صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی

0

استفاده از مواد رزینی برای تولید زیورآلات و اکسسوری‌های مختلف چند سالی است که رونق پیدا کرده است. حال تصور کنید این محصولات پرطرفدار را، در فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی خود، به فروش برسانید. با کمی بررسی متوجه خواهید شد که با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی و حذف هزینه‌های اضافی برای فروشگاه حضوری چقدر حاشیه سود شما بیشتر خواهد شد.

اما چگونه می‌توان با وجود رقبای بازار بیشترین سود و فروش را با ساخت فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی به‌‌دست آورد؟ چه نکاتی را باید رعایت کرد تا به یک فروشنده موفق در این زمینه تبدیل شد؟ پاسخ این سوالات را درکنار نکات بسیار مهمی که برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین زیورآلات رزینی باید رعایت کنید در این مطلب از پادرو آورده‌ایم؛ پس همراه ما باشید.

بازار فروش زیورآلات رزینی چگونه است؟

با توجه به اینکه راه‌اندازی یک کسب و کار تولید محصولا رزینی به سرمایه اولیه چندانی نیاز ندارد، این فعالیت می‌تواند سود خوبی برای فرد داشته باشد. به‌صورت کلی گفته می‌شود که یک فرد با تولید و فروش زیورآلات رزینی در یک فروشگاه اینترنتی، می‌تواند بسته به حجم کار خود بین 1 تا 50 میلیون و حتی بیشتر هم درآمد داشته باشد. بنابراین مقدار درآمد از تولید و فروش زیورآلات رزینی به مقدار سفارش و بازار کار هر فرد بستگی دارد.

با توجه به اینکه در حال حاضر جامعه اهمیت زیادی به نسبت گذشته برای هنر و محصولات دست‌ساز قائل است، ساخت محصولات رزینی با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. افراد به داشتن زیورآلات مختلف با رنگ‌های متنوع که با استایل‌های خاص ست شود، اهمیت زیادی می‌دهند.

بنابراین فروش بدلیجات و زیورآلات رزینی با فضای جامعه امروز هماهنگی بالایی دارد و می‌تواند درآمد قابل توجهی برایتان داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر علاوه بر زیورآلات رزینی برای فروش انواع بدلیجات برنامه دارید، حتما نگاهی به مقاله چطور فروشگاه اینترنتی زیورآلات و بدلیجات راه اندازی کنیم؟ داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی

پرفروش‌ترین محصولات رزینی کدامند؟

همان‌طور که گفته شد، محصولات رزینی می‌توانند تنوع بالایی داشته باشند؛ اما از بین محصولات تولید شده با رزین اپوکسی یا هر نوع رزین دیگر، چند محصول فروش بیشتری دارند، چراکه طرفدارن بیشتری را به خود جذب کرده‌اند و تنوع بالاتری هم دارند. پروفروش‌ترین محصولات رزینی عبارتند از:

  1. گردنبند
  2. گوشواره
  3. سینی رزینی
  4. ساعت دیواری
  5. تابلو رزینی (طرح موج دریا)
  6. ظروف تزئینی رزینی

می‌بینید که چندین محصول مختلف رزینی وجود دارد که فروش خوبی در بازار ایران دارند. باید توجه کنید که هرکدام از محصولات نام‌برده می‌تواند در رنگ، اندازه و طرح‌های بسیار متنوعی تولید شود. به جرئت می‌توان گفت که هیچ محدوده‌ای برای تنوع محصولات رزینی وجود ندارد؛ هرکس می‌تواند بسته به خلاقیت خود، هزاران طرح جدید رزینی تولید کند و آن‌ها را به فروش برساند.

مراحل راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی

داشتن فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی مراحل مشخصی دارد که باید طی شوند. یک فروشگاه زیورآلات رزینی باید از امکانات ویژه فروشگاهی برای فروش و ارسال محصول برخوردار باشد. مراحل ساخت فروشگاه آنلاین زیورآلات رزینی عبارتند از:


حتما بخوانید! بهترین راهکارها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

۱. ساخت یا تأمین محصولات رزینی

طبیعتاً کسی که اقدام به ایجاد فروشگاه آنلاین زیورآلات رزینی می‌کند، باید ابتدا محصولات رزینی داشته باشد. بنابراین باید ابتدا یاد بگیرید محصولات و زیورآلات رزینی بسازید. برای این کار می‌توانید در دوره‌های آموزشی مجازی یا حضوری شرکت کنید. البته می‌توانید با شخصی که چنین محصولاتی تولید می‌کند، وارد همکاری شوید؛ طوری‌که تولید محصول از ایشان و فروش آن نیز توسط شما انجام شود.

۲. بررسی محصولات و نحوه فروش رقبا

باید فروشگاه‌های فروش محصولات رزینی موجود را بررسی کنید و آنالیزی از فعالیت رقبای خود داشته باشید. آنالیز کسب و کار رقبا یک دورنما از کسب‌وکاری که می‌خواهید راه‌اندازی کنید به شما می‌دهد. وقتی آن‌ها را رصد می‌کنید، می‌فهمید که باید چه کاری انجام دهید و چه مسیری را طی کنید.

۳. ایجاد پیج اینستاگرام

اینستاگرام یک رسانه اجتماعی و یک بستر ایده‌آل برای فروش محصول است. هزاران فروشگاه اینستاگرامی وجود دارد که همگی فروش خوبی دارند. البته اگر بخواهید یک فروشگاه اینستاگرامی حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید از ابزارهای نوین استفاده کنید. مجموعه پادروشاپ می‌تواند تمام آن‌چه که برای تبدیل یک پیج اینستاگرام به یک فروشگاه حرفه‌ای نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد.

برای این کار کافیست در پادروشاپ ثبت‌نام کرده و سپس یکی از پلن‌های آن را فعال نمایید. آن‌گاه پیج شما به پادروشاپ متصل شده و کلیه امکانات لازم برای فروش، دریافت سفارش و ارسال محصول به پیج شما اضافه خواهد شد. با ایجاد چنین فروشگاهی می‌توانید از محصولات تولیدی خود ویدئو و عکس‌های باکیفیت بگیرید و سپس آن‌ها را منتشر کنید.

فروشگاه آنلاین زیورآلات رزینی

۴. ساخت فروشگاه آنلاین

معمولاً بستر اصلی یک کسب‌وکار آنلاین، وبسایت است؛ بنابراین بهتر است به داشتن پیج اینستاگرامی بسنده نکنید و یک وبسایت راه‌اندازی کنید. یک وبسایت فروشگاهی می‌تواند به شیوه گسترده‌تر محصولات شما را به مخاطبین هدف‌تان معرفی کند. خوشبختانه با یک فروشگاه ساز آنلاین مانند پادروشاپ می‌توانید پیج اینستاگرامی خود را به وبسایت متصل کرده و یک کسب‌وکار یکپارچه ایجاد کنید.

۵. بهینه سازی گزینه‌های فروش

وقتی پیج و وبسایت شما برای فروش آماده شد، حالا باید توضیحات محصول خود را وارد کنید. توضیحات محصول باید سئو و بهینه شود تا افرادی که محصولات رزینی را جست‌وجو می‌کنند، بتوانند شما را پیدا کنند. برای این منظور گزینه‌های مختلفی وجود دارد. وقتی از پادروشاپ استفاده کنید، این سرویس امکانات سئو را در اختیار شما قرار خواهد داد.

۶. ایجاد مزیت رقابتی

اگر می‌خواهید در مدت زمان اندک به اندازه رقبای بزرگ خود بالا بیایید و فروش خوبی را تجربه کنید، باید یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. باید چیز بیشتری برای ارائه داشته باشد. این مزیت رقابتی می‌تواند تنوع بالاتر محصولات شما، داشتن اشانتیون خاص، گزینه‌های ارسال سریع‌تر، گزینه‌های پاسخگویی سریع‌تر به مشتریان یا هر چیز دیگری باشد. باید برحسب شرایط و امکانات خود، یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. در صورتی که از پادروشاپ استفاده کنید، این سرویس خود می‌تواند گزینه‌های ارسال متنوعی را برای پیج و وبسایت فروشگاهی شما داشته باشد.

اگر تمام فعالیت‌های فوق را به خوبی انجام دهید، فروش خوبی از محصولات رزینی خود خواهید داشت. اگر ابتدای کار نتوانید فروش خوبی را تجربه کنید، بنابراین باید مراحل را بازیابی کنید و ببینید که چه چیزهایی را از قلم انداخته‌اید. اگر به درستی مراحل را اجرا کنید، حتما می‌توانید یک کسب‌وکار موفق داشته باشید.

ساخت فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی با پادروشاپ

پادروشاپ (PodroShop) یک فروشگاه‌ساز است؛ به این معنی که به کمک پادروشاپ می‌توانید در اسرع وقت یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات رزینی خود راه‌اندازی کنید. پادروشاپ به شما کمک می‌کند تا تمام آن‌چه که یک فروشگاه اینترنتی نیاز دارد را به فروشگاه شخصی خود اضافه کنید. از جمله امکانات پادروشاپ برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد:

  1. ارائه درگاه پرداخت اینترنتی
  2. ارائه گزینه‌های مربوط به انبارداری و موجودی محصولات
  3. ارائه گزینه‌های مربوط به توضیحات محصول
  4. ارائه امکان ایجاد کمپین‌های فروش
  5. سئو متون توضیحات برای موتورهای جست‌وجو
  6. شخصی سازی
  7. قابلیت اتصال به اینستاگرام
  8. قابلیت ایجاد تمام المان‌های یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام

نکته قابل تأمل در مورد پادروشاپ، قابلیت اتصال به اینستاگرام آن است؛ به طوری‌که شما می‌توانید یک پیج معمولی اینستاگرام را به کمک پادروشاپ به یک پیج فروشگاهی کاملاً حرفه‌ای با گزینه‌های اختصاصی تبدیل کنید. مشتریان شما در اینستاگرام می‌توانند به درگاه پرداخت شما متصل شده یا موجودی محصولات را مشاهده کنند. اگر شما تمام مراحل تولید یا تأمین محصولات رزینی را انجام دادید، برای ایجاد فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی خود می‌توانید از پادروشاپ استفاده نمایید.

نمونه سایت فروشگاهی محصولات رزینی

نمونه سایت‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی خود از آن‌ها الگوبرداری کنید. بهتر است قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی خود، نمونه چنین سایت‌هایی را در سطح وب مشاهده کنید و سپس سایت خودتان را بسازید.

البته فعالیت در صفحات مجازی نیز در کنار ایجاد فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی ضروری است. افراد زیادی در فضای آنلاین هستند که می‌توانند محصولات شما را ببینند و آن‌ها را سفارش دهند.

هرچقدر کیفیت کار و تنوع کار شما بالاتر باشد، بهتر می‌توانید در این زمینه فعالیت کنید. معمولاً یک فروشگاه آنلاین زیورآلات رزینی باید هر نوع تولیدات رایج رزین را در برنامه فروش خود داشته باشد.

در اینجا می‌توانید یک نمونه فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی را مشاهده نمایید:

سخن پایانی

محصولات رزینی سال‌هاست که طرفداران بسیاری دربین مردم پیدا کرده‌اند؛ دلیل آن هم تنوع بالای محصولاتی است که می‌توان با رزین ساخت. برای این که بتوانید فروش و درآمد خوبی در این حوزه داشته باشید بهتر است فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی را راه‌اندازی کنید. برای این که در زمان مناسبی به درآمد مورد نظر خود برسید بهتر است ابتدا بازار محصولات رزینی را بررسی کنید، تامین‌کنندگان این حوزه را بشناسید و یک وب‌سایت خوب طراحی کنید.

پادروشاپ یکی از سایت‌سازهای معتبر در ایران است که با کمک آن می‌توانید وبسایت خود را بسازید و از امکاناتی مانند درگاه پرداخت امن و امکانات مدیریت مشتری و… بهره‌مند شوید.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی

    میزان درآمد فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی چقدر است؟

    درآمد یک فروشگاه اینترنتی زیورآلات رزینی می‌تواند بین ۱ تا بالای ۵۰ میلیون تومان باشد. مقدار فروش چنین سایتی به تنوع و کیفیت محصولات شما و شیوه ارائه و تبلیغ شما بستگی دارد.

    پرفروش‌ترین محصولات رزینی کدامند؟

    از جمله پرفروش‌ترین محصولات رزینی می‌توان گردنبند، گوشواره، ساعت دیواری، تابلو رزینی، سینی رزینی و… را نام برد.

    چطور فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی راه‌اندازی کنیم؟

    برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی باید ابتدا محصولات رزینی تولید کرده و سپس یک پیج اینستاگرام راه‌اندازی کرده و پس از آن برای ایجاد وبسایت فروشگاه اینترنتی محصولات رزینی اقدام نمایید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.