صفر تا صد راه اندازی کتابفروشی اینترنتی

0

اگر به کتاب علاقه دارید و دنبال راهی هستید که نقش بیشتری در زندگی کاری شما داشته باشد، شاید بد نباشد که به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب باشید. فروش آنلاین کتاب می‌تواند یک کسب‌وکار سودآور باشد بدون اینکه به سرمایه هنگفتی نیاز داشته باشید. با این روش، نه تنها می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید، بلکه در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی می‌شود. چیزی که بهتر است در همین ابتدای کار بدانید این است که ساخت فروشگاه اینترنتی کتاب یک فرآیند سریع و یک شبه نیست. رقابت زیادی در بازار فروشگاه‌های آنلاین وجود دارد و شما باید به فکر ارائه یک فروشگاه متمایز باشید. اما با استفاده از یک فروشگاه ساز رایگان با پست پرداخت انلاین می‌توانید این فرایند را برای خودتان ساده‌تر کنید. در این مطلب از مجله پادرو سعی کردیم یک راهنمای گام‌به‌گام از تمام مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب ارائه دهیم.

فهرست مطالب
  1. آیا فروش اینترنتی کتاب سودآور است؟
  2. چرا کتاب فروشی آنلاین بزنیم؟
  3. پلتفرم‌ های راه اندازی کتابفروشی اینترنتی
  4. مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب: مدل ۷ مرحله‌ای آمازون
  5. ویژگی‌های مهم یک فروشگاه اینترنتی کتاب
  6. 7 نکته کلیدی در راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب
  7. هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب
  8. سخن آخر: آینده روشن فروش اینترنتی کتاب
  9. سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

آیا فروش اینترنتی کتاب سودآور است؟

میزان سودآوری کتابفروشی اینترنتی مانند هر تجارت دیگری نیاز به بررسی دقیق و همه‌جانبه دارد. پیش از راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب، بهتر است کمی به سوالات زیر فکر کنید:

  • چه فرمتی از کتاب را بفروشم؟
  • چه موضوعاتی برای فروش کتاب در نظر داشته باشم؟
  • بازدیدکنندگان سایت و مشتریان چه کسانی هستند؟
  • آیا بستر اینترنت پتانسیل فروش این نوع محصول را دارد؟
  • آیا اخذ مجوز برای داشتن فروشگاه اینترنتی کتاب ضروری است؟
  • مشتری بابت خرید آنلاین کتاب چقدر هزینه پرداخت می‌کند؟
  • آیا دنبال نسخه رایگان کتاب‌های الکترونیکی هستند؟
  • فرآیند تهیه و ارسال کتاب‌های چاپی فروخته شده چگونه است و چه شرایطی نیاز دارد؟
ساخت فروشگاه اینترنتی کتاب

شاید با خودتان فکر کنید که بازار ایران از فروشگاه اینترنتی کتاب اشباع شده و نمی‌توان از این طریق درآمد زیادی کسب کرد، مخصوصا که طبق آمارهای اخیر، میانگین مطالعه مردم ایران کاهش پیدا کرده است. این طرز تفکر اصلا درست نیست چراکه هنوز هم کتاب‌های مختلفی از جمله کتاب‌های تحصیلی، روانشناسی و ادبیات جزو دسته کتاب‌های پرفروش و پرتقاضا هستند و پتانسیل فروش بالایی دارند.

کافی است با بررسی دقیق، برنامه‌ریزی درستی برای شروع کار داشته باشید و هزینه‌ راه اندازی کتابفروشی اینترنتی را برآورد کنید تا موفق شوید.

سودآور بودن راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به فاکتورهایی مانند هزینه‌ طراحی و آماده‌ سازی فروشگاه، اخذ مجوز و راه‌های ارسال کالا بستگی دارد.

چرا کتاب فروشی آنلاین بزنیم؟

با وجود رسانه‌های سرگرمی بی‌شماری که این روزها در سراسر جهان طرفدار پیدا کرده است، کتاب همچنان مورد تقاضا است و مردم دوستش دارند. اما چرا بهتر است فروش اینترنتی را برای این محصول درنظر بگیریم؟ کتابفروشی اینترنتی مزایای زیادی دارد:

  • صنعت پایدار کتاب: درحالی‌که کتابفروشی‌های حضوری محبوب‌ترین محل برای خرید کتاب هستند، فروش آنلاین کتاب هم در حال افزایش است. این رشد ناشی از عوامل متعددی از جمله محبوبیت کتاب‌های الکترونیکی و صوتی و راحتی خرید آنلاین کتاب است. فروشگاه آنلاین کتاب باعث می‌شود که کتاب‌ها راحت‌تر در دسترس همگان باشند.
  • دسترسی به طیف گسترده مخاطبان: اگرچه هنوز هم بسیاری از کتابفروشی‌های حضوری فعال هستند اما میلیون‌ها نفر در سراسر جهان خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند و شما از این طریق می‌توانید به بازار گسترده‌تری دسترسی داشته باشید.
  • کاهش هزینه‌ها: افتتاح سایت فروش کتاب می‌تواند ارزان‌تر از افتتاح یک کتابفروشی باشد. فروشگاه حضوری هزینه‌های سرباری مثل اجاره، خدمات آب و برق، نیروی انسانی و… به همراه دارد اما راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب با بودجه‌ای بسیار کم‌تر امکان‌پذیر است. حتی شما می‌توانید کار خود را با چند کتاب محدود شروع کنید.
  • فروش نقدی و اعتباری: فروشگاه اینترنتی کتاب امکان فروش نقدی و اعتباری را برای مخاطبان فراهم می‌کند.
  • کسب‌وکار اتوماتیک و برنامه انعطاف‌پذیر: داشتن یک فروشگاه آنلاین کتاب به شما کمک می‌کند که کسب‌وکار اتوماتیک داشته باشید. بسیاری از کارها از طریق نرم‌افزار و با برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت می‌گیرد و نیازی به حضور دائمی شما نخواهد بود. حالا دیگر می‌توانید آزادانه‌تر برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و همزمان درآمد بیشتری داشته باشید.

پلتفرم‌ های راه اندازی کتابفروشی اینترنتی

کتاب یکی از آن گزینه‌هایی است که فروش آنلاین آن کار بی‌دغدغه‌ای محسوب می‌شود چراکه نه مثل لباس سایزبندی دارد و نه نسخه تقلبی از آن به فروش می‌رسد. تنها کاری که خریدار لازم است انجام دهد، انتخاب کتاب موردعلاقه خود و تکمیل سبد خرید است. حالا ببینیم با چه روش‌هایی می‌توانید کتاب‌هایتان را آنلاین بفروشید؟

برای راه اندازی کتابفروشی اینترنتی می‌توانید از سه روش استفاده کنید:

  1. استفاده از فروشگاه سازها برای راه اندازی کتابفروشی اینترنتی
  2. استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام
  3. مارکت پلیس (Market Place)

در ادامه به معرفی هرکدام از روش‌های بالافوق می‌پردازیم:

استفاده از فروشگاه ساز برای راه اندازی کتابفروشی اینترنتی

اگر می‌خواهید برای آماده‌سازی فروشگاه آنلاین کتاب خود وبسایتی با تمام امکانات و قابلیت‌ها مهیا کنید، مناسب‌ترین فروشگاه‌ساز را انتخاب کنید. در سال‌های اخیر جایگاه کسب اطلاعات ارزشمند در میان مردم مشخص‌تر شده است. همین موضوع گرایش مردم به مطالعه کتاب‌های چاپی، الکترونیکی و صوتی را بیشتر کرده است.

بنابراین اگر ایده‌ای مانند سایت آمازون را در سر دارید، می‌توانید مناسب‌ترین فروشگاه‌ ساز را انتخاب کرده و بنابراین اگر ایده‌ای مانند سایت آمازون را در سر دارید، می‌توانید مناسب‌ترین فروشگاه‌ ساز را انتخاب کرده و کتابفروشی اینترنتی کتاب خود را راه‌اندازی کنید.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی کتاب توسط فروشگاه ساز، می‌توانید فروشگاه آنلاین هوشمند به کمک خدمات پادروشاپ را تجربه کنید که تمام پروسه را برایتان ساده‌تر می‌کند.

نحوه راه اندازی کتابفروشی اینترنتی نیازمند موارد زیر است:

  • دانش شما از سازماندهی کتاب‌ها
  • استفاده از روش‌های بهینه تبلیغات
  • تعیین روش ارسال کتاب برای مشتریان فروشگاه اینترنتی

ترکیب موارد فوق کمک می‌کند که شما مشتریان خود را به‌راحتی و با حداقل دردسر جذب کنید. انتخاب فروشگاه‌ ساز برای راه اندازی کتابفروشی اینترنتی به شما کمک می‌کند تا:

  • اصول برندینگ را با امکانات کامل و با سهولت بیشتر انجام دهید.
  • از هاست رایگان بهره‌مند شوید.
  • امور مربوط به کارمندان و مشتریان را کامل مدیریت کنید
  • برای پرداخت‌ها از یک درگاه پرداخت اینترنتی امن استفاده کنید.
  • بدون نیاز به دانش فنی زیاد، سایت را راه‌اندازی کنید.
  • در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید.
راه اندازی کتابفروشی اینترنتی کتاب

هر فروشگاهی با داشتن یک درگاه پرداخت امن به‌عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته می‌شود که دردسرهایی مانند دریافت فیش تقلبی، پاسخ به دایرکت بابت مشکلات پرداخت و … را ندارد و فضای مورد اطمینانی برای مشتری ایجاد می‌کند تا به‌راحتی خرید خود را انجام دهد.

به‌علاوه مشتری می‌تواند در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهد و نیازی به منتظر ماندن برای دریافت شماره کارت نیست.

درگاه پرداخت پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی راحت و بی‌دغدغه می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت خود را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

با داشتن درگاه پرداخت پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد و مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری بهره‌مند می‌شوید.

همچنین بخوانید: گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت فروشگاهی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب در اینستاگرام

اینستاگرام برای بازاریابی دیجیتال بستر مناسبی را فراهم کرده‌ است. شما می‌توانید با انجام چند مرحله ساده فروشگاه آنلاین خود را در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کنید. استفاده از اینستاگرام چند مزیت دارد:

  • اینستاگرام فروشگاه اینترنتی کتاب شما را تحت پشتیبانی قرار می‌دهد.
  • اینستاگرام کتاب‌هایی که قرار است به فروش برسند، تأیید می‌کند.
  • فعالیت فروشگاه آنلاین کتاب شما براساس قانون‌های اینستاگرام خواهد بود.
  • آی‌دی فروشگاه شما دقیق و معتبر است.

این ویژگی‌ها با جلب اعتماد مشتریان، فروش کتاب در اینستاگرام را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

روش مارکت پلیس برای فروش اینترنتی کتاب

علاوه بر موارد بالا بعضی از افراد برای فروش آنلاین کتاب‌ها گزینه (market place) را انتخاب می‌کنند. مارکت پلیس به این معناست که از پلتفرمی که برای فروشندگان مختلف فراهم شده است برای فروش آنلاین کتاب استفاده شود.

فروش از طریق مارکت پلیس هزینه کمتری دارد و شما باید درصدی از فروش خود را به پلتفرم اصلی بپردازید. به عنوان مثال بسیاری از فروشگاه‌ها از بستر سایت دیجی کالا برای فروش مارکت پلیس محصولات خود استفاده می‌کنند.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب: مدل ۷ مرحله‌ای آمازون

در این بخش می‌خواهیم به یک سوال اساسی پاسخ دهیم: «چطور یک فروشگاه اینترنتی کتاب راه اندازی کنیم؟» در این مدل ۷ مرحله‌ای را که فروشگاه آمازون هم از آن استفاده می‌کند، می‌توانید در راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب را ببینید:

مرحله 1: درباره نوع کتاب و روش های تامین کالا تحقیق کنید

ابتدا باید نوع کتاب‌های فروشی را انتخاب کنید: کتاب دست‌دوم؟ کتاب نو؟ کتاب تحصیلی؟علمی؟ با توجه به این تصمیم حالا باید کانال‌های تامین موجودی را پیدا کنید. عمده‌فروشی‌ها، توزیع‌کنندگان رسمی انتشارات، منابع محلی و… همگی می‌توانند بهترین کتاب‌ها را با هزینه کمتر در اختیار شما قرار دهند. برای آشنایی بیشتر درباره پروسه تامین کالا حتما نگاهی به مقاله بهترین روش‌های تامین کالا برای فروشگاه اینترنتی چیست؟ داشته باشید.

مرحله 2: فروشگاه اینترنتی خود را بسازید

با توجه به پلتفرم‌های راه اندازی کتابفروشی اینترنتی شما باید روش فروش خود را مشخص کنید. اگر می‌خواهید وب‌سایت داشته باشید، هرچه زودتر سراغ یک فروشگاه‌ساز بروید و اگر قرار است از اینستاگرام به عنوان بستری برای فروش استفاده کنید، وقت را تلف نکنید.

حتما بخوانید: صفر تا صد آموزش طراحی سایت فروشگاهی

مرحله 3: برای نحوه سفارش‌گذاری و انجام سفارشات برنامه‌ریزی کنید

برای فروشگاه آنلاین کتاب و نحوه انجام سفارشات یک برنامه‌ریزی درست داشته باشید. نحوه تامین موجودی، نحوه پرداخت، بسته‌بندی و تحویل سفارشات در زمان معین و با هزینه مقرون‌به‌صرفه جزو مواردی است که باید در نظر بگیرید.

مرحله 4: به قیمت‌گذاری کتاب دقت کنید

قیمت کتاب‌ به عوامل مختلفی از جمله نوع و شرایط کتاب بستگی دارد. کتاب‌های نو که براساس قیمت مصوب انتشارات به فروش می‌رسند اما کتاب‌های دست‌دوم، آنتیک و… با توجه به شرایط کتاب، قیمت‌های مختلفی دارند.

مرحله 5: فهرست کامل کتاب‌ها و دسته‌بندی آن‌ها را در اولویت قرار دهید

موجودی کتاب‌های فروشگاه اینترنتی خود را در وب‌سایت آپلود کنید تا مخاطبان به همه کتاب‌ها دسترسی داشته باشند و با یک جستجوی ساده، کتاب موردنیاز خود را پیدا کنند. دسته‌بندی کتاب‌ها در وب‌سایت ممکن است از طریق بارکد، نام کتاب، نام نویسنده، سال چاپ و… انجام شود.

مرحله 6: از طریق بازاریابی و تبلیغات فروش کتاب را افزایش دهید

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب، وقت آن رسیده که فروش خود را با بازاریابی و تبلیغات افزایش دهید. برای این کار می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی، تولید محتوای مفید مثل نقد و بررسی کتاب در بلاگ و… کمک بگیرید.

مرحله 7: برای بسته‌بندی و ارسال سفارشات دستورالعمل تهیه کنید

آماده‌سازی سفارشات و تحویل به موقع آن‌ها به خریدار یکی از نکات بسیار ضروری در روند کاری فروشگاه اینترنتی کتاب است. در غیر این صورت، مشتریان ناراضی هرگز برای بار دوم به فروشگاه شما سر نمی‌زنند. یک دستورالعمل کامل و دقیق برای بسته‌بندی و حمل‌ونقل سفارشات تهیه کنید تا کتاب‌ها صحیح‌وسالم، به‌موقع و با کمترین هزینه به مقصد برسند.

ویژگی‌های مهم یک فروشگاه اینترنتی کتاب

هنگام راه اندازی کتابفروشی اینترنتی باید به چه ویژگی‌هایی توجه داشته باشیم؟ با توجه به اینکه ممکن است فروشگاه آنلاین شما صدها رقیب داشته باشد، باید به فکر ویژگی‌هایی باشید که وب‌سایت شما را برای مخاطب متمایز و جذاب کند. توجه به این 12 ویژگی می‌تواند باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی کتاب شما شود:

طراحی سایت همراه با محتوای کاربرپسند

ساختار سایت فروش کتاب باید برای پیدا کردن و خرید کتاب‌های مورد نظر بسیار ساده و کاربرپسند باشد. محتوای معرفی‌کنندۀ کتاب و مطالب وبلاگ هم باید متناسب با  کاربران و مشتریان شما باشد. کاربرپسندی مشوق خوبی برای حضور و خرید مجدد مشتریان است.

تصاویر واضح و باکیفیت از کتاب

استفاده از تصویر جلد یا حتی صفحات اول کتاب برای معرفی آن در سایت فروش کتاب می‌تواند نقش مهمی در اطمینان مشتریان از کالای خریداری شده باشد.

ارائه اطلاعات و توضیحات کامل درباره کتاب

ارائه جزئیات کامل کتاب از جمله موضوع اصلی و فرعی، نویسنده، مترجم، انتشارات، نوبت و سال چاپ، تعداد صفحات، نوع جلد و قطع کتاب، وزن و… جزو مواردی هستند که حتما باید در وب‌سایت درج شوند.

امکان مطالعه خلاصه کتاب

اگر برای مخاطب سایت شرایطی فراهم کنید که امکان خواندن چند صفحه از کتاب و یا خلاصه آن را داشته باشد، قطعا نقش موثری در تصمیم‌گیری وی در خرید کتاب خواهید داشت. این قابلیت باعث می‌شود که مشتری پس از آشنایی با نحوه ترجمه و خط سیر کتاب، انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشد.

دسته‌بندی مناسب محصولات در سایت

دسته‌بندی درست کتاب‌ها براساس نوع کتاب، موضوع، نویسنده، انتشارات، قیمت و… فرآیند جستجو در فروشگاه اینترنتی کتاب را تسهیل می‌کند. هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب دسته‌بندی و ساختار ‌وب‌سایت را در نظر بگیرید.

اخذ ای نماد

برای اینکه اعتماد مشتریان را جلب کنید، اخذ ای نماد یکی از کارهای الزامی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب به است. نماد اعتماد الکترونیکی به کاربران و مشتریان یادآوری می‌کند که در بستری ایمن خرید می‌کنند و انجام تراکنش‌های اینترنتی نیز با وجود این نماد قابل اطمینان است.

حتما بخوانید: ای نماد فروشگاه اینترنتی چیست و چطور آن را دریافت کنیم؟

سازگاری وب‌ سایت با گوشی موبایل

امروزه موبایل و تبلت بیشتر از لپتاپ یا کامپیوترهای رومیزی استفاده می‌شوند. بنابراین قالب فروشگاه اینترنتی شما باید برای مرورگرهای موبایل با سیستم عامل اندروید یا iOS سازگار باشد.

ارائه روش‌های پرداخت متنوع

روش‌های پرداخت مختلف از جمله پرداخت آنلاین و پرداخت در محل به خریدار کمک می‌کند تا راحت‌تر از وب‌سایت شما خرید کند.

ارائه روش‌های مختلف برای ارسال سفارش

فراهم کردن روش‌های مختلف ارسال به سراسر کشور از طریق پیک، پست اکسپرس، پست عادی و… یکی از مواردی است که سایت شما را از سایر فروشگاه‌های اینترنتی کتاب متمایز خواهد کرد.

ساخت و راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب

امکان درج نظر و نقد کتاب

بخشی از سایت را به نقد و نظرات کاربران و تعامل با آن‌ها اختصاص دهید. استفاده از سیستم رتبه‌بندی و نظرسنجی می‌تواند علاوه بر نظر کاربران، شما را در افزایش فروش هدایت کند. علاوه بر این یک صفحه در وب‌سایت را به پرسش‌های متداول اختصاص دهید.

توجه به ارتباط بین کتاب‌ها و ارائه پیشنهادات مشابه

 هنگامی که کتاب‌ها را بارگذاری کردید با قابلیتی که فروشگاه‌ساز یا سیستم مدیریت محتوا دارد، موارد مرتبط را به مشتریان معرفی کنید. وقتی مشتریان کتابی را پیدا می‌کنند، می‌توانند به کتاب‌هایی با موضوعات مشابه یا آثار دیگر نویسندگان و مترجمان دست یابند.

اگر می‌خواهید فروش اینترنتی کتاب را به بهترین شکل انجام دهید باید مدیریت سفارشات دقیقی داشته باشید که با پادروشاپ این امر میسر می‌شود.

7 نکته کلیدی در راه اندازی فروشگاه آنلاین کتاب

برای راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین کتاب لازم است به یکسری نکات مهم توجه داشته باشید. این نکات برای نویسنده، مترجم یا کتابفروشی که قصد فروش اینترنتی کتاب دارد، ضروری است.

همکاری با برنامه‌نویس‌های حرفه‌ای

برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود با فروشگاه‌ساز یا سیستم مدیریت محتوا، طراحی وبسایت را به برنامه‌نویسان حرفه‌ای بسپارید. علاوه‌براین، اگر قصد دارید اپلیکیشن اندروید یا iOS برای فروشگاه خود ایجاد کنید، کارشناسان متخصص بهترین گزینه‌ها هستند.

بررسی ساختار سایت را بعد از راه اندازی کتابفروشی اینترنتی

 ساختار سایت و قرار گرفتن منوهای مختلف با توجه به سازماندهی کتاب‌‎ها در کاربرپسندی بسیار مؤثر است. تعیین جستجوی پیشرفته برای سهولت پیدا کردن کتاب مورد نظر نیز برای مشتریان اهمیت زیادی دارد.

امنیت در فروشگاه آنلاین کتاب

 امنیت و حریم خصوصی دو ویژگی مهم برای حضور کاربران در فروشگاه‌های آنلاین است. علاوه‌بر اطلاعات پنل کاربری، امنیت اطلاعات حساب بانکی هنگام خرید اینترنتی نیز بسیار مهم و حیاتی است.

طرح فروش، تخفیف و جوایز

با طرح‌های فروش مختلف، اعمال تخفیف در خرید و ارسال کتاب برای مشتریان فروشگاه اینترنتی می‌توانید مشتریان خود را مشتاق به خرید‌های بعدی کنید. حتی جوایزی را به مناسبت‌های مختلف برای خرید کتاب اختصاص دهید. این موارد به معرفی و شناخت گسترده‌تر برند شما کمک خواهد شد.

بهره‌مندی از خبرنامه آنلاین

با خبرنامه‌های اینترنتی و ایمیل مارکتینگ می‌توانید مشتریان خود را از کتاب‌ها و خدمات جدید، تخفیف و جوایز خود مطلع کنید. این نکته باعث موفقیت در سوشال کامرس می‌شود.

تحقیق در رابطه با ژانرها و کتاب‌های پرفروش

همواره به خاطر داشته باشید که برخی از کتاب‌ها فروش بیشتری نسبت به بقیه دارند. تحقیق روی کتاب‌های پرتقاضا و تامین موجودی پرفروش‌ترین کتاب‌ها به شما کمک می‌کند که سرمایه‌گذاری درست و فروش بیشتری در کتاب فروش انلاین داشته باشید.

بررسی عملکرد فروشگاه در دوره‌های زمانی مختلف

با توجه به امکاناتی که فروشگاه‌سازها در اختیارتان قرار می‌دهند، می‌توانید وضعیت عملکرد فروشگاه را بررسی کنید. ابزارهای تجاری مختلف راهنمای مفیدی برای بررسی سودآوری فروشگاه آنلاین و شناسایی نقاط قوت و ضعف خواهد بود.

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

سرمایه موردنیاز برای راه اندازی سایت فروش کتاب به شما بستگی دارد. می‌توانید با یک مبلغ محدود، موجودی اولیه فروشگاه خود را با کتاب‌های پرفروش تامین کنید. پس از پیشرفت فروش و کسب درآمد می‌توانید سرمایه بیشتری به‌دست آورید و موجودی کتاب‌های سایت را افزایش دهید.

همچنین بخوانید: صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

سخن آخر: آینده روشن فروش اینترنتی کتاب

شاید در وهله اول راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب یک کسب‌وکار آینده‌دار به نظر نرسد اما کتاب همواره طرفداران خاص خودش را دارد. هنوز هم مناطق مختلفی در کشور هستند که به کتابفروشی‌ها و کتاب‌های مختلف دسترسی ندارند و خرید اینترنتی کتاب بهترین گزینه برای آن‌هاست. در همین راستا مروری بر موارد زیر داشته باشیم:

  • فروش اینترنتی کتاب آن هم در قالب چاپی، pdf و صوتی مورد استقبال عموم مردم قرار دارد.
  • هنگام راه اندازی کتابفروشی اینترنتی به این نکته توجه کنید که آیا اینترنت پتانسیل لازم برای این نوع مارکتینگ را دارد یا خیر؟
  • شناخت مشتریان، بررسی مجوزها، نحوه تأمین و ارسال محصولات به نوبۀ خود از اهمیت قبل توجهی برخوردارند.
  • فروشگاه‌سازی مانند مجنتو، شاپیفای و بیگ‌کامرس امکان ساخت سایت فروش کتاب با تمام امکانات را فراهم می‌کنند.
  • سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و افزونه‌های آن مانند ووکامرس راه دیگری برای راه اندازی کتابفروشی اینترنتی هستند.
  • فروشگاه اینستاگرام می‌تواند احتمال موفقیت بازاریابی شما را افزایش دهد.
  • برای راه اندازی کتابفروشی اینترنتی از متخصصان برنامه‌نویسی استفاده کنید.
  • ساختار کاربرپسند و قابل اطمینان به ویژه در گوشی‌های هوشمند همراه باعث جلب اعتماد مشتریان می‌شود.
  • با ارائه تصاویر با کیفیت و صفحاتی از کتاب یا معرفی کتاب‌های مرتبط با جستجوی مشتریان می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.
  • تعامل با کاربران و دریافت نقد و نظرات نیز راه کسب رضایتمندی کاربران است.

در این راهنمای راه اندازی سایت فروش کتاب به شما گفتیم که دقیقا چطور باید شروع کنید، ابزارها، پلتفرم‌ها و استراتژی‌های موردنیاز در این مسیر را در اختیار شما گذاشتیم و در نهایت گفتیم چه‌طور باید رشد کنید؟ موفقیت یک فروشگاه اینترنتی کتاب به اندکی زمان نیاز دارد اما کم‌کم پس از مدتی، با توجه به رعایت نکات پیشنهادی ما می‌توانید حوزه فعالیت خود را گسترش دهید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی کتاب

    چطور در اینستاگرام آنلاین کتاب بفروشیم؟

    می‌توانید همزمان با معرفی کتاب‌ها و پشتیبانی از اکانت اینستاگرام، از یک سایت فروشگاه ساز مثل پادروشاپ استفاده کنید. این روش به شما کمک می‌کند همزمان با اینستاگرام محصولات خود را در وب‌سایت ارائه دهید و از درگاه پرداخت امن و روش‌های ارسال مختلف بهره‌مند شوید.

    چطور یک کتابفروشی آنلاین بزنیم؟

    با اندکی سرمایه و برنامه‌ریزی درست می‌توانید از سایت‌سازها و فروشگاه‌سازهایی مثل پادروشاپ برای ساخت فروشگاه اینترنتی کتاب استفاد کنید. برای این کار ابتدا باید درباره نوع کتاب و روش های تامین کالا تحقیق کنید، برای نحوه سفارش‌گذاری، قیمت‌گذاری و انجام سفارشات برنامه‌ریزی کنید، فهرست کامل کتاب‌ها و دسته‌بندی آن‌ها را در اولویت قرار دهید. در نهایت برای بسته‌بندی و ارسال سفارشات دستورالعمل تهیه کنید و از طریق بازاریابی و تبلیغات فروش روی افزایش فروش کار کنید.

    مهم‌ترین ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی کتاب چیست؟

    طراحی سایت و محتوای کاربرپسند سایت، تصویر واضح و باکیفیت از کتاب، ارائه اطلاعات کامل کتاب، امکان مطالعه خلاصه کتاب، دسته‌بندی مناسب محصولات در سایت، اخذ ای نماد، سازگاری وب‌سایت با گوشی موبایل، ارائه روش‌های پرداخت متنوع، ارائه روش‌های مختلف برای ارسال سفارش، درج نظر و نقد کتاب، توجه به ارتباط بین کتاب‌ها و ارائه پیشنهادات مشابه از مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه آنلاین کتاب است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.