فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام با 9 نکته طلایی

0

اگر تصمیم گرفته‌اید کسب و کار کیک و شیرینی خانگی خود را توسعه داده و محصولات خوشمزۀ خود را در اینستاگرام به فروش برسانید، اما با روش‌های آن آشنا نیستید این مطلب تخصصی را از دست ندهید. در ادامه به معرفی بهترین ایده های فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام می‌پردازیم.

اینستاگرام امروزه به یکی از گسترده‌ترین و مؤثرترین پلتفرم‌ها در بین رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است و شما می‌توانید به راحتی محصولات خود را به صورت اینترنتی تبلیغ کرده و برندسازی انجام دهید. تعداد بسیار زیادی کسب و کار در این پلتفرم در حال فروش محصولات خود هستند و کیک و شیرینی خانگی یکی از بهترین کسب و کارها در اینستاگرام محسوب می‌شود.

فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام

اگر کسب و کار فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام دارید و به این فکر می‌کنید که چگونه باید تجارت خود را توسعه داده، در آن پیشرفت کنید و فروش بیشتری را تجربه کنید، قبل از هر اقدامی ایده های فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام را بررسی کنید.

آیا فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام ایده‌آل است؟

راه‌اندازی پیج اینستاگرام بهترین روش برای فروش بیشتر محصولات است. با داشتن پیج اینستاگرام کسب و کار شما در میان میلیون‌ها کسب و کار در رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شود و مشتریان شما می‌توانند در هر مکان و زمانی برای ثبت سفارش خود از فروشگاه شما اقدام کنند.

کسب و کار اینترنتی علاوه بر اینکه بهترین روش برای معرفی تجارت شما به تعداد بسیار زیادی از افراد جدید است بلکه دسترسی راحت‌تر برای مشتریان قدیمی را نیز فراهم می‌کند. با داشتن پیج اینستاگرام شما می‌توانید خدمات بسیار بهتری را به مشتریان خود ارائه داده و فروش بیشتری را تجربه کنید.

آمار و گزارش‌های حاصل از کسب و کارهای تجاری در اینستاگرام نشان می‌دهد که نیمی از مصرف کنندگان در سرتاسر دنیا حداقل برای یک بار خدمات و محصولات یک شرکت خدمات غذایی را امتحان کرده و به آن‌ها سفارش داده‌اند. همچنین بیش از 74 درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده‌اند که علاقه مند هستند از کسب و کارهای اینستاگرامی حمایت کرده و از آن‌ها خرید کنند.

مزایای خرید آنلاین کیک و شیرینی خانگی برای کاربران

مزایای خرید از پلتفرم‌های آنلاین مانند اینستاگرام برای کاربران بسیار زیاد است. به همین دلیل بسیار مهم است که اگر شما هم صاحب یک کسب و کار مواد غذایی مانند کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام هستید، از روش‌های نوین فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام برای توسعه و بهبود کسب و کار خود بهره بگیرید. کاربران اینستاگرام در رابطه با مزایای خرید کیک و شیرینی خانگی از اینستاگرام اعلام کرده‌اند که:

مزایای خرید آنلاین کیک و شیرینی خانگی
  • پلتفرم‌های آنلاین مانند اینستاگرام بهترین روش برای کشف گزینه‌های جدید غذاست.
  • اینستاگرام امکان جست‌وجوی اختصاصی غذا و بهترین مکان‌ها را برای خرید دارد.
  • اینستاگرام امکان مشاهدۀ نظرات را دارد. بنابراین، مشتریان می‌توانند راجع به کیک یا شیرینی مورد نظرشان اطلاعات بهتری کسب کرده و با دقت بیشتری به خرید بپردازند.
  • رسانه‌های اجتماعی تجربۀ خوردن کیک و شیرینی خانگی را به تجربه‌ای به یادماندنی و لذت بخش تبدیل می‌کند و قسمتی از آن به‌ عنوان هویت بخشی شناخته می‌شود؛ چرا که به اشتراک گذاشتن این تجربه‌ها با دیگران نشان دهندۀ سبک زندگی، تفریحات و باورهای افراد است که به دنبال کنندگان منتقل می‌شود.

اگر کسب و کار خود را به تازگی در رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام راه‌اندازی کرده‌اید، سعی کنید به تمام گزینه‌های تبلیغاتی توجه نکنید و فقط برخی از بهترین ایده های ایده های فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام را اجرا کنید. برخی از این روش‌ها برای مدیریت کسب و کار کیک و شیرینی خانگی شما مناسب نیست.

بهترین ایده های فروش کیک و شیرینی خانگی

اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای انتشار محتوای پخت کیک و شیرینی خانگی است. از پختن نان در خانه گرفته تا چیدمان میز صبحانه و وعده‌های غذایی و تزئین کیک و شیرینی به صورت مرحله به مرحله، از جذاب‌ترین ایده های فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام است که دنبال کنندگان شما را به مشتریان وفادارتان تبدیل می‌کند.

تصاویر و ویدئوهای کوتاه و بلند از پخت کیک و شیرینی هر کسی را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به دنبال کردن شما تشویق می‌کند. از مهمترین مزایای پیج اینستاگرامی پخت و فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام این است که شما می‌توانید به مشتریان خود احساس ارزشمندی داده و نشان دهید که آنان نیز می‌توانند در منزل این کیک و شیرینی را بپزند و از آن‌ها لذت ببرند.

انتشار عکس و ویدئوی با کیفیت

هر فردی که حداقل یک بار فروش اینترنتی مواد غذایی مانند کیک و شیرینی خانگی را تجربه کرده باشد، می‌داند مهمترین چیزی که به آن نیاز دارد مشتری است و مشتریان دوست دارند قبل از خوردن غذا به آن نگاه کرده و از دیدن آن لذت ببرند. پس شما به‌ عنوان صاحب پیج اینستاگرامی فروش کیک و شیرینی خانگی، باید تولید محتوای تصویری بسیار جذابی داشته باشید.

مهمترین اقدام برای بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما در اینستاگرام داشتن عکس‌های جذاب و ویدئوهای باکیفیت است. ایده پردازی و تکراری نبودن محتوای تصویری شما یکی از مهمترین نکات برای جلب مخاطبان در اینستاگرام است.

طبق گزارش‌های دریافت شده از مدیر اینستاگرام، کاربران تمایل ندارند کسب و کارهای شیرینی‌پزی خانگی که فعالیت پیوسته و جذاب ندارند را دنبال کنند. هر یک از کاربران اینستاگرامی حداقل 5 روز به صورت پیوسته با هدف خرید از یک پیج اینستاگرامی فروش کیک و شیرینی خانگی آن را دنبال می‌کنند تا تصمیم به خرید بگیرند و بخش مهمی از این تصمیم‌گیری به فیلم و تصاویر منتشر شده اختصاص دارد.

تولید محتوای متنی جذاب داشته باشید

یکی از بهترین ایده‌ها برای فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام این است که دستور پخت برخی از کیک و شیرینی‌ها، نان‌ها، شکلات‌ها، بستنی‌ها، دسرها، کوکی‌ها و نوشیدنی‌های جذاب را در فروشگاه اینستاگرامی خود منتشر کنید.

با انتشار این دستورالعمل‌ها نیاز نیست دستور پخت اختصاصی محصولات فروشگاه خود را منتشر کنید؛ در عین حال کاربران علاقه مند به دنبال کردن شما می‌شوند.

برای تولید محتوای خود زمان بگذارید و علاوه بر اینکه از مراحل تهیه و بسته‌بندی محصولات خود فیلم و عکس تهیه می‌کنید، راجع به نحوۀ آماده‌سازی و ارسال محصولات نیز اطلاعات لازم را به کاربران ارائه دهید. آن‌ها باید به فروشگاه کیک و شیرینی خانگی شما اعتماد کرده و سپس از شما خرید کنند.

راه‌اندازی فروشگاه اینستاگرامی کیک و شیرینی خانگی

بیشتر بخوانید: اصول و نکات تولید محتوا در اینستاگرام برای فروشگاه‌ها

تصاویر بدون فیلتر تهیه کنید

یکی از مهمترین ایده های فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام این است که بتوانید تصاویر واقعی از محصولات خود تهیه کنید. فیلترها و ادیت های جذاب، عکس‌های رنگ و رو رفته را بسیار زیبا می‌کنند و به آن‌ها روح تازه می‌بخشند.

اما شما به‌عنوان صاحب یک فروشگاه کیک و شیرینی خانگی نباید اعتماد مشتریان خود را از دست بدهید. اگر تصاویر ادیت شده با عکس واقعی محصولات بسیار متفاوت و اغراق‌آمیز باشد، اعتماد مشتریان نسبت به شما از بین می‌رود.

اگر علاقه‌مند هستید عکس و فیلم جذاب تهیه کنید که جزئیات آن‌ها به اندازۀ کافی زیبا دیده شود، بهترین ایده برای عکاسی استفاده از نور طبیعی است. انتخاب مکان مناسب و همراه با نور طبیعی بهترین عکس‌ها را در اختیار شما می‌گذارد.

بدین ترتیب، شما نیازی به استفاده از فیلتر و ادیت های سنگین نخواهید داشت. میز و پس‌زمینۀ عکاسی خود را در نزدیکی پنجره قرار داده و ساعتی که بهترین نور را در مکان خود دارید برای عکاسی انتخاب کنید.

مهم ترین مزیت پیج اینستاگرامی کیک و شیرینی خانگی این است که شما می‌توانید مراحل پخت و مواد اولیۀ مورد استفادۀ خود را در محصولات به کاربران نشان دهید تا خیال آن‌ها بابت کیفیت و تازگی مواد اولیه راحت باشد. سلامت و کیفیت مهمترین ویژگی‌های مورد انتظار مشتریان از محصولات خانگی است.

از هشتگ استفاده کنید

تصور کنید در یک برج بسیار بزرگ قرار است آدرس خاصی را پیدا کنید. اگر آدرس مورد نظر شما پلاک و نشانی دقیقی نداشته باشد شما نمی‌توانید آن را پیدا کنید. هشتگ گذاشتن در اینستاگرام به معنی نشانی داشتن پست‌هایتان است. پست‌هایی که هشتگ دارند به راحتی قابل شناسایی و جست‌وجو هستند و کاربران می‌توانند آن را پیدا کنند.

شما می‌توانید پربازدیدترین هشتگ های اینستاگرام را در حوزۀ فروش کیک و شیرینی خانگی جست‌وجو کرده و برای هر یک  از پست‌های خود متناسب با موضوع آن هشتگ انتخاب کنید.

به‌هیچ‌عنوان از هشتگ های تکراری و غیرمرتبط استفاده نکنید و اگر قصد دارید هشتگ های ترند را در پست‌های خود به کار ببرید حتماً باید محتوای مرتبط تولید کنید.


بیشتر بخوانید: چطور از هشتگ اینستاگرام برای جذب مخاطبین تازه استفاده کنیم؟

بسته‌بندی اختصاصی و مطمئن داشته باشید

کاربرانی که قصد خرید اینترنتی دارند برایشان خیلی مهم است که محصول مورد نظر به صورت کاملاً سالم به دست آن‌ها برسد. این موضوع در رابطه با کیک و شیرینی‌های خانگی از اهمیت بیشتری برخوردار است و محصول شما باید همراه با تضمین سلامت به دست مشتریان برسد.

طراحی بسته‌بندی خود را به صورتی انجام دهید که کاربران با دیدن نحوۀ ارسال کالا، از دریافت سالم محصول خود مطمئن شده و نسبت به خرید آن شک نداشته باشند.

کیک و شیرینی، محصول پرطرفداری است و افراد زیادی علاقه مند هستند حداقل یک بار آن را امتحان کنند. با ارسال به موقع و بسته‌بندی مطمئن مشتریان احتمالی خود را به همراهان وفادار و همیشگی محصولات فروشگاه کیک و شیرینی خانگی خود تبدیل کنید.

بسته‌بندی کیک و شیرینی خانگی برای فروشگاه اینستاگرامی

نظرات کاربران را به اشتراک بگذارید

برای جلب نظر سایر کاربران، بهتر است نظرات مشتریان فعلی خود را به اشتراک بگذارید. برخی از مشتریان از محصولات شما رضایت بسیار زیادی دارند و برخی از آن‌ها نیز ممکن است از محصول شما انتقاد داشته و نظرات سازندۀ خود را اعلام کنند.

ابتدا سعی کنید محصولات خود را با بالاترین کیفیت ارائه کنید و در نهایت تلاش کنید تا محصول شما بتواند نظر کاربران را به خود جلب کرده و رضایت آن‌ها را به دست آورد.

نظرات مشتریان و رضایت آن‌ها را در هایلایت های پیج اینستاگرامی خود قرار دهید تا کاربران جدید بتوانند آن‌ها را مشاهده کرده و به فروشگاه شما اعتماد کنند. توجه داشته باشید که صداقت و درستی در انتشار نظرات واقعی از مهمترین اقداماتی است که شما باید برای فروش کیک و شیرینی خانگی خود انجام دهید.

برای بالا بردن فروش کیک و شیرینی خانگی، محصولات مناسبتی تهیه کنید

شما به‌عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی برای فروش کیک و شیرینی خانگی باید سعی کنید با ایده‌پردازی و خلاقیت محصولات خانگی خود را متناسب با مناسبت‌ها طراحی کرده و در ایام نزدیک به مناسبت‌ها، آن‌ها را به مخاطبان خود نشان دهید.

به طور مثال محصولات کیک و شیرینی اختصاصی برای عید نوروز، شب یلدا، ماه رمضان، روز پدر، روز مادر، روز دختر و مناسبت‌های مذهبی بهترین گزینه‌ها برای تهیۀ کیک و شیرینی خانگی با طراحی اختصاصی هستند.

یکی از مناسبت‌های مهم برای افراد تولد و سالگرد ازدواج است. شما باید محصولات اختصاصی و طراحی‌های جذاب برای این مناسبت‌های مهم داشته باشید. طراحی کیک‌های خانگی خود را به صورت اختصاصی و متناسب با دخترها، پسرها، مردان و خانم‌ها در هایلایت های فروشگاه اینستاگرام خود قرار دهید تا هر فردی متناسب با نیاز خود دسترسی راحت‌تری به ایده پردازی‌های شما در زمینۀ مورد نظر داشته باشد.

برای افزایش فروش کیک و شیرینی خانگی، تبلیغات را فراموش نکنید

بهترین روش برای پیشرفت فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام، تبلیغات است. شما می‌توانید به صورت مستقیم از روش تبلیغ در پیج بلاگرها اطلاعات کسب کنید و با پرداخت هزینه محصولات خود را تبلیغ کنید.

همچنین می‌توانید با مسئولین برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و ورکشاپ ها هماهنگ کرده و محصولات خود را برای پذیرایی آماده کنید. با این روش مسئول مربوطه باید محصولات شما را معرفی کرده و اطلاعات شما را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

تبلیغات توسط بلاگرها از رایج‌ترین روش‌های تبلیغ در اینستاگرام محسوب می‌شود که معمولاً با هزینۀ بسیار زیادی نیز همراه است. با این حال، باید بدانید که همیشه این تبلیغات با نتایج بسیار خوبی همراه نیستند و برخی از آن‌ها به شدت باعث افت پیج شما می‌شوند.

برخی از بلاگرها از روش فالوور فیک برای تبلیغات استفاده می‌کنند و برخی از آن‌ها برای تبلیغ محصول شما اصلاً مناسب نیستند. به همین دلیل، لازم است زمان زیادی را برای انتخاب بلاگر مورد نظر خود برای تبلیغ اختصاص داده و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید تا فروشگاه کیک و شیرینی خانگی شما پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد.

پیگیری سفارشات برای افزایش فروش کیک و شیرینی خانگی

برای موفقیت در فروش کیک و شیرینی خانگی، پیگیری محصولات خود را فراموش نکنید

اگر علاقه‌مند هستید که مشتریان خود را به مشتریان وفادار و همیشگی تبدیل کنید، باید با احترام بسیار زیادی با آن‌ها رفتار کرده و پاسخ آن‌ها را محترمانه بدهید.

رفتار و نحوۀ پاسخ‌گویی شما به‌ عنوان یک فروشگاه محصولات خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. سعی کنید محصولات خود را پس از ارسال و دریافت توسط مشتریان پیگیری کنید تا مطمئن شوید که محصول مورد نظر به‌ درستی و در زمان مناسب به دست کاربر رسیده است. با این رفتار، اهمیت کسب رضایت مشتری شما به مشتریان‌تان نشان داده می‌شود و آن‌ها را برای خریدهای بعدی مشتاق می‌کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    ایده های بسیار زیادی برای انتشار محتوای پیج اینستاگرامی کیک و شیرینی در اینستاگرام وجود دارد. اما اگر شما قصد دارید در اینستاگرام کیک و شیرینی خانگی خود را به فروش برسانید باید روش‌های تخصصی‌تر برای ارائۀ محصولات خود استفاده کنید.

    در پایان اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت و ارسال سفارشات فروشگاه‌ها استفاده از فروشگاه ساز پادروشاپ است. شما علاوه بر داشتن یک فروشگاه اینترنتی، می‌توانید سفارشات خود را با هزینه ثابت و مبلغی بسیار کمتر از حالت معمول ارسال کنید. ضمنا نیازی نیست برای تحویل بسته‌ها به اداره پست مراجعه کنید. مامور پادرو بسته یا بسته‌های شما را از درب منزل جمع‌آوری می‌کند. همچنین از خدماتی مانند ساخت و ارسال کد تخفیف به مشتریان، ارسال پیامک به آن‌ها و به اشتراک گذاشتن نظرات آن‌ها در سایر شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند خواهید شد.

    کوتاه در مورد ایده‌های فروش کیک و شیرینی خانگی

    • یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد در اینستاگرام فروش محصولات خانگی مانند کیک و شیرینی است.
    • اگر هنر و توانایی پخت شیرینی و کیک را به صورت خانگی و با کیفیت بسیار بالایی دارید می‌توانید همین الآن برای توسعه و ارتقاء فروشگاه آنلاین خود اقدام کنید.
    • با استفاده از بهترین ایده های فروش کیک و شیرینی خانگی در اینستاگرام که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شد، می‌توانید کسب‌وکار خود را متحول کرده و فروش زیاد و درآمد عالی را تجربه کنید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.