فروشگاه موفق اینستاگرامی و مهم‌ترین ویژگی‌های آن

0

تابه‌حال از فروشگاه‌های آنلاین و اینستاگرامی خرید کرده‌اید؟ چه ویژگی‌هایی کمک می‌کند تا به یک فروشگاه آنلاین اعتماد کرده و از آن خرید کنید؟ به نظر شما فروشگاه موفق اینستاگرامی چه ویژگی‌هایی دارد؟

با رونق فروشگاه‌های آنلاین در کشور ما فروشگاه‌های اینستاگرامی از فروش خوبی در مقایسه با سایر اپلیکیشن ها برخوردار بوده‌اند. این فروشگاه‌ها که با اهداف گوناگون برای مشاغل متنوع راه‌اندازی شده‌اند، نقش مهمی در رشد اقتصادی ایفا می‌کنند.

با رشد فروشگاه‌های اینستاگرامی و زیادشدن تعداد آن‌ها، رقابت بین فروشگاه‌های آنلاین نیز زیاد شده است و آن دسته از فروشگاه‌هایی که از ویژگی‌های مطلوب‌تری برخوردار هستند فروش بهتری نیز دارند.

ساخت فروشگاه اینترنتی موفق اینستاگرامی با اهداف گوناگونی انجام می‌شود. برند سازی، فروش بیشتر برای فروشگاه حضوری، تبلیغات و یا راه‌اندازی کسب کار مستقل و جدید. برای رسیدن به هر یک از این اهداف، فروشگاه شما باید از بهترین ویژگی‌های یک فروشگاه موفق اینستاگرامی برخوردار باشد.

چرا باید از اینستاگرام برای کسب‌وکار و تجارت استفاده کرد؟

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که برای فروش بهتر و موفقیت بیشتر هر کسب‌وکاری باید از آن استفاده شود اینستاگرام است. قابلیت‌های جدید این پلتفرم هوشمند نشان داده است که هر کسب‌وکاری می‌تواند از آن با اهداف گوناگون استفاده کند تا مسیر توسعه و پیشرفت برای آن هموار شود.

در سال‌های اخیر حوادث و رویدادهایی رخ داده است که ثابت می‌کند در دنیای امروز نمی‌توان فقط به فروش حضوری تکیه کرد و اینستاگرام یک شبکۀ ایمن و بسیار ارزشمند برای موفقیت بیشتر در زمینۀ فروش است.

به نظر شما اگر فروشگاه حضوری کسب‌وکارتان در بهترین منطقه و با بهترین معماری طراحی شود حداکثر چند نفر از فروشگاه شما خرید خواهند داشت؟ مشتریان شما در بهترین حالت به چند نفر خواهند رسید؟

حال فرض کنید فروشگاه خود را در فضایی راه‌اندازی کنید که قابلیت دیده شدن در آن به مرز میلیون‌ها نفر در سرتاسر کشور و حتی دنیا برسد. قطعاً شما این شانس را از خود نخواهید گرفت که برای موفقیت بیشتر فروشگاه اینترنتی خود هیچ تلاشی نکنید.

ویژگی های فروشگاه موفق اینستاگرام

طبق آمار اینستاگرام با بیش از 1.16 میلیارد کاربر که در عرصه‌های گوناگون در حال فعالیت هستند دسترسی چشمگیری به فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌دهد که فروشگاه‌های حضوری رؤیای آن را هم نمی‌توانند تصور کنند. آمار نشان می‌دهد که حدود 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یکی از فروشگاه‌های اینستاگرام را دنبال می‌کنند.

8 ویژگی فروشگاه موفق اینستاگرامی

با توسعۀ قابیلت‌های اینستاگرام، فروشگاه‌های اینستاگرامی نباید مثل سابق نسبت به اکانت تجاری خود در اینستاگرام بی‌تفاوت باشند و موفقیت در این پلتفرم نیازمند رعایت مواردی است که از نظر الگوریتم‌های اینستاگرام و کاربران قابل‌تأیید است.

تا چندی قبل به دلیل کم بودن تعداد فروشگاه‌های اینستاگرامی رقابت کمتری بین آن‌ها مشاهده می‌شد اما با رشد این فروشگاه‌های آنلاین، آن دسته از فروشگاه‌هایی که نکات لازم در رابطه با فروشگاه موفق اینستاگرامی را رعایت نمی‌کنند نباید انتظار داشته باشند در این عرصه بتوانند به موفقیت برسند.

صدها نکته و مورد مهم وجود دارد که برای رسیدن به یک فروشگاه موفق باید به آن‌ها توجه شود اما برخی از این نکات از ضرورت بیشتری برخوردار هستند و کسب‌وکارهای مختلف با توجه به فعالیتی که در این پلتفرم دارند باید آن‌ها را رعایت کنند.

در ادامه طبق نظرسنجی‌ها و بررسی‌های تخصصی انجام‌شده توسط متخصصین دیجیتال مارکتینگ، مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشگاه موفق اینستاگرامی ارائه‌شده است.

اینستاگرام پر از ابزار و ویژگی‌هایی است که به رشد کسب‌وکارهای گوناگون کمک می‌کند و همان‌طور که این پلتفرم در حال پیشرفت است انتظار می‌رود ویژگی‌های بیشتری و بهتری برای کمک به کسب‌وکارهای آنلاین در آن مشاهده شود. فراموش نکنید که هیچ‌گاه زمان بهتر فرا نخواهد رسید و هرگز زمان بهتری برای شروع وجود نداشته است!

اطلاع از جدیدترین قابیلت های اینستاگرام برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

با توجه به استقبال چشمگیری که از فروشگاه‌های آنلاین شده است، اینستاگرام به‌صورت پیوسته ویژگی‌های جدیدی را برای یک فروشگاه موفق اینستاگرامی ارائه می‌کند. زیرا این پلتفرم تلاش می‌کند تا کسب‌وکارهای آنلاین با نوآوری‌های جدید بتوانند فروش بهتری را تجربه کنند و خدمات متمایزی را ارائه کنند.

پس شما به‌عنوان یکی از صاحبین کسب‌وکار در اینستاگرام برای اینکه بتوانید از حمایت‌های این پلتفرم بهره‌مند شوید باید همواره از قابلیت‌های جدید آن اطلاع داشته باشید. اگر توانایی و یا زمان کافی برای این کار را ندارید از نیروهای متخصص در این زمینه استفاده کنید.

از مهم‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام برای یک فروشگاه موفق اینستاگرامی قابلیت‌هایی مانند هشتگ، پست و استوری هستند. شما با استفاده از این قابلیت‌ها می‌توانید محصولات فروشگاه اینستاگرامی خود را دسته‌بندی کرده و در کنار سایر محصولات مشابهی که در اینستاگرام عرضه می‌شود، ارائه کنید.

یکی از جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام که کسب‌وکارها را به آیندۀ درخشان این پلتفرم امیدوار می‌کند، پرداخت درون‌شبکه‌ای است که در حال حاضر فقط در ایالت متحد فعال‌شده است و کاربران امیدوار هستند به‌زودی این قابلیت به‌طور گسترده‌تری عرضه شود.

قابلیت های اینستاگرام برای فروشگاه های اینستاگرام

نوشتن بیوی جذاب و قرار دادن لینک در بیو

یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که کاربران اینستاگرام پس از دیدن پروفایل شما آن را خواهند دید بیوی شماست. در این قسم درج اطلاعات مهم از اهمیت زیادی برخوردار است. اما دقت کنید که اگر اطلاعات این قسمت طولانی و جذاب نباشند شما شانس دنبال شدن را از دست خواهید داد. اما در بیو اینستاگرام چه اطلاعاتی باید درج شود؟

مشخصات کسب‌وکار اینستاگرامی

ثبت اطلاعات فروشگاه شما در بیو بسیار مهم است. اگر فروشگاه حضوری دارید حتماً اطلاعات آن را در قسمت بیو قرار دهید. ثبت یک شماره تماس برای فروشگاه‌های اینستاگرامی در بیو ضروری است و مشتریان شما به کسب‌وکارتان بیشتر اعتماد خواهند کرد.

ثبت شعار سازمانی یا نکات متمایز کسب‌وکارتان

هر کسب‌وکار اینستاگرامی که به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و پیش‌بینی‌شده حرکت می‌کند باید به این موضوع دقت داشته باشد که داشتن شعار سازمانی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کسب‌وکارهای آنلاین است. یک فروشگاه موفق اینستاگرامی با اعلام شعار سازمانی هدفمند بودن کسب‌وکار خود را به مشتریان ثابت می‌کند.

اگر فروشگاه شما در مقایسه با سایر فروشگاه‌های اینستاگرامی خدمات یا محصولات متمایزی را ارائه می‌کند باید در قسمت بیو این موضوع آورده شود. کاربران با مشاهدۀ خدمات یا محصولاتی که مشابه آن‌ها در کمتر فروشگاه دیگری مشاهده می‌شود برای دنبال کردن آن تشویق خواهد شد.

قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام

یکی از قسمت‌هایی که بهتر است حتماً از آن استفاده کنید، قابلیت لینک‌گذاری در بیو اینستاگرام است. اگر فروشگاه شما علاوه بر اینستاگرام در پلتفرم‌های دیگر نیز فعال است می‌توانید لینک آن را در بیو قرار دهید. اما چون فقط می‌توانید یک لینک در بیو قرار دهید و اگرچند لینک برای فروشگاه داشته باشید، راهکار چیست؟

ما قبلاً در یکی از مقالات تخصصی پادرو راجع به قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید بامطالعۀ این مطلب به لیست کاملی از راهکارهایی که برای قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام کاربرد دارد، دسترسی داشته باشید.

اما یکی از بهترین راهکارها و ابزارها استفاده از شاپ لینک پادروشاپ است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا لینک تمام پلتفرم‌هایی که در آن در حال فعالیت هستید را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید.‎‎ برای استفاده از این ویژگی روی لینک زیر کلیک کنید:

بیشتر بخوانید: استفاده از شاپ لینک پادروشاپ

داشتن درگاه پرداخت برای فروشگاه

هر فروشگاهی با وجود درگاه پرداخت به عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته می‌شود که دردسرهایی مانند دریافت فیش تقلبی، پاسخ در دایرکت و… را ندارد و فضای ایمن برای مشتری ایجاد می‌کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهد. همچنین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهند و نیازی به منتظر ماندن برای دریافت شماره کارت نیست.

درگاه پرداخت پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

با داشتن درگاه پرداخت در فروشگاه ساز آنلاین پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… بهره‌مند می‌شوید.

لایو اینستاگرام

یکی از بهترین ابزارهایی که به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینستاگرامی کمک می‌کند تا با کاربران خود ارتباط برقرار کنند قابلیت لایو اینستاگرام است. این ویژگی برای آن دسته از کاربرانی که در پست و استوری‌های فروشگاه خود حضور ندارند بسیار نتیجه‌بخش است. مشتریان شما باید با یک شخص واقعی در فضای مجازی احساس صمیمیت داشته باشند تا برای خرید اقدام کنند.

بهتر است برای کسب نتیجۀ بهتر از ویژگی لایو اینستاگرام برای آن برنامه‌ریزی کنید. زمان لایو از قبل به کاربران اعلام کرده و نظرات آن‌ها را بپرسید. فراموش نکنید لایو شما باید موضوع مشخصی داشته باشد تا کاربران برای دیدن آن برنامه‌ریزی کنند. در استوری برای شروع لایو اینستاگرامی خود ریمایندر قرار دهید تا کاربران از زمان آغاز لایو با جزئیات اطلاع داشته باشند.

اما مهم‌ترین قسمت برگزاری لایو در اینستاگرام توجه به نظرات کاربران است. کاربران در لایو راحت‌تر می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند و نظرات خود را اعلام کنند. پس به نظرات و پرسش‌های آن‌ها دقت داشته باشید.


بیشتر بخوانید: آموزش بازاریابی در لایو اینستاگرام برای افزایش فروش

دادن هدیه و تخفیف به کاربران

طبق نظرسنجی‌ها اعلام‌شده است آن دسته از فروشگاه‌های اینستاگرامی که به کاربران و دنبال کنندگان خود جایزه می‌دهند محبوبیت بیشتری برای کاربران خود دارند. این فروشگاه‌های اینستاگرامی با دادن جوایز و تخفیف‌های برنامه‌ریزی‌شده کاربران خود تعامل بیشتر مشتاق می‌کنند.

اگر تعامل فروشگاه‌های اینستاگرامی زیاد باشد اینستاگرام به این فروشگاه‌ها رتبه می‌دهد و آن را به تعداد بیشتری از کاربران نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    قرار دادن پست‌های IGTV

    یکی از قابلیت‌های اینستاگرام برای کاربران قرار دادن پست‌های بیشتر از 1 دقیقه به‌صورت پیوسته از طریق IGTV است. این قابلیت یکی از بهترین ویژگی‌های یک فروشگاه موفق اینستاگرامی است. اما به نظر شما دلیل اصلی این موضوع چیست؟

    در پست‌های کوتاه اینستاگرامی شما تنها می‌توانید 10 اسلاید یک‌دقیقه‌ای ویدئو قرار دهید که معمولاً کاربران از پیوسته نبودن و تکه‌تکه بودن فیلم‌ها خسته می‌شوند اما قابلیت IGTV اینستاگرام این ویژگی را به وجود می‌آورد که شما بتوانید فیلم‌های طولانی نیز به اشتراک بگذارید. ویدئوهای ICTV به‌صورت پیوسته نمایش داده می‌شوند.

    از مهم‌ترین ویژگی‌های قابلیت IGTV برای فروشگاه‌های اینستاگرامی این است که این فروشگاه‌ها می‌توانند مشخصات و اطلاعات کاملی از محصولات و فروشگاه خود را به کاربران نشان دهند. برخی از فروشگاه‌های اینستاگرامی دارای کارگاه‌های تولیدی هستند که ویدئوهای IGTV بهترین قسمت برای نشان دادن این قسمت‌هاست.

    فروشگاه اینستاگرام موفق

    استفاده از قابلیت‌های متفاوت در استوری اینستاگرام

    به نظر شما فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌توانند از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده کنند؟ یکی از ویژگی‌های فروشگاه موفق اینستاگرامی این است که از تمام قابلیت‌های اینستاگرام استفاده کند و با تولید محتوای جذاب به‌صورت دائمی در ذهن کاربران قرار داشته باشد.

    فراموش نکنید اگر شما تولید محتوا انجام دهید و کاربران را به خود جذب نکنید، افراد بسیار زیادی هستند که این فرصت را از شما خواند گرفت. استوری اینستاگرام یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام برای نشان دادن موضوعات روزانه و دنباله‌دار است.

    سعی کنید برای جذب بیشتر کاربران در استوری اینستاگرام از آن‌ها نظرخواهی کنید و با قرار دادن نظرسنجی‌های گوناگون نقش مهم آن‌ها را در فعالیت کسب‌وکارتان نشان دهید. استفاده از استیکرها، شمارش معکوس، گیف، استیکرهای کششی و باکس‌های پرسش و پاسخ مخاطبان خود را به تعامل بیشتر دعوت کنید.


    بیشتر بخوانید: راهنمای آنالیز استوری اینستاگرام برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

    استفاده از هایلایت اینستاگرام

    به همان اندازه که استوری اینستاگرام از جایگاه بسیار مهمی در جذب مخاطبان برخوردار است، هایلایت استوری ها نیز بسیار مهم است. پس برای اینکه به استوری های خود نظم بدهید و پاسخ دادن به سؤالات کاربران راحت‌تر باشد باید از هایلایت اینستاگرام استفاده کنید.

    یکی از ویژگی‌های فروشگاه موفق اینستاگرامی این است که اطلاعات محصولات و مشخصات آن‌ها را در هایلایت ثبت می‌کند. همچنین برخی از فروشگاه‌های اینستاگرامی نظرات مشتریان و رضایت آن‌ها را در قسمت هایلایت قرار می‌دهند تا کاربران جدید با اعتماد بیشتری نسبت به خرید خود اقدام کنند.

    نظم و زیبایی هایلایت اینستاگرام بسیار مهم است. برای اینکه فروشگاه شما از ظاهر زیبایی برخوردار شود باید برای قسمت هایلایت، کاور طراحی کنید. طراحی کاور برای هایلایت اینستاگرام کار ساده‌ای است و با استفاده از اپلیکیشن های طراحی کاور هایلایت اینستاگرام می‌توانید این کار را انجام دهید.


    بیشتر بخوانید: 10 روش کلیدی برای جذب مشتری از طریق هایلایت اینستاگرام

    توجه به نظرات و کامنت های کاربران و پین کردن کامنت های مهم

    اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید نباید نسبت به نظرات کاربران در پست‌های خود بی تفاوت باشید. پاسخ دادن به نظرات آن‌ها از مهم‌ترین اقداماتی است که یک فروشگاه موفق اینستاگرامی انجام می‌دهد.

    توجه داشته باشید انتقاد کردن کاربران از یک فروشگاه بسیار طبیعی است اما شما با پاک کردن نظرات منفی و انتقادهای سازنده اعتماد کاربران خود را از دست می‌دهید.

    یکی از قابلیت‌های اینستاگرام در قسمت نظرات، امکان پین کردن برخی از کامنت‌ها است شما می‌توانید نظرات سازنده، انتقادهای مهم و یا برخی از نظرات رضایت از خرید کاربران خود را پین کنید تا سایر کاربران در قسمت نظرات قبل از سایر محتواها، آن نظرات را مشاهده کنند. با این اقدام نظر و تأثیر نظرات سازنده در مسیر رشد فروشگاه موفق اینستاگرامی خود را مشاهده خواهید کرد.

    فروشگاه موفق اینستاگرامی

    امروزه بخش عمده‌ای از خریدوفروش محصولات و خدمات به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و اینستاگرام مارکتینگ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های بازاریابی برای فروش در سال‌های اخیر از رشد چشم‌گیری برخوردار بوده است. کسب‌وکارهایی که از این کانال برای فروش کالا و خدمات خود استفاده می‌کنند می‌توانند امیدوار باشند که در آینده تجارت آن‌ها از موفق‌ترین تجارت‌ها خواهد بود.

    جمع‌بندی

    قطعاً می‌دانید راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین ساده‌ترین اقدامی است که می‌توانید برای شروع انجام دهید و داشتن فروشگاه به‌تنهایی موجب فروش نخواهد شد. بلکه استفاده از ترفندها و روش‌هاست که به داشتن یک فروشگاه موفق اینستاگرامی کمک می‌کند. در این مطلب تخصصی به بررسی عوامل مهمی که موجب تمایز یک فروشگاه موفق اینستاگرامی و فروشگاهی که فقط به ویترین ساده‌ای برای نشان دادن محصولات و خدمات خود تبدیل‌شده است اشاره کردیم و شما با اجرای آن‌ها خواهید توانست تحولات عظیمی در کسب‌وکار آنلاین خود به وجود آورید.

    منبع

    Hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.