سئوی سایت فروشگاهی، 10 نکته بهینه سازی سایت برای گوگل

0

در دنیای پرسرعت امروزی و با رشد تکنولوژی‌های ارتباطی دیگر نمی‌توان به روش‌های سنتی برای فروش اکتفا کرد. به همین دلیل هم این روزها بسیاری از فروشگاه‌ها به استفاده از فضای اینترنت و راه اندازی وب سایت‌های فروشگاهی با استفاده از فروشگاه سازهای حرفه‌ ای یا سایت سازها روی آورده‌اند. درواقع این روش بسیار پردرآمد بوده و به مدیران فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند تا به جذب و اعتماد سازی بیشتر مشتریان بپردازند.

فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های فروشگاهی مانند یک ویترین مجازی هستند که با استفاده از یک طراحی زیبا و معرفی جذاب محصولات می‌توان در آنها به معامله پرداخت. برای بهبود میزان فروش و افزایش بازدید، شما نیاز دارید که از روش‌های مختلفی برای رشد وب سایت خود استفاده کنید. یکی از این روش‌ها سئوی سایت فروشگاهی یا بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی است که به دیده شدن در نتایج جستجو کمک بیشتری می‌کند.

این روش یکی از پربازده‌ترین روش‌هایی است که میزان بازدید از سایت شما را به شدت افزایش داده و نرخ بازگشت سرمایه در آن بسیار بالا است. ما در ادامه این مقاله از پادرو به تعریف سئو و اهمیت آن پرداخته و به 10 نکته برای بهینه سازی سایت برای گوگل می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

سئوی سایت فروشگاهی

سئو چیست و چرا سئوی سایت فروشگاهی مهم است؟

 سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، با هدف بهبود عملکرد وب سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و افزایش بازدید از این طریق صورت می‌گیرد. برای استفاده از سئو باید بدانید که فاکتورهای زیادی در سئو سایت تاثیر می‌گذارند . از کلمات به کار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر و غیره را می‌توانیم سئو بنامیم.

اهمیت سئوی سایت فروشگاهی از آن جهت است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مجموعه فعالیت‌هایی مانند طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی بتوانید تولید محتوایی انجام دهید که جایگاه بهتری در موتورهای جستجو و به خصوص گوگل به دست آورید تا از این طریق با دیده شدن در نتایج جستجو بازدید کنندگان شما بیشتر شده و میزان فروش و رشد کسب و کار شما هم بهتر شود.

درواقع کلماتی که در گوگل و دیگر موتورهای جستجو، توسط کاربران سرچ می‌شود، دارای اهمیت بالایی است و تجربه نشان می‌دهد که جذب بازدید کننده بیشتر از طریق گوگل می‌تواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند زیرا مردم به موتورهای جستجو بیشتر از تبلیغات مستقیم اعتماد دارند. به همین دلیل هم این روش بر دیگر روش‌های تبلیغی ارجحیت داشته و در بلند مدت هزینه بسیار کمی را برای یک فروشگاه اینترنتی به همراه دارد.

سئوی سایت فروشگاهی

10 نکته سئوی سایت فروشگاهی

استفاده صحیح از کلمات کلیدی برای سئوی سایت فروشگاهی

اولین نکته مهم در بهینه سازی سایت فروشگاه که به دیده شدن در نتایج جستجو کمک می‌کند، استفاده صحیح از کلمات کلیدی سایت فروشگاهی است. در انتخاب کلمات کلیدی دو نکته مهمی که برای سئوی سایت فروشگاهی اهمیت دارد، نام محصولات و انتخاب دسته بندی درست برای آنها است.

درواقع زمانی که شما از کلمات کلیدی سایت فروشگاهی به درستی استفاده می‌کنید؛ کلمه کلیدی جذاب برای محصول شما مانند یک آهنربا برای جذب مشتریان عمل کرده و از سوی دیگر، برای شما در فضای رقابتی آنلاین یک مزیت رقابتی به شمار می‌رود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کلمات کلیدی سایت فروشگاهی جایگاه ویژه‌ای در صفحات فروشگاهی دارند که باید بیشتر در صفحات تولیدی متمرکز باشند. موتورهای جستجوی گوگل و دیگر موتورها بر روی کلمات کلیدی که کاربران بیشتر جستجو می‌کنند اهمیت بیشتری می‌دهند و کاربران هم عمدتا برای پیدا کردن محصولات خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند.

    بنابراین بهتر است برای معرفی بهتر محصولات خود بر روی کلمات کلیدی سایت فروشگاهی در قسمت محصولات تمرکز داشته باشید.

    همچنین شما زمانی که لیستی از کلمات کلیدی را با توجه به این موضوع آماده کردید می‌توانید آنها را برای بهینه سازی سایت فروشگاه در قسمت‌های URL  و آدرس محصول، برچسب و عنوان، توضیحات متا دیسکریپشن، استفاده از تگ‌های هدینگ، استفاده از کلمه کلیدی در متن جایگزین (ALT) تصاویر محصول و توصیف و توضیح محصولات استفاده کنید.

    بهینه سازی ساختار سایت

    نکته مهم دیگری که در سئوی سایت فروشگاهی تاثیر بسیار زیادی دارد، رعایت ساختار مناسب سایت است. به عبارت دیگر نکته اصلی که یک سایت فروشگاهی را از دیگر سایت‌های فروشگاهی متمایز می‌کند، ساختار آن است. ساختار درواقع به معنای نحوه چیدن منوها و دسته بندی محصولات است.

    این چیدمان باید به نحوی باشد که بهترین تجربه کاربری را برای کاربران و مشتریان فراهم کند تا آنها برای خرید بعدی هم مراجعه کنند. در زمینه ساخت سایت رایگان فروشگاهی، یکی از بخش‌های مهمی که وجود دارد؛ پیاده کردن برد کرامب (BreadCrumb) در سایت است.

    بردکرامب (BreadCrumb) مسیر پیش روی کاربر را به او نشان می‌دهد و به او می‌گوید که در کدام بخش از یک وب سایت فروشگاهی قرار گرفته است. بخش مهم بعدی در ارتباط با ساختار سایت، بهینه سازی URL است.

    برای ساخت یک URL استاندارد شما باید بدانید که تا جایی که ممکن است باید کوتاه باشد و عبارات معنی دار نیز در آن وجود داشته باشد تا به موتور جستجوی گوگل و کاربران سایت محتوای مد نظر سایت شما را نشان بدهد. این کار به دیده شدن در نتایج جستجو کمک زیادی می‌کند.

    پیشنهاد می‌شود که سایت‌های فروشگاهی ایرانی به جای استفاده از عبارات فارسی، از عبارات انگلیسی معنی دار استفاده کنند. دقت داشته باشید که در ارتباط با سئوی سایت فروشگاهی بهتر است برای فیلتر و دسته بندی محصولات خود از URL پارامتر مناسب در آدرس آن استفاده کنید.

    سئوی سایت فروشگاهی

    تشویق خوانندگان به ثبت نظر و نشان دادن نظرات آنها در صفحه محصولات

    نکته دیگر برای سئوی سایت فروشگاهی که به دیده شدن در نتایج جستجو کمک می‌کند؛ نمایش نظرات کاربران است. در این زمینه شما باید در کنار قرار دادن بخشی برای ارائه نظرات مشتریان در ارتباط با هر محصول، مشتریان خود و کاربران را تشویق به نوشتن نظر کنید. این کار کمک می‌کند تا اعتماد مشتریان به شما بیشتر شده و سئوی فروشگاهی هم بهبود یابد.

    تامین امنیت سایت فروشگاه اینترنتی

    یک نکته دیگر در ارتباط با بهینه سازی و سئوی سایت فروشگاهی آن است که امنیت را برای سایت خود فراهم کنید. این کار نه تنها به دیده شدن در نتایج جستجو به دنبال گرفتن امتیاز مثبت از سمت گوگل، کمک می‌کند؛ بلکه برای کاربران هم بسیار اهمیت دارد.

    درواقع کاربرانی که وارد سایت فروشگاهی شما می‌شوند به قصد خرید می‌آیند و برای این کار نیاز دارند که به شما اعتماد کنند. برای ایجاد این اعتماد شما می‌توانید سایت خود را به لحاظ امنیتی بهینه کنید.

    از جمله روش‌ها برای ایجاد امنیت در سایت، استفاده از نماد اعتماد الکترونیک (e نماد) ، سازمان نظام صنفی رسانه کشور، نشان ملی ثبت رسانه‌های دیجیتال و روش مهم‌تر دیگر داشتن پروتکل امنیت https است. این موارد و رعایت آنها کمک می‌کنند تا اعتماد کاربران به وب سایت فروشگاهی شما بیشتر شود و امنیت سایت شما فراهم شده و سئوی سایت هم بهبود پیدا کند.

    سئوی سایت فروشگاهی

    استفاده از دامنه مناسب برای سایت فروشگاهی

    یکی از مواردی که برای موتورهای جستجو بسیار جذاب است، استفاده از دامنه مناسب است. دامنه خوب در ذهن مخاطبان شما ماندگار می‌شود و بهتر است کوتاه باشد.

    این دامنه باید نام کسب و کار شما یا موضوع سایت شما باشد. شاید بگویید که اسامی پرکاربرد و جذاب قبلا توسط افراد و شرکت‌های دیگر انتخاب شده‌اند؛ اما شما در این زمینه می‌توانید با کمی خلاقیت یک دامنه خوب برای خودتان پیدا کنید. انتخاب دامنه خوب به معنای امضای شما است و اتفاقات خوبی را برای برندتان و بیشتر دیده شدن آن به همراه دارد.

    طراحی ریسپانسیو سایت و همگام شدن با مخاطبان موبایلی

    برای بیشتر دیده شدن در نتایج جستجو و بهبود سئوی سایت فروشگاهی شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد از طریق موبایل اقدام به وب گردی و خرید اینترنتی می‌کنند؛ بنابراین سایت شما باید دارای طراحی مناسبی برای موبایل و توجه به ریسپانسیو سایت باشد. این کار می‌تواند شما را یک گام جلوتر از رقبایتان قرار دهد.

    موتور جستجوی گوگل در این زمینه توجه زیای به سایت‌های Mobile Friendly برای کاربرانی که با استفاده از گوشی همراه جستجو می‌کنند؛ دارد. به همین دلیل هم گاهی اوقات حتی بدون در نظر گرفتن دیگر پارامترهای سئوی فروشگاهی و تنها با در نظر گرفتن این مورد می‌توانید به رتبه‌های خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

    در این زمینه با توجه به  کیفیت سایت و سهولت استفاده از آن رفته رفته در گوگل پیشرفت‌های بسیاری برای سایت فروشگاهی شما اتفاق خواهد افتاد.

    سئوی سایت فروشگاهی

    عدم استفاده از محتوای تکراری

    بهتر است برای دیده شدن در نتایج جستجو از محتوای کپی و تکراری استفاده نکنید. این روزها بسیاری از وب سایت‌های فروشگاهی که محصولات بسیار زیادی هم دارند از محتوای تکراری استفاده می‌کنند که احتمال جریمه آنها به دنبال این قضیه هم توسط موتورهای جستجو وجود دارد.

    زمانی که کلمات کلیدی شما مشابه محتواهای دیگر سایت‌ها باشد؛ تشخیص این موضوع که شما تولید کننده بوده‌اید یا دیگر سایت‌ها برای گوگل کمی سخت است و برای جلوگیری از این کار بهتر است به هیچ عنوان از محتوای کپی استفاده نکنید.

    افزایش سرعت لود شدن سایت

    نکته مهم دیگر در سئوی سایت فروشگاهی که برای کاربران هم بسیار جذاب است؛ بالا بودن سرعت لود شدن سایت است. درواقع شما باید بدانید که تجربه کاربری برای موتور جستجوی گوگل بسیار اهمیت دارد و مهم‌ترین نکته در این زمینه سرعت بالا آمدن وب سایت فروشگاهی است.

    شما با استفاده از minify کردن کدهای css و html، فشرده سازی حجم و فرمت عکس‌ها، استفاده از سرور اختصاصی برای ویدئوها و غیره می‌توانید به افزایش سرعت لود شدن سایت خود کمک کنید.

    در دسترس بودن محصولات

    بهتر است برای ایجاد یک تجربه کاربری خوب برای مشتریان خود و اینکه آنها بتوانند سریع‌تر و بدون واسطه اقدام به خرید کنند؛ صفحه محصولات را به صفحه اصلی نزدیک نگه دارید.

    این کار هم تجربه کاربران را بهبود می‌بخشد و هم برای بهینه سازی سایت فروشگاه بهتر است. پس سعی کنید در طراحی به گونه‌ای عمل کنید که مشتریان به سرعت از صفحه اصلی وارد صفحات داخلی و خرید شوند.


    بیشتر بخوانید: عیب‌یابی و رفع مشکلات سئوی سایت فروشگاه با طرح تریاژ سئو

    بهینه سازی عکس محصولات برای سئوی سایت فروشگاهی

    عکس محصولات هم باید بهینه سازی شوند. درواقع بهینه سازی عکس به این صورت است که شما باید بتوانید از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید و اگر خودتان عکاسی می‌کنید، باکیفیت و اصولی عکس بگیرید. اصولی عکس گرفتن برای سایت فروشگاهی به معنای آن است که جنس و اندازه محصول باید به میزان زیادی مشخص باشد.

     همچنین شما باید تگ alt را نیز برای آنها در نظر بگیرید. این تگ درواقع عبارتی مرتبط با عکس است که زمانی که عکس به هر دلیلی  دیده نمی‌شود این عبارت وجود دارد و به نمایش درمی‌آید. این موضوع از نظر موتور جستجوی گوگل بسیار اهمیت دارد.

    سئوی سایت فروشگاهی

    کوتاه در مورد سئوی سایت فروشگاهی

    • فروشگاه‌های آنلاین و سایت‌های فروشگاهی مانند یک ویترین مجازی هستند که با استفاده از یک طراحی زیبا و معرفی جذاب محصولات می‌توان در آنها به داد و ستد پرداخت. برای بهبود میزان فروش و افزایش بازدید، شما نیاز دارید که از روش‌های مختلفی برای رشد وب سایت خود استفاده کنید.
    • سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، با هدف بهبود عملکرد وب سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و افزایش بازدید از این طریق صورت می‌گیرد. برای استفاده از سئو باید بدانید که فاکتورهای زیادی در سئو سایت تاثیر می‌گذارند.
    • اهمیت سئوی سایت فروشگاهی از آن جهت است که به شما کمک می‌کند تا با استفاده از مجموعه فعالیت‌هایی مانند طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی بتوانید تولید محتوایی انجام دهید که جایگاه بهتری در موتورهای جستجو و به خصوص گوگل به دست آورید تا از این طریق با دیده شدن در نتایج جستجو بازدید کنندگان شما بیشتر شده و میزان فروش و رشد کسب و کار شما هم بهتر شود.
    • اولین نکته مهم در سئوی سایت فروشگاهی که به دیده شدن در نتایج جستجو کمک می‌کند، استفاده صحیح از کلمات کلیدی سایت فروشگاهی است. در انتخاب کلمات کلیدی دو نکته مهمی که برای سئوی سایت فروشگاهی اهمیت دارد، نام محصولات و انتخاب دسته بندی درست برای آنها است.
    • نکته مهم دیگری که در سئوی سایت فروشگاهی تاثیر بسیار زیادی دارد، رعایت ساختار مناسب سایت است. به عبارت دیگر نکته اصلی که یک سایت فروشگاهی را از دیگر سایت‌های فروشگاهی متمایز می‌کند، ساختار آن است. ساختار درواقع به معنای نحوه چیدن منوها و دسته بندی محصولات است.
    • نکته دیگر برای سئوی سایت فروشگاهی که به دیده شدن در نتایج جستجو کمک می‌کند؛ نمایش نظرات کاربران است. در این زمینه شما باید در کنار قرار دادن بخشی برای ارائه نظرات مشتریان در ارتباط با هر محصول، مشتریان خود و کاربران را تشویق به نوشتن نظر کنید. این کار کمک می‌کند تا اعتماد مشتریان به شما بیشتر شده و سئوی فروشگاهی هم بهبود یابد.
    • یک نکته دیگر در ارتباط با بهینه سازی سایت فروشگاه آن است که امنیت را برای سایت خود فراهم کنید. این کار نه تنها به دیده شدن در نتایج جستجو به دنبال گرفتن امتیاز مثبت از سمت گوگل، کمک می‌کند؛ بلکه برای کاربران هم بسیار اهمیت دارد.
    • یکی از مواردی که برای موتورهای جستجو بسیار جذاب است، استفاده از دامنه مناسب است. دامنه خوب در ذهن مخاطبان شما ماندگار می‌شود و بهتر است کوتاه باشد. این دامنه باید نام کسب و کار شما یا موضوع سایت شما باشد.
    • برای بیشتر دیده شدن در نتایج جستجو و بهبود سئوی سایت فروشگاهی شما باید این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد از طریق موبایل اقدام به وب گردی و خرید اینترنتی می‌کنند؛ بنابراین سایت شما باید دارای طراحی مناسبی برای موبایل و توجه به ریسپانسیو سایت باشد.
    • نکته مهم دیگر در سئوی سایت فروشگاهی که برای کاربران هم بسیار جذاب است؛ بالا بودن سرعت لود شدن سایت است. درواقع شما باید بدانید که تجربه کاربری برای موتور جستجوی گوگل بسیار اهمیت دارد و مهم‌ترین نکته در این زمینه سرعت بالا آمدن وب سایت فروشگاهی است.
    • عکس محصولات هم باید بهینه سازی شوند. درواقع بهینه سازی عکس به این صورت است که شما باید بتوانید از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید و اگر خودتان عکاسی می‌کنید، باکیفیت و اصولی عکس بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.