انواع متن پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری + نمونه‌های جذاب

0

کسب و کارها به دلایل مختلف از متن پیامک تبلیغاتی استفاده می‌کنند، مانند اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد پیشنهادات فروش، پاداش دادن به آن‌ها با امتیازات، یا اطلاع رسانی در مورد به‌روزرسانی کالا و محصولات. ارسال پیامک تبلیغاتی به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
وقتی از یک سرویس پیام متنی تبلیغاتی استفاده می‌کنید، از پتانسیل بسیار زیاد بازاریابی پیامکی بهره می‌برید. اگر پیام تبلیغاتی برای بازار هدف خود دارید، باید یک کمپین پیامکی راه‌اندازی کنید. تبلیغات پیامکی می‌تواند به بهبود تعامل مشتری و افزایش فروش کمک کند. علی‌رغم علاقه قابل توجه به این کانال بازاریابی، بسیاری از صاحبان مشاغل در استفاده از بازاریابی پیامکی ناکام هستند.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که در مورد جذب و دستیابی به مشتریان بالقوه تا حد زیادی جدی هستید، باید از متن پیامک تبلیغاتی استفاده کنید. از اجرای فروش محصولات و لوازم گرفته تا ایجاد یک برنامه وفاداری برای مشتریان جدید، کمپین‌های پیامکی راهی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و جلب توجه سریع آن‌ها محسوب می‌شوند.

نوع پیامک‌هایی که کسب و کارها برای مشتریان خود ارسال می‌کنند را می‌توان در دو دسته پیامک‌های تبلیغاتی و پیامک‌های معاملاتی قرار داد. هر نوع هدف و الزامات قانونی خاص خود را دارد.

پیامک تبلیغاتی چیست؟

پیامک‌های تبلیغاتی توسط کسب و کارها به عنوان راهی برای ارسال پیام‌های سفارشی به مشتریان برای اهداف بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شود. هدف هر پیام این است که مشتری را تشویق کند تا روی پیوند یا دکمه‌ای در پیام متنی کلیک کند، آن‌ها را به یک وب‌سایت هدایت و سپس محصول تبلیغ شده را خریداری کند.

کسب‌وکارها از پیام‌های تبلیغاتی برای تبلیغ محصولات و رویدادهای خود استفاده می‌کنند، معمولاً معاملات و تخفیف‌های انحصاری را برای جلب علاقه بیشتر مصرف‌کنندگان ارائه می‌کنند و در نهایت منجر به تبدیل بیشتر می‌شوند.

پیامک تبلیغاتی نوعی بازاریابی پیامکی است. بازاریابی پیامکی به طور کلی یکی از بهترین راه‌ها برای تماس مستقیم با مشتریان است. آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که 98  درصد متون پیامکی خوانده می‌شوند و 75 درصد از مصرف‌کنندگان می‌خواهند متن‌هایی را با پیشنهادات ویژه دریافت کنند.

اگر می‌خواهید متن پیامک تبلیغاتی را به طور مؤثر ارسال کنید، باید به الگوهای پیامک مناسب دسترسی داشته باشید. چه بخواهید فروش را از طریق رویدادها افزایش دهید یا اخبار فروش را برای مشتریان فعلی ارسال کنید، پلتفرم بازاریابی پیامکی مناسب (برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی) اطمینان حاصل می‌کند که مشتریان پیام‌ها را در لحظه مناسب دریافت می‌کنند.

پیامک تبلیغاتی یک راه اثبات‌شده برای ارتقای استراتژی بازاریابی هر کسب و کار و افزایش تعامل مشتری است.

مزایای-ارسال-متن-پیامک-تبلیغاتی
مزایای-ارسال-متن-پیامک-تبلیغاتی

تفاوت پیامک های تبلیغاتی و تراکنشی چیست؟

پیام‌های تراکنشی برای اهداف بازاریابی نیستند. درعوض، پیامک‌های تراکنشی برای ارسال هشدارهای قرار و رزرو ، تایید سفارش و پیام های اطلاعاتی به مشتریان ثبت نام شده استفاده می‌شود.

پیام‌های تراکنشی را می‌توان با شناسه فرستنده‌ای که کسب و کار انتخاب می‌کند شناسایی کرد، این شناسه فرستنده 6 نویسه است و باید نشان‌دهنده نام کسب و کار یا محصول باشد.

متن پیامک تبلیغاتی با هدف اصلی تبلیغ یک پیشنهاد، فروش یا معامله به تلفن مشتری تحویل داده می‌شود.

پیام‌های تبلیغاتی باید در زمان معقولی مانند بین ساعت 8 صبح تا 9 شب ارسال شوند تا اطمینان حاصل شود که مشتری را آزار نمی‌دهید. اما، پیام تراکنش را می‌توان 24/7 بدون هیچ محدودیت زمانی ارسال کرد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    مهم است که پیام‌های تراکنشی شبانه روزی تحویل داده شوند، زیرا معمولاً حاوی اطلاعات حیاتی هستند، مانند رزرو وقت پزشک و سپس دریافت متن برای تأیید تاریخ و زمان. حالا ممکن است بپرسید کدام یک را برای کسب و کارم انتخاب کنم؟

    پس از ساخت وب سایت فروشگاهی رایگان اگر اهداف کسب و کار شما افزایش ترافیک وب سایت، جذب مشتری و حفظ یا نرخ خرید است، باید پیامک‌های تبلیغاتی را در نظر بگیرید. پیامک‌های تبلیغاتی حاوی کوپن تخفیف مهمولا 10 برابر بیشتر از کوپن‌هایی که به روش‌های دیگر مانند ایمیل تبلیغ می‌شوند، بازخرید می‌شوند.

    اگر هدف کسب و کار شما افزایش اعتبار برند یا آموزش مشتریان در مورد جزئیات مهم است تا آن‌ها برای کسب اطلاعات به برند شما متکی باشند، پیامک‌های تراکنشی راه حل خوبی هستند.


    همچنین بخوانید: ارسال مجدد پست (Repost) در اینستاگرام

    نکاتی که باید هنگام نوشتن پیامک تبلیغاتی در نظر بگیرید؟

    1. شخصی سازی شده

    موثرترین متن پیامک تبلیغاتی پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده هستند. شخصی‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی در مورد مخاطبان هدف، یک راه مطمئن برای موثر کردن کمپین بازاریابی پیامکی شماست. کسب و کارها باید سن، جنسیت، موقعیت مکانی و موارد دیگر مشتری خود را در نظر بگیرند تا تعامل مشتری را در هر پیام تبلیغاتی به حداکثر برسانند.

    در اینجا یک راه عالی برای تبدیل یک پیام بازاریابی تبلیغاتی اولیه به یک پیام شخصی وجود دارد :

    • پایه: “سلام، به کافی شاپ خوش آمدید، برای اولین خرید خود اینجا را کلیک کنید”.
    • حرفه‌ای و شخصی: “سلام جان، امروز در کانادا سرد است، مایلید با یک قهوه گرم شوید؟ اینجا 40٪ تخفیف، فقط برای شماست”.

    2. حرفه‌ای بودن

    پیامک‌های تبلیغاتی باید تا حدی رسمی نگه داشته شوند. این بدان معنا نیست که کمپین پیامکی تبلیغاتی شما باید خسته‌کننده باشد.

    اگرچه توصیه می‌کنیم از به کار بردن کلمات عامیانه، اختصارات و شکلک‌ها دوری کنید، اما در صورت مناسب بودن می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید متن پیامک تبلیغاتی خود را با استفاده از ایموجی‌ها در متون پیام کوتاه برای مخاطبان هدف جوان‌تر تنظیم کنید. در اینجا چند نکته دیگر برای حرفه‌ای‌تر کردن بازاریابی پیامک تبلیغاتی آورده شده است:

    • از استفاده بیش از حد علامت تعجب و علامت سوال خودداری کنید. وقتی از علامت سوال و علامت تعجب بیش از حد استفاده می‌شود، پیام‌های متنی تبلیغاتی می‌توانند غیرحرفه‌ای به نظر برسند. به این مثال از کارهایی که نباید انجام دهید نگاه کنید: “سلام جان!؟ تولدت مبارک! اینجا 40% تخفیف برای خرید بعدی شما وجود دارد!!!. ” در صورت لزوم از علامت سوال و تعجب استفاده کنید.
    • متن پیامک تبلیغاتی باید مشتریان را جذب کند، یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، شخصی نگه داشتن آن است.

    3. دقیق بودن

    • پیامک‌های تبلیغاتی باید اطلاعات را به روشی قابل هضم منتقل کنند. اگر کسب و کاری در حال تبلیغ فروش است، تاریخ شروع و پایان فروش باید مشخص باشد.
      • نوع محصول در فروش نیز باید در پیام بازاریابی قید شود. در این‌جا یک مثال آورده شده است: “سلام جان، 50٪ تخفیف دانه‌های قهوه، پیشنهاد این جمعه در نیمه شب به پایان می‌رسد”.  هرچه اطلاعات دقیق‌تر باشد، بهتر است.

    4. ساده و کوتاه باشد

    ساده و کوتاه نگه داشتن متون در مورد پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده در هر کمپین پیامکی نیز صدق می‌کند. آن‌ها باید مختصر باشند و فوراً به اصل مطلب برسند.

    محدودیت 160 کاراکتری برای پیام‌های متنی وجود دارد، به این معنی که کل یک پیام باید تمام اطلاعات مربوطه را در یک متن کوتاه منتقل کند. دستیابی به این امر ممکن است دشوار باشد، در این‌جا چند نکته وجود دارد:

    • اطلاعات اصلی را که می‌خواهید به مشتریان منتقل کنید، بشناسید. آیا این یک پیشنهاد یا ارتقاء است یا یک یادآوری قرار ملاقات؟ پیام اصلی را در ابتدای متن پیامک تبلیغاتی خود بیاورید، با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که مشتری ابتدا بخش‌های مهم را دریافت می‌کند.
    • هر نکته مرتبط دیگری را مشخص کنید. اگر محدودیتی از لحاظ تعداد کاراکتر ندارید، ارزش آن را دارد که به جزئیات بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات بپردازید و حتی یک پیوند را نیز ذکر کنید.

    5. فراخوانی برای اقدام

    Call to Action  یا CTA یک عنصر تعاملی است که مشتری را تشویق می‌کند تا یک اقدام خاص را انجام دهد تا از فرصت ارائه شده توسط کسب و کار شما استفاده کند.

    CTA ها در متن پیامک تبلیغاتی می‌توانند دکمه‌های خرید، ثبت نام اشتراک، دکمه‌های اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی یا پیوندهایی باشند که شامل کلمه خاصی مانند “اکنون آن را امتحان کنید” باشد. درج نکردن CTA در پیامک تبلیغاتی شما می‌تواند کمپین بازاریابی پیام متنی شما را با شکست مواجه کند. هیچ CTA منجر به نرخ کلیک و تبدیل پایین نخواهد شد. همچنین مطمئن شوید که CTA چشم نواز و واضح باشد.

    مزایای پیامک‌های تبلیغاتی

    ایجاد مشتریان وفادار

    متن پیامک تبلیغاتی یک راه عالی برای تعامل و ایجاد پایگاه مشتریان وفادار است. می‌توانید تبلیغات فروش یا اطلاعات بیشتری در مورد خدماتی که کسب و کارتان ارائه می‌دهد به مشتریان خود عرضه کنید. این باعث می‌شود مشتریان‌تان از شما بیشتر قدردانی کنند. 

    بهبود ارتباطات

    روابط بلندمدت بر پایه ارتباطات خوب ساخته می‌شود. همین امر در مورد بازاریابی متنی تبلیغاتی نیز صدق می‌کند. این می‌تواند در قالب ارسال یک پیامک شخصی از طرف برند شما به مخاطب باشد. برای این کار می‌توانید از ایده‌های فروش مخفیانه، پیشنهادات تبلیغاتی، یا پیام تولدت مبارک استفاده کنید.

    مقرون به صرفه

    ارسال متن پیامک تبلیغاتی یک روش ارتباطی نسبتاً ارزان در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی سنتی است. بسیاری از شرکت‌های مدرن با انتخاب بازاریابی تبلیغاتی به جای ارسال نامه‌ها و بروشورها، هزینه زیادی را پس‌انداز می‌کنند.

    تبلیغات دهان به دهان

    از متن پیامک تبلیغاتی برای جذب مخاطبان جدید به سمت برند خود و جذب مخاطبان فعلی استفاده کنید. تبلیغات دهان‌به‌دهان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند است که با استفاده از پیشنهادات قابل اشتراک‌گذاری مانند “10 دلار برای شما و 10 دلار برای دوست‌تان، اگر این لینک ثبت نام را به آن‌ها نیز بفرستید” می‌توان از آن استفاده کرد. اگر چیزی با ارزش به مشتری خود ارائه دهید، احتمال بیشتری دارد که این خبر را به خانواده، دوستان و همکاران خود منتقل کنند.

    صرفه‌جویی در زمان

    بازاریابی پیامکی باعث صرفه‌جویی در زمان زیادی می‌شود، به‌خصوص در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی. اگر از API SMS استفاده می‌کنید، می‌توانید در زمان بیشتری صرفه‌جویی کنید. همچنین، با مولفه زمان‌بندی پیامک، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی را برای تاریخ‌های راه‌اندازی مشخص برنامه‌ریزی و سازماندهی کنید. با این کار، می‌توانید زمان بیشتری را در حوزه‌های دیگر کسب و کار خود سرمایه‌گذاری کنید و مطمئن باشید که بازاریابی پیامکی شما به طور ماهرانه‌ای انجام می‌شود.

    بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

    نمونه متن پیامک تبلیغاتی

    به منظور جلوگیری از ارسال پیامک‌های بی‌کیفیت، بیایید نگاهی به چند نمونه عالی از متن پیامک تبلیغاتی برای جذب مشتری در صنایع مختلف بیندازیم:

    متن پیامک تبلیغاتی پوشاک

    • این فروش پایان فصل در [شرکت] است!
      از تخفیف‌های باورنکردنی تا 40 درصد لذت ببرید.
      فرصت را از دست ندهید، همین حالا خرید کنید: [لینک]
    • ما برای معرفی یک مجموعه جدید بهاری هیجان‌زده هستیم!
      جزو اولین کسانی باشید که جدیدترین سبک‌های ما را خریداری و اظهار نظر می‌کنند.
      چیزهای جدید را کشف کنید: [لینک]

    متن پیامک تبلیغاتی لوازم آرایشی

    1. تابستان در راه است، پس با 15 درصد تخفیف اسپری‌های برنزه کننده با کد GLOW23 در این ماه بدرخشید.
    2. لیست آرزوهای شما چیست؟ از 20 درصد تخفیف برای خرید محصولات مراقبت از پوست در [لینک] استفاده کنید، فقط تا 21 ام فرصت دارید!

    متن تبلیغاتی برای جذب مشتری لوازم خانگی

    فروش سالانه ما در [تاریخ] شروع می‌شود، اما اگر شما یکی از 20 نفر اولی هستید که با [Keyword] پاسخ می‌دهند، زودتر به محصولات فروش ما دسترسی خواهید داشت.

    پیام تبلیغاتی برای فروش

    [نام] عزیز، فقط 24 ساعت فرصت دارید تا هدایایی بخرید که قبل از عید نوروز به دستتان می‌رسد. برای ارسال رایگان سفارشات بالای 300 هزار تومان، روی [لینک] کلیک کنید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، استفاده از فروشگاه ساز اینترنتی پادروشاپ می‌تواند یک راهکار کاربردی باشد. پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان را ثبت و آن‌ها را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند تا کمترین هزینه پستی را متحمل شوند. با ثبت فروشگاه آنلاین خود در پادروشاپ می‌توانید به امکاناتی مثل ارسال پیامک به مشتریان، ساخت کد تخفیف، درگاه پرداخت، ارسال سفارشات و… دسترسی داشته باشید. همچنین برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره متن پیامک تبلیغاتی پاسخ دهیم.

    منبع: messente

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.