صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

0

اگر پیج فروش عطر و ادکلن دارید یا قرار است به‌زودی فروش اینترنتی عطر را شروع کنید، راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن می‌تواند یک قدم بزرگ در راستای افزایش فروش اینترنتی شما باشد. در این مقاله از پادرو قرار است صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی ادکلن و نیازمندی‌های آن را بررسی کنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا ببینیم چطور می‌توان این پروسه را با استفاده از یک فروشگاه ساز ساده‌تر کرد.

چرا راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر؟

به‌طور کلی با توجه به توسعه تراکنش‌های آنلاین و ورود فروشگاه‌ها به فضای آنلاین، ساخت سایت فروشگاهی یک مزیت بزرگ هم برای مشتری و هم فروشنده به‌همراه دارد. این موضوع درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن هم مانند هر کالای دیگری صادق است.در واقع فروشنده هر ساعتی در روز که بخواهد می‌تواند مشتریان خود را مدیریت کند. خریدار هم هر زمانی‌که بخواهد می‌تواند بدون طی کردن مسیر طولانی و تلف کردن زمان، خرید خود را انجام دهد.

اما بهتر است بدانید تبلیغات عطر و ادکلن تا حدی نسبت به کالاهای دیگر سخت‌تر است؛ زیرا بو این قابلیت را ندارد که بتوان در تصویر نشان داد یا توضیح زیادی درباره آن بیان کرد؛ پس باید برای تبلیغ عطر و ادکلن هزینه کنید و تبلیغات خود را به پیج‌های معتبر بسپارید که مورد اعتماد مردم باشند و مشتریان با توجه به سلیقه آن‌ها بتوانند به‌راحتی از شما خریداری کنند.

حتما بخوانید: هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟ + نحوه ایجاد آن

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

ساخت سایت فروشگاهی برای عطر و ادکلن در ابتدا ممکن است در مقایسه با فروش حضوری سختی‌های بیشتری داشته باشد، اما پس از مدتی قطعاً سوددهی بیشتری برای شما خواهد داشت. در ادامه مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن را با هم مرور می‌کنیم و پس از آن مزایای ساخت فروشگاه عطر و ادکلن با یک سایت فروشگاه ساز ساده و مطمئن را بررسی خواهیم کرد.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

۱. بازار هدف و مخاطب خود را مشخص کنید

پیدا کردن مخاطب هدف در اینجا شاید کمی دشوار باشد چون ممکن است نتوانید به سلیقه تمام مشتریان خود دست پیدا کنید اما می‌توانید مخاطب هدف خود را در رده سنی خاص یا جنسیت زن یا مرد یا بر اساس بودجه مالی انتخاب کنید؛ مثلاً ممکن است فقط بخواهید عطر زنانه بفروشید، پس در این مورد مخاطب هدف شما بیشتر خانم‌ها هستند.

۲. قرار است چه نوع عطر و ادکلنی بفروشید؟

پس از یافتن مخاطب هدف بهتر است نوع عطری که می‌خواهید در ویترین فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید، مشخص کنید. برای مثال مشخص کنید آیا می‌خواهید عطر و ادکلن بفروشید یا در فیلد بادی اسپلش و اسپری هم کار کنید. خودتان را با فروش عطر اورجینال معرفی کنید یا عطر و ادکلن فیک هم ارائه دهید.

لیستی کامل از این موارد بنویسید و سپس به خواسته خودتان مواردی را اضافه یا از آن کم کنید. عوامل زیر می‌توانند در تکمیل لیست‌تان به شما کمک کنند: 

۱. از بین عطر یا ادکلن می‌توانید یکی از آن‌ها یا هر دو را انتخاب کنید

۲. قرار است ادکلن لاکچری بفروشید یا عطرهای قیمت مناسب؟

۲. رایحه‌ها را طبقه‌بندی کنید مانند؛ مرکباتی، تند، شیرین و گرم، شیرین و تلخ و …

۳. شرکت‌های تولیدکننده عطر را مشخص کنید (قرار است با کدام برند کار کنید؟)

۳. طرح تجاری خود را مشخص کنید

مهم‌ترین مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی ادکلن این است که از ابتدا اهداف و طرح تجاری خود را مشخص کنید. طرح تجاری کسب‌وکار شما می‌تواند شامل تجزیه و تحلیل بازار کنونی، برآورد هزینه، شناسایی مشتریان هدف، استراتژی‌ مورد استفاده برای بازاریابی و تبلیغات و بسیاری از موارد دیگر باشد. این طرح موفقیت شما در کسب‌وکار آنلاینتان را تضمین خواهد کرد.

۵. تامین کننده عطر و ادکلن خود را مشخص کنید

یکی از بهترین مزیت‌هایی کسب‌وکار آنلاین این است که شما نیازی به مکان شیک برای فروش محصولات خود ندارید؛ زیرا همه‌چیز به‌صورت آنلاین است. تنها چیزی که برای راه‌اندازی کسب‌وکارتان نیاز دارید این است که بسته به برندهایی که می‌خواهید در فروشگاه اینترنتی خود به‌فروش برسانید، تامین کننده مناسب خود را پیدا کرده و کالاها را به‌صورت عمده خریداری کنید.

برای به‌دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره تامین کالاهای فروشگاه خود نکاهی به مقاله بهترین روش‌های تامین کالا برای فروشگاه اینترنتی چیست؟ و راه‌حل‌های این کار داشته باشید.

اگر هم بودجه کافی برای خرید عمده یا داشتن یک انبار مناسب ندارید، کافی است از روش دراپ شیپینگ استفاده کنید که در مقاله دراپ شیپینگ در ایران به‌طور کامل این روش را توضیح داده‌ایم.

۶. برای کسب‌وکار خود سایت فروشگاهی بسازید

یکی از بهترین کارها برای دیده شدن یک آنلاین شاپ، راه اندازی سایت فروشگاهی برای آن است. زمانی‌که شما سایتی را بسازید و به‌درستی آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، مخاطبان تنها با سرچ ساده می‌توانند سایت شما را پیدا کرده و از آن خرید کنند. برای ساخت سایت فروشگاهی عطر و ادکلن چندین راه وجود دارد: 

۱. می‌توانید این کار را به متخصصان بسپرید و با هزینه تقریباً بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان و گاهی هم بالاتر سایتی را برای خود طراحی کنید. 

۲. می‌توانید خودآموز نحوه ساخت سایت را یاد بگیرید و خودتان با استفاده از وردپرس یا هر پلتفرم دیگر سایت خود را راه اندازی کنید که البته اگر حرفه‌ای نباشید، ممکن است به مشکل بر بخورید. 

۳. می‌توانید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن خود از پلتفرم‌های آماده‌ای مانند فروشگاه ساز پادروشاپ استفاده کنید تا به‌راحتی و با استفاده از قالب‌های آماده آن بتوانید محصولات را در سایت فروشگاهی خود قرار دهید، روی آن‌ها قیمت‌گذاری کنید و آن‌ها را با کمترین تلاش بفروشید.

۷. برای برندینگ خود هزینه کنید 

عطر و ادکلن از مواردی هستند که افراد با یک‌بار خرید از شما، درصورت رضایت، ممکن است مشتری همیشگی‌تان شود؛ پس بهتر است برای سایت خود یک ‌نام کوتاه و ماندگار در ذهن انتخاب کنید. همچنین برای محصولات خود لوگوی مناسب تهیه کنید.

ساخت سایت فروشگاهی عطر و ادکلن

۸. ظاهر سایت فروشگاهی خود را جذاب کنید

این روزها در شبکه‌های اجتماعی بیشترین چیزی که مخاطبان را به خود جذب می‌کند، زیبایی بصری است. بهتر است از رنگ‌ها و قالب‌های جذاب برای راه اندازی سایت فروشگاهی عطر و ادکلن خود استفاده کنید که گیرا و کاربرپسند باشد.

مورد دیگر این است که می‌توانید هنگام خرید از سایت شماره تماس یا ایمیل از مخاطبان دریافت کنید و هر چند وقت یک‌بار روی محصولاتتان برای کاربران خود تخفیف بگذارید. با این روش بازدید سایت‌ شما هم بالاتر خواهد رفت.

می‌توانید افزونه‌هایی مانند سوالات متداول، تماس با ما، درباره ما و … ایجاد کنید تا مخاطبان اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا کند و درصورت داشتن سوال یا گرفتن مشاوره، بتواند با شما در تماس باشد و عملا از سایت شما به‌عنوان منبعی برای پاسخ به سوالات خود استفاده کند.

۹. برند و محصولات خود را تبلیغ کنید

برای تبلیغ و بازاریابی راه‌های متعددی وجود دارد که با توجه به سرمایه و بودجه‌تان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. فراموش نکنید که بازاریابی جزو جدایی‌ناپذیر فروش محصول شماست؛ زیرا تا محصولات شما دیده نشوند فروش هم کم خواهد بود.

استراتژی‌های بازاریابی محصولات عطر و ادکلن

۱. با استفاده از پیامک یا ایمیل، پیام تخفیف یا ارسال رایگان برای مشتریان ارسال کنید. 

۲. یکی از کارهای مفید در راه اندازی فروشگاه اینترنتی ادکلن استفاده از اینفلوئنسرهاست. می‌توانید از اینفلوئنسرها و بلاگرهای مورد اعتماد و مرتبط با کسب و کار خود بخواهید در صفحه اینستاگرامی‌شان محصولات شما را تبلیغ کنند. 

۳. می‌توانید اطلاعات کامل همراه با هشتگ در قالب مقاله سئو‌شده در سایت قرار دهید تا طبق الگوریتم در گوگل دیده شوند. 

حتماً در صفحه مربوط به هر عطر و ادکلن قسمتی را به توضیحات درباره تمام ویژگی‌ها و رایحه‌های هر عطر اختصاص دهید تا مخاطب بتواند بوی آن را تشخیص دهد و با توجه به سلیقه خود عطر مناسب را انتخاب کند.

۱۰. بسته‌ بندی کالا

از آنجا که عطر و ادکلن شکننده هستند بهتر است بسته‌بندی آن‌ها مقاوم و به‌گونه‌ای باشد که با حرکت جعبه‌ها طی حمل و نقل به آن‌ها آسیبی وارد نشود.

۱۱. خدمات ارسال کالا به مشتری

در پایان باید فرایند ارسال محصولات به دست مشتریان را برای خود مشخص کنید؛ یعنی می‌خواهید از چه طریقی محصول را برایشان ارسال کنید: پست معمولی، پیشتاز، تیپاکس یا از طریق پادروپین

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن با پادروشاپ

پادروشاپ یکی از پلتفرم‌های هوشمند است که پروسه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برایتان کوتاه و امکان پذیر می‌کند. ساخت فروشگاه اینترنتی در پادروشاپ اصلاً کار سختی نیست و به‌راحتی با یک ثبت نام ساده انجام می‌شود. اگر برای فروش‌ محصولات خود پیج اینستاگرامی دارید، با استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ می‌توانید آن را به فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید تا پست‌ها و محصولات پیج شما به همراه توضیحاتی که در کپشن آنها نوشته‌ شده، در پادروشاپ نمایش داده شود.

در مقاله اتصال فروشگاه اینستاگرامی به پادروشاپ برای فروش بیشتر، با نحوه انجام این کار مرحله به مرحله آشنا شوید.

از مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن با پادروشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

۱. مقرون به صرفه بودن

۲. دسترسی سریع و آسان

۳. صرفه‌جویی در زمان و هزینه

۵. بسیار ساده برای کسانی که دانش فنی ندارند

۶. سازکاری با گوشی موبایل و لپ تاپ

۷. ارسال پیامک رایگان به مشتری

8. افزایش فروش

سخن پایانی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی ادکلن ممکن است در ابتدا دشوار به‌نظر برسد اما در آینده نزیدک برایتان بسیار سودآور خواهد بود. اگر مراحلی که در این مقاله به آنها اشاره شد را به درستی طی کنید، قطعاً کسب‌وکار آنلاین موفقی خواهید داشت و فروش بالایی را تجربه خواهید کرد. ایجاد یک فروشگاه اینترنتی شروعی عالی برای تجارت شماست و به شما این امکان را می‌دهد تا برند خود را به همه معرفی کنید. در این مطلب فاکتورهای مهم راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن بررسی شد که امیدواریم مورد استفاده شما گرفته باشد.

سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن در پادروشاپ چیست؟ 

پادروشاپ یک پلتفرم‌ هوشمند سفارش و ساخت سایت فروشگاهی است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک فروشگاه آنلاین در کنار پیج اینستاگرامی خود راه اندازی کنید. مقرون به صرفه بودن، دسترسی سریع و آسان، صرفه‌جویی در زمان، نیاز نداشتن به هزینه اضافی برای طراحی سایت، مناسب برای کسانی که اطلاعات فنی ندارند، سازگار بودن با تمام دستگاه‌ها مثل گوشی یا لپ تاپ از مزایای استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ برای راه اندازی فروشگاه عطر و ادکلن آنلاین است.

آیا برای یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن نیاز به انبار داریم؟ 

خیر، می‌توانید به خواست خودتان کالاها را از تامین کننده به‌صورت عمده تهیه کنید و به‌دست مشتری برسانید یا از روش دراپ شیپینگ استفاده کنید.

آیا فروش اینترنتی عطر و ادکلن سودآور است؟ 

بله، فروش عطر و ادکلن از جمله تجارت‌هایی است که حاشیه سود بالایی دارد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.