معرفی بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی

0

کسب اطلاع در خصوص بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، یکی از مهمترین مراحل در راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین شماست. همچنین برای اینکه بتوانید بهترین روش را برای ساخت فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید، بهتر است با روش‌های مختلف ساخت سایت فروشگاهی نیز آشنا باشید. افزونه های فروشگاه ساز وردپرس و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، دو روش رایج و آسان برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین هستند.

این دو روش برای صاحبان مشاغل مختلف و به ویژه کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط بسیار ایده‌آل و کاربری هستند. در این مطلب، ما به بررسی مزایا و معایب کلی این دو روش راه‌اندازی فروشگاه آنلاین پرداخته و سپس بهترین فروشگاه ساز وردپرس برای سایت فروشگاهی را معرفی خواهیم کرد.

بهترین افزونه های وردپرس برای ساخت سایت فروشگاهی

ابعاد کسب‌وکار، بودجه و هدف از ایجاد فروشگاه آنلاین، اهمیت زیادی در انتخاب افزونه‌های فروشگاه ساز وردپرس و یا پلتفرم‌های آنلاین برای ساخت سایت فروشگاهی دارد. با مقایسه روش های مختلف ساخت فروشگاه آنلاین و بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی که در این مطلب معرفی می‌شوند، شما می‌توانید شناخت بهتری از روش‌های موجود کسب کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع روش های ساخت فروشگاه آنلاین

برای ساخت سایت فروشگاهی، شما می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. در این مطلب دو روش کلی و پرطرفدار معرفی می‌شوند.

  • روش اول، استفاده افزونه های فروشگاه ساز وردپرس است. ووکامرس (WooCommerce) و ایزی دیجیتال دانلودز (Easy Digital Downloads) از جمله بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی هستند که به همراه چند پلاگین کاربردی دیگر در این زمینه معرفی خواهند شد.
  • در روش دوم، شما می‌توانید سایت خود را در بستر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک همچون بیگ‌کامرس (BigCommerce) و یا شاپیفای (Shoppify) درست کنید. هر کدام از این دو روش، مزایا و معایبی دارند که در ادامه مورد بحث قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: با کاربردی ترین افزونه های وردپرس برای سایت فروشگاهی آشنا شوید

استفاده از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی

پلاگین‌هایی همچون ووکامرس برای وردپرس، به شما کمک می‌کنند تا یک سایت فروشگاهی کامل و مستقل بسازید. با این گونه پلاگین‌ها، صفر تا صد مراحل ساخت سایت فروشگاهی، از درج و مدیریت محصولات گرفته تا درگاه پرداخت توسط خود شما طی خواهد شد. شما شخصاً باید مسئولیت امنیت درگاه‌های پرداخت و اطلاعات حساب مشتریان را بر عهده بگیرید. این امر اندکی استفاده از این پلاگین‌ها را پیچیده می‌کند.

با این حال، این محدودیت با یک مزیت بزرگ نیز همراه است و آن آزادی عمل بیشتر برای شخصی‌سازی است. به عنوان مثال، شما می‌توانید سایت فروشگاهی آنلاین به زبان فارسی ساخته و با کمک افزونه‌های مخصوص ایرانی، درگاه پرداخت بانک‌های ایرانی را در سایت خود ایجاد کنید. با توجه به اینکه اغلب کسب‌وکارهای ایرانی به سایت فارسی و درگاه پرداخت ایرانی نیاز دارند، این دسته از افزونه‌ها، انتخاب اصلی برای بسیاری از کاربران محسوب خواهند شد.

با توجه به عدم کاربرد درگاه‌های پرداخت بین‌المللی در ایران، یکی از مهمترین ویژگی های بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، سازگاری آنها با افزونه های درگاه پرداخت ایرانی است. در میان پلاگین های رایج وردپرس، ووکامرس و ایزی دیجیتال دانلود، بهترین وضعیت را از این نظر دارند.

ساخت فروشگاه آنلاین به کمک پلتفرم های تجارت الکترونیک و پلاگین رابط وردپرس

بیگ‌کامرس و شاپیفای، دو نمونه از پلتفرم‌های فروش آنلاین هستند که عملکردی مستقل از وردپرس دارند و شما می‌توانید از آنها برای ایجاد فروشگاه خود استفاده کنید. این دو در جهان به عنوان بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی شناخته شده‌اند. برای استفاده از این پلتفرم‌ها، شما هیچ نیازی به آموزش تخصصی برای راه‌اندازی سایت و مسائل امنیتی آن ندارید.

کافی است یک حساب کاربری ایجاد کرده و با امکاناتی که سایت در اختیار شما قرار می‌دهد، محصولات خودتان را داخل سایت فروشگاهی درج کرده و به فروش برسانید. بدین ترتیب، شما بابت ایجاد درگاه پرداخت و مسائل امنیتی آن نگران نخواهید بود چون مسئولیت تمامی این امور، توسط پلتفرم مورد نظر بر عهده گرفته شده است.

افزونه‌های بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی

برای اینکه از قابلیت‌های وردپرس در تولید محتوا و جذب مخاطب محروم نشوید، این پلتفرم‌ها یک افزونه وردپرسی به عنوان رابط حساب کاربری شما با سایت وردپرسی‌تان نیز عرضه می‌کنند. بنابراین در عین اینکه شما از مزیت سهولت ایجاد فروشگاه آنلاین بهره می‌برید، می‌توانید از مزیت‌های وردپرس به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای تولید و مدیریت محتوا برای افزایش فروش بهره ببرید.

در حقیقت حساب کاربری شما در بیگ کامرس یا شاپیفای، نقش بک‌اند (Back-end) و افزونه وردپرسی آن در سایت شما نقش فرانت‌اند (Front-end) را خواهد داشت.

این پلتفرم‌ها حتی قابلیت اتصال به حساب‌های شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و اینستاگرام را نیز دارند که به معنی افزایش شانس فروش است.

به طور خلاصه، پروفایل شما در پلتفرم‌های تجارت آنلاین، نقش شعبهٔ مرکزی فروشگاه آنلاین شما را دارند. سایت وردپرسی به همراه پلاگین رابط و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی، نقش پایانه‌های فروش و بازاریابی برای هدایت مشتریان به سمت فروشگاه‌تان را خواهند داشت.

بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی مختلف

این شیوه از ایجاد فروشگاه آنلاین، بهترین روش برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط است. زیرا صاحبان مشاغل را قادر می‌سازند به سرعت و با کمترین دردسر، محصولات خود را از طریق اینترنت به فروش برسانند.

با این حال، عیب بسیار بزرگ بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، عدم پشتیبانی از زبان فارسی و درگاه‌های پرداخت ایرانی است. بنابراین، این پلتفرم‌ها و متعاقباً افزونه‌های وردپرسی آن، عملاً برای بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی کاربردی نخواهد داشت.

پلتفرم‌های شاپیفای و بیگ کامرس، به دلیل سهولت استفاده و اتصال به درگاه‌های پرداخت بین‌المللی، می‌توانند گزینهٔ ایده‌آل برای کسانی باشند که قصد ایجاد فروشگاه آنلاین به زبان انگلیسی و کسب درآمد ارزی از طریق فروش محصولات دیجیتالی را دارند.

پلتفرم‌های فروشگاه ساز ایرانی

بعضی از پلتفرم‌های ایرانی همچون پادروشاپ، عملکردی مشابه بیگ‌کامرس و شاپیفای دارند و شما می‌توانید بدون نیاز به آموزش تخصصی و طی مراحل پردردسر، تنها با ثبت فروشگاه اینستاگرامی خود در پادرو، فروشگاه آنلاین اختصاصی خودتان را ایجاد کرده و به فروش محصول بپردازید. علاوه بر این، از خدمات پادرو در حوزه ارسال سفارش مشتریان نیز استفاده کنید. برای ارسال سفارشات می‌توانید از یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت ارسال مرسولات فروشگاه‌ها استفاده کنید که افزونه حمل و نقل است. این افزونه که مانند یک دستیار هوشمند حمل و نقل برای شما عمل می‌کند، امکان دسترسی خدمات شرکت‌های پستی مختلف را به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید وضعیت ارسال بسته‌ها را مشاهده و رهگیری کنید.

همچنین مزایای دیگری مانند رهگیری سفارشات با ارسال رایگان پیامک، چاپ بارنامه، جمع‌آوری مرسولات از درب فروشگاه یا منزل شما، محاسبه دقیق هزینه‌های شرکت پستی، پشتیبانی اختصاصی و… است. مزیت این پلتفرم‌ها، فارسی بودن زبان سایت، درگاه پراخت امن و تعرفه‌های مناسب برای کاربران ایرانی است. همچنین کد رهگیری مرسولات پستی هم پیامک می‌شود و میتوان به صورت آنلاین پیگیری کرد.

برای برخی مشاغل کوچک تا متوسط، ایجاد درگاه پرداخت اختصاصی با کمک ووکامرس یا سایر پلاگین‌های فروشگاه ساز می‌توانند بی‌مورد و پرهزینه باشد. این گونه کسب‌وکارها می‌توانند از پلتفرم‌های تجارت آنلاین ایرانی و لینک اختصاصی محصولات خود برای ساده‌سازی مراحل فروش از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی بهره ببرند.

پلاگین ووکامرس بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی

ووکامرس (WooCommerce) را می‌توان پرطرفدارترین افزونه در میان بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی دانست. نزدیک به ۲۰ درصد از سایت‌های فروشگاه آنلاین، از پلاگین ووکامرس بهره می‌برند که این موضوع بیانگر نفوذ فوق‌العادهٔ این پلاگین در حوزهٔ فروش آنلاین است.

علت این محبوبیت را می‌توان در قابلیت‌های بالای ووکامرس و البته رایگان بودن آن جستجو کرد. ووکامرس در ابتدا توسط WooThemes عرضه شد که سال ۲۰۱۵ به کمپانی بزرگ Automattic پیوست. در حال حاضر این کمپانی، یکی از تأثیرگذارترین شرکت‌ها در حوزهٔ محصولات وردپرس است.

ووکامرس چیست و چه مزایای دارد

ووکامرس چیست و چه مزایایی دارد؟

همان طور که پیش از این شرح داده شد، ووکامرس پلاگینی است که پیکربندی یک سایت فروشگاهی و امکان ایجاد درگاه پرداخت آنلاین برای سایت شما را فراهم می‌سازد.

به طور کلی با کمک این پلاگین، و سایر افزونه‌ها با عملکرد مشابه، شما می‌توانید تمامی امکانات اصلی یک فروشگاه آنلاین را در سایت خود فراهم سازید. در ادامه به مزایای ووکامرس که آن را به یکی از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی تبدیل کرده است می‌پردازیم.

سهولت استفاده

  • استفاده از این پلاگین نسبتاً آسان است و ساخت فروشگاه آنلاین با ووکامرس با سرعت بالایی صورت می‌گیرد. کاربران مبتدی می‌توانند به سرعت کار با ووکامرس را یاد گرفته و از آن برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود بهره ببرند.
  • راهنمای API ووکامرس بسیار جامع و کامل بوده و در کنار ویژگی اوپن سورس بودن، موجب می‌شود کاربران به راحتی بتوانند تغییرات مورد نظر خود را در این پلاگین اعمال کرده و آن را متناسب با نیازهای خود تغییر دهند.
  • به دلیل محبوبیت بسیار بالا و استفادهٔ گستردهٔ ووکامرس، سایر پلاگین‌ها و قالب‌های وردپرسی عموماً سازگاری بسیار خوبی با این پلاگین دارند و احتمال کمی دارد هنگام استفاده از آنها در کنار ووکامرس دچار مشکل شوید.

به‌روزرسانی و امنیت

  • ووکامرس توسط تیم وردپرس توسعه یافته و به طور مرتب همگام با وردپرس، به روزرسانی می‌شود. بنابراین هیچ گاه مشکلی از نظر سازگاری این پلاگین با نسخهٔ جدید وردپرس نخواهید داشت.
  • به دلیل به‌روزرسانی‌های منظم، هر گونه مشکل امنیتی در ووکامرس به سرعت شناسایی و برطرف می‌شود و کاربران کمترین نگرانی را از این نظر خواهند داشت.

انعطاف‌پذیری

  • شما می‌توانید طیف وسیعی از محصولات فیزیکی و دیجیتال را در هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی با این افزونه به فروش برسانید.
  • هیچ محدودیتی در تعداد محصول و تعداد بازدید وجود ندارد. فرقی ندارد که شما ۱۰ محصول داشته باشید یا ۱۰.۰۰۰ محصول، در هر حال می‌توانید از ووکامرس برای ساخت سایت فروشگاهی خود بهره بگیرید.
  • ووکامرس با برترین درگاه‌های پرداخت بین‌المللی سازگار است. مهم‌تر از آنکه با صرف هزینهٔ اندکی، قابلیت پشتیبانی از درگاه‌های پرداخت ایرانی نیز در آن فراهم می‌شود.

درگاه پرداخت اینترنتی

دردسرهایی مانند دریافت فیش تقلبی، پاسخ در دایرکت و… باعث می‌شود تا هر فروشگاهی به درگاه پرداخت نیاز داشتع باشد و با آن به عنوان یک فروشگاه معتبر شناخته شود و فضای ایمن برای مشتری ایجاد می‌کند تا به راحتی خرید خود را انجام دهد. همچنین مشتریان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز خرید خود را انجام دهند و نیازی به منتظر ماندن برای دریافت شماره کارت نیست.

درگاه پرداخت پادروشاپ یکی از راه‌هایی است که به مدیریت بهتر فروشگاه آنلاین شما کمک می‌کند. به کمک این ویژگی می‌توانید به سادگی رسیدهای پرداخت را مدیریت کنید و همچنین فاکتور آنلاین برای مشتری صادر کنید.

با داشتن درگاه پرداخت پادروشاپ از مزایایی مانند تسویه وجه روزانه، دریافت رسید معتبر، پرداخت امن، انجام تراکنش بدون کارمزد، مدیریت پرداخت‌های انجام شده توسط مشتری و… بهره‌مند می‌شوید.

قابلیت شخصی‌سازی

  • با اینکه ووکامرس خود یک افزونه است، اما افزونه‌های متعددی نیز برای آن وجود دارند. بعضی از افزونه‌های ووکامرس رایگان و برخی پرمیوم هستند. اغلب قالب‌های پرمیوم این پلاگین نیز قیمت نسبتاً پایینی دارند. بنابراین، بدون نیاز به مهارت‌های برنامه‌نویسی، امکان اضافه کردن امکانات پیشرفته به صورت رایگان یا با هزینهٔ بسیار پایین برای کاربران فراهم می‌شود.
  • با تنوع بالای قالب‌ها و افزونه‌ها، امکان تغییر ظاهر سایت و سفارشی‌سازی بر اساس نیازهای خاص کسب‌وکار شما به خوبی فراهم است.

ووکامرس چه محدودیت‌هایی دارد؟

علی‌رغم محبوبیت ووکامرس به عنوان یکی از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، محدودیت‌هایی هم دارد که موجب می‌شود شما در موارد خاص، استفاده از دیگر پلاگین‌های فروشگاه‌ساز وردپرس را به این پلاگین محبوب ترجیح بدهید.

نداشتن پشتیبانی

خدمات پشتیبانی ووکامرس محدود به آیتم‌های پرمیوم بوده و هیچ نوع پشتیبانی برای ووکامرس و افزونه‌های رایگان آن عرضه نمی‌شود. با این حال، پرطرفدار بودن پلاگین می‌تواند این نقص را تا حد زیادی جبران کند. زیرا دوره‌های آموزشی متنوعی برای این پلاگین وجود دارد و افراد بسیاری خدمات پشتیبانی به صورت خصوصی عرضه می‌کنند. همچنین شما می‌توانید از تجربیات سایر کاربران برای حل مشکلات خود بهره بگیرید.

امکانات غیرضروری برای سایت‌های کوچک

همان طور که گفته شد، تعداد افزودنی‌های موجود برای ووکامرس بسیار زیاد بوده و قابلیت‌های آن گسترده است. اگر شما کاربر مبتدی بوده و یا کسب‌وکار کوچکی داشته باشید، ممکن است حجم زیاد تنظیمات و امکانات ووکامرس برای شما دست‌وپاگیر و بی‌مورد باشد. در این صورت، شاید یک پلاگین کوچک‌تر و جمع‌وجورتر انتخاب بهتری باشد.

دشواری مدیریت با افزایش تعداد محصولات

اگرچه ووکامرس، امکان اضافه کردن انواع محصولات و آیتم‌ها به تعداد بی‌نهایت را در اختیار شما قرار می‌دهد، با این حال با افزایش تعداد محصولات، مدیریت آنها در این افزونه اندکی دشوار می‌شود.

اگر می‌خواهید به خبرنامه رایگان پادروکلاب دسترسی داشته باشید، فرم زیر را پر کنید.

    بهترین پلاگین فروشگاه ساز وردپرس برای محصولات دانلودی

    ایزی دیجیتال دانلودز (Easy Digital Downloads یا به طور خلاصه EDD) از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی محصولات دانلودی و دیجیتالی محسوب می‌شود. در معرفی معایب ووکامرس گفته شد که قابلیت‌های بیشمار و گزینه‌های متعدد آن برای بعضی کسب‌وکارها اضافی است.

    یکی از مزیت‌های ایزی دیجیتال دانلودز نسبت به ووکامرس همین موضوع است. بر خلاف ووکامرس که هم از محصولات فیزیکی و هم محصولات دیجیتال پشتیبانی می‌کند، این پلاگین به طور اختصاصی برای فروش فایل طراحی شده است. بنابراین رابط کاربری ساده‌تر و روان‌تری دارد.

    بهترین افزونه وردپرس برای فروشگاه محصولات دانلودی

    مزایا و کاربرد ایزی دیجیتال دانلودز

    • پلاگین EDD، از جمله فروشگاه سازهای رایگان وردپرس است. در نسخهٔ رایگان این پلاگین، دسترسی به تمامی قابلیت‌های اصلی مورد نیاز برای یک سایت فروشگاهی همچون درج محصولات، کنترل دسترسی فایل‌ها، سبد خرید، مدیریت مشتری‌ها، کدهای تخفیف و گزارش فعالیت‌ها فراهم است. رایگان بودن یکی از مهم‌ترین علل تبدیل دانلودز به یکی از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی است
    • با این افزونه، فروش کتاب دیجیتال، فایل‌های PDF، انواع فایل‌های صوتی و ویدیویی به سادگی صورت می‌گیرد. این افزونه فروشگاه ساز، امکان ساخت گالری با استفاده از قالب‌های EDD را فراهم می‌سازد.
    • اتصال درگاه‌های پرداخت ایرانی به این پلاگین، با صرف هزینه نسبتاً پایینی ممکن است. فرآیند پرداخت به طور کامل در داخل سایت شما صورت گرفته و پس از طی مراحل خرید، لینک دانلود فایل به ایمیل خریداران ارسال خواهد شد.
    • همچون ووکامرس، ایزی دیجیتال دانلودز نیز از جامعهٔ بزرگ کاربران بهره می‌برد. به همین دلیل، در صورت مواجهه با مشکل در استفاده از این پلاگین نگرانی بسیار کمی خواهید داشت و به احتمال زیاد می‌توانید از راهنمایی دوستان بهره ببرید.

    آسان ترین پلاگین فروشگاه ساز وردپرس برای کسب‌وکارهای کوچک

    یکی دیگر از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، پلاگین شاپینگ کارت (Shopping Cart & eCommerce Store) است. این پلاگین، مزایای پلتفرم‌های تجارت الکترونیک را با آزادی عمل یک افزونهٔ وردپرسی ادغام می‌کند. به این معنی که نصب و پیکربندی آن به سادگی و سهولت راه‌اندازی حساب کاربری در پلتفرم‌هایی همچون شاپیفای و بیگ کامرس صورت می‌گیرد.

    اما فروشگاه آنلاین شما به طور مستقل در بستر سایت وردپرسی خودتان ایجاد شده و آزادی عمل بیشتری برای اعمال تغییرات روی قالب و محتوای سایت دارید.

    پلاگین فروشگاه ساز Shopping Cart & eCommerce Store می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای کسب‌وکارهای کوچک محسوب شود. در واقع به عنوان یکی از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی این پلاگین قابلیت همگام‌سازی با Quickbooks را داشته و با یکی از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ وردپرس یعنی MailChimp به طور کامل ادغام شده است.

    با کمک این افزونه، امکان فروش هر نوع محصولی از جمله کالای فیزیکی، خرده‌فروشی، محصولات دانلودی همچون فایل ویدیویی و کتاب الکترونیکی و کارت هدیه در سایت خود را خواهید داشت. همچنین گزینه‌هایی برای ارسال فاکتور نیز وجود دارد.

    مزایا و کاربرد افزونه فروشگاه ساز شاپینگ کارت

    • با پلن رایگان این افزونه، می‌توانید تعداد نامحدودی از محصولات مختلف فیزیکی و دانلودی را در سایت خود به فروش برسانید. بنابراین می‌توان آن را از جمله بهترین فروشگاه سازهای رایگان وردپرس به حساب آورد.
    • پلن‌های پرمیوم قیمت مناسبی داشته و متناسب با بودجه می‌توانند برای کسب‌وکارهای مختلف مفید باشند.
    • مشاغل کوچک می‌توانند از افزونه‌هایی همچون AffiliateWP، MailChimp، Quickbooks، Stamps.com و Groupon importer برای این پلاگین نهایت استفاده را ببرند.
    • آموزش‌های ویدیوئی مفید و پشتیبانی رایگان در انجمن‌های گفتگوی مربوط به این پلاگین، حل مشکلات برای کاربران را ساده‌تر می‌کند.
    • قیمت بسیاری از افزونه‌ها در قیاس با ووکامرس بسیار پایین‌تر است.

    افزونه‌های فروشگاه ساز مشابه با ووکامرس

    برخی از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، از نظر ساختار و عملکرد شباهت بسیاری به ووکامرس دارند که در این بخش، به طور خلاصه به معرفی این دسته از پلاگین‌ها و وجه تمایز آنها با ووکامرس می‌پردازیم.

    فروشگاه ساز وردپرسی Wp eCommerce

    پلاگین فروشگاه ساز WP- e-Commerce

    تفاوت عمدهٔ این پلاگین با بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی همانند ووکامرس، در نوع Add-onهای رایگان آن است. به عنوان مثال، قابلیت بررسی محصولات که در ووکامرس رایگان است، در این افزونه جزء قابلیت‌های پرمیوم است. در مقابل، بر خلاف ووکامرس قابلیت ارسال پیشرفته در این افزونه رایگان است.

    مزیت WP e-Commerce نسبت به ووکامرس، پشتیبانی مستقیم توسط تیم تولید کننده است. در حالی که در مورد ووکامرس، تنها منبع شما برای دریافت پشتیبانی، جامعهٔ کاربران آن است. در مجموع با توجه به کم بودن تعداد افزودنی‌های رایگان، این پلاگین محبوبیت کمتری در ایران دارد.

    با این حال، برخی کسب‌وکارهای خاص که به یک یا چند مورد از Add-onهای کاربردی این پلاگین نیاز دارند، می‌توانند از این افزونه برای کاهش دردسرهای شلوغ بودن محیط ووکامرس استفاده کنند. همین نکته کافی است که آنها را به عنوان بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی بشناسند.

    Ecwid افزونه بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی

    از دیگر پلاگین‌های مشابه ووکامرس برای وردپرس می‌توان به Ecwid اشاره کرد. تفاوت بزرگ این پلاگین با ووکامرس، عدم محدودیت آن به وردپرس است. شما می‌توانید از این پلاگین برای ساخت سایت در سایر سایت‌سازها و پلتفرم‌ها نظیر Facebook، Wix، Adobe Muse، Drupal، TumbIr و ادغام آنها با سایت خود استفاده کنید.

    در مقابل این مزیت، محدودیت آن سقف ایجاد ۱۰ محصول در نسخهٔ رایگان است. برای قابلیت‌های بیشتر و ساخت سایت پیشرفته‌تر لازم است Add-onهای پرمیوم Ecwid خریداری شود. بنابراین بسیاری از بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، به این پلاگین ارجحیت خواهند داشت.

    با توجه به رابط کاربری آسان، امکان ادغام سایت با پلتفرم‌های مختلف و محدودیت تعداد محصولات، این افزونه مناسب مشاغلی است که محصولات محدودی داشته و نیاز به بازاریابی گسترده برای فروش بالا از هر محصول دارند.

    انتخاب بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی در ایران

    ممکن است در هنگام جستجو برای انتخاب بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی، با اسامی برخی پلاگین‌ها همچون بیگ کامرس و شاپیفای برخورد کرده و در مورد عملکرد و مزایای آنها کنجکاو باشید.

    همان گونه که در ابتدای این مطلب توضیح داده شد، این پلاگین‌ها در حقیقت رابط میان سایت وردپرسی شما با پروفایل‌تان در پلتفرم تجارت آنلاین مورد نظر محسوب می‌شوند.

    در این بخش از مطلب، ما به معرفی این پلاگین های فروشگاه ساز می‌پردازیم که ممکن است برای بعضی از کسب‌وکارهای خاص مفید باشند.

    افزونه بیگ کامرس برای وردپرس

    افزونه فروشگاه ساز بیگ کامرس برای وردپرس

    بیگ کامرس (Big Commerce) در حال حاضر یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در جهان است. این پلتفرم از طریق پلاگین اختصاصی خود به نام BigCommerce For WordPress با وردپرس ادغام شده و ابزار ایده‌آلی برای فروش آنلاین ایجاد می‌کند.

    شما می‌توانید محصولات خود در پلتفرم بیگ‌کامرس را به سادگی توسط افزونه وردپرسی آن در سایت‌تان درج کنید. این پلاگین همچنین تمام صفحات ضروری مورد نیاز برای یک فروشگاه آنلاین همچون سبد خرید، ورود مشتریان و حساب کاربری را به صورت خودکار ایجاد می‌کند.

    با کمک داشبورد اکانت کاربری BigCommerce، مدیریت محصولات و موجودی و فروش به ساده‌ترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. در یک کلام می‌توان گفت ترکیب حساب کاربری بیگ کامرس با پلاگین وردپرسی آن، تمام قابلیت‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی موفق را در اختیار شما قرار می‌دهد و به هیچ افزونهٔ دیگری در کنار آن نیاز نخواهید داشت.

    مزایای فروشگاه ساز بیگ‌کامرس برای وردپرس

    • با جدا کردن فرآیند مدیریت فروش محصولات (که در بستر پلتفرم بیگ‌کامرس صورت می‌گیرد) از بخش تولید محتوا و بازاریابی (که در سایت وردپرسی انجام می‌شود) مدیریت سایت برای شما بسیار آسانتر خواهد بود.
    • بدون اینکه نیاز به در نظر گرفتن تهمیدات زیادی از جانب شما باشد، امنیت، مقیاس‌پذیری و عملکرد بالای سیستم تضمین شده است.
    • از آنجایی که محصولات شما بر روی یک پلتفرم مرکزی قرار دارند، برای افزایش فروش تنها به سایت خود وابسته نیستید و می‌توانید از کانال‌های دیگر همچون صفحه اینستاگرام، فیس‌بوک و آمازون نیز مشتری جذب کنید.
    • بیگ‌کامرس از معدود پلتفرم‌های تجارت الکترونیک است که بابت تراکنش‌های صورت گرفته هیچ مبلغی را از حساب شما کسر نمی‌کند. شما می‌توانید از درگاه‌های پرداخت آنلاین متعددی بهره بگیرید و تنها به سرویس دهنده مبلغی را پرداخت کنید.

    بیشتر بخوانید: نصب مجدد اینستاگرام

    محدودیت‌های بیگ‌کامرس

    • به طور کلی افزونه بیگ‌کامرس، سازگاری خوبی با بسیاری از افزونه‌های رایج وردپرس دارد. با این حال، این افزونه همچنان در حال توسعه است و ممکن است با بعضی از افزونه‌ها که رواج کمتری دارند سازگار نباشد.
    • هر یک از برنامه‌های این وبسایت، سقف مشخصی برای فروش سالانه دارند. در صورتی که به سقف فروش یکی از برنامه‌های پرمیوم برسید، حساب شما به پلن بعدی ارتقاء خواهد یافت. بنابراین با رشد کسب‌وکار، تعرفه سایت برای شما افزایش پیدا می‌کند.

    افزونه فروشگاه ساز شاپیفای برای وردپرس

    اگر هدف شما، فروش محصولات و به ویژه محصولات دانلودی در خارج از مرزهای ایران باشد، شاپیفای و بیگ‌کامرسبهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید به سرعت و سادگی سایت فروشگاهی آنلاین خود را در بستر این پلتفرم دیجیتال راه‌اندازی کنید. افزونه اختصاصی شاپیفای برای ساخت فروشگاه وردپرسی WP Shoppify نام دارد.

    البته دقت داشته باشید یکی از تفاوت‌های بزرگ بیگ کامرس و شاپیفای، پلن پرداخت است. پلن پرداخت این پلتفرم به صورت ماهانه تعیین شده و هزینه اشتراک ماهانه شاپیفای، ممکن است به اندازهٔ خرید هاست و راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی بالا باشد.

    جمع بندی

    • شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای ساخت آسان و سریع سایت فروشگاهی بهره بگیرید. افزونه‌های فروشگاه‌ساز وردپرس و پلتفرم‌های تجارت آنلاین، از متداول‌ترین گزینه‌ها در این زمینه محسوب می‌شوند.
    • ووکامرس را می‌توان محبوب‌ترین گزینه در میان بهترین فروشگاه سازهای وردپرس برای سایت فروشگاهی دانست. با این پلاگین اوپن‌سورس و امن، دست شما را برای هر نوع تغییراتی در سایت فروشگاهی باز خواهد بود.
    • سایر فروشگاه سازهای رایگان وردپرس، همچون ایزی دیجیتال دانلودز و شاپینگ‌کارت می‌توانند به عنوان گزینه‌های آسان و کم‌دردسر بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهایی باشند که به پلاگین گسترده‌ای همچون ووکامرس در سایت خود نیاز ندارند.
    • پلاگین‌های مشابه ووکامرس نظیر Ecwid و WP e-commerce نیز انتخاب مناسب برای کسانی هستند که تنها به برخی از امکانات از ووکامرس برای راه‌اندازی یک سایت ساده و راحت نیاز دارند.
    • پلاگین‌های بیگ کامرس و شاپیفای قابلیت اتصال سایت وردپرسی به پروفایل شما در این پلتفرم‌های تجارت آنلاین را فراهم می‌سازند. به دلیل سهولت ایجاد درگاه‌های پرداخت ارزی در این پلتفرم‌ها و البته تعرفه‌های بالا، این گزینه مناسب کسانی است که قصد کسب درآمد ارزی دارند.
    • پلتفرم‌های تجارت آنلاین ایرانی همچون پادرو، گزینه مناسب برای افرادی محسوب می‌شوند که می‌خواهند لینک اختصاصی برای فروش محصولات خود در اختیار داشته باشند. بدون ترتیب بدون نیاز به صرف هزینه و انرژی برای ایجاد درگاه پرداخت، می‌توانید از سایت وردپرسی و حساب شبکه‌های اجتماعی خود برای بازاریابی محصولات خود در این پلتفرم بهره ببرید.

    ارسال یک پاسخ

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.