ادمین اینستاگرام و مهارت‌های لازم برای موفقیت در مدیریت پیج

0

یکی از اصطلاحات رایج در شبکه‌های اجتماعی که به گوش همه ما آشنا است، ادمین اینستاگرام است. ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی یا هر پیج دیگری معمولا شغل پردرآمدی شناخته می‌شود.

برخی از پیج‌های اینستاگرام به واسطه ادمین‌های فعالی که دارند به جایگاه بسیار خوبی رسیده‌اند یا به دلیل حضور برخی ادمین‌ها در پیج‌ها، آنها توانسته‌اند به مخاطبان بسیاری دست پیدا کنند. کلمه ادمین در زبان انگلیسی کوتاه شده کلمه Administrator است که در دنیای امروزه فناوری از آن زیاد استفاده می‌شود.

Administrator در فارسی به معنای مدیر است و از آنجا که کلمه ادمین کوتاه شده آن است، این کلمه هم به معنای مدیر به کار می‌رود.  ادمین یک پیج اینستاگرامی باید به خوبی از وظایف خود مطلع باشد تا بتواند یک صفحه را در شبکه اجتماعی مدیریت کند.

بنابراین کار در جایگاه مدیریت پیج اینستاگرام وظایفی دارد و نیاز به در نظر گرفتن نکات و داشتن مهارت‌هایی دارد که ما در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم. پس با پادرو همراه شوید.

مهارت‌های لازم برای ادمین اینستاگرام

مهارت‌های موردنیاز برای ادمین اینستاگرام چیست؟

  • آپلود و انتشار محتوا شامل عکس و ویدیو به صورت مرتب
  • نوشتن کپشن یا متن متناسب با محتوای آپلود شده
  • پاسخ به دایرکت‌هایی که توسط فالوورهای یک پیج یا حتی افرادی که پیج را دنبال نمی‌کنند، ارسال شده
  • پاسخ به کامنت‌های هر پست
  • پاک کردن کامنت‌های توهین آمیز و دور از ادب
  • گذاشتن استوری
  • پاسخ به واکنش‌ها به استوری
  • بالا بردن لایک پست‌ها
  • افزایش بازدید (View) ویدیوها (پست اینستاگرام) و آشنایی با روش‌های مختلف افزایش ویو (مانند خرید بازدید پست )
  • بالا بردن فالوور واقعی
  • حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
  • پویا نمودن پروفایل (تغییرات دوره ای در متن بیو و تصویر پروفایل)
  • تسلط نسبی به نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop و illustrator
  • افزایش سطح تعامل پیج اینستاگرام (Engagement Rate Optimization)
  • آشنایی با روش‌های مختلف تبلیغات در اینستا
  • تسلط نسبی به زبان انگلیسی
  • خلاقیت در ایجاد محتوا
  • و …

Administrator  در فارسی به معنای مدیر است و از آنجا که کلمه ادمین کوتاه شده آن است، این کلمه هم به معنای مدیر به کار می‌رود.  ادمین یک پیج اینستاگرامی باید به خوبی از وظایف خود مطلع باشد تا بتواند یک صفحه را در شبکه اجتماعی مدیریت کند.

مهارت‌های لازم برای ادمین اینستاگرام

در کنار وظایف ادمین اینستاگرام، مدیریت اینستاگرام به فردی نیاز دارد که در کنار این وظایف و توانایی‌ها بتواند تحلیل درستی از وضعیت پیج داشته باشد و با استفاده از گزارشات به دست آمده، پیج را در مسیر حرکت درست هدایت کند.

به همین دلیل هم استخدام مدیر پیج اینستاگرام یکی از دغدغه‌های برندهای مختلفی است که در این شبکه اجتماعی حضور دارند. زیرا این فرد باید بتواند به درستی استراتژی‌های اعلام شده را به پیش ببرد. در ادامه به چند مهارت در ارتباط با ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی و نکات اینستاگرام می‌پردازیم.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    خلاقیت و نوآوری

    یکی از مهم‌ترین نکات اینستاگرام در ارتباط با وظایف ادمین اینستاگرام و مهارت‌های او، به کار گرفتن خلاقیت است. این گزینه به بستن قراردادهای بهتر با دیگر رقیبان و همکاران کمک می‌کند. درواقع ادمین اینستاگرام باید بتواند در زمینه ساخت و تولید محتوا، کمپین نویسی و غیره خلاقیت به خرج بدهد.

    خلاقیت ادمین اینستاگرام

    تدوین تقویم محتوایی اصولی

    از دیگر نکات مهمی که یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی باید در نظر بگیرد، آن است که از یک تقویم محتوا استفاده کند. تقویم محتوا مانند چراغی است که مسیر حرکت را برای ادمین اینستاگرام روشن می‌کند. این تقویم در کنار دید روشنی که از استراتژی محتوا به ادمین می‌دهد، زمان بندی انواع محتواهای تولیدی مانند استوری، لایو، آی جی تی وی و غیره را نیز مشخص می‌کند.

    اهمیت تقویم محتوا برای ادمین اینستاگرام به خصوص در ارتباط  با برگزرای کمپین‌ها مشخص می‌شود. زمانی که یک کمپین بر طبق برنامه پیش نرود و محتوای مناسب در زمان مشخص، منتشر نشود شانس موفقیت کمپین به شدت کاهش می‌یابد.

    مدیریت کانال‌های ارتباطی مختلف

    این روزها محتواها و ابزار موجود در اینستاگرام به شدت گسترش پیدا کرده است و این موضوع برای مدیریت حساب کاربری یک پیج به عنوان چالش تلقی می‌شود. اگر شما به عنوان یک ادمین اینستاگرام پیجی را در اختیار دارید و از آن برای کسب و کار خاصی استفاده می‌کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از یک ابزار مدیریتی یا social media dashboard می‌تواند به نظم دادن به کارهای شما موثر باشد.

    اغلب ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی می‌دانند که چگونه باید به بهترین نحو یک یا چند پیج را مدیریت کنند. شاید مدیریت یک یا دو صفحه در شبکه‌های اجتماعی با در نظر گرفتن نکات اینستاگرام کار ساده‌ای باشد اما زمانی که این تعداد به 5 یا 6 صفحه می‌رسد، قطعا کار سخت و کند خواهد شد. به همین دلیل هم شما می‌توانید در این زمینه از ابزارها و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید.

    ادمین پیج اینستاگرام

    از دیگر نکات مهمی که یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی باید در نظر بگیرد، آن است که از یک تقویم محتوا استفاده کند. تقویم محتوا مانند چراغی است که مسیر حرکت را برای ادمین اینستاگرام روشن می‌کند.

    تهیه استخر محتوای مورد نیاز

    شما به عنوان ادمین اینستاگرام وظیفه دارید که محتوای تولیدی خود را به صورت منظم دسته بندی کنید. اگر این کار صورت نگیرد شما در هنگام پیدا کردن محتوای مناسب، دچار مشکلاتی خواهید شد.

    اصطلاح استخر محتوا درواقع به یک کتابخانه دیجیتال اشاره دارد که ادمین اینستاگرام می‌تواند به صورت اتوماتیک مطالب مرتبط با هر برند را در آن ذخیره سازی کند و در زمانی مناسب از آنها استفاده کند. در این استخر محتوا لینک‌ها، عکس‌ها و ویدئوها و دیگر اطلاعات مربوط به کمپین‌ها حضور دارند.

    این محتواها به راحتی قابلیت اشتراک گذاری را دارند و به همین دلیل هم در زمان شروع همکاری با یک کسب و کار جدید، هر ادمین اینستاگرام می‌تواند استخر محتوای خود را با تیم جدید خود به اشتراک بگذارد تا محتوایی مناسب با برند انتخاب شود. این کار به صرفه جویی در هزینه و وقت هر دو طرف کمک می‌کند.

    استفاده از استراتژی‌های هوشمندانه و برنامه ریزی قدرتمند

    در ارتباط با مدیریت اینستاگرام، یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی باید بتواند به خوبی استراتژی بچیند و برنامه ریزی خوبی داشته باشد. خیلی از افراد به این نکات اینستاگرام مسلط نیستند که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند. این استراتژی باید در ارتباط با موضوعات مختلفی مانند تبلیغات، برگزاری کمپین‌ها و غیره باشد.

    ادمین اینستاگرام

    بیشتر بخوانید: با مهارت‌های ضروری برای بازاریابی دیجیتال آشنا شوید

    برگزاری کمپین‌های مشترک

    برنامه ریزی برای راه اندازی یک کمپین و تدوین استراتژی برای آن کاری پیچیده و نیازمند بررسی جزئیات بسیار است. به همین دلیل هم مدیران برندها در انتخاب و استخدام مدیر پیج اینستاگرام به شدت وسواس به خرج می‌دهند. زیرا این فرد باید برنامه ریز خوبی برای کمپین‌ها و رخدادها باشد.

    از همان مراحل ابتدایی برنامه ریزی و تعیین اهداف کمپین، ادمین اینستاگرام باید تحقیقات بسیار گسترده‌ای را شروع کند و روال انجام کارها را مشخص کند. در همین زمینه یکی از نکاتی که در ارتباط با راه اندازی یک کمپین موفق مهم است استفاده از ابزارهای برنامه ریزی است.

    اغلب کسب و کارهای کوچک و یا کسب و کارهایی که در اینستاگرام به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند؛ بودجه کافی برای اجرایی کردن یک کمپین بزرگ را ندارند. به همین دلیل هم یکی از راهکارهایی که ادمین‌های اینستاگرام برای کمک به این کسب و کارها استفاده می‌کنند، برگزاری کمپین‌های مشترک با دیگر برندها است.

    در این حالت ادمین اینستاگرام و تیم بازاریابی یک کسب و کار می‌توانند برندهایی را که با آنها مرتبط هستند پیدا کرده و برای برگزاری کمپین مشترک با آنها وارد مذاکره شوند. در نهایت هم با به اشتراک گذاشتن اطلاعات موجود در ابزار برنامه ریزی، برندهای شرکت کننده در کمپین می‌توانند با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند و مسیر آخر حرکت یک کمپین را مشخص کنند.


    بیشتر بخوانید: کمپین اینستاگرامی چیست و چه کمکی به فروش بیشتر می کند؟

    مهارت‌های نوشتاری و ویرایشی

    یکی دیگر از مهارت‌هایی که در مدیریت اینستاگرام بسیار ضروری است نوشتن متون و کپشن‌های باکیفیت است. اگر چه تصاویر در دنیای بصری حرف نخست را می‌زنند، اما نوشتن متن عالی و درک کارکرد آن در فضای مجازی اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل شما به عنوان یک ادمین اینستاگرام در این زمینه باید دارای مهارت‌های زیر باشید:

    • علم و هنر نوشتن سرتیتر و هدر
    • نوشتن مقدمه های تعاملی
    • ساختاربندی متن برای خوانش آسان در دنیای آنلاین: بسیاری از افراد در این زمینه دوست دارند که متن را اسکن کنند به همین دلیل هم سرتیتر، زیرتیتر، بولت پوینت و شماره گذاری بخشی از مهارت‌های یک ادمین اینستاگرام به شمار می‌رود.
    مهارت ادمین اینستاگرام

    اگر شما به عنوان یک ادمین اینستاگرام پیجی را در اختیار دارید و از آن برای کسب و کار خاصی استفاده می‌کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از یک ابزار مدیریتی یا social media dashboard می‌تواند به نظم دادن به کارهای شما موثر باشد.

    کار تیمی و تعاملی با دیگر گروه‌ها

    برای آنکه یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی به خوبی بتواند از عهده تمامی چالش‌هایی که پیش روی مدیریت اینستاگرام است، به خوبی بربیاید؛ نیاز دارد تا به صورت منظم با تیم بازاریابی، فروش، دیگر تیم‌های کسب و کار خود و همچنین سایر ادمین‌های حاضر در فضای اینستاگرام در ارتباط باشد.

    به همین منظور هم می‌توان جلساتی را برای بهره مندی از تجربیات دیگر افراد ترتیب داد و در این جلسات افراد به انتقال تجربیات به یکدیگر پرداخته و اطلاعاتی را که در بازه مدیریتی خود به دست آورده‌اند، با هم به اشتراک بگذارند.

    برای مثال تیم‌های فروش، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی می‌توانند جلساتی را ترتیب دهند که در این گردهمایی‌ها در ارتباط با نیازهای مشتریان به بحث و گفتگو بپردازند. آنچه از این جلسات به عنوان خروجی به دست می‌آید، اطلاعات ارزشمندی است که هر گروه از تجربیات دیگر گروه‌ها یاد گرفته است.

    تبلیغات در اینستاگرام و فیس بوک

    از دیگر مهارت‌هایی که مدیریت اینستاگرام باید داشته باشد، استفاده از تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک است زیرا این دو شبکه اجتماعی هر دو از تاثیر گذارترین و گسترده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا هستند. یک ادمین اینستاگرام با در نظر گرفتن نکات اینستاگرام باید بتواند از استراتژی درستی برای جذب مخاطب و تبلیغات استفاده کند.

    با این کار، کاربران هدف یک کسب و کار بیشتر و بهتر جذب می‌شوند. بنابراین ادمین اینستاگرام باید به خوبی با روش‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام آشنایی داشته باشد و استراتژی‌های لازم برای اجرای آنها را به درستی تدوین کند.

    مدیریت پیج اینستاگرام

    استفاده از تبلیغات در اینستاگرام نیازمند برنامه ‌ریزی و تعیین هدف، ارزیابی بودجه، زمان ‌‌بندی، یافتن کانال‌های ارتباطی مناسب و غیره است. این مهارت‌های به ادمین اینستاگرام کمک می‌کند تا بر روی کمپین‌ها کنترل کامل داشته باشند و در صورت مواجهه با هر نوع چالش، تصمیم درستی اتخاذ کنند.


    بیشتر بخوانید: معرفی ۶ مهارت لازم برای بازاریابی و نحوه پرورش آنها

    مهارت‌های رهبری و ارتباطی گروه

    از دیگر مهارت‌هایی که یک ادمین اینستاگرام حرفه‌ای باید داشته باشد، آن است که بتواند به درستی تیم را هدایت کند. آگاه سازی مدیریت، انگیزه دادن به تیم و هیجان بخشیدن به مشتریان و تعامل بیشتر با آنها بخشی از این مهارت‌های رهبری و ارتباطی است که نیازمند داشتن هنر برقراری ارتباط شفاهی و نوشتاری صحیح است.

    مدیر یک رسانه یا شبکه اجتماعی باید به معنای کامل مدیر باشد. این موضوع به این معنا است که یک ادمین باید به عنوان رهبر تیم بتواند گروه را به درستی هدایت کند.

    کوتاه در مورد مهارت‌های موردنیاز ادمین اینستاگرام

    • Administrator در فارسی به معنای مدیر است و از آنجا که کلمه ادمین کوتاه شده آن است، این کلمه هم به معنای مدیر به کار می‌رود.  ادمین یک پیج اینستاگرامی باید به خوبی از وظایف خود مطلع باشد تا بتواند یک صفحه را در شبکه اجتماعی مدیریت کند.
    • در کنار وظایف ادمین اینستاگرام، مدیریت اینستاگرام به فردی نیاز دارد که در کنار این وظایف و توانایی‌ها بتواند تحلیل درستی از وضعیت پیج داشته باشد و با استفاده از گزارشات به دست آمده، پیج را در مسیر حرکت درست هدایت کند.
    • از دیگر نکات مهمی که یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی باید در نظر بگیرد، آن است که از یک تقویم محتوا استفاده کند. تقویم محتوا مانند چراغی است که مسیر حرکت را برای ادمین اینستاگرام روشن می‌کند.
    • شما به عنوان ادمین اینستاگرام وظیفه دارید که محتوای تولیدی خود را به صورت منظم دسته بندی کنید. اگر این کار صورت نگیرد شما در هنگام پیدا کردن محتوای مناسب، دچار مشکلاتی خواهید شد.
    • در ارتباط با مدیریت اینستاگرام، یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی باید بتواند به خوبی استراتژی بچیند و برنامه ریزی خوبی داشته باشد. خیلی از افراد به این نکات اینستاگرام مسلط نیستند که همین موضوع مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
    • اغلب کسب و کارهای کوچک و یا کسب و کارهایی که در اینستاگرام به تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اند؛ بودجه کافی برای اجرایی کردن یک کمپین بزرگ را ندارند. به همین دلیل هم یکی از راهکارهایی که ادمین‌های اینستاگرام برای کمک به این کسب و کارها استفاده می‌کنند، برگزاری کمپین‌های مشترک با دیگر برندها است.
    • برای آنکه یک ادمین پیج اینستاگرام فروشگاهی به خوبی بتواند از عهده تمامی چالش‌هایی که پیش روی مدیریت اینستاگرام است، به خوبی بربیاید؛ نیاز دارد تا به صورت منظم با تیم بازاریابی، فروش، دیگر تیم‌های کسب و کار خود و همچنین سایر ادمین‌های حاضر در فضای اینستاگرام در ارتباط باشد.
    • از دیگر مهارت‌هایی که مدیریت اینستاگرام باید داشته باشد، استفاده از تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک است زیرا این دو شبکه اجتماعی هر دو از تاثیر گذارترین و گسترده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا هستند.
    • از دیگر مهارت‌هایی که یک ادمین اینستاگرام حرفه‌ای باید داشته باشد، آن است که بتواند به درستی تیم را هدایت کند. آگاه سازی مدیریت، انگیزه دادن به تیم و هیجان بخشیدن به مشتریان و تعامل بیشتر با آنها بخشی از این مهارت‌های رهبری و ارتباطی است که نیازمند داشتن هنر برقراری ارتباط شفاهی و نوشتاری صحیح است.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.