راهکارهای افزایش فروش در تعطیلات و ترفندهای بازاریابی

0

مهم نیست چه زمانی از سال است، استراتژی فروش در تعطیلات همیشه می‌تواند موثر باشد و سود بالایی را برای مشاغل به ارمغان بیاورد. برای بسیاری از شرکت‌ها، فصل تعطیلات بخش عمده‌ای از فروش سالانه آن‌ها را تشکیل می‌دهد، بنابراین آماده شدن زودهنگام و متفکرانه می‌تواند شما را به درآمد بالایی برساند.

درحالی‌که تعطیلات رقابت شدیدی را به همراه دارد، فرصت‌هایی برای جذب مشتریان جدید نیز فراهم می‌کند. طبق یک گزارش، فروش آنلاین تعطیلات زمستانی سال 2021، 218.9 میلیارد دلار درآمد به ارمغان آورد و فروش در فروشگاه‌ها به رکورد 667.8 میلیارد دلار رسید.

در ادامه، راه‌هایی را بررسی خواهیم کرد که کسب و کارهای کوچک می‌توانند با کمک آن‌ها، فروش در تعطیلات را افزایش دهند و بهترین فصل خود را تاکنون داشته باشند.

تکنیک‌های بازاریابی برای فروش در تعطیلات

این 13 نکته را دنبال کنید تا پتانسیل سود فروش در تعطیلات خود را به حداکثر برسانید.

1. تخفیف‌هایی که می‌خواهید ارائه دهید را مشخص کنید

مصرف‌کنندگان معمولا خریداران باهوشی هستند. آن‌ها می‌دانند که کسب‌وکارها برای مشتریان رقابت ایجاد می‌کنند و همیشه مراقب تخفیف‌ها و فروش فوق‌العاده هستند.

بنابراین، زودتر استراتژی کنید و راه‌هایی را برای جلب توجه مشتریان خود به منظور بازاریابی در تعطیلات در نظر بگیرید. برای مثال، یک تخفیف واحد و ارزشمند برای جلب مشتریان پیشنهاد دهید یا یک سری تبلیغات کوتاه مدت برنامه‌ریزی کنید که هر هفته تغییر می‌کنند و به خریداران انگیزه‌ای برای بازگشت می‌دهند. همچنین می‌توانید از کدهای تخفیف برای افزایش فروش تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.

تکنیک‌های بازاریابی برای فروش در تعطیلات

2. پیشنهادات هدیه ارائه کنید

با نزدیک شدن به تعطیلات، زندگی مشتریان شما شلوغ‌تر می‌شود. با تهیه کمپین‌های بازاریابی ایمیلی با ایده‌های هدیه، خرید و فروش در تعطیلات را آسان‌تر کنید. یک دکمه call to action، مانند «اکنون بخرید» را وارد کنید، و پیوندهای قابل خریدی را درج کنید که مشتریان را مستقیماً به صفحات محصول وب‌سایت شما می‌آورند. 

پیشنهادات هدیه را بر اساس خریدهای قبلی شخصی کنید، پیشنهادهای هدیه منحصر به فرد را به نمایش بگذارید، و نشان دهید که چگونه چندین آیتم را در یک هدیه عالی قرار می‌دهید. به عنوان یک جایزه و انگیزه، تخفیف در بسته‌های هدیه ارائه دهید.

3. پیش از موعد تشکر کنید

ارسال کارت یا پیام سپاسگزاری برای مشتریان وفادار خود را زودتر از تعطیلات انجام دهید تا در میان سایر فروشندگان متمایز شوید. یک کارت تشکر غیرمنتظره می‌تواند باعث شود که مشتریان شما واقعاً احساس قدردانی کنند و وقتی برای خانواده و دوستان خود خرید می‌کنند، شما را به یاد بیاورند و برای خرید مراجعه کنند.

4. به نوستالژی روی بیاورید

تعطیلات با درخششی از خاطرات کودکی و جادو احاطه شده است. پس چرا کمپین بازاریابی خود را طوری طراحی نمی‌کنید که از نوستالژی بهره‌مند شود؟

استفاده از تصاویر سیاه و سفید، فونت‌های قدیمی و عکس‌های نوستالژیک از زمان‌های گذشته را در نظر بگیرید. چه در حال برنامه‌ریزی برای نمایش در فروشگاه باشید و چه یک صفحه فرود آنلاین، نوستالژی می‌تواند کمپین‌های امسال شما را هدایت کند.

5. بر وفاداری مشتری تمرکز کنید

اگرچه مشتاق جذب مشتریان جدید هستید، اما از خریداران وفادار خود غافل نشوید. بر اساس Annex Cloud ، مشتریان وفادار تقریباً دو سوم فروش شما را بر عهده دارند، بنابراین حفظ ارتباط آنها ارزشمند است.

از این فرصت برای فروش در ایام تعطیلات و ارائه یک هدیه ویژه به بهترین مشتریان خود استفاده کنید، مانند یک تخفیف ارزشمند یا اولویت برای معرفی و خرید یک محصول جدید. همچنین می‌توانید کارت‌های دست‌نویس را از طریق پست، به روش قدیمی، برای مشتریان وفادار خود ارسال کنید. این استراتژی توجه مشتریان شما را به خود جلب می‌کند و نشان می‌دهد که به آن‌ها اهمیت می‌دهید.

6. از موبایل نهایت استفاده را ببرید

بازاریابی پیامکی و بازاریابی تلفن همراه در چند سال اخیر به طور فزاینده‌ای برای تجارت الکترونیک حیاتی شده‌اند.  Adobe دریافت که بیش از 88 میلیارد دلار فروش از طریق دستگاه‌های تلفن همراه در طول فصل تعطیلات 2021 انجام شده است. و در طول شش روز – روز شکرگزاری، 18 دسامبر، 19 دسامبر، شب کریسمس، روز کریسمس و روز بعد از کریسمس، بیش از نیمی از فروش آنلاین به وسیله دستگاه‌های تلفن همراه انجام شد.

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی سازگار با موبایل ایجاد کنید و فروشگاه آنلاین خود را برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه کنید. اگر تصمیم دارید از پیامک برای بازاریابی استفاده کنید، مشتریان شما می‌توانند به راحتی روی یک پیوند کلیک کرده و مستقیماً به صفحه محصول در تلفن همراه خود بروند.

راهکارهای افزایش فروش در تعطیلات
راهکارهای افزایش فروش در تعطیلات

7. ارسال رایگان ارائه دهید

اگر محصولات یا خدمات خود را به صورت آنلاین می‌فروشید، ارسال رایگان بهترین پیشنهاد ویژه‌ای است که می‌توانید در تمام طول سال ارائه دهید. با این حال، اگر می‌خواهید فروش قوی در طول تعطیلات داشته باشید، ارسال رایگان بسیار مهم است.

ارائه ارسال رایگان برای همه خریدهای تعطیلات را در نظر بگیرید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما از آن مطلع هستند. پیشنهاد حمل و نقل رایگان خود را در ایمیل‌های بازاریابی خود مشخص کنید و آن را به وضوح در سراسر فروشگاه آنلاین خود قابل مشاهده کنید.

همچنین بخوانید: نحوه سالم رسیدن بسته و نکات مهم مربوط به آن

8. روح تعطیلات را به تصویر بکشید

مصرف‌کنندگان فقط برای هدیه خرید نمی‌کنند. آن‌ها همچنین روح تعطیلات را می‌خواهند. نمایش پنجره، صفحه اصلی و صفحات فرود خود را با صحنه‌های دلنشین تعطیلات و درخشش فراوان به‌روزرسانی کنید.

ارائه خدمات بسته‌بندی هدایای تعطیلات، هم در فروشگاه و هم به صورت آنلاین را در نظر بگیرید، یا یک محصول خاص و محدود را فقط در طول فصل تعطیلات عرضه کنید. اگر شرکت شما در تعطیلات کار خیریه انجام می‌دهد، عکس‌ها را در فیدهای رسانه‌های اجتماعی خود قرار دهید تا مشتریان بدانند که شما تمام جوانب کار را در نظر دارید.

9. به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خاص سر بزنید

احتمالاً در حال حاضر از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در اینستاگرام و فیس بوک استفاده می‌کنید، اما آیا کانال‌های دیگری را در نظر گرفته‌اید؟ شبکه‌های اجتماعی مانند Quora، Reddit و Pinterest چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند، اما میلیون‌ها کاربر وفادار را در انتظار محتوای شما نگه می‌دارند.

بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

به عنوان مثال، کاربران برای برنامه‌ریزی یا خرید به پلتفرم اجتماعی Pinterest می‌روند، بنابراین بازاریابی در Pinterest یک استراتژی عالی برای تعطیلات است. یک کانال اجتماعی خاص را انتخاب کنید که متناسب با محصول شما باشد و برای بازاریابی یا تبلیغات ویژه برنامه‌ریزی کنید.

10. به بازاریابی ویدئویی روی آورید

استفاده از ویدئو برای رشد برند شما بسیار سودمند است. مصرف‌کنندگان ویدیوهای پشت صحنه مربوط به برندها و مشاغل مورد علاقه خود را دوست دارند. 

در فصل تعطیلات، از نیروی انسانی و کارمندان خود بخواهید که خاطرات تعطیلات مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارند یا به مشتریان نشان دهید که چه چیزی در آماده‌سازی کسب و کار شما برای تعطیلات دخیل است. همچنین یک ویدیوی بازاریابی زیبا یا خنده‌دار فرصتی عالی برای کسب و کارهای غیر مرتبط با محصول است تا از فصل تعطیلات استفاده کنند.

11. رویدادها را در فروشگاه برگزار کنید

با وجود افزایش خرید آنلاین، مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند برای تعطیلات از فروشگاه خرید کنند. بر اساس تحقیقات Mintel ، سال گذشته، 94 درصد از آمریکایی‌هایی که گفته‌اند در فصل تعطیلات خرید می‌کنند یا قصد خرید دارند، گزارش دادند که به احتمال زیاد به صورت حضوری خرید می‌کنند.

هنگامی‌که مشتریان به فروشگاه شما می‌آیند، از آن‌ها با چیز خاصی استقبال کنید. مانند چای رایگان، سرگرمی و نمایش محصولات تا آن‌ها را در حالت خرید قرار دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    12. از برنامه‌های حمایت از مشاغل کوچک استفاده کنید

    این فرصتی است برای به نمایش گذاشتن اجناس خود و نشان دادن اینکه خرید از شما باعث حمایت از مشاغل کوچک یا خانگی می‌شود. داده‌های CNBC نشان می‌دهد که بیش از یک سوم بزرگسالان آمریکایی که در تعطیلات خرید خود را انجام می‌دهند، گفته‌اند که قصد دارند از مشاغل کوچک برای حمایت از جوامع محلی خرید کنند.

    13. یک شریک برنامه‌ریزی برای میزبانی و هدیه دادن شوید

    فصل تعطیلات می‌تواند استرس‌زا باشد زیرا مردم برای وعده‌های غذایی جشن‌ها، مهمانی‌های تعطیلات و غیره برنامه‌ریزی و میزبانی می‌کنند. با ارائه محتوا، محصولات و خدماتی که بار را کم می‌کند، مقداری از استرس مشتریان خود را کاهش دهید.

    به عنوان مثال می‌توانید بسته‌بندی و ارسال هدایای مهمانان مشتریان خود را بر عهده بگیرید. حتی بسته‌بندی هدیه رایگان نیز می‌تواند بخشی از بار را از دوش مشتریان شما بردارد.

    چه زمانی استراتژی بازاریابی و فروش در تعطیلات خود را طراحی کنید؟

    روزهای خرید تعطیلات سنتی مانند بلک‌فرایدی و دوشنبه سایبری در سال‌های اخیر شاهد فروش کمتری بوده‌اند، زیرا مصرف‌کنندگان در اوایل سال به سمت خرید گرایش پیدا کرده‌اند. طبق اعلام فدراسیون ملی خرده‌فروشی ، 179.8 میلیون خریدار جمعه سیاه و دوشنبه سایبری در سال 2021 وجود داشت که کاهش 3.5 درصدی نسبت به سال 2020 و 5.2 درصدی نسبت به سال 2019 را نشان می‌دهد.

    گرایش به سمت خرید زودهنگام به این معنی است که شما باید زودتر در مورد استراتژی بازاریابی و فروش در تعطیلات خود فکر کنید. نکات زیر را در نظر بگیرید:

    • تصمیم بگیرید که چه چیزی را تبلیغ خواهید کرد. از محصولاتی که می‌خواهید تبلیغ کنید و نحوه تبلیغ آن‌ها را بررسی کنید.
    • پیام‌های خود را ایجاد کنید. پیام‌های بازاریابی کلیدی که استراتژی بازاریابی شما را مشخص می‌کند، شناسایی کنید.
    • مشتریان هدف فروش خود را تعیین کنید. مشخص کنید که می‌خواهید چه کسانی را هدف قرار دهید و چه زمانی باید با آن‌ها تماس بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید والدین پرمشغله را در سپتامبر و اکتبر هدف قرار دهید زیرا معمولا آن‌ها در تعطیلات مشغول هستند. اگر یک هدیه محبوب می‌فروشید، در اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر با بازار هدف خود تماس بگیرید تا زمانی که در تعطیلات هستند، آن‌ها را از دست ندهید.
    • برنامه‌ریزی رویدادها: رویدادهای فروشگاهی یا تبلیغات آنلاین با موضوع تعطیلات را برگزار کنید.
    • یک تیم بازاریابی جمع آوری کنید. استخدام یک متخصص دیجیتال مارکتینگ را برای افزایش فروش در تعطیلات خود در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید از یک تیم برای ایجاد و انتشار تبلیغات گرافیکی یا ویدیویی استفاده کنید.

    چه زمانی استراتژی بازاریابی فروش در تعطیلات خود را اجرا کنید؟

    ممکن است متوجه شده باشید که خرده‌فروشان، عمده تبلیغات تعطیلات خود را زودتر آغاز می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌ها در ماه آگوست یا سپتامبر، تزیینات هالووین را به نمایش می‌گذارند و تزئینات کریسمس نیز به زودی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت. این به این دلیل است که از رقبای خود پیشی بگیرند.

    برای شروع تبلیغ در تعطیلات منتظر فرا رسیدن موعد مورد نظر نباشید، زیرا پشت انبوهی از رقابت خواهید ماند. مشتریان بالقوه ممکن است نیاز داشته باشند که پیام بازاریابی شما را به طور متوسط ​​هفت تا هشت بار قبل از اقدام ببینند، بنابراین به موقع اقدام کنید تا این اتفاق بیفتد.

    اغلب مردم قبل از تعطیلات خرید می‌کنند. اگر محصولی پرتقاضا می‌فروشید، تبلیغات خود را از چند هفته قبل آغاز کنید. در غیر این صورت، میدان را برای پیشروی و افزایش فروش رقبای خود فراهم کرده‌اید.

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات درباره تکنیک های فروش در تعطیلات پاسخ دهیم.

    منبع: business

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.