چطور فروشگاه اینترنتی زیورآلات و بدلیجات راه اندازی کنیم؟

0

راه اندازی فروشگاه اینترنتی زیورآلات و بدلیجات، ایده‌ای بسیار پولساز برای افرادی است که به‌دنبال کسب درآمد از راه هنر هستند. جواهرات و زیورآلات همواره جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کالاها به‌خصوص در میان زنان است. اما پیش از هرگونه اقدامی برای‌ فروش جواهرات و بدلیجات، به یک نکته مهم توجه کنید. باز کردن یک فروشگاه فیزیکی، نیازمند صرف هزینه زیادی است که بخش اعظم آن برای اجاره مغازه، پرداخت قبوض آب و برق و گاز و دستمزد فروشنده صرف می‌شود. چنانچه بودجه شما برای راه انداختن یک مغازه کافی نیست، به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و بدلیجات باشید. با این مقاله از مجله پادرو همراه باشید تا صفر تا صد مراحل بودجه لازم برای داشتن فروشگاه حرفه‌ای با استفاده از یک فروشگاه ساز آنلاین را با هم مرور کنیم.

درآمد فروش آنلاین جواهرات و بدلیجات چقدر است؟

درآمد حاصل از فروش بدلیجات و اکسسوری، درآمد قابل توجهی است اما کسب درآمد عالی از طریق راه اندازی فروشگاه اینترنتی به چند عامل مهم وابسته است. هر چقدر برای حرفه‌ای بودن بیشتر تلاش کنید، می‌توانید مشتریان و خریداران بیشتری را برای خرید از فروشگاه‌تان ترغیب کنید.

برای مثال، باید تبلیغات خوبی داشته باشید، محتوای خود را به‌صورت حرفه‌ای سئو کنید، قیمت گذاری اصولی و منصفانه‌ داشته باشید و خدمات پشتیبانی مناسبی ارائه دهید. البته در ادامه مقاله به این موارد خواهیم پرداخت اما در این قسمت، تنها قصد داریم در رابطه با مزایا و برتری‌های این روش نسبت به فروش حضوری با شما صحبت کنیم.

از جمله مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهر و بدلیجات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان‌بندی و ساعت کاری شما دست خودتان است و می‌توانید هر زمان که بخواهید، کار کنید و هر زمان که دوست داشته باشید، استراحت کنید و به سفر بروید. از سوی دیگر، حتی در زمان خوابتان هم از طریق وب سایت، فروش خواهید داشت و درآمد کسب می‌کنید.
  • می‌توانید مشتریان را از سرتاسر کشور برای خرید محصولات مورد نظرتان ترغیب کنید و با ارسال کالاها به جای جای ایران، درآمد فروش بدلیجات بسیار بیشتری نسبت به یک فروشگاه حضوری داشته باشید.
  • از پرداخت هزینه‌هایی مثل اجاره مغازه، پرداخت قبوض و پرداخت دستمزد فروشنده معاف خواهید بود.
  • مجبور نیستید ویترین خود را به یک فروشگاه کوچک محدود کنید و می‌توانید هرچقدر که بخواهید، کالا برای فروش خود موجود کنید.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و بدلیجات

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و اکسسوری، تنها لازم است چند مرحله بسیار ساده را بگذرانید تا بتوانید کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کنید. البته پس از طی این مراحل و احداث فروشگاه، باز هم لازم است در کار خود جدی و پیگیر باشید تا بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و درآمد خوبی از فروش اینترنتی جواهرات داشته باشید.

اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید، خواهید دید که درآمد فروش بدلیجات و آنلاین شاپ اکسسوری، بسیار عالی خواهد بود. مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و بدلیجات به شرح زیر است:

۱. اجناس و بهترین تامین کننده را انتخاب کنید

پیش از هر کاری، باید بدانید که چه محصولاتی فروش بهتری دارند و با تهیه کدام کالاها می‌توانید سود خوبی از یک فروشگاه اینترنتی زیورآلات و بدلیجات به دست آورید. به همین منظور، لازم است مخاطب هدف خود را بشناسید و از دید او به مسائل نگاه کنید.

بدانید که پرسونای مشتری شما چیست، چه چیزهایی را بیشتر می‌پسندد و به چه کالاهایی علاقه چندانی نشان نمی‌‎دهد. سپس لیستی از محصولات پرفروش و مناسب تهیه کرده و برای خرید آن‌ها آماده شوید.

پس از آن که محصولات مورد نظر خود را انتخاب کردید، زمان آن رسیده که برای خرید و تهیه آن‌ها اقدام کنید. تامین کننده‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند کالاهای مورد نظر شما را برای احداث یک فروشگاه اینترنتی زیورآلات تامین کنند. اما نکته بسیار مهم این است که شما باید مناسب‌ترین تامین کننده ممکن را برای تهیه محصولات انتخاب کنید. اما بهترین تامین کننده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

فروشگاه اینترنتی زیورآلات و بدلیجات

تامین کننده شما ممکن است یک عمده فروشی آنلاین یا یک عمده فروشی در شهرتان باشد یا حتی تامین کننده‌ای در بازارهای عمده فروشی تهران باشد (که خرید از مورد آخر بسیار رایج‌تر است). البته شما می‌توانید محصولات خود را به طور مستقیم از خارج از کشور وارد کنید و نسبت به رقبای خود، خاص‌تر و به‌روزتر باشد.

در هر حال، تامین کننده باید محصولات را با بهترین و منصفانه‌ترین قیمت به شما بفروشد. در غیر این‌صورت، شما نیز مجبور به قیمت‌گذاری با مبلغ بالاتری خواهید شد و ممکن است مشتریان به دلیل قیمت بالا و غیر معقول، از شما خرید نکنند.

نکته دیگری که در انتخاب تامین‌کننده مناسب باید به آن توجه کنید، این است که تامین‌کننده شما، تنوع بالایی در محصولات خود داشته باشد و شما را مجبور به خرید تعداد زیادی از یک نوع محصول نکند. وقتی محصولات متنوع را در تعداد کم خریداری کنید، دیگر نگران فروش رفتن آن‌ها نخواهید بود و با کمترین هزینه، می‌توانید بالاترین تنوع محصول را در فروشگاه خود داشته باشید.

۲. رقبا را آنالیز کرده و از آن‌ها الگوبرداری کنید!

یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و بدلیجات، بررسی عملکرد رقبای خود است تا بتوانید در افتتاح آنلاین شاپ بدلیجات متفاوت‌تر و موفق‌تر عمل کنید. از آن جایی‌که تعداد رقبای شما بسیار زیاد است و بررسی عملکرد تک تک آن‌ها بسیار وقت‌گیر و خسته‌کننده خواهد بود؛ تنها کافی است تعدادی از موفق‌ترین رقبای خود را تحت نظر بگیرید و عملکرد آن‌ها را آنالیز کنید.

برای آن که نتایج سنجش شما بهتر و واقعی‌تر باشد، لازم است عملکرد رقبا را از دیدگاه مشتری بسنجید. یعنی با هدف خرید محصول از فروشگاه آن‌ها بازدید کنید و ببینید از چه نکات مثبتی در طراحی سایت فروشگاه خود استفاده کرده‌اند.

برای مثال: آیا خرید از سایت رقیب و پیدا کردن محصولات، راحت است؟ آیا ویترین سایت، به قدر کافی برای مخاطب جذاب است یا خیر؟ آیا مطالب گفته شده و توضیحات برای راهنمایی خریدار کافی هستند یا خیر؟ و…

پاسخ این پرسش‌ها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید نقاط ضعف و قوت رقیب خود را بهتر بشناسید و از نکات مثبت و نقاط قوت در طراحی سایت خود استفاده و از تکرار کارها مخرب خودداری کنید.

آنالیز شما باید جنبه‌های دیگری را هم در بر بگیرد. برای مثال: تنوع محصولات رقبای خود را بررسی و سعی کنید تمامی آن محصولات را برای فروشگاه خود تامین کنید تا از بقیه جا نمانید. از سوی دیگر، به هیچ وجه نباید از اهمیت سیستم پاسخگویی به مشتری و پشتیبانی غافل بمانید.

موفق‌ترین آنلاین شاپ، فروشگاهی است که پاسخگویی و پشتیبانی قوی داشته باشد و بتواند رضایت مشتری را تا حد ممکن جلب کند. برای سنجش سیستم پشتیبانی رقیب، می‌توانید محصولی را از او خریداری کنید.

۳. یک صفحه اینستاگرامی ایجاد کنید

به منظور ارتباط بیشتر با مشتری و سهولت در فروش محصولات، باید هم یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید و هم در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت کنید. این روزها تقریبا هر شخصی یک صفحه اینستاگرامی دارد و در این شبکه اجتماعی، فعالیت می‌کند. همین مسئله باعث شده است که این شبکه اجتماعی به بستری فوق‌العاده برای معرفی مشاغل و کسب درآمد تبدیل شود.

با ساخت فروشگاه اینستاگرامی، هم می‌توانید وب سایت و فروشگاه خود را به مخاطبین جدید معرفی کنید و هم می‌توانید مشتری‌های همیشگی خود را در جریان رویدادهای مهم فروشگاه از جمله تخفیف‌های جدید، محصولات جدید و جشنواره‌ها قرار دهید.

۴. وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید

طراحی سایت، آخرین مرحله راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و بدلیجات است. برای فروش اینترنتی جواهرات خود، لازم است یک سایت حرفه‌ای فروشگاهی داشته باشید که کار کردن با آن بسیار راحت باشد و هر کاربری بتواند به راحتی از آن خرید کند.

پیش از هر چیزی، آنلاین شاپ اکسسوری شما به یک قالب یا ویترین فوق العاده نیاز دارد. شما می‌توانید از قالب‌های مختلفی برای فروشگاه خود استفاده کنید؛ اما بهتر است ویترین خود را شلوغ نکنید و سعی کنید در حین سادگی، ظاهر زیبایی ایجاد کنید تا مشتری بتواند به راحتی به قسمت‌های مختلف دسترسی پیدا کند.

سپس لازم است کالاهای خود را در فروشگاه قرار دهید و آن‌ها را قیمت‌گذاری کنید. البته شما به یک محتوای سئو شده جامع و مختصر نیز برای معرفی هر محصول و ویژگی‌های آن نیاز خواهید داشت. از آن جایی که طراحی سایت حرفه‌ای کار ساده‌ای نیست و به مهارت تخصصی نیاز دارد، توصیه می‌کنیم طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی زیورآلات خود را به پادروشاپ بسپارید.

راه اندازی آسان فروشگاه بدلیجات با پادروشاپ

پادروشاپ، یک فروشگاه ساز حرفه‌ای است که تنها با کمک یک گوشی تلفن همراه هوشمند، به شما کمک می‌کند آنلاین شاپ بدلیجات خود را راه اندازی کنید. برای ساخت و طراحی فروشگاه اینترنتی خود باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. یک پیج اینستاگرامی داشته باشید و پس از ثبت نام در پادروشاپ و ساخت سایت فروشگاهی خود، آن را به سایت متصل کنید. اگر پیج فروشگاهی در اینستاگرام ندارید، می‌توانید از بخش «فروشگاه من» روی علامت سه نقطه بزنید و محصولات را در این قسمت وارد کنید.
  2. لینکی که پاردوشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد را کپی کرده و در بایو پیج خود بگذارید.
  3. قیمت و تعداد موجودی‌ محصولات را مشخص کنید.
  4. در مرحله آخر، اطلاعات کاربری خود را در پروفایل سایت تکمیل کنید.

با استفاده از پادروشاپ می‌توانید از امکانات مدیریت سایت و مدیریت مشتریان استفاده کنید و با استفاده از پنل پیامکی آن، ارتباط خود را با مشتریان‌تان بیشتر کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از قابلیت کد تخفیف به مشتری انگیزه بیشتری برای خرید داده و مهم‌تر از همه ارسال‌های خود را بدون انجام کار اضافی از همین پلتفرم انجام دهید.

نمونه سایت فروشگاهی زیورآلات و بدلیجات

تنوع قالب بندی فروشگاه‌های ساخته شده توسط پادروشاپ، بسیار زیاد است و شما می‌توانید از بین قالب‌های موجود، هر قالبی را که برای فروشگاه خود مناسب می‌دانید، انتخاب کنید. فروشگاه‌هایی که با کمک پادروشاپ ساخته می‌شوند، کاملاً مینیمال و به‌راحتی قابل استفاده هستند؛ مخاطب می‌تواند به راحتی در قسمت‌های مختلف فروشگاه جست‌وجو کرده و محصول دلخواه خود را پیدا کند.

همچنین می‌توانید قسمتی را برای ثبت نظرات کاربران ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند به‌راحتی سوالات خود را از شما بپرسند، با دیگر مشتریان تبادل نظر کنند و در رابطه با محصولات شما نظر بدهند. در ادامه، تصویری از یک فروشگاه اینترنتی زیورآلات و بدلیجات را می‌بینید که با پادروشاپ ساخته شده است.

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و بدلیجات باهم صحبت کردیم و دیدیم که برای ساخت یک فروشگاه موفق و کسب درآمد عالی، شما تنها به رعایت کردن چند نکته ساده نیاز خواهید داشت. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید کسب و کاری موفق را راه اندازی کنید. نظرات و پرسش‌های خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید تا کارشناسان حرفه‌ای ما، شما را بهتر راهنمایی کنند.

برای دسترسی به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدلیجات

    آیا درآمد فروش بدلیجات خوب است؟

    بله. بهتر است بدانید که فروش بدلیجات، بسیار پردرآمد است. به شرطی که این کسب و کار را به‌صورت حرفه‌ای شروع کنید و صبر و پشتکار داشته باشید.

    فروش حضوری بدلیجات بهتر است یا فروش اینترنتی آن؟

    فروش اینترنتی بدلیجات، فرصت‌های بهتری را برای کسب درآمد برای شما ایجاد می‌کند. حتی اگر یک فروشگاه حضوری بدلیجات دارید، توصیه می‌کنیم در حوزه فروش اینترنتی نیز فعال باشید.

    بهترین روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی جواهرات و بدلیجات چیست؟

    بهترین و سریع‌ترین روش ساخت سایت فروشگاهی بدلیجات، استفاده از یک فروشگاه ساز حرفه‌ای مانند فروشگاه ساز پادروشاپ است.

    80%
    Awesome
    • Design
    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.