آموزش عکاسی از محصولات فروشگاه آنلاین به سبک حرفه‌ای‌ها

1

راه اندازی یک کسب و کار آنلاین می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. هر کسب و کاری می‌تواند از ابزارهایی برای رشد فروشگاه خود استفاده کند. استفاده از انواع فروشگاه ساز، استفاده از قابلیت عکاسی و دیگر ابزارها به شما کمک می‌کند تا در خانه هم اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام کنید. مدیریت فروشگاه‌های آنلاین نیاز به از سر گذراندن چالش‌هایی دارد که یکی از آنها عکاسی از محصولات است. شما باید بتوانید با عکاسی از محصول در خانه یا استودیو عکس تبلیغاتی جذاب تهیه کنید تا مشتریان به خرید بیشتر ترغیب شوند.

در واقع استفاده از ترفندهای عکاسی از محصولات در کنار سایر مواردی که در وب سایت یا پیج شما وجود دارد حس اعتماد بسیاری را در مشتریان ایجاد خواهد کرد. در صورت آموزش عکاسی از محصولات تجاری می‌توانید تصاویری شفاف و جذاب تهیه کنید تا کاربران مدت زمان بیشتری بر روی پیج یا وب سایت فروشگاهی شما باقی بمانند.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که با این کار 78 درصد از خریداران علاقمندی بیشتری به گشتن در فروشگاه اینترنتی شما پیدا می‌کنند زیرا آنها به تصویر سازی بیشتر برای خرید نیاز دارند. اگر یک عکاس حرفه‌ای نیستید نگران نباشید؛ با صرف زمانی کم و مقداری خلاقیت می‌توانید با عکاسی از محصولات با گوشی یا دوربین مانند یک عکاس حرفه‌ای عمل کنید. در ادامه با پادرو همراه شوید تا با 11 اصل عکاسی از محصولات برای فروشگاه آنلاین آشنا شویم.

اصول عکاسی از محصولات فروشگاه آنلاین

1. از توجه به نور و نور پردازی غافل نشوید

در زمینه عکاسی محصول، انتخاب نوع نور پردازی نه تنها برای عکاس بلکه برای مشتریان فروشگاه آنلاین نیز اهمیت دارد. شما باید برای عکاسی از محصولات با گوشی یا دوربین یک نقطه تمرکز داشته باشید تا بتوانید توجه مخاطب را بر روی نقطه‌ای که مد نظر شما است، جلب کنید. اگر کار گرفتن عکس تبلیغاتی در خانه انجام می‌شود، بهتر است تا جایی که می‌توانید فضا را تاریک نگه دارید و از نور مصنوعی استفاده کنید تا نور روز باعث ایجاد اختلال در عکاسی شما نشود. در نظر داشته باشید که یکی از ترفندهای عکاسی از محصولات آن است که زمانی که فضای عکاسی کوچکتر باشد، شدت نور بیشتر می‌شود.

اهمیت نور در عکاسی از محصولات

استفاده از ترفندهای عکاسی از محصولات در کنار سایر مواردی که در وب سایت یا پیج شما وجود دارد حس اعتماد بسیاری را در مشتریان ایجاد خواهد کرد. در صورت آموزش عکاسی از محصولات تجاری می‌توانید  تصاویری شفاف و جذاب تهیه کنید تا کاربران مدت زمان بیشتری بر روی پیج یا وب سایت فروشگاهی شما باقی بمانند.

در حالت کلی دو نوع نور وجود دارد:

نور نرم که یک سوژه عکاسی را از تمام جهات روشن می‌کند و سایه‌های نامناسب را از روی آن حذف می‌کند. نور سخت که بر روی یک سوژه کنتراست ایجاد می‌کند. در نور سخت سایه‌های ایجاد شده لبه‌های مشخص‌تری دارند. این اتفاق زمانی می‌افتد که برای مثال خورشید بالای سر شما قرار دارد و بر روی شما سایه سیاهی ایجاد می‌شود.

برای عکاسی محصول معمولا از نور نرم استفاده می‌شود. اگر با نور طبیعی خورشید می‌خواهید اقدام به گرفتن عکس تبلیغاتی کنید بهتر است از تابش مستقیم آفتاب بر روی سوژه خودداری کنید. برای این کار بهتر است از وسایل پخش کننده نور استفاده کنید. برای این کار می‌توان از پرده، کاغذ و یا یک ملحفه نازک کمک گرفت.

2. بر روی زوایای متنوع تمرکز کنید

اغلب عکاسانی که به عکاسی از محصول در خانه یا استودیو می‌پردازند، دوربین خود را دقیقا هم سطح چشم قرار می‌دهند. این یعنی دقیقا همان زاویه‌ای که  همه ما می‌بینیم. اما گاهی اوقات عکاسان از زوایای عجیب و غریب هم عکس می‌گیرند که می‌تواند جذاب باشد و ویژگی‌های یک محصول را با بزرگ‌ نمایی بیشتری جلوه دهد.

این دقیقا چیزی است که فروشگاه‌های آنلاین برای فروش بیشتر از آن استفاده می‌کنند و در زمینه  آموزش عکاسی از محصولات تجاری هم آموزش داده می‌شود. درواقع با استفاده از این کار آنها می‌توانند عکس‌هایی خلاقانه‌تر تهیه کنند که توان جذب مشتریان بیشتری را دارد.

برای گرفتن عکس تبلیغاتی و عکاسی محصول معمولا سه نوع زاویه وجود دارد:

–  زاویه 90 درجه از بالا به پایین (معروف به چشم پرنده): این زاویه عکاسی درواقع یک زاویه عالی برای عکاسی از محصولاتی مانند کفش، جعبه و وسایل آشپزخانه و غیره است.

–  زاویه 45 درجه (دید در حالت ایستاده): از این زاویه عمدتا برای تاکید بر روی ابعاد استفاده می‌شود. از این زاویه برای عکاسی محصول اسباب بازی، لوازم الکترونیکی، دکوراسیون و غیره استفاده می‌شود.

زاویه 45درجه عکاسی از محصولات

– صفر درجه (هم سطح میز): این نوع زاویه برای نشان دادن محصولات ایستاده بسیار مناسب است. محصولاتی مانند بطری، شیشه مربا، لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره

3. تنظیمات ماکرو را امتحان کنید

عکاسی ماکرو یک نوع از عکاسی است که اجازه می‌دهد شما از فاصله نزدیک جزئیاتی کامل از یک محصول را به نمایش بگذارید. این نوع از عکاسی برای محصولاتی مانند جواهرات، لوازم آرایشی، غذا و غیره مناسب است. شما با استفاده از دوربین حرفه‌ای و عکاسی از محصولات با گوشی هم می‌توانید اقدام به عکاسی ماکرو کنید.

امروزه با استفاده از عکاسی از محصول در خانه و با یک گوشی می‌توانید تنظیمات عکاسی ماکرو را در آن انجام داده و جزئیات بیشتری را در یک محصول به نمایش بگذارید. اگر دوربین دارید بهتر است از لنزهای مختلف برای عکاسی محصول استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

عکاسی ماکرو از محصولات

 عکاسی ماکرو یک نوع از عکاسی است که اجازه می‌دهد شما از فاصله نزدیک جزئیاتی کامل از یک محصول را به نمایش بگذارید. این نوع از عکاسی برای محصولاتی مانند جواهرات، لوازم آرایشی، غذا و غیره مناسب است. شما با استفاده از دوربین حرفه‌ای و عکاسی از محصولات با گوشی هم می‌توانید اقدام به عکاسی ماکرو کنید.

4. برای ثابت ماندن از سه پایه کمک بگیرید

نکته دیگری که در ارتباط با عکاسی از محصولات وجود دارد آن است که شما می‌توانید برای انواع عکس تبلیغاتی و ثابت ماندن لنز دوربین گوشی یا انواع دوربین حرفه‌ای از سه پایه استفاده کنید. زمانی که بدون سه پایه عکاسی کنید، احتمال زیادی وجود دارد که دست شما تکان بخورد و در ظاهر تصاویر خطوط و تناقض ایجاد شود.

یک عکاس حتی در صورت عکاسی با تلفن همراه اگر هم با وسیله‌ای آن را محکم کند، احتمال لغزش و تکان خوردن آن وجود خواهد داشت. سه پایه‌ها معمولا دارای دو نوع سنتی و انعطاف پذیر هستند که در سه پایه انعطاف پذیر پایه‌ها توانایی خم شدن و حرکت را دارند و شما را به زاویه‌ای که می‌خواهید عکاسی کنید، سریعتر می‌رسانند. اما سه پایه‌های سنتی توان خم شدن و حرکت زیاد را ندارند.

5. به جزئیات توجه کنید

در هنگام عکاسی محصول و قرار دادن توضیحات آن باید به جزئیات آن بسیار توجه داشته باشید. ممکن است توضیح یک موضوع از نظر شما بدیهی باشد اما برای مشتریان مهم و مورد نیاز باشد. به همین دلیل هم بهتر است در ارتباط با ابعاد، جنس، وزن و دیگر آیتم‌های یک کالا برای مشتریان توضیح بدهید. بهتر است متن توضیحات یک محصول کوتاه و در عین حال هدفمند باشد. برای گرفتن ایده در این زمینه می‌توانید به وب سایت‌های معتبر فروش سری بزنید. بهتر است این فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه کاری شما فعال باشند تا بتوانید الگو برداری مناسبی برای کار خود انجام دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    6. تراز نور سفید را در نظر بگیرید

    زمانی که اقدام به  عکاسی از محصولات با گوشی می‌کنید همه چیز در صحنه باید واقعی به نظر برسد. این موضوع به خصوص در ارتباط با رنگ باید رعایت شود و رنگ در عکس تبلیغاتی باید به همان صورتی باشد که در واقعیت هم توسط ما دیده می‌شود. در این زمینه اهمیت تراز بودن نور سفید یا همان White Balance بیشتر مشخص می‌شود.

    گاهی اوقات استفاده از فیلترهای رنگی اگر چه عکاسی محصول  را جذاب‌تر می‌کند اما آن را از واقعیت به دور نگه می‌دارد و مشتری در هنگام خرید از خرید خود و رنگی که انتخاب کرده رضایت خاطر نخواهد داشت. شما برای بهبود کار خود در این زمینه می‌توانید از نور سنج استفاده کنید تا عکاسی از محصولات کیفیت بهتر و بیشتری پیدا کند.

    وایت بالانس عکاسی از محصولات

    7. ترکیب‌های متنوع را امتحان کنید

    ترکیب بندی در ارتباط با عکاسی از محصولات به معنای نحوه قرار گرفتن المان‌های بصری در کنار یکدیگر است. برای مثال اگر از چند محصول در هم عکاسی کنید بهتر است چند حالت را امتحان کرده، آنها را جابجا کنید و در بهترین حالت عکاسی کنید. ممکن است در میان این ترکیبات متوجه شوید که بهتر است از محصول خود به صورت تکی عکس بگیرید یا برعکس.

    اگر اندازه یک محصول کوچک است و نمی‌توان آنها را ایستاده قرار داد بهتر است از وسایل کمکی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید برای نشان دادن محصولی مانند گوشواره آن را بر روی آویز قرار دهید یا یک باکس زیر آنها قرار دهید تا بالاتر بیاید.

    8. از قانون یک سوم استفاده کنید

    بر اساس قانون یک سوم در آموزش عکاسی از محصولات تجاری، یکی از ترفندهای عکاسی از محصولات در این زمینه آن است که مهم‌ترین عناصر یک عکس در محل تلاقی خطوط افقی و عمودی و در صورت تقسیم عکس به سه قسمت باید قرار بگیرند. با توجه به این موضوع هم بهتر است شما جالب‌ترین بخش عکس لباس را در نزدیکی این خطوط فرضی قرار دهید.

    برای بهبود ترکیب عکس‌های خود از قانون یک سوم استفاده کنید و با استفاده از این ترفند ساده نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. اگر با گوشی موبایل عکاسی می‌کنید، با استفاده از آیکون جدول یا Grid می‌توانید در تنظیمات نرم افزار دوربین گوشی خود آن را مشاهده کنید. در گوشی‌های آیفون این تنظیمات یک سوم در قسمت جدول Photos & Camera وجود دارد.


    بیشتر بخوانید: 10 دلیل خرید نکردن بازدیدکنندگان سایت فروشگاهی

    9. از بازتاب نور استفاده کنید

    زمانی که در عکاسی محصول در خانه از بازتاب استفاده می‌کنید، این گزینه به عکس شما عمق بیشتری می‌دهد و حالت کسل کننده  در آن را از بین می‌برد. البته در این زمینه نیازی نیست که از یک آینه برای بازتاب استفاده کنید بلکه با استفاده از ویرایش و ادیت عکس با استفاده از برنامه‌های ویرایشی مختلف در کامپیوتر هم می‌توانید به انعکاس در عکس دست پیدا کنید. گزینه انعکاس در آب هم با استفاده از یک ادیت حرفه‌ای می‌تواند گزینه جالبی برای عکاسی از محصولات باشد.

    بر اساس قانون یک سوم در آموزش عکاسی از محصولات تجاری، یکی از ترفندهای عکاسی از محصولات در این زمینه آن است که مهم‌ترین عناصر یک عکس در محل تلاقی خطوط افقی و عمودی و در صورت تقسیم عکس به سه قسمت باید قرار بگیرند.

    10. پس زمینه متناسب با محصول خود انتخاب کنید

    هنگام عکاسی از محصول در خانه ، باید به پس زمینه لوکیشن عکاسی هم دقت بسیاری کنید. در این زمینه باید تلاش کنید تا با انتخاب رنگ درست پس زمینه، توجه مخاطب بیشتر به کالا جلب شود تا المان‌های دیگر. معمولا استفاده از یک  زمینه تمیز و تک رنگ و عمدتا با رنگ سفید به دلیل آنکه از حواس پرتی جلوگیری می‌کند می‌تواند محصول شما را به خوبی نمایش دهد. در این زمینه به خاطر داشته باشید که برخی از محصولات در پس زمینه تیره بهتر به نظر می‌رسند.

    بنابراین شما باید ریسک انتخاب رنگ‌های مختلف پس زمینه را تجربه کنید و سپس یک رنگ مناسب انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر رنگ سیاه زمینه شما خیلی تیره بود بهتر است به سراغ رنگ طوسی سیر بروید. پس زمینه یک عکس تبلیغاتی می‌تواند احساسات زیادی را از مخاطب برانگیزد. بنابراین بهتر است در درجه اول خود را جای مخاطب قرار دهید و از زاویه او به تصویر نگاه کنید.

    بکگراند مناسب برای عکاسی از محصول

    زمانی که از یک رنگ مناسب برای پس زمینه استفاده کنید، کالای شما گران قیمت‌تر و با ارزش‌تر به نظر می‌رسد و انتخاب زمینه‌ای با رنگ نامناسب موجب می‌شود تا یک کالا بی‌ارزش و ارزان قیمت جلوه کند.

    11. احساس لمس کردن محصول را القا کنید

    اغلب مشتریان فروشگاه‌های آنلاین دوست دارند تا جنس محصولی را که خریداری می‌کنند، از نزدیک لمس کنند. برای پر کردن این خلا در عکاسی می‌توانید یک دست از منبعی نامعلوم را نشان دهید. با این کار استفاده از محصول نیز به مخاطب محصولات شما نشان داده می‌شود. این روش ترفندی بسیار موثر در ارتباط با ترفندهای عکاسی از محصولات است و مخاطب می‌تواند جنس و کیفیت محصول را نیز به نوعی احساس کند.

    عناصر انسانی  موجود در عکس مانند دست و پا کیفیتی بسیار عالی به تصاویر می‌دهند. اگر به هر دلیلی نتوانستید در عکس محصولات خود این عناصر را اضافه کنید، می‌توانید با استفاده از نرم افزارهای ادیت مختلف مانند فتوشاپ که این روزها در بازار به وفور یافت می‌شوند، آن را به عکس اضافه کنید. استفاده از چند رنگ در پس زمینه این مدل از عکس‌ها به ایجاد تصاویر سه بعدی و سایه‌ دار نیز کمک می‌کند.

    جمع بندی

    • استفاده از ترفندهای عکاسی از محصولات در کنار سایر مواردی که در وب سایت یا پیج شما وجود دارد حس اعتماد بسیاری را در مشتریان ایجاد خواهد کرد. در صورت آموزش عکاسی از محصولات تجاری می‌توانید  تصاویری شفاف و جذاب تهیه کنید تا کاربران مدت زمان بیشتری بر روی پیج یا وب سایت فروشگاهی شما باقی بمانند.
    • در زمینه عکاسی محصول، انتخاب نوع نور پردازی نه تنها برای عکاس بلکه برای مشتریان فروشگاه آنلاین نیز اهمیت دارد. شما باید برای عکاسی از محصولات با گوشی یا دوربین یک نقطه تمرکز داشته باشید تا بتوانید توجه مخاطب را بر روی نقطه‌ای که مد نظر شما است، جلب کنید.
    • اغلب عکاسانی که به عکاسی از محصول در خانه یا استودیو می‌پردازند، دوربین خود را دقیقا هم سطح چشم قرار می‌دهند. این یعنی دقیقا همان زاویه‌ای که  همه ما می‌بینیم.
    • عکاسی ماکرو یک نوع از عکاسی است که اجازه می‌دهد شما از فاصله نزدیک جزئیاتی کامل از یک محصول را به نمایش بگذارید. این نوع از عکاسی برای محصولاتی مانند جواهرات، لوازم آرایشی، غذا و غیره مناسب است.
    • نکته دیگری که در ارتباط با عکاسی از محصولات وجود دارد آن است که شما می‌توانید برای انواع عکس تبلیغاتی و ثابت ماندن لنز دوربین گوشی یا انواع دوربین حرفه‌ای از سه پایه استفاده کنید.
    • در هنگام عکاسی محصول و قرار دادن توضیحات آن باید به جزئیات آن بسیار توجه داشته باشید. ممکن است توضیح یک موضوع از نظر شما بدیهی باشد اما برای مشتریان مهم و مورد نیاز باشد. به همین دلیل هم بهتر است در ارتباط با ابعاد، جنس، وزن و دیگر آیتم‌های یک کالا برای مشتریان توضیح بدهید.
    • زمانی که اقدام به  عکاسی از محصولات با گوشی می‌کنید همه چیز در صحنه باید واقعی به نظر برسد. این موضوع به خصوص در ارتباط با رنگ باید رعایت شود و رنگ در عکس تبلیغاتی باید به همان صورتی باشد که در واقعیت هم توسط ما دیده می‌شود.
    • بر اساس قانون یک سوم در آموزش عکاسی از محصولات تجاری، یکی از ترفندهای عکاسی از محصولات در این زمینه آن است که مهم‌ترین عناصر یک عکس در محل تلاقی خطوط افقی و عمودی و در صورت تقسیم عکس به سه قسمت باید قرار بگیرند.
    • زمانی که از یک رنگ مناسب برای پس زمینه استفاده کنید، کالای شما گران قیمت‌تر و با ارزش‌تر به نظر می‌رسد و انتخاب زمینه‌ای با رنگ نامناسب موجب می‌شود تا یک کالا بی‌ارزش و ارزان قیمت جلوه کند.

    منبع:

    Shopify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. محمد علی خاوری می گوید

      سلام و خسته نباشید
      مطالبتون در مورد عکاسی از محصولات برای سایت فروشگاهی مطالعه کردم بسیار مفید بود .تشکر فراوان موفق و سلامت باشید خدت نگهدار