صفر تا صد راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی بهداشتی

1

اگرچه شاید راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی بهداشتی خیلی ساده به‌نظر برسد اما چالش‌های بسیار زیادی در این مسیر وجود دارد که اکثرا از آن‌ها بی‌خبر هستند. به همین خاطر است که بسیاری از فروشندگان و تازه‌کارها، خیلی زود فروشگاه اینترنتی آرایشی خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند. مطالعات نشان داده است که تقریبا یک‌سوم خریداران لوازم آرایشی بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا، بیشتر به خرید آنلاین تمایل پیدا کرده‌اند و آنلاین شاپ آرایشی روزبه‌روز شاهد رونق بیشتری بوده است. حالا دیگر بهترین زمان برای یادگیری مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و کسب درآمد است. به‌علاوه شما می‌توانید با استفاده از یک فروشگاه ساز انلاین، فروشگاهی حرفه‌ای داشته باشید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با تمام این موارد بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
  1. مزایای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی
  2. مراحل راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی بهداشتی
  3. نکات مهم برای راه‌ اندازی آنلاین شاپ آرایشی
  4. آنلاین شاپ آرایشی از طریق سایت بهتر است یا اینستاگرام ؟
  5. سخن نهایی

مزایای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی

اگر همچنان قانع نشده‌اید که چرا فروشگاه آنلاین آرایشی بهداشتی می‌تواند سودآور باشد، بهتر است کمی به این موضوع بپردازیم که چرا باید خرید لوازم آرایشی آنلاین باشد و چه مزایایی دارد؟

خوب است بدانید که آنلاین‌ شاپ‌های آرایشی مزایای بسیار زیادی دارند، به همین دلیل هم می‌توانید در مدت‌زمان نسبتا سریعی، به درآمد قابل‌توجهی برسید. در اینجا برخی از مهم‌ترین مزایای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی آرایشی و داشتن یک سایت فروشگاهی آرایشی را با یکدیگر مرور می‌کنیم:

درآمد آنلاین شاپ لوازم آرایشی زیاد است و به سرمایه نسبتا کمی نیاز دارد

یکی از مهم‌ترین دلایلی که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی داشته باشند، این است که این روش نیاز به سرمایه بسیار کمی دارد. زیرا همان‌طورکه می‌دانید، برای داشتن یک مغازه باید هزینه زیادی برای اجاره یا خرید مغازه و حتی دکوراسیون آن بپردازید.

علاوه‌براین‌ هزینه‌های دیگری مثل قبض برق، کاغذ و یا مجوز‌های مختلف نیز به آن اضافه می‌شود. در کنار همه این موضوعات، باید هزینه نسبتا زیادی هم برای تبلیغات و دیده شدن مغازه بپردازید و با وجود همه این هزینه‌ها، شما فقط در شهر خودتان شناخته خواهید شد.

این در حالی است که اگر یک آنلاین شاپ آرایشی داشته باشید، هیچ نیازی به پرداخت این هزینه‌ها ندارید و بودجه خود را باید فقط روی خرید محصولات آرایشی و تامین سرمایه بگذارید. علاوه‌براین، کل هزینه این روش به خریدن یک بسته اینترنت محدود می‌شود و می‌توانید با کمترین هزینه ممکن، پیج اینستاگرام خود را ارتقا دهید و در تمام کشور شناخته شوید.

آنلاین شاپ نیازی به مکان فیزیکی ندارد

برای داشتن یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی، شما حتما باید یک مکان فیزیکی داشته باشید و ساعت‌های زیادی از روز را در مغازه حضور داشته باشید تا بتوانید محصولات خود را بفروشید. حتی اگر یک روز هم نتوانید به مغازه بروید، تمام مشتریان آن روز را از دست خواهید داد و به بیان دیگر، در آن روز درآمدی ندارید.

این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی است که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای مغازه فیزیکی، به سراغ فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی بروند. در این فروشگاه‌ها، شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز که بخواهید، فعالیت کنید.

همچنین اگر حتی یک روز هم توانستید از خانه بیرون بروید، هیچ مشکلی در فرآیند کسب درآمد شما ایجاد نخواهد شد. نکته جالب‌توجه درباره این نوع فروشگاه این است که می‌توانید در سفر هم محصولات خود را بفروشید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که فقط باید درباره زمان ارسال به مشتری اطلاع‌رسانی کنید.

مزایای راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی

فروشگاه آنلاین به طیف وسیعی از مشتریان دسترسی دارد

فرض کنید که شما در یک پاساژ نسبتا خوب در شهر خود، یک مغازه آرایشی و بهداشتی دارید. در این شرایط، تعداد کل مشتریانی که به مغازه شما می‌آیند، همچنان محدود است. دلیل این موضوع این است که فقط کسانی مغازه شما را می‌بینند که وارد آن مرکز تجاری می‌شوند. این در حالی است که داشتن یک آنلاین شاپ آرایشی به شما این امکان را می‌دهد خود را به تمام مشتریان در سراسر ایران بشناسانید. در نتیجه، فروش شما خیلی بیشتر از یک مغازه لوازم آرایشی معمولی خواهد بود.

همچنین بخوانید: صفر تا صد ساخت فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن

مراحل راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی بهداشتی

روش‌های مختلفی برای راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین بهداشتی وجود دارند. اگر برای هر یک از این موارد وقت کافی بگذارید، می‌توانید به‌راحتی به درآمد بسیار بالایی برسید. همین موضوع هم باعث شده که خیلی از افراد داشتن یک آنلاین آرایشی را به یک مغازه لوازم آرایشی معمولی در سطح شهر ترجیح می‌دهند.

برای این‌که یک فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی پر رونق داشته باشید، باید با تمام مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی آشنا شوید و مطابق آن قدم بردارید. در این بخش همه 88 مرحله راه اندازی بهترین آنلاین شاپ آرایشی را به شما آموزش خواهیم داد تا بر اساس شرایط خود، کار خود را در بازار آنلاین شروع کنید.

تحقیق و بررسی

تحقیق و بررسی اولین گامی است که باید در مسیر ساخت فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی بردارید که می‌توان آن را به چند دسته کلی تقسیم‌بندی کرد:

  • سورس‌یابی یا پیدا کردن بهترین تامین‌ کننده:  این مرحله به شما کمک می‌کند که بتوانید توزیع‌کنندگان رسمی هر محصول را شناسایی کنید و آن‌ها را با نرخ عمده و قیمت بهتری تامین کنید.
  • شناسایی برندهای محبوب و باکیفیت: بررسی محصولات مختلف آرایشی، شناسایی برندهای باکیفیت و محبوب که فروش بیشتری دارند در این مرحله جای می‌گیرد. شما برای این قسمت از تحقیقات خود می‌توانید از دیدگاه مشتریان کمک بگیرید.
  • شناسایی رقبا: قبل از شروع کار باید نوع رقابت در بازار را مشخص کنید. فروشگاه‌های رقیب و نحوه عملکردشان را بررسی کنید تا ببینید فروشگاه‌های موفق و ناموفق از چه روش‌هایی استفاده کرده‌اند. با این کار عوامل موفقیت و شکست فروشگاه آنلاین آرایشی را شناسایی خواهید کرد.
  • بررسی تقاضا: انجام تحقیقات دقیق بازار و جمع‌آوری اطلاعات در مورد میزان تقاضا و روندهای فروش در هر منطقه می‌تواند عامل موثری در پیشرفت فروشگاه آنلاین آرایشی شما باشد.

انتخاب محصول برای فروشگاه آنلاین آرایشی

در مرحله دوم راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی باید محصولات فروشگاه خود را انتخاب کنید. به‌نظر شما بهتر است کسب‌وکار اینترنتی خود را با چه محصول یا محصولاتی شروع کنید؟ پیشنهاد ما به شما این است که فعالیت آنلاین شاپ آرایشی خود را با انتخاب یک یا دو محصول خاص آغاز کنید، چراکه محصولات متنوع در آغاز کار، برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار را سخت می‌کند. به عنوان مثال، در حال حاضر محصولات ارگانیک طرفداران زیادی در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی دارد و شما می‌توانید روی یک یا چند محصول ارگانیک سرمایه‌گذاری کنید.

شما می‌توانید یک یا چند محصول آرایشی محدود را بر اساس تحصیلات مرتبط، تجربه کاری و شخصی، نظرسنجی و یا دوره‌های تخصصی که در این زمینه گذرانده‌اید انتخاب کنید و با گذر زمان و شناخت بازار رقبا و میزان فروش، کم‌کم سبد کالایی خود را گسترش دهید. یکی دیگر از پیشنهادات ما این است که سعی کنید در ابتدای کار محصولات آرایشی با طیف قیمتی متنوع عرضه کنید تا بتوانید نیازهای سطوح مختلف جامعه را تامین کنید.

ساخت هویت برند

ایجاد هویت برند بخش فوق‌العاده مهمی در ران اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی است. برند شما قرار است نحوه شناخت مخاطب از کسب‌وکار شما باشد، به همین خاطر مهم است که چگونه فروشگاه خود را از دیگران متمایز کنید.

مشتریان شما در کدام دسته قرار می‌گیرند؟ باید مخاطب برندتان را از قبل مشخص کنید تا بتوانید عملکرد فروشگاه را مطابق نیازهای مخاطب پیش ببرید. فروشگاه لوازم آرایشی به دو دوسته خانم‌ها و سالن‌های زیبایی تقسیم می‌شود.

شما باید مسیر برند خود را مطابق با نوع مشتری مشخص کنید و به هویت بصری برند هم توجه داشته باشید. هویت بصری برند شامل نام برند، لوگو، رنگ‌‌ها و فونت‌های به‌کاررفته در فروشگاه اینترنتی است که لحن نوشته و ارتباط با مخاطب را دربرمی‌گیرد. برند محصولات آرایشی موفق، برندی است که بتواند زندگی مشتری هدف را به روش‌های هرچند کوچک تغییر دهد.

اخذ مجوزهای قانونی

به عنوان یک فروشنده آنلاین باید با قوانین موثر در تجارت آنلاین آگاه باشید و مجوزهای قانونی لازم برای فعالیت آنلاین شاپ را اخذ کنید. از جمله مجوزهای موردنیاز برای راه اندازی آنلاین شاپ می‌توان به مجوز فروش و مجوز مالیات اشاره کرد.

برنامه کسب‌وکار یا بیزینس پلن

یکی از مهم‌ترین مراحل در راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی، طراحی برنامه کسب‌وکار (Business Plan) است. این برنامه شما را در مسیر دستیابی به اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت راهنمایی خواهد کرد.

یک طرح تجاری کامل برای راه اندازی فروشگاه لوازم ارایشی انلاین شامل موارد زیر است:

  • هدف از کسب‌وکار
  • مشتریان هدف
  • هزینه‌‌های پیشنهادی و برنامه‌ریزی مالی
  • طرح بازاریابی تبلیغاتی یا استراتژی‌های بازاریابی و ترویج محصول
  • تجزیه‌وتحلیل رقبا
  • طرح توسعه فروشگاه
  • و…

برای طراحی بیزینس پلن می‌توانید از مشاوره متخصصین و دوره‌های آزمایشی استفاده کنید. پس از یک دوره آزمایشی، مدل کسب‌وکارتان را بررسی کنید تا در صورت لزوم تغییراتی در آن ایجاد کنید. به‌طورکلی داشتن یک برنامه کسب‌وکار به شما کمک می‌کند که هدفمند پیش بروید و از مسیر اصلی خود منحرف نشوید.

بازاریابی برای فروشگاه آنلاین آرایشی

همان‌طورکه گفتیم، بازاریابی بخش مهمی از بیزینس پلن است که برای افزایش مخاطب و افزایش فروش باید به آن توجه داشته باشید. با یک استراتژی بازاریابی مناسب در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود می‌توانید مخاطبان بیشتری داشته باشید.

بازاریابی محتوایی

با تعیین استراتژی بازاریابی محتوایی می‌توانید محتوای ارزشمند و مفید به مخاطبان ارائه دهید. به‌عنوان مثال برای فورشگاه آنلاین لوازم آرایشی می‌توان نکاتی درباره مراقبت از پوست، روش‌های مختلف آرایش و … را در قالب فیلم، تصویر و مقاله وبلاگ ارائه کرد.

حتما بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

بازاریابی رسانه اجتماعی

رسانه اجتماعی شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، تیک تاک و… فرصت مناسبی برای ارائه محتوای مفید، سرگرم‌کننده و خلاق است. علاوه‌براین بستر مناسبی برای برگزاری کمپین‌های مختلف و همکاری با اینفلوئنسرهای زیبایی خواهید داشت.

راه اندازی فروشگاه لوازم ارایشی انلاین

اینفلوئنسر مارکتینگ

مشتریان اغلب اینفلوئنسرهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و به توصیه‌های آن‌ها توجه دارند. برای پیشرفت در مسیر فروشگاه آنلاین خود می‌توانید با اینفلوئنسرهای لوازم آرایشی و بهداشتی همکاری داشته باشید تا مخاطبان بیشتری به‌دست بیاورید.

حتما بخوانید: چگونه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه‌اندازی کنیم؟

بلاگ و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

شناسایی کلمات کلیدی پرتکرار و بهینه‌سازی موتور جستجو باعث می‌شود که بلاگ شما رتبه بهتری در موتورهای جستجویی مثل گوگل داشته باشد. شما می‌توانید با انتشار مقالات آموزشی مفید به سوالات پرتکرار مخاطبان پاسخ دهید تا کم‌کم برند شما در ذهن آن‌ها پررنگ شود.

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال است. شما با استفاده از ارسال ایمیل به مخاطبان، راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و برند و محصولات‌تان را به آن‌ها یادآوری کنید.

حتما بخوانید: آموزش کامل ایمیل مارکتینگ برای فروشگاه های اینترنتی

بودجه‌بندی و پیش‌بینی مسائل مالی

از آن‌جا که هرکسی در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی با بودجه محدودی مواجه است، شما هم باید برای مسائل مالی مختلف برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی داشته باشید.

حسابداری و توجه به سود و زیان و عملکرد مالی آنلاین شاپ لوازم آرایشی به شما کمک می‌کند که عوامل موفقیت یا شکست برنامه خود را راحت‌تر شناسایی کنید و برای افزایش درآمد برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. بودجه‌بندی شما را از سرمایه‌گذاری‌های اشتباه در امان نگه می‌دارد.

طراحی سایت برای فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی

بهترین آنلاین شاپ لوازم آرایشی، فروشگاهی است که وب‌سایت درستی داشته باشد. وب‌سایت فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی باید چند ویژگی اساسی داشته باشد:

  • جذابیت بصری
  • شرح کامل جزئیات هر محصول
  • تصاویر دقیق، باکیفیت و جذاب از محصولات
  • دسته‌بندی دقیق محصولات و زیرمجموعه‌های هرکدام
  • اطلاعات کامل تماس با فروشگاه آنلاین
  • بخش خدمات پس از فروش و پاسخگویی به مشتریان

توجه به تمام این موارد در وب‌سایت فورگشاه به شما کمک می‌کند که خیلی سریع و به بهترین نحو پاسخگوی نیاز مشتریان باشید.

پیشنهاد مقاله: صفر تا صد آموزش طراحی سایت فروشگاهی

در اینجا می‌خواهیم یک راه‌حل ساده برای راه‌اندازی سایت فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی به شما معرفی کنیم:

راه اندازی سایت فروشگاهی آرایشی بهداشتی

یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید به کمک آن یک آنلاین شاپ آرایشی بهداشتی راه‌اندازی کنید، استفاده از سایت فروشگاهی است. احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید اطلاعات و یا قیمت مربوط به یکی از محصولات پوستی و آرایشی خود را پیدا کنید و آن را در اینترنت جستجو کرده باشید. بعد از جستجوی این محصولات، سایت‌های زیادی برای فروش آن‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرند که شما می‌توانید خیلی راحت از این سایت‌ها خرید کنید.

پس اگر شما هم می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین بهداشتی راه‌اندازی کنید، می‌توانید اول از همه به سراغ یک وب‌سایت فروشگاهی بروید. مطمئن باشید که اگر تلاش و کیفیت کافی داشته باشید، موفقیت شما در راه‌اندازی این سایت فروشگاهی حتمی است. انواع فروشگاه‌ ساز مثل پادروشاپ می‌تواند این مسیر را برای شما هموارتر کند.

برای داشتن یک سایت فروشگاهی، خیلی راحت می‌توانید از محصولات خود عکاسی کرده و آن‌ها را با کیفیت بالایی در وب‌سایت خود آپلود کنید. البته فقط داشتن محصولات پوستی و آرایشی برای فروش نمی تواند گزینه مناسبی برای موفقیت باشد.

سعی کنید در وب‌سایت خود، اطلاعاتی درباره محصولات آرایشی و مراقبت از پوست و روش‌های انتخاب هر یک از محصولات را در اختیار افراد قرار دهید تا با خواندن آن‌ها، بیشتر به شما اعتماد کنند. علاوه بر این می‌توانید اطلاعات کاملی درباره نحوه استفاده از این محصولات را به طور کامل توضیح دهید.

نکات مهم برای راه‌ اندازی آنلاین شاپ آرایشی

در راه اندازی آنلاین شاپ لوازم آرایشی و رسیدن به درآمد بالا و مشتریان زیاد، باید به نکات بسیار زیادی توجه کنید که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در اینجا به شما معرفی می‌کنیم:

عکاسی با کیفیت از محصولات

فرقی ندارد که آنلاین شاپ آرایشی شما یک وبسایت فروشگاهی باشد و یا اپلیکیشن اینستاگرام. در هر شرایطی، باید عکس‌های باکیفیتی از محصولات خود آپلود کنید تا مشتریان بعد از دیدن عکس، متوجه شوند که آیا به این محصول نیاز دارند یا خیر.

توجه داشته باشید که خلاقیت در عکس‌ها موجب می‌شود که مشتریان بیشتری جذب محصولات فروشگاه لوازم ارایشی انلاین شما شوند. تا حد امکان سعی کنید خودتان عکاسی کار‌ها را انجام دهید و از عکس‌های کاتالوگ و یا پوستر محصولات استفاده نکنید. این امر موجب افزایش اعتماد مشتریان می‌شود و تاثیر زیادی در میزان فروش شما خواهد داشت.

ارائه توضیحات مناسب و کامل از محصولات آرایشی

پیش از این نیز به اختصار گفتیم که باید در وبسایت فروشگاهی و یا حتی پیج اینستاگرام خود، اطلاعات کاملی درباره نحوه استفاده و یا مزایا و معایب محصول ارائه دهید. اگر مشتری ببیند که شما بدون هیچ‌گونه قضاوتی، اطلاعات کاملی درباره این محصول ارائه کرده‌اید، اعتماد بیشتری به شما خواهد داشت. علاوه بر این، در این توضیحات می‌توانید بگویید که به فرض مثال، این محصول پوستی برای پوست خشک، چرب و یا خنثی مناسب است و چه ویژگی‌هایی دارد.

ارائه ویژگی‌های مثبت محصولات آرایشی

برای زنده ماندن در میان بهترین آنلاین شاپ‌های آرایشی متنوع در دنیای رقابتی امروزی، باید تا حد امکان سعی کنید که محصولات خود را متمایز‌ از سایر فروشگاه‌ها نشان دهید. به منظور انجام این کار، سعی کنید تا حد امکان ویژگی‌های مثبت این محصولات را پیدا کرده و در بخش توضیحات، ارائه دهید. برای مثال، توضیح دهید که یکی از محصولات پوستی شما، برای پوست‌های حساس مناسب بوده و به‌خاطر داشتن انواع ویتامین‌ها، می‌تواند موجب جوانسازی پوست شود.

نظرسنجی از مشتریان آنلای شاپ

بهتر است در مورد هر محصولی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهید، از آن‌ها نظرسنجی کنید. این امر موجب می‌شود که آن‌ها احساس مهم بودن داشته باشند و اطمینان داشته باشند که بر اساس سلیقه آن‌ها، این محصولات را ارائه می‌دهید. ازآنجاکه این مشتریان هستند که از شما خرید می‌کنند، بهتر است محصولات خود را بر اساس نظر و یا نوع پوستی آن‌ها عرضه کنید.

حضور فعال و تعامل با مشتریان

از دیگر نکات پر اهمیت در راه‌اندازی فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی که باید رعایت کنید، حضور فعال در سایت و یا اپلیکیشن اینستاگرام است. همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، بهتر است به طور روزانه استوری بگذارید و به مشتری نشان دهید که هر روز در وب‌سایت و اینستاگرام حضور دارید. ازاین‌رو، باید همیشه فعالیت داشته باشید تا مشتری فکر نکند که در این بازه زمانی، در وبسایت و یا اپلیکیشن نبوده‌اید. این مسئله باعث می‌شود که در مدت غیبت شما، مشتریان به سمت سایر آنلاین‌شاپ‌های آرایشی بروند.

استفاده از ابزار‌های تجزیه‌وتحلیل

در نهایت آخرین فاکتوری که می‌تواند در راه‌اندازی آنلاین شاپ آرایشی کمک زیادی به شما کند، استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل مختلف است. ابزارهای مختلفی برای تجزیه‌وتحلیل سایت‌های فروشگاهی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری درباره مشتریان خود به دست بیاورید. این در حالی است که در اپلیکیشن اینستاگرام، اگر پیج خود را به حالت تجاری تغییر دهید، خیلی راحت‌تر می‌توانید این اطلاعات را به دست بیاورید.

نکات مهم برای راه‌ اندازی آنلاین شاپ آرایشی

آنلاین شاپ آرایشی از طریق سایت بهتر است یا اینستاگرام ؟

پیش از این برای شما توضیح دادیم که از چه روش‌هایی می‌توانید آنلاین شاپ آرایشی و بهداشتی راه‌اندازی کنید. بااین‌حال ممکن است هنوز خیلی از افراد تفاوت‌های این دو روش را ندارند و یا کدام یک از این شیوه‌ها برای راه‌اندازی آنلاین شاپ آرایشی مناسب‌تر است؟ برای پاسخ، باید بگوییم که هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. به همین دلیل هم در ادامه، اطلاعاتی درباره هر دوی این روش‌ها در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدانید که بهترین شیوه برای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی کدام است.

تعداد مشتریان و مخاطبان در سایت و اینستاگرام

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی باید بدانید، این است که تعداد زیادی از مشتریان در اینستاگرام و تعداد زیادی از آن‌ها نیز در وب‌سایت‌ها وجود دارند. به همین دلیل هم برای این‌که مطمئن شوید همه افراد امکان خرید از شما را دارند، بهتر است از هر دو روش‌های اینستاگرام و سایت فروشگاهی استفاده کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

اگر نگاهی به فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی بیندازید، متوجه می‌شوید که اغلب آن‌ها هم از طریق اینستاگرام و هم از طریق وب‌سایت، فعالیت می‌کنند.

راحتی استفاده از اینستاگرام

ازآنجاکه راه‌ اندازی یک آنلاین شاپ آرایشی در اپلیکیشن اینستاگرام خیلی راحت‌تر از وب‌سایت است. افراد ترجیح می‌دهند از این پلتفرم برای راه اندازی فروشگاه خود استفاده کنند. در اینستاگرام، نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید و می‌توانید به راحتی، یک پیج اینستاگرامی بسازید. البته باید بخشی از هزینه خود را برای تبلیغات به سایر پیج‌ها بدهید و همچنین مسئله فیلترینگ اینستاگرام را هم در نظر داشته باشید.

تفاوت در پیگیری سفارشات در سایت اینترنتی و اینستاگرام

اگر مدتی حجم سفارشات شما تا حد زیادی افزایش یافت، احتمالا از طریق اینستاگرام نمی‌توانید به‌راحتی این سفارشات را پیگیری کنید. همچنین خودتان به‌تنهایی به هیچ عنوان امکان پیگیری همه سفارشات با حجم زیاد را ندارید و در این شرایط، مجبور می‌شوید که چند ادمین استخدام کنید و هزینه شما افزایش پیدا می‌کند. این در حالی است که وب‌سایت فروشگاهی به‌تنهایی می‌تواند بدون نیاز به ادمین، سفارشات را پیگیری کند.

محدودیت‌های احتمالی در کارکرد اینستاگرام

درست است که در حال حاضر، اینستاگرام یکی از بهترین روش‌ها برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی است. بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که بعدا این اپلیکیشن دچار محدودیت‌هایی شود و نتوانید درآمد خوبی از آن داشته باشید. به همین دلیل هم بهتر است کسب‌وکار خود را فقط به اینستاگرام محدود نکنید و هم از وب‌سایت فروشگاهی و هم از این اپلیکیشن برای آنلاین شاپ آرایشی خود کمک بگیرید.

بهترین راهکار برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی چیست؟

استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ می‌تواند یک راهکار کاربردی باشد. پلتفرم هوشمند پادروشاپ به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی سفارش مشتریان را ثبت و ارسال کنند و برآورد دقیقی از هزینه مرسوله پستی داشته باشند تا کمترین هزینه پستی را متحمل شوند. با ثبت فروشگاه آنلاین خود در پادروشاپ می‌توانید به امکاناتی مثل ارسال پیامک به مشتریان، ساخت کد تخفیف، درگاه پرداخت، ارسال سفارشات و… دسترسی داشته باشید.

برای ارسال بسته‌ها نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های پستی ندارید و بسته‌ها توسط مامور پادروشاپ از محل موردنظر جمع‌آوری می‌شود. اگر در اینستاگرام صاحب فروشگاه هستید و برای مدیریت سفارشات و افزایش فروش به دنبال روشی کارآمد می‌گردید، از طریق لینک زیر در پادروشاپ ثبت‌نام کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله، اطلاعات جامعی درباره نحوه راه ‌اندازی فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی در اختیار شما قرار دادیم. همانطور که متوجه شدید راه‌اندازی آنلاین شاپ آرایشی و بهداشتی می‌تواند بسیار چالش برانگیز و دشوار باشد. این موضوع به خاطر تنوع بسیار آنلاین شاپ‌های موجود، حساسیت بیشتری دارد. به همین دلیل هم برای موفقیت در این بازار پر رقابت، تا حد امکان خلاقیت داشته باشید و محصولات باکیفیتی در اختیار مشتریان خود قرار دهید تا بیشتر از قبل به شما اعتماد کرده و یا حتی شما را به سایر دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    منبع:

    govdocfiling

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. مهرداد شیدایی می گوید

      توصیه سازمان بهداشت جهانی برای حفظ سلامت و زیبایی پوست، استفاده از محصولات آرایشی باکیفیت است. انتخاب مناسب این محصولات که بر اساس نیازهای شما باشد و مطابق با تیپ پوستتان عمل کنید. از فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی با کیفیت استفاده کنید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:
      محصولات پر فروش