آشنایی با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام برای تبلیغات موفق

0

حتماً شما هم واژه‌هایی مانند اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ را شنیده‌اید و کنجکاو شده‌اید. در این مطلب راجع به اینکه اینفلوئنسر کیست و انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام چیست صحبت می‌کنیم. همچنین در این مطلب به تأثیر حضور اینفلوئنسرها در بهبود و توسعۀ فروشگاه‌های اینستاگرامی و اینترنتی می‌پردازیم.


شاید شما هم تصویر بزرگ چاپ‌شدۀ بازیکن فوتبال، رونالدو را بر در بسیاری از مغازه‌های تعویض روغن دیده‌اید. ایدۀ استفاده از افراد تأثیرگذار برای تبلیغ یک محصول سابقۀ بسیار قدیمی دارد اما امروزه با تغییراتی که در تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است تبلیغات هم مسیر جدیدی را می‌گذارند.

اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرام چه کسانی هستند

اینفلوئنسرها بهترین افرادی هستند که برای تبلیغ استارتاپ ها و برندهای نو پا می توانند به آن ها کمک کنند. اما برای انتخاب یک اینفلوئنسر مناسب باید با استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ و انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام آشنا باشید.

اینفلوئنسر کیست و چگونه می‌توان به یک اینفلوئنسر تبدیل شد؟

اینفلوئنسر در لغت به افرادی گفته می‌شود که تأثیرگذار هستند. این تأثیرگذاری دارای معانی بسیاری گسترده‌ای است اما هر شخصی که بتواند بر ذهن، رفتار و تصمیم افراد دیگر تأثیر بگذارد، اینفلوئنسر است.


حتماً شنیده‌اید که می‌گویند با دوست داشتن یک نفر شبیه او می‌شوید. اینفلوئنسر نیز این‌گونه اثرگذار است. سال‌ها قبل اینفلوئنسرهای جوامع مختلف بسیار محدود بودند و معمولاً مشهورترین اینفلوئنسرها افرادی بودند که در قاب تلویزیون دیده می‌شدند و یا به‌واسطۀ کارهای فرهنگی و هنری به شهرت می‌رسیدند.


امروزه واژۀ اینفلوئنسر به طیف بسیار وسیع‌تری از افراد اشاره می‌کند. دلیل اصلی این موضوع آن است که به علت گسترش تکنولوژی ارتباط بین افراد بسیار وسعت پیداکرده است. این ارتباط گسترده سبب شده است تا افراد بتوانند خط فکری و منش خود را با سهولت بیشتری به مخاطبانشان ارائه کنند و بازتاب این موضوع با افزایش تعداد دنبال کنندگان مشاهده می‌شود.


دیجیتال مارکتینگ به‌صورت هدفمندانه‌تری به واژۀ اینفلوئنسر می‌پردازد. دیجیتال مارکتینگ می‌گوید که اینفلوئنسر باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • اینفلوئنسر به شخصی گفته می‌شود که به دلیل موقعیت و ارتباطاتی که با مخاطبان خود کسب کرده است می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های آن‌ها اثرگذار باشد و آن‌ها در خرید کردن از او پیروی کنند.
  • اینفلوئنسر باید دارای مخاطبانی باشد که در یک حوزۀ تخصصی او را دنبال می‌کنند و مخاطبان باید دارای خط فکری متمایز اما همسانی باشند.
  • اینفلوئنسر باید دارای مخاطبانی باشد که با او تعامل داشته باشند. تعداد مخاطبان نیز با توجه به حوزۀ اختصاصی فعالیت اینفلوئنسر می‌تواند متفاوت باشد.

اینفلوئنسرها جزئی از سرمایه‌های یک اجتماع هستند که بین برندها و فروشگاه‌های اینترنتی با کاربران و مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار می‌کنند و هر دو گروه می‌توانند بخشی مهم از یک بازاریابی توسعه‌یافته را تشکیل دهند.

انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام ازنظر تعداد مخاطبین

امروزه تعداد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف فعال هستند بسیار زیاد است. بیش از چند میلیارد کاربر فعال وجود دارد که در شبکه‌های اجتماعی مختلف عضو هستند و در آن‌ها فعالیت می‌کنند.


بخشی از فضای موردعلاقۀ اینفلوئنسرها نیز شبکه‌های اجتماعی هستند. چون از این طریق می‌توانند محبوبیت بیشتری کسب کرده و با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند. با توجه به اینکه هر اینفلوئنسر در شبکه‌های مختلف چه تعداد مخاطبانی دارد که او را دنبال می‌کنند و اینفلوئنسر نیز می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های آن‌ها اثرگذار باشد، اینفلوئنسرها در یک گروه‌بندی قرار می‌گیرند.


کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی بخش مهم از پویایی اینفلوئنسرها هستند. اینفلوئنسرها از طریق همکاری با فروشگاه‌های آنلاین و اینستاگرامی با صاحبان برندها و فروشندگان بزرگ و کوچک ارتباط برقراری می‌کنند و مردم می‌توانند با فروشندگان یا ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مطمئن و با اعتماد آشنا شوند.

نانو اینفلوئنسر


انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام بر اساس تعداد دنبال کننده دارای هیچ مرز و قانونی مشخصی نیست اما به دلیل گسترش بسیار زیادی اینفلوئنسر مارکتینگ و بررسی تخصصی موضوع اینفلوئنسرها در دنیای دیجیتال برخی از تقسیم‌بندی‌ها به وجود آمده است.

این تقسیم‌بندی‌ها از جهت ایجاد تبادل بین فروشگاه‌های اینستاگرامی و اینفلوئنسرها بسیار دارای اهمیت هستند. انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام ازنظر تعداد دنبال کننده عبارت هستند از:

مگا اینفلوئنسر (Mega Influencers)

مگا اینفلوئنسرها دارای بیشترین تعداد دنبال کننده هستند. به اینفلوئنسرهایی که تعداد دنبال کنندگان آن‌ها بیش از یک‌میلیون نفر است مگا اینفلوئنسر گفته می‌شود. مگا اینفلوئنسرها از محبوب‌ترین انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام هستند. این گروه از اینفلوئنسرها به دلیل اینکه تعداد بسیار زیادی مخاطب دارند می‌توانند پیام‌های تبلیغاتی را به گوش تعداد بسیار زیادی از افراد برسانند.


مگا اینفلوئنسرها در برخی از دسته‌بندی‌های دیجیتال مارکتینگ شامل سلبریتی ها نیز هستند. سلبریتی ها به افراد مشهوری گفته می‌شود که سابقۀ شهرت آن‌ها از قدیم است.

معمولاً سلبریتی ها افرادی هستند که به‌واسطۀ فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سیاسی یا اقتصادی‌ کلان شهرت پیداکرده‌اند. سلبریتی ها ممکن است در فضای سوشال مدیا دارای تعداد بسیار زیادی دنبال کننده نباشند اما افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنند تعامل بسیار زیادی دارند.


انتخاب مگا اینفلوئنسرها به‌عنوان یکی از انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام برای تبلیغات گسترده می‌تواند به بمب بسیار عظیمی برای تحول کسب‌وکارهای اینترنتی تبدیل شود و وضعیت آن را به‌طور کامل تغییر دهد. میزان فروش را به‌طور فوق‌العاده چشمگیری تغییر دهد و تعداد دنبال کننده‌ها افزایش پیدا کنند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    اما موضوع اصلی این است که انتخاب مگا اینفلوئنسرها برای تبلیغات کسب‌وکارها به پرداخت هزینۀ بسیار زیادی نیاز دارد و اگر انتخاب مگا اینفلوئنسر به‌طور اصولی انجام‌نشده باشد ممکن است نتایج کار بازخورد مناسبی نداشته باشد.

    ماکرو اینفلوئنسر (Macro Influencers)

    ماکرو اینفلوئنسرها هم از انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام هستند و معمولا بین 100 هزارتا 1 میلیون نفر دنبال کننده دارند. ماکرو اینفلوئنسرها معمولاً افرادی هستند که در حوزه‌های تخصصی در فضای اینستاگرام یا سوشال مدیا فعالیت می‌کنند. حتی برخی از ماکرو اینفلوئنسرهایی که در چند حوزۀ مختلف فعالیت می‌کنند اما حرفۀ خود را به‌صورت تخصصی مدیریت می‌کنند تا دنبال کنندگان واقعی خود را پیدا کنند.


    ماکرو اینفلوئنسرها برای افرادی که مایل هستند در اینستاگرام با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ کسب‌وکار خود را متحول کنند گزینۀ بسیار مناسبی هستند. دلیل این انتخاب آن است که ماکرو اینفلوئنسرها دارای مخاطبانی هستند که به دلیل تخصص مشخصی آن‌ها را دنبال می‌کنند. به همین دلیل کسب‌وکارها می‌توانند اینفلوئنسرهای مناسب با محصول یا خدمات خود را پیداکرده و تبلیغ کنند.

    میکرو اینفلوئنسر (Micro Influencers)

    میکرو اینفلوئنسرها بین 10 هزارتا 100 هزار دنبال کننده دارند. میکرو اینفلوئنسرها معمولاً افرادی هستند که در حوزه‌های تخصصی خود برای جذب دنبال کنندگان آموزش‌هایی نیز برگزار می‌کنند. این گروه از اینفلوئنسرها تعداد کمی دنبال کننده دارند اما دنبال کنندگان آن‌ها افرادی با سلایق یکسان هستند جامعه‌ای یکدست را تشکیل می‌دهند.


    میکرو اینفلوئنسرها در حوزۀ تخصصی خود با وسواس زیادی فعالیت می‌کنند و تمام موارد احتیاطی را رعایت می‌کنند تا بتوانند مخاطبان بیشتری جذب کنند.


    انتخاب میکرو اینفلوئنسرها برای اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی ارائۀ تبلیغات به افرادی که می‌توان خط فکری آن‌ها را تعیین کرد و سلیقه یا سبک آن‌ها تشخیص داد و تبلیغات هدفمندانه‌ای داشت اما موضوع اصلی این است که تعداد دنبال کنندگان میکرو اینفلوئنسرها کم است و تبلیغات به تعداد کمی از افراد معرفی می‌شود و ممکن است این موضوع برای صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ جالب نباشد.

    نانو اینفلوئنسر (Nano Influencers)

    نانو اینفلوئنسرها به عنوان یکی دیگر از انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام از نظر تعداد دنبال کننده کمترین تعداد مخاطب را دارند. تعداد دنبال کنندگان نانو اینفلوئنسرها کمتر از 10 هزار نفر است. نانو اینفلوئنسرها به دلیل داشتن فعالیت در یک حوزۀ خاص یا انتشار یک محتوای حرفه‌ای توانسته‌اند نقطۀ صعود خود را کشف کنند و از استعداد یا توانایی خاص خود پرده‌برداری کنند.

    نانو اینفلوئنسرها دارای تأثیرگذاری بسیار زیادی هستند و مخاطبان آن‌ها بیشتر از چشمشان به آن‌ها اعتماد دارند و به گفته‌های آن‌ها توجه می‌کنند.


    فرض کنید دخترخالۀ شما به یک سالن زیبایی مراجعه می‌کند و از خدمات رنگ و لایت آن رضایت دارد. اگر به شما این سالن زیبایی را معرفی کند شما حتماً علاقه‌مند می‌شوید که برای رنگ و لایت و یا خدمات دیگر به این سالن مراجعه کنید چون مشاهده کرده‌اید که کار رنگ و لایت آن روی موهای دخترخاله بسیار زیبا است و موها نیز آسیب‌ندیده است.

    نانو اینفلوئنسرها به‌اندازۀ دخترخاله‌تان ممکن است بتوانند روی جامعۀ هدف خود اثرگذار باشند اما تعداد دنبال کنندگان آن‌ها کم است.

    معیار انتخاب بهترین اینفوئنسرهای ایرانی چیست

    اینفلوئنسر مارکتینگ به معنی بازاریابی با استفاده از افراد تأثیرگذار است. در این روش از بازاریابی تلاش می‌شود تا صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی بتوانند از طریق افراد تأثیرگذار جامعه محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنند. اینفلوئنسرها به‌عنوان افراد مورداطمینان مردم که دارای مخاطبان وفادار هستند تبلیغات را انجام می‌دهند.

    انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام بر اساس حوزه فعالیت

    اینفلوئنسرها در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی مختلف در حوزه‌های متنوع در حال فعالیت هستند و هرکدام بر اساس توانایی و استعدادهای خود آنچه را که مایل هستند مخاطبان مشاهده کنند، ارائه می‌دهند.

    مثلاً ممکن است یک فرد به دلیل داشتن هنر، محصولات هنری خلق کند و به یک اینفلوئنسر تبدیل شود و یا یک نفر بتواند به دلیل صدا و استعداد گویندگی توجه مخاطبان را به خود جلب کند و به‌عنوان اینفلوئنسر شناخته شود. حتی طیف عظیمی از اینفلوئنسرها در جوامع مختلف افرادی هستند که تولید محتوای طنز انجام می‌دهند و تعداد بسیار زیادی هم مخاطب دارند.


    در قسمت‌های قبل مشاهده کردید که انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام را بر اساس تعداد مخاطبانی که آن‌ها را دنبال می‌کنند در گروه‌های مختلف قراردادیم. اینفلوئنسرها می‌توانند در جوامع بسیار کوچک تا جوامع بسیار بزرگ اثرگذار باشند اما باید توجه داشت که صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی برای داشتن همکاری با اینفلوئنسرها باید با رشتۀ فعالیت اینفلوئنسر خود آشنایی پیدا کنند.

    اهمیت این موضوع در این است که معمولاً افرادی که یک نفر را دنبال می‌کنند به طرز تفکر و خط‌مشی‌های او نیز دقت دارند. پس اگر آنچه راجع به آن تبلیغ می‌کنند با خط فکری آن‌ها تناسب نداشته باشد قطعاً اثرگذاری کمی خواهد داشت.


    اینستاگرام به‌عنوان مناسب‌ترین بستر برای فعالیت اینفلوئنسرها و برای تبدیل‌شدن به اینفلوئنسر است. در این فضا محتواهای تصویری با بالاترین بازخوردها منتشر می‌شوند و مخاطبان علاقه‌مند هستند که محتواهای تصویری جذاب افراد را مشاهده کنند. به همین دلیل اینستاگرام مناسب‌ترین بستر برای رشد و پیشرفت اینفلوئنسرها است. انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام بر اساس نوع محتوایی که تولید می‌کنند در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

    انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام شامل سلبریتی ها و بلاگرها هستند که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. معمولاً بلاگرها به دلیل استعداد و توانایی خاصی که دارند توانسته‌اند نظر افراد را به خود جلب کنند و به دلیل داشتن فعالیت تخصصی دارای مخاطبانی با سلایق مشابه هستند. اما انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام شامل سلبریتی ها نیز است و مخاطبان آن‌ها می‌توانند گروه‌های بسیار مختلفی را شامل شوند و مخاطبان عامی وجود دارند که آن‌ها را دنبال می‌کنند.

    معیارهای انتخاب اینفلوئنسر برای اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

    برای اینکه بتوانید از بین انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام، اینفلوئنسر محبوب و مناسب خود را برای ارائۀ تبلیغ انتخاب کنید باید به برخی از نکات توجه داشته باشید که در این قسمت به این موارد می‌پردازیم:

    • اگر اینفلوئنسر خاصی را برای ارائۀ تبلیغات انتخاب کرده‌اید باید برای مدتی او را دنبال کنید. این‌گونه با روش‌ها و اصول او پیش از ارائۀ تبلیغ بیشتر آشنا می‌شوید.
    • اینفلوئنسر موردنظر شما باید با کسب‌وکار و فروشگاه اینستاگرامی شما تناسب داشته باشد و محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌کنید با حوزۀ تخصصی فعالیت اینفلوئنسر موردنظرتان هماهنگ باشد.
    • اینفلوئنسر شما باید برای ارائۀ تبلیغات اثرگذارترین روش‌های ارائۀ تبلیغ به مخاطبان را بداند و نکات لازم و محصولات لازم برای معرفی را به شما اعلام کند.
    • همکاری، صداقت و دقت از مهم‌ترین نکاتی است که باید اینفلوئنسر موردنظر شما داشته باشد.
    • دقت کنید که برای آنالیز فنی پیج اینستاگرامی اینفلوئنسر محبوب خود باید زمان بگذارید و به صداقت پیج اینستاگرامی او پی ببرید تا مجبور نباشید هزینه‌ای برای دنبال کنندگان فیک پرداخت کنید.
    • رضایت مشتریان قبل اینفلوئنسر موردنظرتان را دنبال کنید و از صحت نظرات ارائه‌شده مطمئن شوید.
    • پس از ارائۀ تبلیغ و رزرو برای ارائۀ تبلیغ توسط اینفلوئنسر محبوبتان از وی بخواهید تا اینسایت پیج اینستاگرامی را در اختیار شما قرار دهد و در صورت مخالفت بدانید که این حق شماست که از این اطلاعات آگاه باشید.
    بهترین اینفوئنسرهای ایرانی

    کدام اینفلوئنسرها برای تبلیغات فروشگاه‌های اینستاگرامی کوچک مناسب‌تر هستند؟

    در قسمت قبل با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام ازنظر تعداد دنبال کننده آشنا شدید. در این قسمت به استراتژی‌های لازم برای انتخاب یکی از انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ می‌پردازیم تا فروشگاه‌های اینترنتی و کسب‌وکارهای اینستاگرامی بتوانند بهترین انتخاب را برای فروشگاه خود داشته باشند.


    بامطالعۀ قسمت قبل و آشنایی با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام ازنظر تعداد دنبال کننده حتماً فکر کرده‌اید که برای اینکه تبلیغات خوب و موفقی داشته باشید باید حتماً اینفلوئنسری انتخاب کنید که تعداد زیادی دنبال کننده دارد و مگا اینفلوئنسرها بهترین گزینه هستند! اما بامطالعۀ این قسمت حتماً نظر شما تغییر خواهد کرد.


    بیشتر بخوانید: راهنمای جامع فروش در اینستاگرام برای تازه‌کارها


    همان‌طور که در قسمت قبل توضیح داده شد اینفلوئنسرها ازنظر تعداد دنبال کننده در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند و مگا اینفلوئنسرها دارای بیشترین تعداد دنبال کننده و نانو اینفلوئنسرها دارای کمترین تعداد دنبال کننده هستند. در این راستا می‌توان گفت که میزان اثرگذاری نانو اینفلوئنسرها در مقایسه با مگا اینفلوئنسرها بسیار بیشتر است. پس انتخاب هیچ‌کدام از انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام را نباید نادیده گرفت.

    کسب‌وکارهای اینترنتی برای شروع انجام تبلیغات خود باید از میکرو اینفلوئنسرها استفاده کنند و اولین تبلیغات خود را به این گروه از اینفلوئنسرها بسپارند. میکرو اینفلوئنسرها دارای مزایای زیادی برای تبلیغ‌های کوچک هستند. این گروه از اینفلوئنسرها هزینۀ کمی برای تبلیغات دریافت می‌کنند و میزان اثرگذاری آن‌ها در دنبال کنندگانشان قابل‌توجه است.

    همچنین این گروه از اینفلوئنسرها به دلیل اینکه تعداد مخاطبان آن‌ها رشد داشته باشد دارای الگوریتم‌های از پیش تعیین‌شده هستند و به نظر و سلیقۀ مخاطب خود اهمیت زیادی می‌دهند. دو گام اساسی در اینفلوئنسر مارکتینگ برای فروشگاه‌های اینستاگرامی کوچک عبارت هستند از:

    1. پس از ارائۀ چند تبلیغ به میکرو اینفلوئنسرها می‌توانید برای تبلیغات خود از ماکرو اینفلوئنسرها استفاده کنید. سعی کنید قبل از ارائۀ تبلیغ به ماکرو اینفلوئنسرها آن‌ها را برای مدتی طولانی و قابل‌توجه دنبال کنید تا با موازین اخلاقی و سلیقه‌ای خودشان و مخاطبانشان بیشتر آشنا شوید و تبلیغات شما بازدهی خوبی داشته باشد. ماکرو اینفلوئنسرها به دلیل اینکه درزمینۀ خاصی تولید محتوا انجام می‌دهند و در اینستاگرام فعالیت می‌کنند معمولاً تبلیغات آن‌ها دارای موازین از پیش تعیین‌شده‌ای است که به اعتبار آن‌ها لطمه وارد نکند و اعتماد مخاطبان خود را از دست ندهند.
    2. اگر صاحب فروشگاه‌های اینترنتی کوچک یا متوسطی هستید که به توسعه و پیشرفت فروشگاه خود فکر می‌کنید باید برای تبلیغات خود استراتژی‌های مهمی را رعایت کنید. تبلیغ دادن به اینفلوئنسرها اگر به‌درستی انجام نشود نمی‌تواند بازدهی خوبی داشته باشد.

    بهترین اینفوئنسرهای ایرانی برای تبلیغات فروشگاه‌های اینترنتی کوچک چه کسانی هستند؟

    حالا که با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام آشنا شدید شاید و مایل هستید تا برای تبلیغ پیج اینستاگرامی خود چند اینفلوئنسر مورد اعتماد را انتخاب کنید ما به شما در زیر چند اینفلوئنسر محبوب اینستاگرامی معرفی می‌کنیم.


    بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای افزایش فروش در اینستاگرام

    شاهین صمدپور shahinsamadpoor

    آقای شاهین صمدپور یکی از محبوب‌ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام هستند که در حال حاضر 3.4 میلیون نفر دنبال کننده دارند و از بهترین خبرنگاران محسوب می‌شوند. پیج اینستاگرامی آقای صمدپور ازنظر اینگیجمنت در سطح بالایی قرار دارد و تعامل بسیار بالای کاربران و بازدید بسیار زیاد پست‌ها و استوری ها از نقاط مثبت ایشان است.

    شاهین صمدپور

    سمیه ضیایی ashpazi.mojalla

    خانم ضیایی که به مجلل شهرت پیداکرده‌اند از اینفلوئنسرهای محبوب اینستاگرام هستند که برنامه‌های آشپزی ایشان در تلویزیون نیز پخش‌شده است. خانم ضیایی از برگزارکنندگان دوره‌های آنلاین نان پزی هستند و پیج اینستاگرام ایشان از تعامل بسیار بالایی یا کاربران برخوردار است. تعداد دنبال کنندگان خانم ضیایی 796K است.

    شیرین kifarayesh

    شیرین از نخستین بیوتی بلاگرهای ایرانی است که پیج اینستاگرام او قدمت زیادی دارد. شیرین دارای 446K دنبال کننده است و معتقد است که پوست شاداب یعنی روحیه، انرژی و آرامش. شیرین علاوه بر حوزۀ بیوتی بلاگری نوازنده پیانو و مدرس زبان انگلیسی است و به‌عنوان محبوب‌ترین افراد در بین اینفلوئنسرهای اینستاگرام شناخته می‌شود.

    دکتر طوبی شعبانی dr_toobashabani

    دکتر طوبی شعبانی یکی از بیوتی بلاگرهای محبوب اینستاگرام هستند که صورت حرفه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند و به دلیل پزشک بودن ایشان مخاطبان اعتماد بسیار زیادی به او پیداکرده‌اند. پیج اینستاگرامی دکتر طوبی شعبانی دارای 402K دنبال کننده است. دکتر طوبی شعبانی خود را به‌عنوان پزشکی که دوستته معرفی می‌کند.

    ریحانه reyhoon_daily

    ریحانه یکی از اینفلوئنسرهای محبوبی است که به در حوزۀ حجاب و مدلینگ در اینستاگرام فعالیت می‌کند و معتقد است که حجاب با به‌روز پوشیدن مغایرتی ندارد. پیج اینستاگرامی او دارای 160K مخاطب است. ریحانه در همین اواخر پیج فروشگاه آنلاین خود را نیز در اینستاگرام راه‌اندازی کرده است.

    وَس thevaastray

    وجیهه که بانام مستعار وَس در اینستاگرام فعالیت می‌کند یکی از میکرو اینفلوئنسرهای فعال اینستاگرام است که 35.7K دنبال کننده دارد. وجیهه از فعالان حوزۀ سلامت روان و حقوق زنان است. او مدرس برنامه‌ریزی است و در پیج اینستاگرامی خود راجع به موضوع خود والدگری و خود مراقبتی صحبت می‌کند. او توانست از دانشگاه پلیمی ایتالیا پذیرش کسب کند و برای ادامۀ تحصیل قصد دارد مهاجرت کند.

    جمع‌بندی

    • در این مطب با اینفلوئنسرها و تأثیر فعالیت آن‌ها در حوزۀ دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید.
    • آموختید که یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ است.
    • برای موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ باید با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام آشنایی داشته باشید.
    • انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام بر اساس تعداد دنبال کنندگان و حوزۀ فعالیت و میزان اثرگذاری در گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.
    • فروشگاه‌های اینترنتی کوچک برای ارائۀ تبلیغات به اینفلوئنسرها باید با انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام آشنایی داشته باشند و از استراتژی‌های ارائه‌شده برای تبلیغات خود استفاده کنند.
    • در این مطلب به معرفی اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرام که برای اینفلوئنسر مارکتینگ کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ مناسب هستند پرداخته شد.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.