تاثیر چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی

0

در دنیای کسب و کارهای اینترنتی، احترام به مشتری و مشتری‌مداری حرف اول را می‌زند. چت آنلاین (online chat) یا یک سرویس کارآمد برای فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌های خدماتی است که می‌تواند مشتری را در پروسه ارائه خدمات و خرید راهنمایی کند. همچنین انتقادات و ابهامات بسیاری از مشتریان از این مجرا می‌تواند به گوش صاحبان کسب و کار برسد. به‌علاوه، سوالات بسیاری از جانب مشتری وجود دارد که اگر درجا به آنها پاسخ داده نشود، احتمالاً او را از ادامه روند خرید و بهره‌مندی از خدمات منصرف می‌کند. به همین دلیل است که آنلاین چت می‌تواند مشاوره و راه‌حلی برای اکثر مشکلات و سوالات مشتریانی باشد که هنوز دقیقاً نمی‌دانند به روند خرید و استفاده از خدمات ما ادامه دهند یا نه؟!

در این مطلب شما را با بحث چت آنلاین در سایت و فروشگاه های اینترنتی بیشتر آشنا می‌کنیم و خواهیم گفت چرا باید به فکر استفاده از آن باشید.

چت آنلاین چیست؟ 

چت یا گفتگوی آنلاین (Online Chat) که به آن لایو چت (Live Chat) هم گفته می‌شود دقیقاً مانند آن فروشنده‌ای‌ است که هنگام خرید کنار مشتری راه می‌رود و می‌گوید، می‌توانم کمکتان کنم؟ در مسیر خرید قطعا سوالات و ابهاماتی مانند امکان مرجوعی کالا برای همه ما پیش می‌آید. همچنین ممکن است برخی کاربری‌ها مانند درگاه پرداخت آنلاین دارای مشکلاتی باشد که قصد داشته باشیم با صاحبان کسب و کار در میان بگذاریم.

در حقیقت پشتیبانی آنلاین سایت مشتاق شنیدن انواع اقسام پرسش‌ها، انتقادات و گفتگوی مشتریان است. همچنین به دلیل اینکه فضای وبسایت‌های فروشگاهی هوشمند نیستند، ممکن است خریداران به اطلاعاتی که برای انتخاب بهتر نیاز دارند، نرسند. آنلاین چت سایت به کاربران در تمام این موقعیت‌ها کمک می‌کند تا تجربه کاربری و در نتیجه خرید بهتری را در مواجه با وبسایت ما کسب کنند.

چت آنلاین فرایند ارتباط مستقیم بین دو یا چند نفر از طریق اینترنت و به صورت همزمان است. این فرایند امکان گفتگو و تبادل پیام متنی، تصویری یا صوتی را در زمان واقعی بین افرادی که از طریق پلتفرم‌های چت مثل برنامه‌های پیام‌رسان، وب‌سایت‌های چت یا سایر ابزارهای مشابه در اینترنت متصل شده‌اند، فراهم می‌کند. این ارتباطات می‌توانند به صورت گروهی (چت گروهی) یا خصوصی (چت خصوصی) صورت گیرد و افراد مشترک می‌توانند به صورت همزمان و در زمان واقعی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

مزایای استفاده از چت آنلاین چیست؟

 در واقع چت آنلاین در سایت منجر به نوعی رابطه دو طرفه بین دو طرف ماجرا خواهد شد که در واقع نقش همان پشتیبانی در مارکتینگ را ایفا می‌کند. این موضوع باعث رضایت کاربران می‌شود، زیرا آنها درمی‌یابند بیزینس شما به آنها و نیازهایشان اهمیت می‌دهد و همیشه پاسخگوی سوالاتشان است.

از طرف دیگر ما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی باید بتوانیم استراتژی درستی در قبال محتوای سایت داشته باشیم. چت آنلاین و مجموعه سوالات از جانب مشتریان به ما اطلاعات درستی درباره سوالات متداول کاربران و محتوای الزامی برای محصولات خواهد داد. 

همچنین همان‌طور که گفتیم چت آنلاین می‌تواند ما را متوجه نقص‌های سایت، اشتباهات، باگ‌ها و ارورها و تمام مواردی که می‌تواند باعث رنجش کاربر شود اما ما نمی‌بینیم، کند.

۱. دسترسی آسان: امکان دسترسی به چت آنلاین از هر جایی که اینترنت داشته باشید، وجود دارد، این به شما امکان می‌دهد تا در هر زمان و هر مکان با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

۲. راحتی و سهولت: از طریق چت آنلاین، می‌توانید به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرده و پیام‌های خود را به سرعت ارسال کنید.

۳. حفظ حریم شخصی: این امکان را فراهم می‌کند که از دور و به صورت ناشناس با دیگران ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها کمک کنید یا با آن‌ها گفتگو کنید.

۵. مکالمات متنی ثبت شده: امکان دسترسی به مکالمات گذشته و آرشیو چت‌ها برای مراجعه و مطالعه مجدد اطلاعات و پیام‌ها را فراهم می‌کند.

۶. اطمینان از دریافت پیام‌ها: با ارسال یک پیام، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پیامتان به مشتری رسیده و آن را دریافت می‌کند.

۷. هماهنگی زمانی: چت آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که زمان برای گفتگو را به‌طور مستقیم و بدون نیاز به هماهنگی‌های پیچیده در نظر بگیرید.

همچنین، استفاده از چت آنلاین می‌تواند در کارهای گروهی، مشاوره‌ها، پشتیبانی مشتری و ارتباطات مختلف دیگر مفید واقع شود.

پیشنهاد مقاله: چت‌بات چیست و چگونه به افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کند؟

 چرا سایت‌ها به چت آنلاین نیاز دارند؟ 

فواید سیستم چت آنلاین در سایت بسیار زیاد است. مقایسه وبسایت‌هایی که دارای امکان چت آنلاین هستند با موارد مشابهی که این امکان در آنها تعبیه نشده، اطلاعات زیر را به ما می‌دهد:

  • افزایش نرخ تبدیل در سایت‌هایی که دارای چت آنلاین هستند: تجربه نشان داده که افراد مدت زمان بیشتری را در سایت‌هایی که دارای چت آنلاین هستند، می‌گذرانند. بسیاری افراد عادت دارند در حین جستجو و خرید، سوالاتی مطرح کنند، چت آنلاین در سایت بهترین وکاربردی‌ترین گزینه برای این افراد محسوب می‌شود. همچنین نرخ بازدید از این سایت‌ها به‌شکل شگفت‌انگیزی به واسطه رضایت مشتریان افزایش می‌یابد. 
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ و فروش بیشتر: آگاهی از مراحل مرجوعی کالا و کسب اطلاعات مرتبط با محصول که اغلب از مجرای چت آنلاین به اطلاع مشتری می‌رسد، باعث می‌شود فروش تا حد قابل‌توجهی افزایش یابد. همچنین شما می‌توانید با استخدام یک نیروی داخلی تمام وقت به تمامی سوالات مشتریان در چت آنلاین به صورت همزمان پاسخ گویید. این موردی است که معمولاً باعث هزینه دو برابری برای شرکت‌هایی می‌شود که دو کارمند شیفتی برای پاسخگویی به تلفن استخدام می‌کنند. از طرف دیگر استفاده از یک ربات هوشمند پاسخگو می‌تواند به صورت 24 ساعته مسئولیت پشتیبانی و پاسخ به سوالات متداول مشتریان را برعهده بگیرد. 
  • ایجاد یک تجربه کاربری لذت‌بخش و موفق: چت آنلاین باعث می‌شود مشتری راضی و خرسند از سایت ما خارج شود. همچنین در هنگام خرید دچار ابهام و مشکل نشده و خرید موفقی را تجربه کند. این رضایت باعث می‌شود در مواقع دیگر با اطمینان خاطر اقدام به خریدهای بزرگتری از سایت مورد نظر کند. 
  • تاثیر بر قیف فروش و افزایش مشتری وفادار: کاربرانی که از سایت و فروشگاه اینترنتی بازدید می‌کنند با یک تجربه کوچک رضایت‌بخش در رابطه با چت آنلاین احتمالاً به یک خریدار بالقوه تبدیل خواهند شد. آنها پس از یک خرید موفق و منطبق با نیازهای واقعی‌شان به یک خریدار همیشه وفادار به برند تبدیل خواهند شد. این روند بر روی کیفیت قیف فروش تاثیر شگرفی خواهد گذاشت.
  • آگاهی از نقص‌ها، مشکلات و کمبودهای احتمالی: آماری که از گفتگوی آنلاین به صاحبان کسب و کار منتقل می‌شود، باعث می‌شود تا سطح کیفیت بخش‌های مختلف وبسایت بالا رفته، نقص‌ها برطرف شوند و از مطالبات و نیازهای مشتری آگاهی ایجاد شود. همچنین با استخراج اطلاعات از چت آنلاین می‌توان سوالات متداول و تولید محتوا را ارتقا بخشید. 
  • کسب امتیاز بالاتر نسبت به رقبا: با توجه به فضای رقابتی کسب و کارها داشتن پنجره‌های چت آنلاین در سایت باعث مزیت کسب و کار شما نسبت به باقی رقبا خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود تا مشتری به سراغ کسب و کارهای مشابه نرود. 
  • پشتیبانی 24 ساعته: شما می‌توانید در ساعات کاری پاسخگویی به سوالات چت آنلاین را به یکی از نیروهای داخلی یا دور کار بسپارید و برای ساعت غیر کاری و شب‌ها یک ربات را مسئول پاسخگویی به سوالات کنید. پشتیبانی شبانه‌روزی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش رضایت مشتری و موفقیت بیزینس شما خواهد بود.
فواید چت آنلاین در سایت

معرفی بهترین سرویس دهنده چت آنلاین

سرویس دهنده‌های زیادی در جهان خدمات برنامه چت انلاین وب را به وبسایت‌ها عرضه می‌کنند. اما موفق‌ترین آنها Crisp است که طرفداران زیادی دارد.

چت آنلاین Crisp

کریسپ یکی از بهترین سرویس‌های چت آنلاین در جهان است که از سال 2015 شروع به کار کرده و در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده است. هم‌اکنون کاربران بسیار زیادی در جهان از این سیستم برای کسب و کارهای اینترنتی خود استفاده می‌کنند.

سرویس کریسپ از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی کرده و امکان تماس ویدیویی و صوتی در آن وجود دارد. این سرویس دارای یک بازی آنلاین بوده که می‌توانید به وسیله آن کاربران را سرگرم کرده و زمان حضور آنها در سایتتان را افزایش دهید. همچنین در کریسپ می‌توانید انواع داکیومنت، گیف و عکس را برای کاربران خود ارسال کنید. 

نمونه‌های رایگان و خارجی سرویس چت آنلاین 

  • Tawk.to
  • WP-Chatbot
  • Pure Chat
  • My Live Chat
  • Zendesk Chat
  • HubSpot All-In-One Marketing
  • WP-Chatbot
  • Jivochat
  • Live chat
  • HubSpot All-In-One Marketing
  • Zendesk Chat
  • WP-Chatbot
  • Pure Chat
  • Wise Chat
پیشنهاد مقاله: بهبود تجربه خرید فروشگاه آنلاین + 5 نکته برای ایجاد حس مثبت

سخن پایانی

هنگامی که یک سایت فروشگاهی راه‌اندازی کردید، احتمالا به این نتیجه می‌رسید که یک برنامه چت انلاین وب رایگان از یکی از سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین روی سایت بارگذاری کنید.

چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی به عنوان یک ابزار بسیار مهم برای فروشگاه‌های آنلاین نقش مهمی در بهبود تجربه مشتریان و افزایش فروش دارد. توانایی فراهم کردن پشتیبانی سریع و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، ایجاد ارتباط نزدیکتر و افزایش اعتماد، همه از مزایایی است که چت آنلاین ارائه می‌دهد.

این ابزار نه تنها به فروشندگان امکان می‌دهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند بلکه امکان مدیریت بهتر نظرات و انتقادات و همچنین راهنمایی دقیق‌تر مشتریان را فراهم می‌کند. در نهایت، توجه به این نکته مهم است که استفاده موثر از چت آنلاین بهبود قابل ملاحظه‌ای در تجربه کاربری و رشد فروش فروشگاه‌های آنلاین به همراه دارد.

چت آنلاین پاردوشاپ

فروشگاه‌ ساز پادروشاپ پلتفرم ارائه کننده خدمات آنلاین و حمل و نقل به کسب و کارهای اینترنتی است. این فروشگاه‌ ساز می‌تواند بیزینس خرد شما به یک فروشگاه مستقل و کامل تبدیل کند. پادروشاپ ارائه‌دهنده خدماتی همچون سرویس چت آنلاین برای مشتریان خود است. هر سوالی داشته باشید در بخش گفتگوی آنلاین پادرو مطرح کنید تا پشتیبان‌های پادرو در اولین فرصت پاسخگوی شما باشند. به بخش چت آنلاین پادرو در گوشه پایین سمت چپ صفحه اصلی یا در قسمت تماس با ما پادرو دسترسی خواهید داشت.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول چت آنلاین

    چت آنلاین چیست؟

    چت آنلاین یک امکان برای سایت‌ها است که از طریق آن مشتریان می‌توانند سوالات، ابهامات، انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت زنده و آنلاین با پشتیبان‌های کسب و کارها درمیان بگذارند و در لحظه پاسخ مناسب دریافت کنند.

    آیا خدمات سرویس چت آنلاین شبانه‌روزی است؟

    بله. سرویس چت آنلاین در تمامی ساعات هفته فعال است. همچنین می‌توانید به وسیله ربات‌های هوشمند در ساعات غیرکاری و شب‌ها نیز چت آنلاین را برای پاسخگویی به مشتریان فعال نگه دارید.

    مزیت داشتن چت آنلاین در سایت چیست؟

    چت آنلاین با پاسخگویی به سوالات مشتریان کمک می‌کند تا آنها با رغبت بیشتری خرید کنند. تجربه خرید مشتریان بعد از مشاوره با چت آنلاین قطعاً خوشایند و رضایت‌بخش خواهد بود و منجر به خریدهای آتی خواهد شد. همچنین آمار استخراجی از سرویس چت آنلاین به صاحبان کسب و کار ایرادات، نقص‌ها و مشکلات احتمالی سایت را گوشزد می‌کند. 

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.