بهترین راهکارها برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

0

راه اندازی فروشگاه اینترنتی مفهومی است که عمر بسیار کوتاهی دارد. از سال‌های دور تا همین چند سال پیش موفقیت در تجارت فرمولی ساده داشت. کافی بود بیشتر از رقیبان جلب توجه کنید و هزینه‌ها را تا حد ممکن پایین بیاورید تا موفق شوید. اما در قرن بیست‌ویکم همه‌چیز به این سادگی نیست. بسیاری از برندهای بزرگ و قدیمی نمی‌توانند به خوبی با مشتری ارتباط برقرار کنند و خرید و فروش اینترنتی انجام دهند.

فضای فیزیکی دیگر لزوما مزیت نیست و ممکن است فروشگاهی کوچک و بدون انبار در زمینه‌ی فروش اینترنتی کالا بسیار موفق عمل کند. اگر شما هم به فکر راه اندازی فروشگاه آنلاین برای کسب‌وکارتان هستید یا تازه به فکر ثبت فروشگاه اینترنتی به عنوان اولین قدم شروع کسب‌وکار افتاده‌اید در ادامه‌ی متن با ما همراه شوید و مراحل ثبت فروشگاه اینترنتی را بشناسید.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

در روزهایی که استفاده از اینترنت حرف اول را می‌زند، راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌تواند بسیار سودآور باشد. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نباید تنها به شبکه‌های اجتماعی بسنده کنید، بلکه ایجاد یک شعبه آنلاین در بستر گوگل را نیز باید در دستور کار خود قرار دهید. زیرا مخاطبین شما در همه‌جا حضور دارند، پس شما هم باید دقیقاً جلوی دید آن‌ها قرار بگیرید. امروزه با وجود بسترهایی مانند پادروشاپ، ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بسیار ساده شده است.

برای ساخت سایت فروشگاهی در گوگل دیگر نیازی نیست میلیون‌ها تومان خرج طراحی سایت کنید و در آخر هم با هزار و یک مشکل گوناگون مواجه شوید. شما برای موفقیت باید تنها تمرکز خود را روی شروع کار و جذب مشتری بگذارید. به همین دلیل استفاده از یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. اما ایجاد یک فروشگاه نیاز به آگاهی از برخی نکات مهم دارد که در قالب چند گام مهم در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۸ گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی فروشگاه آنلاین در نگاه اول کار چندان سختی به نظر نمی‌رسد. فقط کافی است سایتی خوب و تمیز داشته باشیم و کالاهایی برای فروش. اما قضیه به این سادگی‌ها هم نیست، مخصوصا برای کسانی که در ابتدای راه هستند و تصمیم‌شان برای نوع کالایی که قرار است خرید و فروش اینترنتی را با آن انجام دهند قطعی نیست. خواندن ۸ گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند مسیر راه ثبت فروشگاه اینترنتی را بهتر ترسیم کنید و اولویت‌ها را شناسایی کنید و در راستای آن گام بردارید.

– بازاری بکر و دست‌نخورده برای ایجاد فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید و برنامه کسب‌وکارتان را بچینید

تحقیق درمورد بازار و انتخاب بازاری بکر و دست‌نخورده که برای فروش اینترنتی کالا مناسب باشد اولین کاری است که باید انجام دهید. بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی هم به عنوان خرده‌فروش کارشان را شروع کرده‌اند و با انتخاب درست محصول و داشتن برنامه‌ی هدفمند موفق به توسعه‌ی فروشگاه‌شان شده‌اند.

الف- در تحلیل خود چهار مفهوم نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها را بشناسید و به دقت بررسی کنید.

ب- جاهای خالی صنعت را به کمک شبکه‌های اجتماعی، گوگل ترند و بهترین فروشندگان در آمازون و eBay بشناسید.

ج- پرسونای مشتری را به دقت تحلیل کنید. در این راه لازم است دو گروه داده را به خوبی درنظر بگیرید:

داده‌های دموگرافیک: سن، محل زندگی، شغل، درآمد

داده‌های سایکوگرافیک: علاقه‌مندی، ارزش‌ها، باورها، چالش‌ها و انگیزه‌ها

د- مدل کسب‌وکاری درستی را انتخاب کنید. به طور کلی ۵ مدل کسب‌وکاری برای ایجاد فروشگاه اینترنتی داریم:

  • B2B: فروش به به دیگر کسب‌وکارها
  • B2C: فروش مستقیم به مشتری‌ها
  • فروش در مارکت پلس: فروش کالاها در سایت‌های مارکت پلیس مثل آمازون، eBay یا نمونه‌های داخلی مثل دیجی‌کالا و باسلام
  • دراپ‌شیپینگ: فروش بدون داشتن انبار و از طریق شخص ثالث
  • واسطه‌زدایی: فروش مستقیم به مشتری

خرید و فروش اینترنتی و ارزش معاملات الکترونیکی در سال ۹۹، ۲۸۴٪ افزایش داشته است.

– نام دامنه فروشگاه‌تان را انتخاب کنید

انتخاب نام دامنه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به اندازه نام کسب‌وکار اهمیت دارد. به جز اینکه انتخاب نام خوب برای دامنه افراد را به فروشگاه‌تان هدایت می‌کند، باعث افزایش آگاهی‌بخشی می‌شود و بهتر در حافظه افراد باقی می‌ماند. برای انتخاب نام دامنه فروشگاه اینترنتی پیش از راه اندازی سایت فروشگاهی این نکات را مدنظر داشته باشید:

الف- سعی کنید خاص باشید

انتخاب اسم‌هایی عمومی اگر شاید ساده‌تر باشد اما در جست‌وجو کار شما را سخت‌تر می‌کند چرا که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی دامنه‌ی شما را به عنوان کلیدواژه برای فروش اینترنتی کالا استفاده می‌کنند. راهکارهای بهبود کلمات برای دامنه عبارتند از:

  • ترکیب دو کلمه
  • استفاده از صفت
  • استفاده از کلمه‌هایی به زبان‌های دیگر

ب- از کلمه‌های ناآشنا و یا هجی‌های اشتباه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده نکنید

برخی از آن طرف بوم خلاقیت می‌افتند و اسم‌هایی عجیب و غریب انتخاب می‌کنند که احتمالا کسی ازشان سردرنمی‌اورد. این کار علاوه بر اینکه خواندن نام را برای مشتری سخت می‌کند ممکن است ناخواسته توهین محسوب شود یا خنده‌دار و مسخره باشد. در انتخاب نام دامنه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از موارد زیر پرهیز کنید:

  • استفاده از خط فاصله یا عدد
  • هجی اشتباه کلمات
  • استفاده از ترکیب‌هایی با تلفظ دشوار

ج- نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید

در انتخاب نام دامنه برای ثبت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی سعی کنید کلمه‌ی مدنظرتان بیش از ۱۲ حرف نشود. کلمه‌ای ۱۲ حرفی یا کوتاه‌تر بهترین ترکیب برای به خاطر سپردن و تایپ کردن است. همچنین در ساخت شبکه‌های اجتماعی نیز نامی کوتاه مناسب‌تر است. اگر نام کسب‌وکارتان طولانی است اهمیتی ندارد اما حین انتخاب نام دامنه در صورت امکان نام کسب‌وکار را کوتاه کنید یا بخشی از آن را انتخاب کنید.

انتخاب دامنه برای فروشگاه اینترنتی

– بستر ساخت و ایجاد فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنید

بسترهای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی متنوع هستند و هرکدام ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص خودشان را دارند و باید با توجه نیاز یکی را انتخاب کنید. با توجه به رشد نرخ راه اندازی فروشگاه آنلاین تعداد سایت‌های فروشگاه‌ساز افزایش قابل توجهی داشته و همین بررسی و انتخاب را راحت‌تر می‌کند. برای انتخابی بهتر لازم است فهرستی از نیازمندی‌ها و ویژگی‌هایی که اساسی و مهم هستند داشته باشید و بعد سایت‌های فروشگاه‌ساز را بررسی و تحلیل کنید.

موارد مهم برای انتخاب بستر ایجاد فروشگاه اینترنتی

انتخاب ارزان‌ترین بستر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی همیشه وسوسه‌کننده است. نقطه ضعف انتخاب ارزان‌ترین گزینه این است که اگر بعدا کسب‌وکارتان گسترش پیدا کند و تصمیم بگیرید بستر را تغییر دهید با دردسر زیادی مواجه می‌شوید. بنابراین به بستر راه اندازی فروشگاه آنلاین به عنوان چیزی اساسی و بلندمدت نگاه کنید. حین بررسی بسترهای مختلف این سوالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا این بستر همگام با کسب‌وکار من قابلیت رشد دارد؟
  • آیا پس از رشد و بیشتر شدن ترافیک عملکرد سایت افت می‌کند؟

همچنین باید موارد زیر را هم برای راه اندازی سایت فروشگاهی درنظر بگیرید:

الف- قابلیت‌های کلیدی

آیا این بستر قابلیت‌های کلیدی موردنیاز شما را برای ثبت فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد؟ در صورت نبود یک قابلیت مورد نیاز برای ایجاد فروشگاه اینترنتی چه‌طور می‌توان این قابلیت را اضافه کرد؟

در فهرست نیازمندی‌های‌تان به هر ویژگی از ۱ تا ۱۰ امتیاز دهید و بعد با بررسی بسترهای فروشگاه‌ساز به آن‌ها امتیاز دهید.

ب- امنیت

داده‌های فروشگاه‌ها در بازار اینترنتی هم خطر محسوب می‌شوند و هم مزیت. مشتریان مدرن حین خرید کالا از سایت‌های زیر دچار تردید می‌شوند:

  • سایتی که به تازگی مورد حمله بوده است.
  • سایتی که امنیت SSL ندارد.
  • سایتی که اطلاعاتی درمورد فرآیند پرداخت یا نحوه جمع‌آوری داده ارائه نمی‌دهد.

ج- بهینه‌سازی برای موبایل

از ابتدای سال ۲۰۲۰ گوگل از روش ایندکس کردن روی موبایل برای کل وب استفاده می‌کند. با توجه به این مسئله و اینکه بسیاری از کاربران از گوشی و تبلت وارد سایت‌های فروشگاهی می‌شوند لازم است تجربه کاربری موبایل بهینه و بهبودیافته باشد. حالا برای تعیین رتبه‌ی سایت کراولرهای گوگل نحوه نمایش روی موبایل را هم می‌سنجند.

اگر سایت‌ شما روی گوشی موبایل عملکرد خوبی نداشته باشد، سئوی وب‌سایت خوب نخواهد بود و همین ترافیک سایت را کم می‌کند. همچنین بخش قابل توجهی از فروش را که به واسطه‌ی موبایل است از دست می‌دهید.

بهینه‌سازی فروشگاه آنلاین برای موبایل

گردش مالی تجارت الکترونیک ۶ ماه اول سال ۹۹ در بازار اینترنتی نسبت به سال گذشته ۴ برابر افزایش داشت.

– ظاهر فروشگاه اینترنتی‌تان را طراحی کنید

اگرچه پس از انتخاب بستر فروشگاه‌ساز بسیاری از موارد تعیین‌شده است اما جزئیات زیادی وجود دارند که می‌توانید خودتان تنظیم کنید و فروشگاه اینترنتی‌تان را شخصی‌سازی کنید. جزئیاتی که باید در ظاهر فروشگاه اینترنتی تغییر دهید عبارتند از:

  • فونت و ابعاد نوشته
  • اضافه کردن تصاویر مرتبط با برند
  • تعیین رنگ برند
  • اضافه کردن لینک شبکه‌های اجتماعی
  • طرح‌بندی صفحه‌های محصولات مختلف

– برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در گام بعدی کالاها را اضافه کنید

در راهنمای نحوه ساخت فروشگاه اینترنتی معمولا توصیه می‌کنند برای زیبا و منظم به نظر رسیدن فروشگاه و راحت‌تر پیدا شدن محصولات، صفحاتی با دسته‌بندی‌های مختلف بسازید و کالاها را با توضیح و عکس مناسب در هر دسته بارگذاری کنید.

الف- شرح کالا

شرح کالایی ترغیب‌کننده در بازار اینترنتی به مشکل خریدار ارجاع می‌دهد، مزیت‌های کالا را فهرست می‌کند و روی اصلی‌ترین مزیت تاکید می‌کند. رمز نوشتن شرح کالایی که مشتری بالقوه را به به بالفعل تبدیل می‌کند و کپی رایترهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند این است:

  • توضیح مصرف‌کننده‌ی اصلی کالا
  • فهرست خصوصیات کالا شامل اندازه، جنس و …
  • توضیح موارد نیاز کالا
  • دادن دید به مشتری برای فضای استفاده از کالا

ب- تصویر کالا

در فرآیند راه اندازی سایت فروشگاهی برای عکاسی از محصولات خسته نکنید. اگر توان مالی دارید عکاسی حرفه‌ای برای عکاسی از محصولات استخدام کنید تا به بالا رفتن درآمد فروشگاه اینترنتی در درازمدت کمک کنید. اگر هم در ابتدای راه ثبت فروشگاه اینترنتی هستید و توان مالی استخدام عکاس ندارید خودتان با ایجاد فضایی مناسب و تجهیزاتی که می‌توانند دست‌ساز و خلاقانه باشند عکس‌های خوبی از محصولات برای فروش اینترنتی کالا بگیرید.

عکس محصول در فروشگاه اینترنتی

ج- دسته‌بندی محصول

طبقه‌بندی وب‌سایت در جریان راه اندازی فروشگاه اینترنتی به ایجاد صفحات کالاهای مختلف و مدیریت آن‌ها بسیار کمک می‌کند. دسته‌بندی کالا به طور خاص برای نمایش درست کاتالوگ شما و نشان دادن کالاهای موجودتان ضروری است.

بیشتر فروشگاه‌ها در بازار اینترنتی با دسته‌بندی‌های «مردانه»، «زنانه»، «محصولات تازه» و «حراجی‌ها» دسته‌بندی را انجام می‌دهند. به جز موارد بدیهی در مناسبت‌های خاص می‌توانید دسته‌بندی متناسب با موقعیت هم ایجاد کنید و درآمد فروشگاه اینترنتی را به کمک دیده شدن محصولات افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید که حین راه اندازی فروشگاه آنلاین و ایجاد صفحات دسته‌بندی کالا، فیلترهای اضافی ایجاد کنید تا مشتریان راحت‌تر بتوانند کالاها را محدود به انتخاب‌های‌شان بکنند. از جمله فیلترهای محبوب می‌توان به اندازه، بازه قیمتی، رنگ و جنس اشاره کرد.

۴۶٪ مشتریان آمریکایی در سال گذشته برند جدید یا فروشگاه جدیدی را برای خرید کالا انتخاب کرده‌اند.

روش‌های ارسال را تعیین کنید

مرحله‌ی بعدی راه اندازی فروشگاه اینترنتی مشخص کردن چگونگی تحویل کالاها به صاحبان جدیدشان است. اتخاذ شیوه‌ای درست برای ارسال اهمیت زیادی دارد و افرادی که ار چگونگی تحویل کالای‌شان رضایت نداشته باشند دیگر از آن فروشگاه خرید نمی‌کنند.

الف- تعیین سیاست‌های ارسال

مشخص کردن سیاست‌های ارسال انتظارات مشتریان جدید را شکل می‌دهد. سیاست ارسال در خرید و فروش اینترنتی باید قیمت‌ها، شرایط و حداقل‌ها را به خوبی مشخص کند. برای تعیین این سیاست لازم است چند سوال از خودتان بپرسید:

آیا ارسال کالا در فروشگاه شما رایگان است؟ اگر نیست آیا قیمت‌ها متغیر و بسته به محل و میزان سفارش است یا ثابت؟

از چه مجرایی ارسال را انجام می‌دهید؟ هزینه ارسال، زمان‌بندی و شرایط ارسال از روشی تا روش دیگر متفاوت است و درنظر گرفتن همه‌ی این موارد برای تعیین شیوه ارسال ضروری است.

– پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی تبلیغ و بازاریابی کنید

کابوس هر فروشگاه‌داری پس از راه اندازی فروشگاه آنلاین رقم پایین یا حتی صفر بازدیدکنندگان است. برای اینکه مطمئن شوید بازدیدکنندگان زیادی به فروشگاه سر می‌زنند به این دو مورد نیاز دارید:

  • اولویت‌بندی کانال‌های مارکتینگ
  • تعیین استراتژی برای استفاده از کانال‌ها
بازاریابی فروشگاه اینترنتی

برای آوردن ترافیک به وب‌سایت و بالا بردن درآمد فروشگاه اینترنتی بیشتر فروشگاه‌ها از روش‌های زیر استفاده می‌کنند:

شبکه‌های اجتماعی

قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شبکه‌های اجتماعی را بسازید و مخاطبان آنلاین‌تان را ایجاد کنید. قبل از ایجاد فروشگاه اینترنتی می‌توانید کوتاه درمورد محصولات صحبت کنید و پشت‌صحنه‌هایی از روند راه اندازی فروشگاه آنلاین به اشتراک بگذارید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

برخی کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند اول کار را با اینفلوئنسر مارکتینگ شروع کنند تا بازدید خوبی در زمان نسبتا کم داشته باشند. استفاده از این راهکار چند مزیت دارد:

  • افزایش آگاهی‌بخشی
  • تعامل با کاربران براساس محتوای ارگانیک
  • سرنخ و فروش مستقیم

اینفلوئنسر مارکتینگ در مراحله اولیه می‌تواند به فروش کمک کند و افزایش بازدید به رتبه در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

تبلیغات کلیکی، بنری و …

انواع مختلف تبلیغات در سایت‌هایی مثل فیسبوک، اینستاگرام و پینترست راه دیگری برای جذب مخاطب است و می‌تواند به دیده شدن برندتان و افزایش فروش اینترنتی کالا کمک فراوانی کند. از آنجا که این تبلیغات هزینه‌بر است از قبل باید استراتژی طراحی کنید تا محتوا کاملا معنی‌دار باشد و مخاطب را جذب کند.

بهینه‌سازی براساس موتورهای جستجو SEO و ایمیل مارکتینگ هم دو راه تبلیغ دیگر هستند که زمان‌براند و به نتیجه رسیدن‌شان نیاز به صبر و بردباری دارد.

تا سال ۲۰۲۲ نیمی از خرید و فروش اینترنتی با موبایل انجام خواهد شد.

آخرین گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی

حالا زمانش رسیده که کار راه اندازی فروشگاه آنلاین را تمام کنید و سایت را بالا بیاورید. پیش از بالا آمدن سایت به این نکات دقت کنید:

دکمه‌های فراخوان اقدام یا Call To Action و عنوان‌ها در صفحه اصلی و سایر صفحه‌ها را بررسی کنید.

فرآیند پرداخت را مجددا بررسی کنید.

دقت کنید تمام عکس‌ها کیفیت خوبی داشته باشند در عین حال با شرایط جست‌جو در موتورهای جست‌وجو سازگار باشند و مانع کندی سایت نشوند.

توجه کنید توضیحات، دسته‌بندی یا کالایی از قلم نیفتاده باشد.

بررسی کنید تمام لینک‌ها و فرم‌ها کار کنند.

مطمئن شوید تمام کدهای تخفیف کار کنند.

سیستم پاسخگویی به مشتری را بررسی کنید.

آموزش تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی، تولید محتوا باید یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شما باشد. محتوای آنلاین را می‌توان جزئی جدا نشدنی از دیجیتال مارکتینگ دانست. برای موفقیت در این راه باید از زبان مردم و برای مخاطبان هدف خود به تولید محتوا بپردازید تا بتوانید آن‌ها را جذب کنید. حال سؤال اینجاست که چگونه می‌توان یک محتوای مفید و کاربردی نوشت. برای دریافت پاسخ این سؤال نکات زیر را بررسی کنید.

  • مخاطبان خود را خوب بشناسید. برای این کار اول ببینید که چه گروهی مخاطبان شما هستند و چگونه می‌توانید مشکل آن‌ها را حل کنید.
  • درک کنید که قرار است چه اهدافی را دنبال کنید. از طریق روش‌های گوناگون مانند ایجاد اعتماد در مشتریان، ایجاد وفاداری در مشتری، حل مشکلات مشتری و برجسته کردن مزایای محصول می‌توانید در مسیر مشخص کردن این اهداف قرار بگیرید.
  • محتواهای جذاب با ذکر مثال، متنوع، همراه با ارائه راهکار یا موارد آموزشی تهیه کنید. چیزی که در عین سادگی بتواند کارآمدی لازم را داشته باشد و گره‌ای از مشکل مخاطب بگشاید. در بازار آنلاین امروز دیگر جایی برای محتوای متوسط وجود ندارد.
  • صدای برند خود را داشته باشید. بهتر است برای این کار از دیگران تقلید نکنید و برای پیشی گرفتن از رقبا هویت و برند خود را ایجاد کنید. در تولید محتوا هم هرگز برای کاهش هزینه‌ها در دام کپی کردن محتوا نیفتید.
  • برای محتوای خود تبلیغ کنید. حتی اگر بهترین محتوای موجود در اینترنت را تهیه کنید، در صورتی که شرایطی را برای دیده شدن آن فراهم نکنید، کارتان هیچ ارزشی نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و آگاهی از راه‌های کاربردی، مقاله زیر را مطالعه کنید:

بیشتر بخوانید: تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی

اعتمادسازی در فروشگاه اینترنتی

زمانی که اقدام به راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود کردید و به تولید محتوا پرداختید، نوبت به جلب اعتماد مشتریان می‌رسد. اعتماد مشتریان می‌تواند تمام سرمایه شما در کسب‌وکارتان باشد. شما از طریق روش‌های مختلف می‌توانید این اعتمادسازی را انجام دهید. برای مثال گفتن داستان برندتان یکی از موارد تأثیرگذار در این زمینه است. شما برای اینکه بتوانید گروهی از مشتریان وفادار بسازید و هر روزه بر تعداد آن‌ها بیفزایید، نیاز به ایجاد حس اطمینان در مخاطبان دارید.

در روزگاری که رقابت شدیدی در فضای آنلاین وجود دارد و مشتریان به صورت شدیدی در انتخاب‌های خود سخت‌گیر هستند، حتی یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به نابودی حس اعتماد افراد نسبت به برند شما شود. اگر بتوانید تجربه خرید مشتری خود را به طور مکرر بهبود دهید، می‌توانید شاهد رونق تجارت آنلاین خود باشید. در ادامه به ذکر مواردی می‌پردازیم که می‌توانند در کسب این اعتماد مؤثر عمل کنند.

  • داستان برند می‌تواند حس نزدیکی افراد با شما را ایجاد کند و در نگرش مخاطب نسبت به کسب‌وکارتان مؤثر باشد. در ارائه این داستان ارزش‌ها و اصالت خود را حفظ کنید.
  • برای جلب اعتماد مشتریان تنها یک رمز اساسی وجود دارد و آن هم این است که همیشه صادق و شفاف باشید. شما برای دیده شدن نیازی به اغراق کردن، دور زدن دیگران یا دروغ گفتن ندارید.
  • تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در اختیار آن‌ها قرار دهید. در ذکر این اطلاعات مانند محدودیت‌ها، قیمت‌ها یا معایب احتمالی محصول خود کوتاهی نکنید.
  • نظرات مثبت دیگران را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارید.
  • از مشتریان بخواهید از محصولات شما فیلم و تصویر تهیه کنند و آن‌ها را با دیگر مخاطبان به اشتراک بگذارید.

فروشگاه ساز بهترین راه ساخت فروشگاه اینترنتی

بهترین روش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون ایجاد مشکل، استفاده از فروشگاه‌ساز است. پادروشاپ به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌سازهای موجود شناخته می‌شود که می‌توانید به کمک آن به صورت همزمان یک فروشگاه اینستاگرامی را به همراه یک سایت فروشگاهی داشته باشید. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید در زمانی کوتاهی با ثبت‌نام در پادروشاپ، شاهد ایجاد فروشگاه اینترنتی خود باشید. همچنین می‌توانید مدیریت سفارشات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و حتی در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

یکی دیگر از مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با پادروشاپ، ارسال آسان مرسوله‌های پستی است. شما بدون خروج از محل کار خود می‌توانید سفارشات مشتریان را برای آن‌ها پست کنید. استفاده از درگاه پرداخت امن از دیگر مزایای استفاده از پادروشاپ است که از زمان اتصال به این پلتفرم از آن بهره‌مند خواهید شد. به طور کلی با استفاده از این فروشگاه‌ساز می‌توانید روند ایجاد فروشگاه آنلاین خود را به بهترین شکل ممکن بهینه کنید. در ادامه به معرفی موردی برخی دیگر از این مزایا می‌پردازیم.

  • بهره‌مندی از یک دستیار فروش اینستاگرامی تمام عیار
  • امکان ساخت کاتالوگی از تمام محصولات به همراه درج قیمت و تعیین موجودی
  • امکان افزایش فروش با اضافه کردن شاپ لینک پادروشاپ در بیو
  • امکان رؤیت سفارش مشتریان در پادروشاپ بدون نیاز به استفاده از اکسل یا اسکرین‌شات
  • جلوگیری از ارائه رسید جعلی پرداخت مشتری
  • قابلیت به اشتراک‌گذاری لینک اختصاصی با مشتریان در ایمیل، دایرکت یا شبکه‌های اجتماعی

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی در پادروشاپ

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید اول وارد سایت پادروشاپ شوید و حساب کاربری مختص به خود را بسازید. در مرحله بعد نیاز دارید که فروشگاه اینستاگرامی خود را در این فروشگاه‌ساز ثبت کنید. سپس با گرفتن لینک اختصاصی خود و قرار دادن آن در بیوی پیج، فروش بیشتر را تجربه کنید. برای راهنمایی بیشتر، می‌توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

هزینه راه اندازی وبسایت فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی یک وبسایت باید برای بخش‌های مختلف آن هزینه کنید. برای مثال باید برای خرید هاست، دامنه، خرید پلاگین‌ها، قالب و… هزینه کنید. جدا از این‌ها شما به افرادی نیاز دارید که به شما در وارد کردن اطلاعات داخل سایت کمک کنند. جدا از آن هزینه داشتن درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی هم الزامی است و گاهی خواهید دید که برای شروع باید میلیون‌ها تومان خرج ساخت سایت خود کنید در حالی که نمی‌دانید فروشگاه شما سوددهی لازم را خواهد داشت یا نه. راه حل چیست؟

پادروشاپ به شما کمک می‌کند تنها با صرف 30 هزار تومان، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. به کمک پادروشاپ امکانات زیادی از جمله درگاه پرداخت، هوشمندشدن فروشگاه به صورت اتومات و خارج شدن از فرآیندهای دستی و… در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

امکانات و قابلیت‌های پادروشاپ به عنوان یک فروشگاه‌ساز حرفه‌ای

تمام تصوری که تا به حال از یک فروشگاه اینستاگرامی داشته‌اید را دور بریزید. زیرا به کمک پادروشاپ می‌توانید صفر تا صد فروش خود را درست مانند یک کسب‌وکار بزرگ بهینه کنید. اگرچه در بخش‌های قبلی به مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با پادروشاپ اشاره کردیم، اما با بررسی دیگر ویژگی‌های این پلتفرم با عملکرد آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

کد تخفیف

یکی از مواردی که می‌توانید با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به کمک پادروشاپ تجربه کنید، امکان استفاده از کد تخفیف بر روی محصولات است. شما در حالت عادی نمی‌توانید از این ویژگی در پیج اینستاگرامی خود استفاده کنید مگر اینکه به صورت دستی به مشتریان تخفیف دهید و هربار مجبورید با ماشین حساب، تخمین بزنید که چقدر باید تخفیف بدهید اما قابلیت استفاده از کد تخفیف با پلتفرم پادروشاپ فراهم است. شما می‌توانید به شکلی کاملاً حرفه‌ای مشتریان خود را برای خرید محصولات گوناگون ترغیب کنید.

ارسال پیامک

ارسال پیامک

با خرید یکی از پلن‌های فروشگاه‌ساز پادروشاپ و با حداقل هزینه، این امکان برای شما فراهم خواهد شد که از ارسال پیامک رایگان بهره‌مند شوید. به کمک این پیامک‌ها می‌توانید ارتباطی قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر با مشتریان خود برقرار کنید. برای مثال می‌توانید کد تخفیف بسازید و آن را به مشتریان خود اطلاع دهید یا محصولات جدید خود را اطلاع رسانی کنید.

اعلام موجودی

از دیگر قابلیت‌های فروشگاه‌ساز پادروشاپ امکان ثبت موجودی یا اعلام عدم موجودی یک محصول است. این ویژگی در حال حاضر تنها بر روی سایت‌های فروشگاهی قابل اجراست، اما شما به عنوان یک فروشنده اینستاگرامی هم می‌توانید به کمک پادروشاپ از وجود آن بهره‌مند شوید.

هوشمندسازی فروشگاه

شما تنها با پرداخت مبلغ 30 هزار تومان به شکل ماهانه می‌توانید اقدام به هوشمندسازی فروشگاه خود کنید. با راه اندازی فروشگاه اینترنتی به کمک پادروشاپ امکان مدیریت هوشمند سفارشات بدون صرف وقت در دایرکت فراهم است. با کمک این ویژگی دیگر نیازی ندارید که به صورت تمام وقت آنلاین باشید. زیرا تمامی مراحل از چک کردن محصول توسط مشتری تا پرداخت هزینه و تکمیل کردن ثبت سفارش بدون حضور شما انجام خواهد شد.

درگاه پرداخت

یکی از مهم‌ترین روش‌های اعتمادسازی برای مشتریان، استفاده از یک درگاه پرداخت ایمن است. با کمک این مزیت می‌توانید رسید پرداخت مشتریان را به شکلی حرفه‌ای مدیریت کنید. یک درگاه پرداخت ایمن می‌تواند امکان کلاهبرداری را به صفر برساند و اطمینان لازم را هم برای مشتری و هم فروشنده ایجاد کند. با استفاده از پادروشاپ شما می‌توانید از درگاه پرداخت امن پادرو استفاده کنید و هیچ‌گونه نگرانی در زمان تسویه حساب مشتری نداشته باشید.

جدا از بحث امنیت، مشتریان در فروشگاه‌های اینستاگرامی باید اول شماره حساب صاحب پیج را بگیرند و سپس بعد از پرداخت هزینه، رسید آن را در دایرکت به دست وی برسانند. اما این مراحل با اتصال به یک درگاه پرداخت ایمن حذف شده است و مشتری می‌تواند بدون واسطه و هدر دادن وقت به صورت مستقیم سفارش خود را ثبت و خرید خود را نهایی کند.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    کوتاه درمورد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

    • بازاری بکر و دست‌نخورده برای ایجاد فروشگاه اینترنتی انتخاب کنید.
    • در انتخاب نام دامنه برای ثبت فروشگاه اینترنتی سعی کنید کلمه‌ی مدنظرتان بیش از ۱۲ حرف نشود. کلمه‌ای ۱۲ حرفی یا کوتاه‌تر بهترین ترکیب برای به خاطر سپردن و تایپ کردن است.
    • برای زیبا و منظم به نظر رسیدن فروشگاه و راحت‌تر پیدا شدن محصولات، صفحاتی با دسته‌بندی‌های مختلف بسازید و کالاها را با توضیح و عکس مناسب در هر دسته بارگذاری کنید.
    • شیوه‌های ارسال را بررسی کنید و شیوه‌ای که با شما سازگارتر است را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید افرادی که ار چگونگی تحویل کالای‌شان رضایت نداشته باشند دیگر از آن فروشگاه خرید نمی‌کنند.
    • قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی شبکه‌های اجتماعی را بسازید و مخاطبان آنلاین‌تان را ایجاد کنید. قبل از ایجاد فروشگاه اینترنتی می‌توانید کوتاه درمورد محصولات صحبت کنید و پشت‌صحنه‌هایی از روند راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی به اشتراک بگذارید.
    • پیش از بالا آمدن سایت به درست بودن دکمه‌های فراخوان، فرآیند پرداخت، درست بودن لینک‌ها و فرم‌ها و جزئیات دیگر دقت کنید.

    پرسش‌های پرتکرار

    منبع:

    Shopify

    constant-content

    wyzowl

    edesk

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.