صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک

0

آیا به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک و دنبال یک راهنمای کوتاه و سریع برای شروع کار هستید؟ عینک یک اکسسوری کاربردی برای مصرف روزانه است که تنوع بسیار زیادی دارد. با رشد بالای بازار صنعت عینک طبی و آفتابی در سراسر جهان، فرصت‌های زیادی برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی عینک فراهم شده است. ساخت آنلاین شاپ عینک کار سختی نیست، با یک برنامه‌ریزی درست و با بهره‌مندی از تکنیک‌های فروش مناسب، می‌توانید یک کسب‌وکار شخصی پردرآمد و دائمی داشته باشید. داشتن یک کسب‌وکار آنلاین یکی از پرطرفدارترین کارهایی است که این روزها درآمد زیادی دارد اما ممکن است اطلاعات کافی درباره نحوه شروع کار نداشته باشید و دنبال نقطه شروع درست بگردید. در این مطلب از فروشگاه ساز پادروشاپ، راهنمای کامل راه‌ اندازی عینک فروشی آنلاین را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا در این مسیر راهنمای شما باشیم.

راهنمای گام به گام راه اندازی آنلاین شاپ عینک

با نحوه راه‌ اندازی عینک فروشی آنلاین مرحله به مرحله آشنا شوید.

1. برنامه‌ریزی

اولین و مهم‌ترین قدم برای شروع هر کسب‌وکاری، برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی است. شما باید برای ساختار کلی فروشگاه آنلاین، بودجه‌بندی، نوع محصولات و مخاطب هدف خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

در بازار فعلی، صدها وب‌سایت فروش عینک وجود دارد که هر کدام صدها مدل محصول مختلف به مشتریان ارائه می‌دهند. بنابراین بدون برنامه‌ریزی درست نمی‌توان در این بازار رقابتی موفق شد.

2. تحلیل بازار و تعیین استراتژی

همان‌طور که گفتیم، رقابت در بازار فروشگاه‌های آنلاین بسیار زیاد است، بنابراین باید زمان راه اندازی عینک فروشی آنلاین بازار را به خوبی تحلیل کنید. رقبا را شناسایی و نقاط ضعف و قوت هر کدام را زیر ذره‌بین قرار دهید تا با شناسایی کمبودهای بازار، مسیر کسب‌وکارتان را تعیین کنید.

در این مرحله باید شناخت کاملی از مشتریان بالقوه کسب و درک کاملی از جایگاه خود در بازار پیدا کنید. رقبا در چه زمینه‌های تخصص دارند و شما چگونه می‌توانید نقاط ضعف‌شان را در فروشگاه خود پوشش دهید یا بهبود ببخشید؟

چگونه قرار است فروشگاه آنلاین عینک شما از بقیه فروشگاه‌های اینترنتی متمایز شود؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند که استراتژی‌های بازاریابی خود را متناسب با رفتار خرید مشتریان تعیین کنید.

راه اندازی آنلاین شاپ عینک

3. روش‌های تامین محصول

مرحله بعدی آشنایی با بهترین روش‌ های تامین کالا است. اگر خودتان یک فروشگاه حضوری عینک‌ فروشی دارید که این چالش را نخواهید داشت، کافی است از عینک‌های موجود در مغازه برای فروشگاه اینترنتی استفاده کنید اما اگر قرار است فقط یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، باید به فکر پیدا کردن تامین‌کننده باشید.

برای اینکه بتوانید یک کسب‌وکار آنلاین سودآور داشته باشید، باید تامین‌کننده‌های معتبری پیدا کنید که محصولات متنوع و با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار بدهند. خرید از بهترین نمایندگی‌ها و توزیع‌کنندگان عینک به شما کمک می‌کند تا موجودی فروشگاه را با کم‌ترین قیمت تهیه و عرضه کنید.

سعی کنید همواره چند تامین‌کننده اصلی و فرعی داشته باشید تا در تامین موجودی با مشکل مواجه نشوید. در اینجا دو روش برای تامین محصولات به شما پیشنهاد می‌دهیم:

خرید و تامین موجودی: در این روش شما می‌توانید با توجه به میزان سرمایه خود، تعدادی عینک تهیه کنید و آن‌ها را برای فروش در وب‌سایت قرار دهید. با این کار، شما می‌توانید بلافاصله بعد از سفارش، مرسوله را برای مشتری ارسال کنید.

از جمله معایب تامین موجود این است که شما مجبورید با توجه به بودجه محدود خود، مدل عینک‌های محدودی تهیه کنید. علاوه‌براین برای بازگشت سرمایه باید صبر کنید تا موجودی شما کم‌کم به‌فروش برسد.

قرارداد با تامین‌کننده: در این روش شما می‌توانید با تامین‌کنندگان مختلف مذاکره کنید و با عکاسی از محصولات موجود در این فروشگاه‌ها، وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید. زمانی‌که سفارش‌گذاری انجام شد، محصول مستقیم از تامین‌کننده برای مشتری ارسال خواهد شد.

یکی از مزیت‌های این روش، دسترسی به موجودی تامین‌کننده‌ها است، بدون اینکه به سرمایه‌گذاری کلان نیازی باشد.

هر دو مدل کسب‌وکار که به شما معرفی کردیم، روش‌های سودآوری هستند که مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. هر فروشگاه اینترنتی بر اساس اهداف و استراتژی خود می‌تواند یکی از این روش‌ها را برای خرید و فروش عینک انتخاب کند.

4. پیش‌بینی هزینه‌ها

اگرچه هزینه‌ طراحی سایت فروشگاهی عینک کم‌تر از فروشگاه فیزیکی است اما باید در رابطه با هزینه‌های کسب‌وکار خود پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشید.

هزینه‌هایی مثل هزینه خرید محصول، تامین جعبه و لوازم بسته‌بندی محصولات، هزینه روش‌های مختلف ارسال، استخدام ادمین اینستاگرام و… جزو مواردی هستند که باید قبل از شروع کار در نظر داشته باشید.

5. ساخت فروشگاه اینترنتی عینک در اینستاگرام

ساخت اینستاگرام برای فروشگاه اینترنتی عینک به شما کمک می‌کند که بستر مناسبی برای فروش ایجاد کنید. در حال حاضر اینستاگرام پر از اکانت‌هایی است که بدون پرداخت هزینه بابت مغازه، مشغول فروش محصولات مختلف هستند و درآمد بسیار زیادی دارند.

پیج فروش اینترنتی عینک در اینستاگرام هم کم نیست اما شما هم می‌توانید یکی از آن‌ها باشید و کسب‌وکارتان را به میلیون‌ها مشتری بالقوه معرفی کنید.

برای این کار کافی است به صورت رایگان در پلتفرم اینستاگرام عضو شده و اطلاعات فروشگاه و محصولات‌تان را وارد پیج کنید. هنگام تولید محتوای پیج به این موارد توجه کنید:

نام فروشگاه: نام حساب کاربری خود را مطابق با اسم فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید.

عکس پروفایل: عکس پروفایل را با عکس لوگوی برند و یا یک عکس مناسب تکمیل کنید تا مخاطب با لوگوی فروشگاه شما آشنا شود.

اطلاعات پیج: اطلاعات کامل کسب‌وکار، شماره تماس، ایمیل و آدرس سایت را در قسمت بایو درج کنید.

تولید محتوا با عکس و توضیحات محصول: با پست و استوری عکس محصولات فروشگاه اینترنتی عینک، محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید.

اینستاگرام قرار است نقش ویترین فروشگاه شما را بازی کند، بنابراین از عکس‌های باکیفیت و توضیحات کامل برای تولید محتوا استفاده کنید. مطالب آموزشی و راهنمای کامل خرید را در اختیار مشتریان قرار دهید و پاسخگوی سوالات‌شان باشید.

6. ساخت سایت اینترنتی فروش عینک

حالا دیگر وقتش رسیده که فروشگاه اینترنتی عینک خود را در قالب یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. وب‌سایت شما جایی است که قرار است همه فرآیند معرفی و فروش محصولات در آن اتفاق بیفتد، بنابراین همه‌چیز باید خوب پیش برود.

راه اندازی سایت به شما کمک می‌کند مشتریان اینستاگرام و مشتریانی که شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا می‌کنند، راحت‌تر فرآیند خرید را طی کنند.

دیگر نیازی به دایرکت و پاسخگویی به مشتری نیست؛ فقط کافی است مشتری بر اساس توضیحات و عکس محصول، گزینه موردنظر خود را انتخاب و هزینه خرید را از طریق درگاه پرداخت ایمن بپردازد.

داشتن وب‌سایت به شما کمک می‌کند که در بین موتورهای جستجو مثل گوگل، بیشتر دیده شوید. سئو سایت فروشگاهی  و بهینه‌سازی موتورهای جستجو شما را در صفحه اول گوگل نگه می‌دارد و افراد بیشتری هنگام جستجو و خرید عینک، با وب‌سایت فروش عینک شما آشنا خواهند شد.

برای راه اندازی عینک فروشی آنلاین چقدر سرمایه لازم داریم؟

با توجه به کاهش هزینه‌های جانبی مثل عدم نیاز به نیروی کار یا اجاره فروشگاه فیزیکی یا خرید تجهیزات، سرمایه موردنیاز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک خیلی زیاد نیست. شما می‌توانید با سرمایه محدود هم خیلی سریع و راحت کارتان را شروع کنید.

در مرحله اول برای فروش عینک به صورت آنلاین، کافی است یک گوشی تلفن هوشمند و یک سرمایه محدود برای تامین موجودی دارید. میزان این سرمایه بستگی به شرایط فعلی شما دارد، هرچه بتوانید مدل‌های متنوع‌تری تهیه کنید، احتمال فروش بیشتر خواهد شد اما پیشنهاد می‌کنیم حداقل 10 میلیون تومان برای این پروژه در نظر بگیرید.

سایر هزینه‌هایی که در حین سرمایه‌گذاری باید در نظر داشته باشید، هزینه ساخت و طراحی وب‌سایت است که امروزه به کمک فروشگاه‌های مختلف مثل پادروپین، این هزینه‌ها به حداقل رسیده است.

برای راه اندازی آنلاین شاپ عینک به چه مجوزهایی نیاز داریم؟

برخلاف راه‌اندازی مغازه حضوری فروشگاه عینک، ساخت فروشگاه آنلاین بی‌دردسرتر از چیزی است که فکرش را بکنید. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عینک و بهره‌مندی از درگاه پرداخت امن، باید به فکر دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از سایت اینماد باشید. این نماد باعث می‌شود مشتریان راحت‌تر به فروشگاه شما اعتماد کنند.

نکات مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک

با توجه به بازار گسترده فروشگاه‌های آنلاین عینک، باید سعی کنید در بین رقبا رشد کنید و متمایز باشید. در این بخش شش نکته مهم که باید هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی عینک در نظر بگیرید به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید کسب‌وکار سودآورتری داشته باشید.

راه‌ اندازی عینک فروشی آنلاین

1. توجه به تولید محتوا

محتوای متنی صفحات اجتماعی و مقاله‌های وبلاگ از جمله مواردی هستند که نباید دست‌کم بگیرید. ارائه محتوای مفید و کاربردی و پاسخ‌دهی به سوالات احتمالی مشتریان به آن‌ها کمک می‌کند خرید راحت‌تری داشته باشند. مثلا یکی از موضوعاتی که در موتورهای جستجو بیشتر سرچ شده، موضوع (نحوه تشخیص عینک اصل و تقلبی) است. با توجه به اهمیت این موضوع، شما می‌توانید در قالب پست‌های اینستاگرام و مقالات وبلاگ، روش‌های مختلف تشخیص عینک تقلبی و اصل را به مخاطبان آموزش دهید و با توجه به کلمات کلیدی، در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشید.

2. طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی و نحوه عملکرد مخاطب در سایت دقیقا همان‌چیزی است که قرار است او را به سمت خرید هدایت کند. اگر قرار است وب‌سایت شما تنها ویترین‌تان باشد،  طراحی و دسته‌بندی‌ محصولات اهمیت زیادی پیدا می‌کند. این کار باعث می‌شود که مخاطب راحت‌تر محصول موردنظر خود را پیدا کند و به اطلاعات و تصاویر آن دسترسی داشته باشد.

3. امکان جستجوی محصول

دسترسی به محصول در فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی دارد. خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید برای جستجوی محصول به چه نکاتی توجه می‌کند. وجود باکس جستجو در وب‌سایت یکی از راه‌حل‌های این مسئله است که کار را برای مخاطب ساده می‌کند.

4. راهنمای خرید عینک

ارائه محتوای متنوع درباره اینکه چه مدل عینکی برای چه فرم صورتی مناسب است و چگونه باید مدل‌های مختلف عینک را انتخاب کرد، از جمله مواردی هستند که باید در وب‌سایت و پیج اینستاگرام به آن بپردازید. این راهنمای جامع به مشتری کمک می‌کند که راحت‌تر گزینه مناسب خود را انتخاب کند.

5. توجه به نظرات مشتریان

سعی کنید با فراهم کردن امکان ثبت نظر و ارائه نظرسنجی‌های مختلف به مشتریان، دغدغه‌ها و نیازهای مشتری را شناسایی کنید و انتقادات وارد به عملکرد فروشگاه را بپذیرید. نظرات مشتریان بهترین راه برای بهبود عملکرد فروشگاه به‌شمار می‌رود.

6. بسته‌بندی محصولات

یکی از مواردی که روی رضایت مشتری تاثیر زیادی دارد بسته‌بندی محصولات است. با توجه به حساسیت و ظرافت عینک، مهم است که شما یک بسته‌بندی مقاوم و در عین حال جذاب داشته باشید که سفارش را صحیح و سالم به دست مشتری برسد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک با پادروشاپ

احتمالا با خودتان فکر می‌کنید برای ساخت سایت فروشگاهی باید هزینه زیادی صرف کنید و دانش تخصصی برنامه‌نویسی داشته باشید؛ اما واقعیت این‌طور نیست. شاید در گذشته ساخت فروشگاه اینترنتی محدود به این شرایط می‌شد اما امروز با وجود فروشگاه سازهای اینترنتی مثل پادروشاپ، دیگر می‌توان در عرض چند دقیقه وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خودتان را بسازید.

پادروشاپ یک پلتفرم مدیریت فروش و ارسال سفارشات فروشگاه‌ های اینستاگرامی است. شما می‌توانید با ثبت‌نام در پادروشاپ، در عرض چند دقیقه فروشگاه اینترنتی خود را بسازید و پیج اینستاگرامی فروشگاه‌تان را به وب‌سایت خود متصل کنید.

پادروشاپ دارای چند پلن اشتراکی در بازه قیمتی و امکانات متفاوت برای مدیریت سفارش‌هایتان است. از جمله مزایا و ویژگی‌های پادروشاپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت صفحات فروشگاهی با استفاده از موبایل
  • امکان استفاده از اشتراک آزمایشی رایگان
  • امکان ثبت سفارش و ارسال پیامک برای مشتری 
  • دسترسی به درگاه پرداخت امن بانکی
  • ارسال لینک پرداخت به مشتریان   
  • دسترسی به گزارش‌های آمار فروش
  • تحویل مرسوله پستی درب منزل و ارسال آن برای مشتریان
  • نمایش قیمت و موجودی روی هر محصول        
  • امکان ایجاد کد تخفیف اختصاصی روی محصولات  
  • تسویه حساب آنی با فروشنده
  • امکان مشاهده کالاهای پرفروش     
  • بهینه‌سازی محصولات برای موتورهای جستجو
  • امکان اتصال به سایت ترب 

سخن آخر

راه اندازی فروشگاه آنلاین عینک یک کسب‌وکار سودآور و جذاب است. شما می‌توانید با استفاده از فروشگاه ساز پادرو، خیلی راحت و بدون نیاز به دانش تخصصی برنامه‌نویسی، با کم‌ترین هزینه فروشگاه اینترنتی خودتان را بسازید و با ارائه محصولات با کیفیت، تخفیف‌های جذاب و مطالب کاربردی، هرروز مخاطب و مشتریان بیشتری جذب کنید. به یاد داشته باشید که راه‌اندزای وب‌سایت گام اول است و ارزیابی و بهبود مستمر در فضای رقابتی بازار، اهمیت زیادی برای پیشرفت شما دارد. تعامل منظم با مشتریان، توجه به بازخورد مشتری، شناسایی و معرفی با آخرین مدل‌های عینک، نظرسنجی‌های مختلف و… همه مواردی هستند که به شما کمک می‌کنند در بازار پرفرازونشیب امروز، سودآور بمانید.

با پر کردن فرم زیر عضو خبرنامه رایگان پادروکلاب شو و به‌روزترین خبرها رو ببین!

    سوالات متداول راه اندازی عینک فروشی آنلاین

    برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک چه مراحلی باید طی کنیم؟

    برنامه‌ریزی، تحلیل بازار و تعیین استراتژی، تامین محصول، پیش‌بینی هزینه‌ها، ساخت حساب کاربری اینستاگرام و ایجاد وب‌سای اینترنتی برای فروش محصولات.

    آیا فروش آنلاین عینک سودآور است؟

    با توجه به گسترش استفاده از انواع عینک طبی و آفتابی، علی‌رغم تعداد بالای فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی عینک، این کسب‌وکار هنوز هم یک بیزینس سودآور است که درآمد خوبی دارد.

    برای راه‌ اندازی فروشگاه اینترنتی عینک چقدر سرمایه لازم است؟

    با توجه به کاهش هزینه‌های جانبی مثل عدم نیاز به نیروی کار یا اجاره فروشگاه فیزیکی یا خرید تجهیزات، سرمایه موردنیاز برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی عینک خیلی زیاد نیست. شما فقط یک سرمایه محدود برای تامین موجودی نیاز دارید. میزان این سرمایه بستگی به شرایط فعلی شما دارد، هرچه بتوانید مدل‌های متنوع‌تری تهیه کنید، احتمال فروش بیشتر خواهد شد اما پیشنهاد می‌کنیم حداقل 10 میلیون تومان برای این پروژه در نظر بگیرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.