀ کاربردی از (UGC) به مدیریت و استراتژی گسترده‌ای نیاز دارد. بازاریابان آن را آینده بازاریابی محتوا می‌دانند.
    • (Taggbox) به عنوان پلتفرم (UGC)، راهکاری جامع برای جمع آوری و تنظیم (UGC)، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و اجرا همراه با پشتیبانی فعال مشتریان ارائه می‌دهد.
    • مزایای مهم محتواهای تولید شده توسط کاربران منحصربه‌فرد بودن، قابل اعتماد بودن و مقرون‌به‌صرفگی آن‌هاست

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.