پیگیری مرسوله پستی با کد ملی در چه صورت امکان پذیر است؟

0

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی یکی از روش‌های مرسوم برای پیگیری سفارشات در سایت شرکت‌های پستی به حساب می‌آید. در واقع در این سال‌ها که بستر اینترنت فعالیت فروشگاه‌های مختلف را تسهیل کرده، شرکت‌های پستی برای حمل‌ونقل انواع سفارشات خدمات پستی جامعی را ارائه می‌دهند. در میان این خدمات پیگیری مرسولات پستی به شیوه‌های مختلف از جمله کد ملی، کد رهگیری، بارکد و شماره بارنامه وجود دارند. در این مقاله از پادرو، شما را با چگونگی پیگیری سفارشات در شرکت‌های پستی مختلف آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

همان‌طور که می‌دانیم کسب‌وکارهای مختلف دولتی و خصوصی وجود دارند که محصولات و خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌دهند. شرکت‌های پستی نیز در این فرآیند واسطی میان کسب‌وکارها و مشتریانشان هستند تا مرسولات به سهولت به مقصد برسند.

در چنین فرآیندی گروهی از مرسوله‌های پستی از سوی سازمان‌ها دولتی به دست کاربران آنها می‌رسد. نمونه‌های واضح آن گذرنامه، کارت ماشین و گواهینامه و کارت پایان خدمت هستند. در این حالت پیگیری مرسوله پستی با کد ملی نیز امکان‌پذیر است.

گروه دوم مرسولات از سوی فروشگاه‌های آنلاین به دست مشتریان می‌رسند. در این فرآیند کد بارنامه، کد رهگیری یا بارکد برای پیگیری موقعیت مکانی بسته‌های پستی کاربرد دارند.

اما اگر بپرسید روش پیگیری مرسوله پستی با کد ملی در این شرکت پستی دولتی چگونه است، باید بگوییم که در ابتدا باید به آدرس سامانه رهگیری مرسولات سازمانی رجوع کنید. پس از آن در فیلدی که مقابل شما در صفحه وجود دارد، کد ملی فردی را وارد کنید که اطلاعات مدرک سازمانی به اسم اوست. در نهایت اطلاعاتی درباره مسیر حمل‌ونقل مرسوله پستی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

انواع روش پیگیری مرسوله پستی

هنگامی که فروشگاه‌های اینترنتی یا فروشگاه‌هایی که در بستر شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده‌اند، کار خود را آغاز می‌کنند، باید به فکر استفاده از خدمات شرکت‌های پستی مختلف باشند. بسیاری از این فروشگاه‌ها روزانه حجم بالایی از سفارشات را به آدرس مشتریان خود در یک شهر یا سراسر کشور ارسال می‌کنند. به همین دلیل انتخاب شرکت‌ یا شرکت‌های پستی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرکت‌های پستی دولتی و خصوصی در این سال‌ها هم‌پای رشد و پیشرفت تکنولوژی پیش رفته‌اند. آنها برای پیگیری مرسوله پستی با کد ملی، کد رهگیری یا بارنامه از آسان‌ترین و هوشمندترین روش‌ها استفاده کرده‌اند.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی در مورد مدارکی امکان‌پذیر است که توسط سازمان‌های دولتی به مردم ارسال می‌شوند

به طورکلی چند روش مختلف برای پیگیری مرسولات پستی وجود دارند. این روش‌ها عبارتند از:

  • استفاده از اپلیکیشن هر شرکت پستی: هر شرکت پستی مانند تیپاکس، پست پیشرو و چاپار اپلیکیشنی دارند که روی دستگاه‌های اندروید و آی‌اواس نصب می‌شوند.
  • استفاده از سایت شرکت‌های پستی: شما با ورود به سایت شرکت پستی مورد نظر، می‌توانید پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد و کد رهگیری را انجام دهید.
  • ارسال پیامک کد رهگیری به سرشماره‌های مخصوص شرکت‌های پستی: شما با ارسال کد رهگیری به سرشماره‌ مخصوص شرکت‌های پستی می‌توانید مرسولات پستی خود را پیگیری کنید.
  • پیگیری مرسوله پستی پادرو: در این صفحه پادرو می‌توانید بر روی دکمه دلخواه کلیک کرده و کد پیگیری مرسولاتی را که توسط شرکت پست و شرکت‌های حمل و نقل خصوصی مانند ماهکس، تیپاکس، اسپید و … ارسال کرده‌اید را در بخش مربوطه وارد‌ کرده و از وضعیت مرسوله خود مطلع شوید.

با در اختیار داشتن کد ملی، کد رهگیری یا بارکد می‌توان مسیر حمل‌ونقل سفارشات را در هر زمانی از شبانه‌روز بررسی کرد.

سایر روش پیگیری مرسوله پستی

تا این بخش مقاله درباره روش پیگیری مرسوله پستی با کد ملی صحبت کردیم. اما به غیر از کد ملی می‌توانیم از بارنامه، کد رهگیری و بارکد نیز برای پیگیری استفاده کنیم. در حقیقت شرکت‌های پستی در صفحه «پیگیری بسته پستی» خود یک فیلد قرار داده‌اند که شما می‌توانید کد رهگیری، بارنامه یا بارکد را در آن وارد کنید. اینکه چه کدی باید ثبت شود به عوامل مختلفی بستگی دارد.


حتما بخوانید! پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری، کد ملی و شماره موبایل

پیگیری مرسوله پستی با شماره بارنامه

شماره بارنامه زمانی برای مشتریان ارسال می‌شود که مرسوله آنها شامل چندین سفارش باشد. در این حالت شرکت پستی مورد نظر شما کدی مشخص به اسم شماره بارنامه برای شما ارسال خواهد کرد که امکان پیگیری مرسوله پستی را برایتان آسان می‌کند. نمونه واضح آن شرکت پستی چاپار است که مشتریان در سایت و اپلیکیشن آن می‌توانند شماره 14 رقمی بارنامه را وارد کنند و از وضعیت مرسوله پستی خود مطلع شوند.

کد رهگیری برای پیگیری بسته پستی

هنگامی که سفارشات به شرکت‌های پستی تحویل داده می‌شوند، پس از ثبت اطلاعات آنها در سامانه، کدی آماده می‌شود که آن را به عنوان کد مرسوله نیز می‌شناسند. این کد برای هر مرسوله پستی منحصربه‌فرد و متفاوت از کد مرسوله سایر بسته‌های پستی است و به هر مشتری پیامک می‌شود.

با ورود به سامانه یا اپلیکیشن مربوط به شرکت پستی، می‌توان این کد رهگیری را در فیلد مناسب آن وارد کرده و به موقعیت مکانی مرسوله پی برد. دقیقاً مانند پیگیری مرسوله پستی با کد ملی یا بارنامه است. شرکت پستی پیشرو، یکی از شرکت‌های پستی خصوصی است که امکان پیگیری با شماره رهگیری را فراهم می‌آورد.

پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد

همانطور که توضیح دادیم، پیگیری مرسوله پستی با کد ملی، شماره بارنامه یا کد رهگیری در شرکت‌های پستی مختلف میسر است. هر بسته پستی با کد ملی، کد رهگیری و بارنامه از سایر مرسولات مجزا خواهند شد.

بارکد هم مجموعه‌ای از شماره‌هاست که برای هر بسته پستی متفاوت از دیگری بوده و توسط شرکت پستی روی هر مرسوله قرار می‌گیرد. مشتریان با در اختیار داشتن این بارکدها می‌توانند کار پیگیری سفارشات خود را انجام دهند.

تیپاکس یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل مرسولات پستی به حساب می‌آید که اجازه پیگیری بسته پستی را با بارکد فراهم می‌کند.

تا کنون درباره پیگیری مرسوله پستی با کد ملی، شماره رهگیری، بارکد و بارنامه توضیح دادیم. اما باید توجه داشته باشید، پادرو امکان بهره‌مندی از خدمات پستی شرکت‌های پستی مختلف را فراهم آورده است.

چنانچه از طریق پنل پادروپین با این شرکت‌ها در ارتباط قرار گرفته باشید، می‌توانید با استفاده از کد پادرویی پیگیری مرسوله پستی خود را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید.

سخن آخر

  • پیگیری مرسوله پستی با کد ملی یکی از روش‌های مرسوم برای پیگیری سفارشات در سایت شرکت‌های پستی به حساب می‌آید.
  • استفاده از اپلیکیشن یا سایت هر شرکت پستی و ارسال پیامک کد رهگیری به سرشماره‌های مخصوص برای پیگیری موقعیت مکانی هر مرسوله کاربرد دارند.
  • برای پیگیری مرسوله پستی با کد ملی باید به سایت شرکت ملی پست ایران رجوع کنید. پس از آن در فیلدی که مقابل شما در صفحه وجود دارد، کد ملی فردی را وارد کنید که اطلاعات مدرک سازمانی به اسم اوست.
  • شماره بارنامه زمانی برای مشتریان ارسال می‌شود که مرسوله آنها شامل چندین سفارش باشد.
  • تیپاکس یکی از شرکت‌های حمل‌ونقل مرسولات پستی به حساب می‌آید که اجازه پیگیری بسته پستی را با بارکد فراهم می‌کند.
  • چنانچه شما از طریق پنل پادروپین با شرکت‌های پستی در ارتباط قرار گرفته باشید، می‌توانید با کد پادرویی کار پیگیری مرسوله پستی خود را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید.

برای دسترسی به خبرنامه پادروکلاب، فرم زیر را پر کنید!

    سوالات متداول پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.