افزونه ووکامرس چه امکاناتی برای فروشگاه آنلاین دارد؟

افزونه ووکامرس چه امکاناتی برای فروشگاه آنلاین دارد؟

افزونه ووکامرس در سپتامبر سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را در فضای سایت‌های وردپرس شروع کرد. این افزونه توسط تیم توسعه دهندۀ WooThemes طراحی و معرفی شد. این تیم با استخدام...

سروش سلیم‌پور

نوسته شده در بهمن ۱۳, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

افزونه ووکامرس

افزونه ووکامرس در سپتامبر سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را در فضای سایت‌های وردپرس شروع کرد. این افزونه توسط تیم توسعه دهندۀ WooThemes طراحی و معرفی شد.

این تیم با استخدام Mike Jolley و James Koster به عنوان توسعه‌دهندگان حرفه‌ای، اقدام به ایجاد تغییرات و به روز رسانی‌هایی روی بستر Jigoshop کردند. در نهایت در ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۱۱ با پدیده‌ای نوظهور در دنیای وب روبرو شدیم.

پلتفرمی که به دلیل سهولت و سادگی در نصب و استفاده، به سرعت جایگاه خود را در فضای فروشگاه‌های آنلاین پیدا کرد. امکانات متعددی که افزونه ووکامرس دارد باعث محبوبیت زیاد آن در سال‌های اخیر شده است. امکان سفارشی سازی، رایگان بودن محصول و سرعت بالای آن در ارائۀ خدمات از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن هستند.

از واحدهای پولی مختلف پشتیبانی می‌کند

یکی از مشکلات اصلی سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهای آنلاین، عدم پشتیبانی از واحدهای پولی برخی کشورهاست. کشور ما نیز به دلیل تحریم‌های مختلفی که به آن وارد شده با چنین محدودیتی روبرو بوده است.

اما در افزونه ووکامرس چنین مشکلی وجود ندارد. ووکامرس از واحد پولی ریال و تومان ایران نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید در تنظیمات آن واحد پولی مورد نظر را تعیین کرده و محصولات را بر اساس آن به فروش برسانید.

پشتیبانی از واحدهای پولی در ووکامرس

در ووکامرس محدودیتی برای استفاده از واحدهای پولی کشورهای مختلف وجود ندارد. در این پلتفرم می‌توانید همۀ محصولات را بر اساس واحد ریال کشور خودمان تعیین کنید.

امکان مدیریت گروهی فروشگاه وجود دارد

بعضی از فروشگاه‌ها نیاز به این دارند که از چند مدیر مختلف بهره‌مند شوند. ووکامرس چنین قابلیتی دارد. در سایت‌های مبتنی بر ووکامرس می‌توانید چند مدیر مختلف برای سایت تعریف کنید تا هر یک به سهم خود در مدیریت مجموعه نقش داشته باشند.

همچنین برای بخش‌های مختلف سایت نیز می‌توانید یک مدیر تعریف کنید تا روند فعالیت خود را در همکاری با مدیران دیگر دنبال کند.

از افزونه‌های سئو پشتیبانی می‌کند

یکی از مهم‌ترین مواردی که در فروش محصولات آنلاین باید در نظر داشت، توجه دقیق به موارد مرتبط با سئوست. سئو (SEO) و به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوست. ووکامرس با پشتیبانی از پلاگین‌های سئو این قابلیت را فراهم می‌کند که فروشگاه خود را با موتورهای جستجویی نظیر گوگل همسو کنید.

بدین طریق می‌توان انتظار پیشرفت قابل توجهی در اعتبار سایت داشت. همچنین که بسیاری از مشتریان از طریق موتورهای جستجو به سایت شما راه می‌یابند. در نهایت می‌توانید انتظار مشتریان بیشتری را از این طریق داشته باشید.

اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل وردپرس است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

کوتاه در مورد افزونه ووکامرس

  • ووکامرس به عنوان یکی از فروشگاه سازهای آنلاین، مبتنی بر پلتفرم وردپرس است.
  • سهولت و سادگی در استفاده از آن باعث محبوبیت و طرفداری زیاد از آن شده است.
  • این سایت ساز دارای مقیاس پذیری بالا و هزینۀ کم برای راه‌اندازی است.
  • امکان راه‌اندازی سریع آن از طریق ووکامرس-ویزارد وجود دارد.
  • با استفاده از آن می‌توانید از یک سیستم مدیریت محتوای کامل بهره‌مند شوید.
  • تنوع زیادی در پلاگین‌ها و تم‌های رایگان و پولی دارد.
  • ووکامرس از یک جامعۀ بین‌المللی برخوردار است که باعث توسعه و بهبود آن می‌شوند.
  • استفاده از این سیستم مقرون به صرفه‌تر از سایر سیستم‌های سایت‌ساز است.
  • قابلیت طراحی درگاه پرداخت اینترنتی دارد.
  • امکان پشتیبانی از واحدهای پولی مختلف از جمله ریال ایران دارد.
  • امکان طراحی محصول، ارائۀ توضیحات، ایجاد گالری تصاویر و بسیاری موارد دیگر دارد.
  • رابط کاربری ساده و تجربۀ کاربری مطلوبی را در پی دارد.

منبع:

WordPress

wpbeginner

سروش سلیم‌پور

نوسته شده در بهمن ۱۳, ۱۴۰۰

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب