پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد در 6 شرکت پستی

0

یکی از مهم‌ترین نکات در حیطه ارسال مرسوله‌های پستی، پیگیری موقعیت مکانی (Location) آنهاست. پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد یکی از روش‌هایی است که به کاربران شرکت‌های پستی این امکان را می‌دهد که به آسانی از مسیر حمل‌ونقل و زمان دریافت مرسولات توسط گیرندگان بسته‌های پستی مطلع شوند. در این مقاله از وبلاگ پادرو، شما را با نحوه پیگیری کردن مرسوله‌های پستی با استفاده از بارکد مربوط به سفارش آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پیگیری مرسوله پستی

در سال‌های اخیر شرکت‌های پستی مختلف از شرکت ملی پست ایران گرفته تا پیشرو پست و تیپاکس تمهیداتی فراهم آورده‌اند که مشتریان بتوانند مسیر حمل‌ونقل مرسولات پستی خود را در هر ساعت از شبانه‌روز بررسی کنند. یکی از این روش‌ها پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد است. اما سؤال اینجاست که چه روش‌هایی برای پیگیری کد مرسوله پستی وجود دارد؟

پیگیری مرسوله پستی

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که روش‌های مختلفی برای پیگیری مرسوله‌های پستی وجود دارند که بعد از خرید اینترنتی و ارسال سفارشات می‌توان استفاده کرد. این روش‌ها عبارتند از:

  • استفاده از اپلیکیشن هر شرکت پستی
    • هر شرکت پستی از جمله شرکت تیپاکس و پست ملی ایران برنامه‌ای برای نصب روی دستگاه‌های اندروید و آی‌اواس دارند.
    • با در اختیار داشتن کد رهگیری می‌توان موقعیت مکانی هر سفارش را در هر زمان بررسی کرد.
  • استفاده از سایت مربوط به شرکت‌های پستی
    • با ورود به آدرس سایت هر شرکت پستی امکان پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد وجود دارد.
  • پیامک کردن کد رهگیری به سرشماره‌های مخصوص
    • شرکت‌های پستی سرشماره‌ای دارند که با پیامک کردن کد رهگیری مرسولات به آن می‌توان کار پیگیری را به سهولت انجام داد.

پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد در شرکت‌های پستی

در سال‌های اخیر به دلیل اینکه فروشگاه‌های اینترنتی مختلف روی کار آمدند، شرکت‌های پستی متعددی برای تحویل گرفتن سفارشات و ارسال آنها به دست مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی روی کار آمدند. از طرفی با خودکارسازی فرآیندهای مختلف لجستیک، این ایده به ذهن رسید که بهتر است شرایط پیگیری را نیز برای فروشگاه‌های آنلاین و دریافت‌کنندگان مرسولات پستی فراهم کنند. در واقع کارشناسانی در شرکت‌های پستی مسئولیت ثبت موقعیت مکانی سفارشات ارسال شده را بر عهده داشتند.

1- پیگیری مرسولات پستی در شرکت ملی پست ایران

شرکت ملی پست ایران به عنوان یک شرکت دولتی است که زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. چنانچه فروشگاه‌های اینترنتی و آنهایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، برای ارسال سفارشات خود از خدمات پست استفاده کنند، می‌توانند با ورود به لینک پیگیری مرسولات پستی، کار پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد و کد رهگیری موجود را به سهولت انجام دهند.

پست ملی ایران

2- پیگیری مرسوله‌های پستی در ماهکس

ماهکس یا شرکت سریع ترابر ماهان خدمات پستی متعددی را از جمله سرویس‌های نقدی پس‌کرایه و پرداخت در محل به مشتریان خود ارائه می‌دهد. کافی است وارد سایت ماهکس شده و گزینه پیگیری را انتخاب نمایید. بعد از ورود به صفحه پیگیری و وارد کردن شماره بارنامه سفارش می‌توانید موقعیت مکانی آن را به سهولت پیگیری کنید. یا می‌توانید از صفحه پیگیری مرسوله پستی پادرو استفاده کنید.

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری اجازه می‌دهد که مشتریان موقعیت سفارشات خود را در هر ساعت از شبانه‌روز بررسی کنند.

3- پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد در تیپاکس

یکی از شرکت‌های پستی که خدمات آن در این سال‌ها بسیار مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفته، تیپاکس نام دارد. این شرکت بنیانگذار پست خصوصی در ایران است. در طی 6 دهه اخیر سعی کرده است که با ارائه دادن خدمات مختلف از جمله پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد، رضایت مشتریان خود را جلب کند.

برای پیگیری سفارشات خود در تیپاکس کافی است وارد سایت تیپاکس شوید و در میان گزینه‌های موجود و دسترسی سریع، «رهگیری بسته» را انتخاب کنید. همانطور که در صفحه «رهگیری آنلاین» مشاهده می‌کنید، شما می‌توانید پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد، کد رهگیری و شماره قرارداد را به سهولت انجام دهید.

پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد تیپاکس

4- پیگیری شرکت حمل‌ونقل کالای پستی اسپید

شرکت پستی اسپید (Speed) یکی از شرکت‌های شناخته شده در حوزه حمل‌ونقل کالاهای پستی به حساب می‌آید که با کادر متخصص و مجرب خدمات پستی خود را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌دهد. اگر شما می‌خواهید مرسولات پستی خود را در سامانه اسپید پیگیری کنید باید وارد سایت شرکت حمل‌ونقل کالای پستی اسپید شوید. پس از آن روی گزینه «رهگیری محصولات» کلیک کنید که در سمت چپ و بالای سایت مشاهده می‌شود. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، باید بارکد یا کد رهگیری خود را وارد کنید و (optional 01) یا (Optional 02) را تعیین نمایید تا وضعیت مرسوله پستی برای شما مشخص شود.

5- پیگیری سفارشات در شرکت پستی چاپار

شرکت کالارسانان چاپار در حوزه حمل‌ونقل مرسولات سبک و سنگین به روش‌های زمینی و هوایی، در محدوده جغرافیایی داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کند. این در حالی است که خدمات چاپار در طی 20 سال اخیر به سایر امور لجستیک نیز مربوط می‌شود. پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد در سایت چاپار به سهولت انجام می‌شود. در همان صفحه اول (Home) سایت چاپار فیلدی برای پیگیری مرسوله پستی از طریق بارنامه وجود دارد. با وارد کردن شماره بارنامه کار پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد به سرعت و سهولت انجام می‌شود.

6- پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد در پیشرو پست

شرکت پستی پیشرو پست که خدمات پستی را به صورت هوشمند به مردم ارائه می‌دهد، سعی کرده سرویس پستی خود را با استانداردهای روز دنیا مطابق سازد. پیشرو پست با هدف ارائه خدمات پستی به فروشگاه‌های اینترنتی و اینستاگرامی فعالیت خود را آغاز کرد. در این راستا امکان پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد را نیز فراهم کرده است. شما می‌توانید در سایت پیشرو پست وارد شوید. پس از آن در بخش «رهگیری سفارش» کد رهگیری سفارش خود را وارد کنید. بعد از بررسی این بارکد، موقعیت مکانی مرسوله پستی به شما اعلام خواهد شد.

6- پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد در پیشرو پست

راه ساده‌تر: پیگیری بسته پستی در پادرو

فروشگاه‌های آنلاین این فرصت را دارند که به منظور تسهیل و تسریع فرآیند ارسال مرسوله‌های پستی، ارسال سفارشات انبوه و مقایسه خدمات شرکت‌های پستی از پادروپین استفاده کنند. در پادروپین شما می‌توانید از پست سریع ماهکس، لینک اکسپرس، خدمات شرکت ندکس، پست ملی ایران و دیگر شرکت‌ها استفاده کنید. همچنین شما برای پیگیری مرسوله، کد رهگیری خود را می‌توانید در صفحه پادرو وارد کنید و پس از آن از موقعیت مکانی مرسولات خود مطلع شوید.

امروز شرکت‌های پستی برای جلب اعتماد مشتریان و تسهیل پیگیری مرسولات پستی، صفحه‌ای را برای پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد قرار داده‌اند.

جمع‌بندی

  • پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد یکی از روش‌هایی است که به کاربران شرکت‌های پستی این امکان را می‌دهد که به آسانی از مسیر حمل‌ونقل و زمان دریافت مرسولات توسط گیرندگان بسته‌های پستی مطلع شوند.
  • استفاده از اپلیکیشن هر شرکت پستی، استفاده از سایت مربوط به شرکت‌های پستی و پیامک کردن بارکد یا کد رهگیری به سرشماره‌های مخصوص برای پیگیری مرسوله‌های پستی کاربردی هستند.
  • پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری اجازه می‌دهد که مشتریان موقعیت سفارشات خود را در هر ساعت از شبانه‌روز بررسی کنند.
  • فروشگاه‌های آنلاین این فرصت را دارند که به منظور تسهیل و تسریع فرآیند ارسال مرسوله‌های پستی، ارسال سفارشات انبوه و مقایسه خدمات شرکت‌های پستی از پادروپین استفاده کنند.

سوالات متداول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.