مزایای افزونه محصول متغیر ووکامرس برای فروشگاه اینترنتی

0

کمتر کسی است که این روزها خرید اینترنتی انجام نداده باشد. بسیاری از شما هم ممکن است بخواهید کسب‌وکار اینترنتی خود راه اندازی کنید. درست است که اینستاگرام توانسته با ارائۀ قابلیت‌های مانند فروشگاه اینستاگرام کار شما را راحت‌تر کند.

اما برای اینکه سایتی مخصوص فروشگاه اینترنتی خود طراحی کنید علاوه بر شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه سازها می‌توانید افزونه محصول متغیر ووکامرس را مورد استفاده قرار دهید. اگر می‌خواهید با کمک سیستم مدیریت محصول وردپرس و افزونۀ ووکامرس فروشگاه آنلاین خود را ایجاد و مدیریت کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از پادرو را تا انتها مطالعه کنید.

امکانات افزونه محصول متغیر ووکامرس شما را در طراحی و مدیریت فروشگاه اینترنتی یاری می‌کند. اما چه مزایایی برای کسب‌وکار شما دارد؟

افزونه محصول متغیر ووکامرس چیست؟

ووکامرس افزونۀ تجاری، انعطاف‌پذیر و منبع‌باز (open-source) است که به عنوان افزونه‌ای کابردی روی وردپرس نصب می‌شود. شرکت سازندۀ افزونه مشخصات محصول ووکامرس در سال 2008 با عنوان (WooThemes) شروع به کار کرد و در سال 2017 تصمیم گرفت که منحصراً بر تجارت الکترونیکی متمرکز شود.

امروزه ووکامرس به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​این امکان را می‌دهد که فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود را به همان شکلی که می‌خواهند، بسازند. در واقع تجارت الکترونیک در بستری که افزونه ووکامرس فراهم می‌کند به آسانی انجام می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

     در حال حاضر شرکت ارائه‌دهندۀ ووکامرس به عنوان برای مختصصان دیجیتال مارکتینگ سراسر دنیا شناخته شده است. در ابتدا تنها سه بنیانگذار در نروژ ، انگلستان و آفریقای جنوبی این شرکت و خدماتش را می‌شناختند. اما امروزه به بیش از 150 عضو گروه در 32 کشور افزایش یافته است.

    افزونه محصول متغیر ووکامرس چیست؟

    تاریخچه مختصر ووکامرس

    در نوامبر 2007، مارک فارستر، مگنوس جپسون و آدی ‌پیینار برای ایجاد افزونه‌ای جدید وردپرس همکاری خود را به صورت مجازی شروع کردند. پس از چند ماه فروش این افزونه با موفقیت پیش‌رفت. این موفقیت باعث شد که آنها تصمیم بگیرند روابط کاری خود را رسمی کرده و مشترکاً (WooThemes) را راه‌اندازی کنند.

    بنابراین شرکت (WooThemes) به عنوان شرکتی با شهرت جهانی، با حضور کمی در دنیای واقعی در شهر کیپ متولد شد. در حالی که مجموعه گسترده‌ای از موضوعات تجاری را افزایش دادند، مشخص شد که کاربران به قابلیت‌های بیشتری نیاز دارند. همین موضوع باعث شد که تصمیم بگیرند آیتم‌های جدیدی را به این افزونه اضافه کنند.

    اولین نسخه افزونۀ (WooCommerce) در سال 2011 رونمایی شد. از همان آغاز به کاربران این امکان را داد تا سایت وردپرس خود را به یک ویترین حرفه‌ای تجارت الکترونیک تبدیل کنند.

    اکنون ووکامرس پلتفرمی با حداکثر قدرت شخصی‌سازی است. این افزونه تجارت الکترونیکی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی گزینۀ مناسبی به حساب می‌آید.

    ووکامرس را چگونه راه‌اندازی کنیم؟

    سهولت نصب و راه‌اندازی ووکامرس شاید همان عاملی باشد که بسیاری از صاحبان فروشگاه اینترنتی به دنبال جواب آن هستند.

    فرآیند راه‌انداری ووکامرس چهار مرحلۀ ساده است:

    1. به داشبورد وردپرس خود بروید
    2. «Plugin Options» را انتخاب کنید
    3. «WooCommerce» مورد جستجو  قرار دهید.
    4. افزونه را در سایت وردپرس خود دانلود نمایید

    با افزودن این افزونه به وردپرس سایت، «Setup Wizard» مراحل ایجاد فروشگاه آنلاین شما را سریع و آسان انجام می‌دهد.

    چرا از ووکامرس استفاده کنیم؟

    افزونه محصول متغیر ووکامرس بسیاری از ویژگی‌های مفید مانند ردیابی سفارش، تعامل با مشتری، به روزرسانی وضعیت تحویل، مدیریت موجودی و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. این افزونه تاکنون با بیش از 27 میلیون دانلود، سیستم 99 درصد فروشگاه‌های اینترنتی را تجهیز می‌کند.

    افزایش فروش در اینستاگرام

    ووکامرس آسانی کار با ووکامرس ویژگی مهم و کاربرپسند آن می‌باشد. به نحوی که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی خاصی استفاده از آن برای دارندگان سایت مبتدی نیز آسان است.

    همانطور که می‌دانید افزونه ووکامرس محبوب‌ترین و بدون شک بهترین افزونه تجارت الکترونیک برای وردپرس است. ادغام آن به شما این امکان را می‌دهد که ارزش سئو را خوبی داشته باشید.

    از طرفی هم توانایی و مهارت خود در عرصه تجارت الکترونیکی را در فروشگاه آنلاین به کار ببرید. در ادامه مزایای ووکامرس و قابلیت‌های آن نسبت به سایر سیستم عامل‌های تجارت الکترونیک را شرح می‌دهیم.


    بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی

    امکانات افزونه محصول متغیر ووکامرس

    افزونه‌های معتددی برای تجارت الکترونیک وجود دارد. پس چرا بهتر است ووکامرس را انتخاب کنید؟ به بیانی ساده‌تر، ووکامرس به صاحبان وبسایت‌های وردپرس سازگاری، انعطاف‌پذیری و سهولت استفاده هنگام کار را ارائه می‌دهد.

    اما بهتر است کمی بیشتر در مورد مزایای ووکامرس صحبت کنیم. در اینجا دلایل اساسی استفاده از افزونه محصول متغیر ووکامرس برای فروشگاه آنلاین ذکر شده است.

    هزینه

    یکی از مزایای ووکامرس رایگان بودن آن است. این مزیت به عنوان قابلیت متمایز‌کننده از سایر رقبا یاد می‌شود. هنگامی که یک خرده‌فروش جدید پلتفرمی را انتخاب می‌کند قیمت به احتمال زیاد عامل اصلی دلسردی و نادیده گرفتن آن پلتفرم است.

    اما خوشبختانه برنامه‌های تجارت الکترونیک از رایگان تا هزاران دلار در سال عرضه می‌شوند. اما این تفاوت قیمت لزوماً به قابلیت برنامه مربوط نمی‌شود. بنابراین اولین دلیل برای انتخاب ووکامرس که ما برجسته می‌کنیم رایگان بودن آن است.

    درست حدس زدید ووکامرس با برنامه‌های تجارت الکترونیک سازمانی رقابت دارد. اما از آنجا که رایگان است هر کسب‌وکار یا کارآفرینی می‌تواند بدون نیاز به قراردادهای پشتیبانی گران‌قیمت یا مجوزهای نرم‌افزاری اختصاصی از قابلیت‌های آن استفاده کند.

    باید توجه داشته باشید که برخی از برنامه‌ها و قابلیت‌ها در صورت نصب ووکامرس و با پرداخت هزینه قابل استفاده است. اما تعلقی به افزونه ووکامرس ندارند.

    وردپرس

    پیوند بین وردپرس و افزونه ووکامرس به عنوان یکی از مزایای ووکامرس به حساب می‌آید. در واقع وردپرس بسیار محبوب است، آن هم به این دلیل که بسیار انعطاف‌پذیر و کاربردی است.

    میلیون‌ها کسب‌وکار وردپرس را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب می‌کنند. زیرا بهترین قابلیت‌ها را برای سایت‌هایشان فراهم می‌کند. وردپرس سریع، ایمن و دارای کاربری آسان است. سازگاری بین قالب‌های موجود در وردپرس شما و تم‌های ووکامرس نیز یکپارچگی  زیادی را ایجاد می‌کند.

    وردپرس و افزونه متغیر محصول ووکامرس

    ووکامرس افزونه‌ای است که به وبسایت‌های مبتنی بر وردپرس اضافه می‌شوند. در واقع به این معناست که علاوه بر قابلیت‌ها و تنظیمات افزونه متغیر ووکامرس، امکانات پیکربندی نامحدود در اختیار وبسایت قرار می‌گیرد.

    علت اصلی آن هم طراحی وبسایت فروشگاه با ابزارهای وردپرس است. این امر همچنین برای افرادی که قبلاً سایتی در این پلتفرم ساخته‌اند، بسیار ساده‌تر می‌شود.

    طراحی و سفارشی‌سازی

    فروشگاهی که با ووکامرس ساخته شده می‌تواند به راحتی شخصی‌سازی شود. در واقع وردپرس امکانات زیادی را از نظر ظاهر، مدیریت امور مشتریان و قابلیت استفاده از وب سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.

    هر کس در بین قالب‌ها و طرح‌های پیشنهادی وردپرس، گزینه‌ای را برای خود پیدا می‌کند. بسته به میزان مهارت کاربران، آنها می‌توانند فروشگاه را با ابزار کشیدن و رها کردن (drag & drop) یا کدهای کوتاه‌شده(shortcodes) کاربرپسندتر کنند.


    بیشتر بخوانید: با کاربردی ترین افزونه های وردپرس برای سایت فروشگاهی آشنا شوید

    مزیت ووکامرس در اینجا این است که خرده‌فروشان از تعداد زیادی برنامه‌نویس و متخصصان ووکامرس استفاده می‌کند. اگر باید در فروشگاه آنلاین خود تغییراتی ایجاد کنید، پیدا کردن فردی که کار را برای شما انجام دهد کار سختی نخواهد بود.

    جالب است بدانید که استفادۀ گسترده از برنامه‌نویسان ماهر و مجرب ووکامرس، دستیابی به امنیت مطلوب ووکامرس را بسیار ساده‌تر می کند.

    ووکامرس ابزاری منبع باز است. بنابراین صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند همه چیز را تغییر داده و فروشگاه را با نیازهای خود و مشتریان خود مطابقت دهند.

    ای.پی.آی REST

    ای.پی.آی (REST) به صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی اجازه می‌دهد تمام جوانب تجارت الکترونیکی خود را از محصولات گرفته تا سفارشات مدیریت کنند.

    افزونه‌ها و برنامه‌های افزودنی

    افزونه محصول متغیر ووکامرس تنها یک افزونه است. اما فروشگاه ساخته شده با کمک آن قابل توسعه می‌باشد. افزونه‌های بیشمار موجود به شما این امکان را می‌دهد که وبسایت خود را غنی‌سازی کنید.

    به این معنا که عملکردهای مختلفی مانند ارسال محصول، بازاریابی، حسابداری یا طراحی وبسایت را به فروشگاه خود اضافه کنید. با استفاده از قابلیت شخصی‌سازی فروشگاه خود، می‌توانید رشد قابل توجه فروش را مشاهده کنید. در نتیجه رتبۀ شما نسبت به رقبا به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

    یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده از افزونه حمل و نقل ووکامرس است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

    همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است.

    سهولت استفاده

    ووکامرس رابط کاربری بسیار کاربرپسندی دارد. شما با کمک انتخاب ویژگی محصول در ووکامرس می‌توانید محصولات خود را به خوبی معرفی کنید. حتی کسانی که تجارت الکترونیکی خود را به تازگی آغاز کرده‌اند، می‌توانند با عملکردهای اساسی پلتفرم وردپرس کنار بیایند.

    ایمنی

    وردپرس و ووکامرس هر دو ابزار امنیت اطلاعات قابل‌قبول دارند که سازندگانشان دائماً در حال به روزرسانی و ارتقای آن‌ها هستند. با انتخاب افزونه محصول متغیر ووکامرس برای فروشگاه خود، کاربران می‌توانند مطمئن شوند که با شرکای قابل اعتمادی کار می‌کنند. مشتریان نیز فضای قابل اعتمادی را مورد استفاده قرار می‌دهند و رضایت نسبی دارند.

    افزونه متغیر محصول ووکامرس

    پشتیبانی

    پشتیبانی همیشگی فنی و محتوایی ووکامرس به مشتریان یکی از مزایای مهم آن به حساب می‌آید. علاوه بر این، به لطف محبوبیت وردپرس و ووکامرس و موقعیت پایدار آنها در بازار، به دست آوردن مطالب آموزشی و پشتیبانی فنی از دیگر کاربران نیز آسان است.

    دارای سیستم تجزیه‌وتحلیل قدرتمند

    راه دیگر برای پرداختن به سؤال ووکامرس چگونه کار می کند؟ اسفاده از توانایی تجزیه‌و‌تحلیل این افزونه توضیحات محصول است.

    تجزیه‌وتحلیل داخلی از دیگر مزایای ووکامرس به حساب می‌آید. زیرا هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود و نحوۀ تعامل آنها با فروشگاه و محصولات آن بدانید، بهتر است.

    درست حدس زدید! ووکامرس مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌های تجزیه‌وتحلیل به شما ارائه می‌دهد که در رابط کاربری کامل نمایش داده می‌شوند. علاوه بر این، ادغام افزونه افزونه مشخصات محصول ووکامرس با خدمات تجزیه‌وتحلیل خارجی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) یا برنامه‌های افزودنی دیگر ساده است.

    رشد همگام با فروشگاه اینترنتی

    هنگام انتخاب برنامه‌ای متناسب با هدف تجارت الکترونیک خود، به آیندۀ تجارت خود فکر کنید. ممکن است در حال حاضر کوچک باشد، اما با گذشت زمان رشد کند. بنابراین باید برنامه‌ای را انتخاب کنید که بتواند بدون پیچیدگی زیاد در روزهای اولیه از یک فروشگاه شلوغ پشتیبانی کند.

    در واقع یکی از مزایای ووکامرس،  حمایت آن از فروشگاه های کوچک تا بزرگ است. این پشتیبانی می تواند از چند محصول تا هزاران محصول و از تعداد انگشت‌شماری از خریداران در روز به صدها خریدار در ثانیه برسد.

    افزونه درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی

    هر فروشگاهی با وجود درگاه پرداخت به عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته می‌شود که دردسرهایی مانند دریافت فیش تقلبی، پاسخ در دایرکت و… را ندارد و فضای ایمن برای مشتری ایجاد می‌کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهد. همچنین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهند و نیازی به منتظر ماندن برای دریافت شماره کارت نیست.

    درگاه پرداخت پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

    با داشتن درگاه پرداخت پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… بهره‌مند می‌شوید.

    مدیریت محتوا در سطح جهانی

    همانطور که از یک برنامه تجارت الکترونیک مبتنی بر سیستم مدیریت محتوا (CMS) همچون وردپرس انتظار دارید، ووکامرس نیز به تولید و مدیریت محتوا توجه می‌کند. محتوا بخش مهمی از بازاریابی تجارت الکترونیک است. علاوه بر آن بهینه‌سازی فروش و بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

    محتوا در افزونه متغیر محصول ووکامرس

    وردپرس و ووکامرس گزینه‌های مختلفی برای مدیریت محتوا از جمله وبلاگ‌نویسی، صفحات لندینگ (landing)، ایمیل مارکتینگ و توضیحات محصول را ارائه می‌دهند. در این راستا افزونه‌های سئو سازگار با ووکامرس پیشنهاد می‌شود. شما می‌توانید با کمک (Yoast WooCommerce SEO) بهینه‌سازی محتوای خود را به آسانی انجام دهید.


    بیشتر بخوانید: افزونه محاسبه گر قیمت محصولات ووکامرس چیست و چه کاربردی دارد؟

    مروری کوتاه بر افزونه محصول متغیر ووکامرس و مزایای آن

    • افزونه مشخصات محصول ووکامرس یکی از کاربردی‌ترین افزونه‌های وردپرس به حساب می‌آید.
    • برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ووکامرس قابلیت‌های ارزشمندی دارد.
    • با استفاده از ووکامرس می‌توانید در هزینۀ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود صرفه‌جویی کنید.
    • هماهنگی ووکامرس و وردپرس گزینه‌های کاربردی قابل‌توجهی در مدیریت امور مشتریان فراهم می‌کند.
    • ووکامرس امکان سفارشی‌سازی (Customizing) را به کاربران می‌دهد. این نکته به متمایزسازی و رقابت بیشتر بین فروشگاه‌های اینترنتی ختم می‌شود.
    • با استفاده از ووکامرس امنیت کاری خود و مشتریان را می‌توانید فراهم کنید.
    • برای اینکه بتوانید امور مشتریان را مدیریت کنید می‌توانید با ووکامرس از سیستم تجزیه‌وتحلیل داخلی و خارجی استفاده کنید.
    • مزیتی که محبوبیت ووکامرس را افزایش می‌دهد، آینده‌نگری آن است. شما می‌توانید همزمان با استفاده از ووکامرس فروشگاه خود را توسعه دهید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.