وبلاگ فروشگاهی چه کمکی به کسب‌وکار آنلاین شما می‌کند؟

0

با وجود میلیاردها نفر که همه‌روزه در سراسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی انکارناپذیر است. وبلاگ نویسی یک استراتژی بازاریابی بسیار کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید مخاطبان جدیدی را جذب کسب‌و‌کار اینترنتی خود کنید. وبلاگ فروشگاهی مزایای زیادی دارد و به شما کمک می‌کند تا شما مشتریان و قراردادهای بیشتری داشته باشید، ترافیک سایت را افزایش دهید و به موفقیت بیشتر و فروش بیشتری دست پیدا کنید. آمار نشان می‌دهد که:

  • آن دسته از کسب‌وکارهای آنلاین که از وبلاگ استفاده می‌کنند، 67% بیش از دیگران می‌توانند به مشتریان هدف خود دست پیدا کنند.
  • 81 % از کاربران آمریکایی به وبلاگ‎‌ فروشگاهی اعتماد دارد و از توصیه‌ها و اطلاعات مندرج در آن‌ها برای تصمیم‌گیری خود در خرید استفاده می‌کنند.
  • لینک‌های ورودی به سایت در شرکت‌هایی که وبلاگ فروشگاه دارند، تا 97% بیشتر از دیگران است.
  • 61% از کاربران آمریکایی با توجه به توصیه‌های وبلاگ فروشگاه، اقدام به خرید می‌کنند. 
  • 60% کاربران زمانی‌که محتواهای سفارشی یک شرکت را در وبلاگ مطالعه می‌کنند، تصور مثبتی نسبت به آن شرکت یا برند پیدا می‌کنند.

بنابراین بازاریابی محتوایی با استفاده از وبلاگ فروشگاهی می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند و روی رتبه‌بندی موتور جستجو تمرکز داشته باشد. بهترین وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی افزایش ترافیک سایت را به صورت ارگانیک ایجاد کرده و کمک بیشتری به آگاهی از برند و وفاداری مشتریان می‌کند. در این مطلب از مجله پادرو به بررسی اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی، مزایای ساخت وبلاگ برای سایت های فروشگاهی و تاثیر آن روی فروش می‌پردازیم.

فهرست مطالب
  1. وبلاگ چیست؟
  2. وبلاگ و وب‌ سایت چه تفاوتی باهم دارند؟
  3. چرا کسب‌و‌کار آنلاین شما به وبلاگ نیاز دارد؟
  4. روش‌های ساخت بهترین وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی
  5. کلام آخر
  6. سوالات متداول وبلاگ برای فروشگاه‌ اینترنتی

وبلاگ چیست؟

وبلاگ در واقع نوعی نشریه آنلاین است که شباهت زیادی با روزنامه و مجلات در گذشته دارد. در هر وبلاگ، محتواهای مختلفی متناسب با حوزه کاری وب‌سایت، به‌صورت منظم منتشر می‌شود. در اواخر دهه 1990 میلادی، کلمه Blog به عنوان جمع کلمه Weblogs مورد استفاده قرار گرفت که حال‌وهوایی شبیه به دفترچه خاطرات داشت.

با گذر زمان، تعریف وبلاگ گسترش پیدا کرد و در قالب اشکال مختلف محتوا به وب‌سایت‌ها، میکروبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی رسید به‌گونه‌ای که در حال حاضر اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی در تمام صنایع انکارناپذیر است.

ساخت وبلاگ را می‌توان به عنوان یک روش جایگزین و ارگانیک برای تبلیغات و بازاریابی در کسب‌وکار معرفی کرد که فرصتی برای به اشتراک گذاشتن دانش و تخصص را فراهم می‌کند. مخاطبان هدف با بهره‌مندی از محتوای وبلاگ می‌توانند اطلاعات کاملی درباره صنعت و نوع کسب‌وکار شما بدانند و پاسخ سوالات خود را پیدا کنند.

وبلاگ‌ نویسی تجاری چیست؟

وبلاگ‌نویسی تجاری که ترجمه فارسی عبارت Business Blogging است، روشی برای به اشتراک گذاشتن افکار و ایده‌های صاحبان کسب‌وکار و فروشگاه‌های اینترنتی با مخاطب است. وبلاگ‌نویسی تجاری یک راهکار عالی برای دیده شدن کسب‌وکارهای آنلاین  است که به عنوان یک نوع استراتژی بازاریابی برای جذب مشتری و افزایش آگاهی از برند شناخته می‌شود.

پیشنهاد مقاله: اصول طراحی و نوشتن هدر و فوتر سایت فروشگاه

وبلاگ و وب‌ سایت چه تفاوتی باهم دارند؟

حتما شما هم اصطلاحات وبلاگ و وب‌سایت را شنیده‌اید و از آن‌ها در زندگی روزمره استفاده می‌کنید، اما چه چیزی وبلاگ را از یک وب‌سایت جدا می‌کند؟ وبلاگ در واقع بخشی از وب‌سایت است که در آن مطالب در قالب انواع مقاله و پست به‌صورت منظم در آن منتشر می‌شوند. یکی از اشتباهات رایج این است که این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می‌شوند اما در واقع وبلاگ نوع خاصی از محتوا است که در صفحات وب‌سایت قرار می‌گیرد.

چرا کسب‌و‌کار آنلاین شما به وبلاگ نیاز دارد؟

وبلاگ برای سایت های فروشگاهی و غیرفروشگاهی به شما این فرصت را می‌دهد تا دانش و تخصص خود را به‌روش جذاب‌تری در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید و نام تجاری خود را به دیگران معرفی کنید. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به دنبال علل قانع‌کننده‌ای هستند تا درک بهتری از اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی داشته باشند. در این بخش به معرفی 16 مورد از مزایای وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی می‌پردازیم تا شما را قانع کنیم.

وبلاگ برای فروشگاه اینترنت

1. افزایش ترافیک سایت از طریق وبلاگ فروشگاه

اگر قصد دارید بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان را افزایش دهید، ساخت وبلاگ می‌تواند به شما کمک کند. مشتریانی که از قبل با کسب‌وکار شما آشنایی دارند، مستقیما وارد وب‌سایت شما می‌شوند اما این کافی نیست. شما می‌توانید با ساخت وبلاگ برای سایت های فروشگاهی، ترافیک بیشتری نسبت به قبل داشته باشید و مخاطبان وب‌سایت‌تان را افزایش دهید.

بنابراین اگر می‌خواهید که سایت شما ترافیک و سفر مشتری بیشتری داشت باشد، باید وبلاگ‌نویسی را به عنوان یک استراتژی بازاریابی شروع کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهد، فروشگاه‌های آنلاین و وب سایت‌هایی که وبلاگ دارند، ۴۳۴ درصد صفحات بازدید شده بیشتری نسبت به فروشگاه‌هایی دارند که فاقد وبلاگ هستند. به همین دلیل صفحات بیشتری از آن‌ها توسط موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس شده‌اند.

با توجه به تاثیر موتورهای جستجو، شما با وبلاگ فروشگاه‌تان، شانس بیشتری برای به دست آوردن رتبه‌های بالاتر در موتور جستجو کسب می‌کنید.

زمانی‌که یک فروشگاه اینترنتی یک مطلب را در وبلاگ فروشگاه و با استفاده از کلمات کلیدی منتشر می‌کند مسیر سفر مشتری را به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد. محتوای بهینه در وبلاگ به‌مرور زمان به شما نشان خواهد داد که آیا بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتری شما تبدیل می‌شوند یا خیر.

2. کمک گرفتن از سئو در محتوای وبلاگ فروشگاه

بهتر است بدانید داشتن یک وبلاگ فروشگاه عالی به‌تنهایی کافی نیست چراکه وبلاگ شما باید به روش‌های مختلف دیده شود تا مخاطبان راحت‌تر با کسب‌وکار شما آشنا شوند.

در این روش بازاریابی محتوایی، موتورهای جستجو باید به راحتی وبلاگ فروش محصولات شما را به مخاطبان نمایش دهند. با افزایش ترافیک سایت، مخاطبان هم راحت‌تر می‌توانند آن را پیدا کنند و این کار با آموزش سئو فروشگاه اینترنتی امکان‌پذیر است.

انتشار محتوای با کیفیت، نه تنها شما را برای موتورهای جستجو محبوب می‌کند بلکه با این کار می‌توانید صدرنشین صفحه نتیجه جستجوی گوگل شوید. این موضوع، برای معرفی و پیشرفت کسب‌وکارهای کوچک اهمیت زیادی دارد.

موتورهای جستجو معمولا به محتواهای منحصربه‌فرد علاقه دارند و این نوع از محتوا را باارزش و کاربردی می‌دانند. بنابراین بهتر است در بازاریابی محتوایی خود به محتوای اختصاصی و بهینه‌سازی سایت برای کاربر توجه داشته باشید. در این زمینه رعایت اصول سئو در تولید محتوا و تمرکز بر کلمات کلیدی برای دیده شدن هر وبلاگی اهمیت دارد.

پیشنهاد مقاله: اصول نوشتن متا دیسکریپشن فروشگاه اینترنتی

3. جلب اعتماد مشتری از طریق پاسخ به سوالات کاربران در وبلاگ فروشگاهی

شما با استفاده از وبلاگ فروشگاه می‌توانید بسیاری از درخواست‌ها و سوالاتی که در ذهن کاربران است پاسخگو باشید. بسیاری از درخواست‌هایی که مردم در گوگل دارند و یا در دیگر انواع موتور جستجو به دنبال آن هستند، به صورت سوال است و اگر وبلاگ شما بتواند پاسخ صحیح و کاملی به کاربران ارائه دهد، اعتماد مشتری به برند شما جلب خواهد شد.

برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی در حوزه مزون هستید و ساخت وبلاگ فروشگاهی رایگان یا غیررایگان برای کسب‌وکارتان را جزو اولویت کاری خود می‌دانید، باید اطلاع داشته باشید که جستجوی عبارتی مثل عبارت کلیدی لباس عروس در صدر جستجوهای کاربران قرار دارد و معمولا مخاطبان سوالات زیادی در این زمینه مطرح می‌کنند.

شما می‌توانید برای کمک به افزایش فروش، یک یا چند پست در ارتباط با همین موضوع در وبلاگ خود قرار دهید. برای این کار کافی است موضوع لباس عروس، مدل‌های لباس عروس و ترندهای جدید آن را با فاکتورهای مختلف بررسی کنید و مطالب مفید و کاملی در این زمینه منتشر کنید تا خودتان تعیین‌کننده مسیر سفر مشتری در وب‌سایت باشید.

پیشنهاد مقاله: تاثیر چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی

4. ایجاد لینک داخلی و خارجی در وبلاگ

یکی از دلایل اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی، امکان ایجاد لینک داخلی و خارجی یا همان لینک‌‌سازی (Link Building) است. لینک دادن به صفحات دیگر وبلاگ و منابع معتبر خارج از وبلاگ به شما کمک می‌کند که مشتریان بیشتری را جذب برندتان کنید. لینک‌سازی یکی از عواملی است که به شما کمک می‌کند در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید.

استفاده از یک وبلاگ خوب به اعتبار دامنه شما و افزایش ترافیک سایت کمک قابل‌توجهی می‌کند. این لینک‌ها می‌تواند مخاطبان را به صفحات داخلی وب‌سایت و یا همکاران شما برای خرید ارجاع دهد. بررسی‌ها نشان داده است که با بهره‌مندی از لینک‌سازی داخلی و خارجی، ترافیک سایت‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند و شرکت‌هایی که وبلاگ دارند در مقایسه با کسب‌وکارهایی که وبلاگ ندارند، 97% لینک ارجاعی بیشتری خواهند داشت.

5. تولید محتوای جامع و مستمر در وبلاگ فروشگاه

در کنار رعایت اصول سئو، شما برای بهتر و بیشتر دیده شدن همواره باید در دید مخاطبان خود باشید. بنابراین بهتر است گاهی قدم فراتر بگذارید و اصطلاحا محتوایی همیشه سبز یا جامع تولید کنید.

بررسی‌های متعددی در ارتباط با نوع محصولاتی که از دید انواع موتور جستجو در رتبه بندی بالاتری برخوردار هستند صورت گرفته است؛ نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای سبز بالای 1000 کلمه از رتبه‌بندی خوبی برخوردار است.

در بررسی دیگری نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید جزو 10 جایگاه برتر در موتور جستجو گوگل قرار بگیرید باید حداقل محتوای 2000 کلمه‌ای داشته باشید. محتوای سبز یا جامع مزایای زیادی برای فروشگاه آنلاین به همراه دارد که عبارتند از:

  • گوگل و دیگر موتورهای جستجو، بیشتر به محتوای جامع و معتبر علاقمند هستند.
  • شما با استفاده از  عبارات کلیدی طولانی، شانس بیشتری برای افزایش ترافیک سایت خود خواهید داشت.
  • بررسی‌ها نشان می‌دهند که محتوای طولانی، اشتراک‌گذاری اجتماعی بیشتر و بک‌لینک بیشتری هم به دنبال دارد.

بهترین وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی، وبلاگی است که روی محتوای جامع و سبز تمرکز بیشتری داشته باشد.

6. وبلاگ و کارکرد تبلیغاتی آن

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، وبلاگ شما علاوه‌بر مواردی که تا اینجا نام بردیم، می‌تواند کارکرد جالب دیگری هم داشته باشد و آن ارائه یک موقعیت مناسب برای آگهی‌های مرتبط با محصولی است که شما به تازگی تولید کرده‌اید.

اگر در حال حاضر مخاطبان زیادی دارید که برای مطالعه  به وبلاگ شما سر می‌زنند، می‌توانید با درج چندین آگهی نظر آن‌ها را جلب کرده و به تصمیم خرید آن‌ها کمک بیشتری کنید. این کار یه روش عالی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان و سفر مشتری برای خرید است.

مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که در ارائه تبلیغات زیاده‌روی نکنید. وبلاگ‌نویسی به عنوان یک اصل باید بر روی محتوای ارزش‌آفرین تمرکز داشته باشد، نه روی تبلیغات. امروزه کاربران فضای مجازی به شدت از تبلیغات و آگهی‌ها فاصله می‌گیرند، بنابراین بهتر است در استفاده از این روش میانه‌رو باشید.

7. کمک به افزایش تعامل با مشتری از طریق وبلاگ فروشگاه

ارتباط موثر با مخاطب و جلب اعتماد مشتری یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر بیزینس یا تجارت آنلاین است که به وسیله وبلاگ فروشگاه امکان‌پذیر می‌شود. البته این ارتباط فقط با ساخت وبلاگ و تولید محتوا شکل نمی‌گیرد، پیشنهاد می‌کنیم تا جای ممکن روش‌های تعامل را برای مخاطب باز بگذارید. متکلم‌وحده نباشید و از مشارکت آن‌ها در بحث‌های وبلاگ استفاده کنید تا از دغدغه مشتریان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

این کار به عنوان یک فروشنده به شما کمک می‌کند تا شناخت بهتری نسبت به کاربران وب‌سایت داشته باشید، درحالی‌که آن‌ها هم با تخصص و توانایی شما بیشتر آشنا می‌شوند. برای این کار امکان ثبت کامنت و یا چت آنلاین می‌تواند موثر باشد.

8. خلق ارزش برای مشتریان و متخصص نشان دادن خود

یکی دیگر از دلایل اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی، ایجاد ارزش است. اگر می‌خواهید به‌عنوان یک کسب‌وکار دیده و شناخته شوید باید برای خوانندگان خود ارزش خلق کنید. راه‌های زیادی برای ارزش‌آفرینی وجود دارد که یکی از آن‌ها، ارائه اطلاعات مفید است.

شما می‌توانید اطلاعات مفیدی در اختیار خوانندگان قرار دهید یا با مطالب خود راه‌حلی برای رفع نیازها و حل مشکلاتشان ارائه کنید. علاوه‌براین، می‌توانید به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و ترفند و روش خاصی را به آن‌ها آموزش دهید تا تخصص خود را در زمینه فعالیت خود به آن‌ها اثبات کنید.

بنابراین هنگام انتشار محتوا باید بدانید که این مطلب چه دردی از مخاطب را دوا می‌کند. در هر محتوایی باید بخش یا ترکیبی از اطلاع‌رسانی، آموزش و سرگرمی وجود داشته باشد تا مخاطب از محتوای وبلاگ‌تان رضایت داشته باشد.

9. اطلاع رسانی از طریق وبلاگ فروشگاه

ایجاد یک وبلاگ فروشگاهی رایگان یا غیررایگان برای اطلاع‌رسانی بسیار مفید است. شما از طریق وبلاگ می‌توانید موارد مختلفی مثل تخفیفات، کمپین‌ها و یا حتی اختلالات احتمالی را با مخاطبان در میان بگذارید.

با توجه به اینکه مردم همیشه ایمیل یا پیغام‌های خود را نمی‌خوانند یا احتمال دارد ایمیل به عنوان اسپم شناخته شود، بهتر است محلی مشخص برای اطلاع‌رسانی خود در نظر بگیرید.

10. تحقیقات بازار

وبلاگ برای سایت های فروشگاهی یکی از روش‌های تحقیقات بازار است. با استفاده از فعالیت مخاطبان، کم‌کم می‌توانید شناخت بهتری از نیازهای آن‌ها داشته باشید. به‌مرور زمان خواهید دید که چه چیزهایی را بیشتر می‌خوانند و روی کدام مقالات بیشتر کلیک می‌کنند.
توجه به این موضوع، حدود علاقه کاربران را به شما نشان می‌دهد و چشم‌انداز بهتری از سفر مشتری در داخل سایت فروشگاهی در اختیارتان قرار می‌دهد. زمانی‌که بدانید کدام محتوای تولیدی شما اثربخشی بیشتری دارد، بیشتر روی همان نوع محتوا متمرکز خواهید شد و روی سفر مشتری و نهایتا تصمیم خرید تمرکز خواهید کرد.

11. استفاده از محتوای وبلاگ برای شبکه‌های اجتماعی

وبلاگ‌نویسی برای کسب‌وکار به شما کمک می‌کند که از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هم دیده شوید. هر بار که مقاله جدیدی در وبلاگ فروش محصولات خود منتشر می‌کنید، مخاطبان می‌توانند آن را از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، فیس بوک، لینکدین، اینستاگرام و… به اشتراک بگذارند. با این روش، کسب‌وکار شما در معرض دید مخاطبان جدید قرار می‌گیرد که شناختی از شما ندارند.

علاوه‌براین، تولید محتوای وبلاگ به تداوم حضور شما در رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند. خیلی‌اوقات می‌توانید به جای تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی از بهینه‌سازی محتوای وبلاگ کمک بگیرید که هم سریع‌تر است و هم نوعی مکمل برای مطالب وبلاگ در نظر گرفته می‌شود.

12. نتایج مثبت در طولانی‌مدت

یکی از دلایل اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی این است که در درجه اول از طریق موتورهای جستجو فعالیت وب‌سایت شما را پیش می‌برد. پست وبلاگ شما در صورتی‌که با اصول درست و انتخاب صحیح کلمات کلیدی منتشر شود، بازدید روزانه شما افزایش پیدا می‌کند و ترافیک سایت خیلی راحت‌تر به لید تبدیل می‌شود. علاوه‌براین رسانه‌های اجتماعی نیز همزمان وب‌سایت شما را به دیگران معرفی می‌کنند و این روند به‌صورت خودکار ادامه پیدا می‌کند. با گذر زمان، پست وبلاگ رتبه‌بندی شده و شما برای روزها، ماه‌ها و حتی سال‌های آینده خود می‌توانید ترافیک زیادی دریافت کنید. وبلاگ‌نویسی یکی از فعالیت‌هایی است که ممکن است خیلی سریع شاهد نتایج آن نباشید اما با گذشت زمان، می‌توانید تعداد قابل‌توجهی از ترافیک و لید برای کسب‌وکارتان داشته باشید بدون اینکه هزینه زیادی را روی این کار سرمایه‌گذاری کرده باشید.

13. گسترش پایگاه ایمیلی از طریق وبلاگ فروشگاه

بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از استراتژی‌های بازاریابی کاربردی است اما یکی از چالش‌های این مسیر، جذب افراد برای ثبت‌نام است. بهترین وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی وبلاگی است که با به‌روزرسانی مداوم و به اشتراک گذاشتن مطالب مفید و کاربردی، مخاطب را به دریافت خبرنامه ترغیب می‌کند. شما می‌توانید از مخاطب درخواست کنید که برای دریافت آخرین اخبار و جهت دریافت لیست محصولات جدید برای دریافت ایمیل و خبرنامه ثبت‌نام کند.

14. معرفی محصولات جدید

ساخت وبلاگ فروش محصولات به شما این فرصت را می‌دهد که توضیحات و آموزش‌های دقیقی درباره محصولات و خدمات قدیمی و جدیدتان ارائه دهید. به‌عنوان مثال مطالبی درباره مزایای خاص محصولات، نحوه استفاده از آن‌ها و… می‌تواند به عنوان یک مرجع اطلاعاتی کامل برای صنعت فعالیت‌تان در نظر گرفته شود.

15. برندسازی از طریق وبلاگ فروشگاه

داشتن یک وبلاگ، به شناخت و آگاهی از برند و ارزش‌های آن کمک می‌کند. برندها از طریق تولید محتوای وبلاگ می‌توانند جنبه انسانی کسب‌وکار خود را به نمایش بگذارند. بر اساس مطالعات انجام شده، 60% از مصرف‌کنندگان از خواندن محتوای برند لذت می‌برند و 82% از مشتریان پس از خواندن محتوای وبلاگ احساس مثبت‌تری نسبت به برند خواهند داشت.

16. ساخت وبلاگ، روی برای بازاریابی مقرون‌به‌صرفه

برخلاف روش‌های بازاریابی سنتی، وبلاگ‌نویسی یک راه نسبتا مقرون‌به‌صرفه است. صاحبان کسب‌وکار به‌راحتی این کار را با چند تولیدکننده محتوا به سرانجام می‌رسانند درحالی‌که تاثیر آن بر دیده شدن و اعتبار کسب‌وکار بسیار زیاد است.

وبلاگ برای سایت های فروشگاهی

روش‌های ساخت بهترین وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

با توجه به مزایایی که به شما معرفی کردیم، اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی مشخص شد. ساخت وبلاگ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش فروش است اما باید با روش‌ها و تکنیک‌های تولید محتوا برای وبلاگ آشنا باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.

  • انتخاب موضوع محتوا: موضوعی که برای تولید محتوای وبلاگ انتخاب می‌شود حتما باید با توجه به نیازها و علاقمندی‌های مخاطب انتخاب شوند.
  • نوع محتوا: محتوای تولید شده برای وبلاگ می‌تواند ترکیبی ای تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک و پست‌های متنی باشد. شما باید قبل از هرکاری، نوع محتوای خود را مشخص کنید تا در مسیر درست حرکت کنید.
  • تیتر و عنوان جذاب: تیتر جذاب اولین چیزی است که مخاطب را جذب می‌کند، بنابراین باید از عناوین جذاب برای محتوای وبلاگ استفاده کنید. این عنوان می‌تواند در قالب طراحی یک مسئله، پاسخ به یک سوال و… باشد.
  • بروزرسانی محتوا: برای اینکه ترافیک وبلاگ افزایش پیدا کند، بهتر است مطالب قدیمی را از نظر سئو و محتوا بهینه‌سازی کنید. کاربران در صورتی دوباره به وبلاگ شما برمی‌گردند که مطالب شما به‌روز، موثق و مفید باشد.
  • بهره‌مندی از محتوای بصری: جذابیت بصری مطالب در وبلاگ یکی دیگر از نکاتی است که موجب جلب‌توجه مخاطب می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از تصاویر باکیفیت و اختصاصی برای وبلاگ خود استفاده کنید.
  • پاسخ به سوالات مخاطب: وبلاگ فروشگاه شما در صورتی برای مخاطب مفید خواهد بود که به سوالات ذهنی او پاسخ کاملی بدهید. تولید محتوای کامل و توجه به جزئیات و سوالات احتمالی مخاطب یکی از اصولی است که در تولید محتوای وبلاگ اهمیت زیادی دارد.

کلام آخر

خیلی از افراد به خاطر نداشتن تجربه، زمان کافی و عدم‌تمایل به صرف هزینه، ترجیح می‌دهند وبلاگ را از برنامه بازاریابی خود حذف کنند درحالی‌که امکاناتی مثل ساخت وبلاگ رایگان کار همه را ساده کرده است. در این مطلب با اهمیت داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی آشنا شدید و به‌راحتی می‌توانید از این استراتژی برای پیشرفت کسب‌وکار خود استفاده کنید.

لزوم داشتن وبلاگ برای کسب‌وکارهای آنلاین

  • وبلاگ‌نویسی یک راهکار مهم است که با استفاده از آن می توانید مخاطبان جدید و خوش‌ذوقی را به کسب‌وکار اینترنتی خود جذب کنید. وبلاگ فروشگاه کمک می‌کند تا شما مشتریان بیشتری پیدا کنید، افزایش ترافیک سایت داشته باشید و قراردادهای بیشتری ببندید و به موفقیت و فروش بیشتری دست پیدا کنید.
  • بازاریابی محتوایی با استفاده از وبلاگ فروشگاه می‌تواند اعتماد، قدرت و رتبه‌بندی موتور جستجو را بهبود ببخشد. ترافیک سایت به صورت ارگانیک افزایش پیدا می‌کند و با آگاهی از برند، مشتریان وفادار بیشتری خواهید داشت.
  • زمانی که وبلاگ فروشگاه داشته باشید؛ حرفه‌ای و بهتر می‌توانید با درخواست و نیاز مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شما از این طریق متوجه خواهید شد که آن‌ها چه مطالبی را بیشتر می‌خوانند و بر کدام مقالات بیشتر کلیک می‌کنند.
  • وبلاگ‌ها به افزایش ترافیک سایت کمک قابل توجهی می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید که سایت شما ترافیک بیشتری داشته باشد و سفر مشتری در آن زیاد باشد باید وبلاگ‌نویسی را به عنوان استراتژی بازاریابی خود آغاز کنید.
  • موتور جستجو در این بازاریابی محتوایی باید بتواند به راحتی شما را به مخاطبان نشان دهد. زمانی که ترافیک یک سایت بیشتر می‌شود دیگر مخاطبان هم راحت‌تر می‌توانند آن را پیدا کنند.
  • یکی دیگر از دلایلی که باید از وبلاگ استفاده کنید استفاده از لینک به دیگران است تا بتوانید مشتریان بیشتری را به کسب‌وکارتان جذب کنید. برای آنکه بتوانید از انواع موتور جستجو کمک بیشتری برای وبلاگ فروشگاه خود بگیرید، به لینک‌های زیادی نیاز دارید.
  • شما برای بهتر و بیشتر دیده شدن، در کنار رعایت اصول سئو نیاز دارید که همواره در دید مخاطبان خود باشید. بنابراین باید گاهی از محتوا هم فراتر بروید و اصطلاحا محتوایی همیشه سبز یا مداوم و جامع ایجاد کنید.
  • اگر شما کسب‌وکار کوچکی دارید وبلاگ شما می‌تواند یک کارکرد جالب دیگری هم داشته باشد و آن ارائه یک مکان عالی برای آگهی‌های مرتبط با محصولی است که شما به تازگی تولید کرده‌اید. به‌عنوان مثال اگر مخاطبان زیادی دارید که برای استفاده از محتوا به وبلاگ شما می‌آیند؛ می‌توانید با درج چندین آگهی نظر آنها را جلب کرده و به تصمیم خرید آن‌ها کمک بیشتری کنید.
  • وبلاگ فروشگاه همچنین به ایجاد ارزش کمک می‌کند. پس اگر می‌خواهید دیده شده و شناخته شوید باید برای خوانندگان خود ارزش خلق کنید. راه‌های زیادی برای ارزش آفرینی وجود دارد. شما می‌توانید به خوانندگان خود اطلاعات مفیدی عرضه کنید یا مشکلی را از آنها حل کنید.
  • ایجاد یک وبلاگ برای فروشگاه برای اطلاع‌رسانی هم بسیار مفید است. شما به اطلاع‌رسانی از فروشگاه خود می‌پردازید یا به مخاطبان خود می‌گویید که اختلالات احتمالی را حل خواهید کرد. با این کار مشتریان شما بلاتکلیف نخواهند ماند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول وبلاگ برای فروشگاه‌ اینترنتی

    داشتن وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی چه مزایایی دارد؟

    افزایش ترافیک وب‌سایت، تبدیل ترافیک به لید، کسب رتبه بهتر کلمات کلیدی در موتورهای جستجو، ارتباط موثر با مخاطب، نتایج مثبت در طولانی‌مدت، جلب اعتماد مشتری، ایجاد لینک داخلی و خارجی، معرفی محصولات جدید و به اشتراک‌گذاری اخبار مهم کسب‌وکار از جمله مزایای اصلی ساخت وبلاگ فروشگاهی هستند که منجر به افزایش فروش می‌شوند.

    وبلاگ چیست؟

    وبلاگ در واقع نوعی نشریه آنلاین است که محتواهای مختلفی متناسب با حوزه کاری وب‌سایت، به‌صورت منظم در آن منتشر می‌شود.

    چه تفاوتی بین وبلاگ و وب‌ سایت وجود دارد؟

    وبلاگ در واقع بخشی از وب‌سایت محسوب می‌شود. وبلاگ نوع خاصی از محتوا است که در صفحات وب‌سایت منتشر می‌شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.