هرچیزی که باید درباره نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی بدانید

0

اگر به فکر راه‌اندازی یک آنلاین‌شاپ هستید، احتمالاً به نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی فکر کرده‌اید. نحوه تامین کالا فرآیندی دارد که باید پیش از راه‌اندازی یک فروشگاه به همه مراحل آن آگاه باشید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و روش‌های آن را نیز بررسی کنیم. اگر شما نیز در فکر راه‌اندازی و نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی اینترنتی خود هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی

برای اینکه از ایده ایجاد یک فروشگاه اینترنتی به سمت راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین خود حرکت کنید، باید مراحل مختلفی را طی کنید. یکی از مهم‌ترین گام‌ها نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی است. پس از آن یافتن تأمین‌کنندگان قابل اعتماد برای محصولات خود اهمیت پیدا می‌کند. بدون تأمین‌کننده شما نمی‌دانید که محصولات خود را از کجا تهیه کنید. همچنین آشنایی با تأمین‌کننده‌ها باعث می‌شود تا اطلاع دقیقی از قیمت‌ها داشته باشید.

زمانی که ایده یک تجارت الکترونیک شکل می‌گیرد باید چند قدم اصلی را برای رسیدن به هدف نهایی طی کنید. یکی از مهم‌ترین این مراحل نحوه تامین کالا برای پیچ فروشگاهی است.

مراقب سودجویان و کلاهبرداران باشید

راه اندازی فروشگاه اینترنتی یک تجارت واقعی است. با این حال، به دلایلی، تعداد زیادی از مردم بر این باورند که صرفاً «باز کردن» یک فروشگاه آنلاین آن‌ها را ثروتمند و مستقل می‌کند. در نتیجه آن‌ها همیشه به دنبال راه‌های آسان برای باز کردن یک فروشگاه آنلاین و تامین محصولات خود هستند. این تفکر توسط کلاهبرداران به خوبی شناخته شده است. بنابراین آن‌ها همیشه در کمی هستند تا بتوانند در این زمینه کسانی که در آغاز شروع یک کسب‌وکار هستند را فریب دهند. بنابراین قبل از تهیه و خرید کالا، همه موارد را بررسی کنید.

یکی از متداول‌ترین کارهایی که این سودجویان انجام می‌دهند آن است که خود را به عنوان تولیدکننده معرفی می‌کنند. همچنین سعی می‌کنند با کاهش قیمت شما را به خرید محصول خود ترغیب کنند. بنابراین پیش از آنکه به نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی بپردازیم باید کمی درباره کلاهبرداران اطلاعات داشته باشید.

تأمین‌کننده باید شریک مورد اعتماد شما باشد

در هنگام یادگیری نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی، تأمین‌کننده باید شریک مورد اعتماد شما باشد. خیلی از افراد در این مسیر فقط قصد خالی کردن کیف پول شما را دارند.

ثبت کسب‌وکار اولین قدم برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

قبل از اینکه بتوانید این کار را انجام دهید، باید کسب‌وکار خود را به طور رسمی ثبت کنید. این معمولاً یک فرآیند آسان است  و هزینه زیادی ندارد. با این حال این یک گام بسیار مهم است. هنگامی که کسب‌وکار شما ثبت شد، یک نام تجاری رسمی و شماره پرونده ثبتی یا مالیاتی دارید (این در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است). با این جزئیات ثبت نام، اکنون می‌توانید با عمده‌فروشان و توزیع‌کنندگان تماس بگیرید.

در صورتی که کسب‌وکار شما ثبت شده باشد، خیلی راحت‌تر می‌توانید با عمده‌فروشان ارتباط برقرار کنید. زیرا آن‌ها به راحتی به شما اعتماد کرده و معامله انجام می‌شود. البته این مورد در کشورهای مختلف متفاوت است. برای مثال در ایران ارتباط با تولیدکننده راحت‌تر است.

تأمین کالا از عمده‌فروشان

در شروع فعالیت یک کسب‌وکار، معمولاً خرید کالا به صورت جزئی‌تر انجام می‌شود. بنابراین نیاز به یادگیری نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی نیز همچنان حس نمی‌شود. با این وجود، شما باید تولیدکننده یا فروشنده‌هایی را پیدا کنید که در مقیاس پایین نیز کالای خود را به شما عرضه می‌کنند. به طور کلی عمده‌فروشان همان‌طور که از نام آن‌ها برمی‌آید، کالاهای خود را به صورت عمده و با اندازه زیاد به خریداران ارائه می‌کنند.
به این معنی که کمتر از یک مقداری به فروش نمی‌رسد. معمولاً مکان‌هایی که عمده‌فروشان یک محصول قرار دارند مشترک است. یعنی شما می‌توانید با مراجعه به بورس یک کالا، عمده‌فروشان آن را نیز پیدا کنید و کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

تامین کالا برای پیج فروشگاهی

عمده‌فروشان کالای خود را به قیمت پایین‌تر از فروشنده‌ها و حجم زیاد به فروش می‌رسانند. بنابراین به‌صرفه‌تر است که افراد از عمده‌فروشان خرید کنند تا هنگام فروش، سود بیشتری ببرند. با این حال هنگام شروع کار ممکن است خیلی نتوان کالاهای زیادی تهیه کرد. این روند باید به صورت تدریجی افزایش پیدا کند.

در شروع فعالیت یک کسب‌وکار معمولاً خرید کالا به صورت جزئی‌تر انجام می‌شود. بنابراین باید تولیدکننده یا فروشنده‌هایی را پیدا کنید که در مقیاس پایین نیز کالای خود را به شما عرضه می‌کنند

تأمین کالا از مغازه‌دارها

یکی از روش‌های معمول نیز در راستای نحوه تامین کالا برای پیچ فروشگاهی، خرید از مغازه‌دارهاست. شما می‌توانید با مغازه‌دارهای مختلف گفتگو کرده و با برخی از آن‌ها که شرایطشان متناسب با شما بود، همکاری کنید. این همکاری می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد که همه آن‌ها توسط طرفین مشخص می‌شود. برای مثال برخی ترجیح می‌دهند، کالا را نزد مغازه‌دار نگه دارند و هنگامی که فروخته شد آن را برای مشتری ارسال کنند. همان‌طور که اشاره شد همه این شرایط را باید فروشنده و خریدار مشخص کند.

مراجعه به نمایشگاه‌های تجاری

راه دیگر در مسیر بررسی نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی و همچنین برای یافتن توزیع‌کنندگان واقعی، رفتن به نمایشگاه‌های تجاری است. این نمایشگاه‌ها معمولاً در هر حوزه‌ای چندین بار در سال برپا می‌شوند. شما نیز از بازارهای صنایع دستی دیدن کنید، جایی که تولیدکنندگان کوچک بی‌شماری را خواهید یافت که ممکن است مایل باشند با شما همکاری کنند تا مخاطبان بیشتری پیدا کنند. با فروشندگان صحبت کنید و تولیدکننده را پیدا کنید. خیلی اوقات در این نمایشگاه‌ها اگر پیگیر فروشنده‌ها باشید، با تولیدکننده و عمده‌فروشان زیادی ملاقات خواهید کرد. مراجعه به نمایشگاه‌ها نیز جزء بهترین روش‌ها در راستای نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی محسوب می‌شود.

نمایشگاه‌های تجاری بهترین مکان برای یافتن رقبا نیز هست. زیرا علاوه بر فروشنده‌ها شما خریداران را نیز مشاهده خواهید کرد. آن‌ها نیز همانند شما سعی می‌کنند با عمده‌فروش‌ها و تولیدکنندگان ارتباط برقرار کنند. این موضوع به شما کمک می‌کند که با رقبا و نیاز آن‌ها آشنا شوید.

یکی از بهترین‌ روش‌ها برای یافتن توزیع‌کنندگان واقعی، رفتن به نمایشگاه‌های تجاری است.

مراجعه به وب‌سایت شرکت‌ها

به جرأت می‌توان گفت شرکت‌های معتبر همگی دارای وب‌سایت هستند. بنابراین سفارش از طریق وب‌سایت جزء روش‌های نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی محسوب می‌شود. در وب‌سایت شرکت‌ و برندها نیز همه اطلاعات لازم برای برقراری ارتباط با آن‌ها قرار دارد. برای مثال اگر شما به فکر راه انداختن کسب‌وکار آنلاین خود هستید و می‌دانید که کدام کارخانه یا شرکت‌ها محصول مورد نظر شما را دارند، مراجعه به وبسایت فروشگاه اینترنتی و تماس مستقیم با آن‌ها مطمئن‌ترین روش است. این کار باعث می‌شود شما به طور مستقیم با کارشناسان فروش آن شرکت در ارتباط باشید و همه اطلاعات لازم را از آن‌ها کسب کنید.

گرفتن نمایندگی برندها

گرفتن نمایندگی شرکت‌ها یکی دیگر از راه‌های نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی است. این راه ممکن است در ابتدای مسیر از نظر اداری و رسیدن به توافق چالش‌هایی داشته باشد. اما بدون شک یکی از بهترین و البته مطمئن‌ترین راه‌ها برای تامین کالاست. زیرا دیگر از طرف خود آن شرکت، کالاهای لازم برای شما ارسال می‌شود و دیگر نیازی خود برای تامین محصول کار اضافه‌ای انجام دهید.

در صورتی که آن نمایندگی نیز مربوط به برند معتبر و پرطرفداری باشد نیز در فروش شما تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت. همچنین می‌توانید کالاها را با هزینه کمتری دریافت و سپس با هزینه بالاتر به مشتریان بفروشید. در صورتی که قصد کسب نمایندگی خاصی را دارید باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید تا بتوانید موفق به دریافت نمایندگی یک برند معتبر بکنید.

خرید از فروشگاه‌های آنلاین

یکی از روش‌هایی که امروزه خیلی از افراد هنگام بررسی نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی خود از آن استفاده می‌کنند، خرید از فروشگاه‌های آنلاین دیگر است. برای مثال اگر فروشنده‌ای را پیدا کرده‌اید که کالای مورد نظر شما را با قیمت پایین به فروش می‌رساند، می‌توانید با خرید عمده از آن، همان محصول را با قیمت بالاتر به فروش رسانده و حاشیه سود خود را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    یکی دیگر از این راه‌ها در راستای نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی خرید از پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مشهور همانند دیجی کالاست. البته این کار ممکن است سود زیادی به دنبال نداشته باشد، اما در هنگام شروع فعالیت اگر بودجه کمی دارید، این می‌تواند راه موقتی شما باشد.

    اهمیت انبارداری در نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی

    تا به اینجا با نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی آشنا شدید. همان‌طور که اشاره شد کسب‌‌وکارهای آنلاین در آغاز فعالیت خود سعی می‌کنند که مقدار کالایی که تهیه می‌کنند، کم باشد. این موضوع باعث می‌شود تا فروش آن‌ها دوباره کالاهای جدید تهیه کنند. اما مسئله‌ای که در این میان مطرح می‌شود، انبارداری و نگهداری کالاست. زیرا باید فضای کافی برای نگهداری محصولات را داشته باشند. مخصوصاً در شرایطی که کالاها حجم زیادی اشغال کنند. بنابراین اگر قصد پیروی از اصول نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی را دارید، به فضایی نگه داشتن آن بیندیشید.

    اهمیت انبارداری در نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی

    مدیریت لجستیک و حمل‌ونقل کالا

    مدیریت لجستیک فرآیند مدیریت استراتژیک تدارکات، جابه‌جایی و ذخیره‌سازی مواد، قطعات و موجودی نهایی (و جریان اطلاعات مربوطه) از طریق سازمان و کانال‌های بازاریابی آن است، به گونه‌ای که سود فعلی و آتی از طریق هزینه به حداکثر برسد. در هر سازمانی که بخشی از آن مربوط به حمل‌ونقل کالاست باید یک مدیر لجستیک بر کارها نظارت داشته باشد. یک مدیر لجستیک یا مدیر زنجیره تأمین، مسئول توزیع، جابه‌جایی و ذخیره‌سازی منابع شرکت است. وظایف اصلی مدیران لجستیک شامل بررسی بودجه، پردازش محموله‌ها و ساخت مسیرهای تحویل است.

    جمع‌بندی

    • نحوه تامین کالا برای پیچ فروشگاهی روش‌های مختلفی دارد که صاحبان کسب‌وکار باید متناسب با شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کنند.
    • هنگام خرید و تأمین کالا یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه شود، فریب‌های سودجویان و کلاهبرداران است.
      • بنابراین پیش از نهایی شدن خرید باید تحقیقات لازم در ارتباط با فروشنده انجام شود.
    • یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها در راستای نحوه تامین کالا برای پیج فروشگاهی، مراجعه به وب‌سایت تولیدکنندگان است. البته این مورد به نوع محصولی که به فروش می‌رسد نیز بستگی دارد.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع

    shopfactory

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.