چطور با اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، فروش را افزایش دهیم؟

0

در این مطلب شما با یکی از جذاب‌ترین روش‌های مارکتینگ آنلاین یعنی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام آشنا می‌شوید. به بازاریابی محصولات و خدمات توسط افرادی که روی جمعیت زیادی از مردم تأثیرگذار هستند، بازاریابی افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ می‌گوییم. چون امروزه اینستاگرام بیش از هر اپلیکیشن دیگری محبوبیت دارد در این مطلب به اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام می‌پردازیم.

دیگر وقت استفاده از اثرگذاری دیگران بر اساس اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام رسیده است!

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چیست؟

در بازاریابی معمولی و سنتی معمولاً تمام افراد عام به‌صورت مستقیم مخاطب فروش محصول و خدمات قرار می‌گیرند. در اینفلوئنسر مارکتینگ برخلاف بازاریابی معمولی مصرف‌کنندگان به‌صورت مستقیم مخاطب قرار نمی‌گیرند و از افراد بانفوذ و تأثیرگذار استفاده می‌شود تا خدمات یا محصول خاصی را تبلیغ کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام دقیقاً شبیه به همان تبلیغ دهان به دهان معمولی است که به‌صورت غیر مستقیم و توصیه‌ای انجام می‌شود که بسیار تأثیرگذارتر نیز است. مثلاً تصور کنید دخترخالۀ شما به یک فروشگاه جدید سرزده است و بعد از خرید ازآنجا با آب‌وتاب جزئیات خریدش را به شما توضیح می‌دهد.

در بسیاری از مواقع اگر شما حتی قصد خرید آن محصولات را هم نداشته باشید اما کنجکاو می‌شوید که به آن فروشگاه سری بزنید و تمام محصولات آن را ببینید. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام نیز دقیقاً همین نقش را دارد و از نفوذ افرادی که روی عموم مردن تأثیرگذار هستند برای تبلیغ استفاده می‌کند.

اینفلوئنسر کیست

اینفلوئنسر به چه کسی می‌گویند؟

اینفلوئنسر در معنای لغوی به معنی تأثیرگذار است و به افرادی گفته می‌شود که می‌توانند روی دیگران تأثیرگذار باشند و آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهند. مارکتینگ نیز به معنای بازاریابی است. اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستاگرام به معنی بازاریابی تأثیرگذار است.
در اینستاگرام افراد بر اساس میزان اعتبار و محبوبیتشان به برندی که از آن تبلیغ می‌کنند اعتبار می‌بخشند.

بر اساس تئوری‌های روان‌شناختی ما در اکثر موارد سخن یا تعریف افرادی که دوستشان داریم را راحت‌تر و با اعتماد بیشتری می‌پذیریم. این تأثیرگذاری می‌تواند از یک جامعۀ کوچک تا بزرگ را تشکیل دهد. کاری که اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام انجام می‌دهد دقیقاً همین تبلیغ کردن از طریق اینفلوئنسرها است.

در بحبوحۀ زمانی که اینستاگرام در حال تبدیل‌شدن به یک فضای کسل‌کننده بود با روی کار آمدن اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام روح تازه‌ای در این فضا دمیده شد و جذابیت آن صد برابر افزایش پیدا کرد. اینستاگرام با ظهور اینفلوئنسرمارکتینگ باقدرت بسیار بیشتری در مقایسه با گذشته اوج گرفت و جذاب شد.

یکی از جریانات فوق‌العاده جذاب در اینستاگرام جریان مالی با تراکنش‌های بسیار بالایی است که در آن مشاهده می‌شود. این جریان مالی وسیع با هیچ پیام‌رسان دیگری قابل مقایسه نیست.


بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام برای تبلیغات موفق

اینفلوئنسرها در چه حوزه‌هایی فعالیت می‌کنند؟

شما می‌توانید اینفلوئنسرها را در اینستاگرام با زمینه‌های کاری و فعالیت‌های متفاوت ببینید. اینفلوئنسرها با توجه به اینکه در چه زمینه‌ای تخصص دارند در فضای اینستاگرام به تولید محتوا مشغول هستند. اینفلوئنسرها در اینستاگرام در حوزه‌های سبک زندگی، مراقبتی از پوست، مو و سلامتی، ورزش و تناسب‌اندام، آموزش، زیبایی، مدلینگ و سایر زمینه‌ها در حال فعالیت هستند. دسته‌بندی دقیق‌تر فعالیت اینفلوئنسرها در اینستاگرام به‌صورت زیر است:

  • سلبریتی‌ها
  • واینرها
  • بلاگرها
  • متخصصان

به‌طورکلی تمام اینفلوئنسرها در اینستاگرام حرفه و هنر یکسانی ندارند اما همۀ آن‌ها استعداد خود را پیداکرده و از آن درزمینۀ موفقیت و کسب شهرت و یا کسب درآمد استفاده می‌کنند.

یکی از رموز به شهرت رسیدن کمک گرفتن از افراد مشهور است. یعنی اگر شما می‌خواهید به شهرت برسید باید از کسانی که به شهرت رسیده‌اند کمک بگیرید. در اینستاگرام نیز به همین روش باید عمل کنید. اگر می‌خواهید کسب‌وکار، فروشگاه آنلاین، تجارت، برند و یا حتی یک شخص به شهرت برسد باید از کسانی که قبلاً این مسیر را طی کرده‌اند کمک بگیرید و در مقابل نیز به آن‌ها هزینه پرداخت کنید.

دسته‌بندی اینفلوئنسرها در اینستاگرام

اینفلوئنسرها در اینستاگرام همه یکسان نیستند. هرکدام از آن‌ها چهره و شخصیت منحصربه‌فردشان را دارند و از نظر تعداد دنبال کنندگان متفاوت هستند. برخی از اینفلوئنسرها محبوب هستند اما دنبال کنندگان کمی دارند، برخی از آن‌ها مشهورتر بوده و تعداد دنبال کنندگانشان بیشتر است. برخی از اینفلوئنسرها نیز درعین‌حال که محبوب هستند بسیار هم مشهور است که بیشتر تأثیرگذاری در فضای اینستاگرام دارند. اما اگر بخواهیم اینفلوئنسرها را در اینستاگرام از نظر تعداد دنبال شوندگان بررسی کنیم در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند:

  • سلبریتی‌ها
  • مگا اینفلوئنسرها (Mega Influencers)
  • ماکرو اینفلوئنسرها (Macro Influencers)
  • میکرو اینفلوئنسرها (Micro Influencers)

سلبریتی‌ها یا بازیگران و چهره‌های معروف

سلبریتی‌ها در دنیا به‌واسطۀ خدمات فرهنگی که در طول سالیان بسیار طولانی داشته‌اند و نقش‌های متفاوتی که در عرصه‌های مختلف ایفا کرده‌اند محبوبیت و اعتماد بسیار زیادی دارند. این افراد از تأثیرگذارترین اینفلوئنسرها هستند که علاوه بر محبوب بودن بسیار مشهور هم هستند.

این گروه به دلیل داشتن رأی اعتماد از بسیار از مردمان بسیار تلاش می‌کنند تا این اعتماد را حفظ کنند و به همین دلیل درصورتی‌که برند و نام تجاری شما باکیفیت و بسیار با اصالت باشد تبلیغ آن را می‌پذیرند. هرچند راضی کردن این گروه بسیار سخت و هزینه‌بردار است اما نتیجۀ نهایی آن بی‌نهایت رضایت‌بخش است.

مگا اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسرهای میلیونی

افرادی در این گروه قرار می‌گیرند که تعداد دنبال کنندگان آن‌ها بیش از یک میلیون نفر است. این گروه از اینفلوئنسرها می‌توانند پیام تبلیغاتی را شما را به تعداد بسیار زیادی از مخاطبانشان برسانند. اگر برای تبلیغات اینفلوئنسر اینستاگرام این گروه را انتخاب می‌کنید باید هزینۀ بسیار زیادی را بپردازید

اما می‌توانید در مقابل محتوای خود را به تعداد بسیار زیادی از افراد که هر گروه علایق و سلیقه‌های متفاوتی نیز دارند برسانید. این گروه از افراد برای کسانی که فروشگاه آنلاین آن‌ها شامل محصولات خیلی خاص است و فقط مخاطب آن طیف خاصی از افراد است مناسب نیست.

ماکرو اینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهایی که از 100 هزار تا 1 میلیون دنبال کننده دارند در گروه ماکرواینفلوئنسرها قرار می‌گیرند. این گروه نیز پیام تبلیغاتی شما را به طیف عظیمی از افراد می‌رسانند اما تفاوت آن‌ها با مگا اینفلوئنسرها در این است که شما برای تبلیغ می‌توانید هزینۀ کمتری پرداخت کنید و در مقابل نیز برند تجاری یا محصول و محتوای خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید.

انتخاب ماکرواینفلوئنسرها برای برگزاری تبلیغات گسترده در اینستاگرام انتخاب هوشمندانه‌ای است چون بازار هدف در این گروه متمرکزتر و قابل پیش‌بینی تر است و درنتیجه بازدهی چشم‌گیرتری با صرف هزینۀ کمتر خواهد داشت.

میکرواینفلوئنسرها

اینفلوئنسرهایی که از 10 هزار تا 100 هزار دنبال کننده دارند در این گروه قرار می‌گیرند. این گروه دارای کمترین تعداد دنبال کنندگان در میان اینفلوئنسرها در اینستاگرام هستند. معمولاً اینفلوئنسرها در این گروه زمینۀ خاصی را برای فعالیت خود انتخاب می‌کنند و در آن تخصص دارند. دنبال کنندگان این گروه افرادی با سلایق یکسان‌تر و یک دست‌تر هستند.

بسیاری از برندهای تجاری و فروشگاه‌های آنلاین با این تصور که جامعۀ هدف در این گروه کوچک است از انتخاب آن‌ها برای برگزاری تبلیغات گسترده در اینستاگرام امتناع می‌کنند. اما میکرواینفلوئنسرها دارای مخاطبانی هستند که اعتماد زیادی به آن‌ها دارند.

در مقابل بازدهی تبلیغ توسط این گروه بازدهی بسیار چشمگیری دارد. از طرفی تبلیغ توسط این گروه به پرداخت هزینۀ کمتر نیاز دارد و برای شروع تبلیغ برای برندهای تجاری و فروشگاه‌های آنلاین تازه‌کار انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.

اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستا

طبق نظر 67 درصد از مارکترها بزرگ‌ترین چالش اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، انتخاب اینفلوئنسر مرتبط است.

دلیل اهمیت انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرام برای تبلیغ

در گذشته مهم‌ترین رسانۀ جمعی که از آن استفاده می‌شد تلویزیون بود. از گذشته شهرت بسیاری از چهره‌های معروف و برندهای مشهور برای نخستین بار از طریق تلویزیون اوج گرفت. امروزه تلفن‌های همراه و گسترش آن‌ها سبب شده است تا اپلیکیشنی مانند اینستاگرام به یک فضای رقابتی و با تعداد بسیار زیادی کاربر به یک فضای جذاب و پر رونق برای شهرت یافتن تبدیل شود.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده است تا افراد از طریق اینستاگرام به شهرت برسند و هنر خود را به نمایش بگذارند سرعت بسیار بالای دیده شدن در این فضا است. افرادی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند به دو گروه تقسیم می‌شوند.

دستۀ اول که در این فضا اینفلوئنسرها هستند و دستۀ دوم که فروشگاه‌های آنلاین هستند. در هر دو گروه مهم‌ترین راه کسب درآمد تبلیغ است. اینفلوئنسرها تبلیغ فروشگاه‌های آنلاین را انجام می‌دهند و فروشگاه‌های آنلاین از طریق تبلیغ محصول خود را به فروش می‌رسانند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    شما تصور کنید بخواهید تراکت‌های فروشگاه خود را دریکی از ایستگاه‌های متروی نزدیک فروشگاهتان به مردم بدهید. از بین تمام تراکت‌هایی که پخش کرده‌اید، 95 درصد از افراد به شما اعتماد ندارند و شاید 5 درصد از افراد در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن به شما اعتماد کنند و تراکت را نگاه کنند.

    از این میان نیز عده‌ای تراکت‌ها را مچاله کرده و بسیاری هم آن را در جیب یا کیفشان فراموش می‌کنند. اما تبلیغ در اینستاگرام نشان داده است که بیش از 97 درصد نسبت به پخش کردن بروشورهای تبلیغاتی اثرگذار است و افراد اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام مسیر دور و دراز اعتماد را طی کرده است.

    اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام با صرف‌نظر از اینکه باید هزینۀ بیشتری در آن نسبت به سایر بازاریابی‌ها پرداخت شود به علت سرعت دیده شدن و بیشتر دیده شدن کارآمدتر است.

    نحوۀ انتخاب اینفلوئنسر برای راه‌اندازی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

    در این قسمت به بررسی این موضوع می‌پردازیم که یک فروشگاه چطور باید برای تبلیغات، اینفلوئنسر انتخاب کند و به چه نکاتی توجه کند؟
    انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرام برای انجام اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام کار ساده‌ای نیست و با توجه به تعداد بسیار زیاد اینفلوئنسرها در این فضا باید برای راه‌اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ از استراتژی‌ها و نکات لازم استفاده کنید.

    اگر می‌خواهید با اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید باید از هر گروه از اینفلوئنسرها در بازه‌های زمانی مختلف و مطابق با رشد بیزینس و فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید. علاوه بر این سطح انتظار شما از تبلیغاتتان در اینستاگرام باید بر اساس بودجه‌ای که پرداخت می‌کنید و اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید، باشد. اما در ادامه به نکات لازم برای انتخاب بهتر اشاره می‌کنیم:

    • سلبریتی‌ها که تأثیرگذارترین گروه اینفلوئنسرها را در اینستاگرام تشکیل می‌دهند به طور عموم مشهورترین و محبوب‌ترین گروه نیز هستند. برای راه‌اندازی تبلیغات گسترده در اینستاگرام نمی‌توانید در قدم اول سراغ این گروه بروید و نیاز دارید تا با بالا بردن سطح کار و کیفیت و علاوه بر آن شهرت خود این گروه را انتخاب کنید.

      در بسیاری از موارد سلبریتی‌ها به دنبال فعالیت‌های خیرخواهانه و حمایتی از برخی از فروشگاه‌های آنلاین در بازه‌های زمانی خاص حمایت می‌کنند که شما می‌توانید با دنبال کردن صفحات آن‌ها این زمان‌های طلایی را پیدا کنید. طلایی‌ترین نکته در مورد این گروه اعتماد بسیار دیدنی دنبال کنندگان این گروه به آن‌هاست که می‌تواند به نقطۀ قوت ایجاد جهش در موفقیت شما تبدیل شود.
    • مگااینفلوئنسرها برای تبلیغ فروشگاه آنلاین یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها هستند. این گروه از اینفلوئنسرها پیام تبلیغی شما را به طیف عظیمی از مخاطبان می‌رسانند و با توجه به اینکه مخاطبانشان از گروه‌های مختلف هستند برای تبلیغ‌های عمومی گزینۀ مناسبی‌اند. یکی از ایراداتی که در اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام با مگااینفلوئنسرها مشاهده می‌شود این است که نرخ تبدیل در این گروه کم است و دلیل آن نیز گستردگی سلایق و علایق دنبال کنندگان آن‌هاست.
    • انتخاب ماکرواینفلوئنسرها برای راه‌اندازی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام انتخاب هوشمندانه‌ای است. شما با انتخاب این گروه برای تبلیغ می‌تواند تبلیغ فروشگاه آنلاین خود برای طیف گسترده‌ای از افرادی که باسلیقه و علاقۀ آن‌ها آشنا هستید انجام دهید. جامعۀ هدف برای تبلیغ توسط این گروه از اینفلوئنسرها مشخص است و این برای تبلیغ شما مناسب است.
    • انتخاب میکرواینفلوئنسرها به‌عنوان گام نخست در راه‌اندازی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بسیار مهم است. شما با کمک این گروه می‌توانید آزمون و خطای تبلیغات گسترده در اینستاگرام را تجربه کنید و با اصول درست تبلیغ آشنا شوید. همچنین ازآنجایی‌که این گروه از اینفلوئنسرها در اینستاگرام به‌صورت تخصصی‌تر فعالیت می‌کنند بازار هدف در آن‌ها مشخص بوده و بازدهی تبلیغ خوبی خواهند داشت.

    محتوای باکیفیت + انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرام مرتبط برابر است با تعامل بیشتر مخاطبان با فروشگاه آنلاین شما

    هزینه تبلیغات برای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام چقدر است و چطور می‌توان بهترین نتیجه را گرفت؟

    با توجه به اینکه شما برای راه‌اندازی اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام کدام گروه از اینفلوئنسرها را انتخاب می‌کنید هزینۀ تبلیغات شما متفاوت خواهد بود. توجه کنید که هر اینفلوئنسر با توجه به میزان محبوبیت و شهرت خود می‌تواند هزینۀ تبلیغات را مشخص کند.

    انتخاب اینفلوئنسر اینستاگرام برای انجام اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بسیار مهم است و شما می‌توانید با توجه به میزان شهرت و اعتبار کسب‌وکار و فروشگاه آنلاین خود آن‌ها را انتخاب کنید اما صحیح‌تر این است که در گام‌های نخست از میکرواینفلوئنسرها برای انجام تبلیغات خود استفاده کنید.

    هزینۀ تبلیغ توسط میکرواینفلوئنسرها از سایر گروه‌ها کمتر است. اما هزینۀ تبلیغات توسط ماکرواینفلوئنسرها و مگااینفلوئنسرها بسیار بیشتر بوده و در ایران به‌طور مثال از 15 میلیون تومان به ازای انتشار یک پست معمولاً آغاز می‌شود.

    هر اینفلوئنسری که تعداد کمتری تبلیغات را بپذیرد ممکن است در مقابل تبلیغات خود هزینۀ بیشتری نیز دریافت کند و بسیاری از اینفلوئنسرهایی که تعداد زیادی تبلیغات انجام می‌دهند معمولاً هزینۀ کمتری نیز دریافت می‌کنند.

    فالوورهای پیج‌های میکرواینفلوئنسرها دارای درصد بالاتری از نرخ مشارکت و ریچ است و برای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بهترین گزینه برای تبلیغات هستند.

    نتیجه‌گیری و مروری بر اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

    • اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام بهترین روش بازاریابی در اینستاگرام است.
    • اینفلوئنسر مارکتینگ همان بازاریابی دهان به دهان سنتی است که بیشترین میزان تأثیرگذاری را دارد.
    • هیچ روشی به‌اندازۀ اینفلوئنسرمارکتینگ در اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند و شناساندن فروشگاه آنلاین شما مؤثر نیست.
    • اگر می‌خواهید یک شبه راه صد ساله را در اینستاگرام طی کنید می‌توانید با پرداخت هزینه از اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام کمک بگیرید.
    • بدون شک انتخاب دو اینفلوئنسر مرتبط بهتر از یک اینفلوئنسر معروف و غیر مرتبط است.

    منبع:

    Shopify

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.