نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای ارسال با پست

0

در بسته بندی وسایل شکستنی طبیعی است که نگران شکستن یا آسیب دیدن این موارد در حین حمل و نقل باشید. جعبه‌ها در حین جابجایی دست به دست می‌شوند، بنابراین مهم است که از وسایل شکننده خود مراقبت بیشتری کنید تا مطمئن شوید که ایمن و سالم به مقصد می‌رسند.

محافظت از وسایل شکننده شما با نحوه بسته بندی آن‌ها شروع می‌شود. در مورد ابزارها و تکنیک‌هایی که استفاده می‌کنید باید دقت بیشتری کرد. شکننده‌ترین اقلام را می‌توان بدون هیچ‌گونه آسیبی جابه‌جا کرد تا زمانی‌که برای بسته بندی صحیح آن‌ها تلاش و توجه بیشتری داشته باشید. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا نحوه صحیح بسته بندی وسایل شکستنی را به شما آموزش دهیم.

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی

وقتی نوبت به بسته بندی و جابجایی اقلام ظریف می‌رسد، برنامه‌ریزی زیاد برای جلوگیری از به خطر انداختن اموال شما کلیدی است. 

یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

نحوه بسته بندی ظروف شیشه‌ای و سرامیک

شکستن ظروف بسیار آسان؛ ظروف شیشه‌ای، بشقاب‌ها و سرویس چای چینی اقلامی هستند که به سختی قابل جابجایی ایمن هستند. در اینجا نکات مهم ما برای اطمینان از اینکه قطعات شکستنی شما سالم به مقصد می‌رسند، آورده شده است:

۱. جعبه‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید؛ زیرا کار با آن‌ها بسیار آسان‌تر است و فضای کمتری برای جابه‌جایی وسایل در حین حرکت وجود دارد.

۲. چند ورق پلاستیک حباب دار و کاغذ بسته بندی را در پایین جعبه قرار دهید تا اقلام خود را ایمن کنید.

۳. برای بسته بندی ظروف شیشه‌ای، داخل آن را با کاغذ بسته بندی بپوشانید و بیرون آن را با پوشش حباب دار بپیچید. تمام لیوان را در کاغذ بسته بندی بپیچید و سپس با حباب بسته بندی کنید و همه آن را با چسب خوب محکم کنید.

۴. برای بسته بندی سرامیک و ظروف غذاخوری، مثلا برای سرامیک‌ها و گلدان‌ها، مراحل بالا را دنبال کنید و مطمئن شوید که در اطراف هر دسته یا جزئیات دقت بیشتری به خرج دهید. برای بشقاب‌ها و کاسه‌ها، از کاغذ بسته بندی و بسته بندی حباب‌دار بین صفحات استفاده کنید و ۴ یا ۵ بشقاب را روی هم قرار دهید. سپس، بسته را در کاغذ بیشتری بپیچید و دوباره آن را با نوار چسب محکم کنید.

۵. اقلام را به آرامی در جعبه‌های کوچک‌تر قرار دهید، مطمئن شوید که برای محافظت بیشتر، فضای اضافی را با بالشتک، روزنامه یا پلاستیک حباب‌دار پر کنید.

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی مثل بشقاب و لیوان

بشقاب‌ها باید به صورت عمودی در جعبه‌های کوچک تا متوسط ​​که با کاغذ بسته بندی مچاله شده در پایین و بالا پوشانده شده‌اند بسته بندی شوند. هر بشقاب را در پوشش حباب‌دار بپیچید و با نوار چسب محکم کنید. کاغذ را بین صفحات ایستاده قرار دهید.

لیوان‌ها را به صورت جداگانه با کاغذ بسته بندی بپیچید و کاغذهای مچاله شده را داخل قطعات بزرگ قرار دهید تا فضای خالی کم شود. جعبه‌های کوچک یا متوسط ​​را با کاغذ بسته بندی فراوان در بالا و پایین بسته قرار دهید. فضاهای اطراف لیوان‌ها را نیز با کاغذ بپوشانید و تا حد امکان احتمال جابجایی وسایل داخل جعبه را کاهش دهید. سنگین‌ترین اقلام را در پایین جعبه و قطعات سبک‌تر را در بالا قرار دهید.


همچنین بخوانید: بهترین پیج های لوازم آرایش در اینستاگرام

بسته بندی تلویزیون برای جابجایی

دانستن نحوه بسته بندی تلویزیون برای جابجایی بدون خطر شکستگی دشوار است. به هر حال، هیچ کس نمی‌خواهد زمان و پول خود را برای خرید یک تلویزیون جدید تلف کند.

در حالی‌که بسیاری از ما به نگه داشتن بسته بندی اصل تلویزیون فکر نمی‌کنیم، استفاده از جعبه اصلی تلویزیون شما یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از آن در حین جابجایی است. با این حال، اگر جعبه پاره شده است یا قبلاً آن را دور انداخته‌اید، راه‌های زیادی برای بسته بندی تلویزیون بدون جعبه اصلی آن وجود دارد:

۱. تمام کابل‌ها، سیم‌ها و سایر لوازم جانبی متصل به دستگاه خود را بردارید. آن‌ها را در بسته بندی حباب‌دار بپیچید و روی آن‌ها برچسب بزنید، آن‌ها را در یک کیسه یا جعبه جداگانه قرار دهید تا در حین حرکت در کنار هم قرار گیرند.

۲. برای محافظت از خود صفحه نمایش در برابر خط و خش، با استفاده از نوار بسته بندی برای محکم کردن آن، پوشش حبابی را دور صفحه بپیچید تا یک مانع اضافی ایجاد کنید.

۳. سپس، یک پتوی ضخیم را دور صفحه و پایه بپیچید و آن را با یک طناب کوچک یا نخ ضخیم محکم کنید.

بسته بندی کالاهای برقی برای ارسال

موارد فوق در مورد کالاهای الکتریکی مانند توستر، تجهیزات کامپیوتری یا سایر لوازم آشپزخانه و خانه نیز صدق می‌کند. اطمینان حاصل کنید که آن‌ها در لایه‌های محافظ پیچیده شده‌اند تا از خط و خش جلوگیری شود و در جعبه‌های کوچک‌تر بسته بندی شوند تا از هرگونه شکستگی جلوگیری شود.

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی مثل قاب عکس

قاب عکس‌ها باید در جعبه‌های کوچک تا متوسط ​​با کاغذ قرار داده شوند، و اگر بزرگتر از ۸ اینچ باشند، با کاغذ مچاله شده در بین هر قطعه قرار گیرند. قاب‌ها را در کاغذ بسته بندی بپیچید. قاب‌های بالایی با کاغذ بسته بندی بیشتر برای اطمینان از این‌که اقلام در جعبه حرکت نمی‌کنند. هنگام جابجایی نقاشی‌ها و تصاویری که اندازه آن‌ها بیش از ۳ فوت است، باید آن‌ها را با یک پتوی ضخیم محکم، سپس بسته بندی و جداگانه منتقل کنید.

نحوه بسته بندی لامپ

لامپ‌های شکستنی باید به‌طور جداگانه با مقدار زیادی کاغذ بسته بندی شوند (سمت صاف رو به پایین). در صورت لزوم می‌توان پایه‌ها را در یک جعبه بزرگ قرار داد و در صورت لزوم از پوشش حباب‌دار استفاده کرد.

پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان خود را ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند و کمترین هزینه پستی را متحمل شوند.

با ثبت فروشگاه در پادروشاپ به لیستی از شرکت‌های پستی دسترسی دارید و می‌توانید هزینه ارسال از طریق هر کدام از آنها را ببینید. در فروشگاه ساز پادروشاپ شما می‌توانید سفارش مشتریان خود را به صورت تکی یا انبوه ارسال کنید. در ضمن برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی را ندارید و بسته‌های شما توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر شما جمع‌آوری می‌شود.

اگر در اینستاگرام صاحب فروشگاه هستید و برای مدیریت سفارشات و افزایش فروش به دنبال روشی کارآمد می‌گردید، در پادروشاپ ثبت نام کنید.

نکات بسته بندی وسایل شکستنی

در ادامه ۱۲ نکته بسته بندی وسایل شکستنی را به شما ارائه می‌دهیم.

۱. از جعبه‌های کوچکتر برای اقلام شکننده سنگین استفاده کنید

جابجایی جعبه‌های کوچک آسان‌تر است و کمتر امکان تکان خوردن وسایل در داخل آن‌ها هنگام جابجایی وجود دارد. مطمئن شوید که هر فضای اضافی را با بالشتک‌های زیاد پر کنید.

۲. هرگز از جعبه‌های شل و ول استفاده نکنید

هرچه جعبه ضخیم‌تر و محکم‌تر باشد، بهتر است. اگر جعبه‌ای قبل از قرار دادن چیزی در داخل آن شکسته یا آسیب دیده شده، از آن استفاده نکنید. ایمن بودن بهتر از متاسف بودن است!

۳. پایین جعبه را با نوارهای چسب اضافی محکم کنید

نوارهای اضافی چسب به پشتیبانی بهتر جعبه کمک می‌کند و از خم شدن در زیر وزن محتویات آن جلوگیری می‌کند.

۴. قسمت پایین جعبه را با مواد بسته بندی نرم بپوشانید

می‌توانید از کاغذ بسته‌بندی، نایلون حباب‌دار، فوم یا حتی حوله‌ها برای بالشتک کردن ته جعبه استفاده کنید. سپس، هنگامی که همه چیز بسته بندی شد، فضاهای خالی باقی مانده را پر کنید.

۵. سنگین‌ترین اقلام را در پایین بسته بندی کنید

همه اقلام را از بزرگ‌ترین به کوچک‌ترین لایه بچینید تا پایه جعبه به خوبی پشتیبانی شود و اقلام کوچک‌تر خرد نشوند.

۶. از جداکننده‌ها برای شیشه‌ها استفاده کنید

می‌توانید تقسیم‌کننده‌های مقوایی برای جعبه‌ها یا حتی جعبه‌های مخصوص برای ابزارهای بنیادی خریداری کنید که از قبل با تقسیم‌کننده‌هایی همراه هستند تا از جابجایی و برخورد هر کالا با قطعات دیگر جلوگیری شود.

۷. اقلام توخالی را با کاغذ بسته بندی پر کنید

لیوان‌ها، کوزه‌ها و هر وسیله دیگری که فضای خالی دارند باید با کاغذ بسته‌بندی پر شوند تا ارتعاشات نرم شوند.

۸. هر مورد و تکه را بپیچید

همه چیز از لیوان‌ها و بشقاب‌ها گرفته تا وسایل تزئینی شکننده باید بر اساس اندازه، شکل و جنس به صورت جداگانه بسته بندی شوند. تکه‌های شل مانند درب‌ها را بردارید و آن‌ها را جداگانه بپیچید. ظریف‌ترین اقلام، مانند چینی، باید در بسته بندی حباب‌دار پیچیده و با نوار چسب محکم شوند. همچنین، این اقلام را به تنهایی در جعبه‌های کوچک‌تر جدا کنید، نه اینکه آن‌ها را با موارد زیاد دیگر روی هم قرار دهید.

۹. از مقدار زیادی نوار چسب استفاده کنید

اقلام شکننده را در کاغذ بسته بندی یا بسته بندی حباب‌دار با مقدار زیادی نوار چسب محکم کنید تا بسته بندی دست نخورده بماند و اقلام زیر آن در طول حرکت جابجا نشوند. نوار چسب از اقلام پشتیبانی بسیار بیشتری می‌کند.

۱۰. به وضوح اقلام شکننده را برچسب بزنید

هر جعبه‌ای که حاوی اقلام شکننده است باید به وضوح برچسب گذاری شود. این جعبه‌ها را در یک قسمت جداگانه قرار دهید و به پست بگویید که باید با احتیاط با آن‌ها رفتار کنند، بنابراین آن‌ها می‌دانند که مراقب آن جعبه‌ها باشند و متناسب با آن، آن‌ها را در کامیون بسته‌بندی کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بسته بندی وسایل شکستنی برای پست

    اگر قصد دارید بسته بندی وسایل شکستنی خود را برای پست یا سایر شرکت‌های حمل و نقل کالا انجام دهید، در ادامه نکاتی را به شما متذکر می‌شویم.

    • همیشه روی جعبه‌های خود برچسب بزنید: به راحتی می‌توانید فراموش کنید که هر کالا را دقیقاً کجا قرار داده‌اید تا بدانید هنگام حمل آن‌ها به خانه جدید مراقب باشید. از برچسب «شکستنی» برای واضح کردن آن استفاده کنید یا برچسب‌های قابل توجهی را روی جعبه اضافه کنید تا بی‌احتیاط رها نشوند یا جابجا نشوند. همچنین ایده خوبی است که مشخص کنید جعبه باید به کدام سمت بالا یا پایین حمل و جابجا شود.
    • همه چیز را جدا نگه دارید: به جای این‌که به سادگی تمام قطعات شکننده خود را در یک جعبه بیندازید، آنها را تا حد امکان جدا نگه دارید و جداگانه بپیچید تا از هرگونه ترک یا شکستگی جلوگیری کنید. در حالی‌که قرار دادن وسایل مشابه در یک جعبه اشکالی ندارد، اجسام سنگین را بالای آن قرار ندهید. این نه تنها به ایمن نگه داشتن اقلام شکننده کمک می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا ببینید همه چیز را در کجا قرار دهید.
    • در فرآیند بسته بندی عجله نکنید: شکی نیست که جابجایی یکی از استرس‌زاترین رویدادهای زندگی است، اما وقتی نوبت به بسته بندی وسایل شکننده می‌رسد، مهم است که وقت خود را صرف کنید.

    سوالات متداول

    در ادامه قصد داریم به رایج‌ترین سوالات درباره بسته بندی وسایل شکستنی پاسخ دهیم.

    منبع:

    megansmoving

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.