آموزش راه اندازی آنلاین شاپ استیکر و برچسب

0

شاید راه اندازی آنلاین شاپ استیکر از نظر خیلی از افراد شغلی کم درآمد باشد اما اگر یک نگاه اجمالی به گوشی، لپ‌تاپ و یا تبلت نسل جدید بیندازید، به احتمال زیاد شاهد انواع و اقسام استیکر خواهید بود که به وسایل شخصی خود چسبانده‌اند و هر کدام دارای معنی خاصی برای آنها است. این روزها بازار استیکر داغ شده و راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر یکی از کسب‌وکارهای نه‌چندان سخت اما پردرآمد است.

فروش آنلاین استیکر یک راه‌حل خلاقانه و جدید برای کسب درآمد است که به سرمایه چندانی نیاز ندارد. در این مطلب از پادرو صفر تا صد راه اندازی آنلاین شاپ استیکر را معرفی می‌کنیم و چگونگی طراحی سایت فروشگاهی استیکر توسط یک فروشگاه ساز را توضیح می‌دهیم.

چرا فروش آنلاین استیکر سودآور است؟

اگر راه‌ اندازی کسب‌وکار آنلاین را تجربه کرده باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که چالش‌های مختلفی مثل استخدام تیم تولید محتوا، تولید محصول، سرمایه اولیه و… حسابی پردردسر است. اما راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر از این قاعده پیروی نمی‌کند و کار راحتی است. دلایل متعددی برای ساخت و طراحی سایت فروشگاهی استیکر و سودآوری این کسب‌وکار وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  • سرمایه و هزینه‌ اولیه پایین: شروع هر کسب‌وکاری نیاز به یک سرمایه اولیه دارد که اغلب مبلغ کمی نیست. بسیاری از افراد برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید به سرمایه‌گذار یا وام‌های بانکی نیاز دارند اما فروش اینترنتی استیکر یک کسب‌وکار بسیار کم‌هزینه محسوب می‌شود.
  • حاشیه سود بالا: با توجه به اینکه هزینه تولید استیکر بسیار کم است، می‌توان گفت که فروش این برچسب تزئینی حاشیه سودی نزدیک به 80% دارد که رقم بالایی است.
  • کسب‌وکار ساده: تولید انواع برچسب و استیکر کار آسانی است و یادگیری آن حتی برای مبتدیان هم ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که طرح‌های سفارش خود را انتخاب کنید و آن‌ها را به فروش برسانید.
  • کسب درآمد با لپ‌تاپ: راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر نیازی به هزینه اجاره یا خرید مغازه فیزیکی، نیروی انسانی، هزینه‌های آب، برق، گاز و… ندارد. فروشگاه آنلاین به شما کمک می‌کند که با کم‌ترین هزینه و به کمک لپ‌تاپ خود، در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی مشتریان باشید.
  • رشد تقاضا: رشد روزافزون تقاضای خرید انواع استیکر و برچسب‌های تزئینی، این بیزینس را به یک بیزینس موفق تبدیل کرده است. این افزایش تقاضا یکی از دلایل مهم برای سودآور بودن این کسب‌وکار است.
آنلاین شاپ برای فروش اینترنتی استیکر

چگونه استیکر چاپ کنیم و بفروشیم؟

بعد از اینکه نوع استیکر و بیزینس پلن تعیین شد، باید دنبال روش‌های چاپ استیکر باشید. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی استیکر، طرح‌های خود را برای پرینت به چاپخانه‌هایی می‌سپارند که دستگاه پرینتر حرفه‌ای دارند. موارد مهم در روند ساخت و چاپ استیکر عبارت است از:

انتخاب نوع کاغذ: کاغذ مناسب استیکر باید نازک، مات یا گلاسه، مقاوم در برابر شرایط بیرونی و بدون لمینیت باشد.

پرینتر مناسب: چاپ استیکر با پرینترهای مختلف امکان‌پذیر است که شامل پرینتر معمولی، سالونت و اکوسالونت می‌شود. هرکدام از این دستگاه‌ها، قابلیت چاپ نوعی استیکر با کیفیت‌های مختلف را دارند. دستگاه‌های سالونت و اکوسالونت با کیفیت‌ترین محصولات را به شما ارائه می‌دهند.

فرآیند برش: برش استیکرهای چاپ شده هم باید توسط دستگاه مخصوص برش در چاپخانه انجام شود. البته اگر بودجه کافی داشته باشید، خودتان می‌توانید این دستگاه را برای کسب‌وکارتان تهیه کنید.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر

در این قسمت یک راهنمای صفر تا صدی از مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر به شما ارائه می‌کنیم تا خیلی اصولی و درست در این مسیر قدم بردارید:

1. آنالیز بازار و تعیین بیزنس پلن: نوع محصول را انتخاب کنید

اولین گام در راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر و یا هر کسب‌وکار دیگری، داشتن یک بیزینس پلن از تمام بخش‌های کار اهمیت زیادی دارد. شما باید استراتژی خود را مشخص کنید و با انتخاب نوع محصول برای فروشگاه کارتان را شروع کنید. استیکرهای موجود در بازار به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. برخی از استیکرها با طرح‌های متنوع و فانتزی هستند و برخی جنبه غیرتزئینی دارند و به عنوان برچسب روی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حالا تصمیم‌گیری با شماست؛ آیا قرار است آنلاین شاپ استیکرتان محلی برای فروش استیکرهای دیواری برای دکوراسیون فضای خانه و اداره باشد یا قرار است استیکرهای کوچک فانتزی و برچسب‌های غیرتزئینی عمده بفروشید؟

در این مرحله با آنالیز کسب‌وکار رقبا می‌توانید شناخت بهتری نسبت به نقاط قوت و ضعف بازار داشته باشید و برای ارائه بهتر محصولات استراتژی درستی تدوین کنید تا سراغ محصولات درست بروید.

2. نوع خدمت فروشگاه آنلاین را تعیین کنید

به‌طورکلی در فروش آنلاین استیکر دو نوع خدمت مطرح می‌شود. در روش اول، شما می‌توانید راه تولید استیکر را یاد بگیرید و خودتان استیکرهای سفارشی مشتری طراحی و تولید کنید. در روش دوم می‌توانید مرحله تولید را هم از این چرخه حذف کنید و استیکرهای آماده را برای فروش در وب‌سایت خود قرار دهید.

هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. طبیعتا فروش استیکرهای آماده دردسر کم‌‌تری دارد اما ممکن است پاسخگوی درخواست‌های مشتریان نباشد، اما طراحی و تولید استیکر اختصاصی باعث می‌شود مشتریان ثابتی داشته باشید که سفارشات عمده و متنوعی به شما می‌دهند.

3. انتخاب مخاطب هدف

یکی از مراحل مهم در فروش اینترنتی استیکر، انتخاب مخاطب هدف است. اگرچه شما می‌توانید انواع و اقسام استیکر را برای طیف گسترده‌ای از مشتریان فراهم کنید اما در بازاریابی، کسب‌وکارهای موفق‌تر هستند که نیچ مارکتینگ می‌کنند.

در نیچ مارکتینگ شما بر یک دسته از مخاطب هدف یا پرسونای مشتری تمرکز می‌کنید و با این کار شانس موفقیت کسب‌وکارتان را افزایش می‌دهید.

فاکتورهایی مثل رده سنی، جنسیت، سلیقه، طرح‌های مذهبی، فانتزی، هنری و… از جمله مواردی هستند که با تعیین مخاطب هدف محدود می‌شوند.

به عنوان مثال این روزها دخترها و پسرها به‌دنبال برچسب‌های شخصیت‌هایی مثل گروه BTS و یا کاراکترهای محبوب کارتونی خود هستند و اگر شما بخواهید این دسته از مخاطبان را به عنوان هدف انتخاب کنید، شکل‌وشمایل استیکرهایی که تولید می‌کنید محدود به تقاضای این گروه است.

فروش آنلاین استیکر

4. طراحی یا انتخاب طرح استیکر

حالا که مخاطب هدف انتخاب شد، وقتش رسیده به منابع مختلف سر بزنید و طرح‌های متنوع استیکر را برای فروشگاه‌تان انتخاب کنید. شما می‌توانید برای انتخاب طرح از سایت‌های مثل Pinterest، Adobe Stock، Freepik، Instagram و منابع متفاوت دیگر استفاده کنید که تصاویر متنوع و باکیفیتی به مخاطبان ارائه می‌دهند.

علاوه‌ بر این شما می‌توانید از یک طراح گرافیست خلاق برای طراحی استیکرهای جذاب کمک بگیرید و در کسب‌وکارتان منحصربه‌فرد باشید.

5. روش تامین محصول برای سایت فروشگاهی استیکر

به‌طورکلی، تامین محصول یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بخش‌ها در تولید و فروش است. هرچقدر بتوانید محصولات را با قیمت و شرایط بهتری تهیه کنید، حاشیه سود و درآمد بیشتری خواهید داشت. برای نحوه تامین محصول در فروشگاه آنلاین استیکر چند راه‌حل به شما پیشنهاد می‌کنیم که براساس شرایط و استراتژی خود می‌توانید یک یا چند مورد از آن‌ها را انتخاب کنید.

روش‌های تامین محصول برای فروشگاه آنلاین استیکر به شرح زیر است:

۱. دراپ شیپینگ: اولین و ساده‌ترین روش دراپ شیپینگ است. در این روش شما می‌توانید استیکرها و محصولات کارگاه‌های تولیدی دیگران را در وب‌سایت خود ارائه دهید. برای این کار هم دو روش وجود دارد، اولین روش این است که با سرمایه‌ای که مدنظر دارید به شرکت‌های چاپ، سفارش چاپ چند مدل استیکر مختلف بدهید و کار را شروع کنید.

راه دوم این است که بدون صرف هزینه، با تولیدکننده مذاکره کنید و عکس محصولات را در وب‌سایت خود قرار دهید و پس از دریافت سفارش، ارسال مستقیماً از کارگاه صورت بگیرد. در روش دوم تنوع بیشتری در ارائه محصولات خواهید داشت و همزمان نیازی به سرمایه زیاد ندارید.

۲. همکاری در فروش:دومین روش، همکاری در فروش با وب‌سایت‌های مشهوری مثل دیجی کالا است. در این روش شما استیکرهای موجود در وب‌سایتی مثل دیجی کالا را در وب‌سایت خود قرار می‌دهید و مشتریان را به صفحه فروش در دیجی‌کالا هدایت می‌کنید. با هدایت مشتریان به وب‌سایت اصلی، مبلغی تحت عنوان پورسانت فروش، دریافت خواهید کرد.

۳. تولید شخصی استیکر و خرید دستگاه چاپ: سومین راه تامین استیکر برای افرادی است سرمایه کافی برای خرید دستگاه و تولید استیکر را دارند. اگر پس از مدتی از روش‌های بالا کسب‌وکارتان رونق گرفت، می‌توانید سراغ سرمایه‌گذاری‌های بیشتری بروید و با خرید دستگاه چاپ، خودتان استیکرها را تولید کنید. اگرچه در این روش، هزینه اولیه زیاد است اما چاپ و تولید استیکرها در طولانی‌مدت منجر به افزایش حاشیه سودتان خواهد شد.

6. برآورد هزینه‌های آنلاین شاپ استیکر

اگر چه هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی نسبت به فروشگاه حضوری کمتر است اما به هر حال باید هزینه‌های شروع کار را برآورد کنید. این هزینه‌ها شامل هزینه تامین موجودی، سفارش استیکر به کارگاه‌های تولید، هزینه ارسال سفارشات، هزینه تامین لوازم بسته‌بندی، ساخت وب‌سایت و… است.

7. ساخت فروشگاه اینترنتی استیکر در اینستاگرام

راه اندازی آنلاین شاپ استیکر در اینستاگرام اولین گام و ساده‌ترین راهی است که شما را به درآمد می‌رساند. برای این کار کافی است یک حساب کاربری اینستاگرام بسازید تا به میلیون‌های مشتری در کل کشور دسترسی داشته باشید. ساخت اکانت در اینستاگرام رایگان است و تنها نکته مهم در این مرحله، توجه به تولید محتواست که تاثیر زیادی روی فروش‌تان خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام ساخت و تولید محتوای پیج اینستاگرامی فروش استیکر به این موارد توجه کنید:

  • ­نام اکانت مطابق نام فروشگاه اینترنتی باشد.
  • عکس پروفایل، تصویری از لوگو یا یک تصویر مرتبط به کسب‌وکارتان باشد.
  • اطلاعات پیج مثل شماره تماس، ایمیل، آدرس سایت و… به‌طور کامل در قسمت بایو درج شود.
  • تولید محتوا و توضیحات محصول با روش‌های حرفه‌ای صورت بگیرد. با معرفی کامل محصولات در استوری و پست‌ها و ارائه عکس باکیفیت از هر استیکر، مشتریان راحت‌تر از شما خرید می‌کنند.
  • پاسخگویی به مشتریان و راهنمایی آن‌ها در مسیر خرید، یکی از راه‌های موفقیت در فروش اینستاگرامی است.

8. راه اندازی سایت فروشگاهی استیکر

اگر قرار است فقط یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، وب‌سایت نقش ویترین فروشگاه شما را ایفا می‌کند. این مرحله، آخرین مرحله از فرایند راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر است که اهمیت زیادی دارد. فرآیند معرفی محصولات، اطلاع‌رسانی‌ها و … در وب‌سایت باید آنقدر کامل باشد که مشتری خیلی راحت به مرحله خرید هدایت شود.

علاوه‌ بر این، بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و سئو سایت فروشگاهی، تاثیر زیادی بر موفقیت کسب‌وکار شما دارد، چرا که مشتریان بالقوه را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

با داشتن سایت فروشگاهی استیکر به کمک پادروشاپ، کافی است عکس و توضیحات محصول را بنویسید و نگران بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو نباشید.

ساخت سایت فروشگاهی استیکر با پادروشاپ

در گذشته، ساخت وب‌سایت یکی از کارهای سخت و پرهزینه محسوب می‌شد که فقط توسط متخصصان قابل اجرا بود اما در سال‌های اخیر، فروشگاه‌ سازهای اینترنتی این کار را برای همه امکان‌پذیر کرده‌اند. فروشگاه‌سازهایی مانند پادروشاپ، به شما این امکان را می‌دهند که در عرض چند دقیقه و بدون نیاز به هیچ‌گونه تخصصی، فروشگاه اینستاگرامی خودتان را بسازید و از تمام امکانات بهره‌مند شوید.

پادروشاپ یک پلتفرم آنلاین ساخت فروشگاه اینستاگرامی و مدیریت سفارشات است که برای استفاده از امکانات آن، کافی است عضو سایت شده و پیج اینستاگرام‌تان را به وب‌سایت متصل کنید. این پلتفرم با ارائه چند پلن با هزینه‌های مختلف، به کسب‌وکار این امکان را می‌دهد که متناسب با نیاز خود هزینه کند. از جمله امکانات پادروشاپ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • مدیریت سفارشات با موبایل
  • آموزش رایگان استفاده از فروشگاه‌ساز
  • ارائه درگاه پرداخت امن
  • امکان دریافت گزارش‌های فروش
  • نمایش موجودی و قیمت محصولات
  • جمع‌آوری و ارسال مرسوله‌ پستی
  • امکان اتصال به سایت ترب
  • معرفی اقلام پرفروش در وب‌سایت
  • بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو

سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر

آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر سودآور است؟

بله، با توجه به اینکه تولید استیکر یک کار ساده و کم‌هزینه است، حاشیه سود این بیزینس حدود 80% است. عدم‌نیاز به فروشگاه فیزیکی، عدم‌نیاز به نیروی انسانی و هزینه‌های انبارداری و… از جمله مواردی هستند که سود این کسب‌وکار را افزایش می‌دهند.

چه روش‌هایی برای تامین استیکر برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد؟

دراپ شیپینگ از طریق سفارش تولید استیکر به کارگاه‌های چاپ و یا ارائه محصولات تولیدی در وب‌سایت، همکاری در فروش، خرید دستگاه جهت طراحی و تولید استیکر روش‌های تامین محصولات هستند. کسب‌وکارهای نوپا بهتر است از روش اول برای شروع استفاده کنند.

بهترین راه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر چیست؟

استفاده از فروشگاه‌سازی مثل پادروشاپ به شما کمک می‌کند که با کم‌ترین هزینه و در عرض چند دقیقه فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی اختصاصی خود را بسازید، بدون اینکه به دانش فنی نیاز داشته باشید. این پلتفرم تمام امکانات موردنیاز برای مدیریت سفارش‌ها را، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.