انواع کمپین های شبکه اجتماعی و 10 شیوه برای کسب موفقیت در آن

1

این پادکست مینیمم چکیده متن پایین است. شاید با گوش دادن به این فایل صوتی، سریع‌تر به پاسخ سوال‌تان برسید.

انواع کمپین های شبکه اجتماعی چیزی شبیه سوخت موشکی لازم برای تلاش‌های بازاریابی برند یا پیج شما محسوب می‌شوند تا با آفرینش یک انفجار متمرکز، علاوه بر ایجاد اعتبار و بالا بردن آگاهی از برند، در نهایت میزان فروش را نیز افزایش دهند. در جایی که روزانه چیزی حدود 3.5 میلیارد نفر از شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده می‌کنند، راه‌اندازی کمپین‌های مختلف برای برندهای تجاری گوناگون یک امر ضروری به نظر می‌رسد.

تنوع به قدری در این زمینه بالاست که فرمول راه‌اندازی بهترین کمپین‌ها برای برند شما چندان واضح نیست. به همین دلیل بهترین راه برای جذب نگاه دنبال‌کنندگان، آزمایش کمپین‌های مختلف است. پس حتی اگر در ایجاد کمپین خود با شکست‌ مواجه شده‌اید، هنوز فرصت‌های زیادی برای شروع دوباره و استفاده از چنین موقعیت‌هایی دارید. کافی است از ایده‌های خلاقانه جدید استفاده کرده و شانس تجارت خود را دوباره امتحان کنید.

مفهوم کمپین در رسانه‌های اجتماعی چیست؟

مفهوم کمپین رسانه های اجتماعی

قبل از اینکه به معرفی انواع کمپین های شبکه اجتماعی بپردازیم، بهتر است به یک تعریف جامع از مفهوم کمپین، دست پیدا کنیم. ایجاد کمپین در فضای رسانه‌های اجتماعی در اصل به نوعی تلاش بازاریابی هماهنگ گفته می‌شود که هدف آن کمک به تقویت یک هدف تجاری و رشد یک برند به کمک یک یا چند بستر رسانه‌ای است. همانطور که گفتیم کمپین‌ها به یک یا چند گزینه خاص محدود نمی‌شوند، بلکه با توجه به تلاش‌ها و ایده‌های نوآورانه و بر اساس عوامل گوناگونی از جمله میزان هدف‌گذاری و قابلیت اندازه‌گیری متنوع هستند.

شبکه‌های اجتماعی با وجود حضور میلیاردی افراد، مکان خوبی برای ایجاد کمپین‌ها محسوب می‌شوند. بازاریابان خبره به خوبی از این مسئله آگاهی دارند و با کمک کمپین‌های مختلف از پتانسیل این فضا به نفع برند خود استفاده می‌کنند. این پتانسیل زمانی برجسته می‌شود که نگاه دقیقی به آمارها داشته باشیم. در جایی که حدود 73 درصد از مصرف‌کنندگان این عقیده را دارند که در زمان تصمیم‌گیری برای خرید یک محصول خاص تحت تأثیر یک مارک تجاری بوده‌اند، حضور برجسته برندهای مختلف می‌تواند نتایج بزرگی در رشد تجارت آن‌ها به دنبال داشته باشد.

اهمیت انواع کمپین های شبکه اجتماعی زمانی برجسته‌تر می‌شود که بدانیم تا سال 2021 سرمایه‌گذاری‌ها جهانی برای ایجاد تبلیغات در پلتفرم‌های اجتماعی به حدود 48 میلیارد دلار رسیده است. پس زمانی که شما مطابق با اهداف بازاریابی خود به راه‌اندازی انواع کمپین های شبکه‌ های اجتماعی اقدام کنید، می‌توانید در جهت اهداف خود قدم بردارید. نکته جالب در این زمینه قابلیت اندازه‌گیری و ردیابی نتایج کمپین‌ها در یک دوره زمانی خاص است. برای موفقیت در ایجاد یک کمپین، شما باید بسیار متمرکزتر و هدفمند‌تر از ایده‌های بازاریابی معمول، محتوا تولید کنید.

انواع کمپین های شبکه اجتماعی به مجموعه‌ای از تلاش‌های بازاریابی سازمان‌یافته و هماهنگ گفته می‌شود که در نهایت با تقویت آگاهی از برند، رشد آن را در پی خواهد داشت.

اهداف انواع کمپین های شبکه اجتماعی

از ویژگی‌های بارز انواع کمپین های شبکه اجتماعی می‌توانیم به استراتژیک بودن آن‌ها اشاره کنیم، به طوری که نه‌ تنها گروهی از مخاطبان خاص را هدف قرار می‌دهند، بلکه همانطور که گفتیم نتایج ملموس و قابل اندازه‌گیری نیز دارند. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید برای راه‌اندازی انواع کمپین های شبکه اجتماعی از آن‌ها استفاده کنید. از فیسبوک و اینستاگرام گرفته تا یوتیوب، توییتر، پینترست، لینکدین و تیک تاک که البته بسیاری از این پلتفرم‌ها در کشور ما محدودیت‌های زیادی دارند. به همین دلیل بهتر است روی موارد محدودی متمرکز شوید که از نتایج آن مطمئن هستید.

زمانی که صحبت از ایجاد یک کمپین می‌شود، بازاریابان باید روی یک هدف تجاری خاص تمرکز کنند. به همین دلیل در هر یک از شبکه‌های اجتماعی مورد نظر که سرمایه‌گذاری شود، اهداف مشترکی وجود دارد که صاحبان برند باید برای دستیابی به آن تلاش کنند. از جمله این اهداف می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • بالا بردن بهبود کلی تعامل با برند
  • افزایش بازخورد از کاربران و مخاطبین کمپین
  • بالا بردن سطح ترافیک وب سایت فروش اینترنتی (در صورت وجود)
  • هدایت فروش مستقیم

با توجه به موارد بالا، قبل از ایجاد انواع کمپین های شبکه اجتماعی باید برند خود را اندازه‌گیری کنید تا به یک معیاری مشخص برای سنجیدن سطح موفقیت کمپین خود دست پیدا کنید. این عمل نه تنها نتایج را به صورت آشکارتری در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه به کمک آن می‌توانید عملکرد کمپین را نیز در طول اجرای آن پیگیری کنید.

انواع کمپین های شبکه اجتماعی

شاید وقتی صحبت از ایجاد انواع کمپین های شبکه اجتماعی می‌شود، شما دقیقاً ندانید که باید چه کاری انجام دهید و مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید. این راهنما دقیقاً برای رفع همین مشکل طراحی شده است و ما قصد داریم به کمک آن چند نوع از کمپین‌های مناسب و با قدرت جواب‌گویی بالا را با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانید به کمک آن‌ها درک کنید که بهترین گزینه برای اجرای کمپین مناسب برند شما کدام مورد است.

در بسیاری از مواقع هم شاید چند گزینه بتوانند نتایج فوق‌العاده‌ای را برای شما به دنبال داشته باشند. پس روی تمامی گزینه‌های احتمالی سرمایه‌گذاری کنید. از جمله انواع کمپین های شبکه اجتماعی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

از اهداف اجرای انواع کمپین های شبکه اجتماعی می‌توانیم به افزایش تعامل با برند، افزایش مخاطب و در نهایت افزایش فروش اشاره کنیم.

استفاده از مناسبت‌ها

استفاده از مناسبت‌ها

یکی از ایده‌های کاربردی برای راه‌اندازی انواع کمپین های شبکه اجتماعی، کمک گرفتن از رویدادها و مناسبت‌های مختلف است. مناسبت‌های مختلف در زمانی که مردم قرار است به صورت دسته‌جمعی کار مشخصی انجام دهند، می‌توانند گزینه خوبی برای پیاده‌سازی برخی از ایده‌ها باشند. در این زمان برندها می‌توانند برای به حداکثر رساندن دسترسی اجتماعی و افزایش روابط با مشتریان خود تلاش کنند.

رویدادهای تخفیفی از انواع کمپین های شبکه اجتماعی

اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، می‌توانید بر اساس رویدادهای مختلف مثل روز زن و مرد، روز ولنتاین یا در اعیاد مختلف کمپین‌هایی را ایجاد کنید که با ارائه کد تخفیف در آن‌ها، مخاطبین را ترغیب به خرید از محصولات برند کنید. ایجاد کد تخفیف در مناسبت‌های مختلف یک ایده بی‌نظیر برای افزایش فروش محصولات فروشگاه‌‌های آنلاین است. برای مثال یکی از کمپین‌های رویدادی شناخته شده جمعه سیاه یا بلک فرایدی است که به نوعی حراجی در سطح دنیا اشاره دارد.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام

اگرچه قبلاً این حراجی در کشور ما مرسوم نبود، اما چند سالی است که کسب‌وکارهای مختلف به آن توجه ویژه‌ای دارند. در این حراجی برندها سعی می‌کنند در یک تاریخ مشخص و به صورت هماهنگ با سایر فروشگاه‌های دنیا، روی محصولات خود کدهای تخفیفی به مشتریان ارائه کنند تا از این طریق فروش خود را افزایش دهند. به عبارتی اجناس فروشگاه‌های مختلف در بلک فرایدی نسبت به سایر زمان‌ها با قیمت کمتری به فروش می‌رسد.

ساخت رویدادهای مرتبط

ایجاد ایونت‌های اثربخش و متناسب با موضوع رویداد، می‌تواند در افزایش رشد مخاطبین تأثیر زیادی داشته باشد. شما برای ایجاد چنین رویدادی نیاز به ارائه هیچ تخفیفی ندارید، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که ایونتی که می‌خواهید برگزار کنید، به نوعی با مناسبت پیش‌رو همخوانی داشته باشد تا باعث جلب توجه مخاطبین شود.

برای اینکه سطح توجه به رویداد خود را بالا ببرید، می‌توانید از ابزارهای متعددی مثل زمان‌بندی مشخص یا رسیدن به حد نصاب استفاده کنید. برای مثال اگر قرار است یک ایونت آموزشی برگزار کنید، پس می‌توانید برای افزایش فروش این رویداد، فرصت معینی را برای شرکت در آن، مشخص یا اینکه تعداد مشخصی از افراد را برای پذیرش در این رویداد تعیین کنید.

ایجاد نظرسنجی

ایجاد نظرسنجی

نظرسنجی‌ها از جمله بهترین ابزارهایی هستند که می‌توانید در جهت ایجاد کمپین‌های خود از آن‌ها بهره‌مند شوید. شاید در نگاه اول نظرسنجی‌ها برای به دست آوردن یک بینش کلی درباره مشتریان فعلی شما مناسب باشند که البته این موضوع هم ارزش زیادی دارد، اما در نهایت ایجاد یک نظرسنجی موفق منجر به افزایش تعامل صفحات شما می‌شود. هر دوی این موارد، در نهایت رشد تجارت شما را در پی خواهند داشت. البته به یاد داشته باشید که نباید برای ایجاد یک نظرسنجی مثل شرایط معمول عمل کنید، بلکه در ایجاد کمپین باید چیزی متفاوت‌تر وجود داشته باشد که شرایط شما را بهبود داده و شما را به سمت اهداف برند سوق دهد.

استفاده از مناسبت‌ها، کمک گرفتن از ابزار نظرسنجی و ارائه کد تخفیف از انواع کمپین های شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند.

نظرسنجی در توییتر

توییتر به عنوان اولین بستری از شبکه‌های اجتماعی بود که قابلیت نظرسنجی از مخاطبین را پیاده‌سازی کرد. در این پلتفرم شما می‌توانید حداکثر 4 انتخاب برای ایجاد نظرسنجی خود داشته باشید اما یکی از معایب این پلتفرم این است که نمی‌توانید تصاویر بصری را به محتوای نظرسنجی خود اضافه کنید. این مسئله در ایجاد انواع کمپین های شبکه اجتماعی منجر به کاهش اثرگذاری نظرسنجی می‌شود، زیرا از هیجان آن کم می‌کند. به همین علت بهتر است از این قابلیت زمانی استفاده کنید که بیش از داشتن تعامل روی بازخورد افراد تأکید داشته باشید.

نظرسنجی در اینستاگرام

اینستاگرام در بین سایر شبکه‌های اجتماعی ویژگی‌های جذاب بیشتری برای ایجاد انواع کمپین های شبکه اجتماعی دارد. از ابزار نظرسنجی هم می‌توان در فضای اینستاگرام آن هم به بهترین وجه ممکن استفاده کرد. برعکس توییتر، اینستاگرام این قابلیت را دارد که سازنده نظرسنجی، در پس زمینه طرح‌های خود یک محتوای تصویری یا ویدیویی قرار دهد. در نظرسنجی اینستاگرام دو گزینه بله و خیر وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود آن‌ها را به هر پاسخی که خواستید تغییر دهید.

نظرسنجی در فیسبوک

برای ایجاد انواع کمپین های شبکه اجتماعی در فیسبوک شما می‌تونید نظرسنجی خود را به دو شکل مجزا ایجاد کنید. برای مثال اگر تنها قصد دارید از دو گزینه در نظرسنجی خود بهره ببرید، باید از ابزار نظرسنجی برای پست‌های فیسبوک کمک بگیرید. در غیر این صورت باید نظرسنجی خود را به صورت سفارشی ایجاد کنید. برای نظرسنجی دوم باید از تصاویر سفارشی شده مطابق با تعداد گزینه‌های خود استفاده کنید. برای مثال اگر شما قرار است 3 گزینه در نظرسنجی خود قرار دهید، باید با سه ایموجی قلب، ایموجی خوشحال یا ناراحت این کمپین را سفارشی‌سازی کنید.

شما می‌توانید از نظرسنجی‌ها به اشکال گوناگون برای ایجاد کمپین بازاریابی خود استفاده کنید. برای مثال زمانی که قصد دارید فروش یک محصول را بالا ببرید، می‌توانید با ایجاد یک نظرسنجی از مشتریان بخواهید که نظرشان را درباره ارائه کدهای تخفیفی درباره آن محصول بیان کنند. این تحقیق به شما نشان می‌دهد که مخاطبان شما چه بازخوردی از ایجاد این کد تخفیف خواهند داشت و تا چه اندازه ایجاد استراتژی فروش با تخفیف منجر به فروش بیشتر محصول مورد نظر در فروشگاه آنلاین شما خواهد شد.

شراکت برای ایجاد انواع کمپین های شبکه اجتماعی

یکی دیگر از انواع کمپین های شبکه اجتماعی این است که با سایر برندها یا گروه‌های مرتبط با کسب‌وکار خود مشارکت داشته باشید. البته اگر یکی از اهداف تجارت شما دسترسی به مخاطبان بیشتر است، نه تنها در کمپین‌ها بلکه در سایر استراتژ‌های بازاریابی معمول هم باید این نکته را در نظر بگیرید. برای مثال اگر بتوانید با یک اینفلوئنسر قدرتمند قرارداد ببندید، حتی می‌توانید شاهد رشد خارق‌العاده مخاطبین خود باشید.

مشارکت با اینفلوئنسرها

مشارکت با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرها بهترین گزینه برای ایجاد انواع کمیپن های شبکه های اجتماعی هستند. جایی که مردم بیش‌ترین تأثیرپذیری را دارند، بدون شک انتخاب مناسبی برای برند شما خواهد بود. البته به شرطی که بتوانید حداقل یک وجه اشتراک بین برند خود و اینفلوئنسرهای موجود در لیست‌تان پیدا کنید. برای مثال یکی از نمونه‌های برجسته در این زمینه همکاری غول بزرگ فروشگاهی آمازون با اینفلوئنسرهاست.

این فروشگاه آنلاین با ایجاد یک لینک اختصاصی برای هر اینفلوئنسر، به ازای میزان فروشی که از طریق آن پیوند به دست می‌آید، به اینفلوئنسر مورد نظر کمیسیون پرداخت می‌کند. هر اینفلوئنسر می‌تواند محصول یا محصولاتی را انتخاب کند که بیشترین همخوانی را با هویت برند وی دارند.


بیشتر بخوانید: چطور با اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستاگرام، فروش را افزایش دهیم؟

مشارکت با سفیران برند، از انواع کمپین های شبکه اجتماعی

 این روش هم چیزی شبیه راه‌کار اول است. با این تفاوت که یک برند با یک فرد تأثیرگذار به کمک هم می‌آیند تا با ایجاد آگاهی از برند، منجر به افزایش فروش آن کسب‌وکار شوند. در اینجا اینفلوئنسر تنها به تبلیغ برند مورد نظر می‌پردازد. به عبارتی فرد تأثیرگذار به چهره برند تبدیل شده و به تبلیغ محتوا یا محصول مارک مورد نظر می‌پردازد. در مقابل سفیران برند به جای دریافت پول نقد می‌توانند در ازای مشارکت‌شان، کالاهای رایگان دریافت کنند. البته میزان دریافتی آن‌ها با توجه به بزرگی برند و اثری است که سفیر بر روی رشد تجارت دارد.

مشارکت با گروه‌ها

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه برای راه‌اندازی انواع کمپین های شبکه‌ اجتماعی این است که برندهای تجاری و گروه‌های ارزشمند را گرد هم بیاورید. این تجمیع باید یک نقطه مشترک داشته باشد و آن هم این است که همگی به نوعی با صدای برند هماهنگ باشند. این استراتژی گروهی کمک می‌کند تا هر زمان ادمین برند مورد نظر یک پست تبلیغاتی جدید می‌گذارد، سایر گروه‌ها هم در مشارکت با او به صورت همزمان همکاری کنند.

مشارکت یکی از ایده‌های فوق‌العاده برای اجرای انواع کمپین های شبکه اجتماعی است که می‌تواند با کمک سفیران برند و اینفلوئنسرها انجام شود.

مشارکت با سایر برندها

زمانی که چند برند معتبر و شناخته شده برای رسیدن به یک هدف تلاش می‌کنند، نتایج خیره‌کننده‌ای ایجاد خواهد شد. از آن‌جایی که این تصور جا افتاده است که همه در رقابت با یکدیگر هستند، گرد هم آمدن چند برند رقیب در کنار یکدیگر می‌تواند برای رشد هر یک از آن‌ها بسیار مهم باشد. در این بین باید کمپینی را اجرایی کنید که برای تمامی طرف‌های این استراتژی به یک اندازه سودمند باشد. برای ایجاد این کمپین‌ها باید مخاطب را به دنبال کردن برند مقابل و تگ کردن دوستانش زیر پست‌های آن برند ترغیب کنید. این شیوه جذاب می‌تواند به صورت بسیار مؤثری میزان مخاطبین هر دو یا چند برند را افزایش دهد.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    قبل از ایجاد شراکت باید موارد متعددی را در نظر بگیرید. برای مثال مخاطبین شما بیش از هرچیز در کدام شبکه‌های اجتماعی حضور دارند؟ شخصیت برند شما چگونه است و چه برندهای دیگری می‌توانند در این زمینه با شما همکاری کنند یا اینکه کدام اشخاص یا گروه‌ها رابطه نزدیک‌تری با محتوای برند شما دارند؟ بعد از پاسخ به این پرسش‌ها و پیدا کردن بهترین گزینه می‌توانید روی کمپین‌های آینده برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنید.

    برگزاری مسابقات از انواع کمپین های شبکه اجتماعی

    یکی دیگر از جذاب‌ترین انواع کمپین های شبکه اجتماعی برگزاری مسابقه است. همه ما شرکت در مسابقه و برنده شدن در آن را بسیار دوست داریم. پس چرا از این مزیت به نفع تجارت خود استفاده نکنیم؟ با قاطعیت می‌توان گفت که برگزاری مسابقات از رایج‌ترین انواع کمپین های شبکه اجتماعی محسوب می‌شوند. برندها علاقه زیادی به برگزاری مسابقات مختلف به منظور جلب توجه دنبال‌کنندگان دارند.

    از سوی دیگر مخاطبین هم عاشق شرکت در مسابقه و امتحان کردن شانس خود هستند. پس چه بهتر که از این موقعیت به بهترین شکل برای ایجاد یک کمپین استفاده کنیم. از جمله ایده‌های خلاقانه برای اجرای یک کمپین مسابقه‌ای می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

    • ایجاد مسابقات به کمک یک محصول
    • ایجاد مسابقات چالشی
    • ایجاد مسابقات مناسبتی
    • ایجاد مسابقات منظم از نظر زمانی (مثلاً مسابقات ماهانه)
    • ایجاد مسابقات تولید محتوا توسط کاربر یا (UGC)
    • ایجاد مسابقات معمایی

    نحوه ایجاد یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی

    نحوه ایجاد یک کمپین در شبکه‌های اجتماعی

    برای راه‌اندازی یک کمپین موفق قرار نیست کار خارق‌العاده‌ای انجام دهید. همین که بتوانید طرحی را بسازید که به نظر شما ایده خوبی به نظر می‌رسد و بر اساس آن پستی را طراحی کنید، برای ایجاد کمپین خود آماده هستید. برای اجرای یکی از انواع کمپین‌ های شبکه اجتماعی به بودجه و منابعی که در اختیار دارید فکر کنید.

    به این فکر کنید که چه چیزی می‌تواند نتایج سریع‌تری را برای شما به دنبال داشته باشد. از کمپین‌های کوتاه‌مدت شروع کنید و کم کم ایده‌های خود را گسترش دهید. برای اینکه بتوانید نقشه راه خود را به صورت حرفه‌ای‌تر تنظیم کنید، ما در اینجا به ذکر مراحل مختلف ایجاد یکی از انواع کمپین های شبکه اجتماعی پرداخته‌ایم.

    1. اولین کاری که باید انجام دهید این است که اهداف مد نظر خود را از اجرای یک کمپین در شبکه‌ اجتماعی تأثیرگذار مشخص کنید.
    2. کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مخاطبین هدف خود را شناسایی و استفاده از آن‌ها را شروع کنید.
    3. برای اجرای کمپین خود برنامه‌ریزی و استراتژی لازم را تدوین کنید.
    4. در مورد تاکتیک‌های مدنظر خود تحقیق کنید و دقت داشته باشید که همیشه پیام‌های خود را با اهدافی که دارید گره بزنید تا بتوانید قدم بعدی را به خوبی بردارید.
    5. معیارهایی را برگزینید که به نظارت شما نیاز دارند.
    6. برای رسیدن به نتایج اثربخش، تقویم محتوایی ایجاد کنید.
    7. محتواهای لازم برای اجرای کمپین را طراحی کنید.
    8. کمپین خود را اجرا و تمام جنبه‌های آن را مدیریت کنید.
    9. در حین اجرای کمپین و در انتهای آن نتایج را آنالیز کنید و در صورت نیاز برخی از استراتژی‌ها را تغییر دهید.

    برای ایجاد یک کمپین موفق باید از یک برنامه‌ریزی و استراتژی کارآمد بهره ببرید و در خلال اجرای برنامه نتایج آن را آنالیز کنید.

    همان‌طور که در این مقاله ذکر شد، اهمیت استفاده از کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی خیلی بالاست. در این کمپین‌ها شما می‌توانید از کد تخفیف هم استفاده کنید تا میزان خرید محصولات توسط مشتری را افزایش دهید. در فروشگاه ساز پادروشاپ شما می‌توانید به هر میزانی که می‌خواهید برای فروشگاه اینستاگرامی خود کد تخفیف تعریف کنید و سپس آن را در اختیار مشتریان خود قرار دهید. آموزش ساخت کد تخفیف در پادروشاپ و نحوه استفاده از آن را در لینک زیر بخوانید.


    بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کد تخفیف در پادروشاپ

    جمع‌بندی

    • انواع کمپین های شبکه اجتماعی وجود دارند که می‌توانید با بررسی هر کدام بهترین گزینه را برای بازاریابی برند خود انتخاب کنید.
    • بهترین توصیه در انتخاب یکی از انواع کمپین های شبکه اجتماعی این است که بیشتر روی گزینه‌هایی تمرکز کنید که برای استفاده از آن‌ها هیجان دارید.
    • از مزیت‌های رسانه‌‌های اجتماعی این است که شما مجبور به اجرای یک کمپین نیستید و می‌توانید به صورت همزمان و یا در فواصل متعدد از انواع کمپین های شبکه های اجتماعی به سود تجارت خود بهره ببرید.
    • از کمپین‌های اثربخش در فضای پلتفرم های اجتماعی می‌توانیم به استفاده از رویدادها، استفاده از نظرسنجی، اجرای مسابقات و یا مشارکت با سایرین اشاره کنیم.
    • اما موفق‌ترین کمپینی که شما تا به حال اجرا کرده‌اید، چه چیزی بوده است؟ نتیجه اجرای این کمپین را با ما در میان بگذارید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منابع:

    powerdigitalmarketing

    oberlo

    bigcommerce

    adobe

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    1 نظر
    1. هادی عظیمی می گوید

      سلام ممنون بابت توضیحاتتون