نکات مهمی که باید برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام بدانید

0

این روزها فروش در اینستاگرام و ظهور مشاغل اینستاگرامی تبدیل به پدیده‌ای عادی شده است. در واقع محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام در میان مردم موجب شده است تا از آن به عنوان یک گزینه خوب برای فروش محصولات و خدمات استفاده شود.

شما می‌توانید با استفاده از اینستاگرام یا وب سایت فروشگاهی در بستر اینترنت محصول خود را در معرض دید میلیون‌ها نفر قرار دهید. این در حالی است که در فروشگاه‌های سنتی فیزیکی در یک منطقه فقط در طول روز نهایتا صد تا ۲۰۰ نفر ورودی خواهید داشت.

ساخت فروشگاه در اینستاگرام در زمینه‌های مختلفی مانند موارد زیر صورت می‌گیرد:

– فروش محصولات هنری و صنایع دستی در اینستاگرام
– فروش لباس، کیف، کفشۀ، جوراب
– فروش زیورآلات در اینستاگرام
– فروش محصولات خوراکی خانگی مثلا شیرینی، کیک، ترشی، مربی
– فروش کتاب در اینستاگرام
– فروش فایل هایی مانند پی دی اف، پادکست یا ویدیو
– فروش لوازم جانبی موبایل یا لپ تاپ
– فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
– فروش عروسک در اینستاگرام و ….

اغلب افرادی که می‌خواهند برای نخستین بار وارد حوزه فروش در اینستاگرام شوند و اقدام به راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام کنند، از مرحله تامین محصول نگران هستند. این در حالی است که در وهله اول شما نیازی به خود محصول ندارید و ابتدا باید پیج را راه اندازی کرده و پست و محتوای جذاب در آن قرار دهید و سپس به معرفی محصولات خود بپردازید.

بعد از مدتی شما با تعدادی سفارش روبرو می‌شوید که می‌توانید به تعداد سفارش‌ها محصول تهیه کنید. ما در ادامه این مقاله از پادرو به بررسی نکاتی در ارتباط با ساخت فروشگاه در اینستاگرام می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

ساخت پروفایل مناسب برای داشتن فروشگاه در اینستاگرام

اولین گام برای ساخت فروشگاه در اینستاگرام ساخت یک پروفایل مناسب برای فروش است. برای این کار باید تمام مواردی که در پروفایل صفحه شما قرار دارد را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید. در واقع اهمیت اطلاعات در پروفایل شما از آن جهت است که این اطلاعات می‌تواند در جذب مخاطبان گسترده تاثیر به سزایی داشته باشد.

همانطور که در فروش سنتی، ویترین‌های زیبا مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کنند، این موضوع در ارتباط با فضای مجازی و فروشگاه در اینستاگرام هم صادق است.

پروفایل مناسب برای فروش در اینستاگرام

استفاده از عکس‌های باکیفیت

شما می‌توانید از انواع ایده فروش محصولات فروشگاه در اینستاگرام استفاده کنید که یکی از آنها استفاده از عکس باکیفیت است. اینستاگرام یک رسانه تصویری است و روزانه عکس‌های زیادی در آن منتشر می‌شود. اغلب این عکس‌ها باکیفیت بوده و در صورت نداشتن کیفیت حرفه‌ای بودن صاحبان پیج زیر سوال می‌رود.

استفاده از عکس بی‌کیفیت موجب می‌شود تا محصول شما هم برای فروش در اینستاگرام بی‌کیفیت به نمایش دربیاید. در واقع به عنوان یک فروشگاه در اینستاگرام باید سعی کنید به بهترین نحو از ویترین خود استفاده کنید.

برای عکاسی از محصولات خود لزوما به یک دوربین عکاسی گران قیمت نیاز ندارید. برای شروع کار می‌توانید از همان تلفن همراه هوشمندی که استفاده می‌کنید، کمک بگیرید و به این نکات هم توجه داشته باشید:

– بهتر است به جای استفاده از عکس آماده در اینترنت خودتان عکس بگیرید. این کار موجب می‌شود تا مخاطبان شما اعتبار بیشتری برای حرفه شما قائل باشند.
– اگر هدفتان از فروش در اینستاگرام فروش یک محصول فیزیکی است، باید آن را با استفاده از عکس و در زوایای مختلف به نمایش بگذارید. شما می‌توانید یک پست آلبومی از هر محصول و زوایای مختلف آن درست کنید. با این روش مشتری شما دید بیشتری نسبت به محصول پیدا می‌کند.
– برای صفحه خود یک استایل یا تم مشخص و منحصر به فرد در نظر بگیرید تا جذابیت بصری بیشتری برای مشتریان قدیمی و کاربران جدید داشته باشد.
– برای نمایش و فروش بهتر محصولاتی مانند لباس، ساعت و کفش بهتر است از مدل و شخص برای عکاسی کمک بگیرید.
– به منظور ادیت عکس‌ها می‌توانید از نرم افزار Photoshop CC استفاده کنید.

سرعت در پاسخگویی به مخاطبان فروشگاه در اینستاگرام

از میان انواع روش تبلیغات در اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین آنها تعامل موثر با مخاطبان و پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌های آنها است. احتمالا شما هم اگر با پیجی در ارتباط بوده باشید، در صورت پاسخگویی سریع و محترمانه حس خوبی دریافت کرده‌اید. در واقع این پاسخگویی سریع و تعامل موثر موجب اطمینان بیشتر مخاطبان شما می‌شود و آنها حس می‌کنند با افرادی حرفه‌ای روبرو هستند.

زمانی که شما بتوانید اعتماد مشتریان خود را به خود جلب کنید، نهایتا می‌توانید فروش فروشگاه در اینستاگرام خود را افزایش دهید. این موضوع اهمیت تعامل مفید با مخاطبان را نشان می‌دهد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    استفاده از هایلایت برای بهبود فروشگاه در اینستاگرام

    در زمینه راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام فاکتور مهم دیگری که وجود دارد، داشتن هایلایت مناسب و طراحی زیبای آن است که به فروش شما کمک زیادی می‌کند. از مواردی که عمدتا در هایلایت‌ها می آید، عبارتند از: سوالات متداول، راه‌های ارتباطی، معرفی خدمات و محصولات. البته شما بهتر است این موارد را نیز در قسمت هایلایت اضافه کنید:

    – نظرات مشتریان در ارتباط با محصولات و خدمات شما و رضایت آنها
    – نحوه کار و فعالیت فروش شما
    – نمونه کارها
    – معرفی مشتریان معروف خود

    هایلایت اینستاگرام

    استفاده از قدرت ویدئو در اینستاگرام

    یکی از ترفندهای داشتن فروش بیشتر در فروشگاه در اینستاگرام آن است که به سراغ ویدئو مارکتینگ بروید. در واقع استفاده از ویدئو یکی از انواع روش تبلیغات در اینستاگرام است که به جذب مخاطبان انبوه کمک زیادی می‌کند. دلیل این موضوع هم آن است که استفاده از ویدئو احساسات زیادی را به مخاطبان منتقل می‌کند و ماندگاری آن هم از عکس بیشتر است.

    شما می‌توانید با ساخت یک ویدئو جذاب افراد بسیاری را از محصول یا خدمات خود آگاه کنید و اعتماد آنها را نیز جلب کنید. همچنین نشان دادن نحوه استفاده از محصول در ویدئو نیز گزینه دیگری است که با استفاده از ویدئو مارکتینگ می‌توان انجام داد.

    گاهی اوقات شرکت‌ها از سمینار و جلسات خود نیز ویدئوهایی تهیه کرده و در فضای مجازی قرار می‌دهند. استفاده از نرم افزارهایی مانند camtasia, filmoraGo و Adobe clip می‌تواند به جذاب و حرفه‌ای نشان دادن ویدئوهای شما کمک کند.

    استفاده از تبلیغات برای بهبود فروشگاه در اینستاگرام

    شما در همان ابتدای راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام باید بدانید که بسیاری از مشاغل اینستاگرامی بر روی تبلیغات سرمایه گذاری بسیاری می‌کنند. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید. شما با استفاده از تبلیغات می‌توانید افرادی را قرار دهید که دقیقا مخاطب محصول شما هستند.

    به عنوان مثال زمانی که شما پیج فروش لباس برای کودکان داشته باشید، می‌توانید از تبلیغات بر روی مادران به عنوان یکی از ترفندهای فروش فروشگاه در اینستاگرام، استفاده کنید. علاوه بر این تبلیغات کمک می‌کنند تا علاوه بر جذب مخاطب بتوانید آنها را در صورت داشتن وب سایت، به این فضا هم هدایت کنید. 

    این تبلیغات همچنین می‌تواند برای مخاطبانی به کار گرفته شود که قبلا پیج یا سایت شما را دیده بودند اما خریدی انجام نداده بودند. این افراد احتمالا با دوباره دیدن محصولات و خدمات شما اقدام به خرید خواهند کرد یا آن را به دیگران معرفی می‌کنند.

    تبلیغات در اینستاگرام

    همکاری با اینفلوئنسرها برای جذب مشتری و فروش بیشتر

    در فضای اینستاگرام به افرادی که در حوزه و یا زمینه خاصی فعالیت می‌کنند و مخاطبان هدف زیادی نیز دارند و برای آنها به تولید محتوا اقدام می‌کنند؛ اینفلوئنسر می‌گویند. این افراد در میان تعداد زیادی از مخاطبان دارای اعتماد هستند و کاربران می‌توانند روزانه تعداد زیادی از آنها را دنبال کنند. معمولا اینفلوئنسرها خدمات و محصولات بسیاری را به کاربران خود معرفی می‌کنند.

    اگر شما هم می‌خواهید اقدام به راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام، کنید، می‌توانید از ارتباط با این افراد به عنوان یکی از ترفند های فروش در اینستاگرام استفاده کنید و با این ایده فروش در اینستاگرام، به مخاطبان هدف بسیاری دست پیدا کنید. نتیجه این روش نیز افزایش فروش در اینستاگرام است.

    دقت داشته باشید که قبل از هر نوع همکاری باید نحوه همکاری خود با این افراد را به طور دقیق، مشخص کنید. آیا هدفتان افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش محصول، افزایش ترافیک سایت، افزایش تعامل کاربران با پیج و غیره است؟

    اشتراک گذاری تجربه استفاده از محصول

    اگر چه عکس‌ها که از اهمیت آنها پیشتر گفتیم، اهمیت بسیاری دارند، اما گاهی اوقات نمی‌توانند همه ویژگی یک محصول یا خدمات را به نمایش بگذارند. بنابراین بهتر است در برنامه تولید محتوا در ارتباط با فروش یک محصول در اینستاگرام تجربه خود را از استفاده از این محصول به اشتراک بگذارید.

    گاهی اوقات برای این کار می‌توانید تجربه خود و یا مشتریان خودتان را نیز منتشر کنید. در این روش تبلیغات در اینستاگرام، مشاغل اینستاگرامی می‌توانند یک ویدئو تهیه کرده و در آن علت استفاده از محصول را جویا شوند.

    در واقع باید بگوییم که شما زمانی در بیزینس خود موفق می‌شوید که در کنار ارائه محصولات خوب بتوانید حس و حال خوبی را نیز به مشتریان خود منتقل کنید.

    تشویق مشتریان به معرفی محصولات و خدمات شما

    اغلب ما برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات ترجیح می‌دهیم تا از آشنایان و دوستان خود سوال کنیم تا از کیفیت بهتری بهره مند شویم. بنابراین شما می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که تجربه خرید از شما را با دوستان و آشنایان خود در فضای اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

    برای این کار حتی می‌توانید از آنها بخواهید که در صورت انجام این کار، به آنها یک اشانتیون هم هدیه می‌دهید. با این کار می‌توانید اثر بخش بودن گزینه هدیه را نیز بررسی و اندازه گیری کنید.

    انتشار محتوای مفید و با کیفیت برای فروشگاه در اینستاگرام

    در کنار اهمیت قرار دادن عکس‌های باکیفیت باید بتوانید برای آنها محتوا و اصطلاحا کپشن خوبی نیز بنویسید. در واقع مخاطبان امروزی تنها به رنگ و لعاب تصویر شما نگاه نمی‌کنند و برای محتوای متنی آن نیز ارزش بسیاری قائل هستند. البته الگوریتم‌های اینستاگرام نیز عوض شده است و بیشتر بر مبنای رفتار کاربر پایه ریزی شده است.

    اگر دارنده یک محصول بتواند به عنوان یک  ایده فروش فروشگاه در اینستاگرام، محتوایی جذاب و تاثیر گذار تولید کند، برد کرده است. کپشن پست‌ها بهتر است شروعی جذاب داشته باشد تا مخاطب آن را تا انتها دنبال کند. این روزها محتوا مهم‌ترین بخش در اینستاگرام و هر رسانه دیگری است.

    اگر شما نتوانید حرف خود را به درستی بزنید، نتیجه خوبی به دست نخواهید آورد. این محتوا باید هم سرگرم کننده باشد و هم مفید و کاربردی.

    این محتوا لزوما بیان ویژگی محصول شما نیست؛ بلکه شما باید بتوانید به مشتریان خود بگویید که این محصول برای مشتریان شما چه فایده‌ای دارد. برای آنها بعد از استفاده چه اتفاقی می‌افتد و آنها چرا این محصول را باید از شما خریداری کنند؟ تنها نشان دادن محصول و استفاده از چندین هشتگ برای مخاطبان جذاب نخواهد بود.

    محتوای اینستاگرام

    استفاده از تخفیف‌های جذاب

    یکی از روش‌های تاثیر گذار در زمینه ساخت فروشگاه در اینستاگرام تخفیف دادن به مشتریان است. تخفیف محصولات می‌تواند مشتریان بسیاری را به سمت شما و پیج تجاری‌تان جذب کند. این کار در اغلب موارد به فروش بسیار منجر می‌شود. در کنار افزایش فروش در اینستاگرام، این روش به افزایش آگاهی افراد زیادی از برند شما نیز منجر می‌شود.

    به این صورت که افراد به دوستان و آشنایان خود در ارتباط با تخفیف‌های شما اطلاع رسانی می‌کنند و در نهایت تعامل کاربران جدید و قدیمی با شما بیشتر خواهد شد.

    این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که تعامل بیشتر کاربران با پست‌ها و محتواهای شما در اینستاگرام، موجب افزایش جایگاه شما در اینستاگرام و نمایش پست‌های شما در اکسپلور خواهد شد که این موضوع نیز به افزایش بازدید از پیج شما و فروش بیشتر منجر می‌شود.

    استفاده از استوری برای فروشگاه در اینستاگرام

    استوری یکی از امکانات اینستاگرام است که فضای مناسبی برای کسب درآمد و افزایش فروش در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید در استوری از مراحل تولید محصول خود، تجربه کاربران از استفاده از محصول و تعامل بیشتر با آنها به کاربرانتان بگویید. عکس‌ها و ویدئو محصولات را نیز می‌توان در استوری منتشر کرد و فالوورها را برای خرید آنها ترغیب کرد.

    برای استفاده از استوری به صورت ویدئو بهتر است از پایه گوشی یا دوربین استفاده کنید و زمان فیلمبرداری از نور کافی استفاده کنید. این نور بهتر است طبیعی باشد.

    فروش در اینستاگرام

    بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای افزایش فروش در اینستاگرام

    جمع‌بندی

    – اولین گام برای ساخت فروشگاه اینستاگرامی ساخت یک پروفایل مناسب برای فروش است. برای این کار باید تمام مواردی که در پروفایل صفحه شما قرار دارد را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید.
    – شما می‌توانید از انواع ایده فروش در اینستاگرام استفاده کنید که یکی از آنها استفاده از عکس باکیفیت است. اینستاگرام یک رسانه تصویری است و روزانه عکس‌های زیادی در آن منتشر می‌شود.
    – از میان انواع روش تبلیغات در اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین آنها تعامل موثر با مخاطبان و پاسخ به کامنت‌ها و دایرکت‌های آنها است.
    – در زمینه راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام فاکتور مهم دیگری که وجود دارد، داشتن هایلایت مناسب و طراحی زیبای آن است که به فروش شما کمک زیادی می‌کند.
    – شما در همان ابتدای راه اندازی پیج فروش در اینستاگرام باید بدانید که بسیاری از مشاغل اینستاگرامی بر روی تبلیغات سرمایه‌گذاری بسیاری می‌کنند.
    – در فضای اینستاگرام به افرادی که در حوزه و یا زمینه خاصی فعالیت می‌کنند و مخاطبان هدف زیادی نیز دارند و برای آنها به تولید محتوا اقدام می‌کنند؛ اینفلوئنسر می‌گویند.
    – در کنار اهمیت قرار دادن عکس‌های باکیفیت باید بتوانید برای آنها محتوا و اصطلاحا کپشن خوبی نیز بنویسید.
    – یکی از روش‌های تاثیرگذار در زمینه ساخت فروشگاه در اینستاگرام تخفیف دادن به مشتریان است.
    – یکی از ترفند های فروش در اینستاگرام آن است که به سراغ ویدئو مارکتینگ بروید. در واقع استفاده از ویدئو یکی از انواع روش تبلیغات در اینستاگرام است که به جذب مخاطبان انبوه کمک زیادی می‌کند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.