نحوه سالم رسیدن بسته و نکات مهم مربوط به آن

0

در این مطلب با نحوه سالم رسیدن بسته آشنا می‌شوید. با توجه به این‌که روزانه محموله‌های بسیاری به اقصی نقاط کشور و حتی جهان ارسال می‌شوند، مهم است که اقداماتی را انجام دهید تا مطمئن شوید بسته‌های شما در شرایط خوبی به مقصد می‌رسند. سالم رسیدن بسته به انتخاب جعبه‌های مناسب بستگی دارد. در مورد جعبه‌ها، باید عواملی مانند بسته‌بندی صحیح و همچنین ردیابی و احتمالاً بیمه را در نظر بگیرید. برچسب زدن به اقلام شکننده، بررسی اقلام محدود شده و انتخاب محل تحویل شما نیز مهم است. ما در ادامه همه شرایط سالم رسیدن بسته را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پادرو اینجاست تا به شما کمک کند بسته‌های خود را سالم ارسال کنید. پلت‌فرم حمل و نقل همه کاره ما تمام ابزارهایی را که برای رساندن بسته خود به درب منزل نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. این شامل اتوماسیون حمل و نقل برای صرفه‌جویی در زمان و نرخ‌های حمل و نقل با تخفیف زیاد و تضمین شده است.

بسته بندی مناسب را انتخاب کنید

نحوه ارسال بسته با انتخاب بسته‌بندی شروع می‌شود. می‌توانید از جعبه‌های خود محصول یا جعبه‌های موجود در سیستم‌های پستی استفاده کنید. استفاده از محافظ حباب‌دار، ضربه گیر و … نیز یک گزینه خوب هستند.

بسته بندی شما مانند زره برای کالای شماست. بسته بندی باید متناسب با کالای شما باشد اما نه خیلی محکم. همچنین باید آنقدر بادوام باشد که جابجایی برای ارسال را دوام بیاورد.

در اینجا نحوه انتخاب بسته بندی مناسب آورده شده است:

  • اندازه بسته بندی: کالای شما باید به راحتی داخل بسته بندی شما بدون فشار دادن به طرفین قرار گیرد. جعبه هم نباید خیلی بزرگ باشد. ممکن است اقلام در حمل و نقل جابجا شوند و خراب شوند. یک جعبه متناسب و بدون هیچ گونه خم شدگی یا تا شدن بهترین گزینه است.
  • نوع کالا: برخی از اقلام ممکن است به بسته بندی خاصی نیاز داشته باشند. به عنوان مثال، اقلام شکننده بهتر است در جعبه‌های محکم حمل شوند. در مورد وسایل سنگین هم همینطور. اما اگر اقلام شما به راحتی آسیب نمی‌بینند، با استفاده از سبک‌ترین بسته بندی‌های موجود مانند پاکت نامه‌ها یا جعبه‌های رایگان شرکت حمل و نقل، در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.
  • استفاده از بسته بندی سفارشی: بسته بندی رایگان در اندازه‌های محدود یک انتخاب مقرون به صرفه است. اما شما می‌توانید بسته بندی خود را با هزینه‌ای اندک با آرم شرکت‌تان منقوش کنید. انتخاب بین بسته بندی رایگان یا سفارشی یک مسئله هزینه‌بر است، اما همچنین نیاز شما به فرصت‌های برندسازی را تا حدودی برآورده می‌کند.
سالم رسیدن بسته

چگونه بسته خود را مهر و موم کنید

بسته شما چه در سراسر شهر ارسال شود و چه در سراسر جهان، در شرف آغاز یک سفر است. در کنار صدها بسته دیگر قرار می‌گیرد و در کامیون‌ها بارگیری می‌شود. برای جلوگیری از آسیب، باید بسته خود را به طور ایمن مهر و موم کنید.

این مراحل را برای مهر و موم کردن و سالم رسیدن بسته خود دنبال کنید:

  1. بسته بندی را تا جایی که می‌شود پر کنید: می‌توانید از محافظ بسته بندی حباب‌دار و غیره استفاده کنید تا از جابجایی اقلام خود در حین حمل و نقل و آسیب دیدن جلوگیری نمایید. آنقدر از آن استفاده نکنید که وزن بسته شما را بالا ببرد، که باعث افزایش قیمت حمل و نقل می‌شود (مگر این‌که نرخ ثابت را برای ارسال در نظر گرفته باشید).
  2. آن را خوب چسب بزنید: بالا و دو طرف بسته را خوب چسب‌کاری کنید.
  3. درزها را تقویت کنید: نوار چسب را روی درزهای جعبه بزنید تا مطمئن شوید که باز نمی‌شوند.
  4. اطلاعات فرستنده و گیرنده را بچسبانید: برچسب اطلاعات فرستنده و گیرنده محصول خود را در بالای بسته قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که این شامل آدرس تحویل، کد پستی، شماره آپارتمان و آدرس برگشت باشد. پس از چسباندن برچسب، آماده هستید که بسته خود را تحویل بدهید یا آن را تحویل بگیرید.

همچنین بخوانید: نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای ارسال با پست

انتخاب کنید که بسته را چگونه تحویل پست می‌دهید

گام بعدی در ارسال بسته، تحویل آن به دست شرکت حمل و نقل است. این بدان معناست که یا بسته خود را در یک مکان فیزیکی یا به صورت آنلاین به پست تحویل می‌دهید.

در اینجا نحوه سالم رسیدن بسته آورده شده است:

  • هماهنگی برای تحویل گرفتن: پیک‌ها به خانه یا محل کار شما می‌آیند تا بسته را به صورت رایگان تحویل بگیرند. بسته‌های بزرگ یا تخصصی بسته به پیک و روش ارسال انتخابی شما ممکن است به خدمات تحویل پولی نیاز داشته باشند.
  • اغلب شرکت‌های حمل و نقل کالا، مکان‌های فیزیکی دارند که می‌توانید بسته خود را در آنجا تحویل دهید. اگر نیاز به خرید برچسب حمل و نقل مثلا برچسب محصولات شکستنی دارید، باید از شرکت حمل کالای مورد نظر خود تهیه کنید.

محدودیت‌های حمل و نقل را رعایت کنید

برخی از اقلام دارای ممنوعیت‌هایی در برخی شهر و کشورها هستند. این فهرست شامل مواردی مانند برخی داروها، مهمات، مواد مخدر و … است.

اما در مورد ارسال به کشورهای دیگر، برای مواجهه با محدودیت‌های عجیب و غریب آماده شوید. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید خمیر دندان را به الجزایر ارسال کنید. بهتر است قبل از ارسال کالا به کشور خارجی، در مورد کالاهای ممنوعه آن جستجو کنید.

به این معنی است که شما باید اقلام محدود شده برای واردات را در کشور مقصد خود جستجو کنید. اگر ناآگاهانه بسته‌ای را ارسال کنید که حاوی کالای قاچاق است، بسته شما در گمرک نگهداری می‌شود و هرگز به مقصد نهایی خود نمی‌رسد.

اطلاعات ردیابی بسته را به اشتراک بگذارید

همان‌طور که تجارت الکترونیک رشد می‌کند، انتظارات مشتری نیز افزایش می‌یابد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، 93  درصد از خریداران می‌گویند که می‌خواهند از محموله‌های ارسالی خود مطلع باشند و اطلاعات مربوط به آن را دریافت کنند .

این بدان معنی است که شما باید اطلاعات ردیابی را با گیرنده به اشتراک بگذارید. مشتریانی که می‌توانند مراحل ارسال بسته خود را نظارت کنند، آرامش بیشتری دارند، صبورتر هستند و احتمال کمتری دارد که مدام برای پیگیری با شما تماس بگیرند. روش‌های زیادی برای رهگیری مرسوله پستی وجود دارد اما شما با داشتن کد رهگیری پست خود به راحتی می‌توانید مرسوله خود را پیگیری کنید. همچنین اگر قصد پیگیری وضعیت مرسوله توسط شرکت‌های غیر پادرو را دارید، می‌توانید از طریق همین افزونه اقدام کنید.

با  ارسال بسته به وسیله یک شرکت حمل و نقل کالای معتبر، هر یک از مشتریان جزئیات ردیابی خود را در یک صفحه ردیابی اختصاصی دریافت می‌کنند. ارسال حرفه‌ای کالا به اطمینان خاطر خریداران و در عین حال برجسته کردن برند شما کمک می‌کند. اطلاعات ردیابی بسته شامل پیامک‌های خودکار، ارسال ایمیل به شخص و … است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بیمه را در نظر بگیرید

    آیا باید بسته را با بیمه ارسال کرد؟ پاسخ به این سوال به موارد زیر بستگی دارد:

    • آیا مشتریان شما بیمه می‌خواهند؟
    • آیا اقلام شما نیاز به بیمه اضافی دارند؟

    هر روز تعداد معینی از بسته‌ها گم می‌شوند، آسیب می‌بینند یا دزدیده می‌شوند. ارائه بیمه بهترین راه برای کاهش این ضرر و زیان است. ارائه بیمه همچنین به حفظ ارتباط با مشتری در صورت خراب شدن شرایط کمک می‌کند.

    بیشتر خدمات حمل و نقل شامل بیمه تا سقف محدود و معینی است تا تضمینی برای سالم رسیدن بسته باشد. با این حال، مانند بسیاری از پیک‌ها، هزینه‌های پوشش اضافی نیز در نظر گرفته شده است. از آن‌جایی که بیمه برای اقلامی که واقعاً به آن نیاز دارند رایگان نیست، بیشتر شرکت‌ها برای بسته‌هایی با ارزشی خاص بیمه ارائه می‌کنند. در واقع شما می‌توانید تسویه‌حساب خود را طوری تنظیم کنید که فقط برای اقلامی با ارزش مشخصی بیمه ارائه دهید.

    اقلام شکننده خود را برچسب بزنید

    شرکت‌های حمل و نقل معمولا با کالاهای ارسالی شما ملایم برخورد نمی‌کنند. هنگام ارسال اقلام شکننده حتما به پیک خود اطلاع دهید تا از سالم رسیدن بسته اطمینان حاصل کنید. همچنین باید بسته‌های خود را قبل از تحویل به عنوان محصول شکننده برچسب بزنید. برای انجام این کار، برچسب با هشداری مانند «اقلام شکننده، با احتیاط رفتار کنید» را بچسبانید. برچسب شکننده را در جایی قرار دهید که قابل مشاهده باشد.

    حمل و نقل اقلام شکننده اغلب با هزینه‌های اضافی از شرکت حمل و نقل همراه است. این هزینه‌ها جزئی هستند و پرداخت آن برای سالم رسیدن بسته اهمیت دارد. و البته بهتر است برای سالم رسیدن بسته هزینه پرداخت کنید تا این‌که مجبور شوید برای یک کالای جایگزین هزینه کنید.

    سرویس پیامک بارنامه حمل و نقل داشته باشید

    افزونه حمل و نقل ووکامرس پادروپین یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌هاست. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    نتیجه‌گیری

    سالم رسیدن بسته به این معنی است که شما یاد می گیرید چگونه یک بسته را با خیال راحت ارسال کنید. با بسته بندی به اندازه مناسب شروع کنید، آن را به پیک خود منتقل کنید، ویژگی‌هایی مانند بیمه را اضافه کنید، سپس اطلاعات ردیابی محصول را با مشتریان به اشتراک بگذارید. رعایت این مراحل می‌تواند احتمال آسیب دیدن یا گم شدن و شکایت کردن از شرکت حمل و نقل را به حداقل برساند.

    با پادروپین می‌توانید فرآیندهای حمل و نقل خود را ساده و تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. پادروپین اهمیت زیادی به سالم رسیدن بسته به دست مشتری می‌دهد و اتوماسیون حمل‌ونقل ما به شما امکان می‌دهد نحوه ارسال کالا و پرداخت محصول خود و همچنین ویژگی‌های حمل و نقل مانند بیمه را تنظیم کنید. برای آشنایی بیشتر می‌توانید به افزونه حمل و نقل پادروپین مراجعه کنید.

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به سوالات رایج درباره سالم رسیدن بسته پاسخ دهیم.

    منبع: easyship

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.