بسته بندی و ارسال صنایع دستی با رعایت 4 نکته مهم

0

ارسال صنایع دستی می‌تواند کار بسیار حساس و در عین حال چالش برانگیزی باشد. انواع مختلف صنایع دستی، جزو موارد خیلی ضروری هستند که باید موقع ارسال آن‌ها برای مشتری، توجه بسیار زیادی به نحوه بسته بندی آن‌ها شود. ازاین‌رو، در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره نحوه بسته بندی و ارسال صنایع دستی مختلف در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید برای ارسال این کالای ارزشمند، به بهترین شکل ممکن عمل کنید.

پس اگر شما هم یک فروشگاه صنایع دستی دارید و می‌خواهید اطلاعات کاملی درباره نحوه و انواع بسته بندی صنایع دستی و ارسال آن به مشتری به‌دست آورید، تا پایان این مقاله از پادرو همراه ما باشید.

چرا ارسال صنایع دستی اهمیت دارد؟

قبل از این‌که درباره ارسال صنایع‌ دستی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم، ممکن است برخی از افراد بپرسند که چرا بسته بندی صنایع دستی اهمیت زیادی دارد؟

یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، همانی است که پیش از این گفتیم، صنایع دستی، در واقع نشان دهنده فرهنگ یک منطقه است و باید دقت خیلی زیادی موقع بسته بندی آن داشته باشید.

از سوی دیگر، خیلی از افراد صنایع دستی را به‌عنوان هدیه‌ای جذاب برای خانم‌های خوش سلیقه انتخاب می‌کنند. به همین دلیل طبیعتا برای این‌گونه افراد، طراحی بسته بندی صنایع دستی اهمیت بسیار زیادی دارد و ترجیح می‌دهند از فروشگاهی خرید کنند که این محصولات را به شیوه‌ای خلاقانه بسته‌بندی می‌کند. فرقی ندارد که شما بخواهید این محصولات را برای خودتان خریداری کنید و یا به‌عنوان هدیه بخرید. در هر شرایطی، اولین چیزی که توجه شما را به سمت خود جلب می‌کند، شکل ظاهری صنایع دستی و سپس نحوه بسته‌بندی آن است.

اگر بخواهید صنایع دستی مختلف را به‌عنوان هدیه به شخص خاصی بدهید، طبیعتا اگر بسته‌بندی جذاب و شکیلی داشته باشد، تاثیر خیلی بهتری بر او خواهید گذاشت. به همین دلیل هم بهتر است موقع ارسال صنایع دستی به مخاطب، به این مسئله توجه بسیار زیادی داشته باشید. زیرا درصورتی‌که از نحوه بسته‌بندی شما رضایت داشته باشند، مجددا خرید خواهند کرد.

ارسال صنایع دستی

یکی دیگر از دلایلی که باعث اهمیت بسیار زیاد نحوه بسته بندی صنایع دستی و ارسال آن‌ها شده، این است که باید این بسته‌بندی به‌گونه‌ای باشد که بتواند از محصول در برابر آسیب‌های خارجی محافظت کند. اغلب مواقع، صنایع دستی، اجسام شکستنی هستند و به همین دلیل هم باید به‌گونه‌ای بسته‌بندی شوند که در عین زیبا به نظر رسیدن، امنیت بالایی هم داشته باشند.

فاکتور دیگری که باعث اهمیت بالای بسته بندی صنایع دستی برای ارسال با پست می‌شود، این است که غالبا این محصولات با قیمت نسبتا بیشتری نسبت به سایر وسایل تزیینی عرضه می‌شوند. از سوی دیگر، هیچ کسی نمی‌خواهد هزینه زیادی که برای خرید این محصول پرداخت کرده، هدر برود. به‌طورکلی، همه این موارد نشان می‌دهند که نحوه ارسال صنایع دستی و بسته‌بندی آن‌ها تا چه حد می‌تواند در جذب مشتریان شما تاثیر بگذارد.

اهمیت بالای بسته بندی صنایع دستی برای صادرات

در حال حاضر، طراحی‌های جذابی برای روی بسته بندی صنایع دستی وجود دارند که توجه بسیاری از مخاطبان و مشتریان را به سمت خود جلب می‌کنند. از سوی دیگر، با استفاده از اطلاعات موجود، می‌توان متوجه شد که نحوه بسته بندی و ارسال صنایع دستی با پست به مشتری تا چقدر می‌تواند بر تصمیم او برای خرید تاثیر بگذارد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید نزدیک به 73 درصد از تصمیمات مشتریان، زمانی گرفته می‌شود که طراحی و بسته‌بندی کالا را مشاهده می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما نگاهی به مقاله رابطه لجستیک و رضایت مشتری و تاثیر آن در موفقیت کسب‌وکار داشته باشید.

ارسال صنایع دستی

بسته‌بندی مورد نظر شما برای کالاها و صنایع دستی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، اولین و مهم‌ترین ویژگی برای نحوه بسته بندی صنایع دستی برای صادرات، این است که بتواند از محتویات داخل بسته محافظت کند. علاوه بر این، تا حد امکان سعی کنید از نوعی بسته‌بندی صنایع دستی برای ارسال با پست استفاده کنید که محصولات شما را با سایر وبسایت‌های فروشگاهی متمایز کند.

به‌طورکلی، ارسال صنایع دستی در خیلی از بازارهای مختلف کاملا مشابه است و برای موفقیت و کسب شهرت بیشتر، بهتر است کمی خلاقیت در این زمینه به خرج دهید. این امر به شما کمک می‌کند که به بازار جهانی دسترسی بیشتری داشته باشید.

مهم‌ترین نکات برای بسته بندی و ارسال صنایع دستی

برای این‌که نحوه بسته بندی صنایع دستی برای ارسال با پست را به‌خوبی یاد بگیرید، نکات بسیار زیادی وجود دارند که باتوجه‌به آن‌ها می‌توانید در این امر موفق شوید. برخی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت در این زمینه، توجه به مواد بسته‌بندی، زیبایی در طراحی و ابعاد بسته‌بندی هستند. در اینجا هر یک از این موارد را به طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم و ایده‌هایی نیز برای نحوه بسته بندی صنایع دستی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

البته توجه داشته باشید که برای ارسال صنایع دستی به محیط‌های مختلف، باید به طور متفاوت عمل کنید. به‌طوری‌که شاید مکانی که قصد ارسال صنایع‌دستی و آنجا را دارید، موجب تفاوت در بسته‌بندی آن شود. باتوجه‌به موارد زیر، می‌توانید بیشتر این موضوع را درک کنید.

حتما بخوانید! 10 توصیه کاربردی برای بسته بندی سفارش مشتریان فروشگاه اینترنتی

مواد بسته‌بندی

در حال حاضر، مواد بسته‌بندی بسیار متفاوت است و شاید خیلی از افراد ندانند که برای ارسال صنایع دستی خود باید از کدام یک از مواد برای بسته‌بندی آن استفاده کنند. به‌طورکلی، در عصر حاضر از دو نوع مواد بسته‌بندی برای ارسال کالا‌های این‌چنینی استفاده می‌شود که شامل مواردی مانند بسته‌بندی صنعتی و بسته‌بندی سنتی هستند.

نمونه صنعتی برای بسته بندی صنایع دستی، مواردی مانند مقوا، کارتن و سایر موارد این‌چنینی هستند. برای دسترسی به این‌گونه مواد بسته‌بندی، می‌توانید به سراغ کارخانه‌های تولید انبوه بروید و این کارتن‌ها و مقوا‌ها را با قیمت خیلی مناسبی خریداری کنید.

از سوی دیگر، نمونه دیگری از مواد بسته‌بندی که سنتی نامیده می‌شود، نیاز به وقت گذاشتن و خلاقیت بیشتری دارد. احتمالا شما هم بسته‌بندی‌های جذابی در اینترنت دیده‌اید که نسبت به کارتون و مقوا‌های ساده، جذابیت خیلی بیشتری دارند. این بسته‌بندی‌ها که خود فرد تولیدکننده صنایع دستی از آن استفاده می‌کند، می‌تواند به‌عنوان بسته‌بندی سنتی در نظر گرفته شود.

به عنوان مثال، فروشنده در این زمینه می‌تواند از مواد بسته‌بندی خاصی مانند پارچه، حصیر، دست بافته‌های سنتی و موارد دیگر این‌چنینی استفاده کند. انتخاب مواد اولیه بسته بندی برای ارسال صنایع دستی در این زمینه، تا حد بسیار زیادی به منطقه زندگی فروشنده بستگی دارد. به عنوان مثال، فروشنده می‌تواند از دست‌سازهای سنتی که در استان محل زندگی‌اش وجود دارد، برای بسته بندی و ارسال صنایع دستی خود استفاده کند.

زیبایی در بسته‌ بندی

به‌طورکلی، شما به عنوان یک طراح باید از روش‌هایی استفاده کنید که بسته‌بندی محصولات شما نسبت به سایر رقیبان، خیلی متمایز‌تر باشد.

در نتیجه این امر، می‌توانید به تعداد مشتریان خیلی بیشتری دست پیدا کنید. دلیل این موضوع هم این است که بر اساس تجربیات، می‌توان متوجه شد که مشتریان با شرکت‌هایی که بسته‌بندی جذاب و دوست‌داشتنی دارند، بهتر از سایر فروشگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

برای جذاب‌تر کردن طراحی بسته بندی صنایع دستی و ارسال آن به مشتری، می‌توانید از بسته‌بندی‌هایی با رنگ‌های متنوع استفاده کنید بدین منظور، سعی کنید تا حد امکان رنگ‌های نود را کنار گذاشته و رنگ‌هایی انتخاب کنید که بیشتر توجه افراد را به سمت خود جلب می‌کنند.

روش دیگری که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در نحوه بسته بندی صنایع دستی و ارسال آن داشته باشد، بکارگیری نقوش سنتی مختلف روی بسته‌بندی است. به عنوان مثال، شما می‌توانید روی بسته‌بندی خود برای صنایع دستی، از نقوش اسلیمی، ختایی و سایر موارد این‌چنینی استفاده کنید. این نشانه‌ها تا حد بسیار زیادی نشانگر فرهنگ و اصالت صنایع دستی ارسالی شما است.

به‌خصوص اگر در حال ارسال صنایع دستی به کشورهای دیگر هستید، باید اهمیت خیلی بیشتری به این مسئله بدهید تا بتوانید فرهنگ کشور خود را خیلی واضح‌تر و شفاف‌تر به افراد دیگر در کشورهای مختلف معرفی کنید. به منظور تفهیم بهتر این نشانه‌ها، می‌توانید اطلاعاتی درباره نقوش بکار رفته شده روی بسته‌بندی با زبان کشور مقصد یادداشت کنید.

ارسال صنایع دستی

نوشتن نشان تجاری روی بسته‌بندی

بعد از این‌که یک بسته بندی جذاب و خلاقانه انتخاب کردید، نوبت به آن می‌رسد که نشان تجاری خود را نیز روی آن حکاکی کنید. طبیعتا این مساله تاثیر بسیار زیادی در شهرت برند خود شما دارد. حتی اگر این صنایع دستی با معرفی فرهنگ و تمدن کشور شما مرتبط نیست، باز هم برای این‌که شهرت بیشتری در زمینه صنایع دستی و نحوه ارسال صنایع دستی داشته باشید، بهتر است حتما نام تجاری خود را به شیوه‌ای خلاقانه روی بسته‌بندی بنویسید.

در این شرایط، حتی اگر سایر افراد هم بسته‌بندی شرکت شما را از دوستان خود ببینند، متوجه می‌شوند که باید چگونه با شما ارتباط برقرار کنند. در نتیجه این امر، تعداد مشتریان شما چندین برابر بیشتر می‌شود. فرقی ندارد که بخواهیم محصولات خود را به داخل کشور و خارج کشور بفرستید. در هر شرایطی، استفاده از نشان تجاری تاثیر زیادی در ارسال صنایع دستی با پست دارد.

ابعاد و وزن بسته‌بندی

فاکتور مهم دیگری که باید اهمیت زیادی در موقع بسته بندی صنایع دستی برای ارسال با پست آن بدهید، ابعاد محصول مورد نظر شما است. برای ارسال صنایع دستی، این محصول را با دقت اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که وزن تقریبا چقدر است. این مسئله می‌تواند تأثیر زیادی در نوع بسته‌بندی آن داشته باشد.

به عنوان مثال، بسته‌بندی محصولات و صنایع دستی خیلی سنگین می‌تواند کار بسیار دشواری باشد و شاید در این زمینه از خلاقیت کمتری برای بسته‌بندی آن‌ها استفاده کنید. این در حالی است که برای بسته بندی صنایع دستی مینیمال و سبک‌تر، دست شما برای خلاقیت باز‌تر است.

استفاده از ضربه‌گیر

اصلی‌ترین عاملی که موقع ارسال صنایع دستی به هر مکانی باید حتما مدنظر قرار دهید، استفاده از انواع ضربهگیر‌ها است. هیچ فرقی ندارد که شما در حال ارسال چه نوع صنایع دستی هستید. علاوه بر این، مقصد شما نیز در این زمینه هیچ اهمیتی ندارد. در هر شرایطی، باید از ضربه‌گیرهای محکمی برای محافظت از صنایع دستی شکستنی خود استفاده کنید.

ضربه‌گیر‌های مختلفی در بازار وجود دارند که برخی از آن‌ها از جنس فوم، برخی از جنس مقوا و برخی دیگر از جنس پلاستیک هستند. شما می‌توانید بسته به سرمایه و شرایط صنایع دستی خود، از هر یک از این ضربه‌گیر‌ها برای افزایش مقاومت آن‌ها برای ارسال استفاده کنید.

حتما بخوانید! 10 ایده‌ی جالب بسته بندی خلاقانه برای کسب‌و‌کارهای خانگی

نحوه بسته بندی صنایع دستی چگونه در رشد برند موثر است؟

اگر همچنان قانع نشده‌اید که چرا باید برای ارسال صنایع دستی از طراحی جذاب و زیبایی استفاده کرد، به این بخش توجه کنید. در اینجا مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند نحوه بسته بندی در رشد برند شما تاثیر بگذارند را نام می‌بریم. با خواندن این نکات، مطمئن می‌شوید که باید برای ارسال صنایع دستی با پست به سایر کشورها و یا کشور خودتان، باید از یک بسته بندی خاصی استفاده کنید.

  • افزایش شهرت برند
  • ارتقای هویت برند
  • جذابیت برند و فروشگاه از نظر مخاطب
  • کسب رضایت بیشتر مشتری
  • افزایش فروش
  • افزایش وفاداری مشتریان

سخن نهایی

در این مقاله، متوجه شدید که برای ارسال صنایع دستی به مکان‌های مختلف، باید به چه فاکتورهایی توجه کنید. همان‌طورکه گفتیم، محافظت از محصول و زیبایی بسته‌بندی، مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در این زمینه اهمیت خیلی زیادی دارند. همچنین گفتیم که این مسئله تا چه حد می‌تواند بر شهرت برند و افزایش فروش شما تأثیر بگذارد. پس به هیچ عنوان از اهمیت بالای بسته بندی صنایع دستی برای ارسال با پست غافل نشوید.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول

    نحوه بسته بندی صنایع دستی برای ارسال با پست چه اهمیتی دارد؟

    مهم‌ترین دلایلی که باعث افزایش اهمیت ارسال صنایع دستی با روش‌های خلاقانه می‌شوند، افزایش شهرت برند، جذاب به نظر رسیدن فروشگاه از نظر مخاطبان، افزایش فروش و کسب رضایت مشتریان هستند.

    بسته بندی صنایع دستی باید چگونه باشد؟

    اگر می‌خواهید صنایع دستی خاصی را به مقصد مورد نظر خود را ارسال کنید، بهتر است تا حد امکان از نوعی از بسته‌بندی کمک بگیرید که در عین مقاوم بودن، جذابیت زیادی هم داشته باشد و بتواند توجه مشتری را به سمت خود جلب کند.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.