پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری، کد ملی و شماره موبایل

5

با چندین روش می‌توانید پیگیری مرسوله پستی خود را انجام دهید؛ با کد ملی، از طریق کد رهگیری، با استفاده از شماره موبایل و سامانه پیامکی. اگر پادرویی هستید، با کلیک روی پیگیری مرسوله پستی به‌راحتی می‌توانید استفاده از کد پادرویی از وضعیت بسته ارسالی مطلع خود مطلع شوید اما اگر از شرکت‌های پستی مختلف به‌طور مستقیم استفاده می‌کنید برای رهگیری مرسوله پستی خود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پیگیری با کد رهگیری از سایت اداره پست

شما می‌توانید از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت پست ملی اطلاعات زیر را درمورد مرسوله خود به‌دست آورید:

  • تاریخ و ساعت تحویل مرسوله به پست
  • نوع سروریس
  • دفتر پستی مبدا
  • مبدا و مقصد
  • نام گیرنده
  • نام فرستنده
  • کدپستی گیرنده
  • کدپستی فرستند
  • وزن و هزینه پست
  • تاریخ و ساعت آخرین مکانی که مرسوله در آن ثبت شده است
  • نقطه پستی
  • نام مامور پست
  • رویداد یا وضعیت فعلی مرسوله
  • امضا و نام گیرنده مرسوله

پس از ارسال هر نوع مرسوله‌ای با پست پیشتاز، شماره بارکدی در قالب کد رهگیری به شما داده می‌شود. این شماره بیست رقمی است و در قالب رسید به شما تحویل می‌شود. این کد برای همه‌ بسته‌‌های پستی که با پست پیشتاز ارسال شوند، داده شده و تفاوتی در نوع بسته ندارد.

بعد از دریافت این کد می‌توانید به سامانه رهگیری مرسولات پستی اداره پست به آدرس https://tracking.post.ir/ مراجعه کنید و کد مرسوله یا کد رهگیری پست را در قسمت شماره مرسوله وارد کنید. پس از وارد کردن کد مرسوله و زدن دکمه‌ جست‌وجو، می‌توانید آخرین وضعیت بسته‌ پستی خود را ببینید.

 پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی اداره پست می‌توان اطلاعاتی درمورد مرسوله شامل تاریخ و ساعت پذیرش مرسوله از طرف پست، نام فرستنده، نام گیرنده، وزن، هزینه ارسال و نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله به دست آورد.

پیگیری با شماره موبایل و پیامک

برای کسانی که به اینترنت دسترسی ندارند یا پیگیری از طریق پیامک را ترجیح می‌دهند، راه دیگری وجود دارد. پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل از دیگر روش‌های رصد مرسولات پستی است. در این روش همچنان به کد مرسوله یا همان کد رهگیری پست نیاز دارید.

اما به جای جستجوی کد رهگیری پست در سامانه رهگیری مرسولات پستی، می‌توانید کد رهگیری ۲۰ رقمی را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال کنید و وضعیت مرسوله را به صورت پیامک دریافت کنید.

گاهی ممکن است پس از ارسال کد، پیامکی دریافت نکنید؛ در این حالت کافی است حرف R را در کنار کد رهگیری تایپ کنید و پیامک را مجددا ارسال کنید.


بیشتر بخوانید! در چه صورت پیگیری مرسوله پستی با کد ملی انجام می‌شود؟

پیگیری با کد ملی

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی فقط برای پیگیری مرسولات سازمانی مثل گواهینامه، نظام وظیفه و کارت پایان خدمت است و جهت رهگیری مرسولات پستی عادی مناسب نیست. برای این کار ابتدا باید وارد سایت رهگیری مرسولات سازمانی شوید. در ادامه باید یکی از گزینه‌های مربوط به گواهینامه یا نظام وظیفه را انتخاب کنید. سپس می‌توانید کدملی را وارد و پیگیری را انجام دهید.

نکته‌ دیگر در مورد این سایت این است که اطلاعات مرسولات سازمانی مانند کارت سوخت، کارت خودرو و دیگر موارد هم در این سایت موجود است اما رهگیری این موارد به اطلاعات دیگری نیاز دارد و فقط برای پیگیری نظام وظیفه و گواهینامه می‌توان از کدملی استفاده کرد.

پیگیری با کد USSD

یکی دیگر از روش‌های پیگیری مرسوله پستی، استفاده از کد USSD است. در این روش:

  • ابتدا باید کد دستوری *110#را شماره‌گیری کنید.
  • گزینه اول یعنی خدمات قابل ارائه را انتخاب کنید.
  • سپس پلیس +۱۰ را انتخاب کنید.
  • گزینه دوم یعنی وضعیت مدارک را انتخاب کنید و با توجه به درخواستی که دارید یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.
  • با وارد کردن کدملی وضعیت گواهینامه و نظام وظیفه را پیگیری کنید.
  • ارسال و پیگیری مرسوله با پادروپین

بیشتر بخوانید! چطور با کمترین هزینه پستی سفارش مشتری را ارسال کنیم؟

ارسال و پیگیری مرسوله پستی با پادروپین

شرکت‌های پستی دولتی و خصوصی متنوع هستند که ممکن است انتخاب را برای فروشگاه‌های اینترنتی کمی سخت کنند. پادروپین به کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ در زمینه‌ پرداخت، ارسال بسته و مدیریت سفارش‌ها خدمات ارائه می‌کند و آن‌ها را در انتخاب بهترین ابزارها و شرکت‌های پستی یاری می‌رساند.

پادروپین با دسترسی به شرکت‌های پستی متنوع، جمع‌آوری بسته از محل، ارائه کارتن‌های پستی ارزان و معرفی بهترین شرکت برای ارائه خدمات رهگیری مرسولات پستی به فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند با هزینه کم بتوانند مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های ارسال به مشتری را انتخاب کنند.

ثبت نام در پادروپین

پیگیری مرسولات پستی در ماهکس

شرکت پستی ماهکس یکی از شرکت‌های پستی خصوصی است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده است. شرکت سریع ترابر ماهان با نام تجاری ماهکس، هدفش را ارائه راهکارها و خدمات مفید و موثر در حوزه‌ی صنعت لجستیک کارش را می‌داند. تجهیزات مکانیزه، افزایش کانال‌های توزیع، استفاده از امکانات پیشرفته و کادر مجرب و آموزش‌دیده سبب شده‌اند ماهکس یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه لجستیک باشد.

2 روش برای پیگیری مرسوله پستی در ماهکس

  • تماس با واحد مشتریان به شماره ۹۶۹۶-۰۲۱
  • از طریق بخش رهگیری وب‌سایت ماهکس

برای رهگیری مرسولات پستی داشتن کد رهگیری هم نیاز است. شماره رهگیری در ماهکس عددی ۱۱ رقمی است که در زمان تحویل گرفتن مرسوله به فرستنده داده می‌شود. بعد از دریافت کالا و صدور بارنامه اطلاعات در سایت وارد می‌شوند و مرسوله قابل رهگیری خواهد بود.

همچنین در صورت گم کردن شماره رهگیری می‌توانید با بخش مشتریان ماهکس تماس بگیرید تا شما را برای گرفتن کد مرسوله و پیگیری راهنمایی کنند.


بیشتر بخوانید! ارسال مرسولات با شرکت پستی ماهکس و مزایای آن

رهگیری مرسولات پستی در تیپاکس

شرکت پستی تیپاکس یکی دیگر از شرکت های پستی خصوصی است. و از ۶۱ سال پیش خدمات پست را داخلی و بین‌المللی انجام می‌دهد. شرکت پستی تیپاکس جزو قدیمی‌ترین شرکت های پستی خصوصی است و حدود ۱۰۰ شعبه فعال و آماده به خدمت دارد. این شرکت‌ هم مانند دیگر شرکت‌های پستی چنین خدماتی را انجام می‌دهد.

سیستم رهگیری پستی تیپاکس برای آگاهی مشتریان از وضعیت بسته پستی‌شان طراحی شده و به آن‌ها کمک می‌کند در سفرهای درون‌شهری بسته یا ارسال به نقاط مختلف کشور از طریق کد رهگیری تیپاکس بتوانند بسته را رهگیری کنند. برای پیگیری پستی تیپاکس لازم است کد مرسوله را دراختیار داشته باشید. کد مرسوله هنگام ارسال بسته با اطلاعات دیگری شامل

  • هزینه ارسال
  • لینک رهگیری بسته تیپاکس
  • ارزش اظهاری

هم برای گیرنده و هم برای فرستنده ارسال می‌شود. همچنین کد رهگیری و شماره قرارداد در رسیدی که به فرستنده تحویل داده می‌شود هم درج شده و از طریق کد مرسوله می‌توان بسته را رهگیری کرد.

پیگیری مرسولات پستی تیپاکس

2 روش برای رهگیری مرسولات پستی در تیپاکس

برای این کار در تیپاکس می‌توان به استفاده از کد رهگیری پیامک شده‌، شماره بارکد یا کد قرارداد اشاره کرد. کد رهگیری تیپاکس عددی ۱۵ تا ۲۰ رقمی است و در زمان ثبت سفارش به همراه رسید به فرستنده تحویل داده می‌شود و از طریق پیامک برای گیرنده ارسال می‌شود. بارکد یا شماره قرارداد تیپاکس هم عددی ۱۳ رقمی است که با عدد سال شروع می‌شود. مثلا بارکد تمام بسته‌ها در سال ۹۹، با عدد ۹۹ آغاز می‌شود.

نکته دیگر در پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری یا کد قرارداد در تیپاکس این است که بلافاصله پس از ثبت سفارش آنلاین رهگیری امکان‌پذیر نیست و بعد از آن‌که تیپاکس بسته را دریافت و جمع‌آوری کرد می‌توانید با شماره سفارش، کد رهگیری یا شماره قرارداد وضعیت بسته را پیگیری کنید.

شماره رهگیری در ماهکس عددی ۱۱ رقمی است که در زمان تحویل گرفتن مرسوله به فرستنده داده می‌شود. بعد از دریافت کالا و صدور بارنامه اطلاعات در سایت وارد می‌شوند و مرسوله قابل رهگیری خواهد بود.

پیگیری مرسولات ارسال شده با چاپار

شرکت پستی چاپار یکی از شرکت‌های واسط پستی است و بیش از ۱۵ سال سابقه در ارسال مرسولات سبک و سنگین دارد. از روش‌های پیگیری مرسولات پستی در چاپار استفاده از شماره بارنامه ۱۴ رقمی مرسوله است و از طریق این کد می‌توانید از آخرین وضعیت بسته مطلع شوید و تخمین بهتری از زمان تحویل آن داشته باشید.


پاسخ بسیاری از سوالات خود را در پاسخ به سوالات شما درباره ارسال مرسوله پستی ببینید!

پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری در یارباکس

شرکت پستی یارباکس دیگر شرکت واسط پستی است که در زمینه‌ی حمل‌ونقل کالاهای درون و برون شهری ۱۵ سال فعالیت کرده است. هدف این شرکت حمل‌ونقل آسان و به نحو احسن کالاها است. نکته مهم دیگر ارسال مرسولات با یارباکس امکان پیگیری مرسولات مرحله به مرحله و آنلاین است.

برای رهگیری مرسولات پستی که از طریق یارباکس ارسال شده‌اند می‌توانید کد مرسوله را در بخش پیگیری مرسولات پستی در سایت وارد کنید و وضعیت بسته را ببینید. کد پیگیری مرسوله در یارباکس مانند دیگر شرکت‌ها پس از آنکه شرکت یارباکس بسته را تحویل گرفت به فرستنده داده می‌شود.

پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری در کارا پست

شرکت پستی کارا پست که از سال ۱۳۸۶ فعال و یکی از شرکت‌های باسابقه در زمینه‌ی ارسال مرسولات است. شرکت کارا پست سرعت و دقت بالای تحویل مرسوله را از ویژگی‌های شاخص خود می‌داند.

سیستم رهگیری مرسولات پستی کاراپست از استانداردهای بین‌المللی تبعیت می‌کند و از نظر به روز رسانی و رابط کاربری یکی از برترین سیستم‌ها است. برای رهگیری مرسوله پستی در کارا پست لازم است شماره بارنامه را در سیستم ثبت کنید تا بتوانید وضعیت لحظه‌ای مرسوله و زمان انجام فرآیندها را مرحله به مرحله بررسی کنید. همچنین جزئیات مربوط به بسته پستی در سامانه رهگیری مرسولات پستی کارا پست قابل مشاهده است.

بسیاری از شرکت‌های اینترنتی یا کسب‌وکارهای اینترنتی چندین کالا را باهم ارسال می‌کنند. در این صورت وارد کردن کد مرسوله پستی برای هر یک و رهگیری کاری طاقت‌فرسا و دشوار می‌شود. در کارا پست امکان وارد کردن تمام بارنامه‌ها به صورت یکجا در سیستم وجود دارد تا بتوان کد رهگیری تمام مرسولات را به صورت گزارشی یکپارچه و منسجم دریافت کرد.

همچنین رهگیری گروهی مرسولات این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که از طریق تلفن همراه یا ایمیل از مراحلی که مرسوله پشت سر می‌گذارد آگاه شوند.

برای مشتریانی که به اینترنت دسترسی ندارند، تماس با کارشناسان کاراپست امکان‌پذیر است تا از طریق این تماس تلفنی بتوانند با اعلام کد مرسوله از وضعیت بسته پستی آگاه شوند.

رهگیری مرسوله‌های پستی در چاپار نیز از طریق شماره بارنامه ۱۴ رقمی امکان‌پذیر است.

پیگیری مرسولات پستی کاراپست

پیگیری با کد رهگیری در شرکت پستی TNT ایران

شرکت پست سریع تی‌ان‌تی ایران از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را آغاز کرده و سابقه در زمینه ارسال مرسولات و بسته‌های پستی ۴۰ سال دارد. تی‌ان‌تی هم از دیگر شرکت‌ های واسط پستی است و با توجه به سابقه و تجربه‌ی زیاد، خدمات گوناگونی در زمینه‌ی ارسال مرسولات ارائه می‌دهد.

شرکت تی‌ان‌تی ایران نیز مانند دیگر شرکت‌های پستی به ازای هر بسته یک شماره محموله ثبت می‌کند. مشتریان از طریق این شماره محموله می‌توانند وضعیت مرسولات پستی را پیگیری کنند. برای رهگیری مرسولات پستی در شرکت تی‌ان‌تی ایران می‌توان به صورت آنلاین و وب‌سایت شرکت یا از طریق تماس با خدمات مشتریان از وضعیت مرسوله آگاه شد.

همچنین در بخش رهگیری مرسولات در سایت تی‌ان‌تی می‌توانید تا ۱۰ شماره بارنامه را وارد کنید و از وضعیت بسته‌ها آگاه شوید.

پیگیری مرسولات پستی با کد رهگیری در شرکت پستی PDE

شرکت پستی PDE از دیگر شرکت‌های پستی واسطه‌ای است که نیازهای کسب‌وکارهای اینترنتی از خرید و حمل کالا، ترخیص و ارسال مرسولات را انجام می‌دهد. یکی از مزایای این شرکت امکانات وسیع از جمله پرواز مستقیم و اختصاصی به چین و دبی است.

رهگیری بسته پستی در شرکت پستی PDE هم با شماره قبض بسته امکان‌پذیر است. با وارد کردن شماره قبض در صفحه رهگیری بسته در سایت می‌توان از وضعیت مرسوله آگاه شد.

پیگیری مرسولات پستی پی دی ای

اگر آنلاین شاپ دارید، بخوانید!

غالب روش‌هایی که در این مقاله گفته شده، طولانی و زمان‌بر هستند. اگر شما صاحب فروشگاه آنلاین باشید، باید هر چند روز یک‌بار تمام سفارشات را با خود به اداره پست ببرید و کد رهگیری‌ها را در استوری اینستاگرام خود یا در یک کانال تلگرام منتشر کنید که تمام آن‌ها زمان‌بر و خسته‌کننده هستند.

بهترین راه چیست؟ استفاده از پادروشاپ می‌تواند به راحتی مشکل ارسال محصولات شما را برطرف کند. با استفاده از پادروشاپ شما هزینه کم‌تری برای ارسال سفارشات پرداخت خواهید کرد و جدا از آن، چه یک بسته و چه ده‌ها بسته برای ارسال داشته باشید، مامور پادرو به محل شما مراجعه و آن‌ها را جمع‌آوری می‌کند. یعنی نیازی نیست به اداره پست بروید و حتی هزینه کم‌تری متحمل می‌شوید. جدا از آن از خدمات دیگر پادروشاپ مانند ارسال پیامک به مشتریان، درست کردن کد تخفیف و… بهره‌مند می‌شوید.

خلاصه‌ای از روش‌های پیگیری مرسولات پستی

  • امروزه پس از ارسال هر کالا می‌توان با کد مرسوله و سامانه رهگیری مرسولات پستی بسته را رصد کرد و از محل مرسوله باخبر شد.
  • از طریق سامانه رهگیری مرسولات پستی اداره پست می‌توان اطلاعاتی درمورد مرسوله شامل تاریخ و ساعت پذیرش مرسوله از طرف پست، نام فرستنده، نام گیرنده، وزن، هزینه ارسال و نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله به دست آورد.
  • با کد رهگیری می‌توان از طریق سایت و ارسال پیامک از وضعیت بسته آگاه شد.
  • پیگیری مرسولات پستی با کد ملی فقط برای پیگیری مرسولات سازمانی مثل گواهینامه و نظام وظیفه و کارت پایان خدمت امکان‌پذیر است که دو روش اینترنتی و USSD برای پیگیری فراهم است.
  • پیگیری مرسوله پستی در ماهکس به دو روش تماس با واحد مشتریان به شماره ۹۶۹۶-۰۲۱ و از طریق بخش رهگیری وب‌سایت ماهکس امکان‌پذیر است.
  • سیستم رهگیری پستی تیپاکس برای آگاهی مشتریان از وضعیت بسته پستی‌شان طراحی شده و از طریق کد مرسوله امکان‌پذیر است.
  • پیگیری مرسوله پستی در چاپار نیز از طریق شماره بارنامه ۱۴ رقمی امکان‌پذیر است.
  • برای رهگیری مرسولات پستی که از طریق یارباکس ارسال شده‌اند می‌توانید کد مرسوله را در بخش پیگیری مرسولات پستی در سایت وارد کنید.
  • جزئیات مربوط به بسته پستی را می‌توان در سامانه رهگیری مرسولات پستی کارا پست و وارد کردن کد مرسوله مشاهده کرد.
  • برای رهگیری مرسولات پستی در شرکت تی‌ان‌تی ایران می‌تواناز طریق وب‌سایت شرکت یا از طریق تماس با خدمات مشتریان از وضعیت مرسوله آگاه شد.
  • رهگیری بسته پستی در شرکت پستی PDE هم با شماره قبض بسته امکان‌پذیر است.
  • پادروپین با دسترسی به شرکت‌های پستی متنوع و معرفی بهترین شرکت برای ارائه خدمات پیگیری بسته‌های پستی به فروشگاه‌های اینترنتی کمک می‌کند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

برای دسترسی راحت به خبرنامه رایگان پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید.

    سوالات متداول پیگیری مرسوله پستی

    چطور بدون اینترنت پیگیری مرسولات پستی را انجام دهیم؟

    با استفاده از سامانه پیامکی شرکت پست و ارسال SMS که در این مقاله استفاده از آن به‌طور کامل توضیح داده شده است.

    با استفاده از کد ملی چه نوع مرسوله‌هایی را می‌توان پیگیری کرد؟

    پیگیری مرسولات سازمانی مثل گواهینامه، نظام وظیفه و کارت پایان خدمت را می‌توان با استفاده از کد ملی انجام داد.

    پیگیری مرسوله پستی پیشتاز چگونه انجام می‌شود؟

    با استفاده از کد رهگیری و وارد کردن آن در سامانه tracking.post.ir

    پیگیری بسته‌های عادی پستی چگونه انجام می‌شود؟

    برای پیگیری مرسوله‌های پستی عادی باید از سامانه رهگیری مرسولات پستی استفاده کنید که در این مقاله درباره آن کاملا توضیح دادیم.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    5 نظرات
    1. علیرضا کاظمی بازنشسته تامین اجتماعی می گوید

      …⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️هموطن گرامی،و ارجمند……پست یک اداره ای بی در و پیکر و بی صاحب است…… پارسال پست برای من سند سبز خودرو آورد در نگاه اول متوجه شدم که پاکت محموله پستی سخت مچاله است اما گفتم شاید فقط،پاکتش فقط اینطوری هست وقتی اومدم داخل منزل و بازش کردم داخل خانه و بازس کردم خیلی ناراحت شدم چون سند ماشین تا و مچاله شده بود و دو رقم از شماره ملی من دقیقا روی خط تا بود و از بین رفته بود کلی دردسر کشیدم تا تونستم با مراجعه به تعویض پلاک درستش کنم چند روز پیش هم یک خرید داشتم که ارسالش طول کشید بررسی کردم از فروشنده زمان ارسال بسته را خواستم مدارک داخل اینترنت را گواهی میداد که فروشنده فردای واریزی پول اون را ارسال کرده اما اون مرسوله پستی که خیلی هم برام مهم بود دو هفته طول کشید و با کلی پیگیری به دستم رسید .. چند بار شکایت کردم و اداره پست به جای پیگیری شماره ملی من را برای شکایت جدید مسدود کرده … خواستم هموطنان گرامی را در جریان بگذارم که هرگز و هرگز اشیای قیمتی را با پست ب ای کسی ارسال نکنید و چیزهای قیمتی را از راه دور خرید نکنید چون به پست اصلا و ابدا اعتمادی نیست .زیرا نا به حال مرسوله های قیمتی زیادی تا کنون گم شده و پست هم هیچ چیزی به اون کسی،که ضرر کرده نداده ..🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫🚫 حتما و حتما و حتما به دیگران بگویید تا مراقب باشند که به پست اصلا و ابدا هیچ اعتمادی نیست 👋👋👋👋👋👋

      1. امیر می گوید

        در اینکه اداره پست ط.و.ی.ل.ه ای بیش نیست شکی نیست ولی برخی مواقع مجبوری باهاش کار کنی مثلا من الان دو هفته هست منتظرم دعوتنامه دسته چکم را بیاورد که برم تحویل بگیرم یا اینکه 10 روز منتظرم بیاد آدرسم را برای سامانه سخا تایید کنه

    2. اردشيرخواجه بار می گوید

      من كه واقعا راضيم

    3. رسول می گوید

      فست باکس هم شرکت خوبیه برای ارسال بسته

    4. طیبه کشاورز می گوید

      من خیلی ناراضی هستم
      ماموران پست یه پول مفت میگیرن و کار نمیکنن
      بسته ای که با پست پیشتاز با هزینه ۷۰ تومن پست شده بود چون ما عجله داشتیم به دستمون نرسید. بعدازدوهفته میگیری و سابتش که برای رهگیری مرسوله پستی اصلا باز نمیشد متوجه شدیم مامور پست که خانمی هیت بااسم کوچک بهار و در اداره پست مرکزی شیراز میلا کار میکنه گزارش داده که دولار له محل رفتم و نبودن درصورتیکه ما کلا منزل هستیم وحتی تماس هم نگرفتن ایشون.وبرای ارسال مجدد ۵۰ تومن باید بپردازم. پولمو ریختم دور.خواهرم رفتن مرکز بسته های مرجوعی بعد از کلی معطل کردن باابنکه عکس کارت ملیمو فرستادم بسته مو ندادن.چون من درسفارش اسم مستعارمو وارد کردم.وگفتن ما قانون داریم نمیشه.قانون برای خودتونه و برای ما نباید رعایت بشه.پول حروم میخورن