پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی با 35 ایده جذاب

0

اگر قصد دارید از پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی خود برای کسب درآمد استفاده کنید، باید برای تولید محتوا ایده پردازی کنید و روش‌های نوین به کار ببرید.

دنیای امروز به فضایی تبدیل‌شده است که کمتر کسی علاقه دارد به‌صورت مستقیم تبلیغات را دنبال کند و برای آن‌ها وقت بگذارد اما شما برای کسب درآمد مجبور هستید کالا و خدمات خود یا دیگران را تبلیغ کنید. پس برای گذاشتن پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی باید از روش‌های خلاقانه استفاده کنید.

اینستاگرام به‌صورت جذابی طراحی‌شده است. ممکن است به راحتی شما دقایق زیادی را در این اپلیکیشن بگذرانید و گذر زمان را احساس نکنید. معمولاً اینستاگرام ما را به دیدن محتواهایی مجبور می‌کند برای دیدن آن‌ها برنامه‌ای نداشته‌ایم یا به آن‌ها فکر نمی‌کردیم. آمارهای اینستاگرام نشان می‌دهد که مخاطبان این اپلیکیشن علاوه بر پست‌هایی که منتشر می‌شود به دیدن استوری ها نیز علاقۀ زیادی دارند و آن‌ها را دنبال می‌کنند.

پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

استفاده از پست و استوری های تکراری برای مخاطبان شما جذابیتی نخواهد داشت. برای ارتقاء و توسعۀ کسب‌وکار خود نیاز دارید از ایده‌های متفاوت برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی خود استفاده کنید. انتخاب یک محتوای چالشی یا هیجان‌انگیز می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری در مقایسه با محتواهای تکراری داشته باشد.

35 ایده خلاقانه برای پست و استوری

اگر صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید حتماً مشاهده کرده‌اید که برای جذب مخاطب به پست و استوری هایی نیاز دارید که بتوانند مخاطب را جلب کنند. گاهی یک عنوان جذاب همراه با یک تصویر خاص بسیار تأثیرگذارتر از محتواهای تکراری است. اگر محتوای خوبی برای فروشگاه اینستاگرامی خود تولید نکنید، نمی‌توانید بازاریابی موفقی داشته باشید.

اگر نمی‌دانید از چه ایده‌هایی برای تولید پست و استوری استفاده کنید و چطور مخاطبان خود را با پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی جذب کنید، نگران نباشید. در ادامه روش‌هایی که به شما کمک می‌کند پست و استوری های جذابی داشته باشید، ارائه‌شده است.

1: داشتن پست معرفی برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

اگر به سراغ راه اندازی فروشگاه آنلاین خود در اینستاگرام رفته‌اید، حتماً باید پست معرفی داشته باشید. در این پست به‌صورت کامل خود را معرفی کنید و اطلاعات صادقانه ارائه کنید تا بتوانید اعتماد مخاطبان خود را جذب کنید. مخاطبان شما باید بدانند کسی که قصد خرید از فروشگاه او را دارند فرد قابل‌اعتمادی است یا خیر؟

یکی از ویژگی‌های مهم پست معرفی جذاب بودن درعین‌حال صادقانه بودن آن است. یعنی شما باید بتوانید با استفاده از حرکات بدن و جذابیت کلامی، معرفی کاملی از خود داشته باشید.

در این پست سعی کنید به اهدافی که برای خود در نظر گرفته‌اید اشاره‌کنید. صرفاً لازم نیست اهداف شما مالی باشد. می‌تواند ایده‌های معنوی خود را بیان کنید و به شعار سازمانی خود اشاره‌کنید. پست معرفی باید به معرفی اشخاص حقیقی بپردازد که نقش فیزیکی در فروشگاه اینستاگرامی شما دارند.

2: نشان دادن پشت‌صحنه برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

یکی از ایده‌های خلاقانه برای جذب مخاطبان این است که در پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی خود از پشت‌صحنۀ فعالیتتان فیلم‌برداری کنید. اگر فروشگاه اینستاگرامی شما کارگاه تولیدی دارد، حتماً بخشی از محتوای خود را به نشان دادن این بخش‌ها اختصاص دهید. در محتواهای پشت‌صحنه می‌توانید به مراحل ثبت سفارش‌ها و بسته‌بندی و ارسال آن‌ها اشاره‌کنید.

برای استفاده از ایدۀ تولید محتوا از پشت‌صحنۀ فروشگاه اینستاگرامی خود می‌توانید به پشت‌صحنه‌هایی که در حال تولید ویدئو بودید اشاره‌کنید و آن‌ها را منتشر کنید. این صحنه‌ها می‌تواند بخش‌های طنز و جالب باشد که برای مخاطبان جذاب است. پشت‌صحنه‌ها نمایی حقیقی و صادقانه از صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی نشان می‌دهند که مخاطبان از دیدن آن‌ها لذت می‌برند و احساس صمیمیت می‌کنند.

پشت صحنه پست ها و استوری های اینستاگرام

یکی از روش‌های ایجاد تنوع در محتواهایی که برای فروشگاه اینترنتی خود تولید می‌کنید این است که پشت‌صحنۀ مربوط به فعالیت همکاران خود را نشان دهید و در این صحنه‌ها به معرفی آن‌ها بپردازید تا مخاطبان شما به‌صورت غیرمستقیم با تیم فعال در کسب‌وکارتان آشنا شوند.

3: ویدئوهای Unboxing (باز کردن بسته‌ها) برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

یکی از موضوعاتی که می‌توانید از آن برای تولید محتوا برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی استفاده کنید، ایدۀ آنباکسینگ یا باز کردن بسته است. در این ویدئوها شما می‌توانید بسته‌هایی که دریافت می‌کنید با موزیک‌های جذاب ادغام کرده و منتشر کنید. جذابیت این ویدئوها در این است که شما به مخاطبانتان نشان می‌دهید برای سایر افراد محبوب هستید و افراد زیادی هستند که تمایل به همکاری با شما را دارند.

برای استفاده از این ایده بهتر است از مخاطبانتان بخواهید آن‌ها نیز هنگام باز کردن بستۀ خود ویدئو ضبط کرده و آن را برای شما ارسال کنند. در ادامۀ این ویدئوها اگر پیام رضایت از محصول نیز دریافت کردید آن را منتشر کنید. حتماً دیده‌اید که اینفلوئنسرها و پیج های فروشگاهی محتواهای آنباکسینگ خود را به‌روش‌های جذاب و مختلف منتشر می‌کنند که معمولاً موزیک‌های بسیار خاصی نیز روی آن‌ها ادغام می‌شود. از این ایده‌ها و روش‌ها برای فروشگاه اینستاگرامی خود استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: 29 ایده خلاقانه برای تولید محتوای اینستاگرام

4: محتوای مناسبتی برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

یکی از موضوعات جذابی که می‌توانید از آن به‌عنوان تنوع در تولید محتوای فروشگاه اینستاگرامی خود استفاده کنید، گذاشتن پست و استوری برای مناسبت‌های مختلف است. مناسبت‌های بسیاری زیادی وجود دارد که هرکس می‌تواند با توجه به موضوع فروشگاه اینستاگرامی خود از آنها استفاده کند و متناسب با محصول یا خدمات خود امتیازات ویژه‌ای را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

یک تقویم مناسبتی در اختیار داشته باشید که در آن به تمام رویدادهای مهم اشاره‌شده باشد. برای رویدادهایی که موردنظرتان است هدف‌گذاری کنید و برای آن تولید محتوا انجام دهید. تمام رویدادها نباید در فروشگاه اینستاگرامی شما قابل پیش‌بینی باشد. مثلاً نباید دنبال کنندگان شما مطمئن باشند که شما به مناسبت تمام اعیاد تخفیف‌های ویژه می‌گذارید.

چون در این صورت فقط منتظر می‌مانند در مناسبت‌های خاص از شما خرید کنند. برای رویدادهای مختلف برنامه‌ها و محتواهای متفاوتی را برنامه‌ریزی کنید و برای برخی از آن‌ها تخفیف استفاده کنید یا از ایده‌های پیج‌های همکارانتان برای جذب مخاطب الهام بگیرید.

فروشگاه اینستاگرام شما نباید آینۀ تمام‌قد سایر پیج‌های اینستاگرام باشد که تمام پست و استوری های خود را از پیج های دیگر کپی می‌کند. بلکه باید برنامه‌ریزی کنید و دقیق بدانید که مخاطب فروشگاه اینستاگرامی شما چه چیزی می‌خواهد و از چه درخواستی از شما دارد.

5: ارائۀ محتوای آموزشی پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

یکی از موضوعات جذابی که می‌توانید از آن برای تولید محتوای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی استفاده کنید، آموزش است. شما در هر حوزه‌ای که در حال فعالیت باشید، می‌توانید بخشی از محتوای فروشگاه اینستاگرامی خود را به موضوع آموزش اختصاص بدهید. آموزش همیشه طرفداران و دنبال کنندگان خود را دارد و افراد زیادی هستند که احتمالاً علاقه دارند مسیری را که شما پیموده‌اید، طی کنند.

مثلاً فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی قهوه هستید. اگر تمام محتواهایی که منتشر می‌کنید فقط پیرامون موضوع قهوه و اطلاعات این محصول برای فروش باشد، شما نمی‌توانید مخاطبان وفادار و همیشگی داشته باشید. شما برای جذب مخاطبان باید آموزش انواع قهوه و روش‌های تهیۀ آن‌ها ارائه کنید. قهوه تلخ کلاسیک، لاته، اسپرسو و سایر قهوه ها می‌توانند موضوع تعداد زیادی از محتواهای ارائه‌شده باشند.

پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

آموزش برای فروشگاه‌های اینستاگرامی از اهمیت زیادی برخوردار است. با ارائۀ محتوای آموزشی به مخاطبان خود نشان می‌دهید که تنها هدف شما فروش محصول یا خدمات نیست. بلکه هدف شما جلب رضایت مخاطبانتان است.

6: محتوای چالشی برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

چالش‌های اینستاگرام همیشه وجود دارد فقط در زمان‌های مختلف، چالش‌های مختلف محبوبیت بیشتری به دست می‌آورند. شما هم می‌توانید برای ایجاد تنوع در محتواهای تولیدشده برای فروشگاه اینترنتی خود سوار موج چالش‌های اینستاگرام شوید و با آن‌ها همراه شوید. از چالش‌های مختلف برای تولید محتوا پست‌ها و استوری های خود می‌توانید استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را به‌صورت معجزه آوری جذب کنید، سعی داشته باشید که خودتان شروع‌کنندۀ یک چالش باشید. اگر فروشگاه اینترنتی شما بزرگ است و تعداد زیادی مخاطب و دنبال کننده دارید، می‌توانید از مخاطبان خود درخواست کنید که چالش شما را انجام داده و آن را منتشر کنند. اگر ایده پرداز خوبی در راه‌اندازی چالش باشید، می‌توانید امیدوار باشید که چالش شما به‌زودی وایرال شده و لایک، کامنت و بازدید شما افزایش پیدا می‌کند.

گذاشتن پست و استوری از چالش‌های اینستاگرام که خودتان انجام داده‌اید را فراموش نکنید. این چالش‌ها بازدید شما را افزایش می‌دهند و موجب رشد پیج اینستاگرام شما و اینگیجمنت می‌شوند.

7: گذاشتن مسابقه برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

اگر صاحب یک پیج بیزنسی یا کریتور در اینستاگرام هستید از گذاشتن پست و استوری مسابقه برای پیج خود دور نشوید. گذاشتن پست‌های مسابقه برای کسانی که صاحب کسب‌وکارهای اینترنتی و فروشگاه‌های اینستاگرامی هستند موجب دیده شدن بیشتر آن‌ها می‌شود. پست‌های مسابقه به افزایش لایک، کامنت و دیده شدن شما کمک می‌کند.

اگر صاحب فروشگاه آنلاین هستید، برای مدیریت و ارسال سفارشات می‌توانید از خدمات پادروشاپ استفاده کنید تا فروش خود را افزایش دهید و با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنید.

نحوۀ برگزاری مسابقه‌ها باهم متفاوت است. شما می‌توانید با توجه به جایزه‌ای که برای مسابقۀ خود در نظر گرفته‌اید شرایط شرکت در مسابقه را ساده‌تر یا طولانی‌تر کنید. اما فراموش نکنید سخت‌تر کردن شرایط مسابقه امکان شرکت کردن بیشتر مخاطبان را کم می‌کند. برای شرکت در مسابقه می‌توانید از مخاطبان خود درخواست کنید تا یکی از پست‌های شما لایک کرده و برایتان کامنت بگذارند و یا دوستانشان را در زیر پست مسابقه تگ کنند. برای مسابقه باید زمان مشخصی تعیین کرده و با انجام قرعه‌کشی آن را به اتمام برسانید.

مسابقه پست ها و استوری های اینستاگرام

اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید یا خدمات خاصی در این فروشگاه اینترنتی خود ارائه می‌کنید، بهتر است از محصول یا خدمات خود به‌عنوان جوایز مسابقه انتخاب کنید.

8: معرفی فیلم، سریال و کتاب برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

مخاطبان شما جزء هر گروهی که باشند قطعاً با فیلم، سریال و کتاب سرگرم می‌شوند و به یکی از آن‌ها حداقل علاقه دارند. شما می‌توانید برای ایجاد تنوع در محتوایی که برای فروشگاه اینترنتی خود در اینستاگرام تولید می‌کنید از محتواهای مربوط به معرفی کتاب، سریال و فیلم استفاده کنید.

کتاب‌های جذاب، آموزشی، داستانی و مهمی که خوانده‌اید را معرفی کنید و صفحاتی از آن‌ها را منتشر کنید. به نکات خاصی که از آن کتاب‌ها یاد گرفته‌اید اشاره‌کنید و اگر می‌توانید بین آن‌ها و اتفاقات روزمره ارتباط ایجاد کنید. سکانس‌هایی از فیلم یا سریالی که می‌بینید را در استوری یا پست‌های خود در اینستاگرام منتشر کنید و به مطالب آموزنده یا فان آن‌ها اشاره کنید. تحلیل و ارزیابی خودتان را از کتاب یا سریالی که دیده‌اید به‌صورت ساده و شیوا بیان کنید و از مخاطبانتان بخواهید اگر آن‌ها نیز آن فیلم یا سریال را دیده‌اند یا کتاب شما را خوانده‌اند، نظرشان را برایتان کامنت بگذارند.

افراد زیادی هستند که به دلیل مشغله‌های روزمره زمان زیادی را نمی‌توانند برای پیدا کردن کتاب‌ها و سریال‌های جذاب اختصاص دهند. اما از علاقۀ همین افراد به کتاب‌های فاخر از نویسنده‌های معروف یا فیلم و سریال کارگردان‌های متبحر کم نشده است. شما می‌توانید در قالب نقل‌قول سخنان، کتاب‌ها و فیلم و سریال‌های افراد معروف را منتشر کنید و نکات آموزنده‌ای که بیان می‌کنند را منتشر کنید.

9: محتوای After/Befor برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

یکی از جذاب‌ترین محتواهایی که اهمیت و کاربرد فعالیت شما را نشان می‌دهد، انتشار محتواهایی با عنوان After و Befor است. به این محتواها، محتواهای مقایسه‌ای گفته می‌شود که اثر یک حرکت جدید را نشان می‌دهد و اختلاف زیادی بین قبل و بعد آن وجود دارد. معمولاً کاربران اینستاگرام به این دسته از محتواها در اکسپلورر نیز اهمیت زیادی می‌دهند و علاقه دارند آن‌ها مشاهده کنند. محتواهای مقایسه‌ای تأمل‌برانگیز و هیجان‌انگیز هستند.

در بسیاری از کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی امکان تولید محتواهای مقایسه‌ای وجود دارد. اگر درزمینۀ مد و زیبایی، سلامت پوست و مو، طراحی دکوراسیون و معماری داخلی فعالیت می‌کنید انتشار این محتواها را در اولویت قرار دهید. تغییرات کوچک در هر فضایی می‌تواند در کادر عکس و ویدئو قرار بگیرد و جذابیت بصری زیادی داشته باشد که نظر مخاطبان شما را جلب کند.


بیشتر بخوانید: 10 راهکار برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام

10: پست کردن پست‌های دیگران برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

یکی از ساده‌ترین روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام ریپُست کردن پست‌های دیگران است. زمان‌های زیادی وجود دارد که ممکن است حال و حوصلۀ تولید محتوای جذاب را نداشته باشید یا از محتوای یک پیج اینستاگرام دیگر خیلی خوشتان آمده است یا می‌توانید پیرامون آن پست نظر بدهید، می‌توانید با ریپُست کردن آن، این کار را انجام دهید.

با بازنشر یا ریپُست کردن پست‌های دیگران، محتوای انتشار داده‌شدۀ آن‌ها همراه با رفرنس و آیدی در پیج شما منتشر می‌شود. با این روش مخاطبان می‌توانند در پیج اینستاگرام شما محتوای دیگران را ببینند. به این صورت تگ منشن کردن برای پیجی که پست آن را ریپست کرده‌اید، ارسال می‌شود. اگر پیجی که آن را ریپست کرده‌اید برای پاسخ به شما، پست‌هایتان را ریپست کند، مخاطبان آن پیج نیز می‌توانند پیج شما را مشاهده کنند.

10 مورد از مهم‌ترین ایده‌ها را با جزئیات بیان کردیم، در ادامه در مورد 25 ایده نیو پست یا استوری کاربردی دیگر صحبت کردیم:

  • استفاده از نقل قول‌ها و سخن بزرگان
  • پست و استوری‌های نظرسنجی برای موجود کردن محصولات یا ایونت‌های روزانه
  • به اشتراک گذاشتن پست‌های ارسالی توسط مشتریان یا نظرات مثبت مشتریان
  • به اشتراک گذاشتن خبرهای جدید مربوط به حوزه کاری خودتان
  • استفاده از آمار و ارقام؛ مثلا 90 درصد مشتریان این رنگ لباس را دوست داشتند
  • به اشتراک گذاشتن برترین پست‌های قبلی
  • عکس و ویدیوهای فان مربوط به طبیعت یا حیوانات
  • استفاده از شعر یا داستان‌های دنباله‌دار
  • استوری از روتین خود در یک روز نرمال
  • گذاشتن میم‌های جذاب و ترند
  • انتشار توییت در توییتر و به اشتراک گذاشتن در پست یا استوری اینستاگرام
  • پاسخ به سوالات پرتکرار مخاطبان
  • معرفی محصولات پیج با روش‌های جدید مثلا با تایم لپس
  • کمک گرفتن از مخاطبان؛ برای موضوعی خاص مثلا انتخاب لباس از آن‌ها کمک بگیرید
  • نشان دادن سبک زندگی (مثلا ورزش کردن روزانه و…)
  • به اشتراک گذاشتن آموزش آشپزی غذاهای خاص
  • پست کردن لایوهای برگزار شده
  • به اشتراک گذاشتن هنرهای دیگر و نامرتبط با پیج (مثلا آموزش بافتنی یا خیاطی و…)
  • اشتراک گذاشتن لوکیشن و موقعیت مکانی در استوری به همراه یک جمله زیبا
  • استفاده از تیزرها در استوری اینستاگرام (مخصوصا برای معرفی محصولات)
  • منشن کردن دیگران در استوری برای افزایش ویو و لایک استوری
  • ویدیو گرفتن از انجام کار و به اشتراک گذاشتن در استوری
  • نشان دادن محیط کاری در پست یا استوری
  • هدیه دادن به فالوورها به مناسبت‌های مختلف
  • معرفی سایر شبکه‌های اجتماعی خودتان

انتشار محتواهای متنوع برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

یکی از پرسش‌هایی که معمولاً برای فروشگاه‌های اینترنتی مطرح می‌شود این است که آیا فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌توانند محتواهایی مانند دابسمش، طنز، دوبله، نمایش استعدادهای خاص، تقلید صدا، ولاگ، خوانندگی و مصاحبه داشته باشند یا خیر؟

پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

پاسخ به این سؤال خیلی مهم است. شما باید به‌عنوان صاحب یک پیج اینستاگرامی مخاطبان خود را بشناسید. اگر آن‌ها شما را فقط برای خرید محصول یا دریافت خدمات دنبال می‌کنند ممکن است از محتواهای متفرقه در پیج شما استقبال نکنند. اما اگر مخاطبانتان با شما احساس صمیمیت بیشتری دارند و از دیدن محتواهای متفرقه خسته نمی‌شوند، این روش‌ها می‌تواند گزینه‌های جذابی برای ایجاد رابطۀ بهتر با مخاطبان و افزایش نرخ تبادل است.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    جمع‌بندی و مروری بر ایده‌های پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی

    • برای تولید محتوا برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی باید با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اینستاگرام آشنا باشید و آن‌ها را بدانید. اگر ندانید اینستاگرام چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد چگونه می‌توانید تولید محتوای جذاب و کاربردی داشته باشید؟
    • اینستاگرام به‌عنوان یکی از بصری‌ترین پلتفرم‌های دنیا شناخته می‌شود. برای کسب موفقیت و توسعۀ کسب‌وکار در فضای اینستاگرام باید تولید محتوای تصویری و گرافیکی شما بسیار جذاب و قوی باشد تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید.
    • برای پروبال دادن به محتواهایی که در پیج اینستاگرام خود تولید می‌کنید از ایده‌های نوین و جذاب روز استفاده کنید و آن‌ها را در قالب فعالیت خود تغییر دهید.
    • همیشه سعی کنید بهترین پستی را که می‌توانید تولید کنید. برای تولید محتوا برای پست و استوری فروشگاه‌های اینستاگرامی هیچ موضوعی را بی‌اهمیت نشمارید و بهترین انتخاب را داشته باشید.
    • ایده‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که شما باید بر اساس حوزۀ فعالیت خود از آن‌ها استفاده کنید. اما سخت‌گیر نباشید و ایجاد تنوع را فراموش نکنید. اما دقت کنید که برنامه‌ریزی داشته باشید و تولید محتوای متنوع شما برای فروشگاه اینترنتی‌تان، مخاطبانتان را خسته نکند.
    • گذاشتن پست و استوری خلاقانه برای فروشگاه‌های اینستاگرامی سبب می‌شود اینگیجمنت افزایش پیدا کند و محتوای تولیدشدۀ شما به تعداد بیشتری از مخاطبانتان نمایش داده می‌شود.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.