آموزش بازاریابی در لایو اینستاگرام برای افزایش فروش

0

در این مطلب مهم و تکنیکی با ویژگی لایو اینستاگرام و استراتژی‌های بازاریابی در لایو اینستاگرام آشنا می‌شوید. اینستاگرام در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن های مناسب برای تجارت‌های آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شده است.

این اپلیکیشن دارای استراتژی‌ها و نکاتی است که به افزایش تعداد دنبال کنندگان و در نتیجه رونق کسب‌وکارها کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های جدید اینستاگرام پخش ویدئوی زنده است که به آن لایو اینستاگرام گفته می‌شود.


اگر می‌خواهید بدانید چطور باید از این قابلیت جدید اینستاگرام در بهبود فعالیت فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید و چگونه می‌توانید برنامه‌ریزی دقیقی برای بازاریابی در لایو اینستاگرام داشته باشید این مطلب را از دست ندهید.

در دنیای مجازی افراد مایل هستند تا با افرادی که بهتر آن ها را می شناسند بیشتر ارتباط برقرار کنند. لایو اینستاگرام یک فرصت عالی برای ایجاد صمیمت و اعتماد بین کاربران و فروشگاه های آنلاین است.

تجارت و بازاریابی در اینستاگرام

در ابتدای ورود اینستاگرام کسی تصور نمی‌کرد که این اپلیکیشن بتواند تا این حد رونق پیدا کند. اینستاگرام در طول مدت زمان بسیار کوتاهی به یکی از بهترین اپلیکیشن های تجاری برای راه‌اندازی کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی تبدیل شد.

اینستاگرام با حدود یک میلیارد کاربر فعال و نزدیک شدن به مرز دو میلیارد، بیش از 70 درصد از اکانت‌های آن مربوط به کسب‌و‌کارها و فروشگاه‌های آنلاین می‌شود.

تجارت و بازاریابی در اینستاگرام

آمار و ارقام نشان می‌دهد که تجارت در اینستاگرام می‌توانید بسیار مفید باشد و به پیشرفت کسب و کارها کمک کند. اما موضوع مهم این است که در این اپلیکیشن کسانی می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند که بیشتر دیده شوند و کاربران با آن‌ها تعامل بیشتری داشته باشند.

اینستاگرام آن دسته از اکانت هایی را که از تمام قابلیت‌های این اپلیکیشن استفاده می‌کنند بیشتر به علاقه‌مندانش نشان می‌دهد.

با توجه به این نکات فروشگاه‌های آنلاین برای کسب موفقیت در اینستاگرام باید از استراتژی‌های دقیق و پیش‌بینی‌شده استفاده کنند تا بیشتر مخاطبان آن‌ها را ببینند و دنبال کنندگان بیشتری داشته باشند.

شاید به نظر شما تمام قابلیت‌های اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین کاربردی نباشد. اما نکتۀ مهم این است که شما به ایده‌پردازی و خلاقیت نیاز دارید تا بتوانید از تمام امکانات اینستاگرام به نفع فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

پست گذاشتن، استوری گذاشتن، داشتن استراتژی تولید محتوا، تنظیم هایلایت و تبلیغات تنها بخشی از کارهایی است که شما می‌توانید برای فروشگاه آنلاین خود انجام دهید. برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق باید از جدیدترین امکانات اینستاگرام یعنی بازاریابی در لایو اینستاگرام استفاده کنید.

با رشد روزافزون کاربران اینستاگرام و مشاهدۀ رده‌های سنی‌های بسیار مختلف در این اپلیکیشن شما می‌توانید تجارت موفقی در اینستاگرام داشته باشید و از این بستر اجتماعی که برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید و حتی تبلیغ کسب‌وکارهای دیگر را نیز انجام دهید و از این طریق نیز درآمد کسب کنید. در ادامه با آموزش بازاریابی در لایو اینستاگرام همراه شما خواهیم بود.

برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام نیاز نیست کارهای خارق العاده انجام دهید یا هزینۀ زیادی پرداخت کنید. کافی است با ازاریابی در لایو اینستاگرام آشنا باشید و استراتژی های آن را یاد بگیرید!

پخش زندۀ ویدئویی یا لایو (LIVE) اینستاگرام چیست؟

لایو اینستاگرام که بخشی از قابلیت استوری اینستاگرام است، ویژگی جدیدی در خود جای داده است. در لایو اینستاگرام کاربران امکان پخش زندۀ ویدئو و ارتباط با دنبال کنندگانشان را خواهند داشت. در لایو اینستاگرام کاربران می‌توانند سؤالات خود را مطرح کنند و نظراتشان را نیز به اشتراک بگذارند و با ادمین صفحه‌ای که آن را دنبال می‌کنند ارتباط برقرار کنند.

اگر از کاربران فیس‌بوک و یوتیوب هستید می‌دانید که ماهیت لایو اینستاگرام مشابه لایو در شبکه‌های اجتماعی دیگر است اما چون لایو اینستاگرام ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد، آن را متمایزتر کرده است و کاربران فضای مجازی ترجیح می‌دهند از بازاریابی در لایو اینستاگرام برای فروشگاه‌های آنلاین خود استفاده کنند.

چرا بازاریابی در لایو اینستاگرام مهم است؟

حالا که با ویژگی لایو اینستاگرام و ماهیت آن آشنا شدید باید بدانید که چرا باید از این ویژگی برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید؟ به نظر شما چرا کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی به بازاریابی در لایو اینستاگرام احتیاج دارند؟


بسیاری از کاربران فعال در فضای مجازی علاقه‌مند هستند تا فروشگاه‌های آنلاینی که از آن‌ها خرید می‌کنند و یا برندهایی که طرفدارش هستند ارتباط بهتری برقرار کنند و رابطۀ صمیمی‌تری داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لایو اینستاگرام این است که کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند به‌صورت زنده با صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی ارتباط برقرار کنند و از آن‌ها شناخت بهتر و بیشتری کسب کنند.

طبق نظرسنجی‌ها حدود 80 درصد از افراد علاقه‌مند هستند که به‌جای خواندن متن‌های طولانی وب‌سایت‌ها و کپشن ها از طریق لایو و ویدئو با صاحبان شرکت‌های اینترنتی ارتباط برقرار کرده و محصولات آن‌ها را بشناسند و با خدماتشان آشنا شوند.

از دیگر ویژگی‌های مهم لایو اینستاگرام این است که چون کاربران می‌دانند لایو همیشه نیست و هر وقت دلشان بخواهد نمی‌توانند آن را مشاهده کنند، برای دیدن آن بسیار مشتاق‌تر هستند و می‌دانند که اگر موضوع مهمی در لایو عنوان نشود ممکن است آن را از دست بدهند.

جذابیتی که لایو برای کاربران خود دارد غیرقابل‌انکار است و به‌عنوان ابزاری عالی برای درگیر کردن بیشتر مخاطبان و ایجاد ارتباط صمیمی و رسیدگی به شکایات آن‌ها بسیار کاربردی است.

مزایای بازاریابی در لایو اینستاگرام

بازاریابی در لایو اینستاگرام به دلیل برخی از ویژگی‌هایی که این اپلیکیشن نسبت به سایر اپلیکشن های مؤثر در دیجیتال مارکتینگ دارد، دارای مزایای زیادی است. اگر قصد دارید جذب مشتری در لایو اینستاگرام را تجربه کنید و برای فروش بیشتر از طریق لایو اینستاگرام اقدام کنید به شما تبریک می‌گوییم.

فروش بیشتر از طریق لایو اینستاگرام

این یکی از بهترین ترفندها و استراتژی‌هایی است که شما می‌توانید از طریق بازاریابی در لایو اینستاگرام به آن دست پیدا کنید. اما مزایای بازاریابی در لایو اینستاگرام چیست؟

شناخت بیشتر و بهتر مخاطبان از فروشگاه آنلاین و صاحبان آن

اگر مایل هستید از تاریخچۀ راه‌اندازی کسب‌وکار و فروشگاه آنلاین خود با کاربران صحبت کرده و بیشتر خود را به آن‌ها معرفی باید از لایو اینستاگرام استفاده کنید. با استفاده از لایو اینستاگرام شما می‌توانید برند و مجموعۀ خود را به مشتری‌ها معرفی کرده و روش ارائۀ خدمات و تولید محصولات را نیز به آن‌ها نشان دهید.
کاربران می‌توانند از طریق لایو اینستاگرام شمارا بهتر بشناسند و با نوع فعالیت شما در فروشگاه آنلاین بیشتر آشنا شوند.

قوی‌تر شدن رابطۀ مخاطبان و صاحبان فروشگاه آنلاین و ایجاد اعتماد بیشتر

دقیقاً شبیه به دنیای واقعی که افراد به فروشنده‌هایی که با آن‌ها ارتباط بهتر و محترمانه‌تری برقرار می‌کنند در فروشگاه‌های آنلاین نیز به همین صورت است. افراد به آن دسته از فروشگاه‌های آنلاین که شناخت بهتری نسبت به آن‌ها دارند اعتماد بیشتری خواهند داشت.

بهترین راه برای ایجاد اعتماد و قوی‌تر شدن رابطۀ کاربران استفاده از لایو اینستاگرام است. دقت کنید که در لایو اینستاگرام می‌توان با استفاده از زبان بدن، احساس بهتری در مشتریان ایجاد کرده و نام برند را در ذهن آن‌ها ثبت کرد. لایو اینستاگرام دقیقاً شبیه به یک مکالمۀ ایده آل بین کاربران و صاحبان فروشگاه‌ها است و موجب دریافت اعتماد آن‌ها می‌شود.

افزایش نرخ تعامل و اینگیجمنت ریت از طریق بازاریابی در لایو اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در الگوریتم‌های اینستاگرام همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، افزایش نرخ تعامل و اینگیجمنت ریت است. بالا بردن تعامل کاربران در اینستاگرام سبب می‌شود تا اینستاگرام شما را به‌عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی بیشتر به مخاطبانتان نشان دهد و در نتیجه تعداد دنبال کنندگان و درنتیجه فروش افزایش خواهد داشت.

اینستاگرام همواره به آن دسته از پیج هایی که از امکانات و قابلیت‌های جدید اینستاگرام استفاده می‌کنند توجه بیشتری دارد و آن‌ها را به افراد بیشتری نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید نرخ تعامل فروشگاه اینترنتی خود را بالا ببرید و فروش بیشتری را تجربه کنید بازاریابی در لایو اینستاگرام را در اولویت اقدامات خود قرار دهید.

دیده شدن بیشتر در فضای اینستاگرام

اینستاگرام یک لطف بسیار بزرگ به لایو داشته است. با توجه به الگوریتم‌های اینستاگرام کاربران می‌توانند لایو افرادی را که در دنبال می‌کنند در قسمت بالای فید مشاهده کنند. یعنی بلافاصله پس از وارد شدن به صفحۀ home شما می‌توانید لایو افرادی را که دنبال می‌کنید، مشاهده کنید.

چون لایو اینستاگرام در قسمت صدر استوری ها و قبل از پست‌ها و استوری ها قرار می‌گیرد و با یک نوار هایلایت زیبا از استوری ها متمایز می‌شود، معمولاً افراد جذب لایو می‌شوند و علاقه‌مند می‌شوند با افراد زنده‌ای که در لایو در حال صحبت کردن هستند ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها گوش کنند.

به این ترتیب میزان دیده شدن آن دسته از صفحاتی که در اینستاگرام لایو می‌گذارند بسیار بیشتر از سایر صفحات است و اگر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین باشید آن دسته از کاربران شما که فراموشتان کرده‌اند می‌توانند فروشگاه اینترنتی شما را ببینند و در صورت تمایل از پست‌ها هم دیدن کنند.

استراتژی‌های بازاریابی در لایو اینستاگرام

تا این قسمت از مطلب با لایو اینستاگرام و مزایای استفاده از لایو در بازاریابی اینستاگرام آشنا شدید. شما برای فروش بیشتر از طریق لایو اینستاگرام به استراتژی‌هایی نیاز دارید که بتوانید لایوهایی با بازدهی عالی داشته باشید. برای جذب مشتری در لایو اینستاگرام کاربران باید متوجه شوند که فروشگاه آنلاین شما می‌تواند یکی از بهترین شعبه‌های خرید آن‌ها باشد و می‌توانند به آن اعتماد کنند.

برای اینکه بتواند لایوهای خوبی داشته باشید در این قسمت به شما خواهیم گفت که بازاریابی در لایو اینستاگرام به چه دانشی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع فروش در اینستاگرام برای تازه‌کارها

تعیین برنامۀ مشخص برای بازاریابی در لایو اینستاگرام

برای داشتن لایو اینستاگرامی موفق باید قبل از برگزاری لایو استراتژی مشخصی را برای خود مشخص کنید. در این استراتژی باید جدول پخش لایوها را مشخص کنید. یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت کنید این است که در این جدول پخش ساعات خوبی را برای لایوهای خود مشخص کنید.

اگر زمان مناسبی را مشخص کرده باشید تعداد بیشتری از کاربران شما آنلاین خواهند بود و این یکی از نکات موفقیت در بازاریابی در لایو اینستاگرام است.

اینستاگرام در زمان اجرای لایوها برای کاربران نوتیفیکیشن لایو را ارسال می‌کند و به صورت پیش‌فرض نوتیفیکیشن لایو برای کاربران فعال‌شده است و تعداد زیادی از کاربران آن را فعال دارند. اما شما سعی کنید که لایو خود را در زمان مناسبی برگزار کنید تا تعداد بیشتری از کاربران آن را مشاهده کنند.

تعیین هدف برای بازاریابی در لایو اینستاگرام

یکی از نکات مهم برای موفقیت در بازاریابی در لایو اینستاگرام این است که پس از تعیین کردن جدول پخش برگزاری لایوهای خود در اینستاگرام برای آن‌ها هدف مشخصی را تعیین کنید. یعنی برای هر لایو خود برنامه‌ریزی کنید که به چه صورتی برگزار شود. شما می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که لایو را به صورت تکی یا دونفره برگزار کنید.

برگزاری لایو به صورت دونفره چالش‌های بیشتری ایجاد می‌کند و محور گفت‌وگو به صورت دقیق‌تر مشخص می‌شود. همچنین کاربران از لایوهای دونفره بیشتر استقبال می‌کنند. شما می‌توانید برای کسب‌وکار خود یا فروشگاه آنلاینتان از افرادی هم که متخصص هستند در لایو دعوت کنید تا مشارکت داشته باشند. اینستاگرام قابلیت لایو دونفره را در آخرین به‌روزرسانی‌های خود به این اپلیکیشن افزوده است.

برای اجرای لایو دونفره باید قبل از شرع برگزاری لایو به فردی که قصد دارید در لایو حضور داشته باشد اطلاع دهید و پس از شروع لایو از او برای شرکت در لایو دعوت کنید. همچنین افرادی که مایل هستند در لایو شما شرکت کنند می توانند پس از شروع لایو درخواستشان را به شما ارسال کرده و پس از قبول کردن شما، لایو را به صورت دونفری ادامه دهید.


این گزینه برای ایجاد گفت و گو بین دو پیج در اینستاگرام بسیار کاربردی است و دنبال کنندگان هر دو پیج می توانند با پیج مقابل آشنا شوند. این یکی از بهترین راهکارهایی است که از طریق بازاریابی در لایو اینستاگرام حاصل می‌شود.

تعیین فرمت دقیق برای بازاریابی در لایو اینستاگرام

تعیین فرمت دقیق برای بازاریابی در لایو اینستاگرام

اگر لایو شما در اینستاگرام دارای فرمت مشخصی باشد شما می‌توانید مطمئن باشید که دنبال کنندگانتان هیچ‌گاه از لایوهای شما خسته نمی‌شوند و سعی می‌کنند تمام لایوها را ببینند و آن‌ها را از دست ندهند. برای اینکه در بازاریابی در لایو اینستاگرام پیروز باشید و از این روش فروشگاه آنلاین شما بیشتر در ذهن افراد باقی بماند باید از راهکارهای زیر برای لایو اینستاگرام خود استفاده کنید:

  • تعیین جلسات پرسش و پاسخ: یکی از فرمت‌های بسیار خوب برای لایو اینستاگرام این است که از لایو به‌عنوان جلسۀ پرسش و پاسخ استفاده کنید. برای این کار باید مدیریت دقیقی روی کامنت های افرادی که در لایو برای شما ارسال می‌کنند داشته باشید و باید بتوانید پاسخ‌های مناسب و جذابی را به آن‌ها بدهید.
    سعی کنید اگر کامنت منتقدانه داشتید آن را بپذیرید و به افرادی که از شما انتقاد می‌کنند احترام بگذارید. با این روش می‌توانید احترام و اعتماد سایر کاربران را نیز به فروشگاه آنلاین خود جذب کنید.
  • نشان دادن قسمت‌های پشت‌صحنۀ کسب و کار: یکی از قسمت‌های جذاب برای کاربران این است که از قسمت‌های مخفی در فروشگاه آنلاین شما باخبر شوند و آن را ببینند. پس برنامه‌ریزی کنید تا از این رازها در لایو اینستاگرام خود پرده برداری کنید.
    یکی از استراتژی‌های مهم در بازاریابی در لایو اینستاگرام این است که برند شما در ذهن کاربران ثبت شود و بهترین روش برای این کار این است که با تولید محتوای جذاب در لایو اینستاگرام جایگاه برند و فروشگاه خود را در ذهن آن‌ها ثبت کنید.
  • نشان دادن توانایی‌های خاص: یکی از بهترین فضاهایی که می‌توانید از آن برای نشان دادن استعدادها و توانایی‌های خود و یا نکات و مشخصات بارز فروشگاه آنلاین استفاده کنید، لایو اینستاگرام است.
    برای موفقیت در بازاریابی در لایو اینستاگرام باید میزان دانش و توانایی‌های شما در فعالیتتان به کاربران نشان داده شود و زمینه‌های اعتماد بیشتر فراهم شود.
  • مصاحبه و همکاری: ایجاد فضای دوستانه و صمیمی بین شما و همکارانتان می‌تواند اعتماد مخاطبان را به شما بیشتر کند. آن‌ها به فعالیت حرفه‌ای و دقیق شما اعتماد می‌کنند و به دنبال کردن شما ادامه می‌دهند.
    همچنین سعی کنید در لایوهای دونفره از بلاگرهای حرفه‌ای و اینفلوئنسرهای محبوب و معتمد دعوت کنید تا علاوه بر تبلیغ کسب و کار و فروشگاه آنلاینتان، زمینه‌های برند سازی معتبرتر و حرفه‌ای‌تری را پایه‌ریزی کنید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    تبلیغ کردن لایو اینستاگرام

    پس از مشخص کردن چارت خود برای برگزاری بازاریابی در لایو اینستاگرام باید زمان، محتوا و سایر نکات در مورد لایو را به کاربران خود اطلاع دهید. شما می‌توانید پوستر مخصوصی برای برگزاری لایوها داشته باشید و در آن به موارد لازم اشاره کنید. همچنین اینستاگرام امکان روشن کردن زمان لایوهای خاص را برای کاربران فعال کرده است.


    شما می‌توانید به دنبال کنندگان خود بخواهید که تایمر برگزاری لایو اینستاگرام شما را که در استوری برای آن‌ها قرار داده‌اید روشن کنند. به این صورت آن دسته از افرادی که نوتیفیکیشن لایو خود را قطع کرده‌اند می توانند از زمان برگزاری لایو شما مطلع شوند.

    بازاریابی در لایو اینستاگرام را از همین الان و بدون فوت وقت آغاز کنید.

    جمع‌بندی

    • در این مطلب به صورت دقیق با موضوع لایو اینستاگرام آشنا شدید. این مطلب برای آن دسته از افرادی که مایل هستند فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند بسیار کاربردی است.
    • از مهم‌ترین نکاتی که در این مطلب به آن اشاره شد بازاریابی در لایو اینستاگرام بود که یکی از بهترین شیوه‌های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ است.
    • شما برای کسب موفقیت بیشتر در کسب و کار خود باید در اینستاگرام دیده شوید و به کمک لایو اینستاگرام می‌توانید دنبال کنندگان بیشتری داشته باشید و نرخ تعامل خود را بالا ببرید.
    • در یک فروشگاه آنلاین موفق استفاده از بازاریابی در لایو اینستاگرام یک روش پیچیده نیست بلکه به برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی مشخص نیاز دارد.
    • برای استفاده از نکات طلایی و موفقیت در بازاریابی در لایو اینستاگرام باید بدانید که چگونه از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده کنید که در این مطلب به استراتژی‌های لازم برای برگزاری لایوهای موفق اشاره شد.

    منبع:

    Influencermarketinghub

    Later

    منبع
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.