آموزش جستجو در دایرکت اینستاگرام برای پیدا کردن یک پیام خاص

0

شبکه اجتماعی اینستاگرام در کنار امکانات متعددی که دارد؛ یک پیام رسان گفتگو محور است و شما می‌توانید به راحتی با دیگر کاربران و دوستان خود ارتباط برقرار کنید. فروشگاه‌های اینترنتی هم از این امکان برای دریافت سفارش مشتریان و تعامل بهتر با آنها استفاده می‌کنند.

مشکلی که در این زمینه وجود دارد؛ این است که زمانی که شما می‌خواهید به دنبال پیغام خاصی بگردید در خود اپلیکیشن امکان جستجو وجود ندارد و پیدا کردن پیام با جستجو در دایرکت اینستاگرام برای فروشگاه‌های اینستاگرامی که از طریق دایرکت یا پیام خصوصی اقدام به ثبت سفارش می‌کنند می‌تواند مشکل ایجاد کند.

البته برای پیدا کردن یک پیام خاص، یک نوار جستجو در دایرکت اینستاگرام و در قسمت Direct Messaging وجود دارد که این ابزار هم تنها مخاطبان را می‌تواند فیلتر کند. ما در ادامه این مقاله از پادرو با تعریف دایرکت اینستاگرام و بررسی اهمیت و کاربرد آن، به شما کمک خواهیم کرد تا به جستجو در دایرکت اینستاگرام بپردازید. پس با ما همراه باشید.

دایرکت اینستاگرام چیست و چه اهمیت و کاربردهایی برای کسب‌وکارها دارد؟

دایرکت اینستاگرام یکی از قابلیت‌ها و امکانات شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به شدت از سوی کاربران این شبکه مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت محدودیت ارتباطی میان کاربران این شبکه از بین رفته است  و به خصوص برای کسب و کارهای اینترنتی دارای مزایای بسیاری است.

اهمیت دایرکت اینستاگرام از آن جهت است که در قسمت کامنت کاربران نمی‌توانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و کسب و کارها برای اطلاع دقیق از سفارش مشتریان خود به این بخش نیاز اساسی دارند. همچنین داشتن یک بایگانی از دایرکت مسیج اینستاگرام کاربرد دیگری هم دارد و کمک می‌کند تا فروشگاه‌های اینترنتی بهتر بتوانند پیشینه فروش خود را بررسی کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کاربران به دو روش می‌توانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای کاربران دیگر دایرکت یا پیام خصوصی ارسال کنند. در روش اول باید به صفحه هوم (Home) اینستاگرام بروید و برای این کار از نماد خانه استفاده کنید. در این قسمت شما لیست پست‌های اخیر دوستان خود را مشاهده خواهید کرد که به اصطلاح به آن فید (Feed) هم گفته می‌شود و فعالیت اخیر فالویینگ‌های شما را نمایش می‌دهد.

    در قسمت سمت راست این صفحه، یک آیکون شبیه به مکعب  قرار دارد که با انتخاب آن وارد بخشی با عنوان Direct خواهید شد. در این قسمت که همان بخش دایرکت اینستاگرام است؛ لیست مکالمات خصوصی شما با کاربران دیگر نمایش داده می‌شود.

    در این قسمت و در گوشه سمت راست تصویر یک آیکون “بعلاوه”  قرار دارد که با انتخاب آن می‌توانید گزینه Send Message را انتخاب کرده و برای این کار باید نام کاربری فرد مورد نظر خود را وارد کنید. سپس شما می‌توانید پیام مورد نظر خود را در صفحه چت وارد و ارسال کنید.

    ارسال دایرکت اینستاگرام روش دیگری هم دارد. دراین روش شما باید به پروفایل فردی که می‌خواهید به او پیغام بدهید بروید. در صفحه اصلی اکانت هر کاربر و در قسمت راست بالا، سه نقطه وجود دارد که با انتخاب گزینه Send Message می‌توانید برای این فرد پیغام ارسال کنید.

    شما می‌توانید برای همه اکانت‌های موجود در اینستاگرام اعم از خصوصی یا عموی پیام ارسال کنید. البته پیام فرستادن برای اکانت‌های خصوصی امکان پذیر است ولی برای خواندن این پیام‌ها نیاز است که فرد آن را بپذیرد و بعد آن را بخواند.

    جستجو در دایرکت اینستاگرام

    ابزار Data Download برای جستجو در دایرکت اینستاگرام

    در حال حاضر تنها ابزاری که برای جستجو در دایرکت اینستاگرام وجود دارد، ابزار Data Download است. نحوه سرچ در دایرکت اینستاگرام با استفاده از این ابزار به این صورت است که شما باید ابتدا نسخه اندروید یا آی او اس برنامه اینستاگرام را بر روی دستگاه خود نصب کنید. سپس این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا به ایجاد و یک آرشیو از اطلاعات خود دست پیدا کنید.

    این اطلاعات شامل تصاویر و ویدئوهای پست شده، اطلاعات شخصی و همچنین پیام‌های دایرکت شما است. این فایل‌ها دارای فرمت متنی هستند و به همین دلیل هم با هر نوع ویرایشگر متنی موجود بر روی کامپیوتر هم می‌توانید کار جستجو را انجام دهید.

    نحوه جستجو در دایرکت اینستاگرام با ابزار Data Download

    برای جستجو در دایرکت اینستاگرام با استفاده از Data Download و تهیه یک کپی از داده‌های اینستاگرامی، شما باید ابتدا اپلیکیشن برنامه اینستاگرام را بر روی آیفون یا دستگاه اندرویدی خود اجرا کرده و به صفحه پروفایل خود بروید.

    سپس شما باید منو سه خط بالا سمت راست را انتخاب کرده تا بتوانید به منوی جانبی دسترسی داشته باشید.

    جستجو در دایرکت اینستاگرام

    شما در این مرحله باید از مسیر  “Settings > Security > Download Data” به صورت زیر بروید.

    در این مرحله از جستجو در دایرکت اینستاگرام شما باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید و در ادامه کلید آبی رنگ “Request Download” را در قسمت پایین انتخاب کنید. پس از چند لحظه ایمیلی از سوی شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شما ارسال می‌شود که در این لینک آرشیو داده‌های شما قرار گرفته است.

    جستجو در دایرکت اینستاگرام

    شما می‌توانید در کامپیوتر هم به وب سایت اینستاگرام بروید و با انتخاب پروفایل خود در قسمت بالا و سمت راست به این گزینه دسترسی داشته باشید.

    برای دسترسی باید از مسیر “Settings > Privacy & Settings > Request Download ” به شکل زیر استفاده کنید.

    جستجو در دایرکت اینستاگرام

    پس از انجام دانلود پوشه زیپ می‌توانید محتوای این پوشه را بر روی سیستم خود یا گوشی قرار دهید. این اطلاعات شامل یک فایل با اسم “messages.json” است. برای باز کردن این فایل چند لحظه باید صبر کنید و این مدت زمان صبر کردن به میزان مکالمات و میزان چت‌های شما در اینستاگرام بستگی دارد. اگر میزان مکالمات زیاد باشد باید مدت زمان بیشتری منتظر  بمانید.

    این فایل محتوایی در ظاهر پیچیده به نظر می‌رسد اما حاوی تاریخچه پیام‌های دایرکت شما است. محدوده زمانی این اطلاعات هم از ابتدای تا هنگام انتخاب گزینه “Request Download” را شامل می‌شود و پیام‌های این محدوده را نشان خواهد داد.

    نحوه جستجو در دایرکت اینستاگرام در این ابزار برای پیدا کردن پیام در دایرکت مسیج اینستاگرام به صورت خاص به این صورت است که در دستور جست و جو که در ویندوز با انتخاب کردن “Ctrl+F”، در مک با “Cmd+F” و در گوشی هوشمند با استفاده از گزینه جست‌ و‌ جو در فایل منیجر وجود دارد؛ شما باید کلمه مد نظر خود را در این کادر وارد کنید.

    اگر معادل این کلمه در قسمت گفتگوها وجود داشته باشد؛ این بخش از مکالمات شما هایلایت خواهد شد و به رنگ دیگری درخواهد آمد.

    نحوخه سرچ در دایرکت اینستاگرام

    همه پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام دارای زمان و نام فرستنده هستند و شما می‌توانید این اطلاعات را نیز برای جستجو در دایرکت اینستاگرام استفاده کنید. اطلاعاتی که در این ابزار به نمایش درمی‌آیند دارای ترتیب زمانی برعکس هستند. به همین دلیل برای دسترسی به واژه‌ای که آن را جست و جو می‌کنید باید تا قسمت انتهایی را بررسی کنید.

    برای بهتر انجام شدن جستجو در دایرکت اینستاگرام با استفاده از ابزار Data Download شما همچنین می‌توانید داده‌ها را بهتر بررسی کنید و نحوه سرچ در دایرکت اینستاگرام و روش جمع آوری اطلاعات توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام را بهتر متوجه شوید. برای این کار یک فایل با نام “seen_conduct.json” هم در تاریخچه اطلاعات وجود دارد که پست‌های مشاهده شده شما را نشان می‌دهد.

    فایل دیگری نیز برای این کار با نام “Devices.json” اطلاعات مربوط به دستگاه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها وارد حساب اینستاگرام خود شده‌اید.

    کوتاه در مورد راه‌های جستجو در دایرکت اینستاگرام

    • شبکه اجتماعی اینستاگرام در کنار امکانات متعددی که دارد؛ یک پیام رسان گفتگو محور است و شما می‌توانید به راحتی با دیگر کاربران و دوستان خود ارتباط برقرار کنید. فروشگاه‌های اینترنتی هم از این امکان برای دریافت سفارش مشتریان و تعامل بهتر با آنها استفاده می‌کنند.
    • برای پیدا کردن یک پیام خاص، یک نوار جستجو در دایرکت اینستاگرام و در قسمت Direct Messaging  وجود دارد که این ابزار هم تنها مخاطبان را می‌تواند فیلتر کند.
    • دایرکت اینستاگرام یکی از قابلیت‌ها و امکانات شبکه اجتماعی اینستاگرام است که به شدت از سوی کاربران این شبکه مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از این قابلیت محدودیت ارتباطی میان کاربران این شبکه از بین رفته است  و به خصوص برای کسب و کارهای اینترنتی دارای مزایای بسیاری است.
    • اهمیت دایرکت اینستاگرام از آن جهت است که در قسمت کامنت کاربران نمی‌توانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند و کسب و کارها برای اطلاع دقیق از سفارش مشتریان خود به این بخش نیاز اساسی دارند. همچنین داشتن یک بایگانی از دایرکت مسیج اینستاگرام کمک می‌کند تا فروشگاه‌های اینترنتی بهتر بتوانند پیشینه فروش خود را بررسی کنند.
    • در حال حاضر تنها ابزاری که برای جستجو در دایرکت مسیج اینستا وجود دارد، ابزار Data Download است. نحوه سرچ در دایرکت اینستاگرام با استفاده از این ابزار به این صورت است که شما باید ابتدا نسخه اندروید یا آی او اس برنامه اینستاگرام را بر روی دستگاه خود نصب کنید. سپس این ابزار به شما کمک خواهد کرد تا به ایجاد و یک آرشیو از اطلاعات خود دست پیدا کنید.
    • برای جستجو در دایرکت اینستاگرام با استفاده از Data Download و تهیه یک کپی از داده‌های اینستاگرامی، شما باید ابتدا اپلیکیشن برنامه اینستاگرام را بر روی آیفون یا دستگاه اندرویدی خود اجرا کرده و به صفحه پروفایل خود بروید.
    • همه پیام‌ها در دایرکت اینستاگرام دارای زمان و نام فرستنده هستند و شما می‌توانید این اطلاعات را نیز برای جستجو در دایرکت مسیج اینستا استفاده کنید. اطلاعاتی که در این ابزار به نمایش درمی‌آیند دارای ترتیب زمانی برعکس هستند. به همین دلیل برای دسترسی به واژه‌ای که آن را جست و جو می‌کنید باید تا قسمت انتهایی را بررسی کنید.
    • برای بهتر انجام شدن جستجو در چت دایرکت اینستاگرام با استفاده از ابزار Data Download شما همچنین می‌توانید داده‌ها را بهتر بررسی کنید و نحوه سرچ در دایرکت اینستاگرام و روش جمع آوری اطلاعات توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام را بهتر متوجه شوید. برای این کار یک فایل با نام “seen_conduct.json” هم در تاریخچه اطلاعات وجود دارد که پست‌های مشاهده شده شما را نشان می‌دهد.
    • فایل دیگری نیز برای این کار با نام “Devices.json” اطلاعات مربوط به دستگاه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با استفاده از آنها وارد حساب اینستاگرام خود شده‌اید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.