راهکارهای افزایش فروش در تعطیلات و ترفندهای بازاریابی

راهکارهای افزایش فروش در تعطیلات و ترفندهای بازاریابی

مهم نیست چه زمانی از سال است، استراتژی فروش در تعطیلات همیشه می‌تواند موثر باشد و سود بالایی را برای مشاغل به ارمغان بیاورد. برای بسیاری از شرکت‌ها، فصل تعطیلات بخش...

مهسا اباذری

نوسته شده در خرداد ۸, ۱۴۰۲

اشتراک گذاری:

افزایش فروش در تعطیلات

مهم نیست چه زمانی از سال است، استراتژی فروش در تعطیلات همیشه می‌تواند موثر باشد و سود بالایی را برای مشاغل به ارمغان بیاورد. برای بسیاری از شرکت‌ها، فصل تعطیلات بخش عمده‌ای از فروش سالانه آن‌ها را تشکیل می‌دهد، بنابراین آماده شدن زودهنگام و متفکرانه می‌تواند شما را به درآمد بالایی برساند.

درحالی‌که تعطیلات رقابت شدیدی را به همراه دارد، فرصت‌هایی برای جذب مشتریان جدید نیز فراهم می‌کند. طبق یک گزارش، فروش آنلاین تعطیلات زمستانی سال ۲۰۲۱، ۲۱۸.۹ میلیارد دلار درآمد به ارمغان آورد و فروش در فروشگاه‌ها به رکورد ۶۶۷.۸ میلیارد دلار رسید.

در ادامه، راه‌هایی را بررسی خواهیم کرد که کسب و کارهای کوچک می‌توانند با کمک آن‌ها، فروش در تعطیلات را افزایش دهند و بهترین فصل خود را تاکنون داشته باشند.

تکنیک‌های بازاریابی برای فروش در تعطیلات

این ۱۳ نکته را دنبال کنید تا پتانسیل سود فروش در تعطیلات خود را به حداکثر برسانید.

۱. تخفیف‌هایی که می‌خواهید ارائه دهید را مشخص کنید

مصرف‌کنندگان معمولا خریداران باهوشی هستند. آن‌ها می‌دانند که کسب‌وکارها برای مشتریان رقابت ایجاد می‌کنند و همیشه مراقب تخفیف‌ها و فروش فوق‌العاده هستند.

بنابراین، زودتر استراتژی کنید و راه‌هایی را برای جلب توجه مشتریان خود به منظور بازاریابی در تعطیلات در نظر بگیرید. برای مثال، یک تخفیف واحد و ارزشمند برای جلب مشتریان پیشنهاد دهید یا یک سری تبلیغات کوتاه مدت برنامه‌ریزی کنید که هر هفته تغییر می‌کنند و به خریداران انگیزه‌ای برای بازگشت می‌دهند. همچنین می‌توانید از کدهای تخفیف برای افزایش فروش تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.

چه زمانی استراتژی بازاریابی و فروش در تعطیلات خود را طراحی کنید؟

روزهای خرید تعطیلات سنتی مانند بلک‌فرایدی و دوشنبه سایبری در سال‌های اخیر شاهد فروش کمتری بوده‌اند، زیرا مصرف‌کنندگان در اوایل سال به سمت خرید گرایش پیدا کرده‌اند. طبق اعلام فدراسیون ملی خرده‌فروشی ، ۱۷۹.۸ میلیون خریدار جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در سال ۲۰۲۱ وجود داشت که کاهش ۳.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ و ۵.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

گرایش به سمت خرید زودهنگام به این معنی است که شما باید زودتر در مورد استراتژی بازاریابی و فروش در تعطیلات خود فکر کنید. نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • تصمیم بگیرید که چه چیزی را تبلیغ خواهید کرد. از محصولاتی که می‌خواهید تبلیغ کنید و نحوه تبلیغ آن‌ها را بررسی کنید.
  • پیام‌های خود را ایجاد کنید. پیام‌های بازاریابی کلیدی که استراتژی بازاریابی شما را مشخص می‌کند، شناسایی کنید.
  • مشتریان هدف فروش خود را تعیین کنید. مشخص کنید که می‌خواهید چه کسانی را هدف قرار دهید و چه زمانی باید با آن‌ها تماس بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید والدین پرمشغله را در سپتامبر و اکتبر هدف قرار دهید زیرا معمولا آن‌ها در تعطیلات مشغول هستند. اگر یک هدیه محبوب می‌فروشید، در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر با بازار هدف خود تماس بگیرید تا زمانی که در تعطیلات هستند، آن‌ها را از دست ندهید.
  • برنامه‌ریزی رویدادها: رویدادهای فروشگاهی یا تبلیغات آنلاین با موضوع تعطیلات را برگزار کنید.
  • یک تیم بازاریابی جمع آوری کنید. استخدام یک متخصص دیجیتال مارکتینگ را برای افزایش فروش در تعطیلات خود در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید از یک تیم برای ایجاد و انتشار تبلیغات گرافیکی یا ویدیویی استفاده کنید.

چه زمانی استراتژی بازاریابی فروش در تعطیلات خود را اجرا کنید؟

ممکن است متوجه شده باشید که خرده‌فروشان، عمده تبلیغات تعطیلات خود را زودتر آغاز می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌ها در ماه آگوست یا سپتامبر، تزیینات هالووین را به نمایش می‌گذارند و تزئینات کریسمس نیز به زودی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. این به این دلیل است که از رقبای خود پیشی بگیرند.

برای شروع تبلیغ در تعطیلات منتظر فرا رسیدن موعد مورد نظر نباشید، زیرا پشت انبوهی از رقابت خواهید ماند. مشتریان بالقوه ممکن است نیاز داشته باشند که پیام بازاریابی شما را به طور متوسط ​​هفت تا هشت بار قبل از اقدام ببینند، بنابراین به موقع اقدام کنید تا این اتفاق بیفتد.

اغلب مردم قبل از تعطیلات خرید می‌کنند. اگر محصولی پرتقاضا می‌فروشید، تبلیغات خود را از چند هفته قبل آغاز کنید. در غیر این صورت، میدان را برای پیشروی و افزایش فروش رقبای خود فراهم کرده‌اید.

سوالات متداول

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره تکنیک های فروش در تعطیلات پاسخ دهیم.

منبع: business

مهسا اباذری

نوسته شده در خرداد ۸, ۱۴۰۲

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

در این مطلب بخوانید:

Table of Contents

آخرین مطالب