مدیریت پیج اینستاگرام چیست و چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟

0

مدیریت پیج اینستاگرام یکی از مواردی است که هر فردی که می‌خواهد به نحوی در این حوزه فعالیت کند باید نکاتی در خصوص آن بداند. این افراد از گروه‌های متعددی مانند مدیر یک مؤسسه که قصد دارد در اینستاگرام پیج بسازد تا افرادی که قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین دارند و اینفلوئنسرها تشکیل می‌شود. برای رسیدن به هدف که همان فالوور بالاتر و مطرح بودن پیج است باید مدیریت پیج را به درستی انجام داد. اما در این خصوص چه می‌دانید؟ مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟

باید بدانید که برخی کارها مانند مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به فردی حرفه‌ای و کاربلد دارد. مدیریت اصولی پیج اینستاگرام فرایندی است که تنها افراد حرفه‌ای در این زمینه می‌توانند به خوبی آن را انجام دهند. این افراد می‌توانند با هزینه کمتر، بازخورد بهتری ایجاد کنند و در زمان کوتاه‌تری پیج را به اهدافش که همان فالوور بالاتر است، برسانند. این یعنی مدیریت زمان موضوع مهمی است. برای اینکه درک درستی از مدیریت زمان داشته باشید، مقاله پادرو در این باره را بخوانید. همچنین این افراد برای پیج‌های فروش آنلاین بسیار مفید هستند. این افراد می‌توانند با مهارتی که دارند، فالوورها را ترغیب به خرید بیشتر از پیج کنند یا باعث شوند برند شما بسیار بیشتر از گذشته شناخته شود.

وظایف مدیر یک پیج اینستاگرام

 همان‌طور که گفتیم مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به داشتن مهارت‌هایی هست. همچنین مدیر یک پیج باید وظایفی را بلد باشد و آن‌ها را انجام دهد. وظایف مدیریت پیج اینستاگرام به شرح زیر است.

هدف گذاری

اولین نکته‌ای که هر فردی که مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده دارد، باید به آن توجه کند، هدف پیج است. یک مدیر خوب باید برای پیج، نحوه معرفی برند و بسیاری موارد دیگر هدف و برنامه‌ریزی داشته باشد. درست است که برخی از این موارد ممکن است از طرف صاحبان شرکت و پیج‌ها از مدیریت پیج اینستاگرام خواسته شود، اما باز هم مدیر پیج است که باید هدف‌های مناسب را تعیین کند و در راستای رسیدن به آن‌ها گام بردارد.

هدف گذاری در پیج

برنامه‌ریزی برای محتوا

مهم‌ترین مسئولیت مدیریت پیج اینستاگرام، برنامه‌ریزی مناسب برای تولید و انتشار محتواست. او باید بداند که چه پست‌ها و استوری‌هایی باید تهیه شود. همچنین آن‌ها را در زمان‌های مناسب منتشر کند تا بیشترین بازخورد را داشته باشند. پست‌های مناسبتی، تخفیف‌های دوره‌ای، برگزاری مسابقات و بسیاری موارد دیگر از جمله نکاتی است که او باید در برنامه‌ریزی‌هایی که برای پیچ انجام می‌دهد به آن‌ها توجه کند.

تحلیل رقبا

تحلیل و بررسی صحیح، اصولی و دقیق رقبا منافع زیادی برای هر پیج دارد. یکی دیگر از وظایف بسیار مهم مدیریت پیج اینستاگرام، تحلیل و بررسی رقباست. او با بررسی دقیق آن‌ها به نقاط ضعف و قوتشان پی خواهد برد. همین مسئله کمک می‌کند تا متوجه مشکلاتی که رقیبان با آن‌ها مواجه هستند، شود و به دنبال راهکار برای آن‌ها باشد. همچنین می‌داند رقیبانش روی چه نکاتی بیشتر کار کرده‌اند. او می‌تواند بنا به برنامه‌ریزی‌های موجود تصمیم بگیرد که بر این نکات با قدرت بیشتری مانور دهد یا این بخش‌ها را به رقیبان بسپارد و بر بخش‌های دیگری که وجود دارند، تمرکز و قدرت بیشتری داشته باشد.

بررسی و تحلیل داده‌های پیج

میزان بازدید پست، استوری و ویدیو، میزان بازدید در بازه‌های زمانی متفاوت، ساعات پربازدید، میزان افزایش یا کاهش فالوور در بازه‌های زمانی متفاوت و بسیاری موارد دیگر از جمله اطلاعاتی هستند که می‌توان در پیج‌های کاری مشاهده کرد. تحلیل و بررسی درست این اطلاعات به پیشرفت پیج کمک بسیاری می‌کند. به عنوان مثال گذاشتن پست یا استوری در ساعات پربازدید یکی از نکاتی است که باعث می‌شود تا افراد بیشتری شانس دیدن این پست و استوری را در همان ساعات اول داشته باشند.

پاسخگویی به مخاطبان

یکی دیگر از وظایف کسانی که به عنوان مدیریت پیج اینستاگرام فعالیت می‌کنند، پاسخگویی به کامنت‌ها و پیام‌های مخاطبان است. مخاطبان زمانی که ببینند نظرات، کامنت‌ها و پیام‌هایشان پاسخ داده نمی‌شود و به آن‌ها بی‌توجهی می‌شود اقدام به آنفالو کردن پیج می‌کنند. همین امر می‌تواند بسیاری از فالوورهایی که پیج می‌توانست داشته باشد را از دست بدهد. به همین دلیل پاسخگویی مناسب به مخاطبان از مهم‌ترین نکاتی است که هر کسی که کار مدیریت پیج اینستاگرام را انجام می‌دهد باید به آن توجه داشته باشد.

مدیریت تبلیغات

فردی که کار مدیریت پیج را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد برای تبلیغات هم برنامه دارد. این تبلیغات شامل تبلیغاتی می‌شود که در ابتدای راه به پیج‌های دیگر می‌سپارد تا پیج خودش بالاتر رود و هم شامل تبلیغاتی می‌شود که در زمان پیشرفت مناسب پیج از مجموعه‌ها و پیج‌های دیگر قبول می‌کند. بودجه‌بندی برای هزینه تبلیغات، عدم قبول تبلیغات نامناسب و صدمه‌زننده به پیج و بسیاری مواد دیگر، نکاتی هستند که مدیریت پیج اینستاگرام باید در خصوص تبلیغات به آن‌ها توجه کند.

صبور بودن

شاید صبور بودن را نتوان در میان وظایف مدیریت پیج اینستاگرام دانست. اما از جمله مهارت‌هایی است که یک مدیر پیج به آن نیاز دارد. در بسیاری مواقع کاربران نظرات عجیب و غریبی می‌نویسند، ایرادهای بسیار سخت‌گیرانه می‌گیرند و حتی برخی از کاربران به گردانندگان پیج توهین می‌کنند. برای برخورد با تمام این موارد نیاز است فرد بتواند صبوری خود را حفظ کند. اگر قرار باشد که هر کامنت و پیام روی مدیریت پیج اینستاگرام تأثیر بگذارد، او باید در مدت بسیار کوتاهی کار خود را عوض کند.

صبوری در رشد پیج

انتقادپذیری

از دیگر نکاتی که هر فردی که سمت مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده دارد باید داشته باشد، روحیه انتقادپذیری است. بسیاری از کاربران ممکن است به برخی از قسمت‌های پیج انتقاد انتقاد داشته باشند و آن را بیان کنند. مدیر باید بتواند این انتقادها را بدون جانب‌داری بررسی کند. بهترین‌ انتقادها را پیدا کند و با برنامه‌ریزی درست آن نکات را به محتوای پیج اضافه نماید.

تولید محتوا

شاید یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خصوص هر پیج باید به آن توجه شود، تولید محتواست. تولید محتوا بخش‌های متفاوتی را شامل می‌شود که فردی که سمت مدیریت پیج اینستاگرام را قبول کرده باید به تمام آن‌ها توجه داشته باشد و بتواند این کارها را انجام دهد. این کارها عبارتند از:

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام پلتفرمی مبتنی بر عکس است. به همین دلیل انتشار عکس‌های مناسب، جذاب و باکیفیت می‌تواند تأثیر بسیار مطلوبی بر پیشرفت پیج بگذارد. در نتیجه افرادی که کار مدیریت پیج اینستاگرام را انجام می‌دهند باید به نرم‌افزارهای گرافیکی مسلط باشند یا حداقل بتوانند به خوبی از آن‌ها استفاده کنند تا پست‌های مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت و بهترین شیوه بسازند.

خلاقیت در تولید محتوا

کپشن‌های جذاب از دیگر مواردی است که در جذب مخاطب تأثیر دارد. نوشتن یک متن کوتاه در اینستاگرام که بتواند مخاطبان را جذب کند نیاز به رعایت چندین نکته دارد. این نکات عبارتند از:

  • متن باید کوتاه و خلاصه باشد.
  • کاربردی و جذاب باشد.
  • در عین خلاصه بودن به نکات ضروری اشاره داشته باشد.
  • خلاقانه باشد.
  • در مواردی می‌توان در متن‌ها از طنز نیز استفاده کرد.

استفاده از هشتگ‌های مناسب

هشتگ‌ها در اینستاگرام مانند یک قیف عمل می‌کنند. قیفی که مخاطبان را به سمت محتوای دلخواهشان هدایت می‌کند. استفاده از هشتگ‌های مناسب، پربازدید، مرتبط با موضوع و در تعداد اصولی می‌تواند باعث شود تا بسیاری از کاربران پس از سرچ موضوع مورد نظر به صفحه شما وارد شوند. این کاربران در صورتی که محتوا و عکس‌های جذاب و کاربردی در پیج داشته باشید شما را فالوو خواهند کرد. این نکته‌ای است که فردی که کار مدیریت پیج اینستاگرام را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد، بلد است. او می‌داند که به همین سادگی و تنها با استفاده از هشتگ می‌تواند تعداد فالوورهای خود را بالا ببرد.

تولید محتوای یونیک و جذاب

شاید شما هم زمانی که وارد اکسپلور پیج خود می‌شوید با محتواهای یکسان روبه‌رو شده باشید. باید بدانید که یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده مدیر پیج اینستاگرام است، تولید محتوایی یونیک، اصولی و جذاب است. این را به خاطر داشته باشید که کپی‌برداری از پیج‌های دیگر علاوه بر این که ممکن است باعث ریزش فالوورها به دلیل استفاده از محتوای تکراری شود، می‌تواند حذف محتوا یا حتی پیج به دلیل کپی رایت را به دنبال داشته باشد. پس باید محتوایی تازه، جدید، خلاقانه و جذاب را برای مخاطبان تولید کنید.

تعامل با مخاطبان

تعامل با مخاطبان مانند پرسیدن سؤال در کپشن یا عکس و بسیاری موارد مشابه دیگر باعث می‌شود تا کاربران کامنت بیشتری برای پست‌‌های شما بگذارند. کامنت بیشتر در پست‌ها باعث می‌شود تا پیج در اکسپلورر بیشتر دیده شود و مخاطبان بیشتری پست‌ها را مشاهده کنند. بسیاری از این مخاطبان می‌توانند فالوورهای شما شوند و همین نکته در افزایش فالوور پیج به مدیریت پیج اینستاگرام کمک می‌کند.

 تعامل با مخاطبان

کار مدیریت پیج اینستاگرام کاری است که تنها با داشتن برخی مهارت‌ها می‌توان آن را به درستی انجام داد. از مهارت‌های مورد نیاز یک مدیر پیج می‌توان به برنامه‌ریزی، آشنایی با ابزارهای گرافیکی، توانایی تولید محتوا، آشنایی با استفاده مناسب از هشتگ‌ها، صبور و انتقادپذیر بودن و توانایی تحلیل رقبا اشاره کرد.

نکاتی برای مدیریت پیج اینستاگرام به بهترین شکل

رعایت و توجه به برخی نکات می‌تواند کار را برای مدیریت پیج اینستاگرام راحت‌تر کند و پیج سریع‌تر به هدف‌هایی که برای آن مشخص شده است، برسد. شاید برخی از این نکات برای شما ساده و ابتدایی باشد اما توجه به آن‌ها را از یاد نبرید. این نکات عبارتند از:

ایجاد پروفایل کامل

اولین نکته‌ای که هر فردی که می‌خواهد کار مدیریت پیج اینستاگرام را به درستی انجام دهد باید به آن توجه کند، پروفایل پیج است. کاربران در اولین برخورد با پیج پروفایل آن را می‌بینند. نداشتن اطلاعات کافی، کامل و مناسب باعث می‌شود تا احتمال فالو کردن پیجتان توسط کاربران به شدت پایین بیاید. برای کامل کردن پروفایل به نکات زیر توجه کنید.

  • استفاده از برند یا اطلاعات شخصی مناسب
  • عکس پروفایل واضح از لوگوی برند یا خودتان (برای پیج‌های شخصی)
  • بیوگرافی مناسب از خودتان (برای پیج‌های شخصی)
  • نوشتن شعار تبلیغاتی، محصولات، خدمات و راه‌های ارتباطی با شما در قسمت بیوگرافی (برای پیج‌های تجاری و فروش آنلاین)
  • ایجاد تم خاص و جذاب برای پست‌ها با استفاده از قالب و سایر ابزار گرافیکی

ساخت اکانت مناسب

احتمالاً شما هم مانند بسیاری از افراد می‌دانید که در اینستاگرام می‌توان دو نوع پیج ساخت. این دو نوع شامل پیج‌های کاری (بیزینس) و شخصی می‌شوند. اکانت‌های کاری قابلیت‌های بیشتری دارند به همین دلیل به تمام شرکت‌ها، پیج‌های فروش آنلاین و حتی اینفلوئنسرها پیشنهاد می‌کنیم که پیج کاری بسازند. با استفاده از این روش به بسیاری از امکانات موجود در اینستاگرام به صورت رایگان دسترسی دارند.

البته افرادی که پیج شخصی ساخته‌اند هم نباید نگران باشند. زیرا قطعاً فردی که کار مدیریت پیج اینستاگرام را بلد است می‌تواند به راحتی و تنها با یک جستجوی ساده، کاربری اکانت را تغییر دهد و یک پیج شخصی را به پیجی کاری تبدیل کند. از مهم‌ترین امکاناتی که در پیج‌های کاری در اینستاگرام به آن دسترسی دارید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت مدیریت پیام‌ها و دسته‌بندی آن‌ها
  • استفاده از امکانات تبلیغات گسترده در اینستاگرام
  • امکان قرار دادن لوکیشن و گزینه تماس در پروفایل
  • مشاهده آماری پیج که توسط اینستاگرام به شما داده می‌شود

ایجاد تقویم محتوایی

همان‌طور که گفتیم یکی از وظایفی که برای مدیریت پیج اینستاگرام به صورت صحیح باید انجام داد برنامه‌ریزی است. به برنامه‌ریزی برای انتشار پست‌های گوناگون، تقویم محتوایی می‌گویند. با استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام می‌توانید برنامه پست‌های خود را به طور کامل بدانید و متوجه شوید در چه روزی و چه زمانی باید چه پستی منتشر کنید.

زمان‌بندی مشخص برای انتشار محتوا

برای این که بتوان کار مدیریت پیج اینستاگرام را به خوبی انجام داد و پیشرفت را مشاهده کرد باید برای محتواهایی که قرار است منتشر کنید، زمانی خاصی را در نظر بگیرید. هر پیج با توجه به بسیاری نکات مانند موضوع فعالیت در زمان‌های متفاوتی از روز بیشترین بازدید را دارد. با استفاده از آماری که می‌توانید به راحتی در بخش instagram insight به آن دسترسی داشته باشید، ساعاتی که بیشترین بازدید از پیج انجام می‌شود را متوجه شوید. پس از آن با توجه به برنامه‌ای که دارید، برای انتشار پست‌ها زمان‌بندی کنید و سر ساعت مشخص آن‌ها را منتشر کنید.

ایجاد دسته‌بندی برای محتواها

هر پیج با توجه به موضوعی که در آن فعال است، چندین دسته متفاوت از محتوا را منتشر می‌کند. پست‌های کاری، تخفیف‌ها، پست‌های مربوط به مناسبت‌های ملی و مذهبی و بسیاری دسته‌های دیگری که وجود دارد. بهتر است این دسته‌ها را از قبل مشخص کنید و پست‌های خود را با توجه به نیاز طبق دسته‌بندی‌های موجود منتشر کنید.

پاسخگویی

باید برنامه‌ای برای پاسخ‌گویی به مخاطبان داشته باشید. به عنوان مثال پیج‌های فروش آنلاین می‌توانند به مخاطبانشان بگویند که زمان پاسخگویی برای خریدها در روزهای کاری و از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است. به این صورت مخاطبانی که خارج از وقت معین پیام می‌دهند، می‌دانند که روز بعد پاسخ سؤال خود را خواهند گرفت و دیگر نگران مسائلی مانند کلاه‌برداری و موارد مشابه نیستند.

فعالیت مداوم و مستمر

یکی دیگر از نکاتی که برای مدیریت پیج اینستاگرام و رسیدن به موفقیت باید حتماً مد نظر داشته باشند، تداوم در فعالیت است. پیجی که فعالیت مناسبی نداشته باشد و در بازه‌های زمانی طولانی پست بگذارد به مرور مخاطبان خود را از دست می‌دهد. به همین دلیل باید توجه داشته باشید که در تقویم محتوایی برنامه‌ای برای گذاشتن پست و استوری در فواصل زمانی مناسب و به صورت مستمر و مداوم داشته باشید.

داشتن برنامه برای بلندمدت

بهتر است بدانید که هر چقدر هم که کار مدیریت پیج اینستاگرام را به خوبی انجام دهید، برای رسیدن به موفقیت‌های مناسب نیاز به زمان و تداوم در فعالیت دارید. به همین دلیل باید برای بلندمدت برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید به اهداف بزرگ‌تر خود برسید. بهتر است بدانید که پیج‌های اینستاگرام معمولاً در ابتدای راه به کندی فالوور جذب می‌کنند اما هر چه تعداد فالوورهای آن‌ها بالاتر رود، میزان جذب فالوور نیز بیشتر می‌شود و سریع‌تر به اعداد بالاتر می‌رسند.

استفاده از هشتگ‌های خاص

همان‌طور که در قسمت وظایف مدیریت پیج اینستاگرام گفتیم، باید از هشتگ‌های مناسب و پربازدید استفاده کنید. اما باید بدانید که علاوه‌بر هشتگ‌های پربازدید نوع دیگری از هشتگ‌ها هم وجود دارند که باید در تقویم محتوایی خود برای استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. به این نوع هشتگ‌ها، هشتگ‌های نیج می‌گویند. هشتگ‌های نیج در واقع هشتگ‌هایی هستند که تنها طیف خاصی از مخاطبان به دنبال آن‌ها خواهند بود. شما با استفاده از این هشتگ‌ها می‌توانید جامعه‌ای خاص از کاربران را به سمت پیج خود بکشانید.

توجه به قوانین تبلیغات

فردی که مدیریت پیج اینستاگرام را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهد می‌داند که حداکثر 20 درصد از محتواهای منتشر شده در یک پیج می‌تواند تبلیغاتی باشد. انجام تبلیغات بیش از این میزان می‌تواند به روند رشد پیج صدمه‌های جدی وارد کند و باعث آنفالو شدن توسط بسیاری از مخاطبان شود. البته فراموش نکنید که 20 درصد حداکثر میزان تبلیغات است و بهتر است برای میزان کمتر از آن و در حدود 10 درصد برنامه‌ریزی کنید. باید بدانید که اگر انجام تبلیغات زیاد شاید در کوتاه مدت باعث افزایش درآمد از پیج شود اما در بلند مدت باعث می‌شود تا بسیاری از کاربران استوری و پست‌های شما را میوت کنند و حتی پیج شما را آنفالو کنند.

افزایش تعداد فالوور با کمک از فالوورها

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کرد، این است که می‌توانید از فالوورهای موجود برای افزایش تعداد فالوورهایتان استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند با معرفی شما به دوستانشان باعث افزایش تعداد فالوور شوند. اما برای این کار باید به صورت بسیار مناسبی کار کنید که پیج برای کاربرانتان جذاب باشد تا آن‌ها اقدام به انجام این کار کنند. از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن کار افزایش فالوور را انجام دهید را در ادامه آورده‌ایم.

افزایش تعداد فالوور با کمک از فالوورها
  • درخواست مستقیم: از کاربران به صورت مستقیم بخواهیم که پست و استوری شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. این کار باعث می‌شود تا افراد بیشتری پست‌های شما را ببینند، در اکسپلور افراد بیشتری دیده شوید و فالوورهای بیشتری جذب کنید.
  • رضایت کاربران: گذاشتن استوری، مخصوصاً برای پیج‌های فروش آنلاین در اینستاگرام تأثیر بسیار مناسبی در جذب مخاطب و فالوور دارد. مخاطبین با استفاده از این روش به پیج بیشتر اعتماد می‌کنند و میزان خرید از آن پیج نیز معمولاً افزایش می‌یابد.
  • برگزاری مسابقات: با استفاده از برخی مسابقات می‌توانید فالوورهای خود و همچنین تعامل پیج را به میزان بسیار زیادی بالا ببرید. به عنوان مثال مسابقه‌ای برگزار کنید تا افراد در زیر آن پست چند نفر از دوستانشان را تگ کنند و پیج را فالوو کنند. شما با قرعه‌کشی به تعدادی از آن‌ها جایزه دهید. این کار باعث می‌شود تا تعداد زیادی فالوور به پیج شما اضافه شود. همچنین میزان لایک و کامنت پیج نیز به میزان زیادی افزایش می‌یابد که همین امر هم در بیشتر دیده شدن پیج به شما کمک خواهد کرد.
  • استوری آن‌باکس: یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان برای مدیریت آنلاین‌شاپ‌ها از آن استفاده کرد، گذاشتن استوری از آن‌باکس محصولات ارسال شده توسط مخاطبان است. از آن‌ها بخواهید از باز کردن محصول خود فیلم بگیرند و برای شما بفرستند و شما از میان آن‌ها جذاب‌ترینشان را انتخاب و استوری کنید.

نکاتی وجود دارند که به افرادی که قصد مدیریت پیج اینستاگرام را دارند کمک می‌کند. استفاده از هشتگ‌های خاص، کامل کردن پروفایل، ساخت اکانت کاری، ایجاد تقویم محتوایی و زمان‌بندی مناسب برای انتشار آن‌ها، توجه به قوانین تبلیغات و افزایش فالوور به کمک فالوورهای موجود از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن‌ها توجه شود.

استخدام نیرو

باید بدانید که کار مدیریت پیج‌ اینستاگرام مخصوصاً در پیج‌هایی با فالوور بالا کاری بسیار سخت و زمان‌بر است. همین امر باعث شده تا در بسیاری اوقات یک نفر نتواند به تنهایی این کار را انجام دهد. برای این کار معمولاً افرادی با سمت‌های مختلف را استخدام می‌کنند تا براساس برنامه‌های موجود، کارها تقسیم‌بندی شود. افرادی را که می‌توان برای یک پیج اینستاگرام استخدام کرد عبارتند از:

ادمین

اولین فردی که می‌تواند کار مدیریت پیج اینستاگرام را برای افراد ساده کند، یک ادمین اینستاگرام کاربلد و باتجربه است. او باید پست‌ها و استوری‌ها را در زمان‌های تعیین‌شده منتشر کند و پاسخگوی پیام و کامنت کاربران باشد. به همین دلیل با استخدام او مدیر پیج می‌تواند بر روی مسائل دیگری مانند موضوعات آینده، کمپین‌های تبلیغاتی، مسابقات و بسیاری موارد دیگر متمرکز شود.

گرافیست

یکی دیگر از افرادی که می‌تواند به مدیر یک پیج کمک کند، گرافیستی باتجربه و کاربلد است. او می‌تواند بر اساس برنامه‌های موجود در تقویم محتوایی و خواسته‌های مدیر پیج عکس‌ها و استوری‌ها را با بالاترین کیفیت و براساس تم پیج بسازد تا در زمان مناسب آن‌ها منتشر شوند.

تولید کننده محتوا

معمولاً شرکت‌ها برای پیج اینستاگرامشان فردی را برای تولید محتوای متنی حرفه‌ای و جذاب استخدام می‌کنند. او می‌تواند براساس نیاز پیج محتوایی جذاب و کاربردی بنویسد که تمام فاکتورهایی که در قسمت تولید محتوا به آن اشاره کردیم را داشته باشد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    فیلم‌بردار و ادیتور ویدیو

    برخی پیج‌ها براساس نوع فعالیتی که دارند نیاز به تولید و انتشار محتوای ویدیویی دارند. به همین دلیل لازم است از فیلم‌بردار و ادیتور حرفه‌ای برای باکیفیت‌تر بودن کارهایشان استفاده کنند. استخدام این افراد نیز می‌تواند کیفیت ویدیوها را بسیار بالاتر ببرد. همین امر باعث می‌شود که مخاطبان لذت بیشتری از دیدن اینگونه محتواها ببرند و به دیدن پست‌های پیج علاقه‌ بیشتری از خود نشان دهند.

    فیلم‌بردار و ادیتور ویدیو

    البته باید بدانید که برخی از پیج‌های اینستاگرام با توجه به فعالیت بسیار زیادی که دارند، ممکن است همه این افراد را استخدام کنند. حتی برخی از پیج‌ها از برخی از این سمت‌ها بیشتر از یک نفر استخدام می‌کنند تا کار برای آن‌ها سریع‌تر، راحت‌تر و با کیفیت بالاتری پیش رود.

    برای این که کار مدیریت پیج اینستاگرام به بهترین شکل انجام شود، می‌توان افراد متفاوتی را با وظایف گوناگون استخدام کرد. استخدام ادمین، گرافیست، تولیدکننده محتوا، فیلم‌بردار و ادیتور با توجه به نیاز پیج از جمله کارهایی است که در بهتر شدن روند پیج می‌تواند تأثیرگذار باشد.

    حقوق افراد فعال در پیج

    هر کدام از این افراد با توجه به میزان مسئولیت، مهارت و بسیاری موارد دیگر حقوق متفاوتی دارند و نمی‌توان حقوق یکسانی برای همه آن‌ها در نظر گرفت. بنابراین برای انجام کار مدیریت پیج اینستاگرام باید حواستان به نحوه استخدام و حقوق این افراد باشند.

    جمع‌بندی

    • کار مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به داشتن مهارت‌های گوناگونی دارد.
    • تحلیل رقبا، استفاده از هشتگ مناسب، داشتن تم، کامل کردن پروفایل و بسیاری موارد دیگر که در این متن به آن‌ها اشاره شد از نکاتی هستند که برای پیشرفت مناسب پیج باید به آن‌ها توجه داشت.
    • برای این که پیج بتواند به خوبی رشد کرده و به اهداف مد نظر دست پیدا کند باید نکاتی مانند داشتن تقویم محتوایی، انتشار محتواهای جذاب و تعامل با کاربران را داشته باشد.
    • استخدام ادمین، گرافیست، تولید کننده محتوا، فیلم‌بردار و گرافیست نیز می‌تواند به مدیر محتوا در گرداندن بهتر پیج کمک کند.
    • حقوق افرادی که استخدام می‌کنید با توجه به مهارت، میزان کار و بسیاری موارد دیگر متفاوت است و باید در هنگام استخدام آن‌ها به این موارد توجه داشته باشید.
    • آیا شما تا به حال کار مدیریت پیج اینستاگرام را انجام داده‌اید؟
    • چه تجربه‌ای در خصوص مدیریت پیج اینستاگرام دارید؟
    • نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

    سؤالات متداول

    منابع

    social-lady

    sflcn

    hootsuite

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.