فروش بدلیجات در اینستاگرام با ایده‌های کاربردی افزایش فروش

1

اگر شما هم مهارت‌هایی در زمینه ساخت بدلیجات دارید و حالا به دنبال کسب درآمد از آن هستید. شاید از خود بپرسید چه طور می‌توانید بدون هزینه‌های جانبی مثل اجاره‌ مغازه، یک فروش خوب داشته باشید؟ حالا ما از شما می‌پرسیم آیا تا به حال به فروش بدلیجات در اینستاگرام فکر کرده‌اید؟

در سال‌های اخیر در پلتفرم اینستاگرام به بستر بسیار خوبی برای خرید و فروش محصولات مختلف از جمله اکسسوری و بدلیجات تبدیل شده‌‌ است. تنها ابزاری که نیاز دارید، یک تلفن همراه هوشمند است و دانستن چند نکته درباره‌ بازاریابی در اینستاگرام. البته قبل از شروع خوب است از تجربه‌ی کسانی که در این کار هستند استفاده کنید.

در این مطلب از وبلاگ پادرو چند مورد از مهم‌ترین توصیه‌هایی که برای یک کسب و کار اینستاگرامی به آن نیاز دارید را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

لیستی از توصیه‌ها برای تجربه بهتر فروش بدلیجات در اینستاگرام

درست است که نمی‌توانیم برای همه کسب‌و‌کار‌ها و مشاغل یک نسخه واحد را تجویز کنیم، اما نکاتی که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، از تجربه‌ افراد مختلف درباره فروش در اینستاگرام به دست آمده است و بد نیست برای یک بار هم که شده آن‌ها را مرور کنید.

برای فروش بدلیجات در اینستاگرام ابتدا حوزه کاری خود را مشخص کنید

این نکته آن‌قدر اهمیت دارد که جا داشت اول از همه آن را مطرح کنیم. مخاطب شما هنگامی به شما اعتماد می‌کند و تصمیم به خرید از شما می‌گیرد که بداند شما در چه حیطه‌ای کار می‌کنید.

بنابراین اگر کار شما ساخت بدلیجات مسی‌ است، پیج کاری شما باید به همین مسائل مرتبط باشد. برای مثال نباید از خاطره‌ی جوجه‌کباب خوردن خانوادگی‌تان استوری بگذارید یا تصمیم بگیرید در کنار بدلیجات، محصولات باغبانی هم بفروشید!

افزایش فروش بدلیجات در اینستاگرام با انتخاب عکس خوب

خودتان را جای مخاطبتان قرار دهید. در اولین لحظه‌ای که دیگران صفحه‌ی شما را باز می‌کنند با چه چیزی مواجه می‌شوند؟ مطمئن باشید این بازخورد اولیه در ذهن مخاطب، در نهایت روی فروش بدلیجات در اینستاگرام برای شما تأثیر خواهد گذاشت.

پس همواره از خود بپرسید آیا این پیج در یک نگاه کلی آن‌قدر جذابیت بصری دارد که مخاطب تشویق شود محصولات شما را از نزدیک ببیند؟ مایلید چند راه به شما پیشنهاد کنیم؟

فروش بدلیجات در اینستاگرام

یک استودیو کوچک بسازید

می‌توانید از یک پارچه سفید و کمی گل خشک برای جلوه دادن به عکس‌هایتان استفاده کنید. هرچه پشت زمینه محصول شما خلوت‌تر باشد بشتر به چشم می‌آید. پس برای فروش بدلیجات در اینستاگرام این سادگی را رعایت کنید.

لوگو به همراه عکس محصول

 این که در کنار عکس‌هایی که در پیج قرار می‌دهید لوگوی شخصی خود را قرار دهید هم می‌تواند جلوی سوءاستفاده‌ دیگران از عکس‌های شما را بگیرد و هم به اصطلاح پرستیژ برند و محصولات شما را بالا ببرد و در نهایت به فروش بدلیجات در اینستاگرام شما کمک کند.

خلاقیت به خرج دهید

جالب نیست که همه‌ عکس‌های شما از یک نمای نزدیک و کاملاً شبیه به هم باشند. برای فروش بدلیجات در اینستاگرام می‌توانید بسته به فصل یا مناسبت‌های خاص، پشت زمینه‌ عکس‌های خود را تغییر دهید. همچنین می‌توانید از نماهای مختلف عکس بگیرید و حتی از کسی بخواهید به عنوان مدل تعدادی از محصولات شما  مثلاً دستبند را به دست کنند و از آن‌ها عکس بگیرید.

«قیمت در دایرکت» فروش بدلیجات در اینستاگرام را کاهش می‌دهد؟

اگر خودتان تجربه‌ی مواجهه با این مورد را داشته باشید می‌دانید که گاهی از یک محصول خوشتان می‌آید و وقتی عبارت “قیمت در دایرکت” را می‌بنید ممکن است به کلی از خرید محصول منصرف شوید.

باید بدانید یکی از غیرحرفه‌ای‌ترین کارهایی‌ است که می‌توانید در صفحه‌تان انجام دهید. برخی می‌گویند که این کار را برای افزایش تعامل با مخاطب انجام می‌دهند اما بهتر است قیمت‌ را در زیر پست بنویسید و از راه‌های دیگری برای افزایش تعامل با مخاطب استفاده کنید. می‌پرسید چه راهی؟ خواهیم گفت.

ترکیبی از سنت و مدرنیته

مدتی‌ است که زیور‌آلات سنتی در صنعت مد به کار گرفته شده و اتفاقا مورد استقبال هم قرار گرفتند. از این فرصت استفاده کنید و سعی کنید با کمی خلاقیت، طرح‌های سنتی را با طرح‌های مدرن ترکیب کنید و زیورآلات جدیدی خلق کنید. این راهکار باعث می‌شود تا کسانی که به دنبال طرح‌های خاص و کمیاب هستند به سراغ شما بیایند.

برای فروش بدلیجات در اینستاگرام کپی نکنید!

متأسفانه شاهدیم که گاهی صاحبان برندهای معروف، از این مسئله شکایت می‌کنند که طرح‌هایشان توسط افراد دیگر، با کیفیت بسیار پایین کپی می‌شود. نکته‌ی مهم این است که استفاده از طرح دیگران، باعث افزایش اعتبار شما نمی‌شود. چون دیر یا زود صاحب آن طرح متوجه این مسئله می‌شود و اگر طرح یک طرح ثبت شده باشد حتی می‌تواند از شما شکایت کند. پس از خیر این کار بگذرید.

به جای تقلید از رقبایتان، روی ساختن طرح‌های خلاقانه و منحصر به فرد خودتان تمرکز کنید.

تنها به فروش بدلیجات در اینستاگرام فکر نکنید

درست است که شما یک پیج برای فروش بدلیجات دارید اما این دلیل نمی‌شود که تمام تمرکزتان معطوف به کار فروش بدلیجات در اینستاگرام باشد.

می‌توانید پست‌هایتان را تقسیم‌بندی کنید و مثلاً گاهی از فرآیند ساخت بدلیجات عکس و فیلم بگذارید و البته بخشی را هم به بلاگ اختصاص دهید؛ مثلا می‌توانید در یک پست نحوه نگهداری یا نحوه تمیزکردن بدلیجات را آموزش دهید، راه‌های شناختن یک محصول باکیفیت را به اشتراک بگذارید و کارهایی از این دست.

 این کارها از چند جهت به شما سود می‌رساند. یکی این که تعامل یا ایمپرشن پیج شما را بالا می‌برد و امکان دیده شدن پست‌هایتان افزایش پیدا می‌کند و دیگر این که می‌تواند فروش شما را هم بالا ببرد. می‌پرسید چرا؟

چون فالوورها پست‌های شما را برای دوستانشان به اشتراک می‌گذارند و همین‌ طور بازدید از پیج شما بالا می‌رود و پس از مدتی می‌بینید که به طور مستقیم در مسیر فروش بدلیجات در اینستاگرام پیج شما تأثیر گذاشته است.

تبلیغ برای فروش بدلیجات در اینستاگرام؛ آری یا خیر؟

قطعا برای جذب مشتری، حتی در فروش اینترنتی هم نیاز به تبلیغات دارید. این تبلیغات می‌تواند به شیوه‌های مختلف انجام شود. مثلاً یکی از رایج‌ترین روش‌ها در اینستاگرام، معرفی کردن پیج از طریق پیج‌هایی است که فالوور بالایی دارند. اما اگر به سراغ راه‌های خلاقانه‌تر بروید نتیجه بهتری خواهید گرفت.


بیشتر بخوانید: با مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشگاه موفق اینستاگرامی آشنا شوید

برای مثال می‌توانید بودجه‌ای را که برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید دو قسمت کنید و یک بخش آن را به اجرای مسابقه و قرعه‌کشی اختصاص دهید. مثلاً به مناسبت هزارتایی شدن فالوور‌ها، به چند نفر بدلیجات هدیه دهید. این کار در کنار تبلیغات مناسب می‌تواند مشتری‌های بیشتری برای شما جذب کند.

مسئولیت پذیر باشید

وقتی که در مسیر فروش بدلیجات در اینستاگرام یا هر کسب‌وکار دیگری پا می‌گذارید باید مسئولیت‌پذیر باشید. سفارش‌ها را به موقع تحویل دهید، در صورت وجود ایراد و شکستگی در محصول با روی خوش آن را پس بگیرید و اگر مشتری خواست هزینه‌ را به او برگردانید. این کار در نظر اول، به ضرر شماست اما در بلندمدت باعث اعتمادسازی می‌شود و افراد بیشتری از شما خرید می‌کنند.

از رقبا کمک بگیرید

تعجب کردید؟ درست است که بیشتر اوقات رقیب‌ها در حال تبلیغ بر علیه یکدیگرند اما یک راه جدید را امتحان کنید؛ با رقیب‌هایتان همکاری کنید. نترسید. قرار نیست مشتری‌هایتان را از دست بدهید. بهتر است از کسانی که پیج مرتبط با محصولات شما را دارند بخواهید تا پیج شما را هم معرفی کنند. حتی می‌توانید برای آن‌ها کامنت بگذارید و دعوتشان کنید که به پیج شما سر بزنند.

هر چه بیشتر در پیج‌ همکارانتان فعالیت کنید، فعالیت پیج خودتان هم بالا می‌رود و اینستاگرام پیج شما را هم به فالوور‌های آن پیج‌ها پیشنهاد می‌دهد. به این صورت با کمک‌کردن به پیج دیگران، خودتان هم خیلی زود پیشرفت می‌کنید.

ایده‌های فروش جواهرات در اینستاگرام

زرنگ بازی برای فروش بدلیجات در اینستاگرام

اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، شانس شما برای دیده‌شدن در بین تعداد زیادی از کسب‌وکارهای اینستاگرامی که مشغول فروش بدلیجات هستند پایین است. پس باید یک مزیت رقابتی برای خود بسازید.

چیزی که شما را منحصر به فرد کند. برای مثال با یک پیج لباس همکاری کنید و اکسسوری‌هایی مناسب با لباس‌های آن پیج بسازید و به عنوان ایده‌ ست کردن لباس با انگشتر و دستبند منتشر کنید. در همچین حالتی خریداران لباس‌ها به این فکر می‌افتند که اکسسوری ست با آن را هم از شما خریداری کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استوری فراموش نشود

    تا این‌جا مفصل درباره‌ گذاشتن کامنت و پست و تبلیغات برای فروش بدلیجات در اینستاگرام حرف زدیم. اما یادتان نرود که یکی از مهم‌ترین ابزارها برای افزایش تعامل را دست کم نگیرید. اهمیت استوری کمتر از پست‌های شما نیست. سعی کنید حداقل یک روز در میان استوری بگذارید. موضوعات شما باید متنوع باشند.

    برای نمونه می‌توانید مناسبت‌های مختلف مثل نوروز و یلدا را تبریک بگویید، از کارتان عکس و فیلم بگذارید یا حتی از کتاب و فیلمی که تماشا کردید چیزهایی را به اشتراک بگذارید. باز هم تأکید می‌کنیم خلاق باشید و سعی کنید مخاطب را به نشان دادن واکنش تشویق کنید.

    راه‌های بالابردن تعامل

    درباره‌ این موضوع تا به اینجا چیزهای زیادی گفتیم. این‌جا به طور‌ خلاصه چند ترفند دیگر را هم معرفی می‌کنیم:

    • پست و استوری منظم
    • همکاری با پیج‌های دیگر
    • پیدا کردن زمان منظم برای گذاشتن پست
    • اسفاده از Questions ،Poll و Quiz در استوری
    • نوشتن کپشن‌های طولانی
    • انتشار محتوای سرگرم‌کننده
    • هشتگ‌گذاری مناسب برای پست‌ها
    • پاسخ‌دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها
    • برگزاری نظرسنجی، مسابقه و لایو در پیج

    اداره کردن کسب‌وکار در اینستاگرام پیچ و خم‌های خاص خود را دارد. بنابراین سعی کنید همیشه در حال یادگیری و توسعه‌ دانش خود در این زمینه باشید. از تغییر دادن شیوه کار یا حتی از نو شروع کردن نترسید. ممکن است تا چند ماه اول نتوانید فروش خوبی داشته باشید اما ناامید نشوید و کارتان را با علاقه پیش ببرید.

    جمع بندی

    • یکی از راه‌های در آمدزایی در دوره مدرن تجربه فروش بدلیجات در اینستاگرام است.
    • برای این که بتوانید فروش بهتری داشته باشید ابتدا باید حیطه کاری خود را و نوع دقیق بدلیجات مد نظرتان را مشخص کنید.
    • از خلاق بودن در تصویربرداری از عکس‌های خود نترسید و سعی‌ کنید به بهترین وجه محصولات خود را به معرض نمایش بگذارید.
    • راه‌های تعامل و ارتباط‌گیری درست مشتریان با خود را فراهم کنید. از استوری‌ها، همکاری با دیگر پیج‌ها  و اینفلوئنسر مارکتینگ نهراسید. همه‌ این راه‌ها تجربه بهتری در فروش را به شما عرضه خواهند کرد.

    منبع:

    Instagram

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. ر.ن می گوید

      منم موافقم که برای فروش هر چی فقط باید خود را تبلیغ کنیم نه که کار دیگران را بی ارزش کنیم و بگوییم آنها گران فروش هستند یک سرویس بدل ۱۵۰ هزارتومان قیمت داره که پولدارها توریست ها ۱۵۰ تا ۲۰۰ خیلی راحت می خرند من حالا دلم می خواد واسه اینکه زود به پول برسم بدم ۷۰ تومان این به اون معنا نیست که اون داره گران میده شاید من دلم خواست سود خیلی کمی بگیرم و عرف را بشکنم در این صورت اون فروشنده دزد نیست و یا گران نفروخته دیدید برخی ما جنسی می خریم دوماه بعد همان جنس را نصف قیمت می خریم شروع می کنیم به نفرین به فروشنده که خیر و خوشی ندیده دوبرابر داده شاید اون که ارزان داده دلش خواسته زود فروش بزه و زیرقسمت بده و بقیه قیمت را به شما هدیه بده ویا جنس را از قبل داشته