بهترین شغل دوم برای کسب درآمد بالاتر

0

این روزها اغلب افراد به دلایل اقتصادی به فکر شغل دوم هستند. از سویی دیگر گاه سقف آرزوهای افراد آنچنان بلند است که شغل دوم پردرآمد می‌تواند آنها را یک قدم به بلندپروازی‌هایشان نزدیک‌تر کند. در هر دو موقعیت، شناخت صحیح از مختصات شغل دوم و ویژگی‌های آن می‌تواند باعث شود افراد تصمیمات درست و اصولی گرفته و به درآمد مورد نظرشان نزدیکتر شوند. اگر شما هم در خرج و مخارج زندگی‌تان درمانده‌اید و نیاز به یک شغل دوم پردرآمد را بشدت احساس می‌کنید، در این مطلب با ما همراه باشید. 

بهترین ایده برای داشتن شغل دوم پردرآمد

هنگامی که به شغل دوم فکر می‌کنیم، همواره عنوان‌های شغلی بسیاری در ذهنمان تاب می‌خورند. ما نیز مثل شما به عنوان‌هایی که پتانسیل شغل دوم شدن را دارند، فکر کرده‌ایم. مشاغل زیادی هستند اما در این مقاله 12 نمونه از آنها را که به‌ یک شغل دوم پولساز نزدیکتر هستند، با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید برای کسب درآمد بیشتر یک انتخاب مناسب داشته باشید. همچنین خواهیم دید یک فروشگاه ساز آنلاین چه کمکی به شغل دوم شما خواهد کرد.

در تاکسی‌های آنلاین ثبت نام کن

این روزها اولین عنوان شغلی که می‌توان در وقت فراغت به آن فکر کرد، راننده شدن در یکی از پلتفرم‌های رایج و مشهور تاکسی‌های آنلاین است. تنها مهارتی که برای این شغل دوم باید داشته باشید، مهارت رانندگی است. حسن استخدام شدن در چنین پلتفرم‌هایی این است که در هر زمان بیکاری می‌توانید مسافری را سوار کرده و پس از رساندن او به مقصد به کارهایتان برسید. به‌علاوه این پلتفرم‌ها همواره شرایط خوبی را برای کارمندان خود در نظر می‌گیرند.

یک آنلاین شاپ در اینستاگرام داشته باش

شغل دوم بعدی که می‌توانید در کنار شغل اصلی‌تان بر عهده بگیرید، افتتاح یک آنلاین شاپ کوچک است. در این فروشگاه آنلاین کوچک شما می‌توانید هر محصولی را بفروشید. در وهله اول فکر کنید که می‌توانید چه محصولاتی را عرضه کنید: از لباس و بافتنی گرفته تا گل و گیاه و حتی اکسسوری‌های شخصی دست ساز مانند دستبند و بند عینک.

حتی می‌توانید واسطه‌هایی برای خرید اجناس آرایشی و بهداشتی و لباس از کشورهایی مانند ترکیه، چین و اروپا پیدا کرده و محصولات را در آنلاین شاپ با سودی مشخص بفروشید. فروش صنایع دستی نیز می‌تواند شغلی پردرآمد محسوب شود. 

برای افزایش بازدیدکنندگان و در اصطلاح فالورها شما لازم است محتوای جذاب پربیننده بسازید. همچنین شما باید در خصوص مراحل فروش اعتماد کامل مشتریان را جلب کنید. مدیریت یک آنلاین شاپ یا سایت فروشگاهی مطمئناً بهترین شغل دوم برای کارمندان محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: کسب درآمد دلاری از اینستاگرام + ایده‌های کاربردی رایگان

آشپزی کن و بفروش

خرید سینی‌های مزه و فینگر فود، کیک و شیرینی خانگی و البته پک غذای خانگی با کیفیت در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است. افراد بسیاری تمایل دارند تا برای مهمانی‌های خود این خوراکی‌های خوشمزه را سفارش دهند. شما می‌توانید یک پیج شخصی در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام درست کرده و نمونه‌هایی از هنرنمایی خود را به نمایش عموم بگذارید.

احتمالاً پس از تبلیغات مستمر و برنامه‌ریزی شده، افراد مشتاقی پیدا می‌شوند که به شما سفارش انواع شیرینی یا فینگرفود را می‌دهند. آشپزی کردن در منزل و فروش آنها بدون واسطه یکی از بهترین ایده های شغل دوم است.

ایده شغل دوم پولساز

کیک و شیرینی بپز و به کافه‌ها و رستوران‌ها بفروش

یکی دیگر از ایده‌های شغل دوم، پختن کیک و کوکی برای کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‎‌ها است. شما می‌توانید در یک کلاس کیک کافی شاپی ثبت نام کرده و دانش مورد نیاز را کسب کنید یا از یوتیوب و کانال‌های آموزشی روش پخت را به‌راحتی و بدن هزینه یاد بگیرید.

سپس در وقت فراغت خود کیک‌های مورد نیاز این مراکز را پخته و آنها بفروشید. حتی می‌توانید کم‌کم با گسترش این کسب و کار خانگی، به فکر ساختن یک سایت فروشگاهی نیز باشید تا کیک‌های خانگی خود را در آن به فروش برسانید.

در مقاله فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام با 9 نکته طلایی با نحوه کسب درآمد از طریق پخت و فروش کیک و شیرنی در اینستاگرام کاملا آشنا شو.

کار فنی یاد بگیر و تعمیرات انجام بده

بهترین شغل دوم فنی، «تعمیرات» است. اگر شما زمینه کار فنی و تعمیراتی داشته یا در عنوان شغل اول خود دانش مربوطه را کسب کرده باشید، می‌توانید به‌راحتی در وقت فراغت نیز به تعمیر وسایل برقی و… افراد بپردازید.

درست کردن کولر، پکیج، وسایل برقی آشپزخانه‌ای، تعمیرات مخصوص به گاز کشی، برقکاری و لوله‌کشی از شغل‌هایی هستند که می‌توان به عنوان گزینه دوم شغلی در نظر گرفت. این موارد بهترین شغل دوم فنی برای شما محسوب می‌شوند.

حسابدار نیمه وقت یا پاره وقت یک کسب و کار شو

یکی از انواع شغل دوم برای کارمندان، حسابداری پاره‌وقت و یا نیمه‌وقت برای کسب و کار جدید است. شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های حسابداری به صورت رسمی سمت حسابداری یک شرکت یا کمپانی را برعهده بگیرید. نکته مثبت این کار این است که حسابدارها معمولاً آخر هفته‌ها و یا آخر ماه‌ها برای حساب و کتاب به شرکت مربوطه می‌روند.

عکاسی و فیلمبرداری به عنوان شغل دوم 

یکی دیگر از انواع مشاغلی که می‌توانید در کنار شغل اول و اصلی خود اتخاذ کنید، عکاسی و فیلمبرداری است. این روزها با گسترش سوشال مدیا نیاز تقریباً تمامی مشاغل برای بحث تبلیغات، به عکاس و فیلمبردار است. شما می‌توانید با دیدن ویدئوهای آموزشی عکاسی با موبایل و ادیت عکس با اپلیکیشن‌های موبایلی به کسب و کارهای زیادی کمک کرده و درآمد بالایی به دست بیاورید.

تولید محتوا کن، تایپ کن و با فتوشاپ آشنا شو

تایپ و کار کردن با فتوشاپ و برنامه‌هایی از این دست می‌توانند به عنوان شغل دوم، درآمدی قابل توجه برای شما داشته باشند. در وقت آزاد، شما می‌توانید به تایپ کردن مقالات دانشگاهی، ترجمه کردن و ادیت عکس بپردازید. همچنین به مرور می‌توانید به نوشتن مقالات و محتوا پرداخته و در پلتفرم‌های مختلف با دیگران به اشتراک بگذارید.

پس از مدتی می‌توانید برای خودتان در سایت‌های تولید محتوا یا لینکدین روزمه بسازید. پس از ساختن صفحه شخصی در این پلتفرم‌ها می‌توانید شروع به گرفتن پروژه کنید.

با مطالعه مقاله آموزش تولید محتوا با هوش مصنوعی برای تولید محتوای دورکاری چند قدم جلوتر از بقیه حرکت کنید.

ادمین سوشال مدیا یا مدیر سایت شو

ادمینی و مدیریت سایت و اکانت‌های بیزینسی اینستاگرام یکی از شغل‌های پرطرفدار در خانه است. بسیاری از کافرماها و صاحبان بیزینس ترجیح می‌دهند مدیریت سایت یا صفحه اینستاگرام کسب و کار خود را به فردی بیرون از سازمان به‌صورت دورکار بسپارند.

با دیدن چند دوره آموزشی مربوط به ادمینی و مدیریت سایت وردپرس شما می‌توانید به تولید محتوا، بارگذاری محصولات و ادیت قیمت‌ها، بارگذاری وبلاگ، پاسخگویی به کامنت‌ها و تیکت‌ها و آپدیت افزونه‌های سایت بپردازید. دستمزد این شغل‌ها معمولاً به صورت ثابت یا ساعتی در نظر گرفته می‌شود.

بازاریابی، نتورک و فروش محصولات بهداشتی و غذایی

این روزها شرکت‌های بزرگی همچون اوریفلیم، دکتر بیز، نفیس، لدورا، پنبه‌ریز و … اقدام به گرفتن نیروهای بازاریابی شخصی کرده‌اند. این فروشنده‌های آزاد غالباً به‌صورت نتورکی کار می‌کنند و اعضای جدید جزئی از زیرمجموعه آنها به‌شمار می‌روند.

بازاریابی محصولات بهداشتی می‌تواند به‌عنوان یک شغل دوم پردرآمد محسوب شود که قرار نیست وقت آنچنانی از شما بگیرد. کار این کسب و کارها به اینگونه است که واسطه فروش (مغازه‌دار) حذف شده و محصول با تخفیف به شما عرضه می‌شود.

در عوض شما نیز باید این محصول را به افراد دیگر بفروشید و پورسانت بگیرید.

معلمی کن و آموزش بده

هر مهارتی که بلد باشید، خواه آن را تدریجی یاد گرفته باشید یا در شغل اولتان مورد استفاده قرار دهید، می‌توانید آموزش دهید! اگر زبان انگلیسی می‌دانید، بلدید خوب نقاشی بکشید، ساز می‌زنید یا ورزش خاصی را مرتباً انجام می‌دهید، همه و همه را می‌توانید به دیگران مخصوصاً کودکان آموزش دهید. حتی می‌توانید به صورت آنلاین نیز به هنرجوهایتان آموزش دهید.

بلاگر شو

در دنیای امروز بلاگرهای زیادی در تمام جهان سعی می‌کنند تا با تولید محتوای جذاب و آموزنده فالور جذب کنند. شما به وسیله هر آنچه در آن تخصص دارید، حتی رقص و آواز، می‌توانید هزاران نفر را که مثل شما فکر می‌کنند یا مشتاق هستند تا لحظاتشان را با شما شریک شوند، جذب کنید.

پس از این مرحله می‌توانید با کمپانی‌های بزرگ و تولیدکنندگان قرارداد بسته و در ازای تست محصول آنها جلوی دوربین و تبلیغات پول بگیرید. فراموش نکنید با اینکه اینفلوئنسر شدن در ظاهر کار ساده‌ای‌ست اما نیاز به تجربه، بینش و دقت بسیار زیاد دارد.

ایده های شغل دوم

معیارهای مهم پیدا کردن شغل دوم مناسب

زمانی‌که به هر دلیلی خواهان راه اندازی شغل دوم برای خود هستید، باید مواردی را قبل از انتخاب عنوان شغلی دوم خود بررسی کنید. این گزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پس از اتمام ساعت کاری شغل اولتان، چه میزان زمان آزاد دارید؟
  • مهارت اصلی شما چیست؟ آیا می‌توانید از این مهارت در شغل دوم خود بهره ببرید؟
  • حدود درآمدی که نیاز دارید تا امور زندگی‌تان به خوبی بگذرد، معلوم کنید. تخمین میزان درآمدی که طالب آن هستید می‌تواند به شما برای برگزیدن شغل دوم کمک کند. 
  • محل کار خود را در شغل دوم مشخص کنید: آیا می‌خواهید در خانه کار کنید یا ترجیح می‌دهید بیرون منزل به کار بپردازید؟
  • آیا می‌توانید بین شغل اول و دوم خود بالانس ایجاد کنید؟ فراموش نکنید اگر یک کار یدی را به عنوان شغل دوم برگزیده‌اید، احتمالاً خستگی و آزار بدنی بعد از مدتی به سراغ شما خواهد آمد. 
  • سرمایه اولیه خود را برای ایجاد شغل دوم تخمین بزنید. تا چه حدی می‌توانید سرمایه تزریق کنید و آیا برگشت سرمایه شما تضمین شده است؟
  • تا حد امکان سعی کنید یک شغل دوم اینترنتی انتخاب کنید. شغل‌های اینترنتی می‌توانند باعث شوند در زمان فراغت‌تان نیز بتوانید کسب و کار دوم را مدیریت کنید. 
  • برای شغل دوم خود اگر در زمینه خرید و فروش است، یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید. وبسایت و شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌توانند شغل دوم شما را به نحو احسن گسترش داده و بخش عمده‌ای از بازاریابی و تبلیغات را برعهده بگیرند.
حتما بخوانید: صفر تا صد آموزش طراحی سایت فروشگاهی

پادروشاپ چه کمکی به شغل دوم شما می‌کند؟

همان‌طور که تا اینجای کار متوجه شده‌اید، اکثر افراد در ایران به دنبال شغل دوم پر درآمد هستند تا بتوانند از پس مخارج زندگی خود برآیند. در این بین مشاغل اینترنتی می‌توانند یکی از بهترین روش‌ها برای توسعه شغلی و کسب درآمد باشند. در این روش شما راحت در خانه نشسته‌اید و با یک گوشی همراه یا یک لپ تاپ به کسب درآمد مشغول هستید.

اگر یک فروشگاه اینستاگرامی دارید یا قرار است یک شغل دوم را به‌زودی شروع کنید، فروشگاه ساز پادروشاپ به شما کمک می‌کند تا فروشگاه اینترنتی خودتان را بسازید و محصولاتتان را در این پلتفرم راحت‌تر به فروش برسانید. همچنین با پادروشاپ می‌توانید صفحه اینستاگرام کسب و کار خود را به فروشگاه‌تان متصل کنید تا زحمت تولید محتوای سایت برایتان کمتر شود.

هر مهارتی که داشته باشید، از آشپزی و شیرینی‌ پزی گرفته تا دوخت و دوز و ساخت صنایع دستی می‌توانید با ایجاد یک سایت فروشگاهی به توسعه کار و فروش بالاتر محصولات خود کمک فراوانی کنید. پادرو شاپ در مسیر ایجاد شغل دوم به شما کمک خواهد کرد.

سوالات متداول شغل دوم پردرآمد

شغل دوم پردرآمد در ایران چه مشاغلی هستند؟

شما می‌توانید در خانه کیک یا فینگرفود درست کرده و آن‌ها را بفروشید. همچنین می‌توانید در اسنپ یا تپسی به عنوان راننده مشغول به کار شوید. همچنین می‌توانید با ایجاد یک سایت شخصی یا پیچ اینستاگرام محصولات خودتان را به فروش برسانید.

شغل فریلنسری به چه شغل‌هایی گفته می‌شود؟

تایپ کردن، ترجمه، ادمین صفحات سوشال مدیا شدن به‌صورت دورکار، تولی محتوای دورکار و انجام انواع پروژه‌های تحقیقاتی جزو شغل های فریلنسری پردرآمد محسوب می‌شوند.

آیا بلاگری می‌تواند یک شغل دوم پردرآمد باشد؟

بله. امروزه بلاگرها و اینفلوئنسرها درآمد بسیار زیادی دارند. این افراد با تولید محتوای جذاب و آموزنده فالوور جذب کرده و در این بین محصولاتی را تبلیغ کرده و در ازای آن از کمپانی‌ها پول دریافت می‌کنند.

با پر کردن فرم زیر به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باش!

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.